Vanha foorumi

Takaisin

Foorumin tulevaisuus

Verkkosivut
Tero Kaija 11. joulukuuta 2001 kello 15.35
Kirjoittaja Viesti
Tero Kaija linkki 4. marraskuuta 2001 kello 19.23
Tero Kaija 4. marraskuuta 2001 kello 19.23 linkki Satuinpahan tuossa hiljattain käymään täällä foorumilla kaverin luona ja järkytys iski sivuja hetken aikaan selaillessa. Noita pop-up-ikkunoita tosiaankin tulee useita! Itse kun käytän koneella Pop-up killeriä, niin ei tuohon asiaan ole tullut niin kiinnitettyä huomiota. Mutta varsinkin jos on hidas yhteys, nuo mainosikkunat todella hidastavat selailua ja ovat erittäin, erittäin ärsyttäviä. Joten tulipa tässä mietittyä hieman vaihtoehtoja, millä ratkaista ongelma, ja hieman tiedustelua, mitä muut ovat mieltä asiasta. Ehkä helpoin vaihtoehto on, että ne, ketä pop upit ärsyttävät, hakevat koneelleen jonkinlaisen mainosikkunoita sulkevan ohjelman. Itse olen kahta ohjelmaa kokeillut, joista Popup Stopper ([url=http://www.panicware.com]www.panicware.com[/url]) hoiti hommansa mukisematta, mutta itse päädyin käyttämään Popup Killeriä ([url=http://software.xfx.net/utilities/popupkiller/]software.xfx.net/utilities/popupkiller/[/url]), koska se antaa hieman enemmän säätövaraa. Näiden ohjelmien avulla noista ärsyttävistä mainosikkunoista pääsee eroon. Näiden mainosikkunoiden takia voi olla, että satunnainen surffailija eksyttyään foorumille suunnistaa saman tien pois mainostulvan tullessa. Noiden mainosikkunoiden jatkuva sulkeminen on pidemmän päälle tuskaa! Toinen vaihtoehto olisi sitten maksaa Ezboardin haluama summa käteistä, mikä on loppujen lopuksi aika järkyttävä summa. Vuoden rekisteröinti maksaa 6, mikä ainakin minun varoissani tuntuu hurjalta. Tällä tavalla tosin pääsisi eroon kaikista mainoksista ja saisi käyttöön kasan uusia ominaisuuksia. Tietysti mahdollisuus kerätä kolehtia on, mutta näin foorumin ylläpitäjänä minusta on vaikea pyytää ketään maksamaan mitään. Enkä sitä haluaisi tehdäkään. Lisäksi on ogelma, että mahdollisesti kokoon kasatut rahat pitäisi lähettää shekin muodossa Amerikan Yhdysvaltoihin, koska en omista luottokorttia. Tietysti sitten jokainen itse voi maksaa dollarin kuussa, että omalta kohdaltaan saa mainoksen kokonaan pois. Kolmas vaihtoehto olisi sitten oman domainin hankinta. Olen tässä jo jonkun aikaa harkinnut hankkivani itselleni oman domain-tunnuksen, jossa sitten pyörittäisin RuneQuest-/roolipelisivustoa. Tämän domainin alle olisi sitten mahdollista rakentaa oma keskustelufoorumi, joka olisi vapaasti muokattavissa ja monipuolisilla ominaisuuksilla varustettu. Tämä ei taloudellisesti koskettaisi muita kuin minua. Tällä tavoin tosin tämän foorumin viestien kohtalo olisi avoin. Yksi vaihtoehto on tietysti unohtaa tämä viesti ja jatkaa elämää aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Yritän nyt hiukan vain tiedustella muidenkin mielipiteitä asiasta. Mitään nopeaa muutosta kuitenkaan asiaan tuskin on tulossa...
Nysalor linkki 4. marraskuuta 2001 kello 10.50
Nysalor 4. marraskuuta 2001 kello 10.50 linkki [i:0e476547c5] Ehkä helpoin vaihtoehto on, että ne, ketä pop upit ärsyttävät, hakevat koneelleen jonkinlaisen mainosikkunoita sulkevan ohjelman.[/i:0e476547c5] Tämä on aika hyvä vaihtoehto saada ärsyttävät pomppumainokset pois. Itse käytän Pop-Up Stopperia, joka auttaa sitten kaikkien muidenkin nettisivustojen inhottavia pomppumainoksia vastaan. Toisaalta jäljelle jäävät kyllä nuo foorumin ylälaidan mainokset, jotka eivät nekään ole mitään silmiä hiveleviä. [i:0e476547c5] Toinen vaihtoehto olisi sitten maksaa Ezboardin haluama summa käteistä, mikä on loppujen lopuksi aika järkyttävä summa. Vuoden rekisteröinti maksaa 6, mikä ainakin minun varoissani tuntuu hurjalta. Tällä tavalla tosin pääsisi eroon kaikista mainoksista ja saisi käyttöön kasan uusia ominaisuuksia.[/i:0e476547c5] Onhan tuo aika suolainen summa, vaikka saisikin kaikenlaisia ominaisuuksia. Eipä todellakaan innosta maksamaan. [i:0e476547c5] Tietysti sitten jokainen itse voi maksaa dollarin kuussa, että omalta kohdaltaan saa mainoksen kokonaan pois.[/i:0e476547c5] Minä taidan tyytyä vain pysäyttämään pomppumainokset. [i:0e476547c5] Kolmas vaihtoehto olisi sitten oman domainin hankinta. Olen tässä jo jonkun aikaa harkinnut hankkivani itselleni oman domain-tunnuksen, jossa sitten pyörittäisin RuneQuest-/roolipelisivustoa. Tämän domainin alle olisi sitten mahdollista rakentaa oma keskustelufoorumi, joka olisi vapaasti muokattavissa ja monipuolisilla ominaisuuksilla varustettu. Tämä ei taloudellisesti koskettaisi muita kuin minua. Tällä tavoin tosin tämän foorumin viestien kohtalo olisi avoin.[/i:0e476547c5] Tämä olisi varmasti kaikkein loistavin vaihtoehto, mikäli vain pystyt hankkimaan domainin ja saat kasattua tällaisen keskustelufoorumisysteemin. Ehkä tämän foorumin viestit olisi mahdollista siirtää sinne uuteen paikkaan? Joka tapauksessa paikka, joka olisi riippumaton tällaisista epävarmoista ilmaispalveluntarjoajista, olisi luullakseni kaikkein kestävin ja paras vaihtoehto.
Waylander linkki 4. marraskuuta 2001 kello 5.13
Waylander 4. marraskuuta 2001 kello 5.13 linkki Minulle sopii mikä tahansa vaihtoehto. Voin osallistua kernaasti kolehtiin jos sellainen kerätään mutta tulen kyllä toimeen noiden mainosten kanssa mikäli tarpeeksi innokkaita ei löydy.
Plentonius linkki 4. marraskuuta 2001 kello 17.00
Plentonius 4. marraskuuta 2001 kello 17.00 linkki Niin siis aika kelvottoman rasittavia nää on (en omaa tietotaitoa, jolla kykenisin kapitalismin iskuilta välttymään), mutta on maailmassa isompiakin ongelmia. Tuntuu tämä onnistuvan näinkin ihmisiltä.
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 5. marraskuuta 2001 kello 3.03
Topi Hiski Viljami Salmi 5. marraskuuta 2001 kello 3.03 linkki Kolehtiin osallistun het, jos tota omaa domainia rupeet hankkimaan! Vaikka ei tää ketään tapa, mutta oma domain ei paljon maksa, jos monet ihmiset osallistuu..
Guzmo linkki 5. marraskuuta 2001 kello 10.43
Guzmo 5. marraskuuta 2001 kello 10.43 linkki PopUp killer on muuten kelpo softa, mutta sen käyttö estää normaalinkin surffailun -> sitä ei voi käyttää. Parikymppiä voin kyllä maksaa pussistani jos sillä saadaan popupit häviämään ja mahdollisesti uusi messageboard systeemi. - Guzmo
Waylander linkki 14. marraskuuta 2001 kello 5.06
Waylander 14. marraskuuta 2001 kello 5.06 linkki [i:0839b4b8e4] PopUp killer on muuten kelpo softa, mutta sen käyttö estää normaalinkin surffailun -> sitä ei voi käyttää.[/i:0839b4b8e4] Siis mikä ongelma on disabloida tuo popup-killer tuolta tehtävä palkista kun lähtee tiedonvaltatielle surffaamaan? Aikaa menee 1.5s ja homma taas mennään... :smile:
Guzmo linkki 14. marraskuuta 2001 kello 15.07
Guzmo 14. marraskuuta 2001 kello 15.07 linkki [i:fa2656cf7b] Siis mikä ongelma on disabloida tuo popup-killer tuolta tehtävä palkista kun lähtee tiedonvaltatielle surffaamaan? Aikaa menee 1.5s ja homma taas mennään... [/i:fa2656cf7b] No siksi koska elän foorumilla ja tuon 1.5 sec voi näin ollen kertoa 100:lla :smile:
Anonymous linkki 17. marraskuuta 2001 kello 14.26
Anonymous 17. marraskuuta 2001 kello 14.26 linkki Minä olen jo ties kuinka kauan välttynyt mainossaastalta pyörittämällä Junkbusteria (urlipohjainen filtteröivä proxy, näppärä myös tarpeettomien ja silmää häiritsevien kuvien, etenkin sivujen "taitossa" käytettyjen sellaisten, eliminoimiseen) ja pitämällä Javascriptin ja muut uusmediahärpättimet pois päältä (vielä on näkemättä että niitä olisi käytetty johonkin oikeasti hyödylliseen). Ei tule popuppeja, mainosbannereista joutuu kärsimään korkeintaan kerran per uusi mainoksia jakeleva domain ja pää meinaa haljeta jos joutuu jossain katselemaan filtteröimätöntä intterveppiä. <g>
Waylander linkki 3. joulukuuta 2001 kello 8.15
Waylander 3. joulukuuta 2001 kello 8.15 linkki Siis minkä maailman kolkan mukaan nuo kellonajat pyörivät täällä..? Näyttäisi olevan baut tunnin edellä oikeiden ihmisten aikaa.. Onko asialle jotain tehtävissä? Edited by: JJaho at: 12/3/01 6:46:48 pm
Tero Kaija linkki 3. joulukuuta 2001 kello 17.29
Tero Kaija 3. joulukuuta 2001 kello 17.29 linkki Tämä foorumi on aikaansa edellä! :smile: Joo, oltiin sitten hypätty Kuwaitin kanssa samalle aikavyöhykkeelle... Asia korjattu.
Tero Kaija linkki 6. joulukuuta 2001 kello 22.51
Tero Kaija 6. joulukuuta 2001 kello 22.51 linkki Jooh, jatketaanpas tulevaisuuden suunnittelua. :smile: Joulun jälkeen (joskus tammikuussa) olen aikeissa hankkia itselleni oman domainin, ja ajattelin siirtää nykyisen RQ-sivuni + muuta roolipeliaiheista materiaalia sinne. Nyt sitten tämä foorumi olisi myös mahdollista siirtää samalle palvelimelle. Jos tuo siirto saa kannatusta, niin nyt sitten mielipiteitä asiaan, että jospa foorumin nimen muuttaisi ihan rohkeasti Glorantha-foorumiksi, jossa sitten olisi omat alueet Gloranthalle, RuneQuestille ja HeroWarsille. Vastaväitteitä? Osoite foorumille tulisi varmaan olemaan muotoa glorantha.jokudomain.com. Viestien siirto tältä foorumilta uudelle olisi tietysti oma urakkansa, varmaankin näitä varten pitäisi tehdä joku Arkisto-osio, josta viestit löytysivät haullakin. Jokaisen pitäisi tietenkin rekisteröityä uudelleen (mikä lienee pieni vaiva), ja kaikkien ansaitsemat arvonimet myös katoaisivat (mikä sääli :smile: ). Eli nyt saa vapaasti kommentoida kaikkea mahdollista, en minä itseäni varten tätä suunnittele. Kenenkään muun kuin minun varoja tämä ei liikuta, eli mitään kolehtia ei tarvitse kerätä/ei tulla keräämään. Ja kaikille kiinnostuneille, tuossa noita ilmaisboardeja etsiessä pääsyin parhaimmalta vaikuttavaan phpBB:hen, jonka ominaisuuksiin voi tutustua osoitteessa [url=http://www.phpbb.com]www.phpbb.com[/url]. Mitä nyt ohjeita olen selaillut, vaikuttaa aika helpolta asentaa ja käyttää. Ja nopea, vieläpä ilman mainoksia. Vielä pidemmälle tulevaisuuteen katsottuna, foorumi olisi (tarpeen tullen) helposti siirrettävissä myös muuhun osoitteeseen.
Nysalor linkki 7. joulukuuta 2001 kello 13.56
Nysalor 7. joulukuuta 2001 kello 13.56 linkki [i:6f54bcd496] Jos tuo siirto saa kannatusta, niin nyt sitten mielipiteitä asiaan, että jospa foorumin nimen muuttaisi ihan rohkeasti Glorantha-foorumiksi, jossa sitten olisi omat alueet Gloranthalle, RuneQuestille ja HeroWarsille. Vastaväitteitä?[/i:6f54bcd496] Minä ainakin kannatan sekä siirtoa että nimenmuutosta, jos vain viitsit tehdä ne. Tämä foorumihan on ollut kokoavana paikkana kaikille meille, jotka olemme mukana Glorantha-yhdistyksen ja Glorantha-lehden suunnittelussa, ja tätä kautta suomalaiset Glorantha-fanit ovat löytäneet lisää kaltaisiaan. Joten ei vastaväitteitä minun taholtani. :smile: [i:6f54bcd496] Osoite foorumille tulisi varmaan olemaan muotoa glorantha.jokudomain.com. Viestien siirto tältä foorumilta uudelle olisi tietysti oma urakkansa, varmaankin näitä varten pitäisi tehdä joku Arkisto-osio, josta viestit löytysivät haullakin. Jokaisen pitäisi tietenkin rekisteröityä uudelleen (mikä lienee pieni vaiva), ja kaikkien ansaitsemat arvonimet myös katoaisivat (mikä sääli ).[/i:6f54bcd496] Vanhat viestit olisi tosiaan kiva saada uuteenkin paikkaan, jotta niitä voi lueskella ja ehkä herätellä vanhoja aiheita uudelleen eloon. Uusi rekisteröityminen ei tosiaan paljon haittaa, eikä arvonimenkään menettäminen haittaa, kun on yltänyt jo Jumalaksi asti. :smile: Mutta se kiinnostaisi kyllä tietää, millainen arvonimisysteemi tulee uudella foorumilla olemaan, sillä tämä viestien määrän perusteella toimiva juttu ei ehkä ole paras mahdollinen.
Guzmo linkki 7. joulukuuta 2001 kello 0.38
Guzmo 7. joulukuuta 2001 kello 0.38 linkki [i:9592f0b8b2] Joulun jälkeen (joskus tammikuussa) olen aikeissa hankkia itselleni oman domainin, ja ajattelin siirtää nykyisen RQ-sivuni + muuta roolipeliaiheista materiaalia sinne. Nyt sitten tämä foorumi olisi myös mahdollista siirtää samalle palvelimelle. [/i:9592f0b8b2] Jos päästään ärsyttävistä pop-up bannereista eroon niin oikein hyvä juttu. [i:9592f0b8b2] Jos tuo siirto saa kannatusta, niin nyt sitten mielipiteitä asiaan, että jospa foorumin nimen muuttaisi ihan rohkeasti Glorantha-foorumiksi, jossa sitten olisi omat alueet Gloranthalle, RuneQuestille ja HeroWarsille. Vastaväitteitä? [/i:9592f0b8b2] Erittäin hyvä idea. [i:9592f0b8b2] Osoite foorumille tulisi varmaan olemaan muotoa glorantha.jokudomain.com. Viestien siirto tältä foorumilta uudelle olisi tietysti oma urakkansa, varmaankin näitä varten pitäisi tehdä joku Arkisto-osio, josta viestit löytysivät haullakin. Jokaisen pitäisi tietenkin rekisteröityä uudelleen (mikä lienee pieni vaiva), ja kaikkien ansaitsemat arvonimet myös katoaisivat (mikä sääli ). [/i:9592f0b8b2] Hmm.. Vanhat viestit olisi hyvä säilyttää jotenkin jos vain mahdollista. Eikö Ezboardin foorumin sisältöä + kättäjiä saa mitenkään exportoitua tuolle phpBB:lle? Pahus, www.glorantha.net oli jo varattu :sad: [i:9592f0b8b2] Eli nyt saa vapaasti kommentoida kaikkea mahdollista, en minä itseäni varten tätä suunnittele. Kenenkään muun kuin minun varoja tämä ei liikuta, eli mitään kolehtia ei tarvitse kerätä/ei tulla keräämään. [/i:9592f0b8b2] Älä ota mitään mainosbanner helvettiä domainiksi, vaan vaikka joku toimiva ja halpa suomalainen domaini. Hintoja en nyt muista, mutta kyllä PHP tuet ja kaikki saa suht halvalla nykyään. [i:9592f0b8b2] Ja kaikille kiinnostuneille, tuossa noita ilmaisboardeja etsiessä pääsyin parhaimmalta vaikuttavaan phpBB:hen, jonka ominaisuuksiin voi tutustua osoitteessa www.phpbb.com. Mitä nyt ohjeita olen selaillut, vaikuttaa aika helpolta asentaa ja käyttää. Ja nopea, vieläpä ilman mainoksia. Vielä pidemmälle tulevaisuuteen katsottuna, foorumi olisi (tarpeen tullen) helposti siirrettävissä myös muuhun osoitteeseen. [/i:9592f0b8b2] Olen käyttänyt kahta phpbb foorumia. Toinen ei toimi käytännössä katsoen ollenkaan (kysyy salasanaa koko ajan) ja toinen miten sattuu (enkö olekkaan enään loggautunut). Varmaan aika paljon konffimisesta kiinni, joten kiinnitä siihen sitten tarpeeksi huomiota. Paras tähän asti vastaantullut foorumi systeemi on ollut ehdottomasti vBulletin, mutta taitaapi olla maksullinen softa :sad: - Guzmo
Tero Kaija linkki 11. joulukuuta 2001 kello 2.24
Tero Kaija 11. joulukuuta 2001 kello 2.24 linkki Nysalor: [i:f00c8ac043] Vanhat viestit olisi tosiaan kiva saada uuteenkin paikkaan, jotta niitä voi lueskella ja ehkä herätellä vanhoja aiheita uudelleen eloon.[/i:f00c8ac043] Joo, ehdottomasti olen samaa mieltä. Varmaankin joku arkisto olisi oiva paikka niille. [i:f00c8ac043] Mutta se kiinnostaisi kyllä tietää, millainen arvonimisysteemi tulee uudella foorumilla olemaan, sillä tämä viestien määrän perusteella toimiva juttu ei ehkä ole paras mahdollinen.[/i:f00c8ac043] Arvonimi systeemi tullee olemaan samanlainen, ainakaan tarjolla ei ole muuta. Tällä foorumilla on tosin noiden viestimäärien rajat hieman pielessä (alkuun arvonimet vaihtuvat turhankin tiuhaan, loppua kohden taas hidastuu), tuli vain tehtyä pieni arviointivirhe foorumin suosion suhteen. Guzmo: [i:f00c8ac043] Jos päästään ärsyttävistä pop-up bannereista eroon niin oikein hyvä juttu.[/i:f00c8ac043] Itse asiassa kaikista mainoksista päästäisiin eroon. Ellen sitten rahanahneuksissani tunge foorumia täyteen mainoksia.. [i:f00c8ac043] Hmm.. Vanhat viestit olisi hyvä säilyttää jotenkin jos vain mahdollista. Eikö Ezboardin foorumin sisältöä + kättäjiä saa mitenkään exportoitua tuolle phpBB:lle?[/i:f00c8ac043] Eipä onnistu. Minulla ei ole osaa eikä arpaa Ezboadin tietokantoihin (tai missä nyt lienevätkään), josta viestit ja käyttäjien tiedot löytyisivät. Uudelleen rekisteröityminen ei nyt liene niin paha asia, mutta viestien siirtämisestä voi tulla kyllä isokin urakkka (voi olla, että menee käsipeliksi). [i:f00c8ac043] Älä ota mitään mainosbanner helvettiä domainiksi, vaan vaikka joku toimiva ja halpa suomalainen domaini. Hintoja en nyt muista, mutta kyllä PHP tuet ja kaikki saa suht halvalla nykyään.[/i:f00c8ac043] Ihan suomalaisen ajattelin hankkia. Etuna on siinä sekin, että palvelimet ovat ihan täällä Suomessa eivätkä meren takana kuten nämä Ezboardin palvelimet (tai näin ainakin luulen). [i:f00c8ac043] Olen käyttänyt kahta phpbb foorumia. Toinen ei toimi käytännössä katsoen ollenkaan (kysyy salasanaa koko ajan) ja toinen miten sattuu (enkö olekkaan enään loggautunut). Varmaan aika paljon konffimisesta kiinni, joten kiinnitä siihen sitten tarpeeksi huomiota.[/i:f00c8ac043] Itsekkin olen muutamia käyttänyt ja ne ovat kyllä hienosti pelanneet. PhpBB:nkin kehitys jatkuu koko ajan, joten varmaankin noita vikoja on korjattu/korjataan mahdollisuuksien mukaan.
Vaakkujaakko linkki 11. joulukuuta 2001 kello 10.46
Vaakkujaakko 11. joulukuuta 2001 kello 10.46 linkki [i:e6c6a365e0] Ihan suomalaisen ajattelin hankkia. Etuna on siinä sekin, että palvelimet ovat ihan täällä Suomessa eivätkä meren takana kuten nämä Ezboardin palvelimet (tai näin ainakin luulen).[/i:e6c6a365e0] Näyttää siltä, että... [i:e6c6a365e0] 14 gige6-0.ipcolo1.SanFrancisco1.Level3.net (209.244.14.42) 212.723 ms 213.619 ms 214.276 ms[/i:e6c6a365e0] Keskusteluamme käydään jossain San Franciscon lähettyvillä. Mikäli Glorantha rekisteröitäisiin esim. juuri perustamallemme (en tosin vielä itse ole jäsen) yhdistykselle aputoiminimeksi, iskunimeksi tms. niin voisimme hakea Viestintävirastolta domainia www.glorantha.fi. Kaikki tämä tietysti mikäli yhdistyksen hallitus tms. valtaakäyttävä elin tämän hyväksyy ja katsoo aiheelliseksi, sekä on valmis sijoittamaan siihen jonkunlaisen nipun yhdistyksen euroja, mutta ymmärtääkseni yhdistysrekisteriin kirjautuminen maksaa jotakin joka tapauksessa. Gloranthan voisi rekisteröidä "aputoiminimeksemme" (tietenkään kyseessä ei ole varsinainen aputoiminimi, kun emme ole yritys). Muutoin ei ole toivoa, vaan voimme rekisteröidä ehkäpä kalikos.fi:n tai suomengloranthaseura.fi:n. Joku täällä manasikin, että glorantha.net oli varattu, ja arvelen, että se kuuluu samalle taholle kuin glorantha.com. Yleinen käytäntö on että yritykset varaavat kerralla kaikki .net .com .org yms. domainit, ettei vain kilpailija niitä voi napata. Mahdollista on, että Glorantha voi olla jonkinlaisten kansainvälisten tavaramerkkisuojausten alainen, joka estää, ettemme voisi rekisteröidä sitä yhdistyksemme käyttöön Suomessakaan, mutta uskoisin että välttämättä Gloranthalla ei sellaista suojausta ole, koska se luultavasti maksaisi rahaa, eikä Glorantha tavaramerkkinä ole kuitenkaan mikään Nokia eikä edes Ericsson. Edited by: Vaakkujaakko at: 12/11/01 4:49:47 am
Guzmo linkki 11. joulukuuta 2001 kello 5.30
Guzmo 11. joulukuuta 2001 kello 5.30 linkki Vaakkujaakolle. Yhdistyksen nimi on Kalikos. Glorantha osoitteet on taidettu jo varata? .fi domaini maksaa hunajaa. Palttiarallaa tonnin alotusmaksut ja n. 200mk/kk. = liikaa Sitä voi myös hakea kai vasta kun yhdistys on rekisterissä, mihin menee taas maksimissaan n. vuosi :sad: Saamme kyllä yhdistykselle muun loppuisen domainin ihan ok hintaan. - Guzmo
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 11. joulukuuta 2001 kello 19.34
Topi Hiski Viljami Salmi 11. joulukuuta 2001 kello 19.34 linkki Hemps... tuli laitettua tuonen toiselle palstalle jo tästä foorumin muutoksista, kun en ehtinyt tätä lukea ennen kuin vastasin, kun oma koneeni on senverran hidas, että selailu on tuskaista. Mutta tosiaan jos mikä tahansa oma domain saataisiin niin hienoa se olisi.
Vaakkujaakko linkki 11. joulukuuta 2001 kello 15.35
Vaakkujaakko 11. joulukuuta 2001 kello 15.35 linkki Viime yönä kun katsoin, niin glorantha.net ja .org ei resolvoitunut minnekään, paitsi että jokin Apache siellä oli. Glorantha.comin kaikki tietävätkin. Glorantha.co.uk meni Rick Meintsin sivuille. Glorantha.tv oli vapaa - sepä hieno osoite olisikin. glorantha.fi on siis kallis, en tarkistanut hintoja. Sen tiedän, ettei .fi osoitetta voi todellakaan hakea ennen rekisteröintiä, ts. Viestintävirasto ei sitä myönnä. esim. kalikos.net olisi vallan mainio, ja helpompi ja halvempi todellakin hankkia.