Vanha foorumi

Takaisin

Kralorelan keisarilohikäärme Godunya

Gloranthan olennot ja henkilöt
Mao 17. elokuuta 2009 kello 12.41
Kirjoittaja Viesti
Mao linkki 17. elokuuta 2009 kello 12.41
Mao 17. elokuuta 2009 kello 12.41 linkki Elikkäs Kralorelaa hallitsee Godunya niminen tosilohikäärme, joten miten tämä näkyy kralorelan väestössä? Syökö tämä keisarilohikäärme alamaisiaan ja hallitsee kuin mikäkin diktaattori? Missä päin kralorelaa se tarkalleen ottaen sijaitsee ja kuinkas iso tämä lohari ylipäätään on? Ketkä ovat sen suurimpia alamaisiaan jotka välittävät tiedon eteenpäin kansalle? Onko tämä kyseinen tosilohikäärme vallanhimoinen? Onko sillä mitään suunitelmia esim valloittaa uusia alueita itselleen? Vähän epäselvä viesti, mutta toivottavasti meni perille :)
Garrik linkki 17. elokuuta 2009 kello 20.26
Garrik 17. elokuuta 2009 kello 20.26 linkki Tämä saattaa olla mun harhaluuloja ja tulkintaa, mutta käsittääkseni Kralorelaa hallitseva tosilohikäärme ON se keisari. Tai keisari on tosilohikäärmeen yksi ilmentymä. Iso osa tosilohikäärmeestä (sen olemuksesta, hengestä tms.) ei ole fyysisesti läsnä näkyvässä maailmassa. Tai siis saattaa hyvinkin olla kaikkien kansalaisten ja kaiken keisarikuntaan kuuluvan kautta... Eikä näitä juttuja käykään niin tarkoin erotteleminen länsimaisin käsittein. Tarvitaan zeniä. -G
humis linkki 18. elokuuta 2009 kello 11.28
humis 18. elokuuta 2009 kello 11.28 linkki Itse asiassa kysyttiin tätä liippaava kysymys Gregiltä Tentaclesissa, eli mikä oikeastaan on Kralorelan ja drakonisen mystisismin (jonka huippu tosilohikäärmeys siis on) suhde. Vastauksena oli, että joo, Kralorela yhteiskuntana ja erityisesti sen yksilöt eivät varsinaisesti seuraa lohikäärmemystistä polkua. Extrapoloin, että Kralorelan lohikäärmepolku on itse asiassa ihan oma kokonainen lohikäärmerakennelemansa, "manifestoituneen lohikäärmeen drakonisuus", jossa lohikäärmeys tulee mukaan vasta hyvin korkealla tasolla. Yksittäinen kralorelalainen ei tiedä lohikäärmeydestä mitään, vaikka olisi ihan eksarkki tai mandariinikin. Koska yksittäisellä yksilöllä ei tässä ole mitään väliä. Väliä on kokonaisuudella, koko valtiolla. Valtion etu on tärkeintä, ja valtion etu on drakoninen. Yksittäinen provinssikaan ei vielä ole kovin mystinen entiteetti, vaikka sitä ehkä lähestyykin. Sen sijaan Kralorela kokonaisena maana seuraa mystistä lohikäärmeen polkua. Se koko maa on se tosilohikäärme. Eikä sitä kukaan ohjaa, se ohjaa itseään. Jokaisen tiedostamattoman appelsiinikauppiaan viuhkanheilutus on sen suomujen liikettä. Keisari Godunya sitten, on tietysti vain ihminen (koska ne keisarit on säätänyt mitä ihmeellisempiä ja risteäviä ohjeita siitä miten tää homma toimii), johon tosin yhdistyy aspekti tai avatari koko Kralorelan lohikäärmetietoudesta (eli niiden säädöissä on aina totuus sisällä). Om Ouroboros Om. (Kantsii kysyä tästä newsalorilta, se tietänee Kralorelasta enemmän kuin lähes kukaan muu kansainvälisestikin)
Mao linkki 18. elokuuta 2009 kello 13.42
Mao 18. elokuuta 2009 kello 13.42 linkki Joo ei ollut mikään ihan yksinkertainen vastaus tuo.. Oli hieman monimutkaisempi homma kuin osasin odottaa. Eli siis käsitin että koko Kralorelan alue on osa lohikäärmettä? Vai ymmärsinkö että tuo keisari on tuon lohikäärmeen ilmentymä? Miten vain onkaan niin Ourboros ja kosmiset lohikäärmeet ovat sellaisia asioita joita on vaikea käsittää :o Gloranthan henkinen puoli se monimutkaista onkin. Selventävää vastausta näissä asioissa on turha odottaa :-o
Chividal linkki 18. elokuuta 2009 kello 18.04
Chividal 18. elokuuta 2009 kello 18.04 linkki Selviä vastauksia ei totisesti Gloranthassa ole :) Jos haluat pelata yksinkertaisesti, niin keisari on tuon tosilohikäärmeen ilmentymä maan päällä ja hallitsee Kralorelaa. Suurimmalle osalle pelaajista tämä tieto riittää hyvin ja hahmot todennäköisesti tietävät asiasta vielä vähemmän. Jos joukossa on todellisia tietäjiä tai jopa jonkinlaisen drakonisen polun kulkijoita, niin asiaa voi pohtia syvällisemminkin. Eli siis vaikka asia voi olla todella monimutkainen, sen ei tarvitse pelissä olla niin.
Mao linkki 18. elokuuta 2009 kello 18.55
Mao 18. elokuuta 2009 kello 18.55 linkki Okei nyt tulin siihen pisteeseen että liika tieto alkoi häiritsemään minua syvästi... Jos kerran tällä kralorelan tosilohikäärmeellä ei ole ns. "fyysistä muotoa" niin onko sellaista ikinä ollutkaan? ja jos sillä ei ole ollutkaan niin onko muillakaan tosilohikäärmeillä olemassa fyysistä olomuotoa vai onko totuus vain liian monimutkainen ymmärrettäväksi? Btw tuossa gloranthan olennot ja salaisuudet kirjassa kerrotaan pieni "fakta tarina" Jaarnin lohikäärmeestä joka on tiettävästi ihan tosilohikäärme. Miten ihmeessä tämä kertojahenkilö tiesi kuinka iso punainen lohikäärme on? Koska hänhän sanoo että "Se oli suurempi kuin punainen lohikäärme,..." Tuo pisti miettimään että miten Garstal Kaljupää pystyi määrittelemään lohikäärmeen koon? Jos tosilohikäärmeet ovat kerran kilometrien pituisia möhkäleitä niin kuinka kaukana Garstal oli fyysisesti lohikäärmeestä? Sehän oli sellaisella kukkulalla josta näki alas missä lohikäärme lepäili! Eipä muuta tähän erään :wink:
newsalor linkki 19. elokuuta 2009 kello 11.50
newsalor 19. elokuuta 2009 kello 11.50 linkki Hai! Kralorelan keisareita ei kannata sekoittaa esim. Lohikäärmesolassa vaikuttaviin tosilohikäärmeisiin. Hänen voi sanoa olevan tosilohikäärme samassa merkityksestä kuin miten vaikkapa kunniatohtorit ovat tohtoreita. Kralorelan historiassa on kuitenkin ollut keisareita, jotka ovat kyenneet muuttumaan tai muuttuneet tosilohikäärmeiksi. Puolueen virallinen linja on, että tämä pitää paikkaansa kaikkien viimeisen 1600 v. aikana hallinneiden keisarien osalta. Kralorelan myyttisessä esihistoriassa hallitsi keisari Daruda, joka jätti jälkeensä eksarkkien perinteen elämään Kralorelaan ja tämän perinteen avulla maata on hallittu sitten aina sen jälkeen. Daruda oli mystikko, joka muistuttaa näitä boddhisattvoja, joita budhalainen perinne on täynnä. Hän saavutti täyellisen valaistumisen, olisi yhtynyt maailmansielun kanssa, päässyt irti uudelleensyntymän kierrosta jne., mutta noustessaan kohti korkeuksia hän kuuli kansan kärsivän. Kun Daruda laskeutui takaisin maan päälle, niin hänen muotonsa oli tosilohikäärmeen muoto ja tästä syntyi myytti siitä, että Kralorelaa hallitsevat lohikäärmeet. Okei, Daruda oli lohikäärme, mutta hänen seuraajansa, eksarkit, ovat lohikäärmeitä hyvin rajatussa merkityksessä. Lähinnä he pystyvät olemaan yhteydessä sen pienen lohikäärmeyden siemenen kanssa, joka heidän hallitsemistaan kralorelaisista löytyy. Kannattaa muistaa, että kralorelalaiset sanovat esim. useiden jokien olevan lohikäärmeitä ja toki pitää paikkaansa, että mikäli esim. tällainen jokilohikäärme häiriintyy, niin se voi ilmestyä ja aiheuttaa kaikenlaisia hankaluuksia. Joka tapauksessa siis eksarkit pystyvät joko muodostamaan tai ottamaan yhteyden kansanjoukkojen kollektiivisuudessaan muodostamiin lohikäärmeisiin. Tää voi olla hyvin hienovaraista, jolloin eksarkki voi vaikka tuntea ulkomaalaisten kauppiaiden läsnäolon hyttysten pistoina ihollaan tai sitten tarvittaessa eksarkit voivat kanavoida lohikäärmeensä voimia vähän niinkuin jumalilleen omistautuneet orlanthit kykenevät joskus muuttumaan Orlanthiksi tjsp. Keisarit ainakin ajanlaskun alun jälkeen ovat edustaneet tätä eksarkkien perinnettä siinä mielessä, että jos eksarkki on yhteydessä jonkun maakunnan muodostamaan "lohikäärmeeseen", niin keisari on yhtä koko kansakunnan kanssa. Näin myös siinä mielessä, että keisarit ovat olleet ihka aitoja lohikäärmemystikoita Darudan tyyliin ja tiettävästi vain askeleen päässä täydellisestä valaistumisesta. Keisarit ovat myös eräänlaisia Jeesus-hahmoja, sillä kuollessaan he johdattavat kuolleiden kralorelalaisten sielut taivaaseen. Tästä pääsemmekin sitten Godunyan statukseen kunniatohtorina. Nimittäin kun Sheng Seleris tuli valloittamaan Kralorelan, niin Godunya tiesi, ettei voisi sotkeutua tämän kuvioihin. Kaikenlaista henkistä saastumista ja epäpuhtautta olisi siitä seurannut. Näinollen Godunya feikkasi urheasti itsemurhansa suorittamalla pyhän utuma-rituaalin. Sheng oli vähän aikaa mielissään ja lähti valloittamaan Lunarin Imperiumia, mutta Godunya oli piilottanut sielunsa. Voitaisiin sanoa, että Godunya tiesi, ettei Sheng kyltyisi koskaan ja että ennenmin tai myöhemmin hän sortuisi. Näinollen hänen pelimiesliikkeensä säästi Kralorelan suuremmalta sodalta ja kärsimykseltä. Sellanen pieni ongelma tässä kuitenkin on, että Godunya ei voi suorittaa utumaa uudelleen ja vapauttaa sieluaan tästä maailmasta. Hän ei voi näinollen kuollessaan johdattaa kuolleita esi-isiä taivaaseen. Hänen rituaalinsa, pelimiesliikkeensä, on sitonut hänet tähän maailmaan tavalla, josta keisarikunnan pyhimmät rituaalit eivät voi häntä vapauttaa. Niinpä hän on viimeiset pari sataa vuotta koittanut saavuttaa valaistumista ilman apukeinoja. Ajatuksena siis se, että mikäli hän saavuttaisi Darudan tavoin ylimmän valaistumisen asteen, niin hän nousisi fyysisesti taivaaseen ja johdattaisi kuolleet kralorit mukanaan. Päällepäin Godunya näyttää vanhalta kiinalaiselta äijänkäppyrältä, josta kuitenkin selkeästi huokuu hänen lohikäärmeinen mahtinsa. Toiset sanovat, että hänen kultainen ihonsa on selkeä merkki hänen tulevasta valaistumisestaan, mutta itse arvelisin sen johtuvan alkemiaa harjoittavien eunukkien veljeskunnan tropeista. Tämä on eittämättä osa valtapeliä näiden eunukkien ja mandariinien välillä, mutta tärkeintä tässä tarinassa on se, että Godynya ei kykene muuttumaan tosilohikäärmeeksi. Sen sijaan häntä voisi verrata Wyrmin Ystävien Imperiumin eliittiin, kun Lordi Suur-Buriniin tai Darahappassa vallan kaapanneeseen Wyrmikeisariin. Tarvittaessa nämä kykenivät muuttumaan lohikäärmeiksi, valtaviksi kyllä, mutta sellaisiksi, joihin ihmisten magia kyllä tepsi. Heillä oli muitakin mystillisiä kykyjä, kuten Lordi Suur-Burin kyky oksentaa kokonaisia armeijallisia taistelussa kuolleita Imperiumin sotilaita takaisin kentälle mättämään. Entä onko Godynya vallanhimoinen? Noh, hänellä on jo kaikki valta. Kralorelassa nimittäin halveksitaan kaikkea ulkomaailmaan liittyvää, eikä heillä ole mitään halua laajentua. Keisari on kiinnostunut lähinnä omasta navastaan, mikä sinänsä on kait ihan jees, sillä hänen napansa edustaa merkittävää osaa Kralorelasta! ;) Sillä välin todellista valtaa käyttävät eksarkkien, mandariinien, eunukkien ja kenraalien veljeskunnat, joista tällä hetkellä Keisari Thalurznin perustama eunukkien veljeskunta on voitolla. Paljolti Kralorelan tulevaisuus riippuu siitä, mikä näistä pääsee voitolle. Mikäli Keisarin Vayobin perustama kenraalien veljeskunta saisi tahtonsa läpi, niin se tietäisi varmasti sotaa. Keisari Mikadayn perintöä vaalivien mandariinien ollessa niskan päällä tavallisella kansalla on yleensä hyvät ja oikeudenmukaiset oltavat, mutta eksarkit pitävät hallussaan avaimia kansakunnan hengelliseen hyvinvointiin ja lohikäärmeiseen valaistumiseen. Tällä hetkellä vallassa olevia eunukkeja voisi pitää aika iivoleina, mutta niinkuin he tasapainottelevat miehuuden ja naiseuden välillä, niin nämä alkemistit pyrkivät tasapainottamaan hyvän pahalla ja pahan hyvällä ja pidän suurilta osin heidän ansionaan sitä, että Kralorelassa on ollut niin vakaat olot viimeiset pari sataa vuotta.
Vesa linkki 19. elokuuta 2009 kello 12.12
Vesa 19. elokuuta 2009 kello 12.12 linkki Sisäisen mestariuden polulla ei taida olla mitään tekemistä Kralorelan keisareiden kanssa enää? Eli ilmeisesti tämä suuntaus on lähinnä WYI:n peruja Kralorelassa, mutta itselläni on jäänyt hiukan hämäräksi sitten sen status nyky-Kralorelassa. Onko se kiellettyä salatiedettä vai vapaamuurarien tapainen lahko johon sitten kaikki korkea-arvoiset kralorit yrittävät päästä mukaan?
Bellad linkki 21. elokuuta 2009 kello 20.04
Bellad 21. elokuuta 2009 kello 20.04 linkki [quote:0c2f2fb226="Mao"] Btw tuossa gloranthan olennot ja salaisuudet kirjassa kerrotaan pieni "fakta tarina" Jaarnin lohikäärmeestä joka on tiettävästi ihan tosilohikäärme. Miten ihmeessä tämä kertojahenkilö tiesi kuinka iso punainen lohikäärme on? Koska hänhän sanoo että "Se oli suurempi kuin punainen lohikäärme,..." Tuo pisti miettimään että miten Garstal Kaljupää pystyi määrittelemään lohikäärmeen koon? Jos tosilohikäärmeet ovat kerran kilometrien pituisia möhkäleitä niin kuinka kaukana Garstal oli fyysisesti lohikäärmeestä? Sehän oli sellaisella kukkulalla josta näki alas missä lohikäärme lepäili! Eipä muuta tähän erään :wink:[/quote:0c2f2fb226] Gloranthassa lohikäärmeet osaavat lentää.
newsalor linkki 21. elokuuta 2009 kello 23.41
newsalor 21. elokuuta 2009 kello 23.41 linkki Sisäisen Mestaruuden kaiffareista, Polku on tosiaan jumaltietäjien jäänne - jonninmoista EWF:n, jumaltietäjien ja Kralorelan ristisiitosta. Oma ymmärrykseni asiasta on se, että tässä on luontevasti langettu materialismin syntiin, joka siis on yksi kralorelalaisen yhteiskunnan neljästä synnistä. Polun magiallahan näet pystytään ulkoisesti apinoimaan lohikäärmeitä ja drakoliskoja, mutta tämähän on tosiaan ikäänkuin perse edellä puuhun kiipeämistä. Englanniksi tän köörin nimihän siis on "Path of Immanent Mastery" ja sisäisen sijaan nimen voi kääntää myös Välittömän Mestaruuden Poluksi. Välitöntä ja vähemmän sisäistä polun magia on siksi, että tässä nimenomaan yksilö lähtee yksilö lähtee opettelemaan magiaa, jolla voi muuttaa ulkomuotonsa väliaikaisesti lohikäärmeen kaltaiseksi. Tämä on kokolailla päinvastainen lähestymistapa Kralorelan normaalin kuvion kanssa, jossa ihmismassat ja joukot muodostavat hengenmaisemistaan lohikäärmeen, joka elää enemmän hengessä kuin fyysisessä maailmassa. Vastaavasti lohikäärmemystikot taas eivät tavoittele mitään fyysistä tai henkistä, vaan heidän ilmentämänsä lohikäärmeyden piirteet ovat enemmänkin sivuvaikutuksia tai kralorelalaisen mytologian heidän päälleen pukemiä. Sellainen hyvä puoli Sisäisen Mestaruuden Polussa kuitenkin on, että mikäli olet valmis pulittamaan heille rahaa ja uhreja, niin he kyllä opettavat sinulle mystillistä "viisauttaan". Samalla rampautat ikuisesti mahdollisuutesi todelliseen henkiseen kehitykseen, mutta ompahan tässä ainakin se hyvä puoli, ettei sulla tartte olla mitenkään erityisen hyvin pullat uunissa ennenkuin sut otetaan kööriin mukaan. Samaa ei voi sanoa esim. mandariinien tai eunukkien tietäjäkunnista. Näinollen näkisin, että Sisäisen Mestaruuden Polun jäsenet ovat enimmäkseen keski- tai alaluokkaan kuuluvia henkilöitä, joille Sisäisen Mestaruuden Polku on yksi mahdollinen salaseura, johon liittyä. Kultilla voi musta olla hyvinkin erillaisia soluja eri kaupungeissa - yhdessä kultti voi olla kauppiaiden juttu, toisessa se voi olla sekaantunut rikollisuuteen ja kolmannessa kultin vastuulla voi olla jokin rituaali tai jäänne Toiselta Ajalta.
Bellad linkki 22. elokuuta 2009 kello 12.39
Bellad 22. elokuuta 2009 kello 12.39 linkki [quote:7c00651046="newsalor"]Sisäisen Mestaruuden kaiffareista, Näinollen näkisin, että Sisäisen Mestaruuden Polun jäsenet ovat enimmäkseen keski- tai alaluokkaan kuuluvia henkilöitä, joille Sisäisen Mestaruuden Polku on yksi mahdollinen salaseura, johon liittyä. Kultilla voi musta olla hyvinkin erillaisia soluja eri kaupungeissa - yhdessä kultti voi olla kauppiaiden juttu, toisessa se voi olla sekaantunut rikollisuuteen ja kolmannessa kultin vastuulla voi olla jokin rituaali tai jäänne Toiselta Ajalta.[/quote:7c00651046] Näin tossa taannoin unta, jossa olin Conissa, missä oli samaan aikaan koolla King Arthur, sekä pikkuserkkunsa Greg Stafford ja pari muuta nimijannua, kuten Charlie Chaplin ja Stalin. Kertoilin kuiten erään pöytäjuomakilpailun tauolla Gregille, jotta olin aikaisemmin törmännyt baarissa henkilöön nimeltä Aurox, ja kyselin, josko tuo olisi jotain sukua Uroxille, ja Greghän toki myönsi, että Aurox on hänen vanha tuttunsa, ja että Ernalda on tosiasiassa hänen ja Auroxin jälkeläinen, mutta sitä on kirjallisessa tuotannossa vähätelty, koska Aurox ei ole halunnut tulla julkisuuteen, kun mieluiten elelee 1500 luvun ranskassa lastensa kanssa, jotka sittemmin tapettiin pois Maan päältä. Mistä päästiinkin kätevästi puhumaan sisäisen mestaruuden polusta Krarorelalaisessa kulttuurissa. Greg selvitti, että Path of Immanent Mastery tarkoittaa "jumalallisen läsnäolon siivittämää polkua", jonka tarkoituksena on toimia eräänlaisena "epätodellisen ja todellisen yhtymänä". Periaatteessa siis kyseessä on minoriteettiryhmästä, joka kokee lähestyvänsä suurempaa jumaluutta kykenemällä pakottamaan sen yhtymään itseensä hetkellisesti. Voiman tunne, joka mestaruus tuo tullessaan johtaa "yksipuoliseen valaistumiseen", jolla Greg omien sanojensa mukaan tarkoittaa "sitä olotilaa, kun henkilö tiedostaa olevansa jumalan poika", mutta valon ollessa yksipuolinen, sitä eivät näe kuin samalla kapealla polulla kulkevat. Huomaa siis, että kyseessä oli puhtaasti uni, eikä mikään meidän maailmassa tapahtunut kohtaaminen.
newsalor linkki 23. elokuuta 2009 kello 21.39
newsalor 23. elokuuta 2009 kello 21.39 linkki No huh huh! Ehdottomasti haluan sisällyttää nämä paljastukset kulttiin. :D Kultin virallista propagandaa selvästi!
Garrik linkki 25. elokuuta 2009 kello 11.48
Garrik 25. elokuuta 2009 kello 11.48 linkki [quote:9ee929a37b="newsalor"]Ehdottomasti haluan sisällyttää nämä paljastukset kulttiin. :D Kultin virallista propagandaa selvästi![/quote:9ee929a37b] Virallista propagandaa, joka välitetään käännytettäville manipuloimalla heidän uniaan! :) -G
newsalor linkki 26. elokuuta 2009 kello 23.55
newsalor 26. elokuuta 2009 kello 23.55 linkki No kylläpäs siinä on taustaa! Miten tämä kaikki taipuu seikkailuun? Tässäpä pari ideaa: [list:935611a390][b:935611a390]1) Faktiot kiehnäävät keskenään[/b:935611a390] [*:935611a390] Paikallinen alkemisti/eunukki kaivaa maata paikallisen mandariinin alta, koska haluaa syrjäyttää kilpailevan veljeskunnan jäsenen tuomarin virasta. Hän haluaa pelaajahahmojen munaavan jonkin tärkeän tehtävän, jotta mandariini menettäisi kasvonsa. Hän on valmis lahjomaan hahmot tai palkkaamaan ketkuja avukseen. Vaihtoehtoisesti pelaajahahmojen tulisi täyttää toi ketkujen rooli. [*:935611a390] Paikalliset kauppiassuvut sotivat keskenään. Ongelma on koitettu ratkaista perinteiseen tapaan jakamalla suvuille eri aloja koskevat monopolit. Uusi ulkomaalainen hyödyke kuitenkin ajaa kiilan sopimukseen, koska monituhatvuotiset tavat eivät kerro kumman monopolin alle se kuuluu. Sukujen vauraus ja kunnia on kyseessä, joten pelaajahahmoja tarvitaan vartioimaan toisen osapuolen <tärkeää asiaa>. Myöhemmin ohjelmassa ovat vihollissuvun intressien kimppuun käyminen ja mahdollisesti asian lobbaaminen paikallisten aatelisten ja mandariinin suuntaan. [*:935611a390] Keisari Vashantin veljeskuntaan kuuluva vaelteleva oppinut tarvitsee hyveellisten miesten apua. Hän on geomantisten mittaustensa perusteella laskenut, että paikallinen maalohikäärme on levoton. Syynä on jokin paikallisessa yhteisössä syvällä piilevä synti tai vääryys. Paikallinen tuomari/käskynhaltija, joka on mandariini/eunukki/kenraali, on kuitenkin eri mieltä, mikä on tietenkin luonnollista, sillä hänhän kuuluu eri keisarin perinteitä noudattavaan veljeskuntaan. Opillinen riita tulisi unohtaa ja pelaajahahmojen tulisi ratkoa mutkat suoriksi ja selvittää salaisuus, sillä ainakin Taivaallisen Geomantian koulun oppien perusteella maalohikäärmeen kääntyileminen unessaan ennakoi suurta maanjäjistystä, eikä lohikäärme lepy, ellei vääryys lakkaa häiritsemästä hänen uniaan. [*:935611a390] Salaseurat nahistelevat. Sisäisen Mestaruuden Polku ja paikallisia hsunchen-perinteitä ylläpitävä Maakäärmeen Piiri löytävät toisensa ristikkäin. Perinteisesti Maakäärmeen Piiri on puollustanut tietyn kaupunginosan kunniaa, mutta jokin aika sitten monisatavuotinen ennustus kävi toteen ja Ulkomaan Pirun astuessa jalallaan kaupunginosassa olevaan temppeliin, tämä temppeli romahti maanjäristyksen saattelemana. Paikalliset karttavat kirottua paikkaa, jossa tiettävästi kummittelee. Tosiasiassa romahtanut temppeli oli rakennettu Toiselta Ajalta olevan temppelin päälle ja siellä huhutaan olevan mahtavaa, mutta kirottua jumaltietäjien magiaa. Tällä magialla olisi suuri merkitys Sisäisen Mestaruuden Polun viisaille mestareille, jotka voisivat sillä nopeuttaa jäsentensä lohikäärmeistä kehitystä ja pidentää heidän muutostensa kestoaikaa. Ongelma voi ratketa vain dunskaamalla! [b:935611a390]2) Faktioilla on sisäisiä ongelmia.[/b:935611a390] [*:935611a390] Eunukit kilpailevat harvinaisesta alkemistisesta ainesosasta. Siitä valmistettava Osittaisen Ruumiillisen ja Älyllisen Kuolemattomuuden Pilleri varmistaisi sen haltuunsa saavan eunukin tulevaisuuden ja uralla etenemisen. Ongelmana on se, että varsin luotettavat ja muinaiset ennusmerkit kertovat, että tämä harvinainen kasvi puhkeaa kukkaan kaukaisessa ja pittoreskissa sijainnissa ja sinne löytääkseen eri retkikuntien ja palkkasoturien tulee kisata paitsi keskenään, niin myös outojen drakoliskotapojen, luonnonilmiöiden ja paikallisten maajussien takapajuisten tapojen kanssa. [*:935611a390] Mandariinien kolleegio on kerääntynyt ratkomaan kinkkistä lakiteknistä ongelmaa, joka liittyy Keisari Mikadayn mystillisten lohikäärmeraapustusten tulkitsemiseen. Näyttäisi siltä, että on olemassa useita kilpailevia tulkintoja nimenomaan yhteen tiettyyn pykälään liittyen. Kokoontuminen sai alkunsa eräästä oikeusjutusta, jonka ratkominen on pitkittynyt vuosiksi. Paikallinen rahvas ei välitä kuka osapuolista on oikeassa, sillä paikallinen talous on pysähtynyt todistusaineistojen "tilapäisen" takavarikoinnin vuoksi. Huhupuheet kertovat, että kaikki ratkaisuista johtaisivat johonkin neljään syntiin, mistä johtuen useampi mandariini on tullut siihen tulokseen, että ainoa oikea ratkaisu on pitkittää neuvotteluja, jolloin syntiin ei päästä lankeamaan. Mikäli ratkaisua ei tehdä, niin kaupungin talous kuihtuu, mutta mikäli ratkaisu on väärä, niin osa mandariineistä pelkää provinssin eksarkin ohjaamaan sotalohikäärmeet puhdistamaan pahuuden kaupungista. [*:935611a390] Kahden kenraalin, eli siis Keisari Vashantin oppeja seuraavien sotalohikäärmeiden, välit ovat menneet solmuun. Nuorina miehinä he kasvoivat yhdessä samassa luostarissa, mutta nyttemmin heidän välinsä on rikkonut rakkaus samaan naiseen. Mikäs siinä noin muuten, mutta kumpikin komentaa paria tuhatta miestä ja heidän mielenliikkeensä ja tunteensa ovat välittyneet heitä seuraavien miesten väleihin. Tähän mennessä yhteydenotot ovat rajoittuneet tappeluihin janttereiden välillä, mutta ennen pitkää tilanne eskaloituu, kun molemminpuoliset kunnianloukkauksen tekevät tehtävänsä. Mikäli tilanne ei raukea, niin Sodan arkkieksarkin on puututtava asiaan. Kukaan ei halua tätä, sillä arkkieksarkki on sen verran mystillinen sälli, että hän silmissään yksityiskohdat sumenevat ja kenraalit yhdessä joukkojensa kanssa muodostavat kaksi kinastelevaa lohikäärmettä, jotka häiritsevät nahistelullaan keisarin mielenrauhaa ja henkistä kehitystä. Yo. hän on kykeneväinen nitistämään kaupungin häiriöineen kuin finnin. Olisi tietenkin hyvä, jos tämä kaikki olisi tiedossa, kun tämä nainen lähestyy pelaajahahmoja toivoen heitä auttamaan tätä pakoon, sillä hän ei rakasta sitä kenraalia, jonka luona hän joutuu asumaan. Kun koko kauheus paljastuu ja tilanne eskaloituu, niin ehkäpä tilanne voidaan vielä korjata kaksintaistelulla. [/list:u:935611a390]
Vesa linkki 28. elokuuta 2009 kello 13.44
Vesa 28. elokuuta 2009 kello 13.44 linkki Minusta tuo ensimmäisen osion kolmas seikkailuidea vaikuttaisi kaikkein mielenkiintoisimmalta. Etenkin jos tarkoitus olisi pistää sitten ziniin. Tuohon saisi varmasti upotettua hyvin kuvausta Kralorelan arjesta ja ihmisistä. Ensimmäisenä minulle tulee tuosta lyhyestä kuvauksesta mieleen Kralorelan maaseutu, varmasti tuonne saisi mielenkiintoista aluekuvausta.
humis linkki 29. elokuuta 2009 kello 8.06
humis 29. elokuuta 2009 kello 8.06 linkki Alkoipa heti tehdä mieli pelata hieman Kralorelassa.