Vanha foorumi

Takaisin

[Far Place] Brynavading Practice

Zin Letters -tekijäfoorumi
Garrik 19. tammikuuta 2008 kello 12.49
Kirjoittaja Viesti
Garrik linkki 19. tammikuuta 2008 kello 12.49
Garrik 19. tammikuuta 2008 kello 12.49 linkki Tässä kaivattu selonteko [url=http://www.saunalahti.fi/~turcca/Ilkka/Brynavading%20Practice.pdf]Brynavadingien henkikultista[/url]. Korol auttoi säätämisessä, mutta jos säätelyä vielä mielestänne tarvitaan, niin kertokaapa mulle. Olkaa tarkkoja, ja huolehtikaa sääntömekaanisista huomioista itse. Mulla ei ole pätevyyttä sanoa, miten homma menee sääntömekaanisesti *oikein*. -G
Korol linkki 19. tammikuuta 2008 kello 13.45
Korol 19. tammikuuta 2008 kello 13.45 linkki Mulla on tähän vielä ihan pari riviä lisättävää, mutta en sitäkään kerkiä tänään, ja tuskin huomennakaan tekemään (tuurilla illalla). Kiireitä noin muuten, plus epähuomiossa tallensin filun koneelle, joka nyt on toisaalla, enkä tikulle, joten tiedoston itselle saaminen vaatii hieman säätöä.
humis linkki 19. tammikuuta 2008 kello 20.46
humis 19. tammikuuta 2008 kello 20.46 linkki Teksti on vielä hieman sekavaa ja epäselvää. Tässä kun puhutaan säännöistä niin kannattaa olla tosi selkeä. Mitä tuo tarkoittaa ettei ole fetchejä? Bear Dancesta ei kerrota tarpeeksi. Miten homma toimii? Geasit on aika kovia. Pitääkö siis ottaa sekä Climb a hill every day että keep quiet in crowds? Mitä se tyyppi joka on ottanut noi kaikki + pari practice spirittiä oikeen tekee paitsi sekoilee koko ajan?-)
Garrik linkki 19. tammikuuta 2008 kello 23.12
Garrik 19. tammikuuta 2008 kello 23.12 linkki [quote:4ce5eba085="humis"]Teksti on vielä hieman sekavaa ja epäselvää. Tässä kun puhutaan säännöistä niin kannattaa olla tosi selkeä.[/quote:4ce5eba085] Kyllä. Mä vaan en handlaa sääntöjä, joten toivon teiltä suurta panosta tähän. [quote:4ce5eba085="humis"]Mitä tuo tarkoittaa ettei ole fetchejä? Bear Dancesta ei kerrota tarpeeksi. Miten homma toimii?[/quote:4ce5eba085] Se tarkoittaa, että ei ole fetchejä. ;) Yleensä voimat aktivoituvat toiminnan itsensä kautta, eli silloin, kun henkilö *ON* Suuri Karhu (=käyttäytyy Suuren Karhun tavoin, Gesansa mukaan). Bear Dance on rituaali, jolla henkilö voi käyttäytyä Suuren karhun tavoin myös esim. sisätiloissa tai rituaalitanssissa kylän keskellä. Jos Bear Dance sekoittuu Ordaylan kultin Bear Dance -feattiin, niin sen on tarkoituskin sekoittua. Kaukalan väki kokee, että Ordaylan kultin tyypeillä ja Brynavading-traditiolla on ilmeinen yhtymäkohta tässä suhteessa. Teisteille voima on vähän toisenlainen. [quote:4ce5eba085="humis"]Geasit on aika kovia.[/quote:4ce5eba085] Korol taas sanoi, että osa on vähän lällyjä. Mun mielestäni ne on suht' kohdallaan. :) [quote:4ce5eba085="humis"]Pitääkö siis ottaa sekä Climb a hill every day että keep quiet in crowds?[/quote:4ce5eba085] Tähän teksti jo vastaa: valitset yhden Gesan, ja sitä vastaan valitset yhden voiman. Tuossa tapauksessa jos on vain toinen noista Gesoista, saa vain toisen kyseisessä kohdassa olevista voimista. Jos haluaa molemmat voimat, pitää ottaa molemmat Gesat. [quote:4ce5eba085="humis"]Mitä se tyyppi joka on ottanut noi kaikki + pari practice spirittiä oikeen tekee paitsi sekoilee koko ajan?-)[/quote:4ce5eba085] Se tyyppi *ON* Suuri Karhu. Ei siis sekoile, vaan elää niinkuin Suuri Karhu. Vaeltelee erämaassa vaitonaisena ja kommunikoi Kaukalan henkien kanssa. Ja sitä häneltä odotetaankin. Kuten teksti sanoo, tuollaisia tyyppejä on hyvin vähän. Esim. vaikkapa kolme. Tai ihan niinkuin itse haluat. Practice Spirittien lupaukset on mun mielestäni enimmäkseen helppoja pitää. En näe niiden vaativan mitään sekoilua. Vai sekoilivatko isovanhempieni vanhemmat, kun antoivat siileille maitoa, jotta nämä pitäisivät käärmeet poissa? Sellaisella tasolla tässä mun mielestäni mennään. Melko iisisti. -G
humis linkki 20. tammikuuta 2008 kello 10.58
humis 20. tammikuuta 2008 kello 10.58 linkki [quote:a2e221bcb1="Garrik"][quote:a2e221bcb1="humis"]Teksti on vielä hieman sekavaa ja epäselvää. Tässä kun puhutaan säännöistä niin kannattaa olla tosi selkeä.[/quote:a2e221bcb1] Kyllä. Mä vaan en handlaa sääntöjä, joten toivon teiltä suurta panosta tähän. [quote:a2e221bcb1="humis"]Mitä tuo tarkoittaa ettei ole fetchejä? Bear Dancesta ei kerrota tarpeeksi. Miten homma toimii?[/quote:a2e221bcb1] Se tarkoittaa, että ei ole fetchejä. ;) Yleensä voimat aktivoituvat toiminnan itsensä kautta, eli silloin, kun henkilö *ON* Suuri Karhu (=käyttäytyy Suuren Karhun tavoin, Gesansa mukaan). Bear Dance on rituaali, jolla henkilö voi käyttäytyä Suuren karhun tavoin myös esim. sisätiloissa tai rituaalitanssissa kylän keskellä. [/quote:a2e221bcb1] Mä kannatan että tässä mehusteluteksti erotetaan selvästi sääntömekaniikasta. Eli että kirjoitat toisaalta kerrot fiilistelyä siitä miltä tää homma tuntuu ja miten henkien kanssa eletään, mut sit ihan erotellussa kappaleessa sanotaan et "game-mechanically, the Brynavading tradition functions as follows: First, the brynavading's do not use charms or fetishes. Instead, they integrate the spirits to themselves, and use the abilities directly. That also means that they may use these abilities actively whenever they want, and need not wait for the spirits to return from the spirit world. For every ability, however, there is a corresponding geas, and the rating of the ability is tied to that of the geas. If the geas is not followed..." Ja joo, tää vaatis jonkun joka tuntee HQ:n (animismi)säännöt tosi hyvin. Mä joutusin tarkistaa aika monta juttua ennen kun olisin up to speed. Korol tai newsalor, onks teillä aktiivisessa muistissa nää?
Korol linkki 20. tammikuuta 2008 kello 19.30
Korol 20. tammikuuta 2008 kello 19.30 linkki Humis: [i:6aa00ffdaf] "Mä kannatan että tässä mehusteluteksti erotetaan selvästi sääntömekaniikasta." [/i:6aa00ffdaf] Mä olin kans aluks tätä mieltä, mutta sitten juttelin Garrikin kanssa, ja kaikki vaikuttikin selvältä. :) Mutta nyt kun taas ajattelen asiaa niin olen Humiksen kans samoilla linjoilla. Tällä hetkellä kaikissa peleissä, joissa pelaan taidetaan käyttää jonkin sortin house ruleja animistien kohdalla. Mutta luulen, että muistan myös kirjan säännöt. :)
Garrik linkki 21. tammikuuta 2008 kello 15.17
Garrik 21. tammikuuta 2008 kello 15.17 linkki Moi, Mehustelun ja sääntötekstin erottelu tuntuu järkevältä. Mitenkäs on, Korol, ehtisitkö katsastamaan noi säännöt läpi ja listaamaan asiat, jotka on sanottava sääntötekstissä. Asioitahan ei kannata liikaa toistaa, eli ne sääntötekniset asiat voi ainakin osittain jättää mehustelutekstistä pois tai vähemmälle. Humiksen aloituskappale sääntömekaniikkaan on hyvä, paljon ytimekkäämpi kuin tossa mun tekstissäni. Kiitos. Onko Issariesilla/Moon Designillä joku selkeä linja sanan "gesa" kanssa? *Katsoo Humaktin kulttikuvausta* - aha, se taitaakin olla "geas", pl. "geases". Parasta lienee mennä ton mukaan, eikä käyttää gaelilaista. :) -G
Garrik linkki 8. toukokuuta 2008 kello 21.06
Garrik 8. toukokuuta 2008 kello 21.06 linkki [quote:2e1521ecac="Garrik"]Mitenkäs on, Korol, ehtisitkö katsastamaan noi säännöt läpi ja listaamaan asiat, jotka on sanottava sääntötekstissä. Asioitahan ei kannata liikaa toistaa, eli ne sääntötekniset asiat voi ainakin osittain jättää mehustelutekstistä pois tai vähemmälle.[/quote:2e1521ecac] Niin, tämähän jäi roikkumaan ilmaan... Onko toi sääntötekniikka sun mielestäsi siis OK? -G
Korol linkki 17. toukokuuta 2008 kello 8.40
Korol 17. toukokuuta 2008 kello 8.40 linkki Äh, enpä ole lukenut tätä osiota hetkeen. Viime lukukerrasta on jo hetki aikaa, enkä juuri nyt kerkiä. Tänään illalla tai huomenna luen tuon ajatuksella läpi, ja puristan itseni kirjoittamaan siihen jotain (siis jos jotain vielä puuttuu).