petteri
linkki
26. tammikuuta 2002 kello 13.47
|
petteri
26. tammikuuta 2002 kello 13.47
linkki
|
On ollut pieniä ongelmia noiden heittoaseiden kanssa Hero Wars säännöillä. Luulen, että peliporukkamme ei ole ainoa, joten olisi mukava kuulla miten muuta on ratkaissut nämä taistelut?
|
Eba
linkki
27. tammikuuta 2002 kello 11.38
|
Eba
27. tammikuuta 2002 kello 11.38
linkki
|
Heittoasetaistelut ovat tosiaan hieman ongelmallisia sääntömekaniikan puitteissa. Itse päädyin vetämään ne single contesteina, ellei jokin tapahtumien piirre anna mahdollisuutta extendedille. Sinänsä single contest sopii hyvin etenkin Orlanthipeleihin, kun perusheittoaseet tuntuvat olevan javelineja. Tämä saattaa kuitenkin painottaa aikamoisen edun "useasti laukeaville" heittoaseille.
|
Plentonius
linkki
28. tammikuuta 2002 kello 8.35
|
Plentonius
28. tammikuuta 2002 kello 8.35
linkki
|
Paras ratkaisu on antaa edgeä, kantaman puitteissa. Bidin suuruus ilmaisee kuinka riskillä heittoaseen heittelijä viskoo. Kuinka lähelle hän päästää toisen jne.
Oikeesti, arbitraarinen edgen anto, kantaman mukaan toimii parhaiten.
|
Grammund
linkki
28. tammikuuta 2002 kello 14.27
|
Grammund
28. tammikuuta 2002 kello 14.27
linkki
|
Plentoniuksen ehdotus/tapa toimii kohtuullisesti. Mutta kaikkihan tietää että jos esim. jousella pääsee vapaasti sihtaa ja mielellään selkään niin lunarin pitäisi olla vainaa, mutta kun koheltaa tapansa mukaan nopanheitossa(minä) niin homma on aivan päinvastoin sääntöjen puitteissa, mitä en oikein kaikilta osin ymmärrä. Eli kun ammut jousella kukkulanlaelta ja kämmäät niin yhtääkkiä oletkin miekankantaman päässä ja tiedossa turpasauna.
|
humis
linkki
28. tammikuuta 2002 kello 20.56
|
humis
28. tammikuuta 2002 kello 20.56
linkki
|
[i:735172aefd]
Plentoniuksen ehdotus/tapa toimii kohtuullisesti. Mutta kaikkihan tietää että jos esim. jousella pääsee vapaasti sihtaa ja mielellään selkään niin lunarin pitäisi olla vainaa, mutta kun koheltaa tapansa mukaan nopanheitossa(minä) niin homma on aivan päinvastoin sääntöjen puitteissa, mitä en oikein kaikilta osin ymmärrä. Eli kun ammut jousella kukkulanlaelta ja kämmäät niin yhtääkkiä oletkin miekankantaman päässä ja tiedossa turpasauna.
[/i:735172aefd]
Tästä on keskusteltu HW-rules postituslistalla ihan tolkuttomasti. Jopa ihan fiksusti. Vastaus oli, käyttäkää mielikuvitustanne. Jos sä olet kaukana kukkulalla ampumassa lunaria jousella, ei se käytä lähitaisteluskilliään sua vastaan, vaan "väistele nuolia" tai "juokse lujaa".
Eikä sillä myöskään voi olla tavoitteena (ainakaan heti) vahingoittaa sua, vaan sen tavoite voi olla lähinnä luokkaa 'löydä hyvä suoja nuolia vastaan', 'väistele nuolia kunnes toiselta loppuu ammukset', 'juokse sen luokse tosi nopeesti'.
Tällöin nuolisateessa viuhtovan lunarin voittaessa tuloskin on järkevä, se vain pääsee tavoitteeseensa. Jos sen tavote oli päästä sun luo, voi alkaa uusi contesti lähitaistelun merkeissä.
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
28. tammikuuta 2002 kello 22.16
|
Topi Hiski Viljami Salmi
28. tammikuuta 2002 kello 22.16
linkki
|
Humis tossa puhukin jo melkein kaiken mitä aioin vastata. Itekkin luin sitä hw-rulesin postikeskustelua ihan mielenkiinnolla silloin.
Siis minusta tuo kaksi kilpailua (ensin juoksee kiinni, sitten lähitaistelu)on selvin vaihtoehto ja antaa jousiamujille edun, koska kun aloitat ampumaan jotain ja sen lähestyy, voit kovalla taidolla voittaa vastustajan ennen kuin hän pääsee edes lähelle. Eli ensin kilpailu jossa toinen ampuu ja toinen juoksee lähelle jos haluaa lähitaisteluun. Sitten vasta lähitaistelu kilpailu johon voi laittaa sitten edgeä ja penaltya riippuen siitä, miten edellinen kilpailu meni.
Yksinkertaista ja helppoa.
Lähitaistelijan pitää olla kova juoksemaan tai kestävä. :smile:
Koska jos yhdessä kilpalussa voi olla liian vaikea määritellä milloin juoksija voi käyttää lähitaistelua.
Mutta en ole käytännössä tuota kokeillut vielä, että maalaisjärjellä mietin vaan.
|
Plentonius
linkki
29. tammikuuta 2002 kello 11.52
|
Plentonius
29. tammikuuta 2002 kello 11.52
linkki
|
Totta, voi tulla kyseeseen erillinen kontesti siitä, että pääseekö porukka kimppuun. Yksinkertainen ehdotukseni sopii niihin tilanteisiin kun härdelli on jo alkanut ja joku haluaa ammuskella jollain jousipyssyllään hiukan kauempaa.
Kaikki riippuu dramaturgian laeista, jos on todella merkittävää se, että pääsevätkö he kimppuun, niin erillinen kontesti on selviö.
Mutta ei kannata taistelussa mitään yksittäisiä simppelikontesteja harrastaa.
Ja se on selviö, että ei kannata antaa vastustaa CC taidolla. Nyrkkisääntönä kannattaa ajatella niin, että ei aktiivista vastustuskykyä vastineeksi, tai kukaan ei kehitä puolustuksellisia elementtejä. Näin vaan on.
[ Tätä viestiä on muokannut: Plentonius 2002-01-29 13:54 ]
|
Grammund
linkki
29. tammikuuta 2002 kello 13.31
|
Grammund
29. tammikuuta 2002 kello 13.31
linkki
|
Niin, kun säännöt ei jossain kohdin peleissä turvaudutaan tähän: "kuvittele että se menee näin" Samalla periaatteellehan voi pelata dd:tä ja kuvitella että säännöt skulaa. Tosin kaikissa peleissä on jotain viilaamista ja heittoaseet/ampumaaseet ei nyt HW:ssä ole mikään ongelma.
Esim Harn-masterissa voi nuolia väistellä tosta vaan. Salamurhaajallani oli dodge n.95% ei paljon nuolet pelottanu.
|
Plentonius
linkki
29. tammikuuta 2002 kello 14.01
|
Plentonius
29. tammikuuta 2002 kello 14.01
linkki
|
Älä jauha. Kaikki perustuu kuvitelmaan. Aina ja iänkaikkisesti. Jotkut säännöt vain eivät mene niin rautalankamallin kautta, että jokainen liike tai aktio mallinnettaisiin.
|
Topi Hiski Viljami Salmi
linkki
6. helmikuuta 2002 kello 12.47
|
Topi Hiski Viljami Salmi
6. helmikuuta 2002 kello 12.47
linkki
|
Itseasiassa helpointa tosiaan olisi vaikka vetää jousella ampujan ja uhrin välinen kilpailu simple contestina.
Eli jousiampuja käyttää jousi kykyään, ja uhri joko väistelyä, juoksemista tai jotain hyvää taitoaan. Näin tästä vaiheestä selviäisi nopeasti.. Riippuu ihan pj:stä.
Mutta toisaalta jos uhri haluaa mennä piiloon, ei silloin kannata paljon kilpailua tehdä ollenkaan?? Vai kannattaako?
Nimittäin pitää muistaa se, että me RQ:hun tottuneet pelaajat ajattelemme taistelua aika erilailla mitä hw kuvaa sitä.
Raskaasti haarniskoitu tyyppi on suojassa nuolilta rq:ssa, mutta jos hw:ssa ampuja on tarpeeksi taidokas, ei vahvinkaan haarniska auta yhtään!
ja miten suojaan meneminen onnistuu jos jousella ampuja voi tappaa yhdellä nuolella.
Monet eri tilanteet. HW vaatii pj:ltä sopeutumis kykyä.
|
Plentonius
linkki
6. helmikuuta 2002 kello 17.52
|
Plentonius
6. helmikuuta 2002 kello 17.52
linkki
|
Simppeli toimii joo, mutta jos härdelli on jo alkanut, niin en todellakaan "nestaa" simppeleitä sen sisään.
Joustavuutta, todellakin tarvitaan.
|
Daedra
linkki
6. helmikuuta 2002 kello 18.01
|
Daedra
6. helmikuuta 2002 kello 18.01
linkki
|
[quote:698903cdef]
Mutta toisaalta jos uhri haluaa mennä piiloon, ei silloin kannata paljon kilpailua tehdä ollenkaan?? Vai kannattaako?
[/quote:698903cdef]
Tottakai kannattaa, sen yhden heiton verran.
Miten muuten riistaakaan saisi kiinni?
[quote:698903cdef]
ja miten suojaan meneminen onnistuu jos jousella ampuja voi tappaa yhdellä nuolella.
[/quote:698903cdef]
Aivan kuten miekkakin tappaa, hukkumisesta puhumattakaan. Olennaista onkin, miten vaarallinen tullut "osuma" on, nuolihan voi vain raapaista kättä / jäädä törröttämään ärsyttävästi kilpeen (marginal victory), pureutua luun väistäen vasempaan sivureiteen (minor victory) tai mahdollisesti upota syvälle rintakehään (complete victory).
Tämän jälkeen Harrek tietty laskee Hiton Kova Jätkä -taidollaan tuon neljä onnistumista alemmas, sillä mitä nuoli rinnassa häntä haittaa? - Brungar Sairaalloinen puolestaan voi olla huiluttamassa jalkateriään Styxissä jo ensimmäisen veripisaran vuodettua, poikapololla kun on "Taipuvainen Verenmyrkytykseen 3w".
[i:698903cdef][b:698903cdef]OOC[/b:698903cdef]
Myös [b:698903cdef]HARN[/b:698903cdef]issa käydään molempien osapuolien välinen kilpailu, joten kyky 95% antaa sinulle 50% mahdollisuuden välttää osuman jos vastustajalla on hyökkäyksensä samalla tasolla. Muista myös, että sinun taakkasi vähentävät kykyäsi, kun ampuja voi olla vaikka naulattu maahan. - Kyllä, tarkistin juuri säännöistä.
Lisäksi ampuma-aseet saavat [b:698903cdef]huomattavat[/b:698903cdef] bonukset osumiseen lähietäisyydellä, alle kahdestakymmenestä jaardista on käytännössä mahdoton väistää
HarnMasterin virallisilla sivustoilla on taisteluun liittyvien kysymysten FAQ, jossa on muutomiin asioihin vielä lisäselvennystä:
[url]http://www.columbiagames.com/HarnPage/harnmaster/combat/combat-1.html[/url]
Muistettavaa on, että Harnissa ampuma-aseilla Marginal Victorykin on erittäin vaarallinen, sillä verenmyrkytys on haavan tulehtumisen lisäksi erittäin todennäköistä.
[/i:698903cdef]
---<EDIT>---
Korjattu typo URLssa.
[ Tätä viestiä on muokannut: Daedra 2002-02-06 20:05 ]
|
petteri
linkki
7. helmikuuta 2002 kello 11.36
|
petteri
7. helmikuuta 2002 kello 11.36
linkki
|
[quote:a808f7d7eb]
06.02.2002 klo 14:47, Topi Hiski Viljami Salmi kirjoitti:
Nimittäin pitää muistaa se, että me RQ:hun tottuneet pelaajat ajattelemme taistelua aika erilailla mitä hw kuvaa sitä.
[/quote:a808f7d7eb]
Tässä olet aivan oikeassa. Arvaa vaan oliko parissa ensimmäisessä HW pelissä vaikea toteuttaa extendedinä heittoase taistelu, jossa oli kolme hahmoa joilla kaikilla 1 puukko, kun hahmoja vastaan tulee 4 vihollista...
|
Grammund
linkki
7. helmikuuta 2002 kello 12.38
|
Grammund
7. helmikuuta 2002 kello 12.38
linkki
|
[quote:0c0f211f7b]
06.02.2002 klo 20:01, Daedra kirjoitti:
[quote:0c0f211f7b]
Mutta toisaalta jos uhri haluaa mennä piiloon, ei silloin kannata paljon kilpailua tehdä ollenkaan?? Vai kannattaako?
[/quote:0c0f211f7b]
Tottakai kannattaa, sen yhden heiton verran.
Miten muuten riistaakaan saisi kiinni?
[quote:0c0f211f7b]
ja miten suojaan meneminen onnistuu jos jousella ampuja voi tappaa yhdellä nuolella.
[/quote:0c0f211f7b]
Aivan kuten miekkakin tappaa, hukkumisesta puhumattakaan. Olennaista onkin, miten vaarallinen tullut "osuma" on, nuolihan voi vain raapaista kättä / jäädä törröttämään ärsyttävästi kilpeen (marginal victory), pureutua luun väistäen vasempaan sivureiteen (minor victory) tai mahdollisesti upota syvälle rintakehään (complete victory).
Tämän jälkeen Harrek tietty laskee Hiton Kova Jätkä -taidollaan tuon neljä onnistumista alemmas, sillä mitä nuoli rinnassa häntä haittaa? - Brungar Sairaalloinen puolestaan voi olla huiluttamassa jalkateriään Styxissä jo ensimmäisen veripisaran vuodettua, poikapololla kun on "Taipuvainen Verenmyrkytykseen 3w".
[i:0c0f211f7b][b:0c0f211f7b]OOC[/b:0c0f211f7b]
Myös [b:0c0f211f7b]HARN[/b:0c0f211f7b]issa käydään molempien osapuolien välinen kilpailu, joten kyky 95% antaa sinulle 50% mahdollisuuden välttää osuman jos vastustajalla on hyökkäyksensä samalla tasolla. Muista myös, että sinun taakkasi vähentävät kykyäsi, kun ampuja voi olla vaikka naulattu maahan. - Kyllä, tarkistin juuri säännöistä.
Lisäksi ampuma-aseet saavat [b:0c0f211f7b]huomattavat[/b:0c0f211f7b] bonukset osumiseen lähietäisyydellä, alle kahdestakymmenestä jaardista on käytännössä mahdoton väistää
HarnMasterin virallisilla sivustoilla on taisteluun liittyvien kysymysten FAQ, jossa on muutomiin asioihin vielä lisäselvennystä:
[url]http://www.columbiagames.com/HarnPage/harnmaster/combat/combat-1.html[/url]
Muistettavaa on, että Harnissa ampuma-aseilla Marginal Victorykin on erittäin vaarallinen, sillä verenmyrkytys on haavan tulehtumisen lisäksi erittäin todennäköistä.
[/i:0c0f211f7b]
---<EDIT>---
Korjattu typo URLssa.
[ Tätä viestiä on muokannut: Daedra 2002-02-06 20:05 ]
[/quote:0c0f211f7b]
Mutta eikös muistaakseni Harnissa nuolia voinut väistää ihan vaan onnistuneella väistöllä? (en kyllä enää muista ihan tarkkaan)
|
Plentonius
linkki
7. helmikuuta 2002 kello 15.22
|
Plentonius
7. helmikuuta 2002 kello 15.22
linkki
|
[i:4714b44dd9]Mutta eikös muistaakseni Harnissa nuolia voinut väistää ihan vaan onnistuneella väistöllä? (en kyllä enää muista ihan tarkkaan)[/i:4714b44dd9]
Se riippuu varmaan mitä niistä kolmesta säännöstöstä tarkoittaa. 1. editiossa kyllä. Ja jos on joku akrobatia 95 ja ilman mainittavia suojia, niin helppoahan se oli...
|
Daedra
linkki
7. helmikuuta 2002 kello 15.31
|
Daedra
7. helmikuuta 2002 kello 15.31
linkki
|
Kukin taplaa tyylillään, kerrotaan erään ankan sanoneen. Viisas poika, käytti päätään kun jalat eivät riittäneet.
[ Tätä viestiä on muokannut: Daedra 2002-02-07 17:48 ]
|