Vanha foorumi

Takaisin

[Epävirallinen] Kevättapaaminen Helsingissä

Tapahtumat
Garrik 24. tammikuuta 2010 kello 15.36
Kirjoittaja Viesti
Garrik linkki 24. tammikuuta 2010 kello 15.36
Garrik 24. tammikuuta 2010 kello 15.36 linkki Ookei... Tapahtumalle on nyt kaksi päivämäärävaihtoehtoa. Huhtikuun 24.-25. ja toukokuun 8.-9. (Ohjelma kusi gallupin, joten nyt ei ole sellaista. Vastaukset ja keskustelu vaan tonne perään.) Päivämäärät ovat nyt la-su, koska meillä kaikilla on varmaan hommia perjantaisin, ja pitkämatkalaisilla vielä matkaakin taitettavana, mikä voi olla väsyttävää duunin jälkeen perjantaina. [b:a0fb89bb5d]Yöpyminen:[/b:a0fb89bb5d] Paikalla ei voi yöpyä, joten menee kavereilla bunkkaamiseksi. Mun luonani mahtuu nukkumaan helposti kaksi vierasta, ihan vuoteella ja lakanoilla. Lattialle mahtuu makuupussimajoitukseen järkevästi yksi; pystyn hankkimaan välttävän retkipatjan ja tarjoamaan sisänukkumiseen joten kuten sopivan pussinkin, jos oma ei tule mukaan. Vielä voi ängetä sohvapetiin kaverin kainaloon neljäs, mutta sänkyvaatevarasto ei enää tänne veny, eli makuupussi lienee suositeltava vaihtoehto. Kahdelle vieraalle löytyy pyyhkeet. Jos halajaa Helsinkiin jo pe, mun luona saa nukkua parikin yötä, miksei maanantaihin asti. KUNHAN OSAA OLLA IHMISIKSI. Muuten majoituksessa on luotettava muiden helsinkiläisten alan ihmisten hyvänsuopuuteen. -G [b:a0fb89bb5d]Alkuperäinen viesti:[/b:a0fb89bb5d] Terve, Koska kukaan muu ei tee mitään ja hallituskin nukkuu, heitän epävirallisen ehdotuksen: Pari päivää pelailua huhti- tai toukokuussa, Helsingissä (ei keskustassa). Mulla olis saatavilla toimistotila, jossa on keittiö. Ei yöpymismahdollisuutta paikan päällä, ei saunaa tms. siistiä juttua, mutta mahdollisuus tapaamiseen niille, joilla on aikaa ja halua. Pikaruokaa ja kauppa ihan vieressä. Yöpymisiä voi järjestää meille, ehkä muille, ja ainakin kaupallisille tahoille. Jos homma menee tosi pieneksi, voidaan samoin tein siirtyä mun kämpilleni. Sieltä saattaa jopa löytyä sauna, jos tähdet asettuvat oikein. Todella yksinkertaista. Teetä ja sympatiaa. Mahdollisuus. Testi, onko meillä toimiva yhdistys vai vain kuollut nettifoorumi. Jos ketään kiinnostaa, vastaus tähän ketjuun. -G
Nysalor linkki 24. tammikuuta 2010 kello 20.41
Nysalor 24. tammikuuta 2010 kello 20.41 linkki Kuulostaisi oikein hyvältä. Helsingissä ollaan tosin oltu nyt aika paljon, mutta jos muualta ei ole tiloja luvassa, Garrikin vaihtoehto olisi todellakin kannatettava. Helsingissä on ainakin kourallinen sellaisia jäseniä, joiden voisi odottaa tulevan Kalikoksen tapahtumaan mukaan. Kalikoksen vuosikokous on joka tapauksessa tarpeen pitää, jotta sääntömääräiset asiat saadaan hoidettua. Uuteen hallitukseen toivoisi sellaisia ihmisiä, jotka pystyisivät pitämään vuodessa sentään muutaman kokouksen ja keskustelemaan hallituksen postituslistalla. Bonusta olisi toki, jos hallitukseen haluavilla olisi innostusta myös elävöittää Kalikoksen toimintaa viime vuosien melko aneemisen elon jälkeen.
humis linkki 25. tammikuuta 2010 kello 9.53
humis 25. tammikuuta 2010 kello 9.53 linkki Oon messissä.
Vesa linkki 25. tammikuuta 2010 kello 10.25
Vesa 25. tammikuuta 2010 kello 10.25 linkki Mitä uuteen hallitukseen tulee, niin olemme täällä Jyväskylän suunnalla vähän puuhailleet tai pohtineet jonkinlaista "vallankaappausta". Eli kun nykyinen hallitus vaikuttaa melkoisen epä-aktiiviselta, niin meillä "vallankumouksellisilla" olisi ehkäpä tarjota aktiivisempi hallitus. Meitä on kuitenkin täällä jo neljä vielä suht aktiivista kalikoslaista jotka kaikki ovat kaiken lisäksi samassa peliporukassa. Täällä siis olisi suhteellisen helppoa meidän sitten järjestää melkeinpä face-to-face -kokouksia tai ainakin tällä ydinporukalla pohjustaa sitten mahdollisia muilla keinoin tapahtuvia kokouksia. Tällainen toimenpide saattaa olla jopa välttämätöntä jos halutaan vielä yhdistys pitää toiminnassa.
Garrik linkki 25. tammikuuta 2010 kello 11.56
Garrik 25. tammikuuta 2010 kello 11.56 linkki [quote:cac6b19835="Vesa"]Mitä uuteen hallitukseen tulee, niin olemme täällä Jyväskylän suunnalla vähän puuhailleet tai pohtineet jonkinlaista "vallankaappausta". [-- --] neljä vielä suht aktiivista kalikoslaista jotka kaikki ovat kaiken lisäksi samassa peliporukassa. [-- --] Tällainen toimenpide saattaa olla jopa välttämätöntä jos halutaan vielä yhdistys pitää toiminnassa.[/quote:cac6b19835] Kannatettava ajatus. Tiivis, samalla paikkakunnalla asuva porukka, joka vielä pelaa Gloranthassa, pystyisi varmaan saamaan hommaan toisenlaista potkua. Mua ainakaan ei haittaa, jos Kalikos jyväskylöityisi, kunhan Gloranthasta kiinnostuneilla säilyisi mukava puite harrastukselleen. Kaikenlainen ruohonjuuritason aktiviteetti piristäisi hommailua. Nuorten olisi myös hyvä päästä valtaan. Uutta verta kehiin. Eikös yhdistykseen jopa liittynyt pari uutta & nuorempaa tässä hiljan? Mä ite saan ZL Nelosen toimitettua, mutta sitten vaan kaikki valta pois multa. :) -G
Ugly Psycho linkki 25. tammikuuta 2010 kello 13.29
Ugly Psycho 25. tammikuuta 2010 kello 13.29 linkki Mieluusti olen kokouksessa mukana jos majoitus vaan jollain tapaa järjestyy ja ajankohdan saa omaan kalenteriin sopimaan. Eli käytännössä liian lähellä Eternal Conia tulee ainakin oleen ongelma. Paikalla nyt ei sinänsä ole hirveästi väliä niin kauan kuin edes jotain saadaan aikaan. Ja edellä mainittuihin vallankumouksellisiinhan minäkin kuulun joo.
Olorin linkki 26. tammikuuta 2010 kello 14.46
Olorin 26. tammikuuta 2010 kello 14.46 linkki Kolmas vallan kumouksellinen ilmoittautuu, ja tosiaan jos yöpaikka järjestyy niin osallistun toki myös.
Garrik linkki 28. tammikuuta 2010 kello 22.32
Garrik 28. tammikuuta 2010 kello 22.32 linkki Jahas. Nyt näyttää siltä, että mun on toteutettava uhkaukseni... :) Jengiä on nyt sen verran, että vietetään ainakin pääosa ajasta siellä konttorissa. Rupean tähtäilemään sopivaa pe-la ajankohtaa huhtikuun jälkipuoliskolta tai toukokuun alusta, ennen saksan conia. Onko preferenssejä? Onko pe-la ok, vai olisko la-su parempi? -G
Nysalor linkki 4. helmikuuta 2010 kello 21.24
Nysalor 4. helmikuuta 2010 kello 21.24 linkki Tässä pitäisi varmaan alkaa pohtia vuosikokouksen päivämäärää. Mahdollisia viikonloppuja (pe–la, suluissa la–su) voisivat olla 16.–17.4. (17.–18.4.), 23.–24.4. (24.4.–25.4.), 7.–.8.5. (8.–9.5.), 14.–15.5. (15.–16.5.). Lauantaina 1.5. on vappu, joten arvelisin, ettei se ole kovin hyvä ajankohta. 21.5. alkaa Eternal Convention, joten silloin ei luonnollisestikaan pidettäisi vuosikokousta. Ehkä ei kannata jättää myöskään toukokuun viimeiseen viikonloppuunkaan enää vuosikokousta. Onnistuvatko Garrik nuo kaikki viikonloput vai onko paikan suhteen rajoituksia? Voitko Garrik kertoa jotakin tarkempaa paikasta ja sen sijainnista? Entä mitä ajankohdat teille muille sopisivat tai eivät sopisi? Omasta puolestani voin sanoa, että nuo ajat ovat varmaan minulle vain järjestelykysymys. Periaatteessa siis kaikki kelpaavat. Mahtaisiko kenelläkään olla uusia ideoita vuosikokouksen ohjelmaksi? Toki voidaan vain pelailla ja rupatella, mutta ehkäpä jotakin pientä kivaa muutakin tunnelmallista toimintaa voisi kehitellä, jos saadaan sen verran väkeä kokoon, että se on mielekästä.
Garrik linkki 5. helmikuuta 2010 kello 19.10
Garrik 5. helmikuuta 2010 kello 19.10 linkki [i:21f1ac5585]Ekaa viestiä muutettu, kysely lisätty.[/i:21f1ac5585] Nysalor, Tää ei ole vuosikokousketju, vaan mun henk. koht. tapaamisenjärkkäilyketju. "Epävirallinen" lukee ihan tossa otsikossakin. :) Toki, jos tässä yhteydessä halutaan pitää vuosikokous, se sopii mulle hyvin. Sehän voi olla jopa fiksua. Se kannattaisi mun mielestäni kuitenkin markkinoida jäsenistölle otsikolla "Vuosikokous", ei tällä tämän ketjun otsikolla. :) Tuleeko tästä nyt sitten vuosikokous? Mitä noin muuten: [quote:21f1ac5585]Onnistuvatko Garrik nuo kaikki viikonloput vai onko paikan suhteen rajoituksia?[/quote:21f1ac5585] Laitoin kaksi vaihtoehtoa, jotka tällä hetkellä sopivat mulle hyvin. Voin venyä johonkin suuntaan, jos noi molemmat on mahdottomia. Paikan suhteen ei toistaiseksi ollut kauheasti rajoituksia, joten kai joustoa löytyy. [quote:21f1ac5585]Voitko Garrik kertoa jotakin tarkempaa paikasta ja sen sijainnista?[/quote:21f1ac5585] Paikka on yhdistyksen toimistotila "kotikylässäni" Haagan kaupunginosassa Luoteis-Helsingissä (n. 10 min. Helsingin Rautatieasemalta + alle 10 min. kävelyä Huopalahden asemalta). Tuolta marssii mun kämpilleni nukkumaan 15-20 min., ja busseilla hoituu poikittaisliikenne Espoo-Itäkeskus-akselilla aika myöhään. Paikalla on pöytiä ja tuoleja about parille kymmenelle ihmiselle. Pieni keittiö (2 liettä, uuni, jääkaappi, kahvinkeitin, EI mirkoaaltouunia), WC. Lupa olla myöhään ja nauttia kahvia kaunihimpaa, jos ei möykkää. Tila ei sovellu kovin hyvin ryhmien eriyttämiseen, eli hauskanpidon pitäisi joko olla melko yhteistä tai sitten ihmisten pitää varautua sietämään sitä, että naapuripeli on meneillään 3 metrin päässä. Minulla [b:21f1ac5585]ei toistaiseksi ole ohjelmaideoita[/b:21f1ac5585], järkkään vain paikkaa. Toki paikalle saadaan Glorantha-aiheisia lautapeleja helposti pari kappaletta, ja voidaan kokeilla aivan protoasteella olevaa Orlanthi-korttipeliäni. (Ehkäpä, jos joku siitä innostuu, voi ottaa sen jatkokehittelyyn...) Tietenkin odotan, että nyt kuin paikalle tulee Keski-Suomen aloitekykyistä porukkaa, meillä on älyttömän siistejä keskusteluja, joissa luodaan Suomen Glorantha-skene uudelleen. :) -G
Nysalor linkki 6. helmikuuta 2010 kello 15.35
Nysalor 6. helmikuuta 2010 kello 15.35 linkki Garrik: [i:b4f0598f6f]Tää ei ole vuosikokousketju, vaan mun henk. koht. tapaamisenjärkkäilyketju. "Epävirallinen" lukee ihan tossa otsikossakin.[/i:b4f0598f6f] Heh, me muut taisimme silti tehdä tästä vuosikokousjärkkäilyketjun. :) [i:b4f0598f6f]Toki, jos tässä yhteydessä halutaan pitää vuosikokous, se sopii mulle hyvin. Sehän voi olla jopa fiksua. Se kannattaisi mun mielestäni kuitenkin markkinoida jäsenistölle otsikolla "Vuosikokous", ei tällä tämän ketjun otsikolla.[/i:b4f0598f6f] Näinhän se on, sillä tuskinpa meistä niin suurta energiaa irtoaisi, että saisimme samoihin aikoihin järjestettyä vielä toisen kokoontumisen vuosikokoukseksi. Sääntöjen mukaan vuosikokous täytyy pitää toukokuun loppuun mennessä. Sopiiko siis tästä tehdä ihan virallinen tapahtuma ja muuttaa tämän ketjun otsikko sopivammaksi? [i:b4f0598f6f]Paikka on yhdistyksen toimistotila "kotikylässäni" Haagan kaupunginosassa Luoteis-Helsingissä (n. 10 min. Helsingin Rautatieasemalta + alle 10 min. kävelyä Huopalahden asemalta). Tuolta marssii mun kämpilleni nukkumaan 15-20 min., ja busseilla hoituu poikittaisliikenne Espoo-Itäkeskus-akselilla aika myöhään.[/i:b4f0598f6f] Kuulostaa oikein hyvältä. Kalikos voi varmasti varata rahaa ruokakuluihin, kuten perinteisesti on ollut tapana. Sen verran meillä on kyllä rahaa, ja olisihan tänä vuonna tulossa taas lisää jäsenmaksutuloja. Ilmoitelkaapa nyt vain muutkin sitten, miten Garrikin ehdottamat viikonloput teille sopisivat.
Garrik linkki 10. helmikuuta 2010 kello 13.40
Garrik 10. helmikuuta 2010 kello 13.40 linkki Vastailkaapas nyt. Huomaan, että huhtikuun päivämäärä menee päällekkäin Knutpunktin kanssa ja toukokuun päivämäärä äiteenpäivän kanssa. Kertokaa, jos tämä on ongelma, sillä löydämme varmaankin vaihtoehtoja. Jos tämä taasen ei ole ongelma, missä vastauksenne viipyvät. -G
Vesa linkki 10. helmikuuta 2010 kello 14.57
Vesa 10. helmikuuta 2010 kello 14.57 linkki Vielä en mitään tarkemmista menemisistä osaa keväälle sanoa. Mutta uskoisin ettei ainakaan 17.4 käy koska silloin on yleinen tenttipäivä ja luultavasti jotain silloin tentin. Eli nuo suunnitellut viikonloput luultavasti kävisivät, tosin äiteenpäiväviikonlopusta en osaa vielä sanoa että olenko sillon Kaakossa vaiko en.
Olorin linkki 10. helmikuuta 2010 kello 19.28
Olorin 10. helmikuuta 2010 kello 19.28 linkki Joo, yli parin kuukauden päähän on paha ruveta sanomaan mitään varmaa. Aina saattaa ilmaantua jotain pakottavaa menoa. Mutta! Tällä hetkellä ei kumpaisenakaan viikonloppuna ole tiedossa vielä mitään elintärkeää.
Ugly Psycho linkki 13. helmikuuta 2010 kello 21.47
Ugly Psycho 13. helmikuuta 2010 kello 21.47 linkki [quote:f86e33a1e1]...Huhtikuun 24.-25. ja toukokuun 8.-9....[/quote:f86e33a1e1] Järjestynee kumpikin, jälkimmäinen tosin ois mulle parempi ajankohta.
Garrik linkki 3. maaliskuuta 2010 kello 21.32
Garrik 3. maaliskuuta 2010 kello 21.32 linkki Yksi ääni jälkimmäiselle ajankohdalle, ja multa itseltäni toinen. Ovatko kalenterinne täsmentyneet? Uskallatteko laittaa tämänlaatuisen tapahtuminen mahdollisten muiden menojen edelle? Mitä haluaisitte tehdä tavatessanne muita Glorantha-tyyppejä? Kertokaa kavereillenne ja värvätkää heidät mukaan hommailuun! Löytyykö Helsingistä enempää vuodepaikkoja pitkämatkalaisille? Jos yhdistyksen hallitus saisi kokouksen aikaan, tästä voisi tulla jopa virallinen tapahtuma. (WINK) -G
Vesa linkki 5. maaliskuuta 2010 kello 8.25
Vesa 5. maaliskuuta 2010 kello 8.25 linkki Vieläkään en täysin varmaksi osallistumistani voine sanoa, mutta luulisin että olen kykeneväinen osallistumaan ellei sitten mitään isompaa menoa ilmaannu vielä tässä kevään kuluessa. Näyttää siltä että tästä on pakko tulla virallinen tapahtuma kun mitään muutakaan vuosikokoustapahtumaa ei olla ilmeisesti suunniteltu, eli vaadittaisiin nyt vain hallituksen aktivoituminen niin että saataisiin edes tämä tapahtuma päätettyä niin saadaan se uusi, toivottavasti aktiivisempi, hallitus kasaan.
Ugly Psycho linkki 8. maaliskuuta 2010 kello 6.52
Ugly Psycho 8. maaliskuuta 2010 kello 6.52 linkki Sikäli kun tästä virallinen kokous aikaan saadaan ja ajankohta on tuo 8.-9.5. niin kyllä mää katastrofivarauksella itseni paikalle raahaan. Ja muina aikoinakin teen parhaani, että saan kalenterin toimimaan. Nyt hallitus oikeasti sen verran elämää, että saatte edes homman siirrettyä eteenpäin.
Vesa linkki 23. huhtikuuta 2010 kello 21.19
Vesa 23. huhtikuuta 2010 kello 21.19 linkki Näyttää siltä että näillä näkymin itseltäni jää kokous välistä. Uuteen hallitukseen kyllä käyn, sellaiseen rooliin että vuosikokouksesta poissa oleminen ei haittaa.
Olorin linkki 24. huhtikuuta 2010 kello 21.46
Olorin 24. huhtikuuta 2010 kello 21.46 linkki Öhh, mitäs tää nyt on? Irkkikanavalla topicina "Kalikoksen hallituksen kokous kahvila Soihdussa 25.4.2010 kello 11.00". Mitä hittoa?
Nysalor linkki 24. huhtikuuta 2010 kello 23.15
Nysalor 24. huhtikuuta 2010 kello 23.15 linkki Olorin: [i:f95daf7d49]Öhh, mitäs tää nyt on? Irkkikanavalla topicina "Kalikoksen hallituksen kokous kahvila Soihdussa 25.4.2010 kello 11.00".[/i:f95daf7d49] Se tarkoittaa sitä, että hallitus saa vihdoinkin aikaan kokouksen, jossa vuosikokouksen aika ja muut muodollisuudet päätetään virallisesti. Tai no, ainakin toivon, että näin tulee tapahtumaan, koska sen verran hankalaa on ollut hallituksen aktivoiminen kokoustamaan.
Garrik linkki 25. huhtikuuta 2010 kello 13.14
Garrik 25. huhtikuuta 2010 kello 13.14 linkki Koskapa tästä nyt ilmeisesti tulee virallista, tämän epävirallisen ketjun voinee sulkea. Aloitetaan sitten uusi ketju, kun virallinen kutsu on väsätty kokoon. Se yks asia, jota tätä viestiä lukevat voisivat miettiä, on yhteinen tekeminen. Mitä juuri sinä haluaisit tuoda tähän kokoontumiseen? -G