Vanha foorumi

Takaisin

Suvunsurma osana kampanjaa

Yleinen Glorantha-keskustelu
Korol 14. lokakuuta 2010 kello 15.38
Kirjoittaja Viesti
Korol linkki 14. lokakuuta 2010 kello 15.38
Korol 14. lokakuuta 2010 kello 15.38 linkki Terveeks! [Jyväskylän pelaajat voisivat pysyä poissa täältä...] (Garrikille: mä kyllä pelaan aktiivisesti, viime vuonna pelattiin täällä Oulussa Orlmarth-kamppis, ja nyt ollaan sama homma aloitettu Jyväskylässä. Tällä kertaa olen itse PJ. Pelitahtina toivottavasti kerran kuukaudessa tai kahdessa johtuen pitkästä välimatkasta. Korvaukseksi pelataankin tuplasessio kerralla. Että kyllä täällä muutkin pelaa kuin Kasila :wink: ) Mutta. Heti alkuun törmäsin pieniin ongelmiin. Nimittäin Ugly Psycho otti hahmolleen haitaksi "suvunsurmaa suvussa". Kehitimme jonkin verran taustatietoa aiheesta, ja päätimme, että ikävistä tapahtumista ei ole kovinkaan paljoa aikaa, vaan kyse on aivan lähihistoriasta. Mielenkiintoinen teema käsiteltäväksi (en ole missään pelaamassani orlanthi-pelissä käsitellyt suvunsurmaa), mutta vaatinee paljon tilaa pelistä. Tämä onkin se ongelma: kampanjan "Mahdottomien Tekojen" yhdistäminen heorttilaisten kipupisteeseen tuntuu hankalalta. Tuntuisi, että kaksi näin isoa teemaa syövät pelitilaa toisiltaan pois. Pläräilin hiukan valmisseikkailuita läpi, ja löysin kaksi vaihtoehtoa, jotka saattaisivat sopia tähän kuvioon mukaan. 1) a Year of Chaos (Sartar Rising 1). Tässä on omat ongelmansa: luettuna seikkailu ei tunnu kovin erikoiselta, ja jos syylliset vaihtaisi tuohon suvunsurmaan, niin tuntuisi, että kaaosörmötti-kavalkaadi latistuisi hack&slash-materiaaliksi. 2) Final days at Skullpoint (Sartar Rising 3). Tämä vois olla mielenkiintoinen skenu pelauttaa (Newsalor oli vissiin pelauttanut tän joskus, kukaan muu?), vaikkakin älyttömän monimutkainen. Toiseksi skenu rakentuu oikeastaan sen varaan, että hahmot ovat ulkopuolisia, eivätkä tiedä klaanin historiasta juuri mitään. Jos tämän siirtäisi hahmojen omaan klaaniin, niin homman joutuisi kirjoittamaan käytännössä uudestaan. Lisäksi kummassakin seikkailussa on se vika (liittyen lähinnä Orlmarth-pelin aikajanaan: tehtävien suorittaminen, mahdolliset kähinät naapureiden kanssa jne.), että ne vievät rutkasti aikaa. Joten: löytyykö keneltäkään apuja tähän ongelmaan? En niinkään tarvitse perustietoja suvunsurmasta, vaan haluaisin ideoita siihen miten sovittaa suvunsurman käsittelyn Sartar-kirjan kamppiksen kehykseen. Pienet kohtaukset tai isommat kampanja-ideat ovat molemmat tervetulleita.
Bellad linkki 15. lokakuuta 2010 kello 5.36
Bellad 15. lokakuuta 2010 kello 5.36 linkki entä jos teet toisin päin? sillä sartar jutulla oli jokin isompi syyfseuraus juttu mistä kaikki lähti liikkeelle. voisiko sitä uudelleen kirjoittaa tukeutumaan syyttämään uglyä kaikesta ja siis tukeutua suvun surmaan perus ajatuksiesi lähtökohtana?
Garrik linkki 18. lokakuuta 2010 kello 21.23
Garrik 18. lokakuuta 2010 kello 21.23 linkki Haa, lisää Glorantha-pelejä Jyskylässä! Tuun kattomaan - eli parasta kutsua mut. :) Kaksi kaukaa liippaavaa ideaa: [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Sturlunga_saga]Sturlunga-saaga[/url] ja [url=http://www.amazon.com/Bloodfeud-Murder-Revenge-Anglo-Saxon-England/dp/019516136X]Bloodfeud-kirja[/url]. Kumpikaan ei sijoitu Sartariin, mutta molemmat kuvaavat ison skaalan sukuriitaa aikana, jolloin vieras valta ottaa vanhastaan "vapaan" kulmakunnan hallintaansa. Noista voi irrota ideoita draamaan, joka yhdistää sukuriidan ja subjuagaation. -G