poika382
linkki
10. maaliskuuta 2007 kello 9.52
|
poika382
10. maaliskuuta 2007 kello 9.52
linkki
|
En oikein ymmärrä miten heitetään d100, joten voisisitteko kertoa miten se tapahtuu.
|
caramon
linkki
10. maaliskuuta 2007 kello 10.30
|
caramon
10. maaliskuuta 2007 kello 10.30
linkki
|
Käyttämällä valmista d100 noppaa :roll:
Tai sitten kahta d10 noppaa jossa toinen on kymmenet ja toinen on ykköset
esim toinen antaa tuloksen 3 ja toinen 4 tulos olisi 34.
Kannattaa käyttää kahta eriväristä että tietää kumpi on kumpi.
Onhan näitä muitakin tapoja mutta noin minä.
|
poika382
linkki
10. maaliskuuta 2007 kello 10.32
|
poika382
10. maaliskuuta 2007 kello 10.32
linkki
|
Mutta jos käyttää 2 d10 noppaa niin miten saa alle 10? onko se niin että heittää kymppinopalla 0 ja ykkösnopalla 3?
|
AtukkA
linkki
10. maaliskuuta 2007 kello 10.36
|
AtukkA
10. maaliskuuta 2007 kello 10.36
linkki
|
On se.
|
poika382
linkki
10. maaliskuuta 2007 kello 10.47
|
poika382
10. maaliskuuta 2007 kello 10.47
linkki
|
Kiitos
|
caramon
linkki
10. maaliskuuta 2007 kello 10.52
|
caramon
10. maaliskuuta 2007 kello 10.52
linkki
|
Ja 00 vastaavasti sata
|
Mao
linkki
29. huhtikuuta 2007 kello 11.32
|
Mao
29. huhtikuuta 2007 kello 11.32
linkki
|
Tämä on ehkä hieman nolo kysymys... :oops:
Minulla on sellainen ongelma että miten heittää d100 jos toinen on 10 sivuinen ja toinen on 20 sivuinen???
Esim: Jos heitän 10 sivuisella nopalla eli ykkösnopalla 8 ja kymppinopalla eli d20 19 niin mikä on tulos??? Onko se sitten 99???
(Osaan kyllä muut säännöt mutten ole varma olenko pelannut d100 oikein...) :wink:
|
Olorin
linkki
29. huhtikuuta 2007 kello 12.22
|
Olorin
29. huhtikuuta 2007 kello 12.22
linkki
|
[quote:8060853b68="Mao"]Esim: Jos heitän 10 sivuisella nopalla eli ykkösnopalla 8 ja kymppinopalla eli d20 19 niin mikä on tulos??? Onko se sitten 99???[/quote:8060853b68]
98.
|
Mao
linkki
29. huhtikuuta 2007 kello 13.52
|
Mao
29. huhtikuuta 2007 kello 13.52
linkki
|
Ok. Entä jos pelaa kahdella d10 nopalla ja saa kymppinopalla 0 ja ykkösnopalla 5 niin onko tulos siis viisi???
Ja kumpi noppa heitetään ensin? Kymppinoppa vai ykkösnoppa??? Kysympähän vaan... :oops:
|
Zero
linkki
29. huhtikuuta 2007 kello 14.42
|
Zero
29. huhtikuuta 2007 kello 14.42
linkki
|
[quote:0822bae0e9="Mao"]Ok. Entä jos pelaa kahdella d10 nopalla ja saa kymppinopalla 0 ja ykkösnopalla 5 niin onko tulos siis viisi???
Ja kumpi noppa heitetään ensin? Kymppinoppa vai ykkösnoppa??? Kysympähän vaan... :oops:[/quote:0822bae0e9]
Tulos on 5 ja yleensä heitetään kymppi noppaa ensin jotta saadaan kymmenet tietoon tai alle kymmenet jolloin voi "jännittää" 00 tulosta. :roll:
Tosin voihan noita toisin päinkin heitellä, mutta itsestä tuntuu järkevämmältä kiskoa noita noin.
|
Bellad
linkki
29. huhtikuuta 2007 kello 21.18
|
Bellad
29. huhtikuuta 2007 kello 21.18
linkki
|
itse tapaan heittää molemmat nopat samaan aikaan, sillä kymppinoppa on minulla aina joko erivärinen d10, tai sitten 10 luvuilla kirjattu d10 (eli siinä on 10, 20, 30, 40,50 jne eikä 1, 2, 3, 4, 5 jne)
Sama tietty d20 käytettäessä, ykköset ja kympit erottuu toisistaan, joten miksei sitten heittää yhtä aikaa..
|
Fharlanghn
linkki
30. huhtikuuta 2007 kello 15.08
|
Fharlanghn
30. huhtikuuta 2007 kello 15.08
linkki
|
Omassa porukassa juurtui joskus tapa, että 1d100 heitettäessä tummempi noppa (yleensä musta) on aina kympit ja vaaleampi ykköset.
|
Mao
linkki
1. toukokuuta 2007 kello 12.54
|
Mao
1. toukokuuta 2007 kello 12.54
linkki
|
En halunnut avata mitään uutta ketjua tällaiselle aiheelle, joten pitääkö d20 heittää aina vuoron alussa ennen kuin hyökkää aseella. Kun esim: Unilohikäärmeen häntä eli tailiin osuu vain jos heittää 1 tai 2. Ja Siipeen osuu jos heittää 11-12. Onko se näin? Olen pelannut väärillä säännöillä melko kauan... :-?
|
Bellad
linkki
1. toukokuuta 2007 kello 20.03
|
Bellad
1. toukokuuta 2007 kello 20.03
linkki
|
no pääsääntöhän on, että kun lyöjä on osunut, ja vastustaja ei ole tornunut/väistänyt, niin heitetään osumakohta osumakohtataulukosta.
Lisäsääntöjä asiaan on:
ratsastaja: mikäli vastustaja on ratsain, ja hyökkääjä ei, vähennetään heittotuloksesta 10. Lävistykset osuvat jalkojen lävitse ratsuun.
(fiksuja lisäsääntöjä asiaan:Osumaheitolle voidaan antaa mahdollisuus osua myös ratsuun. osuman tullessa jalkaan, joka periaatteessa on eripuolella ratsua, kuin lyöjä, osuma tulee joko ratsuun tai lyöjän puoleiseen jalkaan. )
iso mörri:
hyökättäessä ison mörrin kimppuun, voidaan iskeä vain lähintä ruumiinosaa, ellei tähtää, jolloin odottaa sopivaa tilaisuutta että haluttu ruumiinosa tulee lyöntietäisyydelle.
("fiksu" lisäsääntö: lähin ruumiinosa voidaan määritellä mm. osumakohtataulukolla.
Kaikki ruumiinosat eivät aina ole sellaisia, että niihin voisi yltää tähtäämällä ja odottelemalla.)
|
Mao
linkki
2. toukokuuta 2007 kello 12.30
|
Mao
2. toukokuuta 2007 kello 12.30
linkki
|
Eli siis kun heitän d10 mikä on aseeni noppa ja kun olen heittänyt iskun heitän osumapaikan sen jälkeen? Ja sitten olisi vielä pari pulmaa... Kun katselin joidenkin hirviöiden AP eli panssarin voimakkuus niin joillakin se oli 18?!? Miten tuollaista vastaan voi mitenkään taistella meleellä kun millään aseella ei voi tehdä noin paljon tuhoa... Onko taikuus ainut keino mikä tepsii sellaisiin hirviöihin joidenka panssari on yli 15?!?
|
Ugly Psycho
linkki
2. toukokuuta 2007 kello 12.34
|
Ugly Psycho
2. toukokuuta 2007 kello 12.34
linkki
|
[quote:e9fcbe3dd8="Mao"]Kun katselin joidenkin hirviöiden AP eli panssarin voimakkuus niin joillakin se oli 18?!? Miten tuollaista vastaan voi mitenkään taistella meleellä kun millään aseella ei voi tehdä noin paljon tuhoa... Onko taikuus ainut keino mikä tepsii sellaisiin hirviöihin joidenka panssari on yli 15?!?[/quote:e9fcbe3dd8]No lyhyesti sanottuna jotain hirviöiden äitiä vastaan ei minusta edes pitäisi joutua taistelemaan. Ja toisaalta erikoisosumat ja kriittiset ryyditettynä vahinkomuutoksella ja kunnon loitsuilla rytistelee läpi mistä vaan, meillä taisi lämäenkat aikanaan olla jotain 70 pintaan, vaikka sääntöjä oli sorvattu lämiä laskevaan suuntaan.
|
Mao
linkki
2. toukokuuta 2007 kello 12.41
|
Mao
2. toukokuuta 2007 kello 12.41
linkki
|
Ok... Mutta miten on että pitääkö aseheitto eli hyökkäys heitto heittää ensin ja sitten vasta osumapaikka d20?
|
Ugly Psycho
linkki
2. toukokuuta 2007 kello 13.27
|
Ugly Psycho
2. toukokuuta 2007 kello 13.27
linkki
|
[quote:3b357455aa="Mao"]Ok... Mutta miten on että pitääkö aseheitto eli hyökkäys heitto heittää ensin ja sitten vasta osumapaikka d20?[/quote:3b357455aa]
No periaatteessa osumakohtaheittohan on täysin tarpeeton, jos hyökkäys ei osu. Eli meillä homma meni niin, että ensin heitetään hyökkäys- ja torjunta/väistöheitot, jonka jälkeen tarvittaessa heitettiin osumakohdat ja vahingot.
|
Bellad
linkki
2. toukokuuta 2007 kello 19.49
|
Bellad
2. toukokuuta 2007 kello 19.49
linkki
|
[quote:883027c89a="Mao"]Ok... Mutta miten on että pitääkö aseheitto eli hyökkäys heitto heittää ensin ja sitten vasta osumapaikka d20?[/quote:883027c89a]
ja kun kuitenkin kohta kysyt, niin osumakohdan ollessa kilpikäsi, osuman oletetaan tulevan kilpeen, ja mikäli kilven kantaja haluaa, voi kilvellä suojata käden lisäksi määrätyn määrän lisäosumakohtia (pienellä kilvellä pelkästään käden, keskikokoisella yksi osumakohta ja isolla kilvellä 2 osumakohtaa).
[quote:883027c89a="Mao"]
Eli siis kun heitän d10 mikä on aseeni noppa ja kun olen heittänyt iskun heitän osumapaikan sen jälkeen? Ja sitten olisi vielä pari pulmaa... Kun katselin joidenkin hirviöiden AP eli panssarin voimakkuus niin joillakin se oli 18?!?[/quote:883027c89a]
Siis d10 heitolla tarkoitat nyt vahinkonoppaa? vai tarkoitat D100 heittoa osumasta?
Juu, kuten Ugly sanoikin, niin kyllä ne isommatkin haarniskat käy tukaliksi sopivia aseita vastaan, mutta ei niillä varustautuneita ole tarkoitettu kohtaamaan perusväkeä, että niistä kannattaa PJ:n pysytellä erossa kunnes on perus vihollisia kynnetty edes ja takas.
|
Mao
linkki
3. toukokuuta 2007 kello 13.03
|
Mao
3. toukokuuta 2007 kello 13.03
linkki
|
Tarkoitan vahinkonoppaa. Mutta eikö osumapaikka heitetä d20?!?
|
Bellad
linkki
3. toukokuuta 2007 kello 13.53
|
Bellad
3. toukokuuta 2007 kello 13.53
linkki
|
[quote:9252182c0b="Mao"]Tarkoitan vahinkonoppaa. Mutta eikö osumapaikka heitetä d20?!?[/quote:9252182c0b]
Taistelukierros lyhyesti:
hyökkäävä osapuoli heittää D100, ja vertaa saamaansa tulosta osuma% (plus lisät kykybonuksesta, loitsuista yms). Onnistuessaan vastustaja heittää torjunnan/väistön (jos pystyy väistään torjuun kyseistä iskua).
Mikäli vastustaja epäonnistuu vaistössä/torjunnassa, tai ei ole halukat tai ei pysty väistään torjumaan, heitetään sen jälkeen vahinko ja osumakohta.
Osumakohtanoppa on D20, ja vahinkonopat määräytyy kuten peliohjeissa kerrotaan.
|
Vash the Stampede
linkki
5. toukokuuta 2007 kello 11.38
|
Vash the Stampede
5. toukokuuta 2007 kello 11.38
linkki
|
Paitsi, että silloin kun.... äh, en mä kehtaa :P
|
Mao
linkki
6. toukokuuta 2007 kello 15.34
|
Mao
6. toukokuuta 2007 kello 15.34
linkki
|
Olen kyllä lukenut ohjeet moneen kertaan läpi, mutta en oikein ole perillä kompuroinnista taistelussa. Eli jos minä aloitan taistelun: Heitän d10+1 5+1=6 vastustaja torjuu sen kilvellään ja loput pisteet pysähtyvät haarniskaan. Eli osumakohtaheittoa ei heitetä. Mutta sitten... Missä kohtaa heitetään d100 ne kompuroinnit? Eli missä vaiheessa minun pitää heittää se d100 nähdäkseni miten möhlin... Onko se niin että jos isku ei mene perille niin heitetään kompurointiheitto d100??? :roll:
|
Bellad
linkki
7. toukokuuta 2007 kello 5.25
|
Bellad
7. toukokuuta 2007 kello 5.25
linkki
|
[quote:b629ceb59a="Mao"]Olen kyllä lukenut ohjeet moneen kertaan läpi, mutta en oikein ole perillä kompuroinnista taistelussa. Eli jos minä aloitan taistelun: Heitän d10+1 5+1=6 vastustaja torjuu sen kilvellään ja loput pisteet pysähtyvät haarniskaan. Eli osumakohtaheittoa ei heitetä. Mutta sitten... Missä kohtaa heitetään d100 ne kompuroinnit? Eli missä vaiheessa minun pitää heittää se d100 nähdäkseni miten möhlin... Onko se niin että jos isku ei mene perille niin heitetään kompurointiheitto d100??? :roll:[/quote:b629ceb59a]
Kuten sanoin, ensin heitetään osumaheitto, eli tehdään asekykytarkistus.
kun pelaaja (tai vihollinen) hyökkää, tehdään asekykytarkistus, joka heitetään D100:lla. Siis esimerkki:
Pelaajat päättävät harjoitella keskenään, ja heidän hahmot Gulbert ja Hu'mk ottavat miekkojaan vastaavat harjoitusaseet käyttöönsä. Gulbertin osuma aseella ja torjunta kilvellä kyvyt ovat 41, ja Hu'Mkilla ne ovat 55 ja 35. (kyvyt muutosten kanssa)
Gulbert nopeampana (iskuhetki 3) aloittaa ja hyökkää ystävänsä kimppuun. Gulbertin pelaaja heittää d100 nähdäkseen mitenkä hänen hahmonsa pärjää asetaitonsa kanssa. Heittotulos on 10, eli gulbert osuu. Hu'Mk yrittää torjuntaa ja hänen taitotarkistusheitto on d100:lla 39, eli epäonnistuminen. Tällöin ase osuu Hu'Mkiin. Gulbertin pelaaja heittää seuraavaksi osumakohdan, joka tulee jalkaan, ja vahingoksi puinen harjoitusa-ase tekee d4+d4 joista tulee 4. (gulbert lyö tosissaan, joten vahinkomuutoskin tulee mukaan, joka on siis toinen d4). Hu'Mk hyökkää tuskaisesta osumasta huolimatta, ja taitotarkistusheitto d100:lla on 99, joka taidolla 55 on juuri ja juuri kompurointi. Tällöin Hu'Mkin pelaaja heittää hyökkäyskompurointitaulukosta, josta tulos 77 tarkoittaa, että hänen aseensa kirpoaa hänen otteestaan.
Näiden kaverusten harjoittelu päättyi lyhyeen, ja muuttui jutuksi tuopin äärelle, jossa opetusta halunnut Gubert pieksätti "uljaan" opettajansa.
|
Mao
linkki
7. toukokuuta 2007 kello 12.33
|
Mao
7. toukokuuta 2007 kello 12.33
linkki
|
kIITOKSIA VAIVAN NÄÖSTÄ! Nyt käsitän. :P
Entä kun osun vaikkapa vihollista jalkaan ja saan lyötyä 4 vahinkopistettä, niin lähteekö kokonaiskestopisteistä puolet enemmän pois kuin jalasta?
|
Ugly Psycho
linkki
7. toukokuuta 2007 kello 15.15
|
Ugly Psycho
7. toukokuuta 2007 kello 15.15
linkki
|
[quote:cd21d1cedc="Mao"]kIITOKSIA VAIVAN NÄÖSTÄ! Nyt käsitän. :P
Entä kun osun vaikkapa vihollista jalkaan ja saan lyötyä 4 vahinkopistettä, niin lähteekö kokonaiskestopisteistä puolet enemmän pois kuin jalasta?[/quote:cd21d1cedc]
'Kokonaiskestosta lähtee saman verran kuin osumakohdastakin, eli esimerkkitapauksessa molemmista vain sen 4.
|
Vash the Stampede
linkki
7. toukokuuta 2007 kello 16.05
|
Vash the Stampede
7. toukokuuta 2007 kello 16.05
linkki
|
Ja yleensä hahmoilla on päällään panssareita, joiden panssaripisteiden osoittama määrä vähennetään ensin tulevasta vahingosta. Esimerkkiä edellisestä eeppisestä taistelusta:
Hu'Mk:lla on jalassaan kovanahkapanssarit, joiden PP(panssaripisteet) ovat 2. Tällöin Gulbertin lyömästä 4 pisteestä vähennetään panssareiden osoittamat 2 (vahinko 4 - panssaripisteet 2 = 2). Hu'Mk:n jalasta JA kokonaiskestopisteistä lähtee tällöin 2. Terveessä jalassa voisi olla esim. 5 kestopistettä, joista jäisi jäljelle 3. Kokonaiskestoa voisi olla vaikka alunperin 14 pistettä ja siitä jäisiä jäljelle 12.
Hox! Panssareiden PP:t voivat helposti ylittää lyödyn vahingon, esim. levyhaarniska vastaan tikari. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että negatiivinen vahinko parantaa lyötyä hahmoa.
|
Mao
linkki
7. toukokuuta 2007 kello 18.08
|
Mao
7. toukokuuta 2007 kello 18.08
linkki
|
No entäs jos en ole kehittänyt 2h pitkäkeihästä ja osaamisprosenttini on 15, niin onko minulla samat mahdollisuudet onnistumiseen kuin silloin jos onnistumisprosenttini olisi 25? Kun pelaajan kirjassa sanotaan, että kompuroinnin mahdollisuus on 5%. Katsokaa sivua 18. Pelaajan kirjasta. Siellä on onnistumistaulukko. Käytetäänkö taulukkoa taistelussa? Kun 2 h pitkäkeihääni onnistumisprosentti on 15 niin kompuroin jos heitän 97-00. Eli kaikilla on yhtä suuri mahdollisuus kompuroida vaikka se onnistumisprosentti olisi mikä vain...? Ei kai se aseen käyttöonnistuminen mene näin että yritetään saada pienempi lukema kuin onnistumisprosenttini tai sama... Eihän se näin voi mennä?!? Aina on 5% mahdollisuus kompurointiin, lukuun ottamatta joitakin poikkeuksia.... (Tämä kysely on varmasti ärsyttävää teidän mielestänne...) :wink:
|
Bellad
linkki
7. toukokuuta 2007 kello 20.11
|
Bellad
7. toukokuuta 2007 kello 20.11
linkki
|
KOmpuroinnin mahdollisuus on 5% epäonnistumisen mahdollisuudesta. Epäonnistumisen mahdollisuus on se, kun heittää ylitse kyvin (eli jos kyky on 15, on epäonnistumisen mahdollisuus 85% (100-15=85)
Eli kyvyn ollessa 15, on kompuroinnin mahdollisuus 4% eli 97-00 heitot.
ja vaikka kyky olisi 100, on epäonnistuminen aina vähintään 96-99 epäonnistuu, ja 00 kompuroi.
Se sivun 18 onnistumnistaulukko vain kertoo ne luvut, joilla vasemmassa laidassa olevan kyvyn käytössä tulee erikoisonnistuminen tai kriittinen onnistuminen, tai kompurointi.
Erikoisonnistuminen on 20% (eli kyky/5, eli kyvyn ollessa 15 olisi erikoisonnistuminen 3% eli heitot 02 ja 03 (koska 01 tuottaa kriittisen onnistumisen) onnistumismahdollisuudesta, ja kriittinen onnistuminen on 5% (eli kyky/20, eli kyvyn ollessa 15 olisi kriittinen pyöreästi 1% eli heitto 01).
Kyvyssä onnistuu siis heittämällä d100:lla alle kyvyn, ja epäonnistuu jos heittää yli kyvyn.
|
humis
linkki
8. toukokuuta 2007 kello 6.22
|
humis
8. toukokuuta 2007 kello 6.22
linkki
|
Ja jos ihmetyttää mitkä sellaiset säännöt ovat joissa perusjamppa lyö 2/3 lyönneistä ohi ilman että vastustaja tekee mitään, niin ei se ihan niinkään ole.
Yksi "lyönti" RuneQuestissa on abstraktio, ja tarkoittaa oikeasti pitempää aikaa, jonka aikana taistelija taitonsa mukaan etsii aukkoa vastustajansa puolustuksessa. Osumaheitto on siis oikeastaan "löydänkö aukon ja onnistunko hyödyntämään sitä" -heitto, jonka onnistuessa tulee vastustajan "uups mokasin, mut voinko vielä seivaa torjunnalla tai väistöllä" -heitto.
|
Mao
linkki
8. toukokuuta 2007 kello 8.55
|
Mao
8. toukokuuta 2007 kello 8.55
linkki
|
Selvä... Mutta jos kerran heitän d 100 yli 15. Esim: 25, niin epäonnistun eli en osu? Eli onnistumismahdollisuuteni on erittäin pieni...?
|
Alec
linkki
8. toukokuuta 2007 kello 9.42
|
Alec
8. toukokuuta 2007 kello 9.42
linkki
|
[quote:aad66d2ae3="Mao"]Mutta jos kerran heitän d 100 yli 15. Esim: 25, niin epäonnistun eli en osu? Eli onnistumismahdollisuuteni on erittäin pieni...?[/quote:aad66d2ae3]
Yep!
Tuollainen 15% hyökkäys tarkoittaa täysin aloittelevaa. Ei kukaan ole seppä syntyessään! Siitä sitten hankkimaan kokemuksia, kouluttamaan tai hankkimaan loitsuja, jotka parantavat tuota kykyä...eli siis seikkailemaan :wink:
Kuitenkin kannattaa ottaa huomioon että noin pienellä osaamisella ei kannata suin päin hyökätä kaikkialle...RQ:ssa tulee tikkariin sillä tyylillä. Lyö kaveria selustaan (+10%), kaada vastustaja ja lyö sitten (+20%), jne...
|
Mao
linkki
8. toukokuuta 2007 kello 9.59
|
Mao
8. toukokuuta 2007 kello 9.59
linkki
|
Ok. Nyt alan käsittää miten taistelu etenee. Eli jospa kirjoittaisin esimerkin teille ja te sanotte meneekö taistelu näin... :wink:
Ok. Kronos taistelee yöpeikkoa vastaan taisteluareenalla.
Kronos aloittaa, koska hänen iskuhetkensä on isompi. Molemmilla ottelijoilla on samat miekat, eli 1h perusmiekka. Kronoksen pelaaja heittää d100 25 mikä on onnistunut heitto, sillä hänen asetaitonsa on 55. Joten hän ei kompuroi. Seuraavaksi hän heittää vahingon d6. Minkä tulokseksi tulee 5. Sitten hän heittää osumapaikan d 100. Hän osuu Yöpeikkoa oikeaan käteen. Yöpeikon panssari suojaa 3 pisteen edestä, joten vain 2 menee perille. Näin peikolta vähenee 2 pistettä oikeasta kädestä ja 2 pistettä kokonaiskestosta.
Nyt on yöpeikon vuoro. Peikko heittää d100. Tulokseksi Yöpeikon pelaaja heittää 50. eli juuri ja juuri alle 52 mikä on hänen 1h perusmiekankäsittelytaitonsa. sitten hän heittää vahingon: d6 6. eli niin paljon kuin sillä aseella voi vahingoittaa. Sitten Yöpeikko heittää osumapaikan d100. Osumapaikaksi tulee pää. Kronoksella ei ole mitään kypärää, joten hän epäonnistuu väistöheitossaan ja kaatuu kuolleena maahan. Yöpeikko voittaa ottelun ja Kronos raahataan areenalta pikaisesti...
Mitä mieltä olette?!? Meneekö taistelu oikein ja missä vaiheessa mahdolliset torjunnat ja väistöt heitetään? Aseenkäsittelyheiton jälkeen vai vahinkoheiton jälkeen???
|
Alec
linkki
8. toukokuuta 2007 kello 10.33
|
Alec
8. toukokuuta 2007 kello 10.33
linkki
|
Kronos aloittaa, koska hänen iskuhetkensä on isompi [b:a26f2935d4](pienempi iskuhetki aloittaa)[/b:a26f2935d4]. Molemmilla ottelijoilla on samat miekat, eli 1h perusmiekka. Kronoksen pelaaja heittää d100 25 mikä on onnistunut heitto, sillä hänen asetaitonsa on 55. Joten hän ei kompuroi[b:a26f2935d4](varmuuden vuoksi, eli mikäli hän olisi heittänyt yli 55, se ei olisi ollut kompurointi, vaan epäonnistuminen. Mikäli hän olisi heittänyt 97-00, se olisi ollut kompurointi ja seuraavaksi olisi heitetty kompurointi taulukosta seuraus)[/b:a26f2935d4].[b:a26f2935d4](Tässä olisi nyt mahdollisuus peikolla torjua ennen vahingon heittoa, jotta tiedetään paljonko vahingosta vähennetään mikäli torjunta onnistuu)[/b:a26f2935d4] Seuraavaksi hän heittää vahingon d6. Minkä tulokseksi tulee 5. Sitten hän heittää osumapaikan d 100[b:a26f2935d4](eikös osumapaikka noppa ole ollut d20, vai onko tässä jotkut house säännöt käytössä?)[/b:a26f2935d4]. Hän osuu Yöpeikkoa oikeaan käteen. Yöpeikon panssari suojaa 3 pisteen edestä, joten vain 2 menee perille. Näin peikolta vähenee 2 pistettä oikeasta kädestä ja 2 pistettä kokonaiskestosta.
Nyt on yöpeikon vuoro. Peikko heittää d100. Tulokseksi Yöpeikon pelaaja heittää 50. eli juuri ja juuri alle 52 mikä on hänen 1h perusmiekankäsittelytaitonsa.[b:a26f2935d4](Tässä olisi jälleen paikka heittää Kronokselle torjunta tai väistö.)[/b:a26f2935d4] sitten hän heittää vahingon: d6 6. eli niin paljon kuin sillä aseella voi vahingoittaa. Sitten Yöpeikko heittää osumapaikan d100. Osumapaikaksi tulee pää. Kronoksella ei ole mitään kypärää, joten hän epäonnistuu väistöheitossaan ja kaatuu kuolleena maahan[b:a26f2935d4](Peliteknillisesti Kronoshan ei kuole tähän, vaan hän menettää päästään 6 kp:tä ja kokonaiskestosta 6 kp:tä. Tämän jälkeen koska pään kestopisteet ovat miinuksella, hän alkaa menettää yhden pisteen kierroksessa niin päästä kuin kokonaiskestosta...tämä kuvaa verenvuotoa. Lopulta pää menee kaksinkertaiselle miinukselle, johon se pysähtyy, mutta kokonaiskestosta vähenee silti piste per kierros kunnes se putoaa nollaa, jolloin hahmo kuolee.)[/b:a26f2935d4]. Yöpeikko voittaa ottelun ja Kronos raahataan areenalta pikaisesti...
|
Mao
linkki
8. toukokuuta 2007 kello 10.49
|
Mao
8. toukokuuta 2007 kello 10.49
linkki
|
KIITOS ALEC!!! Nyt olen ymmärtänyt tämän asian täysin!!! Eiköhän nyt päästä pelaamaan oikeilla säännöillä ja vähän paremmalla mielellä, kun tiedetään että pelataan oikein. :-D
|
AtukkA
linkki
8. toukokuuta 2007 kello 11.03
|
AtukkA
8. toukokuuta 2007 kello 11.03
linkki
|
Mietinpä vain että kuinkahan te olette tätä ennen pelanneet.....
|
Alec
linkki
8. toukokuuta 2007 kello 11.08
|
Alec
8. toukokuuta 2007 kello 11.08
linkki
|
[quote:56917d3f22="AtukkA"]Mietinpä vain että kuinkahan te olette tätä ennen pelanneet.....[/quote:56917d3f22]
Kuinkas sääntöjen mukaan teillä meni ekoilla pelikerroilla... :wink:
|
Mao
linkki
8. toukokuuta 2007 kello 11.30
|
Mao
8. toukokuuta 2007 kello 11.30
linkki
|
Öö... Ekoilla pelikerroilla meillä ei ollut kompurointeja eikä osumapaikkoja, joten pelaaminen oli aika yksinkertaista... :lol: Muuten kaikki tarinat ja seikkailut oli jännittäviä ja hyviä. Mutta ihan alussa pelaaminen oli täyttä sohlausta ja sääntöjen lukemista. :-D Paras oli kun yhet ei edes tienny millä rodulla ne pelasivat vaikkakin oltiin pelattu jo ainakin 2 tuntia putkeen... :-D Eli voit hyvin kuvitella joukon sellasia 13-16 vuotiaita aloittelijoita sohlaamassa sääntöjen kanssa... :wink:
Tällä hetkellä porukassani on 3 muuta pelaajaa jotka ei oo ihan niin kiinnostuneita RuneQuestista kuin minä. Eli se on niin että kun minä olen täällä foorumeilla tai kehittämässä uusia kamppanijoita/seikkailuja niin muut pelaajat pelaavat tietokoneella jotain Counter Strikea tai Oblivionia. Minua ne "tietokoneroolipelit" eivät kiinnosta pätkääkään vaan olen keskittänyt kaiken mielenkiintoni RuneQuestiin ja Gloranthaan. Teen myös välillä omia RuneQuest sivuja jotka alkavat näyttää melko hyviltä, vaikka itse sanonkin... :)
|
Vash the Stampede
linkki
8. toukokuuta 2007 kello 12.44
|
Vash the Stampede
8. toukokuuta 2007 kello 12.44
linkki
|
Suosittelen lämpimästi, että opettelet säännöt tarkasti, niin voitte sitten joskus alkaa pelaamaan "kunnolla". Pelihän voi olla hauskaa ja antoisaa ilman sääntöjäkin, mutta mielestäni RQ antaa hyvät ja jopa loistavat puitteet hyville pelikerroille/seikkailuille/kampanjoille yms.
Ei muuta ku kysymyksiä kehiin. Joku minua viisaampi sanoi, että ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, ainoastaan tyhmiä vastauksia!
|
AtukkA
linkki
8. toukokuuta 2007 kello 13.19
|
AtukkA
8. toukokuuta 2007 kello 13.19
linkki
|
[quote:e2c4342416="Alec"][quote:e2c4342416="AtukkA"]Mietinpä vain että kuinkahan te olette tätä ennen pelanneet.....[/quote:e2c4342416]
Kuinkas sääntöjen mukaan teillä meni ekoilla pelikerroilla... :wink:[/quote:e2c4342416]
Tiiätkö jos tarkemmin ajattelee niin aika tarkalleen sääntöjen mukaan. ihmeellistä...
|