Vanha foorumi

Takaisin

Itämaiset Taistelulajit kamppanian aiheena...?

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Mao 1. huhtikuuta 2007 kello 17.37
Kirjoittaja Viesti
Mao linkki 1. huhtikuuta 2007 kello 17.37
Mao 1. huhtikuuta 2007 kello 17.37 linkki Ajattelin peluuttaa sellaisen kamppanian jossa pelaajat eksyvät vuorille ja heidät ryöstetään. Lopulta pelaajat hakeutuvat lähimpään kaupunkiin ja joutuvat huonoksi onnekseen taisteluareenalle jossa ei saa käyttää aseita, panssareita tai loitsuja. He joutuvat siis taistelemaan käsin ja jaloin... Onnistuuko off Hand taistelu ja onko siihen jotkin erityiset säännöt joista en ole ennen kuullutkaan? Oletteko ennen kokeillut tällaista taistelutapaa missä itämaiset kammpailulajit ovat teemana? Kunhan kokeilen peluuttaa tällaisen seikkailun... En tiedä mitä pelaajat pitävät, mutta itse pidän tätä vähän perinteisestä örkin silpomis/seikkailu poikkeavana teemana. Eli mitä mieltä olette??? :-D
Bellad linkki 1. huhtikuuta 2007 kello 18.11
Bellad 1. huhtikuuta 2007 kello 18.11 linkki painimisen säännöt, ja aseettoman taistelun säännöt löytyy pelaajan kirjasta kykyjen selitysten kohdalta. Sellaisessa kirjasessa kuin "auringon kreivikunta" on seikkailu, missä pelaajat voivat osallistua erilaisiin kisoihin, joista muutamissa on käsikähmääkin luvassa, ja osassa jopa tarkoituskin. Olen joitain kertoja peluuttanut pelejä, joissa käsikähmä on ollut osallisena. Rune Questin systeemi on siin mieles huono, että siinä on käsikähmässä ihan realistisen oloiset mahdollisuudet pärjätä haarniskoille, eli hyvin huonot, joten ei sellasia pelejä oo paljoo tullu..=) Ajatuksesi on OK, ja kyl siitä varmasti saa ihan mielenkiintoisia asioita etenemään..=) off-hand sääntöjä löytyy hyvin lyhyesti pelaajan kirjasta, mutta niihin ei pahemmin sillain puututa. Itse olen käyttänyt periaatetta, että off-hand toimii -20%, ellei kehitä omaa kykyä kyseiselle kädelle. Säännön ei ole tarkoituskaan olla realistinen, vaan yksinkertainen. Omiin peleihini olen perussääntöjen melko yksinkertaista aseettomantaistelun sääntöjä muuttanut siten, että tuolla lähitaistelukyvyllä (tietokyky perus% 05) voi joko kohottaa lähitaisteluvahinkoaan +2! (oma merkintä tarkoittaa, että silmäluku kasvaa, eli d3 muuttuu d5, d6 muuttuu d8 jne.. ) tai hyökätä ylimääräisen kerran. Tosin muutenkin muuntanut sääntöjä omiin peleihin niin, että vahingoista jäisi kiinteät muutokset pois, joten perus runen säännöillä ihan +2 vahinkoihin tällä kyvyllä voisi olla ihan toimiva..=) Siis lyhyemmin: heittettäessä hyökkäysheittoa, jos heitto on alle "lähitaistelu" tietokyvyn, valitaan joko +2 vahinkoon tai ylimääräinen hyökkäys (3ih myöhemmin). Ja tietty jos taas onnistuu lähitaistelussa, niin saa valita uudelleen ylimäärästä höökiä tai vahinkoa. Ja sitten joskus oli kokeilussa kyky "nopea isku", jossa +3ih aseilla (siis nyrkein ja potkuinkin) sai hyökätä pelkän NPP-ih +3ih:lla, ja erikoisonnistumisella pelkkä NPP-ih (myöhemmin vaihdettiin KOK-ih:ksi, kun tuo NPP-ih voi tippua 0, ja eihän kukaan nyt voi lyödä ih 0..;) ) Ja aseetonta taistelukykyä olen antanut käyttää kaikilla +3ih aseilla, ja jopa kukrilla, kun sitten asiaa hetken mietittyäni totesin, että "no eihän sen aseen tarvii olla helposti saatavilla"..;)