Vanha foorumi

Takaisin

Uusi RuneQuest

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Xzarus 21. huhtikuuta 2007 kello 14.52
Kirjoittaja Viesti
Xzarus linkki 21. huhtikuuta 2007 kello 14.52
Xzarus 21. huhtikuuta 2007 kello 14.52 linkki Eli siis kyselisin tietääkö kukaan onko tätä uutta RuneQuesti jo suomennettu tai onko sitä mahdollisesti aloitettu suomentaa. Kun englanin kielen taitamus ei ole kovinkaan hääpöinen niin en viitsisi millään käydä lukemaan sanakirjan kanssa kyseisiä kirjoja, tai ylipäätään ostamaan, vaikka kyllä kiinostaisikin. Samalla kysyisin onko kyseisessä teoksessa säännöt muuttuneet kuinkakin paljon ja mahdollisesti myös omia arvioita mihin suuntaan säännöt ovat muuttuneet. (jos tälläinen palsta on jo olemassa niin jos joku ystävällinen sen voisin minulle linkittää jotta voisin sen sitten käydä lukemassa.)
juhanstein linkki 21. huhtikuuta 2007 kello 15.29
juhanstein 21. huhtikuuta 2007 kello 15.29 linkki En ole kuullut että mongoosen runea aiottaisi suomentaa... taistelu säännöt ollaan muutettu. siinä heitetään semmonen d10 ja siihen lisätaan ¨srtike rank¨ joka päättää kuka toimii ekana. mistuttaa hirveesti D&Dn inititatiivia, en ole hirveen syventynyt noihin vanhan runen sääntöihin, mutta luulen että iskuvuoroja on vämehhän mutta niisså voi thehdä enemmän
Tero Kaija linkki 21. huhtikuuta 2007 kello 21.46
Tero Kaija 21. huhtikuuta 2007 kello 21.46 linkki Vahvasti epäilen, että uutta RuneQuestia tultaisiin suomentamaan. Eihän sitä tosin koskaan tiedä. Taistelusäännöt ovat muuttuneet, mutta eivät kovin paljoa eroa vanhoista. Iskuhetkeä määritettäessä toki heitetään D10:tä, mutta siihen ne yhteneväisyydet D&D:n kanssa sitten jäävätkin. Muutoin säännöissä on korjauksia ja muutoksia siellä täällä. Yleisesti ottaen säännöt ovat muuttuneet yksinkertaisempaan muotoon ja siten nopeuttaen pelaamista. Kyllä se edelleen RuneQuestilta tuntuu, oman kokemukseni perusteella. Sääntöihin voi tutustua lataamalla ne Mongoosen sivuilta: http://www.mongoosepublishing.com/home/series.php?qsSeries=39 Sieltä alhaalta kun lataa RuneQuest SRD:n ja Companion SRD:n. Onhan tuossa uudessa RQ:ssa paljon hyvää, mutta ei se täydellinen kuitenkaan ole. En jaksa kaikki hyviä ja huonoja puolia tänne kirjailla, mutta jos aihe kiinnostaa, niin olen kirjoitellut niistä omaan [url=http://runequest.aamunkoitto.net/blog.php]RQ-blogiini[/url].