Arkat
linkki
21. maaliskuuta 2002 kello 18.41
|
Arkat
21. maaliskuuta 2002 kello 18.41
linkki
|
No niin, eli pistäkää tulemaan kiinnostavimpia/hauskimpia pelaaja- ja eipelaajahahmoja (molempia sekä PJ:n että pelaajan näkökulmasta). Kuka, missä, miten, miksi?
|
GEAS
linkki
21. maaliskuuta 2002 kello 19.01
|
GEAS
21. maaliskuuta 2002 kello 19.01
linkki
|
Thedin kirouksen halkaisema tyyppi/tyypit joiden välillä on ajatuslinkki,Broo joukkio suurella määrällä erikoisia kaaottisia ominaisuuksia ja viellä erikoisempia taktiikoita esim:yhdellä on koko about 40 porukka yllättää pelaajat solassa ja pistää tämän vierimään mäkeä alas pelaajien niskaan,kahdeksan kätinen naissoturi joka osti ylimääräiset kädet veijarin palvojalta,propellilla varustettu Broo,
|
Borg
linkki
22. maaliskuuta 2002 kello 9.04
|
Borg
22. maaliskuuta 2002 kello 9.04
linkki
|
Vastaavaa ketjua on aikoinaan pyöritetty paikassa Gloranthan olennot ja henkilöt-->hahmoja. Mutta menkööt.
Mielenkiintoisimmat EPH:t olivat Borg, sivistynyt ja kansansa hylännyt örkki (kampanjamme eivät ole sidoksissa Gloranthaan) sekä Darallon, erään hahmon ja maailmamme samoojien jumalan jälkeläinen. Darallon ehti tosin vain viiden vanhaksi (mutta oli jo aktiivisesti seikkailuissa mukana, varhaiskypsä lapsi :wink: ) kun kampanja laitettiin jäähylle.
|
Tyrisalthan
linkki
22. maaliskuuta 2002 kello 9.11
|
Tyrisalthan
22. maaliskuuta 2002 kello 9.11
linkki
|
AI MITÄ?!?!??!!!??? :eek:
Oliko poikani jumalallista alkuperää. Kyllä ennenvanhaan kannatti pukkia kaikkea mikä liikkuu tai ei liiku. Nyt ylpeyteni loistaa kilometrin päähän :D
[ Tätä viestiä on muokannut: Tyrisalthan 2002-03-22 11:13 ]
|
Borg
linkki
22. maaliskuuta 2002 kello 9.15
|
Borg
22. maaliskuuta 2002 kello 9.15
linkki
|
No ei kai sitä kaikkea parane kertoa pelaajille kampanjan aikaan :wink:
|
Chividal
linkki
22. maaliskuuta 2002 kello 15.15
|
Chividal
22. maaliskuuta 2002 kello 15.15
linkki
|
Itse pelasin tuossa jonkin aikaa Arkat Kaaoksensurman ritaria. Oli vähän vakaumuksellinen kaveri. Oli ihan sivistynyt kun sattui olemaan lännestä kotoisin :smile:, mutta ei paljoa keinoja kaihtanut kun tielle sattui kaaosta tai pahoja valaistuneita.
Kerran kaaoshirviö löi muistaakseni vatsaan niin että taistelu loppui siihen ja jälkeenpäin oli vähän kiukkunen ja itsemurhafiiliksellä kun ei päässy mukaan taisteluun. Muutenkin oli aina päätä pahkaa menossa vaikka vastustajan laadusta ja määrästä ei ollut niin koin tarkkaa tietoa. Luuli kai raukka että sillä oli vielä oma armeijansa ympärillä.
|
Grammund
linkki
22. maaliskuuta 2002 kello 15.39
|
Grammund
22. maaliskuuta 2002 kello 15.39
linkki
|
Muistaakseni meillä oli joskus Krastia palvova kääpiö...
Ja toisessa koko poppoo liittyi vapaaehtoisesti Ponchargo mutaattorin(?) joukkoihin, se joku taika(nimeä en todellakaan enää muista),joka nosti/laski arvoja kiinnosti.
|
Diaidis
linkki
18. huhtikuuta 2002 kello 21.48
|
Diaidis
18. huhtikuuta 2002 kello 21.48
linkki
|
Niin... Kiinnostavin hahmo on ollut peikkolainen, jolla oli ÄLY 5. Sitä pelasi yksi kaverini... vähän aikaa... mutta sitten meidän porukan humakti kyllästyi sen syömiseen (se söi KAIKEN) ja taisi pistää sen helvettiin syömään. Se oli hauskin hahmo.
Olen ajatellut jopa pitäväni sellaista peikkolais kamppanjaa... Seikkailuina voisi olla tyyliin käykää varastamassa naapurin lehmä, mutta varokaa niitten koiraa. Se voisi olla mukavaa temmeltämistä.
|
Wlu 000
linkki
19. huhtikuuta 2002 kello 18.38
|
Wlu 000
19. huhtikuuta 2002 kello 18.38
linkki
|
Heh... Eräässä peikko-pelissä minulla oli aseenkantajana peikkolainen nimeltä Pälö. Siitä ei ollut IKINÄ mitään hyötyä, mutta ei siitä oikein raaskinut luopua :smile:. Ajattelin jopa melkein vakavissani luopua yöpeikko papistani ja siirtyä pelaamaan sitä peikkolaista. Olihan sen peikkolaisen pääaseen hyökkäyskin melkein 10%
|
GEAS
linkki
20. huhtikuuta 2002 kello 11.52
|
GEAS
20. huhtikuuta 2002 kello 11.52
linkki
|
Peikkolaiset on kyllä hauskoja mä pelasin vähän aikaa peikkolaista aarnikotkien saarella mutta Gorg trag tappo sen.Nimi taisi olla näprääjä kun se aina oli värkkäämässä jotain.
|
Diaidis
linkki
26. huhtikuuta 2002 kello 21.38
|
Diaidis
26. huhtikuuta 2002 kello 21.38
linkki
|
Omituisiin sankareihin kuuluvat kyllä meidän peliporukan nykyiset hahmot. Yhden kaverin hahmolla oli hopean värinen iho ja purppuranväriset hampaat. Ensimmäinen tuli siitä kun joi yhden hullun velhon sekoituksia ja toinen tuli liiallisesta peikkojuoman nauttimisesta.
Toinen hahmo jolla on nokisen musta iho (taisi kaveri palaa yhdessä vaiheessa). Sillä on myös kaulan ympäri ulottuva arpi (sapelihammas tiikeri taisi tehdä sen).
Kolmas on muuten ihmisen näköinen paitsi näkee pimeässä suden tavoin tai vaihtoehtoisesti infranäöllä. Omistaa myös pysyvän ajatuslinkin shamaanin apulaisen kanssa (ja yhden unilohikäärmeen).
Humaktin noviisi taitaa olla normaalein porukasta. Se nyt pystyy vain karkottamaan epäkuolleita omalla läsnäolollaan.
Puolituinen, jolla on telepaattisia kykyjä. Osaa siirtää esineitä ajatuksen voimalla.
Tai sittenkin normaalein on se Orlanthin barbaari jonka on aivan pakko puskea päällään vihollisia kerran mv:ssa kolmantena toimintona. (Saa vahingon sekä päähänsä että vastustajaan)
Neljä ensimmäistä nukkuvat vain tunnin vuorokaudessa. Aarnikotkien saarelta saatu ominaisuus (heitimme koko porukalle yhden heiton). Koko poppoolla on tatuointeja ties missä ja ties minkäänlaisia.
Puhumattakaan "muuuuuutamasta" maagisesta esineestä. Kukaan ei ole kuitenkaan vielä saavuttanut riimutasoa että ei ne ole aivan impossible hahmoja, heh. :smile:
Olemme monta kertaa pohtineet sirkuksen perustamista, mutta maailman pelastamis hommat ovat vieneet aikataulusta suurimman ajan.
|
GEAS
linkki
2. toukokuuta 2002 kello 17.36
|
GEAS
2. toukokuuta 2002 kello 17.36
linkki
|
Meillä on porukka tällä hetkellä aika outoa porukkaa:
Sini-ihoinen murtovaras jolla on metallinen silmä ja korva,Huumeriippuvainen viidakkopeikko,
Metallihaarniskaan pukeutuva jättiläinen
Solfilainen huumediileri ja lunarhuijari jonka toisen käden nimettömän,pikkurillin ja keskisormen tilalla on sirppi.Lisäksi porukan mukana hengailee kymmenen jelmren jelmre-lauma,nasobeme ja paviaani.Porukalla on jonkin verran taikaesineitä.
[ Tätä viestiä on muokannut: GEAS 2002-05-02 20:37 ]
|
Tosinuija
linkki
23. toukokuuta 2002 kello 9.30
|
Tosinuija
23. toukokuuta 2002 kello 9.30
linkki
|
Ihminen! Tai no, oikeastaan kaikki tarpeeksi ketterät on aika kivoja, ne kun väistää mitä vaan! Tai no, melkein.
|
Larppa
linkki
7. heinäkuuta 2002 kello 13.07
|
Larppa
7. heinäkuuta 2002 kello 13.07
linkki
|
Ehkäpä tuo kiinostavin hahmo ainakin mun mielestä on tuo Broo tai ainakin siinä mielessä ku ne palvoo kaikkee paskaa ja levittää tauteja ja on muutenkin ihan idiootteja
Nii ja sit on nää kääpiöt, ku niillä on kaikkii pistooleja ja semmosii...
Ja kun ne on niin salaperäsii
|
Tupew
linkki
10. heinäkuuta 2002 kello 10.07
|
Tupew
10. heinäkuuta 2002 kello 10.07
linkki
|
No henkivartia jolla on ajatuslinkki muuli kanssa.
Pistän lisää myöhemmin ei ole nyt aikaa.
|
ZamboNet
linkki
12. huhtikuuta 2003 kello 22.02
|
ZamboNet
12. huhtikuuta 2003 kello 22.02
linkki
|
Meidän peliporukkamme ehkä oudoin ilmestys on varas Chris. Hän oli suhteellisen normaali vielä ennen kuin kävimme (huom. kävimme, emme juurikaan viipyneet =D) Käärmepiipun syvänteessä. Siellä hetken seikkailtuamme löysyimme Osboron pään, jota uljas varkaamme päätti mennä hipelöimään. Eipä aikaakaan, kun hänellä kasvoi keskelle otsaa sarvi, olkapäähän timantti, sekä kaksi häntää (toinen pitkä ja liskomainen, toinen paksu ja kömpelö). Lievä järkytyshän se oli aluksi, koska hahmoa oli pelattu "normaalina" jo neljä vuotta oikeaa aikaa. Mutta nyt Chris osaa ottaa jo hyödyn irti erikoisuudestaan =)
|
Gwenhyvar
linkki
26. toukokuuta 2003 kello 22.37
|
Gwenhyvar
26. toukokuuta 2003 kello 22.37
linkki
|
Oman kampanjamme oudoin hahmo on varmasti ollut puolituinen Veijarin pappi jolla oli varis liittolaishenkenään. Heppu löysi jonkun pelisessiomme aikana pienenpienen oravan joka paljastui oravien prinssiksi. Oravaprinssi suivaantuntui ajan myötä "panttivankeudestaan" ja lopulta urhea puolituisemme päätyi Oravaulottuvuuteen jossa käy tällä hetkellä ilmeisesti hurjaa taistelua ulottuvuuden herruudesta. Herra voisi kyllä pikkuhiljaa palata retkeltään, koska vahvistuksia kaivataan... :P
|
Sampi
linkki
27. toukokuuta 2003 kello 6.26
|
Sampi
27. toukokuuta 2003 kello 6.26
linkki
|
[quote:1ece0daaf8]Oman kampanjamme oudoin hahmo on varmasti ollut puolituinen Veijarin pappi jolla oli varis liittolaishenkenään. Heppu löysi jonkun pelisessiomme aikana pienenpienen oravan joka paljastui oravien prinssiksi. Oravaprinssi suivaantuntui ajan myötä "panttivankeudestaan" ja lopulta urhea puolituisemme päätyi Oravaulottuvuuteen jossa käy tällä hetkellä ilmeisesti hurjaa taistelua ulottuvuuden herruudesta. Herra voisi kyllä pikkuhiljaa palata retkeltään, koska vahvistuksia kaivataan... [/quote:1ece0daaf8]
Okei, siinä on jo jonkinlaista Veijarin makua. Sano pelinjohtajallesi, että sillä on kieroutunut huumorintaju.
Tervetuloa foorumille, Gwenhyvar!
|
Fharlanghn
linkki
27. toukokuuta 2003 kello 17.18
|
Fharlanghn
27. toukokuuta 2003 kello 17.18
linkki
|
Ei tosin RQ, mutta menköön. Meillä oli AD&D:ssa aikanaan gnome assassin, jonka piti kiivetä tuolille käyttääkseen garrotea uhreihinsa...
|
Sacce
linkki
26. elokuuta 2003 kello 12.02
|
Sacce
26. elokuuta 2003 kello 12.02
linkki
|
Mun hahmo Harfingel on kyllä aika macho. Harfingel seurueineen joutui taisteluun lunarpappia ja hänen saattajiaan vastaan Harfingelin näytettyä tälle keskisormea...
Kaikkee skitsoo tullut tehtyä...
http://www34.brinkster.com/larppa
Ja tuolta seikkailu kertomuksia!
Sacce
|
Aldar
linkki
21. lokakuuta 2003 kello 10.23
|
Aldar
21. lokakuuta 2003 kello 10.23
linkki
|
Hauskin tapaamani EPH taisi olla Gloranthan olennot kirjasta löytyvä Ahmija tai joku vastaavan niminen.
Se meni ja söi molemmat kätensä...
|
Koivuniemen Herra
linkki
16. marraskuuta 2003 kello 17.11
|
Koivuniemen Herra
16. marraskuuta 2003 kello 17.11
linkki
|
Pelaan nyt ensimmäistä kampanjaani(kai?) haltia maagilla, nimeltä Punainen 'Mauri' Maagi, joka ensitekonaan pelasti Pojasl nimisen ihmisen jostain pusikosta työntämällä tämä jonkinlaiseen madonreikään.
Seuraavaksi oltiin kaupungissa ja viereesä seisoi humalainen kääpiö Balgrog. Pojasl ja kääpiö lähtivät armeijan palvelukseen, Mauri lähti kapakkaan ja osti kaljan, joka myöhemmin kipattiin hänen niskaansa sepällä käydessään ja sai samalla porttikiellon.
Sitten Mauri lähti temppeliin, varasti taikakamoja ja lunareita, tappoi apotin, pisti paikan tuleen ja hyppäsi ikkunasta jokeen. Uituaan rantaan Mauri "hurmasi" kauppiaan salamalla, joka oli jo tähän mennessä muodostunut lempitaiaksi ja vei ruumiin kaupunkiin huutaen että "varkaat tekivät sen", sitten tulikin jo aavelaiva rantaan ja eikös heti lähdetty sinne uunoilemaan.
Laivalla tapeltiin sitten kaiken maailma wraithien kanssa ja lopulta taikojen loputtua käytettiin Pojaslin ruumista aseena, johan selvittiin ja Pojasl muuttui demoniksi, niin että mauri sai vanhan pyhän nuijan, sitten tuli merirosvot. "Behold my fireball" puf! -7 merkkaria
Tulipas satuiltua, ja vasta toinen viestini. (HYMIÖ TÄHÄN)
|
Chividal
linkki
17. marraskuuta 2003 kello 14.09
|
Chividal
17. marraskuuta 2003 kello 14.09
linkki
|
Mitäääh!? Kyllä meidän kampanja kalpenee tuon rinnalla :-D
[edit] Ja tervetuloa vain foorumille[/edit]
|
Bragolgurth
linkki
18. marraskuuta 2003 kello 18.42
|
Bragolgurth
18. marraskuuta 2003 kello 18.42
linkki
|
Meillä oli eräs tosi hauska kohtaus matkalla 10 000 Welhon kaupunkiin...
Porukka käveli tietä pitkin, kun puskasta(yllätys)tuli iso miehenköriläs, 2-k miekka rennosti olallaan.
Pysähdyimme ja odotimme mitä tuleman pitää.
Sitten mies tokaisi meille "None shall pass", kuten eräässä monte python leffassa. Pelaajat repesivät nauramaan ja hahmot jäivät pohtimaan tilannetta.
Mies ei käynyt päälle, tukki vain tien. Havaitsimme miehen olevan kokenut taistelija, joten emme viitsineet käydä kimppuun, vaan 2 meistä kiersi miehen, jolla oli varmaan vakavia vikoja päässään, kun meni moisesta hämilleen. Yksi meistä sitten juoksi lujaa metsän kautta jannun ohitse.
Mies kääntyi ja jäi katsomaan meitä tokaisten "None shall pass". Me jatkoimme matkaa.
Tarinan opetus: Ei aina ole pakko vetää miekkaa tupesta, ei edes uhkaavissa tilanteissa. :P
|
Bragolgurth
linkki
18. marraskuuta 2003 kello 18.46
|
Bragolgurth
18. marraskuuta 2003 kello 18.46
linkki
|
Hukkasin Koivuniemen Herran kampanjasta punaisen langan, mutta jos homma oli tosiaan noin tiivistä niin kuulostaa melko hyvältä... :P
|
Juha
linkki
22. marraskuuta 2003 kello 9.44
|
Juha
22. marraskuuta 2003 kello 9.44
linkki
|
mun paras hahmo oli ehkä yks half-elf-neutral-chaotic-lawful-vampire-majava-matelija-nymfi-kurtisaani-köydenpunoja. Kun se ensin niinku osti tikkarin ja sit muutti jäätelöauton lentäväksi Heortlandilaiseksi ja sen jälkeen taisteli timanttilohikäärmeen kanssa ja sai tältä onginnalla kolme lumottua donitsia.
Olette kaikki väärässä.
Siitä lähtien kun 'mielenkiintoisin hahmo' on tuollainen, niin joulupukki on muuttanut Maltalle. Kokeilkaa vaikka kerran tehdä hahmo jolla on persoonallisuus eikä vain kykyjä.
ampiaisia.
|
Koivuniemen Herra
linkki
26. marraskuuta 2003 kello 16.51
|
Koivuniemen Herra
26. marraskuuta 2003 kello 16.51
linkki
|
[quote:75f948a05a="Bragolgurth"]Hukkasin Koivuniemen Herran kampanjasta punaisen langan, mutta jos homma oli tosiaan noin tiivistä niin kuulostaa melko hyvältä... :P[/quote:75f948a05a]
Noh, enpäs ole edes varma onko sillä PeeJiillä edes kunnon juonta, mutta eipä tuo kai mitään haittaa. Kunhan vaan löytyy paljon tapettavaa.
|
Sea~Horde
linkki
23. toukokuuta 2004 kello 11.23
|
Sea~Horde
23. toukokuuta 2004 kello 11.23
linkki
|
Luutavasti mielenkiintoisin hahmo oli soturipappi ,joka kulki pienissä kylissä ovelta ovelle ja uskotteli talon asukkaille talon olevan riivattu ja ,että heidän olisi poistuttava kunnes hän olisi manannut pahan hengen pois. Asukkaat useimmiten nielivät syötin ja lähtivät hetkeksi ulos jolloin pappi meni ,sulloi kaiken vähänkin arvokkaan säkkiin ja poistui takaikkunasta/-ovesta. Kun asukkaat älysivät huijauksen pappi oli jo kaukana. :) Lopulta pappi meni liian pitkälle yrittäessään samaa juonta erään kreivin kartanoon; kreivi hoksasi huijauksen otti papin kiinni ja mestautti tämän.
Little Off-Topic; Onko runeen olemassa systeemiä ,jolla voisi hoitaa vastaavat tilanteet? Uskooko asukas huijauksen siis. Me käytimme omaa systeemiämme; Heitetään 3D6 ja pitää saada vähintään 10 riippuen asukkaiden älystä.
Huu... Ensimmäinen viesti...
|
Kymppimies
linkki
23. toukokuuta 2004 kello 12.17
|
Kymppimies
23. toukokuuta 2004 kello 12.17
linkki
|
Soveltaisin varmaan jotain kommunikointikykyä tuohon, suostuttelu tai puhetaito tai joku muu jota en saa nyt päähäni. Sitten tilanteen mukaan miinuksia tai plussia kykyyn, esim. jos hahmo on kuuluisa niin häntä varmasti uskotaan helpommin tai jos talossa vaikka oikeasti olisi kuulunut ääniä (vaikka pelaajien toimesta) niin pappia ehkä jopa revittäisiin sisälle. :)
Tervetuloa joukkoon ropeltavaan muuten.
|
KingofSartar
linkki
26. toukokuuta 2004 kello 18.07
|
KingofSartar
26. toukokuuta 2004 kello 18.07
linkki
|
Kyllähän tuollaiset huijaukset tms. kommunikaatiotaitojen kautta tulevat, lisäksi voi heittää MHT-heittoa tai vastaavaa, jos onnellakin/epäonnella olisi osuutta asiaan mutta tärkein taitaa silti olla vanha kunnon roolipelaaminen. Jos hahmo koputtaa ovelle ja sanoo, että talonne on kirottu ja voitteko poistua kun suoritan manausriitin ilmaiseksi niin kyllä täytyy suhteellisen yksinkertainen olla jos kumartaen poistuu paikalta ja jättää "papin" hoitamaan asiaa. Yleisesti ottaen useimmilla kylillä on omat pappinsa, shamaaninsa, muut viisaat miehet, jota kyläläiset uskovat helpommin kuin tuntematonta. Tietysti jos hahmo on nimeltään Kharakmes Kaikkitietävä, on pukeutunut sen mukaisesti, juttelee oraville ja muutenkin on vakuuttava niin mikäs siinä. Ja puhetaito on reippaasti päälle 50 % luokkaa. Siltikin vaatisin melkoisen hyvän esityksen hahmon pelaajalta, jotta homma menisi lävitse.
No, nythän hahmo on joka tapauksessa vailla päätä. Sehän toisi voisi toimia vakuuttavammin, jos kantaisi omaa päätä kainalossaan. Ei tulisi poikkipuolista sanaa.
|
Tanan
linkki
26. toukokuuta 2004 kello 20.10
|
Tanan
26. toukokuuta 2004 kello 20.10
linkki
|
RQ hahmoista mielenkiintoisin on ehdottomasti nykyinen hahmoni Tanan Ohraleipä, Valkean Ilveksen klaanista. Hän on ilmeisesti yksi Arkatin, Gjabin ja Dorastanin perillisistä. Tanan on luonteeltaan alistuva ja pelkuri, eikä ole mitään ystäviensä(?) Zarian Riimusuden, Assath Kaksiterän, Magnus Ragnarssonin tai Kodatanin rinnalla. Tanan on kulkenut läpi Helvetin ja Dorastorin (lähinnä muiden pakottamana) selvittäen kohtaloaan ja perintöään. Hän majailee tällä hetkellä Ralioksessa. Viime seikkailu päättyi siihen kun hänen alaikäinen(?) ogretyttöystävänsä murhattiin.
|
Grief the lord of Rain
linkki
29. syyskuuta 2004 kello 9.51
|
Grief the lord of Rain
29. syyskuuta 2004 kello 9.51
linkki
|
RuneQuestiin pitäis saada enemmän persoonaa hahmoihin!!! olen vankasti sitä mieltä. D&D:ssä on sentään featsit ja classit, mitkä luovat jonkunlaisen tunnun roolista, mutta ovat liian rajoittavat mitä on muukin pelisysteemi!
|
Grief the lord of Rain
linkki
29. syyskuuta 2004 kello 9.53
|
Grief the lord of Rain
29. syyskuuta 2004 kello 9.53
linkki
|
Mielenkiintoisin hahmoni on ehdottomasti Grief the Lord of Rain, synkkä pahis pappi :evil: ! eli kenen nassu komistaa Avatarina. Piirsin siitä sarjakuvankin, jos jotain kiinnostaa.
Hahmo oli alunperin D&D:stä, mutta siirtyi kiireen vilkkaa RQ:hun, koska silloin pelinjohtaja tapasi sanoa: "EI NOIN VOI TEHDÄ!". 8o
|
Grief the lord of Rain
linkki
29. syyskuuta 2004 kello 9.56
|
Grief the lord of Rain
29. syyskuuta 2004 kello 9.56
linkki
|
[quote:6e8137ad92="Juha"]mun paras hahmo oli ehkä yks half-elf-neutral-chaotic-lawful-vampire-majava-matelija-nymfi-kurtisaani-köydenpunoja. Kun se ensin niinku osti tikkarin ja sit muutti jäätelöauton lentäväksi Heortlandilaiseksi ja sen jälkeen taisteli timanttilohikäärmeen kanssa ja sai tältä onginnalla kolme lumottua donitsia.
Olette kaikki väärässä.
Siitä lähtien kun 'mielenkiintoisin hahmo' on tuollainen, niin joulupukki on muuttanut Maltalle. Kokeilkaa vaikka kerran tehdä hahmo jolla on persoonallisuus eikä vain kykyjä.
ampiaisia.[/quote:6e8137ad92]
Juha on oikeasssa. Miten RQ:n hahmoihin saa persoonaa? Olen itse kokeillu kaikenlaista kikkailua, mutta loppuinlopux pelaajat valitsee peikon ja suurkirveen :-?
|
Olorin
linkki
29. syyskuuta 2004 kello 11.44
|
Olorin
29. syyskuuta 2004 kello 11.44
linkki
|
#off-topic#
Edit napin käyttö on sallittua. Eli mielellään kaikki teksti samaan viestiin.
#off-topic#
Mutta kuinka hahmoihin saa persoonaa? Mitäs vaikeaa siinä nyt on.
Ensin vaikkapa määritellään hahmolle hallitsevat luonteenpiirteet esim. uskalias, utelias ja sarkastinen. Sitten voidaan miettiä hahmon motiiveja, esim. mitä hän haluaa saavuttaa elämässään. Eli kaikkea hahmolomakkeen ulkopuolista. Vaikkei säännöissä olekaan mitään DD tyylin feateja, tai Praedorin tapaan etuja ja haittoja, ei se tarkoita etteikö niitä voisi keksiä ja käyttää. Jos hahmon kuvaus jää tasolle iso lihaksikas piktä tukkainen kirveellä huitova barbaari, niin hei hei vaan DD:n pariin.
|
viljo
linkki
29. syyskuuta 2004 kello 13.32
|
viljo
29. syyskuuta 2004 kello 13.32
linkki
|
Eräs paljon käytetty menetelmä on yrittää samaistua hahmon mielenliikeisiin, eli roolipelata. No se ehkä siitä...
|
Grief the lord of Rain
linkki
29. syyskuuta 2004 kello 13.40
|
Grief the lord of Rain
29. syyskuuta 2004 kello 13.40
linkki
|
Toi on hyvä pointti, roolipelaaminen :oops: (idiootti minä)
Mutta, niin kuin monenmonituista kertaa on sanottu: pelkät kyvyt, numerot ja arvot eivät tee roolipelaamisesta helpompaa.
Haen takaa jotain sellaista, mikä tekisi pelaajahahmon roolin eläytymisestä helpompaa. Esim. selvä roolijako, josta ilmenee roolin "luonne", esim. Sisukas Barbaari Prinsessa. Prinsessa ja barbaari kertovat hahmon luonteesta :roll:
|
humis
linkki
29. syyskuuta 2004 kello 13.49
|
humis
29. syyskuuta 2004 kello 13.49
linkki
|
Tärkeämpi kysymys,kuin miten hahmoihin saa persoonaa jos haluaa (vaikka siitäkin saisi kyllä pitkän keskustelun aikaiseksi, jos mennään ilmiselvyyksien ohi), on tässä ehkä miten saada pelaajat haluamaan hahmolleen ylipäänsä persoonaa.
Miten olisi pelaajien kanssa puhuminen? Mitä pelaajat oikeastaan hakevat peliltä? Ilmiselvästi pelaajat näkevät hahmon tehokkuuden tärkeänä, jos valitsevat aina peikon suurkirveellä. Tämä taas viittaa siihen että pelissä on jonkinlaista kilvoittelua ainakin pelinjohtajan ja pelaajien välillä, jossa pelinjohtaja asettaa pelaajille haasteita ja pelaajat hahmoja optimoimalla ja taktikoimalla vastaavat niihin.
Onko tämä haluttavaa? Jos ei, menettää hahmojen optimointi merkityksensä ja pelin painopistettä voidaan viedä eläytymiseen ja hahmojen luonteiden ja elämän monipuoliseen tutkiskeluun, jossa oikeastaan on ihan sama voittaako vai häviääkö hahmo, jos molemmat vaihtoehdot tuottavat hahmon elämään mielenkiintoisia tapahtumia.
Jos taas haasteellisuus halutaan säilyttää, mutta silti värittää hahmoja ja tutkiskella niiden luonteita, joutuu tasapainoilemaan kahden prioriteetin välillä. Mahdollisia tukikeinoja voivat olla esim. etujen antaminen luonteenpiirteiden pelaamisesta, erilaisten hahmovaihtoehtojen optimaalisuuden tasaaminen (okei, jos et tee peikkoa vaan ihmisen ja otat miekan suurkirveen sijaan saat kontaktin kaupungin pormestariin jonka kautta saat sosiaalista valtaa)..
|
Runemaster
linkki
29. syyskuuta 2004 kello 13.57
|
Runemaster
29. syyskuuta 2004 kello 13.57
linkki
|
Grief the lord of Rain:
Joku oli muistaakseni tehnyt ihan tuollaiset luonteenpiirre säännötkin:
esim. Pelkuri / Rohkea 34/66
Rauhallinen / Kiivas 13/87
Eli eri luonteenpiirre vastakohdille oli tehty prosenttiarvot, jotka ovat yhteensä 100%. Noita oli muistaakseni määritelty seitsemän eri vastakohtaa, mutta tarkemmin en osaa kertoa, kun ne säännöt ei ole meillä käytössä. Ehkäpä joku toinen osaa kertoa niistä enemmän?
|
Grief the lord of Rain
linkki
29. syyskuuta 2004 kello 13.59
|
Grief the lord of Rain
29. syyskuuta 2004 kello 13.59
linkki
|
[quote:7659e28465="humis"]Mahdollisia tukikeinoja voivat olla esim. etujen antaminen luonteenpiirteiden pelaamisesta, erilaisten hahmovaihtoehtojen optimaalisuuden tasaaminen (okei, jos et tee peikkoa vaan ihmisen ja otat miekan suurkirveen sijaan saat kontaktin kaupungin pormestariin jonka kautta saat sosiaalista valtaa)..[/quote:7659e28465]
Tuo on erittäin hyvä pointti. Olen pyöritellyt pelissä semmoista etupiste -systeemiä, kuin tyylipisteet. Niiden jakaminen ja hyöty on taas sitten jäänyt taka-alalle. Kun jotkut pelaajat tekevät hahmoistaan mielenkiintoisia ja jotkut ovat Elf-Ranger-Tulimiekka+1-Salamajousi -hyypiöitä 8o
En itseasiassa muistanutkaan koko hommaa.
Pikkuveljeni kirveellä heiluva suurpeikko ei ole niinkään tehokkuuden hakemista. Luulen että hän vain haluaa mahdollisimman brutaalin hahmon :evil:
Tuo etuhomma pitää kaivertaa otsaan, että muistan väsätä siitä jotain.
Kun hahmon tekee, pitää määrittää kotipaikan ja vanhempien ammatin ja sen sellaista. Minusta niiden pitäisi tulla vasta kun hahmolla on pelattu vähän aikaa ja pelaaja "oppii tuntemaan" hahmoaan. Hei, Näistäkin voi jaella tyylipisteitä... :-o
Lainaus:
"Eli eri luonteenpiirre vastakohdille oli tehty prosenttiarvot, jotka ovat yhteensä 100%. Noita oli muistaakseni määritelty seitsemän eri vastakohtaa, mutta tarkemmin en osaa kertoa, kun ne säännöt ei ole meillä käytössä. Ehkäpä joku toinen osaa kertoa niistä enemmän?"
Juu muistan nähneeni ne myös!!! Mutta en kans muista missä :-?
Yks juttu on muuten [b:7659e28465]meriitit[/b:7659e28465]!!!!
|
Assath
linkki
29. syyskuuta 2004 kello 18.14
|
Assath
29. syyskuuta 2004 kello 18.14
linkki
|
En oikein osaa päättää mikä näistä kolmesta hahmostani on kiinnostavin, joten listaan ne vaan kaikki:
Assath kaksiterä: Vuosia pelaamani Humaktin palvoja, jonka tein vielä silloin kun oli coolia käyttää taistelussa miekkaa molemmissa käsissä. Vanhin aktiivisesti pelattu hahmoni ja hahmoistani ehdottomasti Munchkinoiduin. Assath on aina ollut synkkä Humaktin fanaatikko, muttei ole oikein koskaan pystynyt kuitenkaan seuraamaan uskoaan kunnolla vaan on kerrant toisensa jälkeen livennyt armeliaisiin ja epäilyttäviin ratkaisuihin tilanteissa joissa olisi pitänyt olla kylmä ja kunniallinen. Hän ei koskaan ole ollut mikään sosiaalisuuden riemuvoitto, mutta maksimiangstailunsa hän käynnisti vasta kun hänen rakastamansa nainen (Helge) mestattiin Lunareiden toimesta. Viimea aikoina Assath on Tananin tapaan saanut kuulla Arkat/Gbaji/Dorasta perinnöstään ja vakaasti päättänyt, että Arkatin on aika palata polttamaan uusi kaaosta syleilevä keisarikunta tuhkaksi.
Xiang Teneth: Impotentti moottoripyöräilevä zen-budhisti. Hahmoni PJ:mme omassa scifi/kyberpunk kamppanjassa. Xiang on ilmiömäisen hyvä Tai-chissä ja Kung-fussa, mutta on omaksunut buddhalaisten uskomuksen, että mitään elävää ei saa surmata. Xiang lienee ainut pitempään pelattu hahmoni, joka ei ole koskaan surmannut ketään. Xiang aloitti pelin puhtaana idealistina, mutta on jengikuvioissa hiljalleen ryvettynyt ja joutunut uhraamaan periaatteen toisensa perään selvitäkseen. Kamppanja on melkein lopussa (joskin tauolla) ja Xiang on aloittanut lopullisen syöksykierteensä lähdettyään kostamaan kahden ystävänsä (PH:n) murhaa, hintaan mihin tahansa.
Kareel "Puoliksi mies": Kareel on Praxilainen henkiä näkevä biisoninratsastajani. Kareel näkee kaikkialla henkiä ja ne puhuvat hänelle jatkuvasti. Hänen mielentilansa ja ajatusmaailmansa vaihtelevat rajusti ja kaaoottisesti sen mukaan mikä henki hänelle kulloinkin puhuu (Kareel on siis sekopää). Tällä hetkellä Kareel seikkailee Sartarissa ystävinsä kanssa ja hänellä on aina tukenaan hänen "luotettava" naispuolinen orjansa Eileen. Kareel on lyhyen uransa aikana onnistunut hankkiutumaan melko pahoihin vaikeuksiin ja saanut mm.Ty Kora Tekiltä kiellot: "Täytyy suojella maata" ja "Ei saa koskaan kantaa asetta". Kareel otti lisänimekseen "puoliksi mies" todettuaan, ettei häntä omassa heimossaan varmaa enää mieheksi kelpuutettaisi (kun hänestä ei kerran enää ole soturiksi).
|
Baraddi
linkki
23. marraskuuta 2004 kello 17.01
|
Baraddi
23. marraskuuta 2004 kello 17.01
linkki
|
Kiinostavin hahmo on kyllä ylivoimaisesti ollut eräs kaksipäinen ogre joka kasvatti jalan takaisin syömällä hevosen. Kaiken lisäksi yks kaveri ei tajunnu että sillä oli kaks päätä. Kysyin kaverilta että kumpaan päähän tähtäät vasempaan vai oikeaan. Kaveri vastas että siihen oikeaan missä on silmät suu ja nenä. Koko ajan yritettiin selittää sille että sillä ogrella on kaks päätä. No, kaveri leikkas ogrelta toisen pään irti jonka jälkeen sanoin että ogren toinen pää katsoo häntä hyvin vihaisesti. siihen se sitten sano: "oliko sillä toinenki pää?" se luuli että tarkotin koko ajan sen ogren alapäätä.
|
Godunya
linkki
6. marraskuuta 2005 kello 17.45
|
Godunya
6. marraskuuta 2005 kello 17.45
linkki
|
Meidän peliporukan kiinnostavin hahmo on nykyään...
Zongia palvova yöpeikko jonka muut luokittelivat peikkolaiseksi, se yritettiin murhata, mutta se oli peikkolais metsästäjien johtaja ja antoi parille suurpeikkolle ja yöpeikolle turpiin :lol: . Sen kyvytkin olivat
Vma 17
R-R 18
Kok 11
äly 16
Npp 16
mht 10
Ulk 10
Aseena peikkojousi (Oma rakentamani)
Peikkojousi 105% hyökkäys
Väistö 80
Yöaisti havaitse 60
Yö aisti etsi 70
ja jne.
|
Mordja von Ribbentrop
linkki
20. tammikuuta 2006 kello 12.16
|
Mordja von Ribbentrop
20. tammikuuta 2006 kello 12.16
linkki
|
Kaikkein mielenkiintoisinpia hahmojani ovat olleet 2 vuoden boonuksilla pelaamani assistentti ankka Jasper Aina Viisas, joka lähetettiin helvettiin pelastamaan porukan sankari velho (joka oli kuollut ainakin 4 kertaa, en pysynyt laskuissa). Mutta suosikkini on kyllä ehdottomasti seuraava hahmo:
Mordja von Ribbentrop
Rotu: ihminen, Ikä: 23, Kultti: Näkymätön Jumala (hrestol)
Ominaisuudet:
VMA 9
R-R 14
KOK 11
ÄLY 18
NPP 8
MHT 18
ULK 12
Hiukan hahmon kykyjä:
Aseeton taistelu 46%, Intensiteetti 99%, Tukehduttaminen 76%, Mystinen Näkö 75%, Suoja vahingolta 76%,
Leveämiekka (oik. käsi) 50%, Sauva (vas. käsi) 40%, Potku 40%
Luonteeltaan hahmo oli siveä ja hurskas, oikeudenmukainen jne. pyhimys
Ainoita heikkouksia olikin taipumus uhkapeliin (missä paras voitto kertoimeni oli yli 1700, aloitin 5 lunarista...)
Hauskinta hahmossa olikin se, että kaikki taistelu taidot oli kehitetty kokemuksella. Miettikää noilla statikoilla olevaa hahmoa, mikä potki zombeilta niksat nurin ja tappoi kaksi levyhaarniskoitua ritaria yhdillä miekan iskulla (noppatuurini tällä hahmolla oli aivan uskomaton ja vahingon lisäys miekassa)
Hahmosta teki hauskan nimen omaan sen heikkoudet, varsin kuin onnistuin jpa hyötymään hunosta näppäryydestä muutamakin kertaa.
Oli tosin muukinm porukka varsin hauska mielestäni:
[color=darkblue:dbc85f899f]Brometheus Kivimurska[/color:dbc85f899f], Maran Gorin noviisi, ihminen. Aseena lyijy työmoukari osuma n. 90% torjunta n. 85%
Hahmon KOK 11, mutta pitää itseään aivan valtavana, suuttuu mielettömästi jos joku sanoo pieneksi. Varsin riehakas persoona mutta äärimmäisen fiksu (ÄLY 18 ).
[color=olive:dbc85f899f]Folemi Valkoverso[/color:dbc85f899f], Aldryajan noviisi, haltia. Vähän tavallisempi haltia 90% jousen osumalla ja väistö 90%, mutta erikoiseksi hahmon tekee se, että hän kuoli 6 kertaa (viimeisen kerta jäi lopulliseksi, pelaaja tuli sitten peliin mukaan humaktilla). Oli porukan tyhmin (ÄLY 16) ja oikean kokoinen (KOK 11).
[color=blue:dbc85f899f]Genra Tosimiekka[/color:dbc85f899f], perus humakti n. 90% osumalla ja n. 80% torjunnnalla leveämiekalla. Tämä hahmo ei kuollut, vaikka menetti laskujeni mukaan keskimäärin lähemmäs kaksi miekkaa per pelikerta. Yhä tymin ryhmässämme (ÄLY 16) mutta myös suurin (KOK 13).
ja lopuksi [color=green:dbc85f899f]Haldir Hopeapuu[/color:dbc85f899f], Veijaria palvova haltia, pääaseinaan toistojalkajousi (100%) ja säilä (vain n. 85%). Porukan taito mestari, liian moni kyky 90% tai vaan muuten liian hyvä. Menetti oikean kätensä kahdesti. Älykkyys ja koko ryhmän keskimääräiset (Äly 17 ja KOK 12).
Ja taikaesineitä oli ja meni, avustin vahingossa jopa sellaisen esineen tuhoamista kuin [color=red:dbc85f899f]Kuolemattomuus Kypärä[/color:dbc85f899f], ja ryöstin kääpiöden [color=brown:dbc85f899f]Maanmuokkaaja[/color:dbc85f899f]-esineen (ja ei, se ei ollut lapio).
|
Kultainen Kuningas
linkki
21. tammikuuta 2006 kello 17.35
|
Kultainen Kuningas
21. tammikuuta 2006 kello 17.35
linkki
|
Musta Mikko toimi varkaana Urnean ortlanthi pääkaupungissa ja palvoi isäänsä Yön Timoa jumalana (isä oli kai jonkinlainen shamaani/varas) Mikko sai isältään loitsut Hiljaisuus-5 ja Haava. 27 vuotiaana Mikko pakeni isänsä luota ja varasti tältä maagisen tikarin (jos tikari iski pannsarin läpi tikarista erittyi myrkkyä jonka pot oli sama kuin isketyn taikapisteet).
Mikko liittäytyi velhon,kauppiaan, soturin seuraan ja he lähtivät etsimään
kaukaista petojen laaksoa matkalla sinne he löysivät kaupungin joka oli tehty pelkästään kullasta. Kaupungista Mikko löysi lentolaivan jonka kapteeniksi hän julistautui, sillä he lensivät petojen laaksoon.
Myöhemmin Mikko palasi Kultaiseen Kaupunkiin ja löysi kiven jolla pystyio herättämään ja käskemään kaupungin muumio armeijaa ja palvelijoita. Musta Mikko julistautui kaupungin hallitsijaksi ja muutti nimensä [color=yellow:99ed397fa7][/color:99ed397fa7]Kultaiseksi Kuninkaaksi.
Kultainen Kuningas matkusti laivallaan ortlanthi pääkaupunkiin ja kosti isälleen Yön Timolle lapsuutensa sortovuodet lävistäen tämän tikarillaan, jonka hän oli varastanut paetessaan.
Myöhemmin Kuningas löysi maakiven jonka avulla hän pystyi muuttumaan lohikäärmeeksi. Kuningas sai myös muita ominaisuuksia tikariinsa mm. halvauttava ominaisuus. Hän myös teetti ylivelholla patsaan jolla sai lisää taikapisteitä.
Mutta suurin sankari teko jonka Kultainen Kuningas teki elämässään oli kun kääpiöt vangitsivat hänet ja hän voitti 20 kääpiön voiman omalla voimallaan.
Lopulta Kultainen Kuningas vaihtoi sielunsa kuolemattomuuten ja vieläkin hän vaeltaa Tonoksen autiomaassa valittaen kipujaan
Mainittakoon myös että Velho matkusti itään ja hänestä tuli keisari. Kauppias kuoli heti matkan alussa. Soturista tuli lohikäärmesoturi.
Haluan kiittää Torbod Tassua mainiosta kanpanjasta!
|
Alec
linkki
21. tammikuuta 2006 kello 23.45
|
Alec
21. tammikuuta 2006 kello 23.45
linkki
|
[quote:3d4ad89384="Kultainen Kuningas"]Mutta suurin sankari teko jonka Kultainen Kuningas teki elämässään oli kun kääpiöt vangitsivat hänet ja hän voitti 20 kääpiön voiman omalla voimallaan. [/quote:3d4ad89384]
Heh, jollakin tais käydä niin sanottu säkä nopilla :-D
|
Kultainen Kuningas
linkki
22. tammikuuta 2006 kello 10.50
|
Kultainen Kuningas
22. tammikuuta 2006 kello 10.50
linkki
|
Joo tuli heitettyä 01
|
Torbod Tassu
linkki
23. tammikuuta 2006 kello 13.50
|
Torbod Tassu
23. tammikuuta 2006 kello 13.50
linkki
|
Kiitän Kultaista Kuningasta, ja hänellä todellakin kävi tuuri, mutta sellaista se on :-D
|
Assath
linkki
23. tammikuuta 2006 kello 14.19
|
Assath
23. tammikuuta 2006 kello 14.19
linkki
|
[quote:5345262c84="Kultainen Kuningas"]Mutta suurin sankari teko jonka Kultainen Kuningas teki elämässään oli kun kääpiöt vangitsivat hänet ja hän voitti 20 kääpiön voiman omalla voimallaan.[/quote:5345262c84]
Tässäkin kohtaa oli siis ilmeisesti aiheellista heittää noppaa :wink: . No mikäpäs siinä varmaan tuli kiinnostavampi tarina näin.
|
Ripper
linkki
25. elokuuta 2006 kello 0.15
|
Ripper
25. elokuuta 2006 kello 0.15
linkki
|
Ei hauskin pelata, mutta mielenkiintoisin oli hullu naisvelho, joka oli tehnyt luurangon. Velho oli syyllistynyt murhiin (ne eivät olleet vielä paljastuneet), joiden syytteiltä välttyäkseen oli paennut paikalta lunarin rajamaille (velho oli dara happalainen aatelisen tytär) . Motiivina muuhun (en tiennyt mitä muut pelaajat olivat tehneet - hahmonluonti oli TODELLA vapaa) porukkaan liittymiseen oli ihastuminen ensimmäiseen toisen pelaajan PHhon, joka tulee vastaan. Sitten seuraisin vaikka väkisin kaikkiin paikkoihin, pitäen ei kriittisillä hetkillä etäisyyttä tarpeeksi, ettei käsiksi kävisi.
No ensimmäinen pelaaja tuli juttelemaan minulle (omien hämäräperäisten juoniensa takia - ja omaksi hämmästyksekseni), joten homma meni harvinaisen helposti. Ulkonäöstä Luuranko oli täyslevypanssarissa, jonka päällä oli raskas ruskea munkin kaapu. Silmien kohdalla oli syvällä keinosilmät (velho oli taitava naamioija), jotka eivät liikkuneet. Velho oli itse muuntaunut kissaksi (tosin esiintyi välillä myöhemmin menninkäisenä - vähennä KOK+naamiointi). Harvat puheet hoidin illuusio äänellä.
Hahmoa tehdessä ajattelin, että joku tekee kuitenkin toisen velhon näkee mystisellä näöllä heti kupletin juonen - onneksi näin ei käynyt.
Hahmolla tuli sitten koettua monia koomisia tilanteita. Ensimmäinen oli, kun lähdettiin liikkeelle (aktiivinen illuusio ääni loppui) - Puhuminen loppui myös siihen. Sen jälkeen en puhunut mitään (paitsi kuvailin hahmoni tekemisiä), pudistelin tai nyökkäin vain päätäni (kyllä se aika kauan jaksoi tivata ennen kuin uskoi etten enää puhu). Kaupungissa lukkiuduin tietysti huoneeseen ja samoin ettei saa häiritä vaikka mikä olisi (uusi puhe illuusio). Ellei luurankoa aktiivisesti ohjannut se näet jäi tekemään sitä asiaa mitä sen oli käsketty tehdä. Eli yöllä vartioida. Kukaan ei onneksi halunnut ottaa kirveestä päähän. Kaikki yöt menivät rauhassa.
Nyt vähän juttuja sekalaisessa järjestyksessä:
No oltuamme vähän aikaa yhdessä muut huomasivat etten syö (ai sä et syö), enkä nuku (ai sä et nuku - luuranko istui vain meditaatio asentoon).
Mukanamme oli humktin palvoja, jolla oli sukunsa pyhä havaitse epäkuollut koru (tälläistä loitsua ei liene ainakaan yleisissä loitsuissa, joten se tuli minulle shokkina). Onneksi oltiin PJ:n kanssa puhuttu, että suoja taikuudelta auttaa myös havaitsemista vastaan. En jäänyt kiinni. Pöllin korun yhden taistelun jälkeen, kun se oli tajuton. Kyllä se manasi sitä (koru oli todella tärkeä sille henkisesti). Sen jälkeen ajatus humaktin kanssa liikkumisesta olikin hullusta hahmostani niin hauska idea, että liikuin usein sen kanssa.
Kerran taistelussa suuri kivi hirviö halkaisi luurangon kahtia. Onneksi muut olivat niin taistelun tiimellyksessä, etteivät nähneet tapahtumaa (olettivat että kulin 4m kivi monsun kriittisestä). No hommahan oli yksi korjaus vatsaan yksi haarniskaan ja takaisin taistoon.
Samassa seikkailussa laitoin luurangon käpelöimään seiniä salaoven toivossa. Seinässä oli ansa. Keihäs (jossa oli vahingon lisäys) iskeytyi ulos seinästä ja meni luurangon läpi. No siitä vain keihästä pitkin taaksepäin ja hommia jatkamaan. Muiden ilmeet olivat näkemisen arvoiset.
Yhden kaivoksen piti olla maan alla. Muut sopivat kaivuu vuoroja; minä olin tapani mukaan hiljaa. Sitten lurkki kaivamaan. No sehän ei väsy mitenkään. Siinä sitten muut katselivat, kun tyyppi painaa aivan täydellä riuhtomisella monttua monta tuntia (luuranko oli vielä erittäin nopea).
Kerran piti mennä kattoluukusta ylöspäin. Luuranko nosteli tyyppejä, mutta näyttikin toisiksi viimeiselle, että nosta minut ylös. Kyllä siinä piti vähän aikaa näytellä ennen kuin se uskoi, että jaksoi nostaa (KOK 17, täys levy, raskas kaapu, suuri kilpi, suuri reppu jossa tosi iso loitsukirja eli iso mies kamaa n. 50 kg). Senkin naama venähti, kun se sitten teki työtä käskettyä. Painoahan oli yhteensä 60kg - luut kun eivät paljoa paina.
Kun lähdettiin kiireiselle matkalle, muut ostivat ratsut. Kysyivät että ostanko minäkin. Tässä vaiheessa riitti jo yksi päänpudistus, kun ne totesivat :"Ai sä et ratsasta.". Eikä ne edes olikein hämmentyneet enää siitä, kun ne lähti menemään todella reipasta matkustusvauhtia ja soturi täyslevyssä hölkkäsi niiden rinnalla (velholoitsu kiire).
Tämä sattui aika aikaisessa vaiheessa : Oltiin tietoisesti vampyyrin asuinpaikan lähistöllä. En suostunut menemään sisään, koska ovella oli vartiointi loitsu (lurkilta olisi hajonnut paikat - muut menivät). Muut antoivat minulle köyden jossa oli toinen pelaaja kiinni, että sen voisi vetää pois (se oli se humakt). Meidän PJ oli tehnyt velholoitsuille kämmi taulukon. Todella kusisessa paikassa kämmäsin. Taulukosta tuli TPiden imeytyminen johonkin kummalliseen ja loitsun osumista väärään kohteeseen kovalla teholla. Valtava kiire osui lemmikkiini (joka oli myös kissa, aika samannäköinen kun minä kissa muodossa), itseltäni meni taju (TP=0). Kissa kiisi hiveällä vaudilla huoneta ympäri, kunnes se uuvahti. Lurkki jäi seisomaan paikoillen pitäen köydestä kiinni. Sitten tulikin kiire ja muut alkoivat huutaa :"Vedä! Vedä!" ... no siinähän se mölläsi tumput suorina (näitä off tiloja tulikin aina silloin tällöin). Siitä selvittiin. Olin silloin naamioituneena menninkäiseksi. Se oli niiden ensi kohtaus menninkäiseen, kun ne katsoivat reppuun ja huomasivat siellä suuren kirjan, nukkuvan menninkäisen ja aatelisnaisen puvun(todella hämärää kamaa ... velhothan eivät tarvitse kirjoja (siitä kirjasta siis voitiin opetella joitakin loitsuja), menninkäisiä ei ole olemassa ja naisen puku ... no mitä siitä nyt voi sanoa). Ne ihme kyllä jättivät taas tutkimisen aika vähälle (olin kylläkin sanonut niille, että tapahtipa minulle mitä vaan niin ei koita auttaa paitsi kantamalla pois - parannukset ja ensiavuthan olivat turhia).
Minulla ei ollut yhtään taistuloitsua, vaan monet loitsuista olivat hyödyllisiä aatelisnaiselle (lisää ULK, näkö+kuulo projektio,...). Lisäksi velhon omaavat kyvyt olivat tietokyvyt, suostuttelu, tanssi, meikkaus/naamiointi. Kissana pääsi myös käteväst moneen paikkaan. Tuloksena tiesin asioista hämmentävän paljon - usein paljon enemmän kuin muut - vaikka olin lähes aina johonkin huoneeseen lukkiutuneena. Eli aina kun tein illuusio äänen ilmoille tuli jotain yllättävää tyyliin (en muista kaikkea aivan tarkkaan): "Niitä on viisi. Ne on ogreja. Vaarallisin on katolla." tai "Se paikallinen kauppias maksaa suojelurahoja järjestäytyneille rikollisille" tai "Tämä miekka on tehty kuparista. Tuossa on liikkuvuus 3 matriisi. Lunarilaiset ovat lopettaneet meidän jahtauksen."(en kertonut niille asioita heti kun sain tietää ne vaan vasta kun ne tarvitsivat tiedon, lisäksi ääneni kuuleminen järkytti niitä aina).
No ... lisää hämmennystä tuli siitä onko yksi vai kaksi kissaa ... joskus kikkailin oikeassa muodossa jne.
Hahmolle sattui ja tapahtui, kampanja oli hyvä jne. Hahmossa oli kuitenkin mielestäni näin jälkeenpäin ajatellen liikaa elementtejä. Ensimmäinen naishahmo, lemmikki ja luuranko joita piti käskyttää, jonkin verran pimahtunut (ja valaistunut) hahmo. Lisäksi hahmo oli liian synkkä ja koston himoinen, että sillä pelaamisesta olisi nauttinut. Eniten olen tykännyt pelata iloisilla ja "mahdottomiin" asioihin uskovilla hahmoilla ... tulipas aika romaani ...
|
jollybee
linkki
23. helmikuuta 2007 kello 12.10
|
jollybee
23. helmikuuta 2007 kello 12.10
linkki
|
Ehkä ykkössuosikkini oli Dani,johon kyllä yritinkin kaikkeni:Dani oli pikkutytön ruumiiseen vangittu Arkat! Dani oli maagi, pimeän puolen valaistunut, shamaani, kuolemanlordi, Bagogin skorpionikuningatar, sekä Krjalkin ja Pocharngon pappi. Kun muu porukka pääsi jyvälle Danista, ne tahtoivat että Dani syö ne ja synnyttää uudestaan skorpparimiehinä: tuumasta toimeen ja näinhän tehtiin. Ehkä suosikki oli Danin mutatointikisa toisen Pochiksen papin kanssa: se voitti joka uskalsi Rappioittaa itseensä pidemmälle. Kumpikin muuttui aika kauheiksi mömmöiksi, kunnes kaverin noppatuuri loppui, ja mahti napsahti nolliin.
|