Vanha foorumi

Takaisin

Ilmaston lämpeneminen

Yleinen keskustelu
Zero 5. huhtikuuta 2007 kello 13.36
Kirjoittaja Viesti
Zero linkki 5. huhtikuuta 2007 kello 13.36
Zero 5. huhtikuuta 2007 kello 13.36 linkki Ajan kohtaiseksi nousseet ilmasto muutokset tämän leudon talven alkuaikoina ovat varmasti mietityttäneet muitakin. Odotettua ns. talvea ei tullut vaan pakkaset iskivät kaikki kuukauden sisälle. Siinäkö talvi? Heitetäämpä tälläinen kysymys... Onko tämä ilmastoon päässeiden saasteiden aiheuttamaa? En uskoiski niinkään itse olen osittain sitä mieltä, että tämä on taantumista jääkaudesta eli ilmasto palaa takaisin lämpimään aikaan saattaen itämeren ilmaston Suomen Etelä osiin. Onko tämä edes käytännössä mahdollista? Taantumus kauden jälkeen uskon lämpötilojen tavoittelevan suunnattomia lukemia... Tosin emme välttämättä pääse omana elin aikanamme kokemaan tuota edistystä elleivät ilmaston saasteet jotka ehkä jokseenkin todistetusti edistävät ilmaston lämpenemistä. Loppujen lopuksi ilmaston muututtua kuumemmaksi meret tulevat hieman kuivahtamaan ja tämän jälkeen saamme uuden jääkauden... Mahdotontako? Mielipiteitä!
caramon linkki 5. huhtikuuta 2007 kello 16.51
caramon 5. huhtikuuta 2007 kello 16.51 linkki [quote:4934fed4c4="Zero"]Loppujen lopuksi ilmaston muututtua kuumemmaksi meret tulevat hieman kuivahtamaan ja tämän jälkeen saamme uuden jääkauden... Mahdotontako?[/quote:4934fed4c4] Itse olisin ainakin tällä kannalla että tämä ilmaston "äkillinen" lämpeäminen enteilisi uutta jääkautta. [quote:4934fed4c4]Siinäkö talvi?[/quote:4934fed4c4] Siinähän se taisi mennä, en ainakaan usko että mitään kunnollista takatalvea vielä tulisi. [quote:4934fed4c4]Onko tämä ilmastoon päässeiden saasteiden aiheuttamaa?[/quote:4934fed4c4] Osittain ainakin globaali ilmaston lämpeneminen johtuu nimen omaan kasvavasta saaste määrästä. Pelottavaa sinällään kuinka paljon myrkkyä mekin hengitämme tälläkin hetkellä. Tosin suomessa tämä ei juurikan ole ongelma verraten esimerkiksi Bangokiin tai Hong kongiin, jossa yksi shoppailu päivä vastaa 20savuketta :-o [quote:4934fed4c4]Mielipiteitä![/quote:4934fed4c4] Yksi varteen otettava vaihtoehto on että venäläiset tiedemiehet ovat poranneet reijän helvettiin, josta tuo kuuma ilma huokuu :roll: