Vanha foorumi

Takaisin

Lehden kuvittamisesta

Lehti
Guzmo 1. maaliskuuta 2002 kello 18.08
Kirjoittaja Viesti
Guzmo linkki 8. tammikuuta 2002 kello 23.15
Guzmo 8. tammikuuta 2002 kello 23.15 linkki Ilmoitettakoon kaikille piirrustus/maalaustaitoisille tai kyseisten henkilöiden ystäville, että Kalikos yhdistyksen tekemään Glorantha aiheiseen lehteen etsitään kuvitusta. Jos haluat mahdollisesti saada töitäsi koko maailman ihailtavaksi joko lehteen tai Kalikoksen www sivulle, ota yhteyttä allekirjoittaneeseen. Kuvat voivat olla tehty lyijykynällä, tussilla, maalaten tai vaikka kokonaan tietokoneella piirrettyjä. Tarkemmista detaljeista voidaan keskustella sitten vaikka sähköpostin välityksellä. Olemme järjestämässä myös ensiviikolla pienimuotoista tapaamista helsingissä, missä kuvittajat ja ideoitsijat voisivat kohdata ja heitellä ideoita ilmaan sekä keskustella lehden ulkoasusta mukaanlukien kuvitus, painanta jne... Ei mitään virallista kokousta vaan vapaata turinaa ja ajanviettoa. Jos mukaan saa tuotua kuvitusta tiirailtavaksi niin se olisi erittäin suotavaa. Alla e-mailini: (poista "EIMITÄÄNSPÄMMIÄSITTENMULLEEIHÄN" kun lähetät postia) guzmoEIMITÄÄNSPÄMMIÄSITTENMULLEEIHÄN@guzmo.com Semmosta. - Guzmo
Waylander linkki 9. tammikuuta 2002 kello 21.29
Waylander 9. tammikuuta 2002 kello 21.29 linkki Minä tiedän kaksi taiteilijaa täältä. Toinen tekee jumalaisia portraitteja ja toinen mitä vain. He osallistunevat varmasti hommaan vaikka eivät olekaan RQ/HW hemmoja joten pitäisi vähän kertoa millaista taidetta pitäisi suoltaa. Kivahan se olisi jos ne kuvat olisivat jotain numeroon liittyvää..:smile:
Plentonius linkki 9. tammikuuta 2002 kello 19.06
Plentonius 9. tammikuuta 2002 kello 19.06 linkki Jos kuvittajia löytyy, niin multa saa samantien aiheita. Yleiset heortling-elämää kuvaavat kuvat on aina hyviä. Maanviljelystä kuvaavat jutut olis tosi hyviä. Tappelukuvat on jotenkin inflatoorista kamaa, mutta mikä ettei. Spesifisimmistä kuvista sanoisin, että kalliolla laulava runoniekka on haussa, kuten mikä tahansa muu tälläiseen toimintaan liittyvä kuva. Ei tartte olla mitään kopioita Väinämöisestä, mutta jotain siihen suuntaan kyllä saa tehdä. Kuten myös kuva kahdesta partasesta miehestä istumassa vierekkäin oikeat kädet kättelemässä on hyvä juttu. Mutta tosiaan, multa saa kuvan aiheita, ohjatkaa mun osoitteeseen.
Nysalor linkki 9. tammikuuta 2002 kello 17.41
Nysalor 9. tammikuuta 2002 kello 17.41 linkki Minäkin voisin sanoa sanasen yhtenä lehden kirjoittajista. Oma osuuteni lehdessä koskee Teshnosta, joten tässä vielä tännekin muutamia kuvitusideoita, joita olen jo lehtilistalla kertoillut: 1. Harppoja ratsastajineen. Tätä Topi onkin jo suunnitellut, joten toiselle ei ehkä ole tarvetta. 2. Teshnoslainen temppeli. Malliksi käyvät kaikennäköiset intialaiset temppelit, joiden kuvia voi löytää netistä. Olen laittanut myös lehtiryhmään koko joukon intialaisten temppelien kuvia. 3. Teshnoslaisia ihmisiä arkiaskareissaan. Teshnoslaisilla on kiinalaistyyppiset silmät, mutta iho sellainen hiukan tummahko. Vaatteina voi olla kaikenlaista intialaista vaatetusta ja koruja sarista turbaaniin. 4. Teshnoslainen soturi eli ovansaru. He ovat kullattuihin panssareihin pukeutuneita sotureita, joilla voi olla keihäs tai kirves aseistuksena ja mahdollisesti tulista taikuuttakin. Tällaisesta soturista voisi tehdä taistelukohtauksenkin ja mukaan voisi jopa liittää taistelunorsun. 5. Hieno kartta Teshnoksen alueesta. Karkeahko kartta löytyy lehtiryhmästä, mutta minultakin sellaista voi pyytää, jos haluaa karttaa näperrellä.
Guzmo linkki 19. tammikuuta 2002 kello 17.20
Guzmo 19. tammikuuta 2002 kello 17.20 linkki Lisää kuvituksesta: Kuvien tason ei tosiaan tarvitse olla mikään mestariteos. Esiin tulleita ideoita kuvituksen suhteen: - Kuvia jokapäiväisestä elämästä Klaanilla. (Maanviljelyä, kalastusta jne..) Eli Hero-megamättö kuvat kelpaavat edelleen, mutta olisi hyvä saada tätä toistakin päätä kuvattua. Lehden materiaali kun ei ensimmäisessä numerossa keskity pelkästään herottamiseen :smile: - Esineitten kuvia (esim. Harppu, kuokka, kantele jne.) - Väinämöishahmon tapainen heppu laulamassa kalliolla luonnon lumoksiin. Ei tarvitse olla mikään Väinämöisen kopio partoineen vaan omaa visiota voi käyttää hänen ulkoasussaan. - Nainen & mies rinnakkain (rintakuva?) - Teshnoslainen (tai Orlanthien) hautarovio. Teshnoslaisessa hautaroviossa voi mukana olla myös leski. <grin> - Ornamentteja ynm. sopivia kuvioita - Kartta Sartarista Balmyr heimon alueilta - Teshnoksesta kuvia. (Matin aikasemmat postit aiheesta) Aikaa piirtää/maalata/renderöidä on maaliskuun loppuun ja varmaan vielä vähän myöhempäänkin, että pensselit ja kynät vaan esiin. ** Guzmo **
newsalor linkki 27. tammikuuta 2002 kello 15.39
newsalor 27. tammikuuta 2002 kello 15.39 linkki Saiko niistä mun ideoista mitään selvää? Entä oliko niitä edes tarpeeksi. Oli tosi kiire töissä ja mun tietokone on sitten virallisesti rikki JA olen armeijassa. Olen vaiheessa. :smile: Niin elikkäs saako niistä artikkelia aikaan? Kaippa tässä vielä ehtii projektiin mukaan jollain lomalla. :smile: Vapaata on kyllä sitten pakko ottaa kokouksen ajaksi!
Evili linkki 27. tammikuuta 2002 kello 20.23
Evili 27. tammikuuta 2002 kello 20.23 linkki Mullakin olis yks piirtäjä mielessä, se kuka on mun kotisivuille piirtäny kartan, sen vihollisen ja ne tavarat. Pitänee toki kysyä siltä että kiinostaisko sitä piirrellä niitä kuvia. Mä ilomottelen sitte lisää ku saan tietää enemmän :smile:
Plentonius linkki 28. tammikuuta 2002 kello 8.43
Plentonius 28. tammikuuta 2002 kello 8.43 linkki Älä hätäile N, kyllä kaikki oli särmästi siinä. Eiköhän siitä jotain saa aikaan. Armeija. Vau. Vitsi kun sen saisi vielä kertaalleen ottaa, niin hauskaa se oli...
Guzmo linkki 28. tammikuuta 2002 kello 21.46
Guzmo 28. tammikuuta 2002 kello 21.46 linkki [quote:049d2c830e] Plentonius kirjoitti: Armeija. Vau. Vitsi kun sen saisi vielä kertaalleen ottaa, niin hauskaa se oli... [/quote:049d2c830e] Ei kannata maalata piruja seinille. Saatat saada vielä kutsun kertausharjoituksiin :D
Manageri linkki 2. helmikuuta 2002 kello 0.11
Manageri 2. helmikuuta 2002 kello 0.11 linkki no ilkeäisinköhän tänne hienolle uudelle foorumille edes kirjoitella... kun juuri kun pääsi alkuun edellisellä tuli kaikki mahdolliset muut kiireet. Kumminkin.. Haluaisin kantaa korteni kekoon hienon asian puolesta. olen kohtuullisen tasoinen piirrustelija (harrastan sitä kun on vain aikaa) ja olisin käytettävissä lehden kuvitukseen, jos vain kelpaan. Olen tavoitettavissa 4.2 2002 lähtien Sähköpostin kautta tai Foorumilta. PS. Kalikos on hieno homma! _________________ Manageri [ Tätä viestiä on muokannut: Manageri 2002-02-02 02:41 ]
Nysalor linkki 2. helmikuuta 2002 kello 0.52
Nysalor 2. helmikuuta 2002 kello 0.52 linkki Manageri: [i:fee8874df9]no ilkeäisinköhän tänne hienolle uudelle foorumille edes kirjoitella...[/i:fee8874df9] Ilkeä ihmeessä, sillä kaikki ovat oikein tervetulleita käymään keskustelua. Se ei ole meidän eniten äänessä olevien yksinoikeus. [i:fee8874df9]Kumminkin.. Haluaisin kantaa korteni kekoon hienon asian puolesta. olen kohtuullisen tasoinen piirrustelija (harrastan sitä kun on vain aikaa) ja olisin käytettävissä lehden kuvitukseen, jos vain kelpaan.[/i:fee8874df9] Ei meillä lehtiprojektissa ole tietääkseni vielä yhtäkään piirtäjää hylätty, vaan päinvastoin tarvitaan lisää innokkaita piirtäjiä, jotta saadaan lehdestä oikein kansainvälisen tason veroinen. Jos homma kiinnostaa, niin suosittelen, että liityt pikimmiten [url=http://groups.yahoo.com/group/lehtiprojekti/]lehtiprojektin postituslistalle[/url], jolle pääsy tosin vaatii ensin Plenton hyväksynnän. Lehtiryhmässä on lehteen tulevia kirjoituksia, joista piirtäjät voivat ammentaa inspiraatiota. Sieltä löytyy myös esimerkiksi oikeiden intialaisten temppelien kuvia, joiden pohjalta voi hahmotella esimerkiksi teshnoslaisia temppeleitä. Mikäli sinua kiinnostaisi piirtää jotakin Teshnokseen liittyvää, niin minä vastaan lehden siitä osiosta ja jo aikaisemmin esittämieni ideoiden lisäksi voit halutessasi kysellä lisää sähköpostilla. Yleisesti ottaen Teshnoksen ulkoiset puitteet muistuttavat suuresti Intiaa juuri temppelien, vaatetuksen ja sellaisen suhteen. Ihmiset tosin ovat kralorirotua, mutta tummapintaisempia kuin Kralorelan asukkaat. No, en halua mitenkään tuputtaa, mutta täytyyhän minun mainostaa omaa aluettani. :smile: Kansikuva on ilmeisesti tuloillaan lehteen, mutta tuolta lehtiryhmästä löytyy pari Guzmon ansiokasta luonnosta, joiden pohjalta voi vähän hahmottaa kannen tekstejä ja muita asetteluja. Mutta siis piirroksille on varmasti vielä tilaa. [i:fee8874df9]PS. Kalikos on hieno homma![/i:fee8874df9] Olen samaa mieltä. Lehden ja kaiken muun toiminnan kautta Glorantha lähtee toivon mukaan hurjaan nousuun Suomessa. :smile: Liittyminenkin jäseneksikin kannattaa, jos kiinnostusta Gloranthaa kohtaan on ja halua tukea Glorantha-toimintaa.
Plentonius linkki 1. maaliskuuta 2002 kello 18.08
Plentonius 1. maaliskuuta 2002 kello 18.08 linkki Piirrä. Kirjoita. Lähetä mulle. Kuukausi aikaa.
Marcus Maximus linkki 14. kesäkuuta 2002 kello 13.02
Marcus Maximus 14. kesäkuuta 2002 kello 13.02 linkki Kavallettakoon tässä ohimennen että toveri Sampi on varsin piirtotaitoinen mies, joka ainakin erään kooderiköörin kuvia tussaili ihan mielikseen. Suosittelen nykimään hihaansa.
Sampi linkki 14. kesäkuuta 2002 kello 13.10
Sampi 14. kesäkuuta 2002 kello 13.10 linkki Mitäs wakbothin ilmiantajia täällä liikkuu! En minä piirrä niin kovin hyvin, vaikka siitä pidänkin. (No ei vaineskaan. Jos joku haluaa kuvia julkaista, niin viestiä vaan tännepäin.)
Guzmo linkki 14. kesäkuuta 2002 kello 14.10
Guzmo 14. kesäkuuta 2002 kello 14.10 linkki Sampi, kuvitus kyllä kiinnostaa Kalikoksen lehteä ajatellen. Täytyy keskustella asiasta lisää (mailitse?) vielä myöhemmin.
Kasila linkki 16. kesäkuuta 2002 kello 11.45
Kasila 16. kesäkuuta 2002 kello 11.45 linkki Juhan kanssa keskustelimme ja tulimme siihen jotta Kalikokseen hän piirtää vois... Mites aiheet... mikäs on kakkosen yleis tunnelma..Siis sijoitetaankos se jonnekkin yhteen paikkaan... Mitäs pitää tehdä jos haluais saada vaikka seikkailun tehtyä sinne tai muuta materiaalia julkaistuksi? Kieli lienee englanti joten no probs...
Guzmo linkki 16. kesäkuuta 2002 kello 13.22
Guzmo 16. kesäkuuta 2002 kello 13.22 linkki [quote:ab236fe094="Kasila"]Juhan kanssa keskustelimme ja tulimme siihen jotta Kalikokseen hän piirtää vois... Mites aiheet... mikäs on kakkosen yleis tunnelma..Siis sijoitetaankos se jonnekkin yhteen paikkaan... Mitäs pitää tehdä jos haluais saada vaikka seikkailun tehtyä sinne tai muuta materiaalia julkaistuksi? [/quote:ab236fe094] Kakkosnumeron aiheita ei ole vielä päätetty. Hyvä jos Juha on kiinnostunut kuvittamisesta. Päätämme varmaan lähiaikoina jatkammeko lehtiprojektin sisäistä keskustelua Yahoon ryhmässä vai jossain toisessa foorumissa. Tähän foorumiin Juha ja Sampi voivat sitten liittyä niin saavat tietoonsa kaikki kuvituksen aiheideat. Ykkösnumeron sisältö (kuvitusta myöten) on jo freezattu. Seikkailuita ja muita juttuja voi tietenkin kirjoittaa ja tarjoja, vaikka ne eivät tiettyyn alueeseen liittyisivätkään. Hyvä skenu tai tarina mahtuu numeroon kuin numeroon. [quote:ab236fe094] Kieli lienee englanti joten no probs...[/quote:ab236fe094] Lehden kieli on englanti, mutta suomeksikin voi kirjoittaa. Suomenkieliset jutut sitten käännetään englanniksi lehteä varten.
Juha linkki 23. elokuuta 2002 kello 12.40
Juha 23. elokuuta 2002 kello 12.40 linkki Olemme suunnitelleet < Laukaan RQ -kilta > kokonaisuudella tekevämme jonkinlaisen isomman kylä-hahmo-sääntö-happening -artikkelin. Toteutumismahdollisuudet ovat vaatimattomat lyhyellä aikarajalla. Mutta <hemmetti> kyllähän asia on niin, että siitä tulisi niin korkean liigan settiä jotta Greg:inkin stringit rotaatiois pari meleevuoroa. Jtn vastuumme maailmalle on niin suuri ettei sitä voi jättää huomioimatta.
Mao linkki 8. huhtikuuta 2007 kello 13.33
Mao 8. huhtikuuta 2007 kello 13.33 linkki Ajattelin että minä voisin kuvittaa lehteen jonkun kuvan koska pidän piirtelystä ja kuvikseni on 10... Eli onko lehti vielä pystyssä ja koska lehden 3. numero ilmestyy??? (Täällä olisi yksi halukas kuvittaja...)
Nysalor linkki 8. huhtikuuta 2007 kello 13.48
Nysalor 8. huhtikuuta 2007 kello 13.48 linkki Mao: [i:f8bf28515c]Ajattelin että minä voisin kuvittaa lehteen jonkun kuvan koska pidän piirtelystä ja kuvikseni on 10... Eli onko lehti vielä pystyssä ja koska lehden 3. numero ilmestyy??? (Täällä olisi yksi halukas kuvittaja...)[/i:f8bf28515c] Lehti on pystyssä ja kolmas numero on parhaillaan työn alla. Ilmestymisajasta ei uskalla vielä sanoa mitään, mutta toive kai olisi, että kolmas numero ilmestyisi vielä tämän vuoden aikana. Kuvittajat ovat tervetulleita. Sinun kannattaa ottaa sen asian tiimoilta yhteyttä lehden päätoimittajaan Randelinin Vesaan, joka on täällä foorumilla nimimerkillä Vesa. Kannattaa laittaa hänelle vaikka yksityisviestiä. Täällä foorumilla toimii erityinen keskustelualue, jonne pääsevät vain lehdenteossa mukana olevat.
Turkka linkki 3. kesäkuuta 2007 kello 15.55
Turkka 3. kesäkuuta 2007 kello 15.55 linkki Kansikuvitusta á la Turkka: [img:336cf62976]http://www.saunalahti.fi/~turcca/Kero-Fin_Turkka.jpg[/img:336cf62976] [Ottakaa foorumien kautta yhteyttä, jos haluatte käyttää lehdessä]
Bellad linkki 3. kesäkuuta 2007 kello 17.46
Bellad 3. kesäkuuta 2007 kello 17.46 linkki [quote:54713faa29="Turkka"]...[/quote:54713faa29] kuvittelen varmaan, mutta minusta näyttäisi, että taustan Kero Fin on alaviistosta kuvatussa kuvakulmassa, kun etuala taasen on kohtisuorassa kuvakulmassa... Ihan hieno kuva sinulla on, mutta tarvitseeko A4 koon vihkopainoksen kanteen tosiaan 2500x3500 reson kuvaa..? Triceratops vaikuttaa jääneen yksityiskohdiltaan jälkeen muusta maisemasta, mutta tuskin tuo on kamala asia. Jos minulla olisi lehti, kyllä haluaisin käyttää kuvaasi.
Vesa linkki 3. kesäkuuta 2007 kello 18.06
Vesa 3. kesäkuuta 2007 kello 18.06 linkki Kuva on kerrassaan hieno, itseänikin vähän kyllä tuo Kero-Fin jäi hämäämään, se näyttää jotenkin liian pieneltä :). Katsotaan kansikuvaa sitten jahka sinne asti päästään, nyt on alkuun suunnitelmissa työstää eräänlainen "tynkä-zin" ropeconia varten ja virallinen lehti sitten vasta syksymmällä.
Turkka linkki 3. kesäkuuta 2007 kello 20.11
Turkka 3. kesäkuuta 2007 kello 20.11 linkki [quote:1420ec9787="Vesa"]itseänikin vähän kyllä tuo Kero-Fin jäi hämäämään, se näyttää jotenkin liian pieneltä[/quote:1420ec9787]Fair enough, täytyy feikata enemmän etäisyyttä.... ehkä vuorijonon tynkää, joka jää selvästi pilvien alapuolelle. Siis tossahan on kilometrien korkeat kumuluspilvet... Kero Finin juurella. [quote:1420ec9787="Vesa"]nyt on alkuun suunnitelmissa työstää eräänlainen "tynkä-zin" ropeconia varten ja virallinen lehti sitten vasta syksymmällä.[/quote:1420ec9787]Ihan missä vaan haluatte käyttää. [quote:1420ec9787="Bellad"]taustan Kero Fin on alaviistosta kuvatussa kuvakulmassa, kun etuala taasen on kohtisuorassa kuvakulmassa... [/quote:1420ec9787]Sitä kutsutaan perspektiiviksi... ;) [quote:1420ec9787="Bellad"]Ihan hieno kuva sinulla on, mutta tarvitseeko A4 koon vihkopainoksen kanteen tosiaan 2500x3500 reson kuvaa..?[/quote:1420ec9787]Kyllä 300dpi on vähän niinku minimi. Olisin tehny kuvan 600 dpi:nä, mutta kotikoneessani ei ole tarpeeksi muistia työskennellä 5k*7k kuvan kanssa...
Bellad linkki 3. kesäkuuta 2007 kello 20.53
Bellad 3. kesäkuuta 2007 kello 20.53 linkki [quote:99d7d6662b="Turkka"] [quote:99d7d6662b="Bellad"]taustan Kero Fin on alaviistosta kuvatussa kuvakulmassa, kun etuala taasen on kohtisuorassa kuvakulmassa... [/quote:99d7d6662b]Sitä kutsutaan perspektiiviksi... ;)[/quote:99d7d6662b] Juu, olen joskus kuullut... se vain jotenkin näyttää minusta hieman hassulta, mutta ehkäpä johtuu siitä että joudun (kiitos hyvän monitorin) kelaamaan kuvaa ylösalas nähdäkseni sen kokonaan. [quote:99d7d6662b="Turkka"] [quote:99d7d6662b="Bellad"]Ihan hieno kuva sinulla on, mutta tarvitseeko A4 koon vihkopainoksen kanteen tosiaan 2500x3500 reson kuvaa..?[/quote:99d7d6662b]Kyllä 300dpi on vähän niinku minimi. Olisin tehny kuvan 600 dpi:nä, mutta kotikoneessani ei ole tarpeeksi muistia työskennellä 5k*7k kuvan kanssa...[/quote:99d7d6662b] Luotan tässä sinuun. Uskon että tiedät mistä puhut. Luulen, että kerofini muuntuisi "isommaksi", jos matkaa kerofinille saisi näyttämään pidemmältä... nyt kauimmat puut näyttäisi olevan sen juurella, ja silti pystyy näkemään puun sellaisena kuin se olisi 100m päässä. Tokihan puiden ja vuoren välissä oleva kumpare on tarkoitettu rajaamaan etäisyys vuorelle määrittelemättömäksi, mutta... Ja eikös Kerofinin takana melko heti ole "dragonspine mountains" tai jotain?
Kasila linkki 4. kesäkuuta 2007 kello 19.59
Kasila 4. kesäkuuta 2007 kello 19.59 linkki Bellaadi...ookko nähny oikeesti vuoria muusta kun postikortista. Toi perspektiivi herätti mieleeni kyssärin? Bujaka. Respekt my white warriors. Niin mainio kuva. Ottasin jos saisin. PS bellaadi hommaa monsu jossa on resoo niin ei tarttee rullailla koskaan. Mulla on NIIN iso monsu(-> Reso) että googlemappia kun zoomaa niin vasta kun WTC rauniot näkyy niin kiina ei näy enää ihan kokonaan.
Bellad linkki 4. kesäkuuta 2007 kello 21.07
Bellad 4. kesäkuuta 2007 kello 21.07 linkki [quote:18f30ba263="Kasila"]Bellaadi...ookko nähny oikeesti vuoria muusta kun postikortista. Toi perspektiivi herätti mieleeni kyssärin? [/quote:18f30ba263] En 8 mailin korkuisia. [quote:18f30ba263] Niin mainio kuva. Ottasin jos saisin. PS bellaadi hommaa monsu jossa on resoo niin ei tarttee rullailla koskaan. Mulla on NIIN iso monsu(-> Reso) että googlemappia kun zoomaa niin vasta kun WTC rauniot näkyy niin kiina ei näy enää ihan kokonaan.[/quote:18f30ba263] Joo, hankin sit kun nettiviihdevideoiden resot kasvaa niin, ettei tarvii katella sitä puolen millin laatikkoa keskellä ruutua.
Kasila linkki 5. kesäkuuta 2007 kello 8.48
Kasila 5. kesäkuuta 2007 kello 8.48 linkki Tosiaan jos haluut nähdä tosi korkean vuoren, niin mene marssiin siellä on varsin korkea yksilö, mutta varo perspektiivi on siellä aivan viturallaan. Marssin halkaisia on hieman pienempi, kuin maan, joten horsisontti on hieman lähempänä. Lisäsi kaasukehä on niin vähäinen, että horisonttiin häviävät vuoret ja muute eivät muuta väriään niin paljoa kun maassa (=tai glorathassa). Lisäksi optionaalinen visiiri voi aiheuttaa omat temppunsa. Muuten hyvä keino tohon youtuben pieniin videon kokoihin on katsoa koko ruunun kuvana ja katsoa sotä 5 metrin päästä. Kuva on iso mutta samankokoinen kun katsoo kaukaa.
Bellad linkki 5. kesäkuuta 2007 kello 11.05
Bellad 5. kesäkuuta 2007 kello 11.05 linkki [quote:ded973228c="Kasila"] Muuten hyvä keino tohon youtuben pieniin videon kokoihin on katsoa koko ruunun kuvana ja katsoa sotä 5 metrin päästä. Kuva on iso mutta samankokoinen kun katsoo kaukaa.[/quote:ded973228c] Taitaa monitorisi olla aika pieni..?... ei kai noin pienellä monitorilla mitään tee..? Vai ostanut "lähinäön megakakkulat of ten times bigger" ja nyt isoresoinen pienikuvainen monitorisi juuri ja juuri ylittää kelvollisuuden rajat? no kuite, marssi on muute ihan kiva paikka joo, mutta siellä ei oo kunnollista olutta, ja kuka jaksaa katsella maisemia ilman olutta? Vaan itte lehden kuvituksesta, aikaisempien kahden lehden kansikuvana olleet 80-luvun lehtikansikuvien kaltaiset piirrokset ovat minusta ihan mukavia. Ei minulla ole mitään 3d projisointeja vastaan, ja Turkan kuva on kovin hieno, mutta toivon että muutkin innostuisivat asettamaan ehdokkaita, jotta lehden painosta vastuulliset saisivat valinnan varaa. Onko joku muunkin kuin Mao (joka jo aikaisemmin ilmaisi olevansa halukas piirtelemään) ollut Turkan lisäksi kiinnostunut? Mitenkäs noin ihan lehteä itseään ajatellen, pyritäänkö se täyttämään talkootöiden turvin, vai onko lehden toimituksella käytettävissä määrärahoja kuvien/juttujen ostamiseen?
Vesa linkki 5. kesäkuuta 2007 kello 14.14
Vesa 5. kesäkuuta 2007 kello 14.14 linkki Lehteä on työstetty jo muutaman vuoden ajan ja sille on perustettu "salainen" osio tänne foorumille niitä varten jotka projektissa ovat mukana. Tällä hetkellä juttuja toki kaivataan lisää, jos vaan kellä on antaa mitään laaja-alaisempaa artikkelikokonaisuutta. Projekti on taas vihdoin herännyt henkiin pitkän hiljaiselon jälkeen ja lehteä työstetään taas antaumuksella, tai ainakin melkein antaumuksella. Kuvittajia kyllä löytyy enemmältikin, kaikki eivät vain täällä foorumilla pyöri. Kansikuvista muista en osaa vielä luvata mitään, mutta jos kuvittajat innostuvat enemmän ja haluavat omia ehdotelmiaan laittaa niin mikäs siinä. Sitten vaan äänestystä pystyyn.
Turkka linkki 5. kesäkuuta 2007 kello 16.33
Turkka 5. kesäkuuta 2007 kello 16.33 linkki Kuva on valmis - ja Kero-Fin [i:ff9eb51674]on[/i:ff9eb51674] korkeampi. ;) Ja kyllä siinä riittää täysikokoisena [url=http://www.saunalahti.fi/~turcca/Kero-Fin_detail.jpg]yksityiskohtia[/url], ei huolta.
Bellad linkki 6. kesäkuuta 2007 kello 4.12
Bellad 6. kesäkuuta 2007 kello 4.12 linkki nuo detaljee kuvat sinällään ovat tosi hyviä..=) =)
Spinosar linkki 8. kesäkuuta 2007 kello 20.00
Spinosar 8. kesäkuuta 2007 kello 20.00 linkki Kuva on oikein hieno. [i:6aad75497d]Kero Fin on Orlanthin äiti ja hänen huippunsa on aina pilvien peittämä.[/i:6aad75497d] Se saattaa olla Orlanthi 85%. Kysynpä silti, kätkeytyykö kuvattuun tilanteeseen myyttinen ajankohta, Elmalin pyhäpäivä tjsp, kun suuren vuoren huippu on näin näkyvissä? Vai olisiko peräti kyseessä [b:6aad75497d]lunartaiteilijan visio[/b:6aad75497d] Lohikäärmesolan kuuluisasta vuoresta? :wink:
Bellad linkki 9. kesäkuuta 2007 kello 8.07
Bellad 9. kesäkuuta 2007 kello 8.07 linkki [quote:1d308b4e88="Spinosar"] [i:1d308b4e88]Kero Fin on Orlanthin äiti ja hänen huippunsa on aina pilvien peittämä.[/i:1d308b4e88] Se saattaa olla Orlanthi 85%. Kysynpä silti, kätkeytyykö kuvattuun tilanteeseen myyttinen ajankohta, Elmalin pyhäpäivä tjsp, kun suuren vuoren huippu on näin näkyvissä? Vai olisiko peräti kyseessä [b:1d308b4e88]lunartaiteilijan visio[/b:1d308b4e88] Lohikäärmesolan kuuluisasta vuoresta? :wink:[/quote:1d308b4e88] Vaan tarkoittaako se alhaalta katsovan silmissä, vai konkreettisesti itse huipulla... ja kuvan pilvethän on sijoitettu meidän maailman logiigan mukaan...
Turkka linkki 15. kesäkuuta 2007 kello 17.20
Turkka 15. kesäkuuta 2007 kello 17.20 linkki Spinosar, sinun on ensin ymmärrettävä mitä pilvien peittämä tarkoittaa, ja pohtia sitten mitä se tarkoittaa Punaiselle Kuulle. Löydätkö ehkä punaisen langan kuvasta? Kokoontukaamme pohtimaan tätä kysymystä uudestaan kun kuu on täysi, uudestaan. Ah vielä yksi asia Spinosar... kuka sinulle on sanonut, että huippu on aina pilvien peittämä? *Ottaa esiin savitaulun, kynän ja ystävällisen hymyn* Voitko nimetä hänet?
Spinosar linkki 16. kesäkuuta 2007 kello 22.22
Spinosar 16. kesäkuuta 2007 kello 22.22 linkki [color=red:c22893d482]Orlanthit valehtelevat, suurentelevat, liioittelevat sekä kusettavat. Älkää luottako blaskarthin orlantheihin, kun he käyttävät sanaa kaikki. [i:c22893d482]"Sil' kaik' sanat barbaarin..."[/i:c22893d482] ovat ilveshiekkaa teidän veroviljassanne. Ylipäänsä - älkää luottako blaskarthin orlantheihin![/color:c22893d482] Ainahan Kero Finin kupeilla joitakin pilvenlonkia ja tuulenpuhureita norkoilee. Mutta silloin kun nimenomaisesti huippu on peitossa, eikä siis esimerkiksi näkymättömissä matalalla roikkuvan lammasmaton takana, sen tyypillisesti peittää massiivinen paikallaanpyörtävä pyhä myrryspilvi: [i:c22893d482]"Orlanth käy kylässä äitinsä luona".[/i:c22893d482] Orlanthitaiteilija olisi varmasti kuvannut vuoren Orlanthin kera? :roll: [size=10:c22893d482] [i:c22893d482] Snow! Hail! Lightning! Thunder! Every one is right there under Kero Fin, the mountain wonder [/size:c22893d482] [/i:c22893d482] [color=blue:c22893d482]Aina kun huippu on Orlanthin ympäröimä me muistamme kutsua Kero Finia "Kaikki-isän Äidiksi" - ja kirkkaina päivinä Talvihuipuksi, ettei lumivaippaisen Inoran viha lankea yllemme ankarana talvena. Meille "Lohikäärmesolan Jumalataräiti" on "Suurin Vuori" jokaisessa suunnassa.[/color:c22893d482]
To_The_Hats linkki 24. lokakuuta 2007 kello 10.50
To_The_Hats 24. lokakuuta 2007 kello 10.50 linkki Onkos kuvittajalle vielä hommia. Voisin ajankuluksi pyöräyttää kuvan tai pari. Piirtää osaan sen verran, että olen erikoiskurssilla pyöreän kympin arvosanalla. 8-) En kehu... köhköh... ... Mutta juu, jos hommia olisi tarjolla niin voisihan niitä ottaa vastaan. Pistäkää vaikka YV:tä tulemaan. Toivottavasti viesti meni oikeaan paikkaan. Vastailkaa.
Garrik linkki 24. lokakuuta 2007 kello 17.26
Garrik 24. lokakuuta 2007 kello 17.26 linkki [b:8e23939316]To_The_Hats[/b:8e23939316] ja muut innokkaat kuvittajat, Kuvitusta kaivataan aina! :) Päätoimittajamme Vesa on nakittanut minut kuvituskoordinaattoriksi, joten voitte ottaa yhteyttä suoraan minuun: ileskela(at)hotmail(dot)com Tai sitten päätoimittaja Vesaan, joka on siis Vesa tällä foorumilla: vesa_zin-letters(at)hotmail(dot)com Lehden sisältö tulee keskittymään orlantheihin, Sartariin, sankarimatkailuun, Praxin agimoreihin, Praxin Auringon kreivikuntaan, ja sitten vielä Loskalmiin. Ainakin. Kuvitusaiheiden kirjo on siis laaja, joten kaikenlaisia kuvia kaivataan. Yksikin kuva on hyvä, vaikka pöytälaatikosta kaivettuna. Kannattaa lähettää näytekuvia joko minulle tai sitten suoraan tälle foorumille, niinkuin täällä onkin jo tehty. Se auttaa meitä hahmottamaan, missä taitonne ja tyylinne tulevat parhaiten käytetyiksi ja näytetyiksi. Kuvituksesta saa korvaukseksi hyvän mielen ja valmiin lehden. -G