Vanha foorumi

Takaisin

Mestaruusinflaatio

HeroQuestin säännöt
humis 22. helmikuuta 2002 kello 13.45
Kirjoittaja Viesti
humis linkki 14. helmikuuta 2002 kello 10.13
humis 14. helmikuuta 2002 kello 10.13 linkki [plento] [i:94372da88b]Kenties joo, mua vähän häiritsee se, että ekassa kirjassa heortlingin CC on tasoa 15 ja nyt se on 6w. Olisiko tässä se +10 inflaatio sitten käynyt? [/i:94372da88b] [juhar] [i:94372da88b]Pahin on clan championin CC 10w3 joka on kyllä minusta painovirhe kunnes toisin todistetaan[/i:94372da88b] Hmmh. 10W3 vaikuttaa kyllä jo painovirheeltä, kun kaikkien muiden klaanitason kovien jätkien parhaat taidot on 10W2. Se sopisi paljon paremmin mun kuvaan Gloranthasta: 6 - ei osaa ollenkaan taistella 12 - sentään jotain 17 - aktiivinen fyrd-koulutus 10W-15W - hyvä asetaani 1W2-10W2 - klaanin taistelumestari 10W2-W3 - heimon taistelumestari W3 - sankari / kuningaskunnan kovin mättäjä W4 - sankari / puolijumala W5-W6 - supersankari / puolijumala W7 - pieni jumala W9 - jumala W12 - Orlanth Tämä olettaen, että Narrators Bookin W1 -etu vastaa kolmen-neljän heikomman vastustajan voittamista, W2 -etu parinkymmenen vastustajan voittamista. Kyllähän heimomestarin nyt pitää ainakin kaksikymmentä fyrdiläistä helposti lakaista, niin ei mua haittaa jos sen takia täytyy nostaa ylempien tasojen masteryjä. Tietysti sen W2 -augmentaatiot varmaan vielä auttaa tossa, ellei niitä ole jo laskettu mukaan, en tiedä yhtään miten nuo NB:n kertoimet on laskettu. Jos ongelma on olemassa, parempi että se korjataan mahdollisimman aikaisin. Eivätkä nuo statit todellakaan ole ees muuttuneet niin paljoa skaalan alkupäässä, myöhempään väliin on vain ollut pakko tehdä lisää tilaa, kun huomattiin, että klaanin kovimman mättäjän ja supersankareiden väliin mahtuu vielä muitakin. Vertailuksi alkuperäisen HW-sääntökirjan luvut: Cottar 15 Weaponthane 15-10W Clan champion 10W-10W2 Gunda 10W3+ Harrek 10W4+ Petty God 10W4 Minor God 10W6 God 10W8 Great God 10W10 [ Tätä viestiä on muokannut: humis 2002-02-14 12:13 ]
Plentonius linkki 14. helmikuuta 2002 kello 12.09
Plentonius 14. helmikuuta 2002 kello 12.09 linkki Olen jokseenkin samaa mieltä. Vaikkakin on tärkeää antaa pelaajille johdonmukainen kuva siitä, mikä on heidän tasonsa kun alottavat pelin. Mun mielestä keskitason pelin alottavat hahmot ovat niitä 90% miekalla hutkijoita (jos laittavat 5w CC), joita RQssa vasta alettiin pitämään miehinä ja jonkinasteisina heppuina. Low tason peli sitten vastaa RQn alotusta. Nyt tämä on hieman sekoitettu IMHO.
petteri linkki 14. helmikuuta 2002 kello 22.35
petteri 14. helmikuuta 2002 kello 22.35 linkki Mun mielestä tossa close combatissa(?) ei ole mitään ongelmaa, sillä eihän hahmoja tuomita yhden kyvyn avulla.
Plentonius linkki 15. helmikuuta 2002 kello 12.12
Plentonius 15. helmikuuta 2002 kello 12.12 linkki Onhan se noinkin, mutta toisaalta CC on hyvin tärkeä ominaisuus. Jos ymmärsin oikein, niin et pidä 10w3 ominaisuutta liiallisena klaanin mestarille. Se on kuitenkin oikeesti liikaa jos ajattelee sitä sapluunaa, mihin HW yrittää päästä. Olen nimittäin pelannut suhteellisen vakituisesti lähes viikottain jo pari vuotta. Vaikka suurimmalla osalla on jo kolmannet hahmot käytössä, niin silti w3 tason CC (vielä enemmän mikään muu arvo) on ollut täyttä utopiaa. Keskitason aloitus tarkoittaa, että hahmot ovat varteenotettavia ongelman selvittäjiä klaanissa. Jos on olemassa klaanin mestari 10w3 kaveri, niin pelaajat eivät ole juuri muuta kuin pikkulapsia. 10w2 kaverit pieksevät unilohnaria kuonoon, 10w3 kaverit ovat vielä himpun verran kovempia. Ja kaiken lisäksi, todellisten sankarien voimat heikkenevät suhteessa. Hitto soikoon, Argrathin piti olla 10w3 kaveri!
petteri linkki 15. helmikuuta 2002 kello 12.50
petteri 15. helmikuuta 2002 kello 12.50 linkki Mä en jotenkin pysty näkemään miten yksi kyky voisi tehdä hepusta sankarin. Me olemme pelanneet Hero Warssia siitä lähtien, kun se tänne saapui ja "parhaimman" hahmon paras kyky on 18w, mutta silti uskoisin, että HW sääntöjen mukaan hahmot voittaisivat ton kolmen masteryn hepun. Eli pointti nyt on se, että ei kyvyt ratkaise vaan se miten niitä käyttää..:smile: 10w3 close combat mies on aika avuton jos häntä vastaan hyökätään kyvyllä jota vastaan ei voi käyttää close combattia.
Plentonius linkki 15. helmikuuta 2002 kello 15.38
Plentonius 15. helmikuuta 2002 kello 15.38 linkki Tiedän melkoisen hyvin tämän. Se on HWn hyvä puoli. Mutta väitän, että miehestä tulisi sankari, jos hän haastaisi vaikka Argrathin kaksintaisteluun ja vielä voittaisi. Ainakin maineeltaan. Minä olen todellakin sitä mieltä, että CCtä ei voi käyttää puolustavana abilitynä kuin oikeastaan CCtä vastaan, jotta sen hyödyllisyys ei olisi niin suuri. Mutta tuskinpa sillä klaanin mestarilla pelkästään lähitaistelu on hyvä. Luulen, että kaikki muut arvot ovat w2 luokkaa järjellisyyden vuoksi. Nämä sinun muutama 18w heppua lentää taivaan tuuliin semmosta miestä vastaan. Ja jos ylipäätänsä sankaruudesta puhutaan, niin eihän sankaruus ole arvoista kiinni vaan teoista.
humis linkki 21. helmikuuta 2002 kello 21.21
humis 21. helmikuuta 2002 kello 21.21 linkki [i:5fab835d51] [juha] Pahin on clan championin CC 10w3 joka on kyllä minusta painovirhe kunnes toisin todistetaan [minä] Hmmh. 10W3 vaikuttaa kyllä jo painovirheeltä, kun kaikkien muiden klaanitason kovien jätkien parhaat taidot on 10W2. Se sopisi paljon paremmin mun kuvaan Gloranthasta: [/i:5fab835d51] Listalta: > *In my opinion*, as the guy that wrote up most of the stats, *yes*, it *is* > a typo, and should be w2, not w3. My fault for letting it slip through. > > RR > > > It certainly looks like one. Let's ask Issaries. Just got off the phone with Greg. He says its a typo too. 10w - good at your job (a player character after a few adventures) 10w2 - best in the clan (Clan Champ, chief, priest) 10w3 - best in the tribe (King, Tribal Champ) 10w4 - best in the kingdom (Kallyr, Argrath, Beat Pot) 10w5+ - supernaturally good - Harrek, Jar-Eel [ Tätä viestiä on muokannut: humis 2002-02-21 23:22 ]
petteri linkki 22. helmikuuta 2002 kello 13.45
petteri 22. helmikuuta 2002 kello 13.45 linkki No toi nyt sitten ratkaisi asian. _________________ SNK forever [ Tätä viestiä on muokannut: petteri 2002-02-22 15:45 ]