Vanha foorumi

Takaisin

Aseeton taistelu

RuneQuestin säännöt
littlestone 2. elokuuta 2007 kello 13.13
Kirjoittaja Viesti
littlestone linkki 2. elokuuta 2007 kello 13.13
littlestone 2. elokuuta 2007 kello 13.13 linkki Olemme joskus peliporukkamme kanssa mietitty aseettoman taistelun sääntöjä. Ne ovat toimivia, mutta melkoisen suppeat. Olen yrittänyt kehittää hiukan lisäsääntöjä omien kokemusteni perusteella kamppailulajeista ja kokemuksista työssäni. Nämä säännöt ovat melko tuoreita ja en ole ehtinyt käyttää niitä vielä peleissäni. Kertokaa mielipiteitä ja mahdollisia muutoksia ja ehkä jopa omia versioitanne säännöistä. Ja yleensäkin mielipiteitä aseettomastataistelusta RQ:ssa. Vai onko jo jollain vanhalla palstalla taas jo kirjoiteltu? Tässä kuitenkin sääntöjä: (Huom! En pyri realismiin vaan joten kuten laittamaan kokemuksiani RQ muotoon) - Kierrepotku --> -20% osumisiin +3 tehoon (tehokkaampi potku, mutta vaikeampi osua) - Hyppypotku --> normi osuminen + vauhti --> vahinko + tönäisy - Pyyhkäisy --> kaataa vastustajan maahan - Lukko --> osuessaan kyseinen osumapaikka käyttökelvoton kunnes irrottaa --> kehittyneempi muoto antaa lisäksi d6 vahinkoa vuorossa --> panssari ei auta ei edes taika --> vastaisi vahintään 70% osaamista (tietyt lukot ja otteet voivat esim. murtaa ranteen) --> voi taistella puolitetuilla iskuilla ja käyttää lukossa olevaa kilpenä --> t%=1/2 aseetontaistelu - Potku munille --> tietty osumakohta ja -10% --> ei toimi kaikkiin --> lamauttaa vastustajan d3 melee vuoroksi (myös naisen)--> panssari ei auta (ellei ole erikseen suojattu) - Kuristus --> voima vastaan voima normaalisti ja keston menetys alkaa 5xR-R heitoilla ja tippuu -1xR-R/vuoro --> min 1xR-R --> aseeton taistelu tuplaa voiman merkityksen ja alkaa 1xR-R --> aseeton taistelu heitetään joka kierros uudestaan --> panssari ei auta, ei edes taikuus (täytyy olla erikois panssari) --> Vastustaja pitää yllättää tai olla muuten lamaantunut --> Voi tehdä jos on saanut päästä lukon --> vastustajan tulee olla hengittävä olento --> kehittyneempi tapa antaa lisäksi d6 vahinkoa päähän (repii kurkkutorvea, painaa imusolmukkeita, jne.) Tämä viimenen ei oo ollu käytössä ja en tiiä vielä käytänkö: - Kilvellä voi torjua nuolia --> kehittyneempi: aseella nuolien torjuminen --> kehittyneempi: nuolien väistäminen --> ekstreme kehittynyt: ottaa nuolen kiinni --> näihin menee koko meleevuoro
Bellad linkki 2. elokuuta 2007 kello 20.09
Bellad 2. elokuuta 2007 kello 20.09 linkki [quote:b1feb0f700="littlestone"] Tämä viimenen ei oo ollu käytössä ja en tiiä vielä käytänkö: - Kilvellä voi torjua nuolia --> kehittyneempi: aseella nuolien torjuminen --> kehittyneempi: nuolien väistäminen --> ekstreme kehittynyt: ottaa nuolen kiinni --> näihin menee koko meleevuoro[/quote:b1feb0f700] Vaan ompa ollut sittenkin... perus säännöissähän on nuolien torjuminen kilvellä, ja karkoiran kisoista löytyy nuolien kiinniottaminen lennosta... Kyseessä on tosin karkoiran kisoissa hidastettuja nuolia, mutta sääntömekaniikka on olemassa. Nuolien väistelyin löytyy samasta kisapaketista. Miksi nuolen kiinniottamiseen menee koko meleevuoro? tarkoitatko, että henkilön pitää valmistautua kiinniottoon koko meleevuoro, jotta voi onnistua? Se siitä amerikan ninjailusta...=/
littlestone linkki 3. elokuuta 2007 kello 5.33
littlestone 3. elokuuta 2007 kello 5.33 linkki Perus sääntöjen nuolien torjunta kilvellä oli muistaakseni lähinnä suojautuminen.. Mitä suurempi kilpi, sitä enemmän se peittää kohdetta. Ei suoranaista torjuntaa.. Näin minä muistelen..? Mitä nämä "karkoiran kisat" on? Perus säännöissä on kohta jossa kerrotaan, että heitto asetta väistäessä menee koko meleevuoro (muistaakseni). Jos nuolen väistäminen on mahdollista, kaiken järjen mukaan myös se veisi koko meleevuoron. Sitten nuolen kiinniotto on jo vähän extremempää.. Siksi sekin veisi yhden meleevuoron.
Ugly Psycho linkki 3. elokuuta 2007 kello 12.38
Ugly Psycho 3. elokuuta 2007 kello 12.38 linkki [quote:d86dbbd6a7="littlestone"]Mitä nämä "karkoiran kisat" on?[/quote:d86dbbd6a7] Karkoiran kisat on osa Auringon Krevikunta -lisä/seikkailuopusta, eli jonniinmoiset "kuka on alueen kovin jätkä" -malliset kisat, joiden yhteydessä sitten on muutamia erityissääntöjä kisaa varten.
littlestone linkki 3. elokuuta 2007 kello 14.03
littlestone 3. elokuuta 2007 kello 14.03 linkki Juu kiitti. Pitääpä hankkia se kirja ja lukaista läpi.
Assath linkki 3. elokuuta 2007 kello 19.22
Assath 3. elokuuta 2007 kello 19.22 linkki Musta ihan hauskanoloisia sääntöjä, jos kampanjassa on ajatus ninjailla paljonkin.
Bellad linkki 3. elokuuta 2007 kello 20.21
Bellad 3. elokuuta 2007 kello 20.21 linkki [quote:f2eeb57201="littlestone"]Perus sääntöjen nuolien torjunta kilvellä oli muistaakseni lähinnä suojautuminen.. Mitä suurempi kilpi, sitä enemmän se peittää kohdetta. Ei suoranaista torjuntaa.. Näin minä muistelen..? [/quote:f2eeb57201] Joo, olet oikeassa. Itse vain unohdin tämän. Käyttänyt niin paljon torjuntaheittoa tms heittoa, jotta saa jonkinlaisen käsityksen siitä, minne päin kehoaan se ammus/heittoase on tulossa. Karkoirankisat on minun mielestäni kyseisen teoksen (auringonkreivikunta) parasta antia, mutta ei se noin muutoinkaan ole huonoimmasta päästä suomennettuja teoksia.