Grief the lord of Rain
linkki
27. elokuuta 2007 kello 10.06
|
Grief the lord of Rain
27. elokuuta 2007 kello 10.06
linkki
|
Väsymyspisteet ovat tulleet aika turhaksi, koska kukaan ei koskaan jaksa muistaa vähentää niitä kuten pitäisi. Näin pikkuhiljaa niiden käyttö on vallan lopetettu. Suuret määrät väsymyspisteitä lojuu täysin käyttämättöminä hahmolomakkeella.
Ongelmaan on uusi ratkaisu: väsymyspisteet uusiokäyttöön. Eli homman nimi on seuraava: toisin kuin "pitäisi", käytetään väsymyspisteitä [b:ec12594855]boostaamaan[/b:ec12594855] yksittäisiä suoritteita. Kun tulee tilanne, jossa olisi parasta onnistua, niin pelaaja ilmoittaa tempauksen yhteydessä käyttävänsä väsymyspisteen ja saa tempaukseen 10 lisäyksen.
miksi 10? koska 5 olisi parempi, mutta sen lisääminen on vaikeampi laskea.
Esim. Cormak ottelee luolapeikon kanssa. Peikko lyö moukarillaan Cormakia ja peejii onnistuu peikon osumaheitossa. Cormakin ainoa mahdollisuus selvitä hengissä tästä on väistää, joten hän boostaa väistökykyään väsymyspisteellä, jolloin se nousee yhden heiton ajaksi 10:llä 54:stä 64:n. Pelaaja heittää 59, jolloin onnistuu kiitos buustaamisen.
Tämä myös vähentää pelaajien turhautumista samassa suhteessa ja väsymyspisteillä onkin yhtäkkiä kova kysyntä :lol:
|
Alec
linkki
27. elokuuta 2007 kello 11.27
|
Alec
27. elokuuta 2007 kello 11.27
linkki
|
Yhdellä vp:llä 10 boostia, tuntuu ainakin itsestä aika kovalta lisältä.
Mielestäni tämä Grief the lord of Rain:n(todella helppo ja keskustelu ystävällinen nimi...onneksi on copy/paste keksitty :wink: ) on kuitenkin erittäin hyvä idea. Meilläkin on vp:t lojuneet täysin käyttämättöminä ja hyödyttöminä, mutta tässä olisi ideaa saada ne todelliseen käyttöön.
Itse kuitenkin pitäisin PJ:nä, että yhdellä vp:llä saa yhden pisteen lisää heittoon. Ja vp:tä voi lisätä oman mielen kunnes ne loppuu.
Sitten tulisi samalla miettiä, että miten vp:t palautuvat? Tyyliin taistelun jälkeen ne palautuvat automattisesti tai vasta yöunien jälkeen akut latautuvat...vai RQ sääntöjen mukaan Djotain - jotain joka iskuhetki/meleevuoro, kun ei tee mitään.
|
Grief the lord of Rain
linkki
27. elokuuta 2007 kello 11.49
|
Grief the lord of Rain
27. elokuuta 2007 kello 11.49
linkki
|
[quote:b6150039b8]yhdellä vp:llä saa yhden pisteen lisää heittoon[/quote:b6150039b8]
Tätä on kyllä yritetty, mutta se on niin vähäistä. Sekä rajaton korottaminen vähentää taidon merkitystä.
|
Alec
linkki
27. elokuuta 2007 kello 11.59
|
Alec
27. elokuuta 2007 kello 11.59
linkki
|
[quote:16a2175c6b]Sekä rajaton korottaminen vähentää taidon merkitystä.[/quote:16a2175c6b]
Jos käytössä on 15 vp:tä, ei tuosta paljoa apua lohkea, mutta siihen yhteen elintärkeään heittoon tuo mukavaa lisää.
[quote:16a2175c6b]Tätä on kyllä yritetty, mutta se on niin vähäistä.[/quote:16a2175c6b]
Eikös juuri tuolla yhdellä pisteellä 10 lisää, vähennetä kyvyn merkitystä!?
|
Kasila
linkki
27. elokuuta 2007 kello 12.58
|
Kasila
27. elokuuta 2007 kello 12.58
linkki
|
asasas
|
Grief the lord of Rain
linkki
27. elokuuta 2007 kello 13.18
|
Grief the lord of Rain
27. elokuuta 2007 kello 13.18
linkki
|
[quote:70f5f7d159]Jos käytössä on 15 vp:tä, ei tuosta paljoa apua lohkea, mutta siihen yhteen elintärkeään heittoon tuo mukavaa lisää. [/quote:70f5f7d159]
Ihan totta. Ei niitä yleensä juuri ole käytössä varsinkaan haarniskan ja repun jälkeen. Onneksi repun sentään voi heittää pois rankan urakan esim. taistelun ajaksi.
[b:70f5f7d159]Tällä mennään[/b:70f5f7d159] :wink:
|
Bellad
linkki
28. elokuuta 2007 kello 8.22
|
Bellad
28. elokuuta 2007 kello 8.22
linkki
|
No miltäs kuulostaisi sellainen, että väsärit ynnätään kaikkiin kykyihin sellaisenaan, kuin ne taakan yms jälkeen ovat.
tällöin tulisi selkeän konkreettiseksi se, että paljonko haarniskat, kilvet yms syö sinun "maksimi kykyä".
Ja halutessaan voi käyttää 5 väsymyspistettä, jotta tämä bonus kaksinkertaistetaan yhdeksi käyttökerraksi (ja vähennys sitten jälkikäteen, kun heitto on heitetty).
Ja kun väsymyspisteet menevät negatiivisiksi, voi väsymyspisteistä tulevan haitan puolittaa käyttämällä 5 väsymyspistettä.
Riimuloitsun berserkki ja henkiloitsun fanaattisuus alaiset kohteet eivät voi hyötyä, tai kärsiä haittaa väsymyspisteistä.
|
Grief the lord of Rain
linkki
28. elokuuta 2007 kello 8.40
|
Grief the lord of Rain
28. elokuuta 2007 kello 8.40
linkki
|
Niin tai: sen hetkisen väsymyspisteiden kokonaismäärällä voi buustata yhtä suoritusta, mutta väsymyspisteet laskee vain yhdellä.
esim. jos Cormakilla on väsymyspisteitä taakan jälkeen vaikka 15, niin hän voi buustata yhtä suoritusta 15:sta, jolloin hänen väsymys laskee yhdellä 14:ta.
Ja väsymyspisteitä on saatava takaisin vaikka kesken taistelun, eli jos ei tee mitään kokonaisena meleevuorona(10 ih:nä) saa yhen pisteen takaisin. Näin saadaan hiukan jännitystäkin, kun mennään karkuun ja piilon palautumaan, jotain hyvin vaarallista hirviötä.
|
AtukkA
linkki
28. elokuuta 2007 kello 15.34
|
AtukkA
28. elokuuta 2007 kello 15.34
linkki
|
Tuo Belladin malli on miusta erittäin hyvä tai siis se kuullostaa hyvältä. Tai ainakin itse käyttäisin sitä.
Mutta en kyllä ole noita väsymyspisteitä käyttänyt. Enkä tule käytttämäänkään, koska meidän peleissä ainut joka osaa säännöt olen minä (PJ) ja on aika tuskaista yrittää tuota sääntöviidakkoa opettaa muille pelaajille antamatta kotiläksyjä.
Fantasiapelejä tulen luultavasti johtamaan tulevaisuudessa Menneisyyden varjoilla tai sitten ostan jonkun ihQun pelin.
|
Grief the lord of Rain
linkki
1. lokakuuta 2007 kello 15.45
|
Grief the lord of Rain
1. lokakuuta 2007 kello 15.45
linkki
|
Ollaan kokeiltu tuota väsymyspisteiden uusiokäyttöä. Se on toiminut vallan mainiosti.
Olen antanut pelaajien boostata kykyään heiton jälkeen, jolloin yhden vaajaksi jääneet heitot eivät ole vituttaneet. Tästä tosin ei saa kokemusmerkkiä -- vaikka tosin pitäisi ehkä saadakin.
Ja kun väsymyspisteet ovat vähissä, tulee kuvioihin syöminen, juominen ja nukkuminen. Kun hahmo syö ja juo, hän kerää energiaa, jota pystyy konvertoimaan väsymyspisteiksi lepäämällä.
Eli kun hahmo jättää yhden vuoron väliin taistelussa, hän voi muuttaa kerätystä energiasta yhden pisteen verran d3-1 väsymyspisteeksi niin kuin säännöissä menee. Mutta vain niin kauan kuin energiaa on kerätty.
Ruokaa ja Juomaa voi molempia kerätä vain KOK pisteiden verran. Eli iso hahmo voi syödä enemmän kuin pienempi hahmo.
Tällä tavalla roolipeliin saadaan tämä syömis- ja juomiselementti.
|
littlestone
linkki
2. lokakuuta 2007 kello 7.17
|
littlestone
2. lokakuuta 2007 kello 7.17
linkki
|
Tästä "boostaamisesta" tulee mieleen Cyper Punk pelissä oleva "tuuri" ominaisuus. Tämän tuuri ominaisuuden voi kerran seikkailussa lisätä boostaamaan jotain onnistumista.
Ollaan peliporukan kanssa joskus mietitty jotain vastaavaa RQ:hun. Tää on hyvä idea, mutta jos yhdestä väsymys pisteestä saa +10%, se on aika paljon... Aikaisemmin mainittiin, että yhdestä väsymyspisteestä saisi yhden. Se kuulostaa kotuulliselta.
Esim: jos hamolla on vaikka 30 väsymyspistettä, hän voi saada jopa +300% onnistumisiin! Mutta jos yhdestä vp:stä saa yhden onnistumiseen, saa tämä hahmo +30% onnistumiseen, kerran tilanteessa. Ja voisi vielä rajoittaa, että kerran seikkailussa saa käyttää 30 pistettä boostaukseen (tällä hahmolla).
Tässä kuitenkin tulee se vastaan, että väsymystä tulee seurata entistä tiiviimmin. Kun hahmo on käyttänyt väsymyspisteensä, alkaa tulla miinuksia ja olen ymmärtänyt, että moni ei jaksa laskea vämyspisteitä..?
Olen kai maininnut tämän joskus aikaisemmin, mutta:
Itse käytän väsymyspisteitä, jos kyseessä on pitkä taistelu. Esim. vastassa monta vihulaista tai vastassa on vustus, jolla on kovat kyvyt ja panssarit. Siis niin, että taistelu kestää ainakin 20MV. Ei se vaikeaa ole. Ottaa vain kynän ja paperia esille ja tukkimiehenkirjanpidolla ylös. Mutta turhaanpa sitä laskee, jos tietää taitelun loppuvan lyhyeen.
Sitten väsymystä voi käyttää eräänlaisena taistelutaktiikkana:
Iso peikko jolla on raskas panssari (vaikka 13pp) yrittää nitistää pelaajia. Pelaajat eivät meinaa saada iskua läpi peikosta. Vähän ajan kuluttua pelaajat huomaava, että peikko rupeaa väsymään ja pelaajat rupeavat keskittymään pelkästään väistöön (MV:ssä on kaksi toimintoa, pelaaja voi käyttää hyökkäyksen toiseen väistöön, jos vaikka eka väistö ei onnistu). Lopulta peikko väsyy ja osuminen on yhä vaikeampaa peikolta. Lopulta peikko yrittää vain huitoa epätoivoisia huitaisu yrityksiä pelaajia kohti ja tämä peikko on nyt helppo saalis pelaajille.
|
Grief the lord of Rain
linkki
2. lokakuuta 2007 kello 11.01
|
Grief the lord of Rain
2. lokakuuta 2007 kello 11.01
linkki
|
[quote:d2cad0a70e]Ollaan peliporukan kanssa joskus mietitty jotain vastaavaa RQ:hun. Tää on hyvä idea, mutta jos yhdestä väsymys pisteestä saa +10%, se on aika paljon... Aikaisemmin mainittiin, että yhdestä väsymyspisteestä saisi yhden. Se kuulostaa kohtuulliselta.[/quote:d2cad0a70e]
Juu, siis näin mekin teemme. Yksi on yksi.
[quote:d2cad0a70e]Tässä kuitenkin tulee se vastaan, että väsymystä tulee seurata entistä tiiviimmin. Kun hahmo on käyttänyt väsymyspisteensä, alkaa tulla miinuksia ja olen ymmärtänyt, että moni ei jaksa laskea väsymyspisteitä..? [/quote:d2cad0a70e]
Olen tullut siihen tulokseen, ettei kukaan [b:d2cad0a70e]oikeasti[/b:d2cad0a70e] jaksa seurata väsymyspisteitään. Se on ihan hyväkin, sillä se hidastaa hektistä pelitunnelmaa.
Me siis käytämme väsymyspisteitä [b:d2cad0a70e]vain[/b:d2cad0a70e] boostaamiseen. Eli jos hahmo yrittää hypätä yli kuolettavan rotkon ja jää vaikka heitossaan 15% vajaaksi, hän voi ottaa tuon erotuksen väsymyspisteistään ja onnistua juuri ja juuri. Ja pelaaja vähentää tämän 15 väsymyspistettä sitten lomakkeestaan. Muulloin väsymyspisteisiin ei oikeastaan kosketa.
Ja mitä miinuksiin tulee, niin silloin täytyy vähentää kuormaansa, esim. heittämällä reppunsa/rinkkansa täynnä rojua syrjään taistelunajaksi, jolloin tulee vapautuu lisää väsymystä. Mutta jos väsymys laskee todelliseen nollaan, katson että hahmon täytyy levätä ainakin yksi vuoro, jotta saa sen d3-1 väsymystä takaisin ainakin +1:n, jolloin ei vain voi boostata enää.
Tämä siksi koska en aina jaksa muistuttaa pelaajille, että "[i:d2cad0a70e]nyt ku sulla on väsymys miinuksella, ni sun täytyy vähentää se tästä kyvystä väliaikasesti![/i:d2cad0a70e]" Sillä tällaiset yksityiskohdat sattuu aina unohtumaan. Eikä ihme, sillä pelissä on kokoajan niin monta muutakin muuttujaa muistettavana.[/i]
Hei hyvältä näyttää... kyllä tämä tästä! :-D
kohta ollaan saatu kaikki pölyttyneet väsymyspisteet uusiokäyttöön ja Glorantha pelastuu :lol:
|