Guzmo
linkki
28. heinäkuuta 2001 kello 3.41
|
Guzmo
28. heinäkuuta 2001 kello 3.41
linkki
|
Tero, voisit jatkaa vastustajaeditorin kehitystä jos vain muilta hommiltasi ehdit. Se on osoittaunut oikeaksi pelastukseksi rivi-ökköjä tehdessä. Muutama parannus olisi silti ehkä paikallaan.
[b:164067d8a6] 1.[/b:164067d8a6]
Mahdollisuus valita vastustajien tasoksi pätevästä seuraava aste. Mikäköhän olisi? Hero-wannabe? :smile:
Pätevät viholliset eivät nimittäin aina riitä jos pelaajat ovat tarpeeksi kovia.
[b:164067d8a6] 2.[/b:164067d8a6]
Mahdollisuus arpoa kuin monta loitsua viholliset saavat. Vaikka kyvyt olisivatkin pätevillä vihollisilla hyvät, niin se pelkkä masennus-2 loitsuissa ei vakuuta. Riimuloitsujenkin lisäämistä voisi miettiä.
[b:164067d8a6] 3.[/b:164067d8a6]
Muiden rotujen lisääminen.
Telmoreille tarvitsisi tehdä X kappaletta rivisusia ja Dracoliskoja ja Harpyijotakin olisi hauska heittää pelaajien kuritettaviksi :smile:
[b:164067d8a6] 4.[/b:164067d8a6]
Sitten suoraan ohjelmasta tulostaminen ei toiminut minulla.
(en kylläkään heittänyt sitä DLL kirjastoa windows hakemistoon, että saattaapi johtua siitäkin)
Tallensin vihut HTML:nä ja printtasin siitä niin johan toimi.
- Guzmo
|
Tero Kaija
linkki
29. heinäkuuta 2001 kello 20.54
|
Tero Kaija
29. heinäkuuta 2001 kello 20.54
linkki
|
[i:ccbf6de3b4] ...voisit jatkaa vastustajaeditorin kehitystä jos vain muilta hommiltasi ehdit. Se on osoittaunut oikeaksi pelastukseksi rivi-ökköjä tehdessä.[/i:ccbf6de3b4]
Editori on työn alla... Päätin luopua Basic-kielestä ja siirtyä c++:n pariin. Pikkuhiljaa projekti etenee ja eiköhän se siitä joskus valmistukin. :smile:
[i:ccbf6de3b4] Mahdollisuus valita vastustajien tasoksi pätevästä seuraava aste. Mikäköhän olisi? Hero-wannabe?
Pätevät viholliset eivät nimittäin aina riitä jos pelaajat ovat tarpeeksi kovia.[/i:ccbf6de3b4]
Kuinkahan suuria kykyprosentteja vihulaisille haikailet?
[i:ccbf6de3b4] Mahdollisuus arpoa kuin monta loitsua viholliset saavat. Vaikka kyvyt olisivatkin pätevillä vihollisilla hyvät, niin se pelkkä masennus-2 loitsuissa ei vakuuta. Riimuloitsujenkin lisäämistä voisi miettiä.[/i:ccbf6de3b4]
Loitsuja tullee olemaan enemmän. Ja riimuloitsujen lisääminen oli aikeissa.
[i:ccbf6de3b4] Muiden rotujen lisääminen.
Telmoreille tarvitsisi tehdä X kappaletta rivisusia ja Dracoliskoja ja Harpyijotakin olisi hauska heittää pelaajien kuritettaviksi[/i:ccbf6de3b4]
Katsellaan... :smile:
[i:ccbf6de3b4] Sitten suoraan ohjelmasta tulostaminen ei toiminut minulla.
(en kylläkään heittänyt sitä DLL kirjastoa windows hakemistoon, että saattaapi johtua siitäkin)
Tallensin vihut HTML:nä ja printtasin siitä niin johan toimi.[/i:ccbf6de3b4]
Enpä kyllä ole ohjelmaa testannut kovin monessa koneessa, joten hyvinkin mahdollista, että tulostus ei toimi kaikilla. Uudessa versiossa tulostuksen pitäisi toimia... (saahan sitä lupailla, uskoo ken tahtoo :D )
|
Guzmo
linkki
28. heinäkuuta 2001 kello 23.41
|
Guzmo
28. heinäkuuta 2001 kello 23.41
linkki
|
[i:f8297ada29]
Editori on työn alla... Päätin luopua Basic-kielestä ja siirtyä c++:n pariin. Pikkuhiljaa projekti etenee ja eiköhän se siitä joskus valmistukin.
[/i:f8297ada29]
Iiik, eek, ook. C++. Työlästä. Eikö joku Visual Basic/Delphi olisi helpompi ratkaisu? Kai sentään Visual C++?
[i:f8297ada29]
Kuinkahan suuria kykyprosentteja vihulaisille haikailet?
[/i:f8297ada29]
Semmonen 100-170, elikkä kykyluokka jonka olettaisi olevan riimutason henkilöillä. Tuskin sitä kovempia enään tarttee sillä tällöin kyseeseen tulee yleensä myös merkittävä NPC, jonka ei pitäisi enään olla "tykinruokaa".
[i:f8297ada29]
Loitsuja tullee olemaan enemmän. Ja riimuloitsujen lisääminen oli aikeissa.
[/i:f8297ada29]
Hyvä!
[i:f8297ada29]
(muiden rotujen lisääminen)
Katsellaan...
[/i:f8297ada29]
Ei luulisi olevan hankala vääntää pohjasta versiot myös ei-humanoideillekkin. Mutta enhän minä tiedä kun en ole sitä koodannut :smile:
[i:f8297ada29]
Enpä kyllä ole ohjelmaa testannut kovin monessa koneessa, joten hyvinkin mahdollista, että tulostus ei toimi kaikilla. Uudessa versiossa tulostuksen pitäisi toimia... (saahan sitä lupailla, uskoo ken tahtoo )
[/i:f8297ada29]
Lupauden betatestaajaksi :smile:
- Guzmo
|
Tero Kaija
linkki
30. heinäkuuta 2001 kello 17.28
|
Tero Kaija
30. heinäkuuta 2001 kello 17.28
linkki
|
[i:6fa755f5b8] Iiik, eek, ook. C++. Työlästä. Eikö joku Visual Basic/Delphi olisi helpompi ratkaisu? Kai sentään Visual C++?[/i:6fa755f5b8]
Tuo nykyinen versio Vastustajaeditorista on tehty Visual Basic 3.0:lla, mutta siitä alkavat rahkeet loppumaan. Kuutosversiokin olisi käden ulottuvilla, mutta siitä puuttuvat kaikki ohjetiedostot, joten en edes harkinnut sillä koodaamista. Delphiin en ole tutustunut. Joten järkevin vaihtoehto oli siirtyä C++:aan. Työlästä? Ehkä, mutta sillä saa kaikkea kivaa väsättyä, ja C++:n hallitseminen lienee tärkeämpää kuin basicin (ainakin työelämässä). Sitä paitsi tuo nykyinen versio on tehty sillä tavalla, että sitä on ryhdytty koodaamaan ilman mitään suunnitelmia, joten koodikin on sen näköistä (eli siitä ei ota kukaan mitään selvää). Uutta versiota tehdessä olisin kuitenkin joutunut kirjoittamaan kaiken uusiksi, joten sama se oli sitten siirtyä C++:aan.
Ja C++Builderilla ohjelmaa teen, joten ihan oikea Windows-ohjelma siitä tulee, ei mitään dos-ikkunassa ajettavaa (jos sitä pelkäsit).
[i:6fa755f5b8] Semmonen 100-170, elikkä kykyluokka jonka olettaisi olevan riimutason henkilöillä. Tuskin sitä kovempia enään tarttee sillä tällöin kyseeseen tulee yleensä myös merkittävä NPC, jonka ei pitäisi enään olla "tykinruokaa".[/i:6fa755f5b8]
Periaatteessahan vastustajien tasossa voisi olla Mukautettu-vaihtoehto, jolloin voisi itse määrittää kykyprosenttien rajat. Näin saisi haluamansa vahvuisia vastustajia. Hmm. Se tietäisi lisää koodausta...
[i:6fa755f5b8] Ei luulisi olevan hankala vääntää pohjasta versiot myös ei-humanoideillekkin. Mutta enhän minä tiedä kun en ole sitä koodannut[/i:6fa755f5b8]
Kaikkien ihmisenmuotoisten olentojen lisääminen ohjelmaan ei ole ongelma, mutta sitten kun raajoja on x kappaletta ja päitä y kappaletta lisää, niin silloin tuleekin ongelmia. Tietysti lisää vain if-else-lauseita, niin homma hoituu, mutta ohjelman kehittäminen tulee aina vaan hankalammaksi.
[i:6fa755f5b8] Lupauden betatestaajaksi[/i:6fa755f5b8]
Pitää varmaankin sitten julkaista muuta erittäin buginen beta-versio ennen kunnon version julkaisemista.
|
Guzmo
linkki
31. heinäkuuta 2001 kello 0.35
|
Guzmo
31. heinäkuuta 2001 kello 0.35
linkki
|
[quote:d57feb3e06]
Tuo nykyinen versio Vastustajaeditorista on tehty Visual Basic 3.0:lla, mutta siitä alkavat rahkeet loppumaan. Kuutosversiokin olisi käden ulottuvilla, mutta siitä puuttuvat kaikki ohjetiedostot, joten en edes harkinnut sillä koodaamista. Delphiin en ole tutustunut. Joten järkevin vaihtoehto oli siirtyä C++:aan. Työlästä? Ehkä, mutta sillä saa kaikkea kivaa väsättyä, ja C++:n hallitseminen lienee tärkeämpää kuin basicin (ainakin työelämässä). Sitä paitsi tuo nykyinen versio on tehty sillä tavalla, että sitä on ryhdytty koodaamaan ilman mitään suunnitelmia, joten koodikin on sen näköistä (eli siitä ei ota kukaan mitään selvää). Uutta versiota tehdessä olisin kuitenkin joutunut kirjoittamaan kaiken uusiksi, joten sama se oli sitten siirtyä C++:aan.
Ja C++Builderilla ohjelmaa teen, joten ihan oikea Windows-ohjelma siitä tulee, ei mitään dos-ikkunassa ajettavaa (jos sitä pelkäsit).
[/quote:d57feb3e06]
VB 6.0:lla varmaan sais hurjasti lisää potkua, mutta jos ohjeet puuttuvat niin ei sitten.
C++ on hyvä osata työelämänkin kannalta, vaikka kyllä basicinkin vääntäjille on kysyntää.
[quote:d57feb3e06]
Periaatteessahan vastustajien tasossa voisi olla Mukautettu-vaihtoehto, jolloin voisi itse määrittää kykyprosenttien rajat. Näin saisi haluamansa vahvuisia vastustajia. Hmm. Se tietäisi lisää koodausta...
[/quote:d57feb3e06]
Se olisi kyllä hyvä ominaisuus.
[quote:d57feb3e06]
Kaikkien ihmisenmuotoisten olentojen lisääminen ohjelmaan ei ole ongelma, mutta sitten kun raajoja on x kappaletta ja päitä y kappaletta lisää, niin silloin tuleekin ongelmia. Tietysti lisää vain if-else-lauseita, niin homma hoituu, mutta ohjelman kehittäminen tulee aina vaan hankalammaksi.
[/quote:d57feb3e06]
Sittenpähän osaisit työelämässä vääntää paremmin if-elseä :wink:
[quote:d57feb3e06]
Pitää varmaankin sitten julkaista muuta erittäin buginen beta-versio ennen kunnon version julkaisemista.
[/quote:d57feb3e06]
Kuhan se pysyy edes purkalla pystyssä, jotta sitä voi testata :smile:
- Guzmo
|
Tero Kaija
linkki
31. heinäkuuta 2001 kello 0.51
|
Tero Kaija
31. heinäkuuta 2001 kello 0.51
linkki
|
[i:5c7b348f08] VB 6.0:lla varmaan sais hurjasti lisää potkua, mutta jos ohjeet puuttuvat niin ei sitten.
C++ on hyvä osata työelämänkin kannalta, vaikka kyllä basicinkin vääntäjille on kysyntää.[/i:5c7b348f08]
Noh, eipä tuosta basicista eroon pääse. Tuo nimieditori on (vaikka ei lähdekoodista paljastukaan) tehty asp:lla, jossa käytetään VBScripitiä, eli saman tapaista kuin basic. Vaikka tuo nimieditorin koodi ei kummoista ole, niin suunnitelmissa on kaikenlaista, jolloin pääseekin sitten tosissaan koodaamaan...
[i:5c7b348f08] Sittenpähän osaisit työelämässä vääntää paremmin if-elseä[/i:5c7b348f08]
Hmm, välillä tuntuu, ettei muuta osaakaan... Ratkaisu kaikkiin ohjelmointiongelmiin näyttäisi olevan se, että laittaa muutamia if-else-lauseita, ja kaikki toimii taas. Suunnitteluhan on turhaa. :smile:
|