Anonymous
linkki
31. lokakuuta 2001 kello 13.17
|
Anonymous
31. lokakuuta 2001 kello 13.17
linkki
|
Joo, aloitinpa tuossa oman pelin suunnittelun, mutta en lähde aivan puhtaalta pöydältä, sillä aion ottaa suuntaa valmiista peleistä. Ainut mikä tuottaa hiukan vaikeuksia toteuttaa on taistelusysteemi, sillä siinä pitäisi yhdistää meleen, magian ja tuliaseiden mahdollisuus. Systeemin pitäisi olla myös helppokäyttöinen, jotta se ei aiheuttaisi ahdistusta, vaan olisi helppokäyttöinen kuten Rune Quest:ssa.
Olenkin ajatellut että sen voisi toteuttaa "action points"-systeemillä, kuten Falloutissa(jumala siunatkoon sen pelin tekijät) jotta sarjatuliaseiden käyttö, ja yleisesti ottaen sarjatulen ampuminen olisi mahd. helppoa.
Olisi kiva kuulla palautetta ja ehdotuksia jos vain löytyy.
|
newsalor
linkki
31. lokakuuta 2001 kello 5.08
|
newsalor
31. lokakuuta 2001 kello 5.08
linkki
|
Niiden actionpoittien laskeminen voi olla ikävää. Toisaalta jotkut ovat saaneet sellaiset systeemit toimimaan ihan sulavasti. Lueppa Chivalry & Sorcery. Siinä on käytetty meleessä actionpoint systeemiä. Pelikin on RQn kaltainen. Tosin se on hitaampi.
|
Guzmo
linkki
31. lokakuuta 2001 kello 17.45
|
Guzmo
31. lokakuuta 2001 kello 17.45
linkki
|
Kniks-knaks PC-pelien action point systeemi tuntuu kyllä minun korvassani oudolta roolipelin taistelusysteemiksi. Mutta jos kerran Newsalorkin on nähnyt kyseisen systeemin toiminnassa niin mikäpäs siinä.
Ja mitä tulee tuliaseisiin niin mielestäni pahin ongelma niissä on se, että noppia täytyy (varsinkin sarjatuliaseilla) heitellä välillä liiankin kanssa. Esim. Cyperpunk, joka menee älyttömäksi noppahelvetiksi siinä vaiheessa kun joku vetää esiin sen minigunin. Jotkut tosin tykkäävät mahdollisimman realistisista systeemeistä.
Vampiressa taisi olla joku suht hyvä systeemi sarjatuliaseille.
Argenteus korjatkoon jos olen väärässä. Ei ole pahemmin tarttenut hahmoni konetuliaseita kanniskella, kun omat tassut tekee pahempaa jälkeä :smile:
Aiotko Galen tehdä peliisi myös oman maailman ?
- Guzmo
|
Anonymous
linkki
1. marraskuuta 2001 kello 11.28
|
Anonymous
1. marraskuuta 2001 kello 11.28
linkki
|
Kyllä, oma maailma on aikomus tehdä, vaikka se onkin helvetin iso homma.
Niistä action pointseista vielä, että ei niitä niin hirveästi tarttee laskeskella, kunhan vain niiden määrä on merkitty muistiin ja vahtii että pelaajat eivät yritä kusetta(josta PJ:n ominaisuudessa voi rankaista Paranoia tyyliin).
Eli tarkoitan että aikomusten ilmoitusvaiheessa pelaajat eivät yritä tehdä asioita, joihinka heidän AP:t ei riitä.
|
Plentonius
linkki
1. marraskuuta 2001 kello 13.57
|
Plentonius
1. marraskuuta 2001 kello 13.57
linkki
|
Terve.
Vaikea äkkiseltään kommentoida, mutta tuliaseista ja sen sellaisista puhuttaessa vanha MegaTraveller systeemi oli ainakin minun mieleeni. Se kun on tarpeeksi yksinkertainen ja älykäs. AP systeemit eivät välttämättä.. no joo, tee kuinka haluat. Vuorosysteemin ehkä kumoaisin, se kun on aika hanurista.
Mutta tosiaan, vaikea sanoa näin äkkiseltään.
|
Anonymous
linkki
2. marraskuuta 2001 kello 10.11
|
Anonymous
2. marraskuuta 2001 kello 10.11
linkki
|
No joo se AP systeemi nyt on vain ensimmäinen vaihtoehto, ja yritän kovasti pohtia jotain sujuvaa systeemiä joka olisi helppo käyttöinen, tasapuolinen ja mahdollisimman aito(jossain mielessä) juuri sarjatuliaseiden takia.
Mutta minulla ei ole mikään kiire, ja opinnotkin painavat päälle joten en hirveästi viitsi stressata tällä. Teen jotain pientä aina kun on sopivasti aikaa.
Hitaasti ja varmasti, niin on paras.
|
Anonymous
linkki
21. marraskuuta 2001 kello 16.33
|
Anonymous
21. marraskuuta 2001 kello 16.33
linkki
|
No ootteko pelannu Cyberpunkkia? siinä on oikein hyvin tehty toi sarjatuli-systeemi, ja reaktio systeemi, kannattaa ottaa siitä jotain vaikutteita.
|
Guzmo
linkki
21. marraskuuta 2001 kello 15.39
|
Guzmo
21. marraskuuta 2001 kello 15.39
linkki
|
[i:3e710bf8b4]
No ootteko pelannu Cyberpunkkia? siinä on oikein hyvin tehty toi sarjatuli-systeemi, ja reaktio systeemi, kannattaa ottaa siitä jotain vaikutteita. [/i:3e710bf8b4]
No jaa. Sarjatulisysteemi on ihan hyvä, mutta se pitää sisällään seuraavat ärsyttävät jutut:
1) Yhdistämällä hyvän kyvyn, neurolinkin, silmätähtäimen ja vakaan aseen (Kaikkihan nuo hankkitaan Soolo hahmolle, right?) tulee liian usein älyttömiä onnistumisia missä pelaaja ampuu lippaallisen 15 metrin päässä olevaan vihuun ja kaikki luodit osuu. Hmmm..
2) Edellä mainitussa tilanteessa joutuu heittämään noppaa osumapaikoille ja vahingoille maksimissaan 30*2=60 (30 kertaa, että mihin osuu ja 30 kertaa kuinka paljon sattuu)kertaa.
3) Pelaajilla ja vihuilla on ([b:3e710bf8b4] tietenkin[/b:3e710bf8b4]) ne parhaat kevlarit jolloin jokainen osuma tekee vain vähän vauriota -> taistelu kestää (Kaikilla ei sentään ole FN-FAL)
4) Kun taistelu kestää niin näitä sarjoja vaihdetaan vähän enemmänkin puolin ja toisin -> ja taas heitellään noppaa.
Kunno
n hollywood räimettä, mutta hirveetä nopanheittoa sirkusta samaan aikaan.
Reaktiosysteemi on toimiva, mutta Soolot ovat turhan kovia sällejä sen takia taistelussa.
Ja tämähän ei ollut edes Munch pelistä. 2 lisäkättä omien käsien alla, eli neljä pienoisminigunia samalla äijällä alkaa olla munch. En nyt muista tulinopeuksia, mutta joka tapauksessa yli 100 liikkeelle lähtevää luotia [b:3e710bf8b4] joka[/b:3e710bf8b4] vuoro alkaa olla jo bore.
Cyperpunk on muutenkin huvittava peli. Voisin kertoa pelauttamistani peleistä ja niissä tapahtuneista toilailuista, mutta saisitte vaan väärän kuvan koko pelistä. Tai oikean... :smile:
- Guzmo
|
Anonymous
linkki
2. joulukuuta 2001 kello 23.49
|
Anonymous
2. joulukuuta 2001 kello 23.49
linkki
|
Tähän alkuun:
Guzmo:
"Ja tämähän ei ollut edes Munch pelistä. 2 lisäkättä omien käsien alla, eli neljä pienoisminigunia samalla äijällä alkaa olla munch. En nyt muista tulinopeuksia, mutta joka tapauksessa yli 100 liikkeelle lähtevää luotia joka vuoro alkaa olla jo bore."
Auto mini uzi, vai mikä nyt lie... (en muista tarkaan ja kirja Juhnolla lainassa.) Kuitenkin. 4 sellasta, niin tulee 4*32 panosta per vuoro, tosin jos nyt saa isommat lippaat siihen, niin sitten tulee 35*4 panosta sekunnissa. :smile:
Sitten tohon pelisysteemiin:
Kannattaa ajatella myös asiaa melee aseiden näkökulmasta. Ei kannata unohtaa tärkeitä asioite kuten nyrkit, jotka ovat jokaisessa roolipelissä jokseenkin varteenotettava ase, (paitsi cyperissä, missä kädestä pomppaa liekinheitin, tai mini raketinlähetin. :smile: ) mut sit on kuppasta jos systeemi ei toimi esim. Pikku rähinässä, ellei ota automaattitykkejä taskusta ja ala räimiä 1000 panoksen sarjaa.
Kuitenkin siinä on jotkin väliajat, jolloin action pisteet tule takaisin. Sen ajan kuinka kauan siihen menee kun ne action pisteet kuluu loppuun, on oltava realistinen. Esim melee vuoro kestää runessa 12 sec, missä ajassa normaalisti ehtii lyödä kerran ja torjua/väistää kerran. Se on hieman hidasta aikaan nähden. Jos miettii, niin ei esin. tikarilla kauheen kauan mene kun sillä lyö. Mutta kannattaa miettiä mikä on kohtuullista.
Edited by: Timppa at: 12/3/01 5:50:23 pm
|
Guzmo
linkki
3. joulukuuta 2001 kello 8.04
|
Guzmo
3. joulukuuta 2001 kello 8.04
linkki
|
[i:336b057296]
Auto mini uzi, vai mikä nyt lie... (en muista tarkaan ja kirja Juhnolla lainassa.) Kuitenkin. 4 sellasta, niin tulee 4*32 panosta per vuoro, tosin jos nyt saa isommat lippaat siihen, niin sitten tulee 35*4 panosta sekunnissa.
[/i:336b057296]
Pakkohan se nyt enemmän oli olla kuin 35 panosta? Tavallisella rynkylläkin ampuu sen 30 panosta vuorossa. Lisää lisää! :smile:
[i:336b057296]
Kannattaa ajatella myös asiaa melee aseiden näkökulmasta. Ei kannata unohtaa tärkeitä asioite kuten nyrkit, jotka ovat jokaisessa roolipelissä jokseenkin varteenotettava ase, (paitsi cyperissä, missä kädestä pomppaa liekinheitin, tai mini raketinlähetin. )
[/i:336b057296]
Budolajien taitajien kädet ja jalat tekevät liikaa vahinkoa cyberpunkissa, varsinkin vahvistetuilla kyberjaloilla potkittuna :/
- Guzmo
|
Olorin
linkki
22. helmikuuta 2002 kello 11.53
|
Olorin
22. helmikuuta 2002 kello 11.53
linkki
|
Vihdoin on alkanut tapahtua kehitystä.
Sain päätettyä ominaisuudet: voima, ruumiin-
rakenne, koko, ketteryys, älykkyys, valppaus,
karisma, mahti, tuuri ja luonne. Ei ole helppoo. :smile:
|
Vesa
linkki
10. maaliskuuta 2002 kello 8.51
|
Vesa
10. maaliskuuta 2002 kello 8.51
linkki
|
Fallout Pen & Paper säännöistä saattaisi löytyä jonkin moista tietoa, että kuinka tuo tietokone rope, on muutettu normaalin ropen muotoon.
|
Olorin
linkki
12. maaliskuuta 2002 kello 12.59
|
Olorin
12. maaliskuuta 2002 kello 12.59
linkki
|
Mistä nämä säännöt mahdollisesti voisi saad?
|
Vesa
linkki
15. maaliskuuta 2002 kello 13.05
|
Vesa
15. maaliskuuta 2002 kello 13.05
linkki
|
Netistä, osoitetta en tiedä...mutta hakupalvelinten avulla varmasti löytyy...
|
Griffon
linkki
23. huhtikuuta 2002 kello 17.34
|
Griffon
23. huhtikuuta 2002 kello 17.34
linkki
|
[quote:3ee107610d]
12.03.2002 klo 14:59, Galen kirjoitti:
Mistä nämä säännöt mahdollisesti voisi saad?
[/quote:3ee107610d]
[url=http://www.google.com]käy täällä[/url]
|
Olorin
linkki
30. toukokuuta 2002 kello 11.29
|
Olorin
30. toukokuuta 2002 kello 11.29
linkki
|
Hö hö hö höhöööö ööööööö...
TOSI HYVÄ!
Olen kyllä jo löytänyt Fallout Pen & Paperin
viralliset sivut.
|
Marcus Maximus
linkki
30. toukokuuta 2002 kello 18.31
|
Marcus Maximus
30. toukokuuta 2002 kello 18.31
linkki
|
Vähän myöhäänhän tämä tulee, mutta todettakoon että Deadlandsissa on esimerkilliset säännöt tulitaistelulle. Etenkin pelikorteilla toimiva aloitesysteemi on loistava, ja muutenkaan siitä ei paljoa vikaa löydy. Kannattaa katsastaa; DL on muutenkin sekä maailmana että mekaniikkana paikoitellen todella nerokasta tavaraa.
|