Garrik
16. joulukuuta 2007 kello 20.52
linkki
|
[size=9:a05b632f20]Aloitin uuden aiheen, kun juttu on uudella levelillä...[/size:a05b632f20]
Olen siis ollut yhteydessä Alisoniin ja parin-kolmen editointipyräyksen jälkeen Alisonin seikkailusta on tullut [url=http://www.saunalahti.fi/~turcca/Ilkka/Alison_Vilinar.pdf]tämän näköinen[/url].
Olemme Alisonin kanssa aika tyytyväisiä hommaan. Kyseessä on rehellinen "vanhanaikainen" RQ-seikkailu tehtävänantoineen, puzzleineen, kykyheittoineen, palkintoineen etc. Myyttisiin juttuihin ja politiikkaan viitataan tarpeeksi, jotta myyttioppinut tai sosioekonomi voi halutessaan helposti (mun mielestäni) lähteä rakentamaan omempaa tulkintaansa. Jäsentely ja selkeys ovat varsin hyviä, vaikka kieltä voisi ehkä vielä parantaa.
Mutta mä alankin jo olla tälle sokea, joten nyt on teijän aika sanoa mielipiteenne. (Ulkoasusta älkää välittäkö tai sitä turhaan kommentoiko.) :)
Karttaa ajattelin tuohon alkuun, jotta lukija helpommin saa sijoitettua tapahtumapaikan Gloranthaan. (Multa itteltäni kului aikaa sijainnin tajuamiseen.) Ajattelin itse nysvätä sen kartan. Kuvitus on Jesetin hanskassa. Pitäisi tulla hyvä paketti. :)
-G
|
humis
17. joulukuuta 2007 kello 10.33
linkki
|
"No combat is necessary, and should be punished severely
in subsequent play if it occurs." tulee tosi yllättäen tohon alkuun, eikä sen merkitys ole tässä vaiheessa yhtään selvä. "No combat is necessary, or even expected". Vois olla vähemän jyrkkä ja kuvaavampi.
Diggasin tosi paljon tosta uudesta kohdasta, jossa sen lisäksi että kerrotaan ketkä vois olla kiinnostuneista tehtävästä samalla ohimennen onnistutaan sijoittamaan koko homma laajempaan jokilaakson sosioekonomiseen ja poliittiseen kehykseen. Muutenkin mukaan on tullut tosi paljon kulttuurisesti selittävää tekstiä. Hyvähyvä.
Diggaan myös tuon kyselykappaleen kysymyksistä, mutta siihen jää yhä se ongelma, että mitä jos seikkailijat eivät ole niin hyviä juuri kysytyissä asioissa? Voisko tähän keksiä vielä jotain pakottavia syitä, joiden takia juuri nämä häiskät valitaan tehtävään? Lähtien Darylin lukemista enteistä ja päätyen ehdotukseen siitä et ehkä Raus on velkaa hahmojen enolle tai kyseessä on joku omituinen valtapeli hahmojen kulttien kanssa tms - jälkimmäiset siitä parempia, että niitä voi käyttää myös vipuvartena hahmojen saamiseen mukaan tähän "possibly suicidal" reissuun.
Ehkä elävän Dainen lähettämisen kieltämiseen ei anneta mitään syytä.
Viittaus Jane Williamsin sivuilla olevaan nettimyyttiin on ihan snadisti hankala. Jos myytti on liian pitkä toistettavaksi lehdessä tai muuten katsotaan että jo julkaistua ei kannata painaa, voisi ainakin kopsia myytin Zinin sivulle ja vähintään referoida sen sisällön lyhyesti.
Jotenkin outoa kyseenalaistaa kirjekyyhkyt. Joo, toki vaihtoehtojen antaminen on ihan jees, mutta miksi juuri kirjekyyhkyt olisi yhtäkkiä sellaisia joista mä en pitäisi?
Hyvä että Vilinar kertoo tarinansa Barntarille.
Samoin toi Zola Felin ja Rausin välinen dissailukilpailu on rules. Siihen ja Barntarin Rausin kehumiseen pitäis kyl ehkä saada vähän preppausta aikaisemmin. Ehkä Daryl tai Raus vois arvata ton kehumisaspektin tarpeellisuuden, ja siitä kuultua voi sit luovasti soveltaa tohon väittelyyn? Lisäks tässä boostattaisiin kivasti Rausin mahtia pelaajille tai sit jos vedetään sopivasti yli voidaan saada pelaajat vähän nolostuneina kertomaan naiadille ylivedettyjä sankaritekoja..
Sankarit voitaisiin kutsua passiivisesti kuuntelemaan Orlanthin ja joen neuvotteluja sillä verukkeella, että ne on Barntar + Orlanthin miehet. Näin tuokin vänkä selityskappale voitaisiin lukea vaan suoraan pelaajille "ingame".
Sit tuolla on yks ristiriita. Parissakin paikassa puhutaan siitä että river voicet olis hyviä hahmoja, mutta sit toisaalta Zola Fel tulee torppaamaan homman. What gives?
Kokonaisuutena lämpeän tälle skenaariolle tosi paljon. Se on erittäin hyvin toteutettua old-skool-goodnessia, jossa hahmot ja muut pelurit on aitoja , niillä on persoonaa ja toimintakin on vänkää.
|