GEAS
linkki
23. helmikuuta 2002 kello 15.53
|
GEAS
23. helmikuuta 2002 kello 15.53
linkki
|
Olettoko vääntäneet omia kultteja RuneQuestiin jos olette voisittekos lähettäisittekö niitä tänne?Olisi mukava lueskella.
|
Nysalor
linkki
24. helmikuuta 2002 kello 13.48
|
Nysalor
24. helmikuuta 2002 kello 13.48
linkki
|
GEAS:
[i:4db899aff4]Olettoko vääntäneet omia kultteja RuneQuestiin jos olette voisittekos lähettäisittekö niitä tänne?Olisi mukava lueskella.[/i:4db899aff4]
Yhden kunnollisen kulttikuvauksen olen kirjoitellut eli [url=http://personal.inet.fi/koti/matti.jarvinen/runequest/tarinat/sofal.html]Sofalin kultin[/url], joka löytyy myös nettisivuiltani. Sivuillani on myös käännökset [url=http://personal.inet.fi/koti/matti.jarvinen/runequest/kaannos/teelo.html]Teelo Norrin[/url] ja [url=http://personal.inet.fi/koti/matti.jarvinen/runequest/kaannos/orve.html]Orlanth Vesimiehen[/url] kulttikuvauksista. Netistä löytyy kyllä aika tuhoton määrä kulttikuvauksia ja hyvä linkkilista niistä löytyy [url=http://www.kerofin.demon.co.uk/cults/]täältä[/url]. Mutta ihan itse keksittyjä kultteja en siis kylläkään ole tehnyt.
|
GEAS
linkki
24. helmikuuta 2002 kello 13.50
|
GEAS
24. helmikuuta 2002 kello 13.50
linkki
|
Ikävä kyllä olen lukenut nuo kaikki.Tai en kaikkia tuolta linkki sivulta mutta oon niitä lueskellu.
|
Arkat
linkki
24. helmikuuta 2002 kello 13.51
|
Arkat
24. helmikuuta 2002 kello 13.51
linkki
|
Olisihan se jo vähän rankkaakin... pitäisi luoda omat myytit jne. Toisaalta Gloranthan Kulttien takaosassa on useita jumaluuksia joilla ei ole kulttia missään julkaistuissa lähteissä (toisaalta monet niistä ovatkin Pimeydessä Kaaoksen surmaamia ja siten tuhottuja jumalia, kuten Vadrus...).
|
GEAS
linkki
24. helmikuuta 2002 kello 13.55
|
GEAS
24. helmikuuta 2002 kello 13.55
linkki
|
No eipä se niin hirveän rankkaa olisi kun ei tekis kun sen verran mitä Gloranthan kulteissa on noissa kulteissa.
|
Arkat
linkki
24. helmikuuta 2002 kello 14.05
|
Arkat
24. helmikuuta 2002 kello 14.05
linkki
|
Mitäs sellasella määrällä tekee?
Sen jälkeen kun alko netistä poimiin kulttikuvauksia ja hankki River of Cradlesin (ja tietty myöhemmin Pavis & Big Rubblen, ja TrollPakin...) niin huomaa että ei jumankaut mitä vitsei ne Gloranthan Kultin kuvaukset... Jumaltietäjäkultteja, eikä yhtään tietoa... esim. ei mainita että Myrskyhärkä on Praxilainen kultti (Urox Sartarissa... jotenkin titteli "kaani" ei istu Sartariin ;P ) jne.
|
Nysalor
linkki
24. helmikuuta 2002 kello 14.33
|
Nysalor
24. helmikuuta 2002 kello 14.33
linkki
|
Arkat:
[i:486d1265e8]Toisaalta Gloranthan Kulttien takaosassa on useita jumaluuksia joilla ei ole kulttia missään julkaistuissa lähteissä (toisaalta monet niistä ovatkin Pimeydessä Kaaoksen surmaamia ja siten tuhottuja jumalia, kuten Vadrus...).[/i:486d1265e8]
Ja sielläkin on vain ihan murto-osa kaikista mahdollisista jumalista. Esimerkiksi Revealed Mythologies tuo valtavan kasan jumalolentoja ja muita tyyppejä. Täytyy myös muistaa, että eri kansat voivat palvoa samoja jumalia aika eri tavalla, joten nekin tarvitsisivat oman kulttikuvauksensa. Eipä silti, olen tässä kehitellyt hiukan teshnoslaisten jumalia ja olen kirjoitellut lyhyehköjä kuvauksiakin, vähän samantapaisia kuin Lords of Terrorissa. Jokaisen pienen jumalan mytologian kirjoittamisessa menisi jo ikä ja terveys. :smile:
GEAS:
[i:486d1265e8]No eipä se niin hirveän rankkaa olisi kun ei tekis kun sen verran mitä Gloranthan kulteissa on noissa kulteissa.[/i:486d1265e8]
Gloranthan kulttien jumalat eivät ole mitenkään tyhjentävä lista, vaan ainoastaan joitakin tärkeimpiä (ja vanhimpia) jumalia. Parempi olisi siis keskittyä tietyn alueen jumaliin, jos haluaa vetää siellä kampanjaa.
|
Arkat
linkki
24. helmikuuta 2002 kello 14.37
|
Arkat
24. helmikuuta 2002 kello 14.37
linkki
|
Niinpä. Veikkaanpa että yhdenkin Sartarilaisen heimon omien sankarien, henkien ja pikkujumaluuksien kehitteleminen ja eloon tuominen olisi aikamoinen urakka... ja kun ottaa huomioon mitä se voi tehdä pelin tunnelmalle, niin sanoisin että kannattaa todella keskittyä yhteen alueeseen (aluekeskeiset kampanjat kunniaan!).
|
GEAS
linkki
1. maaliskuuta 2002 kello 18.49
|
GEAS
1. maaliskuuta 2002 kello 18.49
linkki
|
Olisikos kellään kuvausta Caladran ja Aurelionin kultista??
|
Nysalor
linkki
1. maaliskuuta 2002 kello 19.19
|
Nysalor
1. maaliskuuta 2002 kello 19.19
linkki
|
GEAS:
[i:836967c77a]Olisikos kellään kuvausta Caladran ja Aurelionin kultista??[/i:836967c77a]
Kuvaus on luullakseni ilmestynyt Tales of the Reaching Moonin numerossa seitsemän. Suomeksi kultista on ilmestynyt ainoastaan lyhyt pätkä Maguksen numerossa 40. Epävirallinen Hero Wars -kulttikuvaus puolestaan löytyy [url=http://www.glorantha.com/hw/fan/magical_caladra_aurelion.html]Issariesin sivuilta[/url]. Caladran ja Aurelionin kokonainen kulttikuvaus on yksi harvoja, joita olen jo pitkään halunnut saada käsiini, mutten ole onnistunut siinä. Tuota Talesia kun ei valitettavasti oikein enää saa mistään. :sad:
|
GEAS
linkki
2. maaliskuuta 2002 kello 7.12
|
GEAS
2. maaliskuuta 2002 kello 7.12
linkki
|
No tuon maguksen omistan jo ja hero warsin kuvauksen olen lukenut.No kiitos kumminkin.
|
Tupew
linkki
12. kesäkuuta 2002 kello 13.17
|
Tupew
12. kesäkuuta 2002 kello 13.17
linkki
|
Olen miettinyt joitain kultteja mutta niihin liittyvät asiat olivat jo joillain kulteilla :(
niitä on aika vaikea "vääntää" koska suurin osa kulttien etiketeistä on jo varattu.
|
Vaakkujaakko
linkki
12. kesäkuuta 2002 kello 13.47
|
Vaakkujaakko
12. kesäkuuta 2002 kello 13.47
linkki
|
[quote:eb005ccff6="Tupew"]Olen miettinyt joitain kultteja mutta niihin liittyvät asiat olivat jo joillain kulteilla :( niitä on aika vaikea "vääntää" koska suurin osa kulttien etiketeistä on jo varattu.[/quote:eb005ccff6]
Mitäs tarkoitat? Ehkäpä jonkun universaalin kuoleman jumalan kultti voisi olla aika hankala, mutta sen sijaan vaikkapa ZZ:n tai Humaktin kulttiin liittyvän paikallisen sankarikultin taikka sitten voit esimerkiksi ottaa pohjaksi jonkin virallisen tai esim. Gloranthan kulttien jumaltietäjämonomyyttisen lyhyen kuvauksen ja muokata siltä pohjalta paikallisen version jostakin kultista kampanjasi alueelle; ja tuskin kohtaat ylitsepääsemättömiä myytteihin liittyviä ongelmia.
esim. jossakin Itä-Fronelan kaupungissa soturit voisivat tuntea Humaktin aivan toisella nimellä, ja paikallisella tasolla palvonta voisi erota "standardi" Humaktin palvonnasta paljonkin, ainoastaan kultin kova ydin olisi tallella.
Esim. Dorastorissa Humaktia palvovan miekkabroon, sartarilaisen Humaktin miekan, Hueymakt Deathdrakea palvovan ankan tai ralioslaisen Humct-pyhimystä palvovan ritarin näkemykset kultistaan voivat olla hyvinkin erilaiset.
Samoin yleiskuvan auringonpalvonnasta muodostaminen edellyttää hyvin paljon tutkistelua, jos lähtee tarkastelemaan ilmiötä eri puolilla Genertelaa... Yelm, Hippoi, Yu-Kargzant, Shargash jne. (ja omakin näkemykseni on erittäin sirpaleinen)
Yelmalio/Elmal -sotkukin lienee sellainen, että Greg Staffordin juoksee karkuun, jos joku ottaa asian puheeksi.
Firshala ja esim. Käärmepiipun Tanssijat voivat olla paikallisesti merkittäviä kultteja, jonka kaltaisia voit luoda, jos kampanjasi niitä tarvitsee.
Your Glorantha May Vary.
|
Nysalor
linkki
12. kesäkuuta 2002 kello 15.03
|
Nysalor
12. kesäkuuta 2002 kello 15.03
linkki
|
Tupew:
[i:55e57998d2]Olen miettinyt joitain kultteja mutta niihin liittyvät asiat olivat jo joillain kulteilla
niitä on aika vaikea "vääntää" koska suurin osa kulttien etiketeistä on jo varattu.[/i:55e57998d2]
Vuosien saatossa Gloranthan kulttien kuvauksia on väännetty melkoinen määrä, mutta paljon on vielä kuvailemattakin. Lisäksi jo tehdyistä voi toki vääntää erilaisia versioita, jos on sitä mieltä, että jokin kulttikuvaus toimi halutulla tavalla. Pieniä paikallisia kultteja voi sitä paitsi olla olemassa paljonkin ja henkikulttien lukumäärälläkään ei ole mitään rajaa. Pelkästään Praxiinkin on jo nyt kirjoitettu kymmenien henkien kuvauksia, joita palvotaan ehkä vain muutamassa paikassa.
Vaakkujaakko:
[i:55e57998d2]Ehkäpä jonkun universaalin kuoleman jumalan kultti voisi olla aika hankala, mutta sen sijaan vaikkapa ZZ:n tai Humaktin kulttiin liittyvän paikallisen sankarikultin taikka sitten voit esimerkiksi ottaa pohjaksi jonkin virallisen tai esim. Gloranthan kulttien jumaltietäjämonomyyttisen lyhyen kuvauksen ja muokata siltä pohjalta paikallisen version jostakin kultista kampanjasi alueelle; ja tuskin kohtaat ylitsepääsemättömiä myytteihin liittyviä ongelmia.[/i:55e57998d2]
Jep, paikallisia sankarikultteja voi olla runsaasti ja kulttien alueellisia versioitakin voi kirjoitella, kuten monet ovat tehneetkin. Valontuojistakin löytyy netistä sellaisia kulttiversioita, joissa heitä palvotaankin pyhimyksinä Monijumalaisen kirkon sisällä. Itse olen puuhaillut Teshnoksen jumalien parissa ja vaikka nämä jumalat saattavat muistuttaa paljonkin muita auringon pantheonin jumalia, teshnoslaisilla kulteilla on aivan omanlaista mytologiaansa, eivätkä pääsyvaatimukset tai kultin funktiot ole samanlaisia kuin Dara Hapassa tai Pentissä.
[i:55e57998d2]Esim. Dorastorissa Humaktia palvovan miekkabroon, sartarilaisen Humaktin miekan, Hueymakt Deathdrakea palvovan ankan tai ralioslaisen Humct-pyhimystä palvovan ritarin näkemykset kultistaan voivat olla hyvinkin erilaiset.[/i:55e57998d2]
Fonritissa Yngortun kaupungissa palvotaan myös Orjethulut-nimistä jumalaa, jonka ulkopuoliset tunnistavat Humaktiksi. Kiinnostavaa on tässä palvontamuodossa se, että Fonritissa on Orjethulutilla on veli nimeltä Hanjethulut, jonka ulkopuoliset taas yhdistävät Zorak Zoraniin. Mytologiasta tiedetään ainakin sen verran, että nämä kaksi veljestä taistelivat vihollisiaan vastaan ja tappoivat kaikki vihollisensa. Nämä kaverit olisivat tappaneet varmasti toisensakin, elleivät he olisi solmineet rauhaa keskenään. Rauhan ylläpitämiseksi kummallakaan kultilla ei saa olla toista enempää palvojia. Että tällaista kivaa tarinaa Revealed Mythologiesin pohjalta. :)
[i:55e57998d2]Samoin yleiskuvan auringonpalvonnasta muodostaminen edellyttää hyvin paljon tutkistelua, jos lähtee tarkastelemaan ilmiötä eri puolilla Genertelaa... Yelm, Hippoi, Yu-Kargzant, Shargash jne. (ja omakin näkemykseni on erittäin sirpaleinen)[/i:55e57998d2]
Tähän nippuun voi lisätä vielä Teshnoksen auringonjumalia myöskään amatsonien ja melibiläisten Tolatia unohtamatta. Pamaltelassa auringonpalvontaa esiintyy myös ja kralorelalaisetkin tuntevat auringonjumalia. Varmasti nämä kaikki kultit poikkeavat jollakin tavalla toisistaan, joten kyllä kulttikuvauksiin on mahdollisuuksia, jos sellaisia haluaa kirjoitella.
|
ArtaniS
linkki
29. elokuuta 2002 kello 12.03
|
ArtaniS
29. elokuuta 2002 kello 12.03
linkki
|
Adun: Ylpeyden ja itsekkyyden jumala. Hänen palvojiaan ei suvaita yleisesti, joten hänelle ei ole pahemmin koskaan rakennettu pyhättöjä. Hän on melko vähäpätöinen jumala, eikä hän opeta muita omia loitsuja kuin Henkiketjun(omakeksimäni! :D )
HENKIKAHLE:
Riimuloitsu
Pinoamaton 4 pistettä
Aktiivinen
Tämä loitsu antaa heittäjän päättää välimatkan 1-100 metrin välillä, joka on suurin matka jonka päähän kohde voi mennä heittäjästä. Loitsun vaikutus lakkaa, jos heittäjä menee tajuttomaksi, kuolee tai lopettaa loitsun. Jos kohde kuolee, heittäjän täytyy lopettaa loitsu, muuten hänen perässään raahautuu ruumis.
Jos jokin otus yrittää siepata ja viedä kohteen maksimietäisyyden ulkopuolelle, ei otuskaan saa vietyä kohdetta pois alueelta(vaikkakin saattaa liiskata sen :-? ).
|
Tupew
linkki
29. elokuuta 2002 kello 17.48
|
Tupew
29. elokuuta 2002 kello 17.48
linkki
|
ArtaniS
voitko kertoa vähän tarkemmin tuosta kultista esim missäpäin sitä palvotaan,onko sillä mitään kieltoja,miten sille osoitetaan kunniotusta tai muuta sellaista.
|
Olorin
linkki
30. elokuuta 2002 kello 9.29
|
Olorin
30. elokuuta 2002 kello 9.29
linkki
|
soturikultti: Ardas
Mutta ei siitä sen enempää, saatte sitten lukea sen nettisivuiltani kun ne valmistuvat (n. kuukauden sisällä).
|
ArtaniS
linkki
30. elokuuta 2002 kello 11.49
|
ArtaniS
30. elokuuta 2002 kello 11.49
linkki
|
[quote:026b7547dc="Tupew"]ArtaniS
voitko kertoa vähän tarkemmin tuosta kultista esim missäpäin sitä palvotaan,onko sillä mitään kieltoja,miten sille osoitetaan kunniotusta tai muuta sellaista.[/quote:026b7547dc]
Sitä siis palvotaan ympäri Gloranthaa, kaikkialla missä vain on joku jota huvittaa palvoa häntä. Suurin osa Adunin palvojista on kuitenkin Jrustelassa.
Adunin kultin silmissä joutuu syrjinnän kohteeksi vain kunniansa tai ylpeytensä menettänyt. Varsinaisia kieltoja ei ole muita kuin koskaan ei saa hyökätä muun kuin vihamielisen olennon kimppuun.
Usein Adunille uhrataan taistelussa (yleensä uhraajaa vastaan) kuolleen olennon ruumis. Harmittoman tai rauhallisen olennon ruumiin uhraaminen ei ole hyvä idis. :-D
|
ArtaniS
linkki
1. syyskuuta 2002 kello 14.50
|
ArtaniS
1. syyskuuta 2002 kello 14.50
linkki
|
En ole varma onko jotain tämänsuuntaista kulttia olemassa, mutta kirjoitan sen nyt kuitenkin.
ACHRAK, vihan ja raivon jumala. :-x
Sitä palvotaan enimmäkseen länsi-Pamaltelassa. Sille rakennetaan vain harvoin pyhättöjä, ja silloinkin ne ovat
salaisia eikä niihin yleensä pääse kuin Achraklaiset.
Tämän kultin jäsenet vastustavat valontuojia.
Achrak opettaa vain Berserkkiä, Sitkeyttä ja muita voimistavia loitsuja.
|
Tupew
linkki
1. syyskuuta 2002 kello 16.04
|
Tupew
1. syyskuuta 2002 kello 16.04
linkki
|
[quote:50b09d7d4a="ArtaniS"]En ole varma onko jotain tämänsuuntaista kulttia olemassa, mutta kirjoitan sen nyt kuitenkin.
ACHRAK, vihan ja raivon jumala. :-x
Sitä palvotaan enimmäkseen länsi-Pamaltelassa. Sille rakennetaan vain harvoin pyhättöjä, ja silloinkin ne ovat
salaisia eikä niihin yleensä pääse kuin Achraklaiset.
Tämän kultin jäsenet vastustavat valontuojia.
Achrak opettaa vain Berserkkiä, Sitkeyttä ja muita voimistavia loitsuja.[/quote:50b09d7d4a]
Eli siis sama kuin Zorak Zoran. Ainoa ero on nimi.
|
ArtaniS
linkki
3. syyskuuta 2002 kello 12.06
|
ArtaniS
3. syyskuuta 2002 kello 12.06
linkki
|
:oops: No en mä tiennyt!
:oops:
Mähän sanoin et mä en tiedä :cry:
|
Guzmo
linkki
3. syyskuuta 2002 kello 12.50
|
Guzmo
3. syyskuuta 2002 kello 12.50
linkki
|
On niitä muitakin "vihan ja raivon" jumalia. Tuohon määrittelyyn kun menee 85% sotaisista jumalista.
|
Sampi
linkki
3. syyskuuta 2002 kello 13.05
|
Sampi
3. syyskuuta 2002 kello 13.05
linkki
|
Niin, puhumattakaan siitä, että yhtä jumalaa voi palvoa monella eri nimellä ja monessa eri muodossa. Hyviä esimerkkejä ovat Humakt/Humath/Humct/Pyhä Humakt tai Orlanth/Orlanatus/Worlanth/Pyhä Orlanth/jne tai Yelm/Ehilm jne. Miksi siis ei ZZ:lla voisi olla muita imenemismuotoja. Minun mielestäni on vain kulttuurista rikkautta ja kaivattua erilaisuutta ja moninaisuutta GLoranthaan, jos joku (kuten nyt ArtaniS) keksii uuden jumalan jonnekin, vaikka samalla kopnseptilla toimisikin joku toinen jumala.
Älkää tuomitko, jottei teitä tuomittaisi.
|
Nysalor
linkki
3. syyskuuta 2002 kello 13.58
|
Nysalor
3. syyskuuta 2002 kello 13.58
linkki
|
Sampi:
[i:d5b7dfd653]Miksi siis ei ZZ:lla voisi olla muita imenemismuotoja.[/i:d5b7dfd653]
Fonritin Yngortun kaupungissa palvotaankin jumalaa nimeltä Hanjethulut, jonka ulkopuoliset samaistavat Zorak Zoraniksi. Yngortun myyteissä tämä Hanjethulut on Orjethulutin, Humaktiksi samaistetun jumaluuden, veli. Erilaisuutta siis kyllä riittää, joskaan en katsoisi tarvitsevani Artaniksen Achrakia oman Gloranthani Länsi-Pamaltelaan (Umathelaan? Sloniin? Fonritiin?).
|
Sampi
linkki
4. syyskuuta 2002 kello 5.58
|
Sampi
4. syyskuuta 2002 kello 5.58
linkki
|
Etpä välttämätta tarvitsekaan, mutta joku muu voi hyvin sitä käyttää, joten ei sitä kannata mollata vain samankaltaisuuden takia. Ainakin ArtaniS käyttää sitä itse. Minä en ole viemässä peliäni Pamaltelaan, joten en aio käyttää sitä, mutta jos veisi, saattaisin hyvinkin.
Mietinkin juuri tuota esimerkkiä, en vain muistanut nimiä ja paikkoja. Eihän yksi lisää haittaa, eihän?
|
Nysalor
linkki
4. syyskuuta 2002 kello 13.14
|
Nysalor
4. syyskuuta 2002 kello 13.14
linkki
|
Sampi:
[i:095ff25dac]Etpä välttämätta tarvitsekaan, mutta joku muu voi hyvin sitä käyttää, joten ei sitä kannata mollata vain samankaltaisuuden takia.[/i:095ff25dac]
Eipä minustakaan mollata tarvitse. Tosin jos aikoo peluuttaa Pamaltelassa ihan virallisen materiaalin pohjalta, niin Hanjethulut olisi varmaan parempi vaihtoehto, mikäli Fonritista on kyse.
[i:095ff25dac]Eihän yksi lisää haittaa, eihän?[/i:095ff25dac]
Ehkei jonkun muun Gloranthaan, mutta oman Gloranthani Fonritiin en oikein kelpuuttaisi toista ZZ:n kloonia. No, minä olenkin virallisen Gloranthan myötäilijä ja jonkinlainen myyttifriikki. ;)
|
Tupew
linkki
4. syyskuuta 2002 kello 14.16
|
Tupew
4. syyskuuta 2002 kello 14.16
linkki
|
[quote:0934ef98b9="Nysalor"]Sampi:
[i:0934ef98b9]Etpä välttämätta tarvitsekaan, mutta joku muu voi hyvin sitä käyttää, joten ei sitä kannata mollata vain samankaltaisuuden takia.[/i:0934ef98b9]
Eipä minustakaan mollata tarvitse. Tosin jos aikoo peluuttaa Pamaltelassa ihan virallisen materiaalin pohjalta, niin Hanjethulut olisi varmaan parempi vaihtoehto, mikäli Fonritista on kyse.
[i:0934ef98b9]Eihän yksi lisää haittaa, eihän?[/i:0934ef98b9]
Ehkei jonkun muun Gloranthaan, mutta oman Gloranthani Fonritiin en oikein kelpuuttaisi toista ZZ:n kloonia. No, minä olenkin virallisen Gloranthan myötäilijä ja jonkinlainen myyttifriikki. ;)[/quote:0934ef98b9]
No sori, sori :-? mutta tiedoksi vaan, että en tarkoittanut mollata vaan kertoa ,että se on muuten sama kuin ZZ kun hän itse kysyi että en tiedä onko toista tälläista.Kyllä minullekkin riittää nuo Zorak Zoranit ja ne jotka ovat jo valmiiksi olemassa.
[quote:0934ef98b9="Sampi"]
Älkää tuomitko, jottei teitä tuomittaisi.[/quote:0934ef98b9]
Minut on tuomittu joistain asioista aikaisemminkin :cry: .
|
KingofSartar
linkki
5. syyskuuta 2002 kello 9.33
|
KingofSartar
5. syyskuuta 2002 kello 9.33
linkki
|
Gagarthan on olemassa oleva kultti mutta siitä on melkoisen vähän materiaalia. Tai ainakin oli aikoinaan, nyt on muistaakseni jossain ollutkin jotain. Joka tapauksessa loin oma alakultin "Tuomion metsästäjät". Sekoitus Judge Dreddia, Moorcockin melankoliaa ja fatalismia sekä Indiana Jonesia. Jos haluaa, voin sitä toimittaa liitetiedostona. Kotisivuja kun ei ole.
|
Nysalor
linkki
5. syyskuuta 2002 kello 13.46
|
Nysalor
5. syyskuuta 2002 kello 13.46
linkki
|
KingofSartar:
[i:632b031dcb]Gagarthan on olemassa oleva kultti mutta siitä on melkoisen vähän materiaalia. Tai ainakin oli aikoinaan, nyt on muistaakseni jossain ollutkin jotain.[/i:632b031dcb]
Gagarthin kulttikuvaus on sentään ollut Talesin numerossa neljä Gregin ja Sandyn kirjoittamana. Sandy lähetti aikoinaan postituslistallekin jonkin kulttikuvauksen, joskaan en ole varma, onko se sama kuin Talesissa ilmestynyt. Tämän kulttikuvauksen löytää joka tapauksessa [url=http://glorantha.temppeli.org/digest/daily/v940312p1]täältä[/url]. Tämä kulttikuvaus taitaa tosin keskittyä Praxiin, vaikka Gagarthia toki tiedetään palvottavan myös Pentissä ja ihan sosiaalisesti hyväksyttävänä versiona.
[i:632b031dcb]Joka tapauksessa loin oma alakultin "Tuomion metsästäjät". Sekoitus Judge Dreddia, Moorcockin melankoliaa ja fatalismia sekä Indiana Jonesia. Jos haluaa, voin sitä toimittaa liitetiedostona. Kotisivuja kun ei ole.[/i:632b031dcb]
Kuulostaa kyllä kiinnostavalta. Olisitko ehkä halukas laittamaan sen näkyviin jopa tänne foorumille? Tännehän muutkin ovat kultteja laittaneet. Jos et, niin minua kyllä kiinnostaisi nähdä tuo luomasi alakultti ja ottaisin sen mielelläni vastaan liitetiedostona. Sähköposti löytyy tuolta käyttäjätiedoistani.
|
Tupew
linkki
5. syyskuuta 2002 kello 19.11
|
Tupew
5. syyskuuta 2002 kello 19.11
linkki
|
[quote:e4b8e69393="KingofSartar"]Gagarthan on olemassa oleva kultti mutta siitä on melkoisen vähän materiaalia. Tai ainakin oli aikoinaan, nyt on muistaakseni jossain ollutkin jotain. Joka tapauksessa loin oma alakultin "Tuomion metsästäjät". Sekoitus Judge Dreddia, Moorcockin melankoliaa ja fatalismia sekä Indiana Jonesia. Jos haluaa, voin sitä toimittaa liitetiedostona. Kotisivuja kun ei ole.[/quote:e4b8e69393]
Minuakin kiinnostaa tuo kultti, varsinkin kun siinä on ripaus Judge Dreddiä.Pistä se vaan tälle foorumille tai voit lähettää sen minulle liite tiedostona jos siitä ei ole paljon vaivaa.Kun rekisteröidyin niin en pistänyt e-mailia mutta lisäsin sen käyttäjä tietoihin mutta se ei siellä näy.se on kumminkin juha.silander@pp8.inet.fi
|
KingofSartar
linkki
7. syyskuuta 2002 kello 17.31
|
KingofSartar
7. syyskuuta 2002 kello 17.31
linkki
|
Laitan alakulttikuvauksen, kunhan kerrotte miten. Laitanko liitteenä suoraan foorumiin (onnistuuko edes tai kannattaako?) vai suoraan tekstiin? LIsäksi voin laittaa toisestakin (kunhan pelaajani eivät lue sitä...!) ei aivan kultista mutta veljeskunnasta nimeltään Varjomaagit. Tällä kertaa paljon vaikutteita Babylon 5:stä.
|
GEAS
linkki
7. syyskuuta 2002 kello 17.36
|
GEAS
7. syyskuuta 2002 kello 17.36
linkki
|
[quote:6673388665="KingofSartar"]Laitan alakulttikuvauksen, kunhan kerrotte miten. Laitanko liitteenä suoraan foorumiin (onnistuuko edes tai kannattaako?) vai suoraan tekstiin? LIsäksi voin laittaa toisestakin (kunhan pelaajani eivät lue sitä...!) ei aivan kultista mutta veljeskunnasta nimeltään Varjomaagit. Tällä kertaa paljon vaikutteita Babylon 5:stä.[/quote:6673388665]
Laita suoraan tekstiin sillä liitteennä laittaminen ei onnistu. Minäkin lukisin mielelläni nuo tekstisi.
|
Tupew
linkki
7. syyskuuta 2002 kello 17.58
|
Tupew
7. syyskuuta 2002 kello 17.58
linkki
|
Minullekin on tullut yksi innoitus eräänlaisesta kultista.Nimeä en tiedä enkä sitä minkälaisen jumalan kultti se on.olen vain jotain juttuja keksinyt niihen ja niitäkin on vain muutamia,mutta joitain perusjuttuja on jo suunniteltu.Pistän sen jossain vaiheessa tälle foorumille jahka olen jaksanut pusertaa sen valmiiksi.
PS: älkää sitten "tuomitko" minua jos siinä on jotain epä määräisyyksiä :-x :) :).
|
Nysalor
linkki
7. syyskuuta 2002 kello 19.16
|
Nysalor
7. syyskuuta 2002 kello 19.16
linkki
|
KingofSartar:
[i:c3be83c236]Laitan alakulttikuvauksen, kunhan kerrotte miten. Laitanko liitteenä suoraan foorumiin (onnistuuko edes tai kannattaako?) vai suoraan tekstiin?[/i:c3be83c236]
Voit laittaa tekstin ihan vain foorumille tavallisen viestin tapaan. Se on tosin tekstinkäsittelyohjelmasta kopioituna pelkkää tekstiä ilman muotoiluja, mutta niitäkin voit lisätä viestiin [url=http://www.kalikos.org/foorumi/faq.php?mode=bbcode]BBCoden[/url] avulla. Tällä tavalla saa tekstistä oikein kelvollisen, vaikka se vaatii toki vähän hommaa, kun asettelee muotoilut sopiviksi. Tiedostoliitteitä foorumilla ei kai voi käyttää lainkaan.
[i:c3be83c236]LIsäksi voin laittaa toisestakin (kunhan pelaajani eivät lue sitä...!) ei aivan kultista mutta veljeskunnasta nimeltään Varjomaagit. Tällä kertaa paljon vaikutteita Babylon 5:stä.[/i:c3be83c236]
Tuokin kuulostaa kiinnostavalta. Pelaajiesi varalta voit laittaa vaikka viestin alkuun varoituksen, ettei heidän sopisi lukea viestiä. Nimi taitaa muuten olla järjestölläsi sama kuin eräällä Simon Phippin viritelmällä. Hassu yhteensattuma. :)
Tupew:
[i:c3be83c236]PS: älkää sitten "tuomitko" minua jos siinä on jotain epä määräisyyksiä[/i:c3be83c236]
Kultaisen peitsen inkvisitioveljeskunta kuumentaa jo rautoja sitä varten, jos huomaa sinun syyllistyvän harhaoppisuuteen. :lol:
|
Dovas
linkki
8. syyskuuta 2002 kello 21.19
|
Dovas
8. syyskuuta 2002 kello 21.19
linkki
|
Hei. Pitkään mietin ennen kuin tähän topicciin viitsin kirjoittaa, "oikeaoppisuuden" ;) kulttimme kostonhenkiä peläten ja jottei joudu kultin ylempien totuuksien haltijoiden kuulusteluun ja syyniin spottilampun alle (riippuen luomani kultin sisällöstä ja luonteesta). Heeh... *Sohii ampiaispesää*...
Löytyykös muita rohkeita jotka ovat uskaltaneet luoda oman kaaos-kultin (Okei myönnän, en lukenut kaikkia aikaisempia viestejä tästä)?
Olen kerran luonut kultin jonka tyysija on kaaoottisten alueiden ja maiden (esmes Dorastor voisi olla hyvä esimerkki) läheisyydessä. [i:e0b1bb9457]Borachrin[/i:e0b1bb9457] on jumala/kultti jolla on ihmisen (kyllä juu) ja kaaoksen riimu hallussa.
Vähän samaan tyyliin mikä vaikutus peikkomailla on alueella ja/tai ympäristössä asuviin kansoihin. "Joko puolellamme ja tottelet (Argan Argar) tai vastaan ja tulet syödyksi :b ". (Monilla alueilla, esim. Dagori Inkarthissa Indigo vuorilla ihmisillä [mm. torkanit] on Pimeyden elementtejä kulttuurissaan ja uskonnossaan, kaupan käyntiä yms. peikkojen kanssa jossa pätee kokonaisuudessaan aikamoisen voimakas pelottelu-vaikutus ja alistuminen tiettyihin faktoihin alueella elämiseen.)
Kultti kid-nappaa lapsia ja tuo ne temppeliinsä (lähinnä orjan asemassa) ja aivopesee heille totuuksia, joihin kuuluu mm. hillitön auktoriteettiusko [i:e0b1bb9457]hallitsijoita[/i:e0b1bb9457] kohtaan. Kasvettuaan heistä tulee Borachrinille uskoutuneita jäseniä, "hit men", jotka periaatteessa etenevät samaan tyyliin kuin Thedin gang`eissä nokkimisjärjestyksessä. Elämäntyyli muodostuu piilotetuissa luolissa tms. hyvin eläimelliseksi kaikenlaisen riiston seurauksena, jossa apatiaan vajoamisen vaihtoehtona voi valita kultin tien kyynärpää-taktiikalla.
Borachrinin kultti on kuitenkin lähes täydellisen dominanssin alla lähellä sijaitsevalle varsinaiselle kaaokselle, jonka voi kuvitella käyttävän kulttilaisia omien tarpeidensa toteuttajana ja työkaluna.
:roll: Tjaa...ei vissiin parane enempää paljastella, koska MGINYOTPC =
"My Glorantha is not yet open to player characters" :P
|
KingofSartar
linkki
9. syyskuuta 2002 kello 11.11
|
KingofSartar
9. syyskuuta 2002 kello 11.11
linkki
|
JOSKOHAN KOLMAS KERTA ONNISTUISI.
TÄSSÄ KUVAUS GAGARTHIN ALAKULTISTA TUOMION METSÄSTÄJÄT
OMAT LISÄYKSET KAPITAALILLA
TUOMION METSÄSTÄJÄT
Gagarthin alakultti
Tuomion Metsästäjät ovat Gagarthin muutenkin vähän palvotun jumalan harvinaisia alakulttilaisia.
Tuomion Metsästäjien ainoa tehtävä on etsiä ja rangaista lainrikkojia, valapattoja, murhaajia ja Kaaoksen olentoja. Heidän elämänsä on väkivaltainen ja lyhyt. Kukaan ei ole heidän ystävänsä, sillä heidän tekojaan ei voi arvailla. Gagarthin tuulten lailla he voivat tehdä mitä tahansa, mennä minne tahansa. Heidän vihansa polttaa kaikki heitä vastustavat ja lopulta heidät itsensä. Tämä on heidän suurin voimansa ja suurin tragediansa.
Kuoleman jälkeen palvojat liittyvät Gagarthin kuolleisiin seuraajiin tämän metsästykseen. Varsinaista kuolemanjälkeistä elämää ei ole.
Tuomion Metsästäjien riimut ovat Kuolema, Liike ja Epäjärjestys
EN OLE MISTÄÄN TARKISTANUT, TÄYSIN OMIA PÄÄTÖKSIA RIIMUJEN SUHTEEN.
Kultin ekologia:
Tuomion Metsästäjiin liittyy vain harva. Yleensä he ovat kärsineet suurta vääryyttä elämässään, niin suurta, että ovat valmiit tekemään mitä tahansa kostaakseen. Tässä vaiheessa Gagarth itse ottaa heihin yhteyttä.
Kultin jäsenten tehtävänä on kostaa väärät teot. He eivät kuuntele ketään muuta kuin itseään ja Gagarthia. He itse päättävät kuka ansaitsee rangaistuksen. He ovat syyttäjiä, valamiehiä ja tarpeen tullen teloittajia.
Liikkeen viikon villipäivä on kultin pyhäpäivä. Tällöin kultin jäsenet kutsuvat Gagarthin tuulia luokseen. Temppeleitä sijaitsee hyvin harvassa, lähinnä paikoissa joissa Gagarthin tuulten on todettu puhaltavan. Praxissa niitä on eniten. Suurin pyhäpäivä on Myrskyn vuodenaikaan.
VAIKUTTEITA JUDGE DREDDISTA JA WARHAMMERIN KALEB DAARK -SARJAKUVASTA SEKÄ MOORCOCKISTA
Kultin asema maailmassa:
Tuomion Etsijöitä on harvassa. Heidän elämäntapansa ansiosta he kuitenkin kohoavat maineeseen ja legendojen aiheeksi.
Kultin jäseniä on kaikkialla missä on väärintekijöitä, joiden suurimpana pelkona on hetki, jolloin he näkevät Tuomion Etsijän väkäkärkisen keihään ja kuulevat rangaistuksensa.
Kultin jäseniä voivat olla kaikki, jotka ovat valmiita hylkäämään entisen elämänsä ja omistamaan sen kostolle.
Tuomion Etsijät viettävät levotonta elämää. Heidän verensä vie heitä aina uusiin maihin, sillä kaikkialla on pahantekijöitä. He harvoin pysähtyvät mihinkään pitkäksi aikaa. Joissakin suurissa Orlanthin temppeleissä on pieni pyhättö Tuomion Etsijöille.
Kultin jäseniin suhtaudutaan epäluuloisen kunnioittavasti. Heidän seuraansa vältellään ja lähdöstään ollaan kiitollisia. He saavat harvoin kiitosta teoistaan.
Kultin jäsenille opetetaan loitsua Tosilaukaus.
Kultin jäsenet eivät yleensä pidä yhteyttä keskenään. Heidän luontonsa ei kestä kaltaistensa seuraa. Ennemmin tai myöhemmin heidän seurassaan olevat kärsivät huonon kohtalon.
LISÄÄ MOORCOCKIN FATALISMIA. KULTTIASE ON NAGINATAN/KEIHÄÄN VÄLIMUOTO, VAIHTELEE KULTTUUREITTAN.
Noviisit:
Gagarthin ottaessa yhteyttä tuleva noviisi vahvistaa siteen verellä ja Mahdilla. Hän uhraa yhden MHT-pisteen ja valuttaa verta yhden kestopisteen edestä. Noviisi saa Gagarthin lahjan ja kiellon. Ne on pakko ottaa vastaan. Lahjoja ei saa enempää paitsi Gagarthin antamina. Yleensä Gagarth antaa lahjojaan palkkiona poikkeuksellisista teoista tai jos kultin jäsen osoittaa poikkeuksellista omistautuneisuutta.
TAAS KALEB DAARKIA
Gagarthin Metsästäjät:
Metsästäjäksi pääsee jokainen, joka säilyy hengissä tarpeeksi pitkään. He saavat Gagarthin lahjan ja kiellon. Heidän maineensa on levinnyt kauas ja kaikilla, joilla on pahuuden teot mielessään miettivät kahdesti muistaessaan heidän nimensä. Gagarth itse valitsee myös Metsästäjät. He heittävät Jumalallista Väliintuloa D10 D100 sijasta. He saavat uusiutuvaa riimutaikuutta. He eivät saa omistaa kiinteää omaisuutta paitsi aseensa, varusteensa ja ratsunsa.
ASETTELU EI TOIMI MUTTA SAANEE SELVÄÄ. LAHJAT JA KIELLOT EIVÄT MENE YHTEEN VAAN MOLEMMAT HEITETÄÄN -PERIAATTEELLA
Gagarthin lahjat ja kiellot: kieltojen määrä
1. +2 VMA (2) 1. Ei saa leikata hiuksiaan, partaansa tai viiksiään
2. + 2 R-R (2) 2. Täytyy aina ottaa osaa metsästykseen
3. + 1 KOK (2) 3. Ei saa käyttää lyötyä rahaa
4. + 2 NPP (2) 4. Ei saa hakeutua suojaan myrskyltä
5. + 4 R-R sairautta tai myrkkyä vastaan (1) 5. Ei saa antaa koiran kärsiä
6. Automaattinen ajatuspuhe koiran kanssa (1) 6. Ei saa vastaanottaa mitään arvoasemaa
7. + 2 liikenopeuteen (1) 7. Ei saa puhua muille kuin valatutuille
8. Kaksinkertaiset väsymyspisteet (1) 8. Täytyy vuodattaa verta joka pyhäpäivä
9. Koiran hajuaisti (Haju 80+ muutos (2) 9. Ei saa antaa väärää todistusta kenestäkään
10. Koiran kuulo (Kuuntelu 40 + (1) 10 Ei saa ottaa parantavaa taikuutta päähän
11. Pystyy kuulemaan kaikki pahantahtoiset puheet 30 m säteellä ()2
12. Saa kyvyn kutsua Gagarthin tuulen kerran viikossa (2)
13. + 1 parannettavaan ominaisuuteen (ei ULK) (1)
14. +1 ominaisuuteen, jota ei voi parantaa (ei ULK) (2)
15. Näe Paha Henki -kyky (2) 11. Taistelussa kiinnitetään paikoilleen, ei saa
16. Keihäsratsastus-kyky (2) perääntyä ellei ystävä vapauta
17. Pystyy kutsumaan Gagarthin koiria (3)
Omia riimuloitsuja:
Vesiratsastus
Väliaikainen, uusiutuva, pinoamaton, kantomatka 1p
Ratsuun heitettynä se pystyy ratsastamaan veden pinnalla aivan kuin maalla
Ilmaratsastus
Väliaikainen, uusiutuva, pinoamaton, kantomatka 2p
Ratsuun heitettynä se pystyy ratsastamaan ilmassa aivan kuin maalla
Kutsu Gagarthin tuuli
Välitön, uusiutuva, pinottava, kantomatka 1 p
Kutsuu paikalle kuuman myrskytuulen
Ruumiin muodonmuutos
kosketus, väliaikainen, pinoamaton, uusiutuva 2 p
Kohde muuttuu petomaiseksi, aistit terävöityvät, liikenopeus kasvaa, kynnet ja torahampaat. ÄLY laskee puoleen
VUODEN 1988 TAI -89 RYHMÄ-X:SSÄ OLI NIMRODIN JA HELVETINTULEN KLUBIN VÄLINEN TAISTELU, JOSSA YKSI HAHMO KOKEE SAMAN. TAISI TOSIN KUOLLA SAMASSA JAKSOSSA...
Hehkusilmä
kosketus, 12 tuntia, pinoamaton, uusiutuva 2 p
Kohteen silmät alkavat hehkua. Hän näkee täydellisessä pimeydessäkin. Lisäksi hän näkee pahuuden olentojen sisällä.
TULKITKOON KUKIN ITSE, MITEN NÄKEE PAHUUDEN OLENTOJEN SISÄLLÄ.
Varjo
kantomatka, väliaikainen, pinoamaton, uusiutuva 2 p
Kohde muuttuu näkymättömäksi, vain varjo näkyy. Taistelussakin vain aseet näkyvät
SUORAAN THE SHADOW:STA
Keihäsratsastus
Kosketus, väliaikainen, pinoamaton, uusiutuva 1p.
Kohde pystyy hyppäämään keihäänsä päälle ja ohjaamaan sitä jaloillaan. Keihäs on heitettävä lausuttaessa loitsu. Ohjaaminen vaatii kykyä, jota voi parantaa kokemuksella. Ensimmäisellä kerralla kyky alkaa 25 % + ketteryysbonus
NEMESIS THE WARLOCK -ALBUMISTA, ALKUPÄÄN JAKSOJA KEVIN O´NEILLIN KUVITUKSELLA. NEMESIS RATSASTAA KEIHÄÄLLÄÄN NIITATEN VIHOLLISIA (=IHMISIÄ)
Kutsu Gagarthin koirat
Rituaali
Loitsija pystyy kutsumaan D3 Gagarthin koiraa jokaista käyttämäänsä taikapistettä kohden. Koirat ovat Gagarthin kuolleita palvojia. Ne toteuttavat kutsujansa tahdon ja palaavat takaisin Sankariulottuvuuteen seuraavan auringonnousun/laskun koittaessa.
HIEMAN WALTER SIMONSONIN THOR-SARJAKUVAA, JOSSA ESIINTYI MALEKITH KIROTTU, MUKAILLEN.
MUUTAMA NPC:
Tunnetuja kultin jäseniä:
Qaeltrich
Carmaaniasta kotoisin oleva mies, jonka vanhemmat kuolivat ruokamellakoissa. Kääntyi myöhemmin Valkean Kuun ja Kristallinoidan puoleen.
Tolemacin Rosar
Seshnelana Linnarannikolta kotoisin oleva aatelinen, joka tunnettiin myös nimellä Purppuranpunainen Ritari. Hänen morsiamensa Miranda heittäytyi hänen vihamiehensä heittämän keihään tielle saaden surmansa. Keihäs kuului Krarshtin ylipapille ja keihään ominaisuuksien takia Mirandan sielu jäi keihääseen. Rosar käyttää nykyisin keihästä itse yrittäen löytää keinoa vapauttaa Mirandan sielu sen vallasta.
LAITAN VARJOMAAGI-KUVAUKSEN SEURAAVAAN VIESTIIN, NIIN SAAN PILKOTTUA PIENEMMÄKSI
KOMMETTEJA SAA ESITTÄÄ, EN EHKÄ KAIKKIA NOTEERAA MUTTA HAUSKAAHAN TÄSSÄ ON TARKOITUS PITÄÄ. LISÄKSI SAA MUUTELLA OMAAN KÄYTTÖÖN KUTEN HALUAA. EN PERÄÄ COPYRIGHT-MAKSUJA.
|
KingofSartar
linkki
9. syyskuuta 2002 kello 11.23
|
KingofSartar
9. syyskuuta 2002 kello 11.23
linkki
|
TÄSSÄ VARJOMAAGIT ELI SEURAAJAT. JÄLLEEN MARVEL COMICSIA.
AJATUS PSIONISISTA VOIMISTA GLORANTHASTA EI EHKÄ OIKEIN SOVI SINNE MUTTA TÄMÄ ON TIUKASTI TARKOITETTU NPC:LLE JA LUOMAAN PELIIN DRAMATIIKKAA. MIKSI TAAS TEIN NS. SÄÄNTÖJÄ AIHEESTA ON SIKSI, ETTÄ HELPOMMIN PYSTYY MIETTIMÄÄN MITEN ESIM. TAISTELUSSA LASKETAAN TAPAHTUMAT, KUN ON JOTAIN POHJAA VARJOMAAGIN KYVYILLE.
Seuraajien veljeskunta (Shadowmancers tai Shadowmages)
Seuraajien veljeskunta koostuu Genertelan psionisia kykyjä omaavista henkilöistä, jotka ovat liittoutuneet yhteen. Heidän koodinsa on asioiden seuraaminen, ei niihin puuttuminen.
Seuraajat hallitsevat mielensä voimia paremmin kuin muut Genertelan asukkaat. He ovat koulineet mielensä suorittamaan uskomattomia asioita. Tämän vuoksi he haluavat eristäytyä muista, peläten voimiensa aiheuttamaa tuhoa sekä muiden olentojen heihin kohdistamaa vainoa tai halua käyttää näitä voimia hyväkseen. Kaikesta huolimatta satunnaisia Seuraajia voidaan tavata eri puolilta Genertelaa. Heidän luostarinsa on taitavasti piilotettu käyttäen heidän omaa magiaansa, joten edes muiden magiankäyttäjien on vaikea löytää niitä. (vrt. acidonrock in planetary)
WILDSTORMIN/DC:N PLANETARY-SARJAKUVAN NUMERO 1
Seuraajista käytetään myös nimitystä Varjomaagit heidän salaperäisten kykyjen ja olemuksen vuoksi. Kaikki veljeskunnan jäsenet, myös luopiot käyttävät samanlaista vaatetusta. He ovat pukeutuneet kokonaan mustaan, heidän koko kehonsa ja usein myös kasvonsa ovat tatuointien peitossa (kts. tatuoinnit), he ovat usein ajaneet päänsä kaljuksi ja heillä tuntuu olevat jatkuvasti kylmä, huolimatta ulkoisesta lämpötilasta. Varjomaagit käyttävät harvoin aseita ja silloinkin vain omaa sauvaansa, joka on liitetty heidän mieleensä maagisin keinoin.
TÄSTÄ EI OLE SEN TARKEMPAA TIETOA. RITUAALI
Varjomaagien kyvyt perustuvat Kykyihin ja Lahjoihin. Tästä syystä heihin ei voi liittyä, he valitsevat itse omat jäsenensä ehdokkaiden joukosta. Lisäksi he värväävät lahjakkaita olentoja, joskus pakkokeinoinkin. Jostain syystä psionisia kykyjä on havaittu vain ihmisillä, Vanhoilla Roduilla ei ole tätä Lahjaa havaittu. Vanhojen Rotujen jäsenet ovat luonnostaan erittäin vastustuskykyisiä varjomaagien voimia vastaan. Tämä seikka ehkä osittain selittää miksi heidän joukostaan ei Kykyä löydy, he eivät pysty avautumaan Lahjalle tarpeeksi voidakseen käyttää sitä. Tästä syystä Vanhojen Rotujen jäseniä käytetään varjomaageja vastaan, jos tästä piirteestä ollaan tietoisia.
TÄYSIN OMAA KEKSINTÖÄ, EI PERUSTU MIHINKÄÄN.
Varjomaagit pystyvät lukemaan muiden olentojen ajatuksia. He pystyvät aiheuttamaan muistinmenetyksen, istuttamaan vääriä muistoja, saamaan kohteensa käyttäytymään halutulla tavalla tai ottamaan tämän kokonaan valtaansa. Lisäksi he pystyvät antamaan lamauttavia/tappavia psionisia iskuja. Vain harvat varjomaagit ovat hyviä kaikissa näissä taidoissa ja keskittyvät yleensä omiin vahvuuksiinsa. Varjomaagien ÄLY ja MAHTI muodostavat psionisten voimien varaston, jota he kuluttavat käyttäessään voimiaan.
Tatuoinnit
Tatuoinnit auttavat Varjomaageja keskittämään voimaansa. Heidän kykyjensä ja olemuksensa kasvaessa he tatuoivat
kehoaan yhä enemmän. Tällä tavalla he muodostavat syvenevän suhteen voimaansa ja sen nyansseihin. Prosessina tatuoinnin teko on monimutkainen rituaali ja sen taitajat ovat korkealle arvostettuja Seuraajien keskuudessa.
Sauvat
Sauvat toimivat Varjomaagien tahdon jatkona. Sen avulla he pystyvät keskittämään entisestäänkin huomattavaa voimaansa. Näin he pystyvät tekoihin, jotka olisivat jopa heille mahdottomia. Haittapuolena on, että aina käytettäessä Varjomaagien ja sauvan välille muodostuu side, joka voimistuu joka kerralla niin, että lopulta Varjomaagi on täysin riippuvainen sauvastaan eikä pysty enää tulemaan toimeen ilman sitä. Jos Varjomaagi joutuu eroon sauvastaan, aiheuttaa se hänelle fyysistä kipua tai saattaa jopa lamauttaa hänet täysin.
Varjomaagin sauva on valmistettu lumotusta alumiinista, jolloin se on suhteellisen kevyt mutta silti kestävä.
TÄMÄ VASTAA HIEMAN "SOULSWORD TRILOGY:SSÄ" OLLUTTA TARINAA. MARVEL COMICSIN EXCALIBUR-LEHTI NUMEROT 81-83 TAI NIILLÄ MAIN. WARREN ELLIS-NIMISEN HEPUN KIRJOITTAMAA, KUTEN PLANETARY.
LISÄKSI YKSI NPC:
Urien Gell (MISTÄKÖHÄN NIMI ON PERÄISIN...). Luopio, joka tarjoaa palveluksiaan rahasta. Vahvuuksina muistinmenetykset, ajatusten istuttaminen, hetkellinen hallinta.
HAHMON LUONNE AIKA LAILLA SUORAAN BABYLON 5:N HAHMO, JOKA ESITTI CHEKOWTA STAR TREKISSÄ. MUISTI PETTI ENKÄ SAA MIELEEN NIMEÄ. VAI OLIKO WALTER KOENIG TAI JOTAIN?
TÄSSÄ JOKA TAPAUKSESSA TÄMÄ.
|
Guzmo
linkki
9. syyskuuta 2002 kello 11.46
|
Guzmo
9. syyskuuta 2002 kello 11.46
linkki
|
Eiks Gagarthit ole juuri näitä Orlanthien keskuudesta karkotettuja lakien ja sääntöjen rikkojia eli en ymmärrä miten niistä tulee gloranthan swat-joukkoja?
Vääntäkää rautalankaa, ei aivot leikkaa maanantaisin... :-?
|
Chividal
linkki
9. syyskuuta 2002 kello 11.55
|
Chividal
9. syyskuuta 2002 kello 11.55
linkki
|
Nuo lahjat ovat aika lailla kaksinkertaisia muiden kulttien (humakt, yelmalio) tarjoamiin lahjoihin. Samoin kaikki muut taiat yms ovat aika hc kamaa. Eli kuulostaa taas pahasti powergametukselta. Kiellotkaan eivät täten korreloi lahjojen suhteen. Paljonko se haittaa, jos ei saa suojautua myrskyltä, kun myrskyhärkä tekee saman vapaaehtoisesti :-?
|
Vaakkujaakko
linkki
9. syyskuuta 2002 kello 13.35
|
Vaakkujaakko
9. syyskuuta 2002 kello 13.35
linkki
|
Hauskaltahan nuo näyttää, mutta nimenomaan aika sarjakuvamaiselta, ts. pelin tasapainosta yms. ei ole taidettu juuri välittää. Powergametustapa hyvinkin. Sarjakuvamaisuus ei tosin välttämättä ole pahasta, jos siitä tyylilajista tykkää, ei roolipelien tarvitsekaan olla haudanvakavaa simulointia (tms.)
Mietin myös, miksi Gagarth? Ts. yksinäisten kostajien veljeskunta on ihan hauska ajatus, mutta Gagarthiin en juuri löydä yhteyksiä.
Tuo keihäällä ratsastaminen kuulostaa pikemminkin sankarikyvyltä kuin riimuloitsulta; eikös Ralioksessa ollutkin joku joka tuon taidon jo taitaa? Garuyender ehkä? Nysalor, apuja?
|
Nysalor
linkki
9. syyskuuta 2002 kello 14.25
|
Nysalor
9. syyskuuta 2002 kello 14.25
linkki
|
Guzmo:
[i:7f3f5669b0]Eiks Gagarthit ole juuri näitä Orlanthien keskuudesta karkotettuja lakien ja sääntöjen rikkojia eli en ymmärrä miten niistä tulee gloranthan swat-joukkoja?[/i:7f3f5669b0]
Joo, Gagarth nähdään orlanthien parissa pahantahtoisena tyyppinä, joka taistelee riemulla jopa omaa sukuun vastaan (aivan kuin Orlanth ei olisi moista tehnyt :)). Sama ajatus lienee praxilaistenkin keskuudessa ja heillä Gagarthin palvojat lienevät hylkiöitä. Pentissä sen sijaan on toisin, sillä Pentin myrskyheimojen keskuudessa Gagarth on yksi neljästä suuresta tuulesta, Idän pistävä tuuli.
Vaakkujaakko:
[i:7f3f5669b0]Tuo keihäällä ratsastaminen kuulostaa pikemminkin sankarikyvyltä kuin riimuloitsulta; eikös Ralioksessa ollutkin joku joka tuon taidon jo taitaa? Garuyender ehkä? Nysalor, apuja?[/i:7f3f5669b0]
Jep, Garundyerillä on tuollainen sankarikyky, jonka avulla hän voi lentää keihään päällä ja ohjata sitä jaloillaan.
|
Northstar
linkki
10. syyskuuta 2002 kello 7.24
|
Northstar
10. syyskuuta 2002 kello 7.24
linkki
|
[quote:5847156d0f="Nysalor"]Vaakkujaakko:
[i:5847156d0f]Tuo keihäällä ratsastaminen kuulostaa pikemminkin sankarikyvyltä kuin riimuloitsulta; eikös Ralioksessa ollutkin joku joka tuon taidon jo taitaa? Garuyender ehkä? Nysalor, apuja?[/i:5847156d0f]
Jep, Garundyerillä on tuollainen sankarikyky, jonka avulla hän voi lentää keihään päällä ja ohjata sitä jaloillaan.[/quote:5847156d0f]
Jep ja hän (jos hänen nimensä nyt oli Garundyeril, siihen on muista ottaa kantaa) opetti taitoa jotenkin omille seuraajilleen(kin). :)
Aika vänkä kyky muuten, kun oikein ajattelee.
|
ArtaniS
linkki
12. syyskuuta 2002 kello 11.53
|
ArtaniS
12. syyskuuta 2002 kello 11.53
linkki
|
Utzquack,
ankkojen jumala.
Utzquack on vähäjärkinen jumala, joka antoi ankoille kyvyn puhua ja ajatella, muttei halunnut niiden lentävän pois. Kerron lisää myöh. :wink:
|
Tupew
linkki
17. syyskuuta 2002 kello 19.34
|
Tupew
17. syyskuuta 2002 kello 19.34
linkki
|
[quote:613f55053f="ArtaniS"]Utzquack,
ankkojen jumala.
Utzquack on vähäjärkinen jumala, joka antoi ankoille kyvyn puhua ja ajatella, muttei halunnut niiden lentävän pois. Kerron lisää myöh. :wink:[/quote:613f55053f]
Tarkoittaisiko tuo siis sitä,että tuo jumala antoi nille älyn mutta poisti lentokyvyn.Jos se olisi se eikö se olisi aika tärkeä jumala.Eli eikö olisi aika ratkaisevaa keksiä toullainen jumala jos tuo olisi se joka kirosi ankat.Sehän pitäisi olla siis ammattilaisten tekemä koska se olisi todella olennainen jumala gloranthassa.Ette taida ymmärtää mutta sanon tämän nyt suoraan.ÄLä loukkaannu ArtaniS mutta tuollaisia jumaliahan ei saisi keksiä koska se olisi liian ratkaiseva jumala.Tuohan olisi periaatteessa niinkuin esim genert tai pamalt.Saatan olla väärässä mutta näin minä ajattelisin.
Mutta sitten pääasiaani.Se kultti jota värkäilen (myös GEAS tuli mukaan värkkäilemään sitä)tulee GEAS:in ja minun yhteisille sivuille.Ne sivut ovat kyllä GEAS:in tekemät mutta siellä on myös minulle kuuluvaa "materiaalia"eli sinne pääsee myös minun käyttäjä tiedoistani.Eli en välttämättä pistä sitä tänne foorumille.Ilmoittelen siitä kultti jutusta luultavasti tuolla päivitykset osiolla.
|
ArtaniS
linkki
18. syyskuuta 2002 kello 11.40
|
ArtaniS
18. syyskuuta 2002 kello 11.40
linkki
|
Ei Utzquackia kukaan tunne eikä palvo!
Edes kukaan muu jumala ei ole koskaan kuullutkaan hänestä.
Hän olisi silti se jumala joka ankat kirosi. :x
|
Godunya
linkki
23. lokakuuta 2005 kello 10.45
|
Godunya
23. lokakuuta 2005 kello 10.45
linkki
|
Älkää tuomitko tätä, kokemusta ei ole kauheasti :(
Zachaka
Riimut:kaaos, pimeys, kuolema, epäjärjestys
Zachaka on kaaos jumala. Hän on silti yksi Gloranthan vähäpätöisimmistä jumalista koko Gloranthassa. Moni ei edes tiedä, että tälläinen jumala on olemassa. Sen vaikutus alue on Peloriassa. Siellä löytyy kovalla etsinnällä pyhättöjä, mutta on tälläkin jumalalla silti suuria temppeleitä, vain onnella ja taidolla voi löytää tämän jumalan suuria temppeleitä. Pyhätöt opettavat loitsua kaaoskäsi
Tuonelan taistelijat (noviisit)
Edellitykset: hakijan pitää olla kaaottinen tai muuten paha. Hänen pitää uhrata 4Mht pistettä Zachakalle. Sen jälkeen hänen pitää suorittaa koe, jossa hän saa niin monta kättä, että hänelle tulee 4kättä. Sitten kun hänellä on neljä kättä hänen pitää onnistua iskussa 4käden miekalla...
Henkitaikuus: ei opetella, mutta kannustetaan hankkimaan muilta kulteilta.
Tuonelan myrkyttäjät (-alakultti)
Edellytykset: Hakijan pitää osata kyky valmista myrkky 90%;sti... tämän jälkeen hyväksyminen on automaattinen.
Henkitaikuus: kaikki havaitse (aineet), havaitse vihollinen, yövalli
Kuoleman kaarti (riimulordit)
Edellytykset: 4k miekka 120%, torjunta 120%, havaitse 90%, etsi 90%
Hakijan on täytynyt tappaa joku lunarin erikoisjoukkojen sotilas. Tämän jälkeen hyväksyminen on automaattinen
Yleinen riimutaikuus:pelko
Oma riimutaikuus: Pimeys
Thed: käänteiskaaos, kaaoksen uudelleen syntymä
Oma kyky
Valmista myrkky: jos aineita on ja on tarvittavat työkalut niin voi valmistaa tällä kyvyllä myrkyn
Oma riimuloitsu
Pimeys
näköyhteys, väliaikainen, pinoamaton, uusiutuva 3pistettä
Jos loitsu heitetään esim. jonkun valon palvelijaan hän masentuu ja saa vahinkoa d3 kullakin meleevuorolla kunnes pääsee valoon tai kuolee...
//Oli hiukan kiire kirjoittaa, pyrin parempaan jatkossa//
|
Assath
linkki
24. lokakuuta 2005 kello 7.09
|
Assath
24. lokakuuta 2005 kello 7.09
linkki
|
Oletko miettinyt miksi tuo Zachakan kultti oikein vihaa lunareita? Olisi kiva kuulla tarkemmiin tämän jumalan historiasta ja teoista.
|
Godunya
linkki
31. lokakuuta 2005 kello 14.02
|
Godunya
31. lokakuuta 2005 kello 14.02
linkki
|
[quote:835519bc9a="Assath"]Oletko miettinyt miksi tuo Zachakan kultti oikein vihaa lunareita? Olisi kiva kuulla tarkemmiin tämän jumalan historiasta ja teoista.[/quote:835519bc9a]
Selvä
Se liittyy kultin historiaan.
Historia:
Tämä jumala oli vähäpätöinen jumala, joka oli Thedin-kultin broo-noviisi, joka löysi tämän jumalan. Tämä jumala antoi tälle broolle voimia ja hän sai lahjaksi myös kaksi kättä. Tämä broo näki unen, jossa hänen löytämä jumalansa käski hänen valmistaa 4k miekka kulttiaseeksi. Broo teki työtä käskettyä ja kun hän sen oli tehnyt hän opetteli taistelemaan sillä. Hän lähti sen jälkeen matkalle, jonka aikana hän hankki kulttiin uusia jäseniä. Lopulta lunari joukot löysivät kultin, eivät pitäneet sitä suurena uhkana, mutta varmistaakseen kultin mahdin pysymisen pois lunarien tieltä, sitten alkoivat poltot ja teloitukset. Monet kuolivat ja ne jotka säilyivät rakensivat pyhätöt piiloon lunari joukoilta. Lunarit luulivat jo kultin jokaisen jäsenen kuolleen, kunnes korkea arvoinen lunari johtaja löysi tämän broon. Broo huomasi olevansa tappiolla kunnes pimeys iski ja lunari johtaja kaatui... tämän ihme teon voimilla broo lujitti uskonsa ja alkoi rakentaa lisää temppeleitä ja etsiä palvojia.
|
Vesa
linkki
1. marraskuuta 2005 kello 11.08
|
Vesa
1. marraskuuta 2005 kello 11.08
linkki
|
Tähän väliin täytyy kai yrittää jotain lunarilaista näkökulmaa tuoda kehiin. Ihan hyvältähän tuo kaaoskulttisi vaikuttaa, ja monta oivaa oivallusta olet siihen saanut aikaan. Lunarilaiset ovat kuitenkin todella vapaamielisiä, eikä kaaosta vihata niin kuin heortingien keskuudessa on tapana.
Tietysti jos tuommoinen nelikätisten broiden kaaoskultti vapaasti jylläisi jossakin Imperiumin sydänalueilla, niin tottakai se herättäisi tavallisissa kuun kansalaisissa pelkoa ja inhoa ja kultti pyrittäisiin tietysti noilta ydinalueilta karkottamaan väkivoimalla. Kuitenkaan en näkisi että tuotakaan kulttia haluttaisiin kokonaan tuhota, vaan sitä koetettaisiin sitoa lunarin oppeihin, Punaisen Jumalattaren alaisuuteen. Olisihan sitäpaitsi nelikätisistä broista jonkinlainen sotilaallinen lisä ipmeriumin jo nyt laajaan ja monipuoliseen armeijaan. :)
|
Alec
linkki
2. marraskuuta 2005 kello 13.54
|
Alec
2. marraskuuta 2005 kello 13.54
linkki
|
Töö, kuoleman kaartin broo, jolla aseena 4k-miekka, en haluais ihan heti kohdata :-o ! Eiks toi 4k-miekka oo aika mörssäri, pistäkääpä joku statit ku ei muista ulkoa?!
Ootko Godunya päästäny vielä yhtään pelaajaa tuohon kulttiin? Millainen on ollut vastaanotto?
|
Godunya
linkki
4. marraskuuta 2005 kello 14.52
|
Godunya
4. marraskuuta 2005 kello 14.52
linkki
|
[quote:42a100d10e="Alec"]Töö, kuoleman kaartin broo, jolla aseena 4k-miekka, en haluais ihan heti kohdata :-o ! Eiks toi 4k-miekka oo aika mörssäri, pistäkääpä joku statit ku ei muista ulkoa?!
Ootko Godunya päästäny vielä yhtään pelaajaa tuohon kulttiin? Millainen on ollut vastaanotto?[/quote:42a100d10e]
Meillä on ollut alkukaaoksen kätyri, joka muuttui brooksi. Pelaaja näki millaisen kultin olin tehnyt ja annoin hänen liittyä siihen seikkailun kautta. Hänen 4k-miekka hyökkäyksensä nousi 120% ja oli se aika kiva hakata lunareita. Mutta kun vastaan asettui lopulta punainen lepakko... siinä oli sen broon tarina. (Mitäs yritti päästä kaaoksen jumalaksi)
Nämä ovat oma tekemäni statit miekalle
Ih 1
Vahinko d14
suojapisteet 18
Min vma 15
Min Näp 9
Enc 5
Kestopisteet suuret koska miekka on rautaa...
Saa kommentoida, ei ole täydellinen
|
Alec
linkki
4. marraskuuta 2005 kello 15.22
|
Alec
4. marraskuuta 2005 kello 15.22
linkki
|
Ahaa, eli teit ton 4k-miekan omasta päästä! Meinasin vaan et tollasest miekast löytyy ihan statit tosta Gloranthan olennot ja salaisuudet-kirjasta.
Kirjassa tällai...
Ih 1
vahinko 3D8
kp 14
...eli pikkasen isompi vahinko ja suojapisteet vähän paremmat (jos tosta tekis rauta version ni kp olis 21).
|
Godunya
linkki
4. marraskuuta 2005 kello 17.04
|
Godunya
4. marraskuuta 2005 kello 17.04
linkki
|
[quote:29eabe791a="Alec"]Ahaa, eli teit ton 4k-miekan omasta päästä! Meinasin vaan et tollasest miekast löytyy ihan statit tosta Gloranthan olennot ja salaisuudet-kirjasta.
Kirjassa tällai...
Ih 1
vahinko 3D8
kp 14
...eli pikkasen isompi vahinko ja suojapisteet vähän paremmat (jos tosta tekis rauta version ni kp olis 21).[/quote:29eabe791a]
:-D Joku on osannu löytää tarkat tiedot,Mistä löysit ne(kysyy pelaajani)?
|
Alec
linkki
4. marraskuuta 2005 kello 19.48
|
Alec
4. marraskuuta 2005 kello 19.48
linkki
|
Löytyy GLORANTHAN OLENNOT JA SALAISUUDET - kirjasta, kohdasta jossa on tiedot Lucaneista ( <- se nimi oli jotain tonne päin, korjatkaa joku jos kiinnostaa). Niillä on neljä kättä ja aseena 4k-miekat noilla tiedoilla! Aseen painoa ei kerrota, mutta olennon VMA on 16-17, et varmaan vähän habaa tarvii tollasen kantamiseen!
|
newsalor
linkki
7. marraskuuta 2005 kello 15.07
|
newsalor
7. marraskuuta 2005 kello 15.07
linkki
|
Neljän käden miekka on varmasti aika vaikuttava ilmestys. Hankalaa sen kanssa on varmasti tapella, mutta vaarallinen se varmasti on.
Kultin historia on oikeasti kaaottinen. Mahtavaa! Tuntuu melkein, että kaaoksen kulttien mytologiat ovat monesti liiankin järkeenkäyviä.
|
Godunya
linkki
13. marraskuuta 2005 kello 18.38
|
Godunya
13. marraskuuta 2005 kello 18.38
linkki
|
Tämä ei ole periaatteessa kultti vaan yhden kultin alakultti
Yelmalionin kädet (Alakultti)
Pääsyvaatimukset: Hakijan on täytynyt olla vuoden noviisina ja osata nämä kyvyt 90%;lla: ammatti/seppä, laadinta, lumoaminen ja seremonia 50%. Tämän jälkeen pitää heittää alle Mht 100d;llä, sen jälkeen pitää vastaanottaa vain yksi lahja kieltoineen. Yelmalion kädet saavat riimutaikuutta kuten Valon palvelijat. Heidän täytyy käyttää 30% ajastaan ja ei yhtään % tuloistaan kultille. Heidän on tehtävänsä valmistaa nuolia ja lumota niitä alla kuvatun taikaesineen avulla. Yleisimmät pysyvät lumoukset ovat valo ja hehku. Tämä kultti muutenkin valmistaa kullasta haarniskoja ja eniten nuolen kärkiä ja muita aseita. He oppivat riimuloitsun lumoa kulta ja metallin kuumennus henkiloitsun. Alakultti toimii vain suurissa temppeleissä, joissa on tämä alla kuvattu taikaesine.
Lumouskivi
Paino 12enc
Erikoisuus: jos koskettaa kiveä samalla kuin lumoaa ei menetä yhtään taikapistettä.
(Älkää tuomitko liian ankarasti :( )
|
Argrath
linkki
14. marraskuuta 2005 kello 7.52
|
Argrath
14. marraskuuta 2005 kello 7.52
linkki
|
Ihan hyvältähän tuo vaikuttaa. En tiedä, miten hyvin se sopii pelaaja-kultiksi, mutta voisihan se jotenkin toimiakin. Pari kysymystä:
- Oliko noissa kykyvaatimuksissa siis muut 90% paitsi seremonia 50%? Jäi hieman epäselväksi.
- Onko Yelmalion käsien valmistettava tempelille periaatteessa ilmaiseksi näitä lumottuja nuolia, ja kulta aseita/haarniskoita? Tämä tuntuisi järkevältä vaihtoehdolta, mikäli tuloista ei tarvitse antaa osuuksia kultille.
|
Godunya
linkki
14. marraskuuta 2005 kello 14.08
|
Godunya
14. marraskuuta 2005 kello 14.08
linkki
|
[quote:9c8380a496="Argrath"]Ihan hyvältähän tuo vaikuttaa. En tiedä, miten hyvin se sopii pelaaja-kultiksi, mutta voisihan se jotenkin toimiakin. Pari kysymystä:
- Oliko noissa kykyvaatimuksissa siis muut 90% paitsi seremonia 50%? Jäi hieman epäselväksi.
- Onko Yelmalion käsien valmistettava tempelille periaatteessa ilmaiseksi näitä lumottuja nuolia, ja kulta aseita/haarniskoita? Tämä tuntuisi järkevältä vaihtoehdolta, mikäli tuloista ei tarvitse antaa osuuksia kultille.[/quote:9c8380a496]
-Kyllä laadinnassa ja ammatti/seppä täytyy olla 90% ja seremoniassa 50%
-Yelmalion kädet tekevät yelmalion noviiseille pääasiassa nuolia ja Valon pojille nuolia ja muita varusteita
|
Godunya
linkki
3. tammikuuta 2006 kello 13.16
|
Godunya
3. tammikuuta 2006 kello 13.16
linkki
|
Tämä kultti on veljeni pohjustama (mm. nimi), mutta olen itsekin tehnyt tätä
Zamorak
Riimut: Kaaos, kuolema, taikuus, veri ja pimeys
Zamorak on kaaoksen vallanhimon jumala. Kultti on melko pieni, mutta kun on päässyt noviisiksi niin edut ovat hyvät. Hyvä pohja tulee myös siirtyä muihin kultteihin. Temppeleitä on vain yksi tiedossa, Dorastorin kauheummassa kolkassa. Muut temppelit ovat pääasiassa pieniä salaisia pyhättöjä.
Temppelin organisointi kaavio:
Verenherra
(mahtava demoni, korkein herra)
Varjoherra
(2. korkein riimulordi)
Kaaosherra
(3. korkein riimulordi)
Tu^k
(kirjaston hoitaja,
1. osaston pappi)
Turmion toimeenpanija
(riimulordien kouluttaja,
2. osaston pappi
Kaaosdruidi
(luonnomukailija,
3. osaston pappi)
Surmakivet Veripunat
( akolyytit) (noviisit)
Valaistuneet
Noviisijäsenyys: täytää olla valaistunut, uhrata 1mht piste zamorakille. Todistaa haluavansa Zamorakin Veripunaksi noviisikokeessa jossa testataan viittä eri taitoa: Kasvitieto, joku velholoitsu, pitää voittaa lunarin eliitti jalkamies, laadinta.
Akolyyttijäsenyys: 50% kyky lue/kirjoita kuolemanlehdet (oma kieli), pitää pystyä lumoamaan oma kirja, 2 velholoitsua 80%, tässä vaiheessa pitää valita joku osasto johon alkaa kuulumaan.
Pappeus: 90% lue/kirjoita kuolemanlehdet, oma kirjalumous (mah. demoni sisään), 4 velholoitsua 90% alle 15 100d:llä
Riimulordi: leveän miekän hyökkäys ja torjunta 90%, 2 velholoitsua 75%, pitää lumota oma kirja. alle 10 100d:llä
Verenherra: vaikea demoni koe: leveämiekan hyökkäys ja torjunta 105%, oma mahtava kirja, pitää takoa itselleen demonipanssari ja heittää mht/2 100d:llä
Kirjalumous
Jokaisen pitää tehdä kirja akolyytistä lähtien, ensin siihen laitetaan velholoitsujen matriiseja, ja sidontalumous, lemmikkiin heitetään myös lemmikki loitsu, se saa telepaattisen yhteiden ja toimii tehokkaana aseena.
Huom! Kiireessä kirjoitettu ja huomenna korjaan ja lisään tietoa
-Godunyan veli-
|