Tero Kaija
linkki
2. huhtikuuta 2008 kello 20.01
|
Tero Kaija
2. huhtikuuta 2008 kello 20.01
linkki
|
http://runequest.aamunkoitto.net/enemyeditor/index.php
Linkin takaa löytyy Mongoose RuneQuestille vielä kehitysasteella oleva vastustajageneraattori. Pääpiirteissään ominaisuudet alkavat olla kasassa. 10 erilaista vastustajaa löytyy tällä hetkellä, mutta lisäilen uusia kunhan jaksan. Jos joku kaipaa kipeästi jotain tiettyä vastustajaa tai hirviötä, niin ilmoitelkoot täällä.
Tarkoituksena on tuottaa tuolla gloranthalaisia hahmoja, joten vastustajilla pitäisi kultit olla hahmon rodun tai taustan mukaan ja sitä kautta myös taikuus sen mukaista (lisäksi asema kultissa tulee kykyjen mukaan).
Jumaltietäjiä ja WYI-hemmoja tuolla ei vielä voi luoda (lähinnä niiden omat loitsut ovat lisäämättä). Lisäksi seuraava askel on lisätä tuki myös vanhalle RuneQuestille. Ja tämän jälkeen sitten tehdä tuosta ihan oikea ohjelma, jonka avulla pääsee ohjelman hahmoja ja parametreja muokkaamaan (lähes kaikki mahdollinen on nyt muokattavissa).
Kommentteja otetaan vastaan...
|
newsalor
linkki
4. huhtikuuta 2008 kello 4.39
|
newsalor
4. huhtikuuta 2008 kello 4.39
linkki
|
Hyvältä näyttää. Lyhyen MRQ-kokeilun jälkeen nimittäin täytyy sanoa, ettei enää naurata EPH:iden luonti.
|
GoingDown
linkki
17. huhtikuuta 2008 kello 6.25
|
GoingDown
17. huhtikuuta 2008 kello 6.25
linkki
|
[quote:6d03336b19="newsalor"]Hyvältä näyttää. Lyhyen MRQ-kokeilun jälkeen nimittäin täytyy sanoa, ettei enää naurata EPH:iden luonti.[/quote:6d03336b19]
Onko NPC:iden tekeminen jotenkin vaikeampaa kuin ennen? Itse en huomannut mitään eroa tuossa. Nykyään käytän itsetekemääni taulukkolaskentaohjelmalla tehtyä viritystä, mutta tämä generaattori tuntuu erittäin hyvältä.
|
newsalor
linkki
17. huhtikuuta 2008 kello 11.05
|
newsalor
17. huhtikuuta 2008 kello 11.05
linkki
|
Peli ei ole muuttunut, vaan minä olen. :(
|
Vash the Stampede
linkki
17. huhtikuuta 2008 kello 14.16
|
Vash the Stampede
17. huhtikuuta 2008 kello 14.16
linkki
|
STR 3, CON 0, DEX 1, SIZ 16, INT 5, POW 1, CHA 6
Tämä pisti mietityttämään. Novice-luokan hahmoilla oli järkijään ominaisuuksia alle rotuminimin. Jopa nolla. Onko tämä ihan tahallista vai mikäs tässä on ideana? Yllä oleva hahmo taisi olla Hrestoli sorcerer ja orlanthi warriorsit näytti olevan ominaisuuksien kanssa ihan samalla viivalla.
Toinen asia mikä näytti olevan "outoa" oli osumapaikkojen kestopisteiden laskeminen. Mutta sitten muistin, että tämähän on MRQ-vastustajaeditori. En ole varma lasketaanko ne siinä eri lailla, joten tämän kommentin jätän "varauksin"
|
GoingDown
linkki
17. huhtikuuta 2008 kello 14.32
|
GoingDown
17. huhtikuuta 2008 kello 14.32
linkki
|
Totta, näyttääpäs oleven jonkinsortin bugi tuossa, mutta (ilmeisesti) vain jos tekee novice-hahmoja
|
Tero Kaija
linkki
17. huhtikuuta 2008 kello 16.11
|
Tero Kaija
17. huhtikuuta 2008 kello 16.11
linkki
|
[quote:d7ad696bda="Vash the Stampede"]STR 3, CON 0, DEX 1, SIZ 16, INT 5, POW 1, CHA 6
Tämä pisti mietityttämään. Novice-luokan hahmoilla oli järkijään ominaisuuksia alle rotuminimin. Jopa nolla. Onko tämä ihan tahallista vai mikäs tässä on ideana? Yllä oleva hahmo taisi olla Hrestoli sorcerer ja orlanthi warriorsit näytti olevan ominaisuuksien kanssa ihan samalla viivalla.[/quote:d7ad696bda]
Mjoo, tarkoitus ei ole sallia ominaisuuden arvoja alle rotuminimin, mutta laskukaava laski hieman jotain sinnepäin. Rukkasin tuota nyt niin, että ei pitäisi enää tulla arvoja alle rotuminimin.
[quote:d7ad696bda]Toinen asia mikä näytti olevan "outoa" oli osumapaikkojen kestopisteiden laskeminen. Mutta sitten muistin, että tämähän on MRQ-vastustajaeditori. En ole varma lasketaanko ne siinä eri lailla, joten tämän kommentin jätän "varauksin"[/quote:d7ad696bda]
MRQ:ssa osumapaikkojen kestopisteet muodostetaan niin, että lasketaan SIZ + CON yhteen ja sitten katsotaan taulukosta oikeat arvon osumapaikoille. [url=http://mrqwiki.com/wiki/index.php/Creating_an_Adventurer_SRD]Täältä[/url] löytyy tuo taulukko (ja hahmonluontisäännöt yleensäkin), jos haluaa tarkemmin tutustua. Mitä nyt nopeasti vielä varmistin, niin näyttäisi tuo generaattori osumapisteet oikein laskevan.
|