Vanha foorumi

Takaisin

Ikimuistoiset kriittiset onnistumiset

Yleinen RuneQuest-keskustelu
khazad 24. syyskuuta 2007 kello 13.58
Kirjoittaja Viesti
khazad linkki 24. syyskuuta 2007 kello 13.58
khazad 24. syyskuuta 2007 kello 13.58 linkki Kertokaapa teidän parhaimmat kriittiset onnistumiset! joissain seikkailuissa niitä saa odottaa vaikka kuinka kauan ja joskus niitä tulee joka toinen heitto nii ois kiva tietää minkälaisia "kriittis comboja" ootte saaneet :-D ensimmäisenä tulee mieleen yksi seikkailu jossa olin kentauri ja kaveri pelaaja oli ihminen. oltiin tutkimassa isoa luolaa ja saatiin 30 metrinen kivi hirviö kimppuun (mentiin taas kerran sählään sitä sun tätä...). kaveri kiikku kriittisellä ja onnistumisella hirviön päälle ja iski sitä päähän miekalla joka löytyi samasta huoneesta kuin kivihirviökin. se taistelu oli melko helppo, paitti että mun kentaurin jalka jäi sen hirviön alle ku se kuoli... lähettiin sitte pois sieltä ja saatiin vastaan puoli armeijaa haltioita... lähettiin juokseen läpi ja päästiin melko hyvin eteneen kunnes niitten päällikkö tuli vastaan. kaveri iski sen päällikön vartijaa kriittisellä ja se kupsahti, samoin mie ammuin mun jousella toista hemmoa kriittisellä ja seki kuoli. sitte vielä ammun kriittisen siihen niitten johtajaan ja vahinkoa tuli 23 sen olkapäähän (aika kova jousi, kentauri olin nääs). sitte paettiin paikalta ja päästiin turvallisesti pois. toinen kerta oli eri pelinjohtajan kans. oltiin merirosvoja ja oltiin hukattu laiva koska sen kimppuun hyökättiin ja me paettiin. kaveri kysy PJ:ltä että jos se viheltää nii tuleeko se vene meidän luo? PJ sano että jos kriittisen saat nii tulee. sitte kapteeni (se kaveri) vihelsi kriittisellä onnistumisella ja sieltähä se laiva tuli hienosti pysähtyen meidän eteen. yhellä kerralla taas sitte kaverin kanssa lähettiin etsiin temppeleitä. löydettiin raunio temppeli ja sen sisällä oli jonku jumalan patsas. sanoin PJ:lle että jos mie nyt vihellän nii herääkö se eloon? PJ sano että "no kriittisellä joo herää se" (nyt oli eri johtaja ku tos piraatti jutus). vihelsin ja oho nopilla tuli heitto 001 ja sitte se patsas heräs eloon ja siinä sitä sitte alettiin jutteleen jumalan kanssa... vielä yks tulee mieleen. kaveri oli rellestäny kaupungilla ja se oli pistetty paaluun kiinni ja se meinattiin tappaa rangaistukseksi. PJ sano että jos tulee 001 noppa heitos nii sie pelastut jumalallisella väliin tulolla. ja sieltä sitte räpsähti 001... menetti kaveri yhen mahtia ja sitte oli joku toinen tyyppi ilmestyny kärsimään kaverin synnit ja kaveri oli vapaa ja lähti pois paikalta... joskus noita kriittisiä satelee just semmosis paikois ku niitä tarvii :lol:
drazaw linkki 25. syyskuuta 2007 kello 14.43
drazaw 25. syyskuuta 2007 kello 14.43 linkki Ja sitten kerran yhessä pelissä jossa seikkaili ainaki Khazad, To The Hhrats. Oltiina saatu tehtäväksi puhistaa yks linna ja me tietenkiin otettiin tehtävä vastaan ja kun oltiin melkein koko linna tutkittu vastaan tuli pieni pelottavan pirullinen peikkolainen joka tärisi pelosta kun yksi pelaajista oli menossa listimään sen ni peikkolainen yllätti ja kiskas kriittisellä pelaajan pään irti, jonka jälkeen tais muut pelaajista saapua paikalle ja säikähtää mitä oli tapahtunut jolloin minä pelaajana aukasin viereisen oven huoneen josta tuli vihaisia mitä lie kääpiön kaltasia olentoja, mutta tais se pekkolainen jotenki koitua kaikkien kohtaloksi.
khazad linkki 28. syyskuuta 2007 kello 17.18
khazad 28. syyskuuta 2007 kello 17.18 linkki (toivottavasti tämä aihe ei mene vain minun ja Drazavin yksin puheluksi, mutta kirjoitampas tänne taas :) ) taas kerran oltiin peliporukan kans pelaamas RQ:ta. Oltiin tutkimassa yhtä tornia, josta löytyi hiekkarantainen lampi. sisälle lampihuoneeseen päästyämme alkoi kuulua laulua ja koko seikkailija porukka lumoutui. PJ sanoi pelaajalla että jos nyt heität 001 nii se laulaja on mammutti ja se tulee sielt lammesta. PJ tarkoitti asian vitsinä mutta kaveri kiskas nopilla 001... sieltä sitte putkahti esiin karvainen mammutin pää lammesta... sitte samassa seikkailussa taas PJ sano kaverille että jos ny heität 001 nii muutut aasiksi (kaveri oli yrittäny muodonmuutosta aasiksi jo aika kauan vitsillä...). vitsinä PJ tarkoitti tämänki mut se sama hemmo joka teki ton mammutti heiton kiskas toisen 001 heiton! siinä sitte ihmeteltiin ku kääpiö muuttu aasiksi tahdon voimalla... :lol: joskus toi pelailu menee aikalailla pelleilyksi mut hauskaa oli :wink:
Alec linkki 29. syyskuuta 2007 kello 11.15
Alec 29. syyskuuta 2007 kello 11.15 linkki [quote:bf13ae0604="khazad"](toivottavasti tämä aihe ei mene vain minun ja Drazavin yksin puheluksi, mutta kirjoitampas tänne taas[/quote:bf13ae0604] Taitaapi olla että vanhemman sukupolven kirjoittelijat ovat jo tyhjentäneet pajatsonsa näiden tarinoiden osalta, muihin samantyylisiin topiceihin. Mutta eipä mitään, jatkakaa te vaan samaan rataan, näitä tarinoita on aina hauska lueskella :-D Viime RQ-pelikerrasta alkaa olla jo sen verran aikaa, ettei mitään tähän ketjuun sopivia tarinoita tule RQ:sta mieleen, mutta sen sijaan muistuu mieleen pelikerta viime Jyskylän kalikos-miitistä. Peli oli Nysalorin vetämä maximum game fun-säännöllä pelattu seikkailu, mitä oudoimmasta seikkailuporukasta, joka kiersi ympäri Gloranthaa kertoen myyttejä. Seikkailun loppupuolella jouduimme hirmuiseen meritaisteluun haltioita ja kääpiöitä vatsaan. Laiva otti sen verran osumaa että lähti uppoamaan tietenkin me mukana. No, siinä kun alettiin katsomaan mahdollista pelastuskeinoa, meidän peliporukan enemmän hengellinen hahmo(, joka myöskin mitä eriskummallisimpien tapahtumien jälkeen leimautui lievästi homoksi) ilmoitti yhtäkkiä koittavansa saada valaistuksen ja ymmärtää maailmaa niin hyvin että pystyy mielenlujuudellaan kannattelemaan laivaa veden pinnalla :roll: Kyseessä oli siis Vesan hahmo ja Vesa sitten pyöräytti nopasta ykkösen pöydälle! Kyllä sai taas nauraa kyyneleet silmissä...tavallinen perus jannu yhtäkkiä ymmärtää maailmaa niin hyvin että pystyy yhtenemään siihen mielellään ja kannattelemaan uppoavaa laivaa vedenpinnalla ajatuksenvoimalla :-o Oli kyllä muutenkin niin hulvaton pelikerta, että huh huh... :-D
drazaw linkki 29. syyskuuta 2007 kello 18.08
drazaw 29. syyskuuta 2007 kello 18.08 linkki Juu taas tänään tarähti kriittinen. Oltiin AArnikotkien saarella löydetty Kirottujen joki, Oltiin ostettu aarre-kartta jonka mukaan siellä päin piti olla aarre, mutta olin huvikseen pelaajahahmolla Ugluc Lautahammpaalla keksiny piirtää sihhen useamman rastin ennenku näytin sitä muille. Mutta oltiin kuitenki siellä joella ja lähettiin ettimään sitte niitä saaria jossa aarteita piti olla, mutta ku oltiin väärällä muolella saarta ja meillä oli vankkurit ja ne piti saada jotenki toiselle puolelle, jolloin joku pelaajista ehdotti että rakennetaan lautta, ni pelin johtaja ilmoitti että jos heitätte nollanollaykkösen [001] ni saatte kaleerin. Arvaappas mikä luku tuli? Sitte joesta nous laiva, jonka lokikirjan mukaan pääteltiin että laiva olis ollu pohjassa n.1000 vuotta, kenties sattuma vai? Ainiin ja sitte myöhemmin siellä laivalla mietittiin kannella että miten me saadaan se laiva pois sieltä ku se pultatattu pohjaan kiinni, jolloin maahinen (koko 4) muisti että laivan ruumassa oli pultit joista laivan saa irti. Silloin kaikki muut pelaajat alko moittimaan maahista jollon päätin heittää maahisen veteen...001! maahinen lensi 14 metrin päähän [vma 23] ja pelinjohtaja ilmotti että jos tulee kompurointi ni kala syö sen (oli sama maahinen onnistunu heitolla 001! saamaan 42 kilosen kalan joesta). Niinhän se pelinjohtaja heitti kompuroinnin ja Ugluc hyppäs Örkkimäiseen tyyliin pelastamaan sitä ja pelastiki
Gilgames linkki 12. lokakuuta 2007 kello 15.45
Gilgames 12. lokakuuta 2007 kello 15.45 linkki Viitaten ylempään viestiin, siitä kaleerista syntyi koko seikkailu loppujen lopuksi. Tutkimme tuntikaudet (In Real Time) sitä laivaa, jossa oli vaikka mitä. Esimerkikisi kohtasimme Undiinin. Mutta se ei ollut se pointti. Pointti on, että tämmöisistä (hulluista) tempauksista ja tapauksista voi todellakin kehkeytyä mitä mahtavimpia seikkailuita. Valitan etten voinut tällä kertaa liittää kertomuksiin uusia kriittisiä, mutta totesinpahan, kuinka saattaa käydä. Taidan panna takasin maate... Juu, kriittisiä nimittäin tuli lisää. Johdin seikkailua (jatkoa "Pimeyden Bastionille" (ks. Vihollisten mokat-aihe)) porukalle. Drazaw ja muita. Eräs pelaajahahmo, jolla oli muuten ylimääräinen kaoottinen toimiva raaja, muuttui lokiksi krittisellä, en vain muishta miksi. Ai niin, suohaltiat muuttivat yhden puolituisen Satyyriksi, joka piti irstailemisesta (lue: puhui rumia). Kellohan on jo paljon, jopas jotakin...
To_The_Hats linkki 17. tammikuuta 2008 kello 12.17
To_The_Hats 17. tammikuuta 2008 kello 12.17 linkki Juu on se kriittinen jännä ilmiö. Yleensä kun sitä tarvii niin se myös tulee, ainakin 50% mahdollisuudella. Onko tämä merkki yliluonnollisista voimista, jostain luonnonilmiöstä ( selviytymisvaisto ) vai tajuttomasta tuurista. Kuka tietää? Mutta ensimmäisen kriittisen ( , WHOA!! huudon ja taputuksen ) jälkeen alkaa kriittisiä tulla tiukoissa tilanteissa kummallisen paljon. Sama pätee jumalallisiin väliintuloihin, ne tulevat aina kun tarvii vaikka mahti ja mahdollisuus pienevät. Esimerkkinä. Aarnikotkien Saarella seikkaileva Ugluc oli täräytellyt jumallallisilla mahtinsa kolmeen, niin kun tilanne tuli niin :-o 001 ja taas pelastuttiin. Tosin tämä koitui erään kääpiön itsemurhapelastuksen kohtaloksi. Raukka räjähti kappaleiksi, mutta olisi pelastanut kaikki. Valitettavasti kenelläkään ei ollut enään mitään hätää. No tappoi se kolme slarkkia. ( taputuksia... ) On se kumma ilmiö. Juu kyllä.