humis
5. kesäkuuta 2009 kello 7.39
linkki
|
Tärkeimmät ensiksi:[list:9ab7d8f79f][*:9ab7d8f79f]Drakoliskot [i:9ab7d8f79f]eivät[/i:9ab7d8f79f] ole mielettömiä ninjoja
[*:9ab7d8f79f]Totiseen Kultaiseen Laumaan ei kuulunut miljoonaa jäsentä vaan tämä on runollista liioittelua. Ja drakoliskojenkin kohdalla on vähän epäselvää lasketaanko sama jannu moneen kertaan kun se tulee aina takaisin
[*:9ab7d8f79f]Illuusiomassan heittäminen lentävään nuoleen muuttaa nuolen lentorataa. Eipä muutakaan! Eikun muuttaa ehkä sittenkin.
[/list:u:9ab7d8f79f]Seuraavaksi tärkeimmät:[list:9ab7d8f79f][*:9ab7d8f79f]HQ2 on sairaan hyvä omassa jutussaan
[*:9ab7d8f79f]Sartar-kirja on erinomainen, mutta vielä hieman hiomaton
[*:9ab7d8f79f]Tentaclesissa oli sairaan hauskaa
[/list:u:9ab7d8f79f]Muusta lisää myöhemmin, mutta HQ2:sta vielä: se siis tosiaan on paljon koherentimpi nyt. Ja sitä sisäistäessä huomaa, ettei HQ1 mekaniikaltaan mitään tarinankerrontaa ollut, se oli sielultaan maailmasimulaatiomekaniikka (joka kyllä taipui erinomaisen hyvin esimerkiksi narrativistiseen peliin, joka siis on täysin ortogonaalinen asia "tarinankerrontapeli"lle). HQ2:sen mekaniikka sen sijaan on jotain aivan uutta (huolimatta siitä että se on lähes 100% yhteneväinen HQ1:n mekaniikan kanssa). Se nimittäin on ensimmäinen koherentti dramaattisen tarinan simulointi/tuotantomekaniika.
Noppajärjestelmä siis on sama, mutta kyse onkin siitä mistä heitetään ja millä perustein. Ja tämä on prikulleen korrektisti ja tarkasti mietittyä, ja kaikki näistä ohjeista ja vaihtoehdoista tähtää todella nätisti tasan yhteen maaliin: kaikki tehdään tarinan jännitteen ja draaman ehdoilla. Kaikki muut periaatteet ovat joko turhia ja karsitaan pois, tai vähintään alisteisia. Esim. jos tarina vaatii vaikeaa heittoa, mutta fiktion tila ei sitä tue, fiktioon tuodaan lisää vaikuttavia asianhaaroja ja tilannetekijöitä kunnes vaikea heitto vaikuttaa jälleen uskottavalta sen sijaan että vaikeutta muutettaisiin fiktion ehdoilla, draaman kustannuksella.
|
Assath
6. kesäkuuta 2009 kello 12.32
linkki
|
Hyvä saada loppulisia vastauksia näihin suuriin kysymyksiin ;)
Kuulin muuten huhuja, että HQ 2 aioitaisiin kääntää suomeksi. Pitääkö paikkansa, eli odotanko käännöstä ennen kuin ryntään ostamaan pelin?
|
Vesa
6. kesäkuuta 2009 kello 17.06
linkki
|
Loistava, fantastinen, mahtava Tentacles. Harmi että oli viimeinen laatuaan, mutta toivon että uusi korvaava coni saadaan kysättyä kasaan. Mukana nimittäin olen varmasti.
Assath, hommaa sitten molemmat. Käännöksessä varmaan kestää jonkun aikaa joten odotellessa voi lueskella sitä alkukielistä HQ2:sta.
|
Bellad
7. kesäkuuta 2009 kello 20.44
linkki
|
[quote:7263842bfc="Assath"]Hyvä saada loppulisia vastauksia näihin suuriin kysymyksiin ;)
Kuulin muuten huhuja, että HQ 2 aioitaisiin kääntää suomeksi. Pitääkö paikkansa, eli odotanko käännöstä ennen kuin ryntään ostamaan pelin?[/quote:7263842bfc]
Aikomus varmasti on, mutta toteutuminen voikin olla toinen.
|
Ugly Psycho
11. kesäkuuta 2009 kello 10.45
linkki
|
[quote:560f14d4c7="Bellad"][quote:560f14d4c7="Assath"]Hyvä saada loppulisia vastauksia näihin suuriin kysymyksiin ;)
Kuulin muuten huhuja, että HQ 2 aioitaisiin kääntää suomeksi. Pitääkö paikkansa, eli odotanko käännöstä ennen kuin ryntään ostamaan pelin?[/quote:560f14d4c7]
Aikomus varmasti on, mutta toteutuminen voikin olla toinen.[/quote:560f14d4c7]
Väärin. Oikea vastaus on, että ryntää ostamaan peli, ja osallistu kääntämiseen.
|
petteri
30. heinäkuuta 2009 kello 9.02
linkki
|
[url=http://www.roolipelaaja.fi/?p=137]Uusimmassa Roolipelaajassa[/url] on muuten hyvä raportti Tentaclesista.
|