Vanha foorumi

Takaisin

Mies palaa horroksestaan

Yleinen keskustelu
black knight 13. lokakuuta 2009 kello 12.19
Kirjoittaja Viesti
black knight linkki 13. lokakuuta 2009 kello 12.19
black knight 13. lokakuuta 2009 kello 12.19 linkki Törmäsin tässä juuri kymmenien vuosien takaiseen foorumiin jota selaillessa hulppeat teinivuoteni kokivat suurta rikkautta. Noh, muistinpa jopa tunnukseni ja salasanani ja päätin kirjautua sisään ja vähän katsella ympärilleni. Yllätyin myös siitä että täällähän oli eloa! Syy sille, että tein tälle kyseiselle aiheelle uuden Topicin, on lähinnä se, että haluaisin tiedustella Gloranthafoorumin aktiivisuutta ja minkälaista foorumin elämä nykyään on. Huomasin myös suhteellisen paljon "vanhalta ajalta" olevia käyttäjiä, jotka näemmä selaavat vieläkin foorumia! Jos tässä voi myös kuulumisia kysellä, niin jakakaa toki!
Vash the Stampede linkki 13. lokakuuta 2009 kello 16.39
Vash the Stampede 13. lokakuuta 2009 kello 16.39 linkki Ja minä kun olin juuri kirjoittamassa, että foorumi = dead! Vajaaseen kahteen viikkoon ei ennen tätä tullut yhtään mitään. Noh, jospa se tästä taas alkais vilkastua.
Ugly Psycho linkki 13. lokakuuta 2009 kello 17.12
Ugly Psycho 13. lokakuuta 2009 kello 17.12 linkki Vaihtelevaa, vaihtelevaa... välistä lähtee joku keskustelu hyvinkin lentoon ja välistä ei kukaan puhu mitään.
Garrik linkki 15. lokakuuta 2009 kello 16.06
Garrik 15. lokakuuta 2009 kello 16.06 linkki ...mutta keskimäärin, yli viiden vuoden takaiseen verrattuna, foorumi on melkoisen kuollut. Enkä mäkään juuri Gloranthassa pelaa tai siitä lue. Vanhat väsyy, uusia ei juuri tule. -G
black knight linkki 16. lokakuuta 2009 kello 8.41
black knight 16. lokakuuta 2009 kello 8.41 linkki Vedänpä tähän siis jatkokysymyksen: Mitäpä vanhan foorumikansan roolipelielämä? Vieläkö pelailettei, vai onko roolipelaaminen jo unohtunut? Meidän porukalla taisi joskus lukion loppupuolella viimeistään jäädä koko touhu. Mikä tietysti on valitettavaa. Roolipelini keskittyvät suuressa määrin nykyään virtuallimaailman lumoihin
Garrik linkki 16. lokakuuta 2009 kello 15.43
Garrik 16. lokakuuta 2009 kello 15.43 linkki Kyllä mää ainaskin roolipelaan, edelleen about kerran viikossa. Nyt on ollut Warhammer ja scifi etusijalla. -G
Assath linkki 21. lokakuuta 2009 kello 7.53
Assath 21. lokakuuta 2009 kello 7.53 linkki Määkin roolipelaan satunnaisesti. Välillä jää useamman viikon taukoja väliin, mutta välillä sitten taas vedetään useampi peli viikossa. Noitahovi on tällä hetkellä se mun ykkösprojektini. Jos saan sen valmiiksi ja myyntiin Jouluun mennessä niinkuin olen haaveillut, niin sitten seuraavaksi Tribe 8:a ja/tai samuraimeininkiä.
newsalor linkki 23. lokakuuta 2009 kello 12.55
newsalor 23. lokakuuta 2009 kello 12.55 linkki Kuun vaihteessa olisi tarkoitus pyörätyttää uusi Sartar-kampanja käyntiin ja sitten reilun kuukauden päästä on luvassa vielä päälle Sword & Sorcery antologiaa In a Wicked Agen muodossa. Pakkohan se on laittaa peliä sapatin jälkeen pystyyn, kö tuo Assathkin niin hitaalla tahdilla peluuttaa. ;)
Kreifi linkki 11. marraskuuta 2009 kello 0.50
Kreifi 11. marraskuuta 2009 kello 0.50 linkki o.o; Tulinpa tosiaan itsekin lukemaan foorumia ja katsomaan jos jonkinlainen idea tai jopa toinen foorumilta tarrautuisi mukaan. Hiljaista toki näyttää olleen - ja paljon hiljentynyt niistä ajoista, kun enemmän tuli kirjoiteltua. Pienen (siis todella pienen) peliporukan kanssa ollaan saatu peliä pystyyn. RQ:n säännöillä mennään minun luomassani fantasiamaailmassa, jossa pelaajat pistetään koville. Kerran kuukaudessa ollaan pelattu, joskus kaksikin. Tällä iällä ja näillä välimatkoilla ihan hyvä tahti. Innoissani luin juttua tuosta HQ:n suomennosprojektista. Toivottavasti onnistuu, itse saattaisin ostaa ihan vaikka vaan luettavaksi, vaikka en sitä peluuttaisikaan (ei me olla niin kauheen kiinnostuneita oltu noista sääntöjräjestelmistä). Mutta hyviä pelejä itse kullekin - ja katsotaanpa jos sitä saisi vaikkapa toisen viestin vielä tän vuoden aikana aikaiseksi. ;)
Dovas linkki 9. lokakuuta 2010 kello 19.12
Dovas 9. lokakuuta 2010 kello 19.12 linkki Kuolleet kääntyilevät haudoissaan: hitto kun se patjakin unohtui sinne maan päälle. Erkkikin vaan vilkutti tyhmän näköisenä kun hiekkaa lapattiin päälle kun minä laskeuduin arkkuineni päivineen Suberen ulottuvuuksiin Ty Kora Tekin laulujen soidessa taustalla. Unohdin sanoa siitä päälle jääneestä kahvinkeittimestä ja maksamattomista Kalikoksen jäsenmaksuista. Prkl... Mitäs teille kuuluu?
Ugly Psycho linkki 9. lokakuuta 2010 kello 22.03
Ugly Psycho 9. lokakuuta 2010 kello 22.03 linkki Höö, Sartar-opuksen kamppista aloteltiin joku aika sitten, ja nyt kyllä oottelee, että koska pääsis taas pelaamaan...
Gilgames linkki 10. lokakuuta 2010 kello 9.08
Gilgames 10. lokakuuta 2010 kello 9.08 linkki Kaikki mitä on on kesken: Itsellä on omaan maailmaan sijoittuva, melko onnistunut, jo noin viidentoista seikkailun ja noin kahden-kolmen vuoden ikäinen kampanja lievästi jäissä, Auringon Kreivikunnassa edelleen eka seikkailu kolmatta kuukautta kesken, ja yksi kertapeliluonteinen juttu kokee radikaaleja muutoksia tai unohtuu koska yksi pelaajista on pitkän aikaa poissa. Muissa uutisissa Aarnikotkien saari neljä on käynnistetty ja jämähti niille sijoilleen toistaiseksi. Jotain muutakin kampanjaa olisi mahdollisesti tulossa, mutta toistaiseksi kaikki on avoinna. Cthulhurintamalla pitäisi kirjoittaa yksi seikkailu jokseenkin selkeään muotoon niin sen saisi varmaan kiskaistua viikonlopussa ja ehkä innostaisi pelaajiakin lisää. Taistelen taistelua, jonka olen tuomittu häviämään lopulta. Mutta periksi ei anneta prkl.
Nysalor linkki 10. lokakuuta 2010 kello 18.39
Nysalor 10. lokakuuta 2010 kello 18.39 linkki Omat roolipelaamiseni ovat jääneet valitettavasti vähälle. Haaveilin, että käynnistäisin nyt syksyllä jotakin peliä, mutta eipä ole aikaa eikä innostusta riittänyt vastikään saadun vakituisen työn ja alkavan opiskelun puristuksessa. Olen sentään kirjoitellut ehkä joskus Zinissä ilmestyvää skenaariotani Murha Kotkanpesässä. Olisi kiva saada aikaan vielä tässä syksyllä Kalikoksen syystapaaminen jossakin. Hallitus on asiaa selvitellyt, mutta siltä rintamalta ei ole kuulunut mitään muutamaan viikkoon. Jyväskylä ja Helsinki ovat olleet esillä mahdollisuuksina. Asia on kai lähinnä kiinni paikasta, jossa tapaaminen voitaisiin pitää.
Kasila linkki 11. lokakuuta 2010 kello 12.41
Kasila 11. lokakuuta 2010 kello 12.41 linkki Omat pelailuni eivät ole jääneet mihinkään vaikka vakityön ja opiskelun puristuksessa olen. Onneksi en ole sinkku tai lapseton niin aikaa jää kaikkeen paljon. Selityksiä Pojat. Laita vaan ettet enää jaksa pelata. Vässykät. Parit muksut, vaimo ja keskiviikkoiset lautapeli-illat yms. Duuniin olen jopa hommannut erään RQ porukastamme. Turku, JKL ja Tampere akselilla ollaan ja silti pelataan. Ihme meininkiä. Julistaudun voittajaksi tällä foorumilla. JOS se nyt oli kenellekkään vielä epäselvää. JA kuriositeettinä Kalikoksen kultti on osittain tuhottu mun Glorathassani VALIND RULETTAAAAA !!!! PS Kilta porskuttaa ja kk laulaa. PSS Bannaan itteni täältä taas vuodeksi. Syy: Viestien kirjoittelu ! PSPSP Hyvää syksy ja ironian kestoa.
Garrik linkki 11. lokakuuta 2010 kello 18.44
Garrik 11. lokakuuta 2010 kello 18.44 linkki Meilläkin on Glorantha jäänyt nyt hyllylle, mutta pelejä ja elostelua kyllä riittää kivasti. Scifi ja lauta/korttipelit on in. Teinivuosien figuharrastuskin on löytynyt uudestaan. [quote:8adf0cb760="Kasila"]PS Kilta porskuttaa ja kk laulaa.[/quote:8adf0cb760] Haa! Pyörin ajoittain Laukaassa. Jos se on ainoa paikka Suomessa, jossa Gloranthaa enää aktiivisesti käytetään peleissä, homma olisi syytä dokumentoida reliikkinä! Tuonko kameran ja nauhurin tullessani? -G
Dovas linkki 12. lokakuuta 2010 kello 9.31
Dovas 12. lokakuuta 2010 kello 9.31 linkki Voi teitä... Mikäs vanhainkodin saattue tämä oikein on? Vanhoja naamoja perä jälkeen. Ihan tässä kohta liikuttuu. Nysalorin pelit ollut tauolla? Ohhoh. Ja Kasilakin vielä, foorumin vanha kehno. Vaikka ihan säyseä sälli loppujen lopuksi olitkin. Minä oon naimisissa, valmistuin tutkinnon kera ja hankin työhuoneen. Yritän vimmatusti saada omille freelancer -touhuilleni rahoitusta.
Ferron Säilänsärkijä linkki 29. marraskuuta 2010 kello 17.52
Ferron Säilänsärkijä 29. marraskuuta 2010 kello 17.52 linkki moro vaan omasta puolestani vaikka en ole koskaan tänne kauhean aktiivisesti kirjoitellut. Runea olen pelannut gloranthassa vuodesta 1988. Ja pelaamiset jatkuvat edelleen joka toinen viikon loppu. Pari peliporukkaakin löytyy toinen kuopiosta (approx. 4 krt peliä vuodessa) ja toinen hämeenlinnasta, jossa asun (peliä pari kertaa kuussa). Hämpyn porukka suurin osa on naimisissa ja perheellisiä, silti aikaa yhteisen harrastuksen pariin järjestämme säännöllisesti. Kyllä olen itsekin ollur jo vuosia naimisissa, ja perheellinen ja vuosia virassa jonka vuoksi matkustan 30000+ kilometriä vuodessa, mutta ei se ole poistanut innostustani gloranthaa ja roolipelaamista kohtaan. Ja pelaaminen on vain yksi harrastus muiden joukossa. Kaikki on elämän hallinnasta ja tasapainoilusta ajankäytön suhteen kiinni. Glorantha on yksi niitä tekijöitä jotka pitävät minut luovana ja välillä pois turvallisesti arkitodellisuudesta. Peliporukkamme koostuu kuudesta aktiivista ja pelaamme tällä hetkellä pavis-kamppista seitsemättä vuotta joka on poukkoillut läpi manirian erinäisistä syistä. Tällä hetkellä kamppiksen oikeastaan viides vaihe sijoittuu etelä-manirian rannikolle...talvea kaikille ja toivottavasti muissakin porukoissa gloranthan lyhty syttyy...
Gilgames linkki 30. marraskuuta 2010 kello 14.35
Gilgames 30. marraskuuta 2010 kello 14.35 linkki Ihan hävettää kun ei tule pelailtua vaikka on lukiossa vielä ja aikaakin olisi kaikkeen ylimääräiseen vaikka millä mitalla. No, omaksi puolustukseksi sanottakoon että itsellä riittäisi intoa pelaamiseen tai johtamiseen, muttei peliporukan kasaamiseen niinkään. Uuvuttavaa hommaa on se nykysten.