Vanha foorumi

Takaisin

Ropecon 2007

Tapahtumat
Nysalor 18. toukokuuta 2007 kello 13.04
Kirjoittaja Viesti
Nysalor linkki 18. toukokuuta 2007 kello 13.04
Nysalor 18. toukokuuta 2007 kello 13.04 linkki [url=http://www.ropecon.fi/]Ropecon 2007[/url] pidetään Espoon Dipolissa 10.-12.8.2007. Vaikka siihen on vielä muutama kuukausi aikaa, olisi jo aika miettiä, miten Kalikos osallistuisi siihen. Etenkin puheohjelmalla alkaisi olla jo kiire. Hallituksen listalla on pohdittu jonkinlaista Gloranthaa esittelevää luentoa tyyliin ”Elävä mytologia roolipelaamisessa – Glorantha” tai tilaisuutta, jossa asiantuntijat olisivat vastaamassa yleisön Glorantha-kysymyksiin. Muita ideoita ovat jonkinlainen sovellutus myyttipussista, tarinankerrontatuokio ja kerskaworshop. Pohdinnan olla on ollut myös freeform-peli. Mitäs noista sanotte? Löytyykö lisää ideoita? Onko halukkaita, jotka olisivat tulossa mukaan järjestämään Kalikoksen ohjelmaa Ropeconissa? Samalla täytyy mainita myös, että tänä vuonna yksi Ropeconin kunniavieras on Warsin suunnittelija, King of Dragon Passin käsikirjoittaja ja Mongoosen Glorantha-kirjan kirjoittaja Robin D. Laws. Koska hän on Kalikoksen kannalta erityisen kiinnostava henkilö, olisiko kiinnostusta, jos yritettäisiin järjestää jonkinlainen Kalikoksen oma tapaaminen hänen kanssaan, mikäli Lawsilla olisi siihen aikaa ja kiinnostusta? Kenties se voisi olla jotakin siihen tapaan kuin Gregin kanssa pari vuotta sitten. Ottakaapa asioihin kantaa, niin jatketaan keskustelua aiheesta!
newsalor linkki 19. toukokuuta 2007 kello 8.40
newsalor 19. toukokuuta 2007 kello 8.40 linkki Pentele. Kaverilla on häät lauantaina.
Ugly Psycho linkki 19. toukokuuta 2007 kello 9.24
Ugly Psycho 19. toukokuuta 2007 kello 9.24 linkki [quote:c2921603f5="Nysalor"]Hallituksen listalla on pohdittu jonkinlaista Gloranthaa esittelevää luentoa tyyliin ”Elävä mytologia roolipelaamisessa – Glorantha” tai tilaisuutta, jossa asiantuntijat olisivat vastaamassa yleisön Glorantha-kysymyksiin. ... Samalla täytyy mainita myös, että tänä vuonna yksi Ropeconin kunniavieras on Warsin suunnittelija, King of Dragon Passin käsikirjoittaja ja Mongoosen Glorantha-kirjan kirjoittaja Robin D. Laws. Koska hän on Kalikoksen kannalta erityisen kiinnostava henkilö, olisiko kiinnostusta, jos yritettäisiin järjestää jonkinlainen Kalikoksen oma tapaaminen hänen kanssaan, mikäli Lawsilla olisi siihen aikaa ja kiinnostusta? Kenties se voisi olla jotakin siihen tapaan kuin Gregin kanssa pari vuotta sitten. [/quote:c2921603f5] Minusta ainakin yhden puheohjelman pitäisi olla nimen omaan suunniteltu värväämään uutta porukkaa Gloranthan pariin ja Kalikoksen riveihin. Eli ihan perustason selitystä, että mistä Gloranthassa oikeastaan on kyse ja mikä tekee siitä niin hyvän. Korkealentoisempi höpinöinti menee Gloranthaa tuntemattomilta aika pahan kerran ohi, ja on minusta enemmänkin paikallaan Kalikoksen omissa kokouksissa. Tuo "kysy Gloranthasta, Kalikos vastaa" -tyylinen paneeli voisi olla myös paikallaan, syventämässä aloittelijoiden tietämystä, mutta sinne pitäisi saada sitten niitä visailun guruja paikalle mieluusti useampia, ettei tule mitään "ööm, enpäs osaa vastata tähänkään, mutta..." -ilmiöitä. Tietty riski aina on, että kysymykset on sitten niin peruskauraa, että mitään kovin mielenkiintoista ei pääse nousemaan pinnalle. Mitä tulee Lawsin tapaamiseen, niin kannatan ehdottomasti ainakin jossain muodossa. Gregiä tapaamassa en ollut, niin en tiedä kuinka homma pari vuotta sitten hoidettiin. Edit: Niinno, lisätään nyt sekin, että olen itse kyllä tulossa coniin, mutta tuskin pystyn mihinkään suurempaan valmisteluun osallistumaan, koska kotiudun Suomen kamaralle vain muutamaa päivää aiemmin, ja asuntokin pitäisi siinä välissä jostain keksiä.
Garrik linkki 19. toukokuuta 2007 kello 12.01
Garrik 19. toukokuuta 2007 kello 12.01 linkki Terve, Jos tähdet asettuvat kohdalleen, olen RopeConissa höpisemässä roolipelaamisesta ja demoamassa Copper Town -lautapeliä. Jälkimmäinen siis sijoittuu Gloranthaan. Siinä välissä voin turista Gloranthasta vanhojen ja uusien naamojen kanssa. [b:1c1e08441e]Ugly Psycho kirjoitti:[/b:1c1e08441e] [quote:1c1e08441e]Minusta ainakin yhden puheohjelman pitäisi olla nimen omaan suunniteltu värväämään uutta porukkaa Gloranthan pariin ja Kalikoksen riveihin. Eli ihan perustason selitystä, että mistä Gloranthassa oikeastaan on kyse ja mikä tekee siitä niin hyvän.[/quote:1c1e08441e] Sori, tämä kuulostaa hypettämiseltä ja saarnaamiselta. Sellainen ajaisi ainakin minut pois. Parempi antaa ihmisten löytää itse omat harrastuksensa, kuin nykiä heitä tiettyyn suuntaan. Vain tällä tavoin Suomen hiipuvat (?) Glorantha-piirit ja Kalikos saavat uusia jäseniä, jotka [i:1c1e08441e]ovat oikeasti aktiivista[/i:1c1e08441e]. Gloranthaa olisi mielekkäämpää esitellä [i:1c1e08441e]tekemällä[/i:1c1e08441e] jotakin, jonka äärelle kiinnostuneet voivat pysähtyä, ja ehkä [i:1c1e08441e]osallistuakin[/i:1c1e08441e]. IMHO. Kannatan Lawsin tapaamista lämpimästi - jo siksikin, että tapaaminen voisi samalla toimia epävirallisena Kalikoksen kesämiittinkinä. -G[/quote]
Bellad linkki 19. toukokuuta 2007 kello 20.43
Bellad 19. toukokuuta 2007 kello 20.43 linkki [quote:2e4aaf8b0e="Garrik"] Sori, tämä kuulostaa hypettämiseltä ja saarnaamiselta. Sellainen ajaisi ainakin minut pois. Parempi antaa ihmisten löytää itse omat harrastuksensa, kuin nykiä heitä tiettyyn suuntaan. Vain tällä tavoin Suomen hiipuvat (?) Glorantha-piirit ja Kalikos saavat uusia jäseniä, jotka [i:2e4aaf8b0e]ovat oikeasti aktiivista[/i:2e4aaf8b0e]. [/quote:2e4aaf8b0e] Ugly tuskin tarkoitti mitään Helluntalaisherätystä (vaikak kaikki kunnia toki heille heidän omissa asioissaan), vaan että jos kalikoksesta joku päättää ihmisille kertoa jotain, niin se puhe pitäisi suunnata ihmisille, jotka ovat koko elämänsä eläneet jossain "generig-fantasy" maailmassa, ja sellaiselle voi Gloranthan moniselitteinen maailma olla aika tiukka pala nieltäväksi kolmessa minutissa, jos sitä ei heille valmiiksi pureksi. Tosin eihän sitä tiedä mitä kaikkea pahoja tapoja tuo papiksi itsensä avatariinsakin pukenut on ulkomaanelävien keskuudesta tartuntana saanut. (suom huom. En siis pidä itseäni tietäväisenä Uglyn perimmäisten ajatusten todellisen luonteen olemuksesta, mutta luulisin omaavani jossain määrin perustelemattoman oikeuden yrittää sitä selventää).
Vesa linkki 20. toukokuuta 2007 kello 7.33
Vesa 20. toukokuuta 2007 kello 7.33 linkki Minunkin mielestäni kaikkein paras vaihtoehto olisi tuoda Gloranthaa esille siitä tietämättömille, vaikka nimetä ohjelma tyyliin "wtf is Glorantha?". Kasataan Kalikoslaisista Glorantha-tietäjistä pieni ryhmä, jokainen olisi niin sanotusti erikoistunut johonkin Gloranthaa koskevaan (eri alueisiin, kulttuureihin, taikuuteen yms. yms.). Ensin pidettäisiin joku n. 20-30 min. (jos ohjelma on esim. tunnin mittainen) esitelmä Gloranthan perusteista niin että se uppoaisi kaikkein helpoiten asiasta tietämättömälle. Esitelmän jälkeen olisi sitten kysymysten vuoro, johon tämä raati sitten "erikoistumistensa" myötä vastailee, vähän niin kuin luontoillan tyyliin. Parasta olisi rakentaa ohjelma niin että se ei koluaisi Gloranthaa niin syvällisesti, että asiasta tietämättömänkin olisi helppo tulla ohjelmaa seuraamaan. Voisin kuvitella että jokin syvällisempi pohdinta esim. valaistumisesta tai vastaavasta ei vetäisi väkeä juurikaan yhtään, vain pienen Gloranthaa harrastavan ydinporukan. Tuollaiset syvällisemmät keskustelut yms. olisi parempi jättää sinne Kalikoksen miittien piiriin ennemminkin kuin Ropeconiin. Garrikin idea jostakin tekemällä esitetystäkin vaikuttaa ihan hyvältä, mutta tuollaisenhan voisi liittää Kalikoksen pöydän tuntumaan, ei viralliseksi ohjelmaksi. Kaikki jotka aikoisivat vetää Glorantha -pelejä, voisivat miettiä vaikka yhden pelin pidettävän niin, että sen tarkoituksena olisi ajaa uusia naamoja Gloranthan pariin. Tarsh War II:n peluuttaminen Conissa voisi myös saada innokkaita mukaan. P.S. Ugly, miulla on varasto tilat tyhjillä tuolla kellarissa sekä kylmätilat, et jos sitä asuntoa ei löydy ;).
AtukkA linkki 20. toukokuuta 2007 kello 9.11
AtukkA 20. toukokuuta 2007 kello 9.11 linkki Kannattaisin tuota puheohjelmaa, joka sivistäisi gloranthasta. Ainakin minä ja Mao olisimme erittäin kiitollisia sivistyksestä :D. Vaikka minäkin omistan tuon Glorantha paketin tunnen että sivistyksessäni Gloranthasta on vakava aukko. Samalla käynnillä ropeconissa voisin liittyä kalikokseen ja muuta. Pahus vaan että olen kielimatkalla juuri ropeconin aikaan. Olisin nimittäin raahannut pari kaveriakin kuuntelemaan ¨Glorantha? Wtf?¨ esitelmää. Enpäs pääse siis tänäkään vuonna. Alun perin tuon matkan piti olla eriaikaan mutta minut siirrettiin kun sille alkuperäiselle matkalle ei tullut tarpeeksi porukkaa. Nyt kyllä vituttaa.
Ugly Psycho linkki 20. toukokuuta 2007 kello 17.11
Ugly Psycho 20. toukokuuta 2007 kello 17.11 linkki Lähinnä Garrikille: Bellad ja Vesa höpinöitäni ehti sopivasti jo suomentamaan, näköjään... pointti siis ei ollut niinkään tarkoitushakuinen värväys, kuin että minusta olisi hyvä tarjota Gloranthasta ehkä jo etäisesti kiinnostuneille lisää kipinää tarttua maailmaan, ja ehkä sieltä myöhemmin joku eksyy aina Kalikoksen porukkaankin saakka.
Garrik linkki 20. toukokuuta 2007 kello 23.10
Garrik 20. toukokuuta 2007 kello 23.10 linkki [b:0ce99a1d32]Ugly Psycho:[/b:0ce99a1d32] [quote:0ce99a1d32]Lähinnä Garrikille: Bellad ja Vesa höpinöitäni ehti sopivasti jo suomentamaan, näköjään... pointti siis ei ollut niinkään tarkoitushakuinen värväys, kuin että minusta olisi hyvä tarjota Gloranthasta ehkä jo etäisesti kiinnostuneille lisää kipinää tarttua maailmaan, ja ehkä sieltä myöhemmin joku eksyy aina Kalikoksen porukkaankin saakka.[/quote:0ce99a1d32] Heh, nyt kuulostaa jo paremmalta. :) Tuo "Glorantha Wtf?" kuulostaa kivalta toteuttaa. Joskin se olettaa, että joku oikeasti on kiinnostunut Gloranthasta. Ja että aiheen esittelijät eivät eksy teoreettisiin pohdintoihin. (Minä aina eksyn.) Ja sori, jos tuossa aiemmassa viestissä oli kärttyisä sävy. Skeptikko kun olen. -G
Vesa linkki 21. toukokuuta 2007 kello 5.43
Vesa 21. toukokuuta 2007 kello 5.43 linkki [quote:1eab10d488="Garrik"] Tuo "Glorantha Wtf?" kuulostaa kivalta toteuttaa. Joskin se olettaa, että joku oikeasti on kiinnostunut Gloranthasta. Ja että aiheen esittelijät eivät eksy teoreettisiin pohdintoihin. (Minä aina eksyn.) [/quote:1eab10d488] Totta tuokin osittain, mutta tuo myös kerää niitä ihmisiä mukaan jotka ovat joskus kuulleet mainittavan Gloranthasta ja päättävät nyt lähteä ottamaan selvä mikä se oikein on. Muutenkin Lawsin vierailu saattaa tuoda vähän enemmän Gloranthaa esille conissa ja jos Laws ei itse pidä mitään Glorantha -esitelmää niin varmasti Kalikoksen moinen vetäisi ihan hyvin väkeä. Teoreettiset pohdinnat on iha ok, jos ei lähdetä vetämään hommaa niin että pohdittaisiin vaikka Gloranthan syvintä olemusta ja vaikka Sofalien lisääntymisriittien merkitystä heidän yhteiskunnassaan :). Yksinkertaisesti simppelin ja perustiedon tarjoaminen coniväelle Gloranthasta on minusta kaikkein paras vaihtoehto.
AtukkA linkki 21. toukokuuta 2007 kello 11.44
AtukkA 21. toukokuuta 2007 kello 11.44 linkki [quote:6d8de5503b="Vesa"] Yksinkertaisesti simppelin ja perustiedon tarjoaminen coniväelle Gloranthasta on minusta kaikkein paras vaihtoehto.[/quote:6d8de5503b] Kyllä! Tätä kannatan vaikka minun ääntäni tuskin kukaan kuunteleekaan :D Mutta prkl keksin tuosta ¨Glorantha? Wtf?¨nimestä jonkin hienon muunnelman ja sloganin mutta unohdin sen. Pahus vaan että en pääse coniin...
Shireh linkki 27. toukokuuta 2007 kello 16.53
Shireh 27. toukokuuta 2007 kello 16.53 linkki Tuo "WTF Glorantha" kuulostaa minun mielestäni hyvältä ajatukselta. Tosin tarvitsisimme muutaman Glorantha-expertin vapaaehtoiseksi. Toki muitakin Kalikoslaisia voi olla itse tilaisuudessa, mutta muutama vapaaehtoinen jotka suostuisivat vastailemaan kysymyksiin Gloranthasta. Kuten aikaisemminkin mainittiin, niin 20-30 minuuttia ei ole liian pitkä eikä liian lyhyt aika tilaisuuteen. :) Nysalor kertoili Conklaavissa, että siellä voitaisiin Ropeconissa myös järjestää myyttipussi-ohjelma (en ole vähään aikaan ennättänyt lukea foorumia ajatuksella, siksi kuulin vasta äskettäin ideasta). Idea on hieno, mutta vaatisi pientä helpotusta niille jotka eivät Gloranthaa tunne. Voisi olla pari-kolme henkilöä, jotka opastaisivat näitä apua tarvitsevia henkilöitä. Esimerkiksi jos jollekulle esimerkiksi Humakt olisi tuntematon, niin joku voisi opastaa kertomalla kuka hän on ja mitä teki. Pari pääasiaa henkilöstä/paikasta/esineestä. Minä ilmoittaudun vapaaehtoiseksi tähän hommaan. Ilmoittaudun myös mielelläni istumaan ja valvomaan Kalikoksen pöydän ääressä. Pidän jostain syystä pöydän äärellä valvomisesta
Shireh linkki 29. toukokuuta 2007 kello 11.54
Shireh 29. toukokuuta 2007 kello 11.54 linkki Conklaavissa tuli päädyttyä siihen lopputulokseen, että Kalikoksen pöydästä pitäisi tehdä hiukan näkyvämpi. Viime vuoden pöytä oli turhan piilossa/huomaamaton. Ehdotuksia otetaan vastaan. Olen saanut pari projektia pyörimään. Olen suunnittelemassa ja rakentamassa Kalikoksen tunnusta. Materiaalina toimii (näillä näkymin) puu. Tarkoitan tuota riimua joka möllöttelee oikeassa ylänurkassa. Toinen projekti on painattaa kaverin luona jokinlainen lippu jossa lukee Kalikos ja toivottavasti mukaan mahtuu riimu. Kalikoksen esitteille pitää saada jonkinlainen jalusta (en keksi muita sanoja) jossa lukee yläpuolella "Ota esite" tai vastaavaa. On turhan näkymättömissä muuten. Tämä on myös projektilistalla. Pahvista olisi helpoin tehdä. Kaikki apu kelpaa tottakai. :) Olivat sitten pelkkiä ehdotuksia, konkreettista jälkeä tai mitä vain.
Bellad linkki 29. toukokuuta 2007 kello 12.24
Bellad 29. toukokuuta 2007 kello 12.24 linkki piirrät mitä tarvitset, niin puu, teräs tai alumiini kyllä muuttaa muotoaan eduksesi. Pahvisten ständien teko on vähän siinä rajalla, onko se kannattavaa, jos ei tee standiin itseensä kuvapainatuksia. Silkkipainona mokomaan saisi kyllä tehtyä kuvia sen mukaan, mitä malliksi teet BMP, JPG tai GIF muotoon. Väritys tapahtuu silkkipainona tehtäessä silmämääräisen arvioinnin perusteella, joten magneta, syaani, keltainen ja musta olisi hyvä pitää erillään toisistaan, jos haluaa absoluuttisesti toistetun kuvan (värityksineen). Materiaalikustannuksiin voin osallistua, mutta en niitä kokonaan hoitaa, vaikka mainintani mukaisesti riehuisinkin kalikospöydän sivistämiseksi.
Nysalor linkki 29. toukokuuta 2007 kello 15.27
Nysalor 29. toukokuuta 2007 kello 15.27 linkki Tämän ketjun perusteella Kalikoksen mahdollisuudet osallistua Ropeconiin vaikuttaisivat oikein lupaavalta. Glorantha – WTF? kuulostaisi minusta mainiolta konseptilta, ja nimikin olisi sopivan raflaava. :) Ensimmäinen osa voisi sisältää muutaman henkilön pitämiä johdantokatsauksia Gloranthan kiinnostaviin puoliin, kuten mytologiaan, kulttuureihin, rotuihin yms., mitä nyt sitten lyhyessä ajassa ja yleisöä kiinnostavalla tavalla voi kertoa Gloranthasta. Toinen puolikas voisi olla jotakin syvällisempää tai yleisölähtöisempää. Yleisökysymykset tai jotkut ennakkoon mietityt teemat voisivat olla yksi mahdollisuus toteuttaa noita tavoitteita. Tarpeetonta kai enää sanoakaan, mutta olen valmis tulemaan mukaan tuollaiseen puheohjelmaan. Kalikoksen hallituksella on 2.6.2007 kello 14 irkkikanavalla #kalikos kokous, jossa käsitellään myös Ropeconia. Hallitukseen kuulumattomat asiasta kiinnostuneetkin voivat varmaan tulla seuraamaan kokousta ja tarjoutumaan nakitettaviksi erilaisiin tehtäviin Ropeconia varten. :) Koetan varmaan perinteiseen tapaan taas peluuttaa kolme peliä Ropeconin aikana. Mitä ne tarkalleen ottaen ovat, sitä en vielä osaa sanoa, mutta takuulla RuneQuestia ja ehkä Maximum Game Funiakin. Bellad: [i:d1ab1aaeee]Materiaalikustannuksiin voin osallistua, mutta en niitä kokonaan hoitaa, vaikka mainintani mukaisesti riehuisinkin kalikospöydän sivistämiseksi.[/i:d1ab1aaeee] Kalikoksella oli kyllä varmaan hiukan varaa laittaa tarvittaessa rahaa rekvisiittaan. Hallituksen täytyy vain tehdä asiasta päätös.
Bellad linkki 29. toukokuuta 2007 kello 16.32
Bellad 29. toukokuuta 2007 kello 16.32 linkki [quote:d331953b7d="Nysalor"] Tarpeetonta kai enää sanoakaan, mutta olen valmis tulemaan mukaan tuollaiseen puheohjelmaan. Kalikoksen hallituksella on 2.6.2007 kello 14 irkkikanavalla #kalikos kokous, jossa käsitellään myös Ropeconia. [/quote:d331953b7d] I'll try to be there...
Shireh linkki 30. toukokuuta 2007 kello 11.11
Shireh 30. toukokuuta 2007 kello 11.11 linkki [quote:c2768e7880="Nysalor"] Tarpeetonta kai enää sanoakaan, mutta olen valmis tulemaan mukaan tuollaiseen puheohjelmaan. Kalikoksen hallituksella on 2.6.2007 kello 14 irkkikanavalla #kalikos kokous, jossa käsitellään myös Ropeconia. [/quote:c2768e7880] 99%-todennäköisyydellä ilmaannun paikalle. :)
Alec linkki 30. toukokuuta 2007 kello 19.08
Alec 30. toukokuuta 2007 kello 19.08 linkki Eikös painattaminen ole aika hintavaa? Futiskulttuurista opittua, ni pahuksen tyylikkäitä bannereita saa yksinkertaisella reseptillä tussi, lakana, malli kalvolla ja piirtoheitin...yksinkertaista ja halpaa...
Bellad linkki 30. toukokuuta 2007 kello 22.50
Bellad 30. toukokuuta 2007 kello 22.50 linkki [quote:3f0e9254f1="Alec"]Eikös painattaminen ole aika hintavaa? Futiskulttuurista opittua, ni pahuksen tyylikkäitä bannereita saa yksinkertaisella reseptillä tussi, lakana, malli kalvolla ja piirtoheitin...yksinkertaista ja halpaa...[/quote:3f0e9254f1] Minä painan, värit toki maksaa, mutta tuskin ne nyt kenenkään taloutta tussia kummemmin kaataa. Todennäköisesti halvempaakin. Paino tapahtuu perinteikkäällä nykyteollisuuden painotekniikan soveltamisella 1800 vuotta vanhaan painotekniikkaan, ja onnistuu kotioloihin rakennetulla painokoneella.
Shireh linkki 31. toukokuuta 2007 kello 10.57
Shireh 31. toukokuuta 2007 kello 10.57 linkki [quote:53b331bbfd="Alec"]Eikös painattaminen ole aika hintavaa? Futiskulttuurista opittua, ni pahuksen tyylikkäitä bannereita saa yksinkertaisella reseptillä tussi, lakana, malli kalvolla ja piirtoheitin...yksinkertaista ja halpaa...[/quote:53b331bbfd] Kaverilta löytyy tee-se-itse-kotipainatus. Eli pistetään muotti + väri + materiaali, niin saadaan painatus kasaan. Jälki ja laatu on miun mielestäni hyvää tasoa. Painattaminen on hidasta koska ainut mekanismi on painattaja itse.
Nysalor linkki 4. kesäkuuta 2007 kello 16.02
Nysalor 4. kesäkuuta 2007 kello 16.02 linkki Pitäisi saada kokoon porukka, joka haluaisi pitää Ropeconissa Glorantha – WTF? -luennon. Olisiko halukkaita, jotka tulisivat mukaan kertomaan, mikä kaikki Gloranthassa on niin ainutlaatuista ja keskustelemaan tai vastaamaan yleisön kysymyksiin? Täsmällinen formaatti voidaan sopia yhdessä osallistujien kanssa, mutta ainakin siihen tulisi Gloranthan esittelyä myös sellaisille, jotka eivät maailmaa lainkaan tunne. Minun lisäksi Vesa on jo ilmoittautunut mukaan. Luentoon osallistuvat saavat ilmaisen sisäänpääsyn Ropeconiin. Kalikoksen hallitus on päättänyt perustaa myös erityisen Ropecon-työryhmän suunnittelemaan luentoa ja muuta ohjelmaa. Siihenkin saa tulla mukaan, jos Glorantha-ohjelman järjestäminen Ropeconissa kiinnostaa. Mukaan haluavat laittakaa vaikka minulle sähköpostia tai hihkaiskaa täällä foorumilla.
Garrik linkki 4. kesäkuuta 2007 kello 19.27
Garrik 4. kesäkuuta 2007 kello 19.27 linkki Moi, Olen kiinnostunut tuosta hommasta. -G
Vesa linkki 5. kesäkuuta 2007 kello 17.14
Vesa 5. kesäkuuta 2007 kello 17.14 linkki No niin, nyt tarvitaan vielä ainakin kaksi asiantuntijaa istumaan "raatiin". Minä voin hoitaa tuon juontajan roolin. Kunhan olemme saaneet työryhmän kasaan, voimme lähteä yhteistuumin työstämään ohjelman sisältöä. Täytyy miettiä mikä on sisällöllisesti olennaista, eli mistä seikoista ohjelman esittelyosuus koostuu. Kunhan nyt kaikki henkilöt töyryhmään on saatu, niin voimme sitten miettiä kuka "raadin" jäsenistä kertoo mistäkin aiheesta ja missä järjestyksessä etenemme. Koska homman on tarkoitus toimia vähän luontoiltamaiseen tyyliin, niin voisimme jotenkin pohtia myös että kuka tuon "raadin" jäsenistä niin sanotusti erikoistuu mihinkin osa-alueeseen. Nysalor varmaan voisi Kalikoksen postituslistallekin pistää aiheesta viestiä että se tavoittaa nekin jäsenet jotka eivät foorumia aktiivisesti käytä.
Tanan linkki 6. kesäkuuta 2007 kello 6.22
Tanan 6. kesäkuuta 2007 kello 6.22 linkki Myös minä olen kiinnostunut toimimaan raadin jäsenenä.
Shireh linkki 26. heinäkuuta 2007 kello 15.59
Shireh 26. heinäkuuta 2007 kello 15.59 linkki Ropeconiin ollaan tuloss, muuta yksi ongelma on. Olisi mukavaa jos saisi majapaikan Otaniemestä/Otaniemen läheltä. Tässä kyllä bongailen mahdollisia yöpymistiloja, mutta pistän nyt varmuudeksi tänne ilmoituksen. Eli jos joltain Kalikoslaiselta löytyy majapaikkaa jonne linnoittautua tai vaikkapa tietoa jostain majapaikasta, niin kaikki neuvot ovat tervetulleita. -Teppo-
Alec linkki 27. heinäkuuta 2007 kello 13.09
Alec 27. heinäkuuta 2007 kello 13.09 linkki Itteltä jää sitten Ropecon väliin...menee päällekkäin toisen harrastuksen kanssa ja tällä kertaa se vie voiton. Perhanan huonoa mäihää...
Shireh linkki 30. heinäkuuta 2007 kello 12.13
Shireh 30. heinäkuuta 2007 kello 12.13 linkki [quote:2f3019a714="Alec"]Itteltä jää sitten Ropecon väliin...menee päällekkäin toisen harrastuksen kanssa ja tällä kertaa se vie voiton. Perhanan huonoa mäihää...[/quote:2f3019a714] Harmillista, mutta toivottavasti ilmestyt Kalikoksen, vielä ajatustasolla olevalle, syyskokoukseen. :)
Alec linkki 30. heinäkuuta 2007 kello 18.02
Alec 30. heinäkuuta 2007 kello 18.02 linkki [quote:4afc2881ce="Shireh"]Harmillista, mutta toivottavasti ilmestyt Kalikoksen, vielä ajatustasolla olevalle, syyskokoukseen.[/quote:4afc2881ce] Näitä en ole missannut ensimmäisen käynnin jälkeen ja toivottavasti putki jatkuu...
Kultainen Kuningas linkki 31. heinäkuuta 2007 kello 23.16
Kultainen Kuningas 31. heinäkuuta 2007 kello 23.16 linkki Mitenkäs Shireh olet aikonu matkasi taittaa junallako? Olen ite mietiskellyt miten täältä karjaalta pääsis helpoiten paikan päälle. Jos voisit jakaa tietosi kanssasi olisin mitä kiitollisin.
Shireh linkki 1. elokuuta 2007 kello 14.44
Shireh 1. elokuuta 2007 kello 14.44 linkki [quote:a1d5d53803="Kultainen Kuningas"]Mitenkäs Shireh olet aikonu matkasi taittaa junallako? Olen ite mietiskellyt miten täältä karjaalta pääsis helpoiten paikan päälle. Jos voisit jakaa tietosi kanssasi olisin mitä kiitollisin.[/quote:a1d5d53803] Junalla tuo taitaa olla helpointa. Autokyyti olisi ollut halvempi, mutta en itse ainakaan onnistunut sellaista saamaan. Tällä hetkellä suunnitelmiassa on ottaa juna Espooseen ja sieltä sitten bussikyyti. Tosin täytyy vielä tarkistaa. :)
Assath linkki 3. elokuuta 2007 kello 19.25
Assath 3. elokuuta 2007 kello 19.25 linkki Määkin pyörin taas kerran Ropeconissa. Tuun katsomaan sen teidän esitelmänne, jos en pääse/jaksa mennä "Pimeä huone" larppiin. Eikö lämmitäkkin sydäntä, että rankkaan larpin teidän edelle :P . Sääli ettet pääse paikalle Alec, olisin tarjonnut kaljan.
Ugly Psycho linkki 3. elokuuta 2007 kello 20.18
Ugly Psycho 3. elokuuta 2007 kello 20.18 linkki [quote:98d89c353d="Assath"]Sääli ettet pääse paikalle Alec, olisin tarjonnut kaljan.[/quote:98d89c353d] Näinköhän saatais tää ropeharrastus Alecin rankinglistan kärkeen jos useampikin luvattais samaa... :wink:
newsalor linkki 4. elokuuta 2007 kello 9.10
newsalor 4. elokuuta 2007 kello 9.10 linkki Olen conissa perjantaista lauantaiaamuun. Sitten karkaan kaverin häihin.
Alec linkki 4. elokuuta 2007 kello 9.53
Alec 4. elokuuta 2007 kello 9.53 linkki [quote:aa08126fdb="Ugly Psycho"]Näinköhän saatais tää ropeharrastus Alecin rankinglistan kärkeen jos useampikin luvattais samaa... [/quote:aa08126fdb] Ei välttämättä riitä...tää toinen meno on meinaan vuosituhannen juomahulinamesoamishuutolaulutotaaliperseetolalle-reissu. Ilmoittautunut matkaan kaks kuukautta sitten ja luvannut, etten tätä missaa mistään hinnasta...pettymys oli kova kun huomasin pari viikkoa sitten että se on just samaan aikaa ropeconin kanssa. Harmittaa kyllä vietävästi...mutta tällä kertaa näin päin. Syyskokouksessa nährään poijaat...
Zero linkki 8. elokuuta 2007 kello 10.20
Zero 8. elokuuta 2007 kello 10.20 linkki Pentele Jurassic Rock tunkee pahasti samaan syssyyn. :-? Tää homma tuntuu toistuvan, joka vuos omalla kohalla aina just ropeconin aikoihi hyökkii muita asioita. Better luck next time buddy!
Nysalor linkki 9. elokuuta 2007 kello 9.01
Nysalor 9. elokuuta 2007 kello 9.01 linkki Ropeconin pelitarjonnasta kiinnostuneille tiedoksi, että alustavan listauksen peleistä ja niiden peluutusajoista löytää [url=http://gm.ropecon.fi/tulevatpelit2007.html]täältä[/url]. Sieltä löytävät myös minun peluuttamani pelit Viisauden etsijät (perjantai), Murha Kotkanpesässä (lauantai) ja Musta zikkurat (sunnuntai). Ilahduttavaa oli huomata, että mukana näyttäisi olevan ainakin pari muutakin Glorantha-peliä.
Zero linkki 9. elokuuta 2007 kello 10.55
Zero 9. elokuuta 2007 kello 10.55 linkki Peluuttaessani parille eri paikkakunnan ihmisille peliä alun järjestelyiden jälkeen, kun peliin päästiin hyppäsi esiin yksi jos toinenkin erimielisyys sääntöjen suhteen. Otan osan tapahtuneesta kyllä omille niskoilleni, koska sääntöjä tullut sovellettua kyllä jonkun verran. Oletteko itse tälläisiä kohdannut ja miten selvitetty? Ja aiheeseen... [b:4482074371][u:4482074371][i:4482074371]Ropeconissa:[/i:4482074371][/u:4482074371][/b:4482074371] Eli jos kesken pelin ilmaantuu henkilö A:lle aivan uusi/tuntematon sääntö eteen niin onko henkilö A:n tehtävä vain myötäiltävä pelin kulkua sen enempiä miettimättä vai pitävätkö PJ:t huolen laumastaan kertoen lyhyehkösti säännön perus asiat loppujen lopuksi antaen pelaajan itse kokemuksen kautta oppia sääntö jotta peliä päästään jatkamaan mitä pikimmin? Vai mitenkä? -Zero-
Turkka linkki 9. elokuuta 2007 kello 19.59
Turkka 9. elokuuta 2007 kello 19.59 linkki Luultavasti [b:0b1b684c7f]Coppertown[/b:0b1b684c7f] -peliä Ropeconissa. Nyt mukana myös ennennäkemätöntä grafiikkaa! (Kun vaan noi säännöt saisi vielä paukutettua kirjaksi - wink wink Garrik) [quote:0b1b684c7f="Zero"]Eli jos kesken pelin ilmaantuu henkilö A:lle aivan uusi/tuntematon sääntö eteen niin onko henkilö A:n tehtävä vain myötäiltävä pelin kulkua sen enempiä miettimättä [/quote:0b1b684c7f] Kyllä, sillä PJ tekee kaiken vain koska rakastaa sinua. Sano aina "kyllä" uusille asioille. Sitten voit itse tuoda uusia asioita peliin (ei ehkä sääntöihin) ja toivottavasti muutkin sanovat "kyllä".
Nysalor linkki 9. elokuuta 2007 kello 21.17
Nysalor 9. elokuuta 2007 kello 21.17 linkki Zero: [i:341a0b3f09]Otan osan tapahtuneesta kyllä omille niskoilleni, koska sääntöjä tullut sovellettua kyllä jonkun verran. Oletteko itse tälläisiä kohdannut ja miten selvitetty?[/i:341a0b3f09] Minä olen yleensä sanonut pelin alussa, että homma toimii suomenkielisillä säännöillä, ja näyttänyt käyttämäni muutamat sääntömuutokset. Ongelmia ei ole säännöistä tullut niiden pelien aikana, joita olen Ropeconissa peluuttanut. Toisaalta ei minun peleissäni ole mitenkään orjallisen tarkasti säännöistä niillitetty, vaan tyyli on ollut rennompi ja toiminut hyvin. PJ:n linjan pitäisi minusta olla se pelissä noudatettava linja, ja sitä kannattaisi pelaajienkin kunnioittaa. Sivuun mennen sanoen, muistakaapas kaikki Gloranthasta kiinnostuneet olla Dipolin salissa 26 perjantaina keskiyöllä, sillä silloin siellä pidetään Glorantha – WTF? -luento, jonka yksi vastuullinen minä olen. Tanan on valmistanut kiehtovan katsauksen aiheesta Heortilaisten ja lunareiden erilaiset roolit naisille, Vesa tekee selkoa Praxista ja minä keskityn yleisemmällä tasolla nostamaan esiin Gloranthan erityispiirteitä fantasiamaailmana. Shirehin tekemää Glorantha-esitettä on jaossa niille, jotka haluavat kirjallisen peruskatsauksen Gloranthasta. Turkka: [i:341a0b3f09](Kun vaan noi säännöt saisi vielä paukutettua kirjaksi - wink wink Garrik)[/i:341a0b3f09] Kalikoksen kanssa kannattaa jutella kustantamisesta, sillä Ropeconissa ilmestyy ensimmäinen yksittäisjulkaisumme: Kotkanpesän matkaopas. Meillä on suhteet Issariesiin, joten Glorantha-julkaisujen lisensoiminen on ihan mahdollista. Kunhan vain et tee niin hyvää tuotetta, että Issaries haluaa julkaista sen itse. :) Hienoa joka tapauksessa kuulla, että sellaistakin Glorantha-ohjelmaa on tarjolla ja että peli esitellään suurelle yleisöllekin.