Vanha foorumi

Takaisin

Fantasialeffat

Yleinen keskustelu
Anonymous 22. kesäkuuta 2001 kello 20.01
Kirjoittaja Viesti
Anonymous linkki 9. kesäkuuta 2001 kello 5.48
Anonymous 9. kesäkuuta 2001 kello 5.48 linkki Tiedättekö paljon fantasia-aiheisia elokuvia? Tää on yks kymysys, joka on pyöriny mielen lattialla viime päivät, kun oon tuupertunu pääsykoekirjakasan alle, enkä oo päässy tänne... :sad: (eli vieroitusoireita on ollu) Itse odotan ainakin innokkaasti tota syksyn Tarun Sormusten Herrasta leffaa (Sormusten ritarit), josta tulee käsittääkseni ison budjetin elokuva! Fantasiaelokuvista tulee ittelle mieleen ensimmäiseksi Conan Barbaari. Mitä leffoja te tiedätte?
Tero Kaija linkki 10. kesäkuuta 2001 kello 12.17
Tero Kaija 10. kesäkuuta 2001 kello 12.17 linkki Itse olen keskiaika-aiheisten ja fantasialeffojen suuri kannattaja. Sen lisäksi, että ne ovat hyvää katseltavaa, niistä saa hyviä seikkailuideoita ja hyvän kuvan keskiaikaisesta miljööstä. Useita leffoja olen nähnyt, jostakin kun saisi rahaa (ja paljon), niin pitää käydä haalimaan niitä DVD:nä. Seuraavassa listaa, jotka kuuluvat minun hankintalistaani: Conan The Destroyer Conan The Barbarian Red Sonja First Knight (Lancelot - ensimmäinen ritari) Dragonheart (Viimeinen lohikäärme) Braveheart Gladiator Robin Hood - varkaiden kuningas 13th Warrior Excalibur Muita ei tällä hetkellä muista, mutta eiköhän noilla alkuun pääse. Ei pidä myöskään unohtaa TVTV!:llä pyöriviä loistosarjoja Xenaa ja Herculesta!! :D
Nysalor linkki 10. kesäkuuta 2001 kello 4.28
Nysalor 10. kesäkuuta 2001 kello 4.28 linkki [i:71a2ce413b] Itse olen keskiaika-aiheisten ja fantasialeffojen suuri kannattaja.[/i:71a2ce413b] Täytyy myöntää, että varsinaisia fantasiaelokuvia en muista kovin montaa, mutta keskiaika kiinnostaa minua kylläkin enemmän. Teron listaan voisin lisätä vielä Ruusun nimi -elokuvan keskiaikaa koskien. Makuni taitaa suuntautua fantasiaan enemmän realistisena (ja rumana?) keskiaikatyylinä kuin kauniina fantasiana, jossa hyvyys voittaa ja paha saa palkkansa. [i:71a2ce413b] Sen lisäksi, että ne ovat hyvää katseltavaa, niistä saa hyviä seikkailuideoita ja hyvän kuvan keskiaikaisesta miljööstä.[/i:71a2ce413b] Jep, elokuvat ovat kirjojen tavoin melkoisen rikas lähde kaikenlaisiin seikkailuideoihin.
Chividal linkki 9. kesäkuuta 2001 kello 23.15
Chividal 9. kesäkuuta 2001 kello 23.15 linkki Mielestäni kannattaa tutustua vanhoihin kiinalaisiin elokuviin. Siis vanhasta ajasta kertoviin seikkailuelokuviin. Niissä nimittäin riittää vauhtia ja toimintaa, mutta tyyli on mielestäni huomattavasti mielenkiintoisempi kuin Hollywood tuotannolla. Tarinat ovat loistavia. Suurin osa luokitellaan ehkä B-luokan elokuviksi, mutta ovat mielestäni ehkä hieman aliarvortettuja. Lisäksi juuri ilmestynyt Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme on ehkä hieman helpommin lähestyttävä kiinalaistuotanto kuin monet vanhemmista, jotka vaativat hieman syvällisempää ajattelua.
Anonymous linkki 14. kesäkuuta 2001 kello 2.44
Anonymous 14. kesäkuuta 2001 kello 2.44 linkki Niin ja sitten kans muistelisin sellaista elokuvaa kuin Willow, jossa päähahmo oli jonkinlainen hobitin tapainen karvajalka, joka seikkaili jonkin ihmisen kanssa. Tarkoituksena oli kai jonkinlaisen pyhän vauvan etsintä???. Myös jonkinlainen elokuva nimeltä Päättymätön Tarina (Neverending story) muistaisin nähneeni joskus polvihousupoikana, ja siinä oli ainakin valkoinen lohikäärme sekä poika nimeltä Adreyu, muuta en siitä muistakkaan... Miljöönsä puolesta myös kaikki keskiaikaiset elokuvat vetoaa, omana suosikkinani Conanin ohella Braveheart. Samoin oon nähny myös kaikki Teron luettelemat elokuvat, kuten myös Nysalorin sanoman Ruusun Nimen. Ruusussahan tais olla pääosis peräti Sean Connery ja Christian Slater? Niin, ja tietystihän tämän vuoden kruunaa syksyllä ilmestyvä Taru Sormusten Herrasta osa 1 : Sormusten Ritarit...
Anonymous linkki 14. kesäkuuta 2001 kello 5.56
Anonymous 14. kesäkuuta 2001 kello 5.56 linkki Conan the Destroyer Conan the Barbarian Nuo ovat ainoat leffat jotka ovat aitoa fantasiaa! Missään muissa leffoissa kukaan ei syö timantteja! se on hauskaa... Itse pidän Kung-Fu leffoista enemmän... :smile:
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 15. kesäkuuta 2001 kello 16.48
Topi Hiski Viljami Salmi 15. kesäkuuta 2001 kello 16.48 linkki Conan the Barbarian! KYLLÄ!!! Olen kyllä aivan samaa mieltä! Paitsi destroyer on huono! Mutta Conan Barbaari on yksinkertaisesti lempielokuvani! Kerran vuodessa katson ainakin.. joskus monesti. Muistan ulkoa melkein koko homman. Ja tosiaan kannttaa hankkia Conan the barbarian soundtrack.Halpis hyllyltä free record shopista 59mk!!! ja varmasti parasta musiikkia mitä roolipelisessioon saa. Muita leffoja: Braveheart (*****) Excalibur(*****) Willow(***) Highlander I (***) Tossa tuli pari vanhaa mielee, muut maininnut tosisaan monia mahti leffoja. Uusin ihastuksen on kyllä Crouching tiger, Hidden dragon. AIVAN mahtava leffa! Ja niin on myös once upon a time in china jossa on jet li pääosassa. Siis hienoa kuvausta Kiinan kulttuurista ja hienoa tarinankerrontaa.Innoitti minua johtamaan itämailla soolo kampanjaa Chividalille.
Anonymous linkki 15. kesäkuuta 2001 kello 16.30
Anonymous 15. kesäkuuta 2001 kello 16.30 linkki Kaupassa oli Conan Hävittäjä DvD versio myynnissä... meinasinostaa mutta en viittinyt ja ostin 4 lyijäriä. Tosin siinä on kuulemma huonot extrat. Ja noista Kung Fu leffoista: Kannattaa lainata "Kotkan varjo" Mielettömän hyvä leffa... Huomautuksena se oli kolmas MoonTV:n paras Kung Fu leffa arvostelussa... Olen nähnyt sen ainakin 5 kertaa ja siitä ei ole vieläkään mennyt maku...
Anonymous linkki 18. kesäkuuta 2001 kello 17.41
Anonymous 18. kesäkuuta 2001 kello 17.41 linkki Neloselta tuli jokin aika sitten älyttömän hyvä toiminta-historiallinen Hong Kongilainen elokuva. Se kertoi yksikätisen miehen taistelusta jonkin lentävän paholaisen kanssa. Vaikka leffa oli vanha, ja monet lukisivat sen b-tason elokuvaksi isojen Hollywood-produktioiden rinnalla, vaikka esim. leikkaus oli vertaansa vailla. Taistelukohtaukset olivat uskomatonta akrobatiaa, hahmojen taistellessa ympäriinsä kuin pyörivät hurrikaanit (kirjaimellisesti!!!!) Kiinnostus Kralorelaa kohtaan heräsi heti sen jälkeen...
Anonymous linkki 18. kesäkuuta 2001 kello 2.57
Anonymous 18. kesäkuuta 2001 kello 2.57 linkki Ai niin, ja sittenhän on tietysti tää ameriikan-suomalaisen Jean Auelin romaanin pohjalta tehty elokuva Luolakarhun Klaani, jossa seikkaili ihmisnainen neandertalilaisten ihmisten parissa!!! Kuinka moni on nähnyt sen?
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 17. kesäkuuta 2001 kello 23.17
Topi Hiski Viljami Salmi 17. kesäkuuta 2001 kello 23.17 linkki Luolakarhun klaani on kyllä eräs vaikuttavimmista elokuvista mitä olen nähnyt.. Todella hyvin kuvaa sen ajan maailmankuvaa ja siis Shamanismia. Gloranthaan voi ottaa aiheita siitä vaikka kuinka paljon. Juuri se elokuva ponnautti kiinostukseni esihistoriaan. Ja yksikätinen miekkamies on kanssa tod. hyvä kerronnallisesti, mutta niin on monet kiinalaiset fantasialeffat.
Nysalor linkki 17. kesäkuuta 2001 kello 23.13
Nysalor 17. kesäkuuta 2001 kello 23.13 linkki [i:9d560167b2] Kuinka moni on nähnyt sen?[/i:9d560167b2] Enpä ole nähnyt kyseistä elokuvaa, mutta olen kyllä lukenut tuon Maan lapset -sarjan tähän mennessä ilmestyneet neljä kirjaa; satunpa vain olemaan aikamoinen kirjojenahmija. Vaikka yleensä jutut ovat parempia kirjoina, niin en panisi kyllä pahitteeksi elokuvan näkemistäkään. Enpä vain ole aikaisemmin tuosta elokuvasta edes kuullut. Mutta yhtä kaikki nuo kirjatkin ovat todella mielenkiintoisia, vaikkakin melkoisia tiiliskiviä. Kirjailija on muistaakseni tehnyt ihan tutkimustakin esittääkseen olosuhteet mahdollisimman aitoina. Esihistoria voi tosiaan olla aivan kuvitteellisenakin kiehtovaa, jos joku osaa sitä hyvin kuvata.
Anonymous linkki 19. kesäkuuta 2001 kello 15.13
Anonymous 19. kesäkuuta 2001 kello 15.13 linkki Ja tosiaan tuosta Xenasta vielä, että se on kyllä ollut lempisarjojani aina.. Alettiin katsoa kaverin kanssa kun Xena ensimmäistä kertaa alkoi neloselta torstain myöhäis sarjana... Ja en ole montaa jaksoa missannut.. (tai noh.. ) Xenassa on sellaista häpeilemätöntä ideoiden ja asioiden käyttöä, että mallia vois vaikka roolipelin juonen tyrehtyessä ottaa sarjasta.. Siis Xena varastaa huumorilla ja omaperäisesti. Eikä juoni kärsi, vaan rikastuu!
Juhno linkki 22. kesäkuuta 2001 kello 20.01
Juhno 22. kesäkuuta 2001 kello 20.01 linkki Jep. Aika kattava valikoima fantasialeffoja on täällä "koottu". Eräs elokuva, joka ehkä jopa löytyy hyllystäni on... olisikohan ollut "Legenda". Siinä jotkut pahikset (jos muistan oikein) vangitsivat appoivat yksisarvisen... Willow, Bravehearth, First Knight, Viimeinen lohikäärme ja jotkut (vanhatkin) Robin Hood-elokuvat ovat olleet minun suosiossani. Ja täytyy sanoa että Taru Sormusten Herrasta-leffaa odotan kuin kuuta nousevaa :smile:
Tupew linkki 6. elokuuta 2002 kello 10.02
Tupew 6. elokuuta 2002 kello 10.02 linkki No melkein kaikki tunnetut fantasia elokuvat tulivat jo mutta onko kukaan nähnyt elokuvaa the edge se ei ole fantasia elokuva mutta siinä kaksi ihmistä joutuu luonnon armoille ne tappavat karhun ja sen jälkeen liikkuvat nahka vaatteissa karhunhammas roikkuu kaulassa ja keihäät ovat kädessä todella hyvä tunnelma.
Guzmo linkki 6. elokuuta 2002 kello 10.45
Guzmo 6. elokuuta 2002 kello 10.45 linkki Uutta Conan leffaa odotellessa. Jos mennään kalkkunan puolelle niin "Amazonit vastaan supermies" on oiva esimerkki D&D aikojen toilailusta :)
Northstar linkki 6. elokuuta 2002 kello 12.10
Northstar 6. elokuuta 2002 kello 12.10 linkki [quote:c2505c0654="Anonymous"]Tiedättekö paljon fantasia-aiheisia elokuvia? Mitä leffoja te tiedätte? [/quote:c2505c0654] Jo tässä topicissa mainittuja elokuvia ei kannattane uudestaan mainita mutta tässä muutama muu; Legenda (Legend) Dragonslayer Legenda haukasta (Ladyhawke) Princess Mononoke Shrek ( :wink: )
Larppa linkki 6. elokuuta 2002 kello 16.15
Larppa 6. elokuuta 2002 kello 16.15 linkki Joo Dungeons&Dragons Robin Hood Excalibur Siinä muutama :-o
Guzmo linkki 7. elokuuta 2002 kello 0.45
Guzmo 7. elokuuta 2002 kello 0.45 linkki Eikö D&D leffa ole se järkyttävän huono väännös? Näin jonkun trailerin ja näytti kovin kälyiseltä CGI väännöltä. Reing of Firen lohnarit oli trailerin perusteella noin tuhat kertaa aidomman näköisiä.
Sampi linkki 7. elokuuta 2002 kello 5.18
Sampi 7. elokuuta 2002 kello 5.18 linkki Tässä vaiheessa voidaan heti kysyä, miten lohikäärmeet voivat olla aidon näköisiä? Ymmärrän kuitenkin, mitä tarkoitat. Usko menee elokuvaan, jos lohikäärmeen siipi vilahtaa puusta tai lohikäärmeen hännästä läpi..
Larppa linkki 7. elokuuta 2002 kello 7.27
Larppa 7. elokuuta 2002 kello 7.27 linkki Joo En puhuisi sinuna mitään D&D leffasta, jos et ole kerran sitä katsonut!!! Musta se ainakin oli ihan hyvä :)
Northstar linkki 7. elokuuta 2002 kello 7.34
Northstar 7. elokuuta 2002 kello 7.34 linkki Meikäläinenkin katsoi joskus D&D:n VCD:ltä tietokoneella ja se oli ihan mukiinmenevä pätkä. Sitten, kun se tuli DVD:lle ja tuli katsottua se oikein kunnon kuvallakin TV:ä niin se oli kyllä minusta aikamoinen virhe. Parempi kuva jäi koko pätkästä kun ei nähnyt niitä onnettomia "efektejä" kunnolla. :-?
Northstar linkki 20. elokuuta 2002 kello 12.47
Northstar 20. elokuuta 2002 kello 12.47 linkki Jos ette jo tienneet (ihmettelenpä jollette), niin ennen joulua LOTR:sta ilmestyy extanded version DVD:llä, jossa on jatkettuja kohtauksia ihan elokuvassa yms., elikkä miettikää jos olette ostamassa tätä 2*DVD versiota kannattaisiko hiukan odotella... 4*DVD:n hintakin tosin on varmaan hiukan suolaisempi kuin tämän nyt ilmestyneen mutta tiedoksi kuitenkin tämmöinen niille, jotka eivät ole muualta lukeneet.
Grammund linkki 22. elokuuta 2002 kello 14.46
Grammund 22. elokuuta 2002 kello 14.46 linkki [quote:dea5749a84="Larppa"]Joo En puhuisi sinuna mitään D&D leffasta, jos et ole kerran sitä katsonut!!! Musta se ainakin oli ihan hyvä :)[/quote:dea5749a84] Nyt on kyllä ihan pakko sanoo jotain D&D leffasta. Katoin sen tossa kun kerran tuli satelliittikanavilta, ja joku onneton sitä täällä kehu. Niin empä oo aikoihin nähnyt yhtä paskaa leffaa. Se oli siis ihan tautisen paska! Ihan alko kiukuttaa, kun meni pari tuntia hukkaan. :evil: :evil: :evil:
Guzmo linkki 23. elokuuta 2002 kello 6.50
Guzmo 23. elokuuta 2002 kello 6.50 linkki Olen kuullut tällä foorumilla ja eräällä toisellakin sellaista kommenttia, että odotan D&D elokuvalta kunnon kalkkunakokemusta. Matkaan muutama pullo kuplivaa niin leffan voi varmaan katsoa jonain perjantai-iltana röhönaurujen kera.
Vader linkki 24. elokuuta 2002 kello 17.15
Vader 24. elokuuta 2002 kello 17.15 linkki Guzmo: [i:b74a6a050f]Olen kuullut tällä foorumilla ja eräällä toisellakin sellaista kommenttia, että odotan D&D elokuvalta kunnon kalkkunakokemusta. Matkaan muutama pullo kuplivaa niin leffan voi varmaan katsoa jonain perjantai-iltana röhönaurujen kera.[/i:b74a6a050f] Siis se D&D on todellakin huono. Juoni, näyttelijät ja tehosteet on hunoja. Mulla on leffajuliste seinällä vain muistuttamassa maailman julmuudesta. Henkilökohtaisesti ärsyynnyn aina Marlon Wayansista, mutta onneksi kaveri on musta, ja kaikki tietävät miten mustille sivuosanesittäjille käy...
Marcus Maximus linkki 24. elokuuta 2002 kello 22.07
Marcus Maximus 24. elokuuta 2002 kello 22.07 linkki [quote:af2c3f3a40="Guzmo"]Olen kuullut tällä foorumilla ja eräällä toisellakin sellaista kommenttia, että odotan D&D elokuvalta kunnon kalkkunakokemusta. Matkaan muutama pullo kuplivaa niin leffan voi varmaan katsoa jonain perjantai-iltana röhönaurujen kera. [/quote:af2c3f3a40] Olen kuullut väitteitä että se olisi huono jopa kalkkunaksi, mutta kai se on silti nähtävä. Kalkkunakokemuksen puolesta kertoo se, että leffassa kuulemma hämätään 13-silmäistä superälykästä beholderia heittelemällä kiviä dunskunseiniin. Rynnäkköbeholder kun katsoo 13 silmällään eteenpäin säntäillessään päättömästi kivien perässä.