Vanha foorumi

Takaisin

Ropecon -08

Tapahtumat
Shireh 14. elokuuta 2007 kello 17.24
Kirjoittaja Viesti
Shireh linkki 14. elokuuta 2007 kello 17.24
Shireh 14. elokuuta 2007 kello 17.24 linkki Vaikkakin seuraavaan Ropeconiin on vajaa vuosi, niin suunnitellut sen varalle voisi aloittaa hyvissä ajoin. Pientä pohdintaa siitä mitä Kalikos haluaa ensi kesäksi. Muutama seikka johonka voisi kiinnittää huomiota: 1) Rekvisiitta pöydässä. Vanhat julisteet pöydässä ovat kärsineitä ja voisi olla hyvä muutenkin ottaa jotain muuta kuin Zinin kantta. 2) Zin Letters 3 olisi kiva saada myytiin. Itse en kykene artikkeliani toimittamaan, mutta toivottavasti muut kykenevät. 3) Ohjelma. Mitä halutaan järjestää ihmisille? Luento? Pelejä? Ohjelmavarauksen voisi tehdä niin aikaisin kuin mahdollista, sillä tunnin mittainen luento verotti sisältöä paljon. 4) Esitteet? Pitäïsikö Kalikos-esitettä uudistaa (en itse osaa sanoa mitään tähän, mutta jos jollakulla muulla olisi jotain kommentoitavaa?)? Pitäisikö tuoda jotain uutta? Itse ehdottaisin pientä esittelyä HeroQuest ja RuneQuest-roolipeleistä. Ihmiset kyselivät näistä yllättävän paljon. 5). Yksi pöytä oli mielestäni aika pieni. Ehkäpä, jos mahdollista, varaisi seuraavaksi kerraksi kaksi pöytää? Olisi enempi tilaa.
Nysalor linkki 14. elokuuta 2007 kello 19.18
Nysalor 14. elokuuta 2007 kello 19.18 linkki Shireh: [i:ba0ec7541d]Vaikkakin seuraavaan Ropeconiin on vajaa vuosi, niin suunnitellut sen varalle voisi aloittaa hyvissä ajoin.[/i:ba0ec7541d] Joo, suunnittelun aloittaminen hyvissä ajoin on ehdottomasti plussaa. Toivottavasti vain ei keskustelu ehdi unohtua ensi Ropeconiin mennessä. :) [i:ba0ec7541d]1) Rekvisiitta pöydässä. Vanhat julisteet pöydässä ovat kärsineitä ja voisi olla hyvä muutenkin ottaa jotain muuta kuin Zinin kantta.[/i:ba0ec7541d] Olen ehdottomasti samaa mieltä raahattuani samoja julisteita jo moneen tapahtumaan. Itselläni ei ole taitoa eikä osaamista rekvisiitan uudistamiseen, mutta jos joku haluaisi sitä hoitaa, Kalikokselta varmasti löytyisi rahoitusta siihen. Tämän vuoden Ropecon-budjetista käytettiin vain aika pieni osa. Muilla yhdistyksillä näytti olevan ainakin lakanoita, jotka saattaisivat olla käteviä levittää pöydän koristeeksi. [i:ba0ec7541d]2) Zin Letters 3 olisi kiva saada myytiin. Itse en kykene artikkeliani toimittamaan, mutta toivottavasti muut kykenevät.[/i:ba0ec7541d] Eiköhän sitä ainakin ensi Ropeconiin ole tarjolle, toivottavasti jo aikaisemminkin. Tällä kertaa täytynee jättää meille varastoon enemmän kappaleita kuin kahden aikaisemman lehden osalta, mikäli saksalaiset haluavat hankkia Ziniä niin paljon kuin meiltä riittää. Saapas nähdä, riittääkö Kotkanpesän matkaopastakin ensi Ropeconiin asti vai loppuuko painos jo sitä ennen. [i:ba0ec7541d]3) Ohjelma. Mitä halutaan järjestää ihmisille? Luento? Pelejä? Ohjelmavarauksen voisi tehdä niin aikaisin kuin mahdollista, sillä tunnin mittainen luento verotti sisältöä paljon.[/i:ba0ec7541d] Itse järjestän miltei varmasti pelejä seuraavassakin Ropeconissa. Jonkinlainen ohjelma on sekin kivaa, mutta tosiaan järjestelyt pitäisi saada lyötyä lukkoon tarpeeksi aikaisessa vaiheessa, jotta on mahdollisuus saada haluttu aika ja haluttuun vuorokaudenaikaan. Ohjelma on toki täysin kiinni siitä, ketkä ovat halukkaita osallistumaan siihen ja mitä nämä henkilöt ovat halukkaita tekemään. [i:ba0ec7541d]4) Esitteet? Pitäïsikö Kalikos-esitettä uudistaa (en itse osaa sanoa mitään tähän, mutta jos jollakulla muulla olisi jotain kommentoitavaa?)? Pitäisikö tuoda jotain uutta? Itse ehdottaisin pientä esittelyä HeroQuest ja RuneQuest-roolipeleistä. Ihmiset kyselivät näistä yllättävän paljon.[/i:ba0ec7541d] Roolipelisysteemien lyhyet esittelyt eivät olisi ehkä pahitteeksi. Jos jotakin pitää karsia, niin Kalikoksen jäsenlomake ei ole mitenkään välttämätön esitteeseen, koska niitä voidaan jakaa irtonaisina, kuten on tehtykin. Jos joku haluaa tehdä hienomman taiton ja lisätä mukaan kuvia, niin minun puolestani sellaisella henkilöllä on vapaat kädet hoitaa homma. Esitteen teksti löytyy minulta. [i:ba0ec7541d]5). Yksi pöytä oli mielestäni aika pieni. Ehkäpä, jos mahdollista, varaisi seuraavaksi kerraksi kaksi pöytää? Olisi enempi tilaa[/i:ba0ec7541d]. Tänä vuonna pöydät olivat odottamattoman pientä kokoa tai ainakin minulla on sellainen muistikuva, että aikaisempina vuosina pöydät ovat olleet suurempia. Toinen pöytä on vain sen verran kallis, etten tiedä, kannattaako sellaista hankkia ja onko siitä mahdollisesti saatava hyöty suhteessa kustannuksiin. Ymmärtääkseni toinen pöytä maksoi saman verran kuin yrityspöytä eli 100 euroa, kun taas yksi yhdistyspöytä oli vain 10 euroa. Siinä on aika huima ero, vaikka yrityspöytään sisältyykin ilmainen sisäänpääsy.
Shireh linkki 17. elokuuta 2007 kello 16.51
Shireh 17. elokuuta 2007 kello 16.51 linkki Voisimme hommata jostain sinistä kangasta (vaikkapa) ja valkoisella kangasvärillä/maalilla painattaa Kalikoksen nimi ja logo. Simppeli idea, helppo toteuttaa ja tuo väriä pöytään roimasti. Kalikos-esitteistä voisimme poistaa jäsenlomakkeen ja tilalle kirjoitella lyhyttä esittelyä pelimekaaniikoista. Entäs "Minkälainen maailma on Glorantha"-esitteet? Olivatko kelvollisia tuotoksia eli voiko jakaa jatkossa ihmisille? Toki virheet on huomattu ja niitä korjataan parhaillaan :) Ohjelmasta en sano nyt hirveämmin mitään, mutta voisin osallistua jos Kalikos pitäisi vastaavantyylisen luennon ensivuonnakin.
Alec linkki 21. elokuuta 2007 kello 14.05
Alec 21. elokuuta 2007 kello 14.05 linkki nevermind...
Olorin linkki 21. elokuuta 2007 kello 16.16
Olorin 21. elokuuta 2007 kello 16.16 linkki [quote:c3a14f89db="Alec"]Näyttää olleen ihan hyvä meno conissa. Ilmeisesti WTF-Glorantha meni sitten ihan nappiin...ellen ihan väärin teksteistä ymmärtänyt. Tässä olen itse ollut melko keppi otsassa/masentunut viikonlopun ajan...tämä minun toinen retki, joka esti oman coni reissun, peruttiin kaksi päivää ennen lähtöä, jolloin oli tietenkin täysin mahdotonta enää saada muutettua perjantain työvuoroja että olisi ehtinyt paikanpäälle. En sitten jaksanut yksin lähteä lauantaina ajelemaan, joten ketuiks meni tääkin...[/quote:c3a14f89db] Taisi tulla väärään ketjuun, tämä nimittäin koskee jo ensi vuoden conia. :wink:
Alec linkki 22. elokuuta 2007 kello 11.10
Alec 22. elokuuta 2007 kello 11.10 linkki [quote:d9f2f66bfe="Olorin"]Taisi tulla väärään ketjuun, tämä nimittäin koskee jo ensi vuoden conia.[/quote:d9f2f66bfe] No ...kele, yritämme korjaavia toimenpiteitä!
Shireh linkki 22. elokuuta 2007 kello 17.05
Shireh 22. elokuuta 2007 kello 17.05 linkki Alecin pitäessä urheasti topiccia ylhäällä on hyvä tilaisuus kertoa seuraavaan Ropeconiin idea, jonka Olorin meille kertoi. "Gloranthan kiertoajelu" olisi työnimike ja ideana olisi, että joka vuosi käsitellään 3-6 gloranthalle omintakeista asiaa. Niin, tästähän riittää vääntöä useammaksi Ropeconiksi. Seassa olisi siis maallikoille tarkoitettua ja syvällisempää aihetta. Minimivaatimuksena olisi kaksi tuntia per luento (1 luento per Ropecon). Suurimpana ongelmana olisi valita aiheet yhteen luentoon. Olorin lisätköön jos jotain oleellista puuttuu.
Alec linkki 23. elokuuta 2007 kello 17.06
Alec 23. elokuuta 2007 kello 17.06 linkki [quote:718ad11e21="Shireh"]Alecin pitäessä urheasti topiccia ylhäällä [/quote:718ad11e21] Köh, köh...joo todella urheasti kirjoitin väärään ketjuun :-D Ei muuten yhtään huonompi idea tuo "kiertoajelu". Tuollaiset Glorantha-luennot pitäisi muutenkin vaikuttaa pelkästi positiivisessa mielessä, eli mikäli innokkaita riittää, niin ainakin itse lupaudun katsomoon seuraavassa conissa. Ja koska mun oma Glorantha-tietämys on mitä on...poistun häiriköimään muihin topiceihin...
Shireh linkki 15. helmikuuta 2008 kello 9.40
Shireh 15. helmikuuta 2008 kello 9.40 linkki Ropecon 2008 lähestyy uhkaavasti. Kysymys kuuluu, että mitä Kalikos ry haluaa tehdä Ropeconissa? Olorinin "Kiertoajelu Gloranthaan"-esitelmäidea on sangen loistava, mutta jotain sisältöä pitäisi olla. Tiivistettynä; Mitä sisällöksi, kuka haluaa osallistua ja minkätyyppinen luento? Jos jotain kiinnostusta tapahtuu, niin kuka hoitaa varaukset? Vähimmäisvaatimuksena olisi IRC-keskustelujen perusteella vähintään kahden tunnin luentoaika, johtuen siitä kokemusten perusteella tunnin luento on liian lyhyt. Mitä muuta? Onko halukkaita rekvisiitan tekoon? Onko jotain muuta ohjelmaideaa mielessä?
Garrik linkki 4. huhtikuuta 2008 kello 18.54
Garrik 4. huhtikuuta 2008 kello 18.54 linkki Tuli hullu idea 'con-pöydän & sen ympäristön haltuunottoon: [b:4a67a6af7c]Ideapaja/esittelytuokio tms.[/b:4a67a6af7c] Aiheena Gloranthaa hiukan yleisemmät teemat: koherentin maailman tunnusmerkit, magia roolipelimaailmoissa, yhteisöllisyys hahmo- ja tarinaresurssina yms. yms. Kaikkiin näihin Glorantha antaa mielestäni herkullisia esimerkkejä. Jos asioista kuitenkin puhuisi yleisemmin, Glorantha-ummikot eivät ehkä pakenisi. Ajatukseni on, että ohjelma olisi jatkuvasti käynnissä: kun yleisöä on 2+, pyörähtää esitys käyntiin, ja jatkuu ehkä n. puoli tuntia yhdestä teemasta. Sitten teeman ja esittelijän vaihdos, ja seuraava setti käyntiin vaikka heti, jos se 2+ kuulijan raja täyttyy. Näin olisi standin vieressä koko ajan jotakin menossa, koko ajan demottaisiin juttuja - ja kaikki liittyisi Gloranthaan, mutta olisi toivon mukaan mielekästä myös laajemmalle yleisölle. Voisi myös vetää [b:4a67a6af7c]lyhyitä skenuja ohikulkeville[/b:4a67a6af7c], jotka eivät ole löytäneet omaa peliään. Voimakkaasti temaattisia & valmiiksi käsikirjoitettuja skenuja, joissa ihmiset heitetään gloranthalaisen saappaisiin, ja joissa heidän kokemustaan tuetaan - ei säännöillä, vaan valmiiksi kirjoitetuin avainsanoin & mahd. kuvailevalla tekstillä. Tai: annetaan kiinnostuneiden itse kysyä asioista, ja annetaan vastaukset skenun kautta, improvisoiden & Gloranthan asukkaiden suulla puhuen. (Heijastelee mun pelinvetotapaani: ehkä mä voin vetää pari tällaista juttua.) Luonnollisesti standilla pitäisi olla esillä ja näkyvillä [b:4a67a6af7c]Glorantha-materiaalin paljous[/b:4a67a6af7c]. Pöydän pitäisi kirjaimellisesti notkua kaman määrästä! Pöytähän on vuodesta toiseen näyttänyt (ainakin mun näkemän perusteella) kalsealta, epäinformatiiviselta jne. Pöydän takana on notkunut 0-2 tyyppiä, joista kukaan ohikulkija ei näytä olleen kovin kiinnostunut - paitsi se kaveriporukka, joka on esitelmien välillä käynyt höpisemässä pöydän äärellä. Yksi aivan olennainen juttu olisi saada pöytä sellaisesta paikasta, jossa ei ole pimeää (kuten viimeksi), ja joka ei olisi sillä lailla "oven suussa", ettei se jo valmiiksi vaikuta siihen unohdetulta. Kuinka paljon voimme vaikuttaa pöydän sijoittamiseen? Kaikkien näiden ideoiden pointti on tuoda näkyville se, että meistä Glorantha on siisti juttu, ja me itse viihdymme harrastuksemme parissa. Tarkoitus on tehdä tämä epämuodollisella, helpolla ja helposti lähestyttävällä tavalla, ei luentosalissa tai pöydän takana isute ja kiinnostuneita odottaen. Luonnollisesti pöytää pitävän jengin pitää olla "myyvää" = iloista ja avointa. -G
Vesa linkki 5. huhtikuuta 2008 kello 9.09
Vesa 5. huhtikuuta 2008 kello 9.09 linkki Garrik tuo vaikuttaa oikeen siistiltä ja toimivan tuntuiselta idealta. Täytyy varmaan jo vuosikokouksessa nostaa Ropecon esiin että pystytään hyvissä ajoin lähtemään väsäämään ohjelmaa ja toimintaa coniin ettei jää ihan viime tinkaan. Tosiaan pöytäänkin pitäisi vähän enemmän panostaa. Rekvisiittaa pitäisi olla enemmän ja tosiaan sellainen iso Kalikos banderolli jossain pöydän yläpuolella kiinnittäisi jo huomiota. Viereen sitten johonkin tauluun tai standiin infoa Gloranthasta, iso Gloranthan kartta näkyville yms. Ja tosiaan se aktiivinen porukka joka pitää pöytää pystyssä aina tarvittavan ajan ja vuorottelee. Lisäksi jos vuosikokouksessa saadaan päätettyä jotain konkreettista Glorantha -larpin suhteen niin siinäkin tapauksessa Kalikoksen pöydän olisi hyvä toimia larpista kiinnostuneiden infotiskinä jossa peliä mainostetaan ja saadaan porukka innostumaan toden teolla Gloranthasta ja tuosta mahdollisesta larpista.
newsalor linkki 19. toukokuuta 2008 kello 8.17
newsalor 19. toukokuuta 2008 kello 8.17 linkki Hallitus käsittelee tällä tahi ensi viikolla kokouksessaan tätä Ropeconin ohjelmaa. Esittäkää ehdotuksia ohjelman kokonaisuudesta, niin puimme sitten kokouksessa asiaa. Kokouksethan ovat muuten avoimia ja tapahtuvat irkissä.
Bellad linkki 19. toukokuuta 2008 kello 10.20
Bellad 19. toukokuuta 2008 kello 10.20 linkki Saan paikanpäälle myyntikonsultin/edustajan/erikoisasinatuntijan, joka on tehnyt näytteillepanoa 22 vuotta, suunnitellut ja toteuttanut myyntipöytiä/tiloja, ja muutoinkin osoittanut kymmenien vuosien kokemuksellaan kykenevänsä myymään mitä vain. Tästä seuralle aiheutuvat kulut ovat: 1 kunnollinen ateria perjantaina, Ropeconin alkaessa, kun Kalikoksen pöytä on aseteltu sopivaksi. Sekä mahdolliset Ropeconiväen vaatimat maksut siitä, että hän vierailee tiloissa. Kyseisellä ajanhetkellä hän työskentelee noin 60km päässä Dibolilta, joten kilometrikorvaus olisi myös asiallista. Henkilö käyttää vain sitä materiaalia ja tilaa, joka kyseisenä ajanhetkenä on paikanpäällä käytettävissä. Ilmoitusta minulle viimeistään toukokuun loppuun mennessä, mikäli seura ottaa tarjouksen vastaan.
Bellad linkki 7. kesäkuuta 2008 kello 22.46
Bellad 7. kesäkuuta 2008 kello 22.46 linkki Nysalor ehdotti, jotta TrollBall boardgame turnaus olisi osa Kalikoksen Ropecon 2008 pöytää. Kellään innostusta? Näkisin, että peli itsessään ei ole riittävän näyttävä sellaisenaan, vaan sitä varten pitäisi tehdä figuurit ja areena. Kenelläkään kiinnostusta moisesta projektista? Voin kyllä tehdä areenan, mutta kymmenien miniatyyrien valmistus on aika työlästä, ja olen aika työllistetty. Ja ylipäätään, mitä mieltä muut ovat siitä, jaksaako kukaan alkaa Ropeconissa Kalikosksen pöydässä vetämään moista peliä? pelin vetäminen on yksinkertaista, se vain vie paljon aikaa.
Garrik linkki 22. heinäkuuta 2008 kello 19.55
Garrik 22. heinäkuuta 2008 kello 19.55 linkki Onko Kalikos menossa Ropeconiin virallisesti (oma pöytä), epävirallisesti (tapaamispaikka sovittu), vai ei ollenkaan? Onko joku halulla ottanut vastuun pöytäjärjestelyistä, vai valuuko tämä homma maahan niinkuin nyt vaikuttaa? Ajattelin itse lähteä vetämään pari skenua pohjoisessa Sartarissa. Sillä pääsee ilmaiseksi sisään. Sitten voi katsella, jos siellä olisi jotakin mielenkiintoista. -G
Nysalor linkki 22. heinäkuuta 2008 kello 22.03
Nysalor 22. heinäkuuta 2008 kello 22.03 linkki Garrik: [i:9d21b92686]Onko Kalikos menossa Ropeconiin virallisesti (oma pöytä), epävirallisesti (tapaamispaikka sovittu), vai ei ollenkaan?[/i:9d21b92686] Kalikoksella on oma yhdistyspöytä Ropeconissa. Pöytä ei tule näillä näkymin olemaan kovin paljon toiminnallisempi kuin aikaisempinakaan vuosina, mutta koristeeksi sentään saadaan Conklaavissakin ollut Kalikos-lakana ja puhetta on ollut myös uusista julisteista. Itse otan pöydälle Glorantha-kirjallisuutta, mutta kovin suurta määrää sitä en voi raahata mukana. Kirjat kulkevat mukanani eli ne ovat pöydässä vain silloin, kun ehdin siinä peleiltäni päivystää. Pöydässä tulee varmaan olemaan myynnissä Kotkanpesän matkaopasta, mutta Zinin osalta näyttäisi, ettei se ehdi valmistua Ropeconiin mennessä, ellei jotakin uutta tapahdu taittorintamalla. Se on harmi, mutta eipä kai asialle mitään mahda. Alun perin suunniteltiin, että pöydän yhteyteen saataisiin Privatsin Trollball-peli, mutta se ei tilanpuutteen vuoksi onnistu. Hän siis peluuttanee peliä toisaalla. Uutena ideana olen ajatellut yhdistyspöytään jonkinlaista Gloranthaan ja Kalikokseen liittyvää kyselyä, jossa arvottaisiin kaikkien vastanneiden kesken jokunen pieni palkinto. Kyselyssä voisi kartoittaa vaikka, mitä ihmiset oikein tietävät Gloranthasta, mitä mielikuvia se herättää, miten ihmiset voisivat innostua Gloranthasta ja sellaista. Olisiko muilla ideoita tätä koskien? Vaikka arvonta ei ole mikään iso juttu, se voisi herättää hiukan lisää ihmisten huomiota – voisi kuvitella, että monet haluavat osallistua ilmaiseen kilpailuun, josta voi voittaa jotakin. Jos joku haluaa toteuttaa jotakin muuta Kalikoksen pöydässä, se varmasti sopii. Lyhyet skenut tai improvisointi olisivat varmasti ihan hyviä ideoita pöydän piristämiseksi, mutta toistaiseksi kukaan ei ole ilmoittautunut sellaisia järjestämään. Mainittakoon vielä, että aion peluuttaa Ropeconissa mitä luultavimmin kolme Glorantha-peliä, joista yksi perustuu Blood of Orlanth -kirjaan. Pelaajat ovat siis enemmän kuin tervetulleita mukaan niihin. :) Ehkä kalikoslaisten peleistä voisi kerätä jonkinlaista infoa myös Kalikoksen pöytään, jotta pelejä voisi mainostaa muille kalikoslaisille ja kaikille kiinnostuneille.
Vesa linkki 23. heinäkuuta 2008 kello 15.16
Vesa 23. heinäkuuta 2008 kello 15.16 linkki [quote:d395c3a628="Garrik"]Onko Kalikos menossa Ropeconiin virallisesti (oma pöytä), epävirallisesti (tapaamispaikka sovittu), vai ei ollenkaan? Onko joku halulla ottanut vastuun pöytäjärjestelyistä, vai valuuko tämä homma maahan niinkuin nyt vaikuttaa? Ajattelin itse lähteä vetämään pari skenua pohjoisessa Sartarissa. Sillä pääsee ilmaiseksi sisään. Sitten voi katsella, jos siellä olisi jotakin mielenkiintoista. -G[/quote:d395c3a628] Tarkoitus olisi että Kalikoksen pöydän ääressä pyrittäisiin vähän enemmin mainostamaan kalikoslaisten vetämiä Glorantha -pelejä. Nysalor ja Newsalor ainakin vetänevät Glorantha -pelejä, joten mukaan vaan. Kalikoksen pöydän äärestähän sitä sitten voidaan hyvin haalia innokkaita pelaajia mukaan. Täytynee varmaan jonkunlainen mainoskyltti väsätä missä on jotakin tyyliin "Tule kyselemään kalikoslaisten järjestämistä peleistä" etc.
Vesa linkki 1. elokuuta 2008 kello 12.30
Vesa 1. elokuuta 2008 kello 12.30 linkki Tässä olen pohtinut että voisimme jonkinlaista epävirallisen virallista kalikosmiittiä väsäillä coniin. Eli ajattelin että jos vaikka jollain kalikoslaisella olisi mahdollisuus suhteiden tai muiden kautta varata jonkinlaiset saunatilat kalikoksen käyttöön niin en pitäisi yhtään hullumpana ideana jonkinlaista saunailtaa. Jos taasen emme saa mitään saunatiloja varattua niin pistetään vaikka sinne ravintolan puolelle epävirallista miittiä pystyyn. Vähän oheisohjelmaa myös meidän omalle kunniavieraallemme, Gregory Privatsille. Mitäs sanotte?
Bellad linkki 1. elokuuta 2008 kello 17.34
Bellad 1. elokuuta 2008 kello 17.34 linkki Minulle tuo sopii. Gregorylle laadittua aikataulau pääsee jo katselemaan Ropeconin sivuilta, että jos haluaa aikatauluttaa miittiä, niin se on hyvä ottaa huomioon.
Alec linkki 6. elokuuta 2008 kello 21.11
Alec 6. elokuuta 2008 kello 21.11 linkki Miitille kannatusta täältä...oli se sitten vaikka raflassa istumista. Olis mukava nähä janttereita taas pitkästä aikaa.
Bellad linkki 6. elokuuta 2008 kello 22.05
Bellad 6. elokuuta 2008 kello 22.05 linkki Gregory sanoo, jotta Kalikos saapi höykyyttää miten haluaa, hän kyllä lupaa sietää. Tosin kysyi "tarvitsenko erikoisvaatteet saunaan", joten "sietää" voi joutua koetukselle.
Nysalor linkki 6. elokuuta 2008 kello 23.27
Nysalor 6. elokuuta 2008 kello 23.27 linkki Kalikoslaisten (ja Gregoryn) tapaaminen olisi ihan kiva juttu. Ehkä asiasta sovitaan Ropeconissa läsnäolijoiden kesken, jos ei nyt enää ehditä? Itse pääsen Ropeconiin perjantaina vasta illalla joskus seitsemän jälkeen, mutta olen varmaan Kalikoksen pöydässä jonnekin keskiyön tienoille. Tässä keskustelussa mainitsemani Kalikos-arvonta jää valitettavasti väliin, koska minulla ei ole ollut aikaa sitä järjestellä. Jos joku haluaa nähdä joitakin erityisiä Glorantha-kirjoja, kannattaa asiasta mainita, niin otan ne mukaan. Ainakin muutaman uusimman opuksen otan varmaan muutenkin. Peluutan Ropeconissa kolme Glorantha-aiheista peliä, ja tässä ne ovat asiasta kiinnostuneille tiedoksi: [b:6dfd73c235]Leijapäivä (4 pelaajaa, lauantai 12–17, Takka, pöytä 54)[/b:6dfd73c235] Leijapäivä on myrskynjumala Orlanthin tärkeä pyhäpäivä, jonka onnistuminen vaikuttaa koko seuraavan vuoden sujumiseen. Pystytäänkö riitit viemään onnellisesti läpi? Sääntöinä toimii RuneQuestin suomenkielinen laitos, ja sääntöjen osaaminen jossakin määrin on tarpeen. Peli sijoittuu Gloranthan maailmaan, jota ei tarvitse tuntea etukäteen. Pelissä on valmiit hahmot. [b:6dfd73c235]Orlanthin veri (5 pelaajaa, lauantai 18–24, Takka, pöytä 54)[/b:6dfd73c235] Pitkä talvi koettelee Ulvovan suden klaanin orlantheja, jotka elävät mahtavan Wyrmien ystävien imperiumin laajentumisen paineessa. Kääntyäkö imperiumin puoleen vai pitää kiinni vanhoista tavoista? Klaani kaipaa pystyviä sankareita avukseen. Sääntöinä toimii RuneQuestin suomenkielinen laitos, ja sääntöjen osaaminen jossakin määrin on tarpeen. Peli sijoittuu Gloranthan maailmaan, jota ei tarvitse tuntea etukäteen. Pelissä on valmiit hahmot. [b:6dfd73c235]Kadonnut oppilas (5 pelaajaa, sunnuntai 12–17, Takka, pöytä 54)[/b:6dfd73c235] Hahmot ovat malkionien siirtokunnassa asuvia lapsia, jotka käyvät paikallista kirkkokoulua. Kirkon nuori oppilas on kadonnut, mutta miksi aikuisten eivät tee mitään asialle? Pystyvätkö lapset saamaan valoa tapaukseen? Sääntöinä toimii Maximum Game Fun, erittäin kevyt tarinankerronta, ja peli sijoittuu Gloranthan maailmaan. Sääntöjen tai maailman tunteminen etukäteen ei ole tarpeen. Hahmot luodaan heti pelin aluksi, ja pelaajilta toivotaan halua eläytyä lasten maailmaan.
newsalor linkki 7. elokuuta 2008 kello 10.32
newsalor 7. elokuuta 2008 kello 10.32 linkki [b:814b3870a9]Vain muutaman lunarin tähden (4-5 pelaajaa, nyt viikonloppuna, Dipolissa)[/b:814b3870a9] Kuiva tuuli puhaltaa erämaan pölyä Pavikseen - kaljakin on puoleksi hiekkaan. Muukalainen ratsastaa kaupunkiin. Ikikielet kuiskivat, että kaupungissa ollaan sopimassa vuosisadan kauppaa ja kaikkihan tietävät mitä se tarkoittaa. . . Kultaa!
Vesa linkki 7. elokuuta 2008 kello 14.33
Vesa 7. elokuuta 2008 kello 14.33 linkki Saatteko väännettyä noista peleistänne sellaisen infon että niitä voidaan sitten mainostaa yhdistyksen pöydässä? Muutakaan virallista ohjelmaa meillä ei ole, niin pelit voivat toimia hyvänä korvikkeena ja paremmalla mainostamisella saataisiin mukaan myös Gloranthasta tietämättömiäkin pelaajia.
Garrik linkki 7. elokuuta 2008 kello 20.34
Garrik 7. elokuuta 2008 kello 20.34 linkki [b:f667901604]Karavaani, la 14-18[/b:f667901604] Lunarilaiset palkkasoturit saattavat pientä karavaania Yksinäisen "kaupunkiin". Perinteistä fantasiapeliä Gloranthan mualimassa, simppelein säännöin. [b:f667901604]Korpit, su 12-16[/b:f667901604] Humaktin valitut etsivät voimaa Epäkuolemaa vastaan. Freeform pöydän ääressä, kamppailu aikaa vastaan. Puhe- ja eläytymispainotteinen sessio. -G
Bellad linkki 10. elokuuta 2008 kello 22.55
Bellad 10. elokuuta 2008 kello 22.55 linkki Meni ihan Jees. Nyt kotosalla. Nukkumaan. Katsellaan, jos vielä herään.