Sivulan Poika
linkki
28. helmikuuta 2002 kello 18.05
|
Sivulan Poika
28. helmikuuta 2002 kello 18.05
linkki
|
sainpas kuin sainkin väännettyä tänne jonkinasteista läppää. Kaverin kanssa ajateltiin aloittaa nyky-aikaan sijoittuva kampanja. Eihän nykyajalle sopivia sääntöjä löydy sitten mistään(=kirjastosta) Joten otimme sääntöjä Call of Cthulhulhusta ja Runequestista ja tadaa! Kommenteja ns Peliin! Teema on vielä vähän hukassa, joten siitäkin saa antaa vinkkiä.
Hahmolomake:
Nimi____________________________ Sukupuoli N/M/R Uskonto________________
Ammatti__________________ Koti______________ Kätisyys V/O
Ulkonäkö____________________________________________________________
VMA____ R-R_____ KOK_____ ÄLY_____ NPP_____ MHT_____ ULK_____
Aseet(manipulointi muutos____)(ketteryysmuutos____)
NIMI_____________________ OS%______ Vahinko______ Nopeus______ Patit________
NIMI_____________________ OS%______ Vahinko______ Nopeus______ Patit________
NIMI_____________________ OS%______ Vahinko______ Nopeus______ Patit________
Tavarat: Mukana
MANI___________
Tavarat: Ei Mukana
MANI____________
Muut Tiedot(Historia Luonne jne.)
Taidot:
Tieto( )
Vieras Kieli: Lue&kirjoita
_______________/____
_______________/____
Oma Kieli: Lue&kirjoita
_______________/____
Uskonto:Tietämys
____________/____
____________/____
Arkeologia______
Astronomia
Eläintiede______
Ensiapu(30) ______
Etsimistaito(25) ______
Fysiikka______
Geologia______
Tietokone Tieto______
Kasvitiede______
Kemia______
Kielitiede______
Kirjanpito(10) ______
Konetekniikka(15) ______
Lakitieto(05) ______
Lentokoneen Ohjaus______
Luottokelpoisuus(15) ______
Lääkkeenvalmistustaito______
Lääkärintaito_______
Psykologia(05)______
YleisHistoria(20)______
Sairauden hoito(05) ______
Sähkötekniset korjaukset(10) ______
Valokuvaus(10) ______
Kommunikointi( )
Oma Kieli: Puhuminen
_______________/____
Vieras Kieli: Puhuminen/
_______________/____
_______________/____
Väittely/Suostuttelu(10) ______
Kaupankäynti(10)_____
Iskeminen(10)_____
Havainto( )
Etsi(20)____
Honaa(25)____
Jäljitä(25)_____
Kuuntelu(25)_____
Salavihkaisuus( )
Hiivi(20)______
Piileskele(20)_____
Ketteryys( )<<<Lisätään torjuntaan
Hyppy(25)____
Kiipeily(25)____
Uimataito(20)____
Veneily(10)_____
Ratsastaminen(05)_____
Väistö(2xNpp)_____
Manipulointi( )<<<Lisätään osumaan
Autonajotaito(05)____
Kätke(20)_____
Laadi(15)_____
Pöltsää(05)_____
Silmänkääntö(05)_____
Soita:Instrumentti
Pyssyt:
vahinko. osuma% kantomatka. nopeus. paino. hinta. Muuta...
Käsiaseet (6 panoksen lipas, 1mv lippaan vaihtamiseen)
Pieni käsiase D6+1 25% 100m 2xmv n.0,5kg €250 Voi ostaa äänenvaimentimen. Voi käyttää 2 kädessä, jolloin huonomman käden aseeseen 15-osuma% ja paremman käden aseeseen 5-%
KK käsiase D6+3 25% 130m 2xmv n.1kg €300Voi ostaa äänenvaimentimen. Voi käyttää 2 kädessä, jolloin huonomman käden aseeseen 15-osuma% ja paremman käden aseeseen 5-%
Suuri käsiase D8+2 20% 150m 2xmv n1,5kg €350 Voi käyttää 2 kädessä, jolloin huonomman käden aseeseen 20-osuma% ja paremman käden aseeseen 5-%
Konepistoolit (Aika monen patin lipas, vastaa n. 8 mv ampumakertaa, lippaan vaihtamiseen uzilla 1mv, pienellä ja keskikokoisella KP:lla 2mv)
Uzi D10+D6 15% 100m 1xmv n.1kg €400 Voi ostaa äänenvaimentimen. Voi käyttää 2 kädessä, jolloin huonomman käden aseeseen 20-osuma% ja paremman käden aseeseen 5-%
Pieni KP. 2D8( d10+1 15% 150m 1xmv n.1kg €450 Voi ostaa äänenvaimentimen.
Keskikok KP.2d8+2 d20+2 15% 200m 1xmvn n.1kg €480 Voi ostaa äänenvaimentimen.
Suuri KP. D20+4 10% 250m 1xmv n.1,5kg €500 Ei mitään.
Haulikot (2 patin lipas, lippaan vaihtoon 2mv)
Metsästysh. D10+2 10% 50m 1xmv n.2kg €300 Katkaistu versio 1 kg kevyempi. 10 metrin päästä osuessaan aina tappava.
Pumppuh. D10+5 10% 70m 1xmv 10 n.2kg €350 10 metrin päästä osuessaan aina tappava.
Automaattih. D8+2 10% 50m 3xmv 10 n.2kg €400 10 metrin päästä osuessaan aina tappava. 3 ampumisen jälkeen ladattava D3+1 vuoroa.
Konekiväärit(kymmenen meleevuoron lipas, lippaan vaihto 1mv)
Kevyt KK. 2D10+1 5% 350m 2xmv n.5kg €700 Seistessä vahinko vain 2D8. Maatessa perusvahinko.
Raskas KK. 2D10+5 5% 400m 2xmv n.7kg€750 Seistessä vahinko vain 2D8+3. Maatessa perusvahinko.
Rynnäkkökiväärit(10 patin lipas, lippaan vaihtoon 1mv)
Kevyt RK. 2D6 10% 300m 2xmv n.2kg €600 Ei mitään
KK. RK. 2D6+2 10% 400m 2xmv n.2,5 kg €650 Ei mitään
Raskas RK. 2D8+2 10% 400m 2xmv n.3kg €700 Ei mitään
Tarkkuuskiväärit(kolmen patin lipas)
Kiikarikivääri. D6+2 15% 800m 1xmv n.2kg €800 Kiikaroidessa ei kantomatkaa. Kiikaroidessa saa valita osumapaikan vapaasti.
Rynnäkkökiikarikivääri. 2D6 10% 300m 2xmv n.4kg €650 Kiikaroidessa ei kantomatkaa. Kiikaroidessa saa valita osumapaikan vapaasti kerran vuorossa.
Kiväärit (10 patin lipas)
Kevyt kiv. D8+1 10% 400m 1xmv n.1,5 kg €500 Ei mitään.
Raskas kiv. D10+1 10% 600m 1xmv n.2kg €550 Ei mitään.
Hirvikiv. D6+2 10% 400m 1xmv n.3kg €400 Tavallinen hirvikivääri.
Raketinheittimet(yhden ”patin” lipas, kolme, tai viisi meleevuoroa latamiseen)
Kevyt AT D20+10 5% 500m 1/3mv n.5kg AT=Anti tank. €2500 Soveltuu Kevyesti panssaroitujen ajoneuvojen tuhoamiseen. Tappaa ihmisen aina osuessaan.
KK AT D20+15 5% 650m 1/5mv n.6kg €2700 Tuhoaa tankin muutamalla hyvin osutulla raketilla. Tappaa ihmisen aina osuessaan
Raskas AT D20+20 5% 800m 1xmv n.7kg €3000 Hyvin osuttu raketti voi tuhota tankin. Voi käyttää vasta, kun kevyen AT:n taito on 75% tai keskiraskaan 50%.
Kevyt AA D20+10 5% 500m 1xmv n.3kg €2500 AA=Anti Aircraft. Soveltuu pienien lentokoneiden tuhoamiseen.
KK AA D20+15 5% 650m 1xmv n.4kg €2700 Soveltuu kevyesti panssaroitujen helikoptereiden ja lentokoneiden tuhoamiseen.
Raskas AA D20+20 5% 800m 1xmv n.5kg € 3000 Soveltuu Raskaasti panssaroitujen lentokoneiden tuhoamiseen. Voi käyttää vasta, kun kevyen AA:n taito on 75% tai keskiraskaan 50%.
Kranaatit
Kranaatti 2D8+1 - - 1xmv n.0.5kg €100 Taito% ja kantomatka ovat samat, kuin hahmon heittokyky.
Sirpalekran. D8 - - 1xmv n.1kg €120 Taito% ja kantomatka ovat samat, kuin hahmon heittokyky. Kun kranaatti räjähtää, siitä lentää D4+2 pommia, joiden vahinko on D8.
Savukranaatti - - - 1xmv n.1kg €100 Taito% ja kantomatka ovat samat, kuin hahmon heittokyky. Tekee sakean savun, jonka läpi ei näe.
Kyynelkaasu - - - 1xmv n.1kg €100 Taito% ja kantomatka ovat samat, kuin hahmon heittokyky. Tekee kaasun alaiseksi joutuvat sokeaksi D3+1 vuoron ajaksi. Kaasun voi estää kaasunaamarilla.
Kaasukranaatti - - 1xmv n.1kg €120 Taito% ja kantomatka ovat samat, kuin hahmon heittokyky. Kaasunaamari estää kaasun vaikutuksen. Kestää D3+2 meleevuoroa. Vahinko D4+1 per vuoro.
Muita aseita
Liekinheitin 15% 25m 1xmv n.3kg €800 Alkuvahinko D10. Palaminen aiheuttaa D3+1 vahinkoa vuorossa.
Kranaatinheitin 20% 50m 1xmv n.3kg €600 Heittää minkä tahansa kranaatin enintään 50 metrin päähän.
Lisävarusteet
Äänenvaimennin €100 - - - - Vaimentaa aseen ääntä. Sopii vain joihinkin aseisiin.
Lasertähtäin €150 - +5% - - Parantaa aseen osumaa 5%. Sopii käsiaseisiin ja konepistooleihin.
Kiikaritähtäin €50 - - - - Sopii kevyeen rynnäkkökivääriin.
Erikoisluodit
Titaaniluoti. +D3 €100/10kpl - - - Titaaniluoti, joka käy käsiaseisiin ja konepistooleihin. Tekee vahinkoa D3 lisää.
Räjähtäväluo.+D3+2 €150/10kpl - - - Räjähtävä luoti, joka käy käsiaseisiin ja konepistooleihin. Tekee D3+2 lisävahinkoa.
:grin:
[ Tätä viestiä on muokannut: Sivulan Poika 2002-02-28 20:07 ]
|
Wlu 000
linkki
28. helmikuuta 2002 kello 21.05
|
Wlu 000
28. helmikuuta 2002 kello 21.05
linkki
|
Heh... Me ollaan pelattu samanlaista systeemiä, mutta siinä olimme sekoittaneet Runequestin ja Twilightin säännöt :smile:. Valitettavasti systeemi ei ole minun kehittämä, joten en viitsi ruveta sitä tässä julkaisemaan.
Tuosta listasta taitaa muuten puuttua yksi tärkeähkö kyky nimeltä pioneerikyky. Varmasti pelaajat räjäyttelevät seiniä, autoja ja toisiaan joten se on ehdottoman tärkeä. Muuten ihan hieno :smile:
Kannattaisiko tämä siirtää roolipelit osastoon?
|
Guzmo
linkki
28. helmikuuta 2002 kello 22.42
|
Guzmo
28. helmikuuta 2002 kello 22.42
linkki
|
Kannattaa katsella esim. CyperPunkin sääntöjä. Toimiva systeemi mm. sarjatuliaseiden käytön mallintamiseen.
RQ:n siirtämisessä nykyaikaan on yksi iso kysymys. Mitä tehdä mahdille? Taikapisteet, mahti sekä loitsut ovat RQ:n selkäranka. Ilman niitä RQ säännöt tuntuvat vähän torsoilta vaikka niitä tuliaseita saisikin käpistellä :smile:
|
TypoDemon
linkki
1. maaliskuuta 2002 kello 10.51
|
TypoDemon
1. maaliskuuta 2002 kello 10.51
linkki
|
Aluksi vähän tuosta tietokone kyvystä. En nyt mitenkään kauheen tarkaan noita kykyjä lukenut, mutta tietokoneellä ohjelmointi/hakkerointi ja tietokoneen virittely ovat aika erillaista puuhaa.
Sitten aseista:
"Suuri KP. D20+4 10% 250m 1xmv n.1,5kg €500 Ei mitään."
To vahinko on aika hurja verrattuna muihin aseisiin. Onhan tässä silti kyse konepistoolista. halukon vahinko on tuota D10+x luokkaa. Haulikolla kun ampuu läheltä niin raajoja lentää. Joten ehkä tuon suuri kp:n vahinko on aika paljon liian iso. Myöskin tässä samassa huomauttaisin että Jo Uzi painaa 4 kg, että nuo painot on vähän väärin. Tosin, uzi on painava ase konepistooliksi. Ja jos siihen haluaa jotain 2 kp samaan aikaan hekumointia, niin joku hieman kevyeempi voisi olla parempi. vaikka Mac aseet. Ne taitaa olla samanlaisen kun Max paynessäkin on. Tosin siinä ne on nimellä Ingram, tai jooku tuollainen, ja se taitaa olla Mac-aseiden tekijä?(Tosta en oo ihan varma.)
Yleisesti halukoista. Niiden vahinkoon kannattaisi laittaa joku matka systeemi. Kun halikot ovat läheltä erittäin tehokkaita, mutta kauempaa ne ovat aika rutkuja. Tuo 10 metrin päästä aina tappava ei ole kovinkaan hyvä. Vaikka 10 metrin pästä raaja aina lentää olisi parempi. :smile: Kun eihän siitä välttämättä kuole vaikka jalka menee lihamurekkeeksi. :grin: Ottaisin myös esile sellaiset pelit, kuin automaattihaulikot. :grin: nämä pirulaiset ampuvat noin 3-5 laukauksen sarjoja, ja tekevät kohteesta mössöä. :grin: Tosin, nämä aseet ovat yleisesti(?) armeijoiden käytössä.
Konekkivääreistä. Ensinnäkin kk:t ovat huomatttavasti tehokkaampia kuin konepistoolit. Tosin ei kevytkk ole kovinkaan tehokas välttämättä, mutta raskaat ovat aika tappoja. Ja mitä tuohon lautaamiseen tulee, niin sitä lataa aika kauan verrattuna lippaalliseen aseseen. En nyt mitään meleevuorojen määriä tässä ala selitellä, mutta pitäisi siinä nyt kauemmpin mennä kuin pistoolin lataamiseen. :smile: Mutta jotkin konekiväärit toimivat lippailla, muttä käsittääkseni yleensä vyöllä. Ottaisin myös huomioon että yleisesti raskaammat kk:t painavat 8-12 kg. Ja vielä konekivääriestä puuttui se kaikkien lemppari ase, eli Minigun! No ehkä joku hieman huonompikin gatling-ase kelpaa. :smile: Eli jos ette tiedä mikä se on, niin sellainen kun Terminaattori kakkosessa oli sillä arskalla. Tosin, oikeasti se ei räjäytä autoa kahdesta panoksesta. :smile: Ja en tajua miksi vahinko laskee kun pitää asetta kädessä? ehkä tarkkuus tippuu roimasti, mutta ei se aseen vahinko laske.
Rynkyistä. Niissä on yleensä noin 30 panoksen lipas. Painavat hieman enemmän kuin 2 kg.
Tarkkuus kiväärit. No nämä aseet ovat yleensä sellaisia että laaki ja vainaa menetelmällä toimivia, eli sitä vahinkoa lisää, ja paljon. :smile: Ainakin jos konepistoolit ovat tehokkaampia. JA yleensä niissä on isompi lipas, tosin on niitä sellaisiakin missä ei ole lipasta, mutta ne kuuluvat museoon. :smile:
Kivääreistä. Ne on aika tehokkaita oikeesti. En tiedä onko kiikarikivääreillä paljoakaan erioa kivääreihin. Siitä vaan puuttuu tähtäin. Ja käsittääkseni normaaleista kivääreistä on päästy eroon toisen maailmansodan jälkeen. Uskoisin että nykyään ei käytetä normaalia kivääriä muussa kuin sodassa(?) kun niitä nyt sattuu olemaan niin perkuleesti varastoissa. Mutta en tiedä käyttääkö ketään muu normaaleja kivääreitä kuin armeijat?
Sitte vielä yliesesti noista kantamista. Saa olla aika rambo jos haluaa osua pistoolilla 150m päähän, tai konepistoolilla 250m päähän. Sitä voisi miettiä, että kuinka isona pisteenä näät toisen 250m päässä. Sitä voi ihan kokeilla vaikka jossain pitkällä kadulla. Ja siitä sitten miettiä että onko mitenkään mahdollista osua vaikka koko sarjaa kohteeseen. Ja kiikarikivääreistä. Vaikka kuinka pitkälle sen aseen kantama voi ampua, mutta kun ilman sitä kiikaria ei normaali silmä kovinkaan pitkälle näe. Mutta siis. En tiedä onko tuo kantomatka max kantomatka, vai se mihin on normaali osuvuus.
Sitten kannattaa kehittää joku sarja miinus. Kun ampuu sarjalla, niin se rekyyli kasvaa aika suureksi, eikä ketään pysty ampumaan sillai kun rambo konsanaan.
Ps: en mitenkään valita tässä, vaan yritän antaa vihjeitä pelin kehityksellenne. En ole itse mikään asenero, vaan käytin apuna hieman TW 2000 kirjaa ja perus tietämystäni.
Ps2: vastaan noihin muihin sitten kun ehdin. Nyt pitää mennä syömään.
|
Salmanuoli
linkki
1. maaliskuuta 2002 kello 14.11
|
Salmanuoli
1. maaliskuuta 2002 kello 14.11
linkki
|
Koitappa kaivaa sellainen peli kuin MERC 2000, se on varmaankin uusin versio Twilight pelistä ja mielestäni lisäosien kanssa aika toimiva.
Pelin alkuperäinen idea on olla palkkasotureista, mutta kukin taplaa tyylillään.
-Zaba`S
|
Sivulan Poika
linkki
1. maaliskuuta 2002 kello 15.28
|
Sivulan Poika
1. maaliskuuta 2002 kello 15.28
linkki
|
[quote:e9b7023639]
01.03.2002 klo 12:51, TypoDemon kirjoitti:
Yleisesti halukoista. Niiden vahinkoon kannattaisi laittaa joku matka systeemi. Kun halikot ovat läheltä erittäin tehokkaita, mutta kauempaa ne ovat aika rutkuja. Tuo 10 metrin päästä aina tappava ei ole kovinkaan hyvä. Vaikka 10 metrin pästä raaja aina lentää olisi parempi. :smile: Kun eihän siitä välttämättä kuole vaikka jalka menee lihamurekkeeksi. :grin: [/quote:e9b7023639]
Totta, "tappava"-on parempi.
[quote:e9b7023639]
Ja en tajua miksi vahinko laskee kun pitää asetta kädessä?[/quote:e9b7023639]
Missäs niin lukee?
[quote:e9b7023639]
...kantomatka max kantomatka, vai se mihin on normaali osuvuus.
[/quote:e9b7023639]
Maksimi tottakai. Kyllähän jollain aseell aseella voi osua ihan silmämääräisesti, vaikkapa sadan metrin päästä, mutta ei millään yhden meleevuoron tähtäyksellä.
[ Tätä viestiä on muokannut: Sivulan Poika 2002-03-01 17:28 ]
|
Plentonius
linkki
1. maaliskuuta 2002 kello 18.08
|
Plentonius
1. maaliskuuta 2002 kello 18.08
linkki
|
CoC on mulle riittävä versio nykyajasta Chaosiumin systeemiä pelattaessa. Ei varmasti paras, mutta paras RQ johdannainen.
|
TypoDemon
linkki
2. maaliskuuta 2002 kello 10.54
|
TypoDemon
2. maaliskuuta 2002 kello 10.54
linkki
|
Sivulan Poika
"Missäs niin lukee?"
"Konekiväärit(kymmenen meleevuoron lipas, lippaan vaihto 1mv)
Kevyt KK. 2D10+1 5% 350m 2xmv n.5kg €700 Seistessä vahinko vain 2D8. Maatessa perusvahinko.
Raskas KK. 2D10+5 5% 400m 2xmv n.7kg€750 Seistessä vahinko vain 2D8+3. Maatessa perusvahinko."
Minusta tuossa on aika selvästi, että jos ampuu kädestä, eikä maasta kolmituleta, tai siltä etutueltä, niin vahinko on pienempi. Olen saattanut tulkita sen väärin, mutta näin ajattelin sen toimivan.
Ps: no mitä tossa vilkaisin noita muita, mihin en ole vilä kommentoinut, niin näyttää niissäkin olevan jotain mihin pitäisi kommentoida... :grin:
|
Sivulan Poika
linkki
2. maaliskuuta 2002 kello 13.59
|
Sivulan Poika
2. maaliskuuta 2002 kello 13.59
linkki
|
KK:ein vahinko simuloi luonollisesti monen luodin vahinkoa. Seistessä ammutaessa pienempi määrä pateista osuu, ja näin ollen vahinko on pienempi.
|
Olorin
linkki
6. maaliskuuta 2002 kello 11.41
|
Olorin
6. maaliskuuta 2002 kello 11.41
linkki
|
Me ollaan meidän peliporukassa jo jonkin aikaa pelattu lähitulevaisuuteen sijoittuvaa peliä RQ:n hieotuilla säännöillä.
Tässä jotain meidän muutoksia:
-MHT ominaisuuden tilalle tuuri tai cool
-kasvi/eläintieto korvautui eräily taidolla
-uusia kykyjä: autoilu, aavistus, tietokoneilu; keksittin lähinnä tarpeen mukaan.
Mielestäni kannattaisi vähän muuttaa aseiden vahinkoja koska tuliaseet ovat tappavia.
Meillä esim. Beretan vahinko=3d6, haulikon= 4-5d6, MP5=3d6(kertalaaki) jne.
Ja minua jäi myös vaivaamaan kyky Luottokelpoisuus. Mielestäni luottokelpoisuutta ei voi harjoittaa, vaan ainut keino on hankkia rahaa.
Meillä on ollut erittäin hyviä kokemuksia tästä sääntörukkauksesta, ja nykyiset ja ensimmäiset hahmomme(ihme kyllä elossa) ovat kokeneet jos jonkinmoista. Vielä mainitakseni, noin 70%:ssa pelin sisäisestä ajasta ainakin toisella pelihahmoista on ollut VÄHINTÄÄN kyynärsauvat.
Life is dangerous, but I like it that way!
|
Guzmo
linkki
6. maaliskuuta 2002 kello 12.42
|
Guzmo
6. maaliskuuta 2002 kello 12.42
linkki
|
[quote:0112b2435a]
Sirpalekran. D8 - - 1xmv n.1kg €120 Taito% ja kantomatka ovat samat, kuin hahmon heittokyky. Kun kranaatti räjähtää, siitä lentää D4+2 [b:0112b2435a]pommia[/b:0112b2435a], joiden vahinko on D8.
[/quote:0112b2435a]
Ehkä kuitenkin pitäisi puhua sirpaleista pommin sijaan? Kyseessähän ei ollut rypälepommi? :smile:
Konetuliaseilla voisi vahingon kolminkertaistaa jos ammutaan alle 10 metrin päästä hallittuja sarjoja.
|
TypoDemon
linkki
7. maaliskuuta 2002 kello 12.49
|
TypoDemon
7. maaliskuuta 2002 kello 12.49
linkki
|
Tuossa huomasin, että kranaatin vahinko on aika pieni. :smile: Kun kranaatti paukahtaa, niin se ei ole mikään sellainen ilotulitus pamaus. Jos kranaatti tulee lähelle, niin siinä räjähtää paskaksi, tosin, en teidä millaisia sitten nämä teidän kranaatit on, kun normaalista kranaatista, mitä taidetaan myös kutsua sirpalekranaatiksi, lentää sirpaleita myös. Kyseieset kranaatit ovat erittäin tappavia metrien alueelle räjähdys kohdasta.
Ps: Ei sitten kannata sokeasti minun kommentteihin luottaa. Tässä vaan ihan päässä pähkäilin asiaa.
Ps2: Tuli tässä hyvä esimerkki mieleen millainen ei ole oikea kranaatti. Commando elokuvassa arskan jalkoihin heitetään kranaatti. Arska vaan hyppää sivuun, ja ei taida edes arskassa näkyä naarmujakaan. Varmaan onnistui kriittisessä väistössä sirpaleita vastaan?
|