Daedra
26. maaliskuuta 2002 kello 15.29
linkki
|
Keihäs:
"Keihään ansiosta saat hyökätessäsi heittää kahta taistelunoppaa. Keihään haltija saa hyökätä myös vinottain. Voit myös heittää keihään, mutta sillloin menetät sen. Hinta 150 kultarahaa. Velho ei voi käyttää keihästä. ASE"
Seiväs:
"Seipään ansiosta saat hyökätessäsi heittää kahta taistelunoppaa. Seipään haltija saa hyökä t ä (<-typotettu siinä lapussa, toim. huom) vinottain. Hinta 100 kultarahaa. ASE"
Teksteistä voisi päätellä, että erikoisominaisuudet eivät kaipaa aseen käyttöä, vain omistusta ("keihään [b:472030d666]haltija[/b:472030d666]"). Kuitenkin tuntuisi luontevalta sanoa, että asetta on myös käytettävä jos siitä haluaa hyötyä?
Entä taika-aseet? Saako örkinturmion <tuplavahinko örkkejä vastaan> ominaisuuden hyödyn jos sitä pitää esim. toisessa kädessä kilven sijaan?
Recallin sauvan ei varmaankaan tarvitse ainakaan olla valittu aseeksi, koska siinä ei ole määritelty sen tekemää vahinkoa?
-Daedra
|
petteri
26. maaliskuuta 2002 kello 16.42
linkki
|
:D
|
Tero Kaija
26. maaliskuuta 2002 kello 16.55
linkki
|
[i:5981547461]...Keihään haltija...[/i:5981547461]
Tarkoittaakos tuo haltija nyt sitä rotua vai kenties keihään omistajaa? :lol:
|
Topi Hiski Viljami Salmi
26. maaliskuuta 2002 kello 21.00
linkki
|
HahahaHAahah!!!
:rollin: :rollin:
Ei hemmetti, hetken mietin, sitten repesin täysin.. Nyt tässä kotiväki kerääntyy ympärille ja ihmettelee mille nauran kokoajan...
|
Northstar
5. kesäkuuta 2002 kello 11.17
linkki
|
[quote:5b30a2626e="Daedra"]Keihäs:
"Keihään ansiosta saat hyökätessäsi heittää kahta taistelunoppaa. Keihään haltija saa hyökätä myös vinottain. Voit myös heittää keihään, mutta sillloin menetät sen. Hinta 150 kultarahaa. Velho ei voi käyttää keihästä. ASE"
Seiväs:
"Seipään ansiosta saat hyökätessäsi heittää kahta taistelunoppaa. Seipään haltija saa hyökä t ä (<-typotettu siinä lapussa, toim. huom) vinottain. Hinta 100 kultarahaa. ASE"
Teksteistä voisi päätellä, että erikoisominaisuudet eivät kaipaa aseen käyttöä, vain omistusta ("keihään [b:5b30a2626e]haltija[/b:5b30a2626e]"). Kuitenkin tuntuisi luontevalta sanoa, että asetta on myös käytettävä jos siitä haluaa hyötyä?
Entä taika-aseet? Saako örkinturmion <tuplavahinko örkkejä vastaan> ominaisuuden hyödyn jos sitä pitää esim. toisessa kädessä kilven sijaan?
Recallin sauvan ei varmaankaan tarvitse ainakaan olla valittu aseeksi, koska siinä ei ole määritelty sen tekemää vahinkoa?
-Daedra[/quote:5b30a2626e]
Vastaanpa nyt naurunalaiseksi joutumisen uhallakin (en täysin ymmärrä naurun aihetta), kun suhteellisen uusi olen täällä areenalla ja hymiötä ei näy tässä kysymyksessä.
Kysehän taitaa olla tuosta [b:5b30a2626e]lautapelistä[/b:5b30a2626e] HeroQuest. Siinähän annetaan tosiaankin hiukan vapaammat kädet säännöillä pelaamiseen, jolla on varmaankin haettu helppoa pääsyä peliin mukaan kaikille. Omasta mielestäni kuitenkin tässäkin pelissä, kuten kaikissa muissa ihan järjen käyttö on sallittua. Joten jos joku ominaisuus on esineessä johonka sen ominaisuuden vaikutus on kiinteästi yhteydessä niin silloin se ominaisuus tulee esiin vain sitä esinettä käytettäessä tarkoitukseensa. Elikkä jos ominaisuus on aseessa niin se tulee vasta esiin käytettäessä sitä asetta. Jos kyse on taas esim. vaikkapa sormuksesta joka antaa lisää taistelukykyä tjms. niin sen voi tulkita antavan vaikkapa lisää voimaa ja sen bonukset ovat aina päällä, kun sormuskin on kantajalla sormessa tai mukana mitenkä ehtoja siihen käyttöön onkaan sitten asetettu.
Omalla harkintakyvyllä siis minusta pääsee jo pitkälle. Säännöt antavat vain osviittaa. Jossain lautapelissä tosin nuo säännöt voivatkin olla hiukan joustavammat, koska eihän pelissä kuitenkaan voi tehdä ihan mitä mieleen juolahtaa (muutoinhan ei sitä lautaa siinä pelissä tarvittaisikaan). Joten ehkä pelkkä keihään omistaminen voisi antaa kyvyn hyökätä viistoonpäin (tosin vain keihään antamin hyökkäysnopin mielestäni) mutta kun hyökkää normaalisti suoraan tai sivulle niin käyttäisi "pääasettaan", se voisi olla suhteellisen tasapuolinen ja realistinen lähestyminen tähän kysymykseen.
|