Vanha foorumi

Takaisin

Julkaisujuridiikka ja deadline

Zin Letters -tekijäfoorumi
Garrik 5. kesäkuuta 2007 kello 9.51
Kirjoittaja Viesti
Garrik linkki 5. kesäkuuta 2007 kello 9.51
Garrik 5. kesäkuuta 2007 kello 9.51 linkki Hei, Selailin tässä Issares, Inc.:n julkaisupolitiikkaa. Sitten selasin foorumia, ja löysin tämän: [b:ce880e5b3a]newsalor 04.01.2005 23:00[/b:ce880e5b3a] [quote:ce880e5b3a][quote:ce880e5b3a][b:ce880e5b3a]humis kirjoitti:[/b:ce880e5b3a] Issariesin fanijulkaisupolitiikka avautui viimein julkaisijoille katseltavaksi, ja tarkoittaa käytännössä seuraavaa: Kaikki artikkelit, kuvat ja kartat pitää lähettää Issariesille tarkistettavaksi, jos niissä viitataan millään tavalla mihinkään Issariesin tuottamaan esitietoon. Hieman vaivalloista, muttei mikään mahdoton vaade.[/quote:ce880e5b3a] Painotan tässä vielä sitten sitä, että kenenkään ei tule lähettää Issariessille mitään. Greg haluaa, että jokaisella fanijulkaisijalla on yksi yhteyshenkilö, joka hoitaa kommunikoinnin fanipolitiikan suhteen. Käytännössä tämä tulee toimimaan siten, ettei teidän tarvitse välittää tiedonvälityksestä, ennenkuin alan valittamaan asiasta. ;) Minä lähettelen Gregille viestiä kaavailluista aiheista ja sitten myöhemmin lähettelen sinne lisää tavaraa sitä mukaa, kun sitä syntyy.[/quote:ce880e5b3a] Kuka hoitaa tätä olennaisen tärkeää viestiliikennettä? Vaikka olisimme julkaisemassa vain tynkä-ziniä, Gregin täytyy ehtiä näyttää vihreää valoa. Eli meillä pitää silti olla joku (mielellään aikainen) deadline. Mikä on tynkä-zinin deadline? -G
Nysalor linkki 5. kesäkuuta 2007 kello 13.07
Nysalor 5. kesäkuuta 2007 kello 13.07 linkki Garrik: [i:e2395cc4f5]Kuka hoitaa tätä olennaisen tärkeää viestiliikennettä?[/i:e2395cc4f5] Newsalor on valittu Kalikoksen yhteyshenkilöksi Issariesin suuntaan. Mutta juttujen pitäisi kulkea hänelle päätoimittajan kautta, joten kirjoittajien ei tarvinne huolehtia siitä puolesta. Olisi hyvä kyllä mahdollisimman pian ottaa yhteyttä Issariesin suuntaan, jotta meillä olisi jonkinlaista käsitystä siitä, voisiko julkaisulupa irrota suunnitelluille jutuille.
Garrik linkki 11. kesäkuuta 2007 kello 13.59
Garrik 11. kesäkuuta 2007 kello 13.59 linkki No, Vesa ja Olli, mitä Greg on sanonut (tynkä-)Zinin aiheista, ja mikä on sen deadline? -G
Vesa linkki 11. kesäkuuta 2007 kello 15.41
Vesa 11. kesäkuuta 2007 kello 15.41 linkki Gregiin ei luultavasti olla oltu yhteyksissä vielä millään muotoa (lähinnä nyt Ollin osalta). Jos olli ei ehdi asiaa hoitaa, niin minä voin ottaa Gregiin yhteyttä. Deadlineksi varmaan kannatan kesäkuun loppua, siihen mennessä jokaisen jutun kirjoittajan olisi hyvä tehdä joko sopiva tiivistelmä jutuistaan tai tarjota jotain lyhyempää tekstiä omista jutuistaan. Täytyy vielä miettiä kerrommeko lehdykässä myös Kalikoksesta ja sen toiminnasta ja esittelemmekö siinä Zinin parissa tällä hetkellä "aktiivisesti" toimivat henkilöt?
Nysalor linkki 11. kesäkuuta 2007 kello 16.20
Nysalor 11. kesäkuuta 2007 kello 16.20 linkki Vesa: [i:65de4210b8]Täytyy vielä miettiä kerrommeko lehdykässä myös Kalikoksesta ja sen toiminnasta ja esittelemmekö siinä Zinin parissa tällä hetkellä "aktiivisesti" toimivat henkilöt?[/i:65de4210b8] Minusta siihen ei kannattaisi kovin isoja sepustuksia Kalikoksesta laittaa, koska meillä tulee kuitenkin olemaan ilmaiseksi jaossa oleva Kalikoksen esite, josta seuran historiaa, toimintaa ja muuta käy ilmi. Esitteen voi hyvin laittaa mukaan esi-Zinin ostajille.
newsalor linkki 12. kesäkuuta 2007 kello 6.08
newsalor 12. kesäkuuta 2007 kello 6.08 linkki No minäpäs otan Gregiin yhteyttä välittömästi. Haluatteko tarkentaa mitä tarkalleen ottaen kysyn?
Garrik linkki 12. kesäkuuta 2007 kello 10.39
Garrik 12. kesäkuuta 2007 kello 10.39 linkki Hei Olli, Mun nähdäkseni Vesan Agimori-jutut ja mun Alone/Bachad-jutut on sillä mallilla, että ne varmasti julkaistaan englanniksi ennemmin tahi myöhemmin. Vesan jutuista kaksi löytyy täältä foorumiltakin englanniksi, ja mun jutuista Alone Confederation: History sekä nuo paikkakuvaukset antavat hyvän kuvan siitä, mitä olen työstämässä. Tämän lisäksi Matin sankarimatka-juttu näyttää mun mielestäni sikäli valmiilta, että sitä kannattaisi työstää eteenpäin ja kääntää englanniksi. Muita juttuja en olekaan nähnyt, joten niistä tai niiden valmistumisesta on vielä hankala sanoa mitään. Eetulla oli jotakin sankarimatkailuun liittyvää, Matilla ja Kasilalla jumaltietäjiin liittyvää. Jos niistä saa jonkinlaiset synopsikset, niin voihan sitä saman tien kysyä Gregiltä, että onko nekin OK. Tämä kaikki vain omasta puolestani/näkökulmastani. Lähetin muuten Yksinäisen seudun karttaluonnoksen Issariesiin, ja Greg hyväksyi sen laittamisen fanipuolen karttasivuille. TÄMÄ EI OLE SE LOPULLINEN VERSIO KARTASTA - SEN SÄÄSTÄN ZIN-LETTERSIIN. Kyselyni ei myöskään mitenkään liittynyt Zin-Lettersiin, vaan ihan tuon yhden fanikartan raakileen julkaisuun Issariesin sivuilla. -G
Kasila linkki 13. kesäkuuta 2007 kello 15.41
Kasila 13. kesäkuuta 2007 kello 15.41 linkki - Kesäkuun loppuun aikaa. Check. - Grekiltä kysytään ennen julkasuu. Check - Valmistan materiaalin suoraan englanniksi. Slovakia - Saatte ruotia sitä tällä kanavalla ensiviikolla. UGH
newsalor linkki 14. kesäkuuta 2007 kello 6.06
newsalor 14. kesäkuuta 2007 kello 6.06 linkki Huomatkaa muuten, etten ole enää (hyvästä syystä) päätoimittaja. Eli eli, ei kannata mulle noita raportteja osoittaa.
Vesa linkki 14. kesäkuuta 2007 kello 15.48
Vesa 14. kesäkuuta 2007 kello 15.48 linkki No newsalor jos sen verran lehden vuoksi uhraat että toimit meidän yhteyshenkilönämme Gregin suuntaan? :)
newsalor linkki 15. kesäkuuta 2007 kello 15.45
newsalor 15. kesäkuuta 2007 kello 15.45 linkki Toki toki! Sen takia kysyinkin, että mitä pitää kysyä / mitä asiaa Gregille on?
Garrik linkki 26. kesäkuuta 2007 kello 18.47
Garrik 26. kesäkuuta 2007 kello 18.47 linkki [b:e15c24cc3b]Vesa kirjoitti:[/b:e15c24cc3b] [quote:e15c24cc3b]Deadlineksi varmaan kannatan kesäkuun loppua, siihen mennessä jokaisen jutun kirjoittajan olisi hyvä tehdä joko sopiva tiivistelmä jutuistaan tai tarjota jotain lyhyempää tekstiä omista jutuistaan.[/quote:e15c24cc3b] Laskeskelin, että mulla on runsaat 40 sivua kamaa, joista n. 10 sivua on jokseenkin valmista, 10 sivua raakaa ja 20 sivua lähinnä prosessikirjoittamista tai luoettelomuotoista potaskaa - siis tiivistelmiä. ;) Minne lähetän nämä? Tai onko järkeä lähettää, jos niitä ei kumminkaan juuri kommentoida? Lähettäisin nämä mielelläni henkilölle, jolla on aikaa ja halua lukea jutut ja antaa suoraa palautetta. Jollekin, jolla ehkä on aavistus/näkemys (pohjoisen) Sartarin orlanthimeiningistä, ja joka saattaisi kysymyksillään tai ehdotuksillaan provosoida minut kirjoittamaan homman paremmin auki. Juuri tällä hetkellä tuntuu siltä, että oma inspikseni on kaluttu loppuun. Sen sijaan, että kirjoitan näitä juttuja, taidan ryhtyä pelaamaan uutta kampanjaa. Se taas tietää uutta ja uudenlaista matskua. Voihan sitäkin tunkea ZinLettersiin sitten vuonna 20XX. :) [quote:e15c24cc3b]Täytyy vielä miettiä kerrommeko lehdykässä myös Kalikoksesta ja sen toiminnasta ja esittelemmekö siinä Zinin parissa tällä hetkellä "aktiivisesti" toimivat henkilöt?[/quote:e15c24cc3b] [b:e15c24cc3b]johon Matti:[/b:e15c24cc3b] [quote:e15c24cc3b]Minusta siihen ei kannattaisi kovin isoja sepustuksia Kalikoksesta laittaa, koska meillä tulee kuitenkin olemaan ilmaiseksi jaossa oleva Kalikoksen esite, josta seuran historiaa, toimintaa ja muuta käy ilmi. Esitteen voi hyvin laittaa mukaan esi-Zinin ostajille.[/quote:e15c24cc3b] Tämä lienee tätä myöten selvä. [b:e15c24cc3b]Kasila kirjoitti (pari viikkoa sitten):[/b:e15c24cc3b] [quote:e15c24cc3b]- Valmistan materiaalin suoraan englanniksi. Slovakia - Saatte ruotia sitä tällä kanavalla ensiviikolla. UGH[/quote:e15c24cc3b] Jeh? -G
Vesa linkki 27. kesäkuuta 2007 kello 8.28
Vesa 27. kesäkuuta 2007 kello 8.28 linkki [quote:fdd59da9a7="Garrik"] Laskeskelin, että mulla on runsaat 40 sivua kamaa, joista n. 10 sivua on jokseenkin valmista, 10 sivua raakaa ja 20 sivua lähinnä prosessikirjoittamista tai luoettelomuotoista potaskaa - siis tiivistelmiä. ;) Minne lähetän nämä? Tai onko järkeä lähettää, jos niitä ei kumminkaan juuri kommentoida? Lähettäisin nämä mielelläni henkilölle, jolla on aikaa ja halua lukea jutut ja antaa suoraa palautetta. Jollekin, jolla ehkä on aavistus/näkemys (pohjoisen) Sartarin orlanthimeiningistä, ja joka saattaisi kysymyksillään tai ehdotuksillaan provosoida minut kirjoittamaan homman paremmin auki. [/quote:fdd59da9a7] Itse olen aika jäävi sinänsä antamaan mitään ehdotuksia pohjoisesta Sartarista ja sen orlanthimeiningistä, koska varmasti sinulla on jo parempi tietämys asioista. Tänne kyllä jutut edelleen kannattaa postata, vaikka niihin ei kommentteja pahemmin satelisikaan. Täältä ne kuitenkin saadaan helposti sitten poimittua lehteä ja tuota coniin tehtävää pätkä-ziniä varten. Pitäisiköhän tähän projektiin nakitella vaikka jonkinsortin lukijoita? Siis meinaan juuri tuota joilla tietämystä asioista olisi enemmän ja voisivat sitten lukea tekstit ja antaa niistä kommenttia. Lähinnä nyt meinaan sellaisia aktiivisa kalikoslaisia jotka ovat lehtiprojektissa mukana, mutta jotka eivät kirjoitettua materiaalia saa työstettyä. Itsellenikin noissa agimorijutuissa oli apua siitä kun Dovas niitä lueskeli ja palautetta antoi.
newsalor linkki 27. kesäkuuta 2007 kello 9.18
newsalor 27. kesäkuuta 2007 kello 9.18 linkki En edelleenkään ole saanut vastausta siihen, mitä Gregiltä pitäisi kysyä, mutta ilmoitan nyt kumminkin alkajaisiksi siitä siitä, että aiomme tehdä Zin #3 -teaserin Ropeconiin, hommaan luvan julkaista Zin #3, siitä huolimatta, että olen jäävi kirjoittamaan sopimuksia Kalikoksen puolesta. (sopimuksemme on kait sitten laiton?) Greg / Moon Design tulee haluamaan englanninkieliset jutut tarkastattavakseen ennen, kun ne saa julkaista. Haluatteko Kralorelalaisen seikkailun teaseriin?
Garrik linkki 27. kesäkuuta 2007 kello 9.35
Garrik 27. kesäkuuta 2007 kello 9.35 linkki [b:eb79b3c3bc]Vesa kirjoitti:[/b:eb79b3c3bc] [quote:eb79b3c3bc]Itse olen aika jäävi sinänsä antamaan mitään ehdotuksia pohjoisesta Sartarista ja sen orlanthimeiningistä, koska varmasti sinulla on jo parempi tietämys asioista.[/quote:eb79b3c3bc] Ei kyse ole "paremmasta tietämyksestä", vaan edes sellaisen illuusion tuottamisesta, että joku voisi lukea tekstejä. Kirjoitan omaa skenenäni, ja luonnollisesti tiedän [i:eb79b3c3bc]omista ideoistani[/i:eb79b3c3bc] enemmän kuin kukaan muu. Mutta täysi maallikkokin voi antaa palautetta - vaikka sitten vain kirjoitusvirheistä, niinkuin olen itse tehnyt. :wink: [quote:eb79b3c3bc]Pitäisiköhän tähän projektiin nakitella vaikka jonkinsortin lukijoita? Siis meinaan juuri tuota joilla tietämystä asioista olisi enemmän ja voisivat sitten lukea tekstit ja antaa niistä kommenttia. Lähinnä nyt meinaan sellaisia aktiivisa kalikoslaisia jotka ovat lehtiprojektissa mukana, mutta jotka eivät kirjoitettua materiaalia saa työstettyä.[/quote:eb79b3c3bc] Kannatan. Tosin painotan edelleen, että kyse ei ole ensi sijassa tietämyksestä, vaan projektin sponssaamisesta kommentein. Itseasiassa oletin, että tällaiset henkilöt olisi värvätty jo projektin alkuvaiheessa, koska [u:eb79b3c3bc]minkään lehden toimittaminen ei voi onnistua ilman tällaisia henkilöitä[/u:eb79b3c3bc]. Pakko onkin kysyä: onko lehden toimituksessa muita Vesan lisäksi? Montako ihmistä, ja mitkä ovat heidän vastuualueensa? Onko toimituskunnalla kokouksia, joissa asioita vähintään seurataan, ja mielellään potkitaan myös eteenpäin? Onko jo tehty "tiekartta" niistä toimittamisen vaiheista ja deadlineistä, joiden kautta päädytään painatukseen ja levitykseen? Onhan lehden aktiivitoimituskunnassa ainakin yksi henkilö, joka on ollut toimittamassa edellisiä ZinLettersejä, tai henkilö jolla on kokemusta siitä, minkälainen proggis fanzinen tuottaminen on? Se "pitäisiköhän tähän projektiin nakitella" -vaihe oli mun luuloni mukaan Kalikoksen kevätkokouksessa. Keväällä kerättiin sähköpostilistaa, mutta sähköpostia ei ole tullut. Jos tämä osa foorumista on ainoa paikka, jossa lehtiprojekti elää, niin tekohengityksellähän tässä ollaan. Mun on henkilökohtaisesti helpompi tähdätä julkaisuun esim. netissä ja pelkästään omalla nimelläni, kuin roikkua proggiksessa, jota ei oikeasti ole olemassa. Provosoin. Aina on tarpeen tsekata, onko keisarilla vaatteita. ;) -G
Garrik linkki 27. kesäkuuta 2007 kello 9.56
Garrik 27. kesäkuuta 2007 kello 9.56 linkki [b:688841fd2b]newsalor kirjoitti:[/b:688841fd2b] [quote:688841fd2b]En edelleenkään ole saanut vastausta siihen, mitä Gregiltä pitäisi kysyä,[/quote:688841fd2b] Mitä kummaa? Omalta osaltani olen listannut juttuni kuukausi takaperin, ja pari niistä on ollut täällä foorumillakin jo parisen viikkoa nähtävänä (vaikkakin raakoina), kartan kera. Esillä olleet jutut ja kartta ovat minun puolestani menossa teaseriin, ja loput juttulistauksen jutut varsinaiseen ZL:iin. Tätä juuri tarkoitin, kun enteilin toimituskunnan ja keskustelun puuttumista. :( [quote:688841fd2b]hommaan luvan julkaista Zin #3, siitä huolimatta, että olen jäävi kirjoittamaan sopimuksia Kalikoksen puolesta. (sopimuksemme on kait sitten laiton?)[/quote:688841fd2b] Mitä kummaa? Eikö Kalikos ole valtuuttanut sinua edustamaan yhdistystä ja lehtiprojektia tässä asiassa? Vai onko se valtuuttanut jonkun muun? Nykyinen julkaisupoltiikka on ollut kaikkien tiedossa pari vuotta, ja luonnollisesti tälläkin lehdellä on oltava yhteyshenkilö Issariesin/Moon Designin suuntaan. Sivullisena olen elänyt jatkuvasti siinä käsityksessä, että se olet sinä. Tätä juuri tarkoitin, kun enteilin toimituskunnan ja keskustelun puuttumista. :( Jos lehden toimitus ei osaa kertoa Issariesille/Moon Designille, mitä lehteen on tulossa, niin sitten lienee selvä, ettei toimituskunta itsekään tiedä, mitä lehteen on tulossa. Kun teaserin painattamiseen on n. kuukausi aikaa, näyttää siltä, ettei edes teaseria ole tulossa. Silloin ei ole Gregiltäkään mitään kysyttävää. :( [quote:688841fd2b]Haluatteko Kralorelalaisen seikkailun teaseriin?[/quote:688841fd2b] Kuulostaa mun korvaani tosi hyvältä. Kiitos kyllä! :) -G
newsalor linkki 27. kesäkuuta 2007 kello 10.04
newsalor 27. kesäkuuta 2007 kello 10.04 linkki [quote:5681403e2f]Mitä kummaa? Eikö Kalikos ole valtuuttanut sinua edustamaan yhdistystä ja lehtiprojektia tässä asiassa? Vai onko se valtuuttanut jonkun muun? Nykyinen julkaisupoltiikka on ollut kaikkien tiedossa pari vuotta, ja luonnollisesti tälläkin lehdellä on oltava yhteyshenkilö Issariesin/Moon Designin suuntaan. Sivullisena olen elänyt jatkuvasti siinä käsityksessä, että se olet sinä.[/quote:5681403e2f] Siis käytännössä mitään ongelmaa ei ole. Minä olen Issariessin yhteyshenkilö ja se siitä. Periaatteeassa vaan tietääkseni Suomen lain mukaan, jotta voi tehdä sopimuksia jonkin järjestön puolesta, on omattava ns. nimenkirjoitusoikeus. Tuskin tämä kuitenkaan oikeuteen on menossa, joten no problem. Anyway, teen kuten sanoin tuolla. [b:5681403e2f]Tarvitsisin muuten sitten listan Ropecon-teaserin jutuista.[/b:5681403e2f] Garrik, luen illalla kirjoituksesi ja heitän tänne kommenttia.
newsalor linkki 27. kesäkuuta 2007 kello 10.05
newsalor 27. kesäkuuta 2007 kello 10.05 linkki [quote:546c05f5b7]Mitä kummaa? Eikö Kalikos ole valtuuttanut sinua edustamaan yhdistystä ja lehtiprojektia tässä asiassa? Vai onko se valtuuttanut jonkun muun? Nykyinen julkaisupoltiikka on ollut kaikkien tiedossa pari vuotta, ja luonnollisesti tälläkin lehdellä on oltava yhteyshenkilö Issariesin/Moon Designin suuntaan. Sivullisena olen elänyt jatkuvasti siinä käsityksessä, että se olet sinä.[/quote:546c05f5b7] Siis käytännössä mitään ongelmaa ei ole. Minä olen Issariessin yhteyshenkilö ja se siitä. Periaatteeassa vaan tietääkseni Suomen lain mukaan, jotta voi tehdä sopimuksia jonkin järjestön puolesta, on omattava ns. nimenkirjoitusoikeus. Tuskin tämä kuitenkaan oikeuteen on menossa, joten no problem. Anyway, teen kuten sanoin tuolla. [b:546c05f5b7]Tarvitsisin muuten sitten listan Ropecon-teaserin jutuista.[/b:546c05f5b7] Garrik, luen illalla kirjoituksesi ja heitän tänne kommenttia.
Vesa linkki 27. kesäkuuta 2007 kello 10.17
Vesa 27. kesäkuuta 2007 kello 10.17 linkki Minähän täällä käytännössä kai yksin asioita koitan hoitaa. Osittain minut nakitettiin päätoimittajaksi sen takia että olin melkein ainoa henkilö joka tänne jotakin kirjoitteli. No en täydellisesti onnistunut aktivoimaan ihmisiä tarttumaan tiukemmin lehtiprojektiin, mutta edes jotenkin ollaan päästy eteenpäin. Garrik olet siinä ihan oikeassa että projekti tarvitsisi organisoidumman ryhmän, eikä sitä voida pelkästään minun voimin vetää. Tuonne postituslistalle laittamani viesti ei tosiaan poikinut kuin kaksi vastausta, Garrik tartuit toimeen kiitettävästi ja Dovas ilmoitti että voisi ilmeisesti ainakin kommentteja jutuista pistää. Kommentoijia on nyt ainakin minun Eurmal jutulleni piisannut, eli UglyPsycho kommentoippas sitten Garrikin matskuja kanssa ;). Hyvä newsalor että aktivoidut nyt Issariesin suuntaan, ainakin sen puolen pitäisi olla kunnossa. Enää tosiaan tarvitaan parempaa aktiivisuutta ja keskustelua toimintatavoista, eli päätoimittajana tarvitsisin niin sanotun oikean käden avittamaan lehden toimittamisessa. Garrik luonnistuisiko sinulta sitten tämä homma kun olet kuitenkin aktiivisesti koettanut meitä potkia hommiin? Tai entä Nysalor, oletko ehtiväinen toimimaan lehtiprojektin osalta myös tiedottajana jos sellaiseen on tarvetta? newsalor, minulta olisi tarkoitus tuohon teaseriin pistää tuo jo käännetty Bee Shamans juttu, eli sen ja vaikka kaikki nuo käännetyt agimorijutut voi jo minun puolestani toimittaa Gregille, vaikkei kaikkia ole vielä oikoluettu. Kralorela seikkailu on myöskin tervetullut, niin teaseriin kuin itse Ziniinkin. Varsinaiseen lehteen siitä voisi kirjoitella jotain laajempaakin, lähinnä taustamateriaalia laajemmin. Voisin yrittää vielä lehtiprojektin postituslistaa herätellä, mutta mitä sinne tulisi kirjoittaa, kirjoittajista ei kai nyt enää niin suurta pulaa ole, mutta lähinnä juurikin noista lukijoista ja kommentoijista?
Garrik linkki 27. kesäkuuta 2007 kello 10.44
Garrik 27. kesäkuuta 2007 kello 10.44 linkki [b:c67aa9a06a]Vesa kirjoitti:[/b:c67aa9a06a] [quote:c67aa9a06a]Kommentoijia on nyt ainakin minun Eurmal jutulleni piisannut, eli UglyPsycho kommentoippas sitten Garrikin matskuja kanssa.[/quote:c67aa9a06a] Itse asiassa Ugly Psycholta on jo tullut ihan jees kommentti minunkin suuntaan. Myös Humiksen taannoisista aatoksista oli hyötyä. Lisä ei tietenkään ole pahitteeksi. ;) [quote:c67aa9a06a]Enää tosiaan tarvitaan parempaa aktiivisuutta ja keskustelua toimintatavoista, eli päätoimittajana tarvitsisin niin sanotun oikean käden avittamaan lehden toimittamisessa. Garrik luonnistuisiko sinulta sitten tämä homma kun olet kuitenkin aktiivisesti koettanut meitä potkia hommiin?[/quote:c67aa9a06a] En ehdi toimittamaan (taittamaan) lehteä tai kääntämään artikkeleita, mutta luen ja oikoluen mielelläni tarjottuja juttuja, ja voin heittää niistä syvällisempääkin kommenttia, jos sellaista kaivataan, tai jos minusta siltä tuntuu. (Tähän mennessä vain Agimori-jutut ovat olleet valmiina. Ne ovat mielestäni oivallisia sellaisenaan - ei siis mitään lisättävää. Yritän keretä lukaisemaan sen Bee Shamans -jutun vielä tarkistusmielellä, ja vilkaisen myös sitä Eurmal-juttua.) Ja keskustella voin aina, ja ehdotella toimintatapoja. [quote:c67aa9a06a]kirjoittajista ei kai nyt enää niin suurta pulaa ole, mutta lähinnä juurikin noista lukijoista ja kommentoijista?[/quote:c67aa9a06a] Kirjoittajista on pula siihen saakka, kunnes lehden 40-60 sivua (?) on saatu täyteen. Jos päätoimittajana näet, että tuo sivumäärä on täynnä, pitäisi juttujen kait seuraavaksi näkyä täällä. Koska niitä ei näy, olen hiukan skeptinen tämän suhteen. Ja aina on hyvä, jos juttuja on liikaa: silloin voi alkaa painottaa laatua ja tiivistä ilmaisua, jotka molemmat parantavat lehden yleisilmettä. Kuvitusta kannattaa myös kelata. Mitä komeampi ZL teaser on, sitä enemmän ihmiset ovat kiinnostuneita myös varsinaisesta ZL:stä. Onko toimituksella jo kuvamateriaalia? Onko kuvittajat nakitettu? Onko olemassa lista kuvittajista, jotka voivat ryhtyä työskentelemään hyvin lyhyellä varoitusajalla? Omalta osaltani saatan keretä piirtämään kuvan tai pari omiin juttuihini, ja silloin tällöin foorumilla piipahtava Turkka saattaa myös ehtiä. Minimikuvitus siis hoituu mun juttuihin. Tarpeen mukaan siitä duunaamastani kartasta voi työstää mustavalkoversion. (Turkka on jo duunannut siitä loistavasti detaljoidun väriversion. En tiedä, pysyykö ZL:n teaserin painatuslaatu tämän version kyydissä.) Jos teaser on mustavalkoinen, kertokaa siitä minulle pian, niin voin ryhtyä hommiin. Meillä oli Turkan kanssa myös ajatuksena tuottaa pieni erä A3-kokoisia värikarttoja Coniin. Sellaisten printtaaminen kuitenkin maksaa, ja haluamme luonnollisesti omamme pois. Se taas edellyttää koordinointia Gregin (tekijänoikeudet) ja ehkä Kalikoksen (jos rahat kulkevat Kalikoksen kautta) kanssa. Tätä pitää vielä miettiä. -G
Vesa linkki 27. kesäkuuta 2007 kello 11.15
Vesa 27. kesäkuuta 2007 kello 11.15 linkki Lähinnä tuollaista keskustelua ja toimintatapojen ehdottelua kaipaankin. Taitto kait hoituu Guzmon kautta, tai näin minä olen asian ymmärtänyt. Kuvituksen osalta ainakin kaksi kaveriani luultavasti saa kuvia työstettyä, toiseen en kuitenkaan ole ollut yhteyksissä viime aikoina. Toinen kaverini on jo piirrellyt omaa ehdotelmaansa kansikuvaksi, joten eiköhän häneltä saa muutakin kuvitusta.
Kasila linkki 28. kesäkuuta 2007 kello 5.49
Kasila 28. kesäkuuta 2007 kello 5.49 linkki asasas
Vesa linkki 28. kesäkuuta 2007 kello 17.34
Vesa 28. kesäkuuta 2007 kello 17.34 linkki Kasila joo, tiedän fiilikset. Kaverilta kuoli lapsi toissa pääsiäisen aikoihin. Jos sitten syksymmällä saat varsinaiseen ziniin tekstiä heitettyä niin ne ovat edelleen sinne tervetulleita.