Vanha foorumi

Takaisin

Taustamusiikkia pelisessioissa?

Yleinen keskustelu
Juhno 6. toukokuuta 2002 kello 13.16
Kirjoittaja Viesti
Juhno linkki 21. toukokuuta 2001 kello 21.11
Juhno 21. toukokuuta 2001 kello 21.11 linkki Tuli vain tässä mieleeni, että onkos yleisesti ollut tapana, että soitatte musiikkia samaan aikaan kun pelaatte. Ja minkähän tyylistä musiikkia? Kun tuntuu että sopivinta olisi joku vähän vanhahtavantyylinen balladi, tai ehkä jonkinlaista klassista...
Anonymous linkki 22. toukokuuta 2001 kello 0.21
Anonymous 22. toukokuuta 2001 kello 0.21 linkki Toi on muuten erittäin hyvä näkökulma, Juhno. Meillä soi The Last Of The Mohicans elokuvasta CD-soundtrack, jota me soitetaan aina pelisessioissa. Erinomainen leffa ja komean jylhää musiikkia, joka sopii just hyvin Gloranthalaisiin mielenmaisemiin, taistelutilanteisiin ja vaelteluun eräkorvessa. Myös Jean Sibeliuksen Lemminkäinen Legends-sarja on fantasiaa ajatellen hyvä. The Maidens of Saari tuo mieleen haltiametsät tai tanssivat nymfit, ja mukana on muistaakseni kaksi kipaletta, jotka tuovat synkkyydellään mieleen pahaenteisen manalan. Toinen oli nimeltään The Swan of Tuonela, ja se toinen taisi olla myös jotain Manalaan liittyvää. Sopivan ahdistavaa musaa kaaos-jaksoihin. Myös Karelia-sarja on soinut taustalla. Musiikki kyllä syventää ja elävöittää spelaamista, yleensä sopivinta on klassinen musiikki ja elokuvamusiikki. Myös Maguksen numerossa #10 (4/91) on sivulla 41 artikkeli aiheesta. Kantsii tsekata!
Guzmo linkki 23. toukokuuta 2001 kello 18.49
Guzmo 23. toukokuuta 2001 kello 18.49 linkki Hyvä musiikkihan tiivistäisi pelin tunnelmaa. Meillä yleensä kyllä soi musiikki, joka ei sovi pelattavaan peliin mitenkään :smile: Cyperpunkkiin ja Vampiren peluuseen onkin helpompi löytää sopivaa tausta metakkaa. --------------------- - Guzmo
Juhno linkki 23. toukokuuta 2001 kello 8.00
Juhno 23. toukokuuta 2001 kello 8.00 linkki Nojoo. Meilläkin kyllä aika usein soi jotain, mikä ei liity mitenkään peliin. Ihan voi sanoa että Blind Guardianista Eläkeläisiin.. :wink: Mutta ajattelin että voisi alkaa haalia kokoon jotain vähän enemmän peliin sopivampaa materiaalia.
Wlu 000 linkki 24. toukokuuta 2001 kello 4.16
Wlu 000 24. toukokuuta 2001 kello 4.16 linkki Musiikki parantaa pelikokemusta valtavasti, mutta musiikki ei saisi olla sellaista että se vetäisi huomion itseensä eli pois itse pelistä. Sellaisesta nimittäin on kokemusta.
Juhno linkki 24. toukokuuta 2001 kello 19.52
Juhno 24. toukokuuta 2001 kello 19.52 linkki Jooh. Olen huomannut. Varsinkin jos itse PJ vaatii jotain ihan outoa musiikkia, kuten Eläkeläisiä tms... se häiritsee peliä. Ja varsinkin kun mahtava "poppimasiina" koostuu discmanista johon on liitetty ~8vuotta vanhat PIENET (ja surkeat) tietokoneen kajarit..
Guzmo linkki 25. toukokuuta 2001 kello 4.55
Guzmo 25. toukokuuta 2001 kello 4.55 linkki [quote:2835b25549] Jooh. Olen huomannut. Varsinkin jos itse PJ vaatii jotain ihan outoa musiikkia, kuten [b:2835b25549] Eläkeläisiä [/b:2835b25549]tms... se häiritsee peliä. Ja varsinkin kun mahtava "poppimasiina" koostuu discmanista johon on liitetty ~8vuotta vanhat PIENET (ja surkeat) tietokoneen kajarit.. [/quote:2835b25549] Humppaa ja RuneQuestia.. Urf.. :x
Tero Kaija linkki 25. toukokuuta 2001 kello 3.07
Tero Kaija 25. toukokuuta 2001 kello 3.07 linkki Humppaa, taikka kuole, taikka humppaa taikka humppaa ja kuole... Eipä välttämättä Eläkeläiset taustamusiikiksi sovi (tai itse en pysty sisäistämään ajatusta), mutta jokainen valitkoon itse. :smile: Hyviä vaihtoehtoja taustamusiikiksi voisi olla esim. Heretic II ja Hexen II -tietokonepelien cd:ltä löytyvät musiikit. Varsin tunnelmallista ja synkkää musiikkia. Myös esimerkiksi Gladiator, 13th Warrior ja muiden kaltaisten elokuvien soundtrackit ovat otollisia.
Nysalor linkki 24. toukokuuta 2001 kello 21.56
Nysalor 24. toukokuuta 2001 kello 21.56 linkki Taidanpa suurena musiikinvihaajana pysyä hiljaa tässä keskustelussa. :wink:
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 26. toukokuuta 2001 kello 13.09
Topi Hiski Viljami Salmi 26. toukokuuta 2001 kello 13.09 linkki Yksi hyvä cd mitä peliporukkamme käyttää on Conan barbarian elokuvan soundtrack. Siinä on musiikkia niin taisteluun, matkailuun, hienoihin hoveihin ja tunnelmallisuuteen. Ja kaikki "keskiaikaisen" kuuloista. Ja viimeinen mohikaanikin on hyvää. Joskus käytetty myös kelttiläistä rauhallista musiikkia.. Mutta aina taustalla vaan.. Ja kerran kun hahmot pakenivat "kuoleman kaivosta" taistellen demoneita vastaan soi prodigy...
Chividal linkki 26. toukokuuta 2001 kello 3.01
Chividal 26. toukokuuta 2001 kello 3.01 linkki Jep riippuu tilanteesta. RuneQuestissa conan on ehdoton ykkönen! Cyberissä esim Prodigy.
Juhno linkki 26. toukokuuta 2001 kello 18.29
Juhno 26. toukokuuta 2001 kello 18.29 linkki Cyberissä nyt menee melkeen mikä vain möykkä. No on totta että fantasia-aiheisissa peleissä ei ehkä Eläkeläiset ole maailman parasta. :wink: Mutta joskus sitäkin on tullut kuunneltua kun ei mitään parempaa (tai siis vähemmän huonoa) ole ollut tarjolla.
Anonymous linkki 28. toukokuuta 2001 kello 23.55
Anonymous 28. toukokuuta 2001 kello 23.55 linkki Kyllähän meillä aina jotain musiikkia taustalla soi, yleensä radio on auki, mutta vähän enemmän tunnelmaan sopiva musiikki olisi ihan kivaa tosin kuin birtny spöörs. Ei sovi yhtään. En kuuntele Britneyta. Turha luulo. Mun kaverit ei niin hirveästi välitä.
Wlu 000 linkki 29. toukokuuta 2001 kello 5.51
Wlu 000 29. toukokuuta 2001 kello 5.51 linkki Tein tässä jonkin aikaa sitten "laulutaulukon" ihan vain huvin vuoksi. jos laulu kyky on 1-5 niin tasosi on britney spears. Eli kuten tuosta voi päätellä en itsekkään arvosta hänen musiikillista tuotantoaan. Se taulukko sisältää kuitenkin rutkasti sisäpiirin huumoria joten en viitsi sitä täällä julkaista.
Juhno linkki 29. toukokuuta 2001 kello 10.56
Juhno 29. toukokuuta 2001 kello 10.56 linkki Aivan. Ehkä Britney Spears ole maailman parasta taustamusiikkia. Ja olen nähnyt taulukon, josta Wlu puhuu. Parempi onkin että sitä ei julkaista =D
Guzmo linkki 5. kesäkuuta 2001 kello 11.20
Guzmo 5. kesäkuuta 2001 kello 11.20 linkki Kaverini J lähetti mailissa tälläisen tiedon. Ajattelin jakaa sen teidänkin kanssa. ---------------------------------------------- [url]a-sharp.com/kodp/music.html[/url] Tuolta löytyy pari biisiä KoDPista, ja tekstin mukaan niitä pitäis tulla lisääkin. ---------------------------------------------- MP3 muodossa siis KoDP pelin musia. --------------- - Guzmo
newsalor linkki 10. kesäkuuta 2001 kello 15.09
newsalor 10. kesäkuuta 2001 kello 15.09 linkki Kiitti tosta KoPD vinkistä! Xena -soundtrackeja on myynnissä. Olisikohan niistä mihinkään?
Anonymous linkki 11. kesäkuuta 2001 kello 6.23
Anonymous 11. kesäkuuta 2001 kello 6.23 linkki Chividalilta hyvä ehdotus kuunnella Prodigyä Cyberiä pelatessa... sitä kyllä tulee kuunneltua muutenkin... kylläkin kaikki biisit eivät sovi Prodigyltäkään... mutta ehdotan Cyberin kanssa: "Android", "Smack my Bitch up" ja vaikka "What evil lurks"... "Breathe" sopisi taisteluihin paremmi :smile: noh... Nyt ehdoituksista kokemuksiin... Siitä musasta mitä olen viime pelisessiossa kuunnellut oli enimmäkseen Eläkeläisten Kellarihumppa ja DJ Bobo:n mahtava FREEDOM! Ne eivät luo oikeen RQ:hun kunnon tunnelmaa... Mutta jotkin biisit jota kaverilla on CD:llä luovat hyvän tunnelman peliin... en rupea sanomaan Artistien nimiä koska en tiedä miten kirjoitetaan :smile: Ja kyseisessä Wlu:n listassa taitaa olla Eläkeläiset aika korkelalla... 95-100??? Voisiko Wlu vähän tarkentaa tuota jos se on väärässä???
Wlu 000 linkki 11. kesäkuuta 2001 kello 9.20
Wlu 000 11. kesäkuuta 2001 kello 9.20 linkki Kellarihumppa... Pah! Se on komerohumppa. Ehkä eläkeläisten kuuntelua pitäisi jotenkin rajoittaa niin pelienkin taso nousisi! Tulee kyllä varmaan vieroitusoireita :smile:
Anonymous linkki 11. kesäkuuta 2001 kello 7.42
Anonymous 11. kesäkuuta 2001 kello 7.42 linkki Hah nyt kyllä tinppa erehtyi pahemman kerran sillä listan kärjessähän on Hypnoosikone joka jää jälkeen vain Tastille. Mutta Dj Bobo on aika hyvä vaikka ei taisteluihin sovi.
Anonymous linkki 11. kesäkuuta 2001 kello 16.23
Anonymous 11. kesäkuuta 2001 kello 16.23 linkki EEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!! UNOHDIN Hypnoosi Koneen!!!! EIEIEIEIEIEIEIEI!!!!! No kuitenkin... Paha moka tuli tossa Eläkeläisten biisinkin kanssa... Pitää varmaan mennä ostamaan köysi ja hirtäytyä sittenkin kun tommosia mokia tulee... ehkä Wlu näki tämän tulevan ja ehdotti tätä jo aijemmin... :smile:
Wlu 000 linkki 13. kesäkuuta 2001 kello 22.07
Wlu 000 13. kesäkuuta 2001 kello 22.07 linkki Kuten muut huomanevat se lista sisältää sisäpiirin huumoria ja kenenkään normaalin ei kannata edes kuvitella ymmärtävänsä sitä...
Anonymous linkki 14. kesäkuuta 2001 kello 2.19
Anonymous 14. kesäkuuta 2001 kello 2.19 linkki Vampiren peleihin (Sabbath/Camarilla) sopii lost paradise parhaiten, tai jokin muu vastaava... outoa kyllä dd peleissä ei oo musiikkia kuulunut kuin PJiin vaikertelevasta suusta... ( outo musiikkia sinällään, tulee mieleen joku living wall ...
Arkat linkki 18. kesäkuuta 2001 kello 6.59
Arkat 18. kesäkuuta 2001 kello 6.59 linkki Nykyään siellä tapaa soida jotakin aina taustalla (tavallisesti kaverin polttamat CDt jotka sisältävät kaikkea rapista Elvikseen, klassisesta goaan ja J-popista heavy rockiin), mutta usein kyllä käytän taustamusiikkeja. Oikeiden löytäminen on kyllä vaikeaa... viimeisimmäksi käytin D&Dssä koneellani olevaa suurta valikoimaa Ranma ½ animesarjan musiikkeja, koska ne sopivat upeasti kampanjan luonteeseen.
Zorak Zoran linkki 24. kesäkuuta 2001 kello 19.33
Zorak Zoran 24. kesäkuuta 2001 kello 19.33 linkki Juuh, kuten Arkat sanoi meillä soi millon mikäkin mitä olen kyhäillyt kasaan... Itse olen huomannut että taustalle sopii lähes mikä musiikki tahansa kunhan se ei herätä tunnetiloja (esim, kun mankasta alkaa tulla technoa meidän "saaks ampuu" haltija alkaa heti riehumaan:smile: ja tottakai jos voluumia on liikaa niin kukaan kuule mitään joten kohtuus kaikessa... parasta on pelata ilman musiikkia, ainakin RuneQuestia... Cyberpunkiin nyt sopii lähes kaikki... riippuu kokonaan pelistä ja pelaajien sen hetkisestä mielentilasta kannattaako sitä musiikkia laittaa ollenkaan... mielenkiintoisena pointtina... kokeilkaapa soittaa "Reijo Taipale - Satumaa" samaa aikaa kun kiivas taistelu on käynnissä :smile: Zorak Zoran
Guzmo linkki 24. kesäkuuta 2001 kello 13.44
Guzmo 24. kesäkuuta 2001 kello 13.44 linkki [quote:4a033e0fd6] mielenkiintoisena pointtina... kokeilkaapa soittaa "Reijo Taipale - Satumaa" samaa aikaa kun kiivas taistelu on käynnissä[/quote:4a033e0fd6] On ollut kuule muutaman kerran lähellä ettei pelaajahahmot ole hyökänneet PJ:n kimppuun... Enkä halua että hyökkäävät jatkossakaan :smile: - Guzmo
Anonymous linkki 1. heinäkuuta 2001 kello 7.28
Anonymous 1. heinäkuuta 2001 kello 7.28 linkki Moni on maininnut nuo nuo soundtrackit ja sanonut että ne ovat hyviä mutta on pikku probleema... Mistä ihmeestä niitä olisi tarkoitus saada ? En muista koskaan edes nähneeni MITÄÄN soundtrackia kaupoissa mutta enpä tosin ole levyjä kovin selaillutkaan. Itse asun Haapavedellä (n.130km Oulusta etelään, noin 30Km:n päässä Nivalasta jos joku tuntee paikan) eikä täältä ole mitään mahdollisuuksia löytää kyseisiä "hienouksia" joten jos joku tietää Oulusta paikan mistä niitä löytyy, olen äärimmäisen kiitollinen mikäli kerrot paikasta minulle.... Kiitän ja kumarran jo nyt... Niin ja jos haluaa taustamusiikiksi esim.taisteluille (siis fantasia sellaiselle ) metallia, suosittelen sydämmellisesti yhtyettä nimeltään Rhapsody. Yhtyeen musiikki on tyyliltään Symphonic Epic Hollywood Metal... Ja tuosta kimppuun käymisestä... jos joku minua ärsyttää niin se on trance RQ:n taustalla ( Pelinjohtajalle vinkiksi )....
Anonymous linkki 1. heinäkuuta 2001 kello 8.16
Anonymous 1. heinäkuuta 2001 kello 8.16 linkki Zorak Zoran: mielenkiintoisena pointtina... kokeilkaapa soittaa "Reijo Taipale - Satumaa" samaa aikaa kun kiivas taistelu on käynnissä Reijo Taipale määrää! ! ! :smile: :wink: :b Yhtä paljon kuin Kari Tapio, Tapio Rautavaara, Tapani Kansa, sekä Matti ja Teppo! Ja Jari Sillanpää! NOT! *antaa ylen* :smile: :smile: Ishorille: En tiedä Oulusta, mutta suosittelen yleensäkin ottamaan selvää ja kyselemään erikoisista musiikkiin erikoistuneista puodeista. Siis paikoista, jotka ovat pyhittäneet olemassaolonsa yleensäkin erikoisen musiikin haalimiseen ja myymiseen. Oulun kokoisessa kaupungissa niitä luulisi ainakin muutama olevan.
newsalor linkki 2. heinäkuuta 2001 kello 10.01
newsalor 2. heinäkuuta 2001 kello 10.01 linkki Ishor: Oulussa toimii sellainen pulju, kuin levykauppa äx. Se on ihan rento liike ja niillä on halvat hinnat ja nettisivu. Tilasin tuossa juuri itse sieltä soundtrackkejä pari kappaletta ja vaikka niillä ei niitä suoraan hyllystä ehkä löydykkään, niin ainahan voi tilata. Jos on valmis maksamaan ylimääräistä, niin Musiikki Kuullaksessa oli ainakin elokuvien soundtrackkeja saatavilla. Mm. Conanit ja muut löytyy sieltä. Hei muuten! Sopisikohan Hiipivä Tikru & Piilotetun Lohkarin musat taustamusiikiksi?
Guzmo linkki 2. heinäkuuta 2001 kello 9.47
Guzmo 2. heinäkuuta 2001 kello 9.47 linkki [quote:5557f3bb58] Hei muuten! Sopisikohan Hiipivä Tikru & Piilotetun Lohkarin musat taustamusiikiksi? [/quote:5557f3bb58] No mikä ettei. Hieno elokuva muutenkin kuin musiikkiensa puolesta. ------------------------- - Guzmo
Waylander linkki 30. heinäkuuta 2001 kello 12.00
Waylander 30. heinäkuuta 2001 kello 12.00 linkki Meidän porukkamme kuuntelee mielellään seuraavia: Might&Magic VI-VIII PC pelimusiikkia. Jylhiä tunnelmia. Northern Sounds - klassinen kokoelma jossa 'väliraitoina' erilaisia pohjoisen ääniä (suden ulvontaa yms.) Lisäksi suosittelen: Gladiator, Braveheart ja 13th Warrior leffojen sndtrackeja.
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 30. heinäkuuta 2001 kello 1.38
Topi Hiski Viljami Salmi 30. heinäkuuta 2001 kello 1.38 linkki ISHOR: Minä esim sain conan barbaari soundtrackin airon music levyliikkeestä kauan sitten. Menin kysymään heidän levytarjontaansa ja kysyin voiko tilata conan barbaari ja muut soundtracit ja sitten odotin kaksi viikkoa ja menin ja ostin soundtrackit oli ilmestynyt kaupaan. Varmasti kaupoissa on levylistat joista löytyy kaikki mitä melkein haluaa! Kunhan menee ja kysyy!
Anonymous linkki 31. lokakuuta 2001 kello 6.03
Anonymous 31. lokakuuta 2001 kello 6.03 linkki Olemme kuunnellut aika sekalaista musiikkia, mutta vihdoin ja viimein löysin Stockmannilta music from Braveheart CD:n. Loistavaa taustamusaa RQ:n.
Dovas linkki 23. maaliskuuta 2002 kello 12.19
Dovas 23. maaliskuuta 2002 kello 12.19 linkki Meidän tiimissä nuo pari haluaa kaiken aikaa kuunnella Nightwishiä, Gatheringia ja Rammsteinia. Välillä pursuu jopa korvista ulos. Ei siinä mitään. Onhan nuo sikäli, esim Gathering, todella mainio. Mutta hah(!), jos voisiin soittaa kaikkea mitä itse kuuntelen...! No, nää on suosikkeja jotka on myös uponnu noille muillekin: :Wumpscut: Synkkää sanksalaista Gothic-industrialia. Sopii erinomaisesti ilkeään lunarikampanjaan! Kuin punaisen kuun kelmeä pahuus, joka tunkeutuu jokaisen mieliin! Sisältää muutamia kauniitakin biisejä jotka sopii vaikka Deezolan palvojille... Leather Strip (Lue edellinen) Fields of Nemphilim Gothic-rockia Deep Purple with London Philharmonic Orchestra Loistavaa keskiaikapeleihin. Bladerunner soundtrack Tarvineeko selittää?
Squirrel linkki 6. huhtikuuta 2002 kello 8.39
Squirrel 6. huhtikuuta 2002 kello 8.39 linkki Rhapsody on oikeesti ihan hyvä. Minulla on niitten koko tuotanto ämpeekolmosina. Naapurit ei vaan tykkää kun huudattaa "March of The Swordmasteria" klo 21.00. Se Conan The barbarian soundtrackki on myös koneella. Se sopii RQ:hun tosi hyvin. [ Tätä viestiä on muokannut: Squirrel 2002-04-06 11:39 ]
Hatebreeder linkki 18. huhtikuuta 2002 kello 11.12
Hatebreeder 18. huhtikuuta 2002 kello 11.12 linkki Meitin porukka kuunteli Hammerfallia.... Sopii kunnon fantasia ropelluksen taustalle.
Juhno linkki 18. huhtikuuta 2002 kello 14.16
Juhno 18. huhtikuuta 2002 kello 14.16 linkki Viime lauantaina kun pelasimme, eräs kaverini toi minulle kovalevyllään kaikennäköistä mp3sta ja muuta ryjää. Pistin vain suoraan kaikki biisit sieltä kovalevyltä. Oli aika infernaalista kun kesken kiivasta taistelua alkoi tulla Muumi-theme, Alfed J. Kwak-theme tai muuta vastaavaa.. ja sen jälkeen taas Bal Sagothia tai Rhapsodyä.. ja sitten perään Dr. Albanin Sing Hallelujah! :smile:
GEAS linkki 20. huhtikuuta 2002 kello 16.59
GEAS 20. huhtikuuta 2002 kello 16.59 linkki Meillä ei kyllä soiteta mitään mutta KoPD sivuilta saa muutaman biisin jotka sopii varmaan hyvin orlanthi peleihin.
Dovas linkki 20. huhtikuuta 2002 kello 17.41
Dovas 20. huhtikuuta 2002 kello 17.41 linkki Se on tullut huomattua että pelatessa tulevista tapahtumista riippuen kummasti hakee sopivaa musiikkia omasta levyhyllystä. VENOM on erinomainen valinta kun pelataan hahmoja, jotka ymmärtävät vain :wink: väkivaltaa. Berserkeille sopivaa machopullistelua, hah! MORBID ANGELiakin tulee joskus soitettua jossain hyvin frrriikeissä ympyröissä...kun kyseessä on demoneita uz`ien temppeleissä. Hymmm...kuulostaa jotenkin naivilta...
Marcus Maximus linkki 6. toukokuuta 2002 kello 13.16
Marcus Maximus 6. toukokuuta 2002 kello 13.16 linkki Joo, kun itse vedan pelia, kaytan taustamusiikkia jatkuvasti. Eli, olen vasemmalla kadella DJ, ja pyoritan suhteellisen ennaltamietitysti kamaa tilanteen mukaan. Gloranthassa nailla paasee siedettavasti alkuun: YLEISTA FANZUA: [b:ef964be6f0]Loreena McKennitt[/b:ef964be6f0], melkein koko tuotanto loistavaa balladityyppista majatalomusaa. Pitakaa kuitenkin nappinne irti Cold Winter Nightsista. [b:ef964be6f0]Conan Barbaari[/b:ef964be6f0], jonka kaikki jo tuntevatkin. [b:ef964be6f0]Enya[/b:ef964be6f0] on liiankin rauhallista, mutta sopii kauniiksi musiikkimaisemaksi muun oheen. [b:ef964be6f0]Hiipiva Tiikeri, Piilotettu Lohikaarme[/b:ef964be6f0] on riipivan kaunista kamaa. Ylikauttajat ristiinnaulitaan aamunkoitteessa, mutta oikein ajoitettuna ja saasteltyna saa roolittomatkin pelaajat vetistelemaan. SARTARIIN: [b:ef964be6f0]Braveheart[/b:ef964be6f0] on aivan ehdoton. Kuunnelkaa kerta ja rakastukaa. [b:ef964be6f0]Riverdancen[/b:ef964be6f0] soundtrackeilla on vahan turhan innokasta kamaa perustaustaksi, mutta esimerkiksi barbaarijuhliin, karajille ja rituaaleihin todella oivallista. IMPERIUMIIN: [b:ef964be6f0]Gladiator[/b:ef964be6f0] -- hopi hopi kauppaan siita! Tassa on Marmorifalanksin paatosta ja Kuunpojan patriotismia enemman kuin kaverille jakaa! [b:ef964be6f0]LotR[/b:ef964be6f0] on hairitsevan vaihteleva, kun Nazgulien valiin soitetaan pokkana hilpeaa hoppelimusaa. Silti varsin mainio kun valikoi biiseja ahkerasti. Mutta uuden kokeileminen toimii hyvin, esimerkiksi soitin [b:ef964be6f0]Quaken[/b:ef964be6f0] soundtrackin hiljaisinta taustabiisia repeatilla bassot kaakossa niin kovaa etta se kuului selkeasti, ja hyvin toimi. Kun zombiearmeija herattaa hahmot keskella yota, pelaajat kannattaa herattaa luukuttamalla vaikka [b:ef964be6f0]Nightwishin[/b:ef964be6f0] Stargazersia tai [b:ef964be6f0]Ensiferumin[/b:ef964be6f0] Battle Songia hetken aikaa. Sitten kannattaa laittaa volaa pienemmalle etta pelatakin voidaan valissa. Jos tama osasto kiinnostaa, kannattaa katsastaa italialaisen sankarimetallin 'sinfoniametallibandi' [b:ef964be6f0]Rhapsody[/b:ef964be6f0] myos. [b:ef964be6f0]Elakelaisetkin[/b:ef964be6f0] varmasti toimivat taustana kun loytaa niille oikean ajan ja oikean paikan. Vaikka kun Sartarilaiset kayvat niin samanlaisten mutta kuitenkin erilasten Tarshilaisten mailla kapakassa, kyseinen humppakokoonpano voisi hyvinkin puoltaa paikkaansa. Tastapa tulikin mieleeni etta pitaa kaivaa jostain [b:ef964be6f0]Joan of Arcin[/b:ef964be6f0] aaniraita.
Tupew linkki 11. kesäkuuta 2002 kello 7.32
Tupew 11. kesäkuuta 2002 kello 7.32 linkki Meillä ehkä soitettaisiin musiikkia jos olisi jotain sen kaltaista mikä sopisi mutta minun mielestä sen pitäisi olla hiljaisella koska jos se on kovalla en pysty hyvin keskittymään. mutta minun mielestäni musiikin soitto on ihan järkevää.
Thorinir linkki 14. kesäkuuta 2002 kello 7.04
Thorinir 14. kesäkuuta 2002 kello 7.04 linkki totanoin... ei yleensä olla kuunneltu mutta sitä vois kyllä kokeilla... itselläni on 3 cd:tä keskiaikaista musiikkia.. joo tota pitää testata :wink:
Larppa linkki 11. marraskuuta 2002 kello 16.44
Larppa 11. marraskuuta 2002 kello 16.44 linkki Meillä päin on soitettu harvoin, mutta jos on niin se on ollut sankariheviä! Ite en tykkää siitä, mutta hyvän tunnelman se luo taisteluihin (ainakin paremmin kuin joku dance tai rap...)
Rautakääpiö linkki 12. marraskuuta 2002 kello 12.33
Rautakääpiö 12. marraskuuta 2002 kello 12.33 linkki meillä kuunnellaan mootsarttia ja vivaltia... 8-)
Anonymous linkki 24. marraskuuta 2002 kello 14.57
Anonymous 24. marraskuuta 2002 kello 14.57 linkki Ite soitan aina oman bändin (Proge-metallia) Tai siten jonkun muun bändin (Melodista Heavya) taustalla... Vaikka onkin noita Stratovariuksen CD:eitä pirusti, niin ei sitä silti jaksa sankariHEAVYa kuunnella kokoajan.... Vaikka Symphony X, NightWish, Sinergy tms... Noita ainakin aoi aina WinAmpissa ku pelataan...
-ReliGE- linkki 31. joulukuuta 2002 kello 20.31
-ReliGE- 31. joulukuuta 2002 kello 20.31 linkki :roll: mulla soi yleensä heavy metal tai punk...
Vesa linkki 1. tammikuuta 2003 kello 17.09
Vesa 1. tammikuuta 2003 kello 17.09 linkki Parasta taustamusiikkia on sellainen jossa ei ole laulua laisinkaan. Eikä sitä muulloin jaksaisi kuunnellakaan, esimerkkinä heart of space, jokainen biisi kestää n. 60min. Sopivaa taustamusiikkia, ei häiritse ainakaan minua.
Dovas linkki 1. tammikuuta 2003 kello 18.40
Dovas 1. tammikuuta 2003 kello 18.40 linkki [quote:4ed0a8d8cc="-ReliGE-"]:roll: mulla soi yleensä heavy metal tai punk...[/quote:4ed0a8d8cc] ReliGE - vähän niinkuin Bad Religion? 8-) Bravissimo. Ei muuta kuin tervetuloa foorumille.
Garrik linkki 17. helmikuuta 2003 kello 22.17
Garrik 17. helmikuuta 2003 kello 22.17 linkki Tsekatkaa ambient-skene: ei laulua = ei häiritseviä sanoja. Hitosti roskaa, mutta kun löytää oikeat tekijät, laatu on yleensä turvattu. Meillä soi melkein pelikerralla kuin pelikerralla Steve Roachin musa, ehdottomina ykkösinä The Magnificent Void ja Kiva. Jälkimmäisessä kanssatekijänä oleva Michael Stearns on myös melko luotettavaa. Void on alusta loppuun hiljaista jyrinää ja uhmaa, jos stereot riittää, niin korviahuumaavaa... Kivassa on tribaalimpi meininki, rummutusta, aavemaista viheltelyä ja sen sellasta. Nää toimii parhaiten pelottavien ja outojen tilanteiden sekä rituaalien taustamusana. Löysin molemmat Helsingin kaupunginkirjastosta, joten ne voi saada tilattua omaan kotikirjastoon nuin vain.
Kasila linkki 18. helmikuuta 2003 kello 6.26
Kasila 18. helmikuuta 2003 kello 6.26 linkki Hee... Saa siinä olla sanoja... Pankaa S Y L soimaan... hehe...rankkaa settiä... "U SOUL DIES....the feeling i fucking hate"
newsalor linkki 18. helmikuuta 2003 kello 9.45
newsalor 18. helmikuuta 2003 kello 9.45 linkki Tietokonepeleistä löytyy monesti hyvää kamaa. Käytän mm. Throne of Bhaalin, Morrowindin, Fantasy Generalin ja Heroessin musiikkeja. Niitä piristän sitten ambientilla / äänimaisemilla ja hevillä. Man-o-War, Arcana, Raison D'Etre tms. pirustää mukavasti. Lisäksi olen pistänyt miksiin joitain tiettyjä pätkiä äänimaisemaa. Esim. basaarin äänimaisema antaa vauhtia kaupankäyntisessioille kummasti.
Marcus Maximus linkki 18. helmikuuta 2003 kello 13.22
Marcus Maximus 18. helmikuuta 2003 kello 13.22 linkki Garrik, suosittelen erittäin lämpimästi myös Paul Sauvanetia, jonka löytää kanssa kirjastosta. Tai, ainakin Sauvanetin Nomadin. Rauhallista eteeristä kamaa, jossa riittää kuitenkin paatosta. Roach on sukulaatia jep, vaikka Roachin, Stearnsin ja parin muun Desert Solitaire onkin aika unettavaa murinaa.