Vanha foorumi

Takaisin

Age Of Wonders

Roolipelikeskustelu
Zero 2. maaliskuuta 2007 kello 13.23
Kirjoittaja Viesti
Zero linkki 2. maaliskuuta 2007 kello 13.23
Zero 2. maaliskuuta 2007 kello 13.23 linkki Kukaan koskaan kuullukkaan? Tutkin tossa mitäs täältä löytyy niin löysin vanhan kunnon AOW:in jos kellään kiinnostusta kyseiseen Heroes kaltaiseen peliin ni ottakaa yhteyttä. Pistäkääpähän tänne viestiä jos kiinnostaa niin pistetään pelit pystyyn. :lol:
Alec linkki 5. maaliskuuta 2007 kello 7.47
Alec 5. maaliskuuta 2007 kello 7.47 linkki Kaveri pelannut tätä ihan homona...koittanu mua manipuloida hankkimaan pelin, mutta mä taas oon vannoutunut HoMM-pelaaja :-D . Ihan jees peli kyllä, mutta ite en oo koskaan innostunu...
Zero linkki 5. maaliskuuta 2007 kello 12.49
Zero 5. maaliskuuta 2007 kello 12.49 linkki [quote:a2e2b2964a="Alec"]Kaveri pelannut tätä ihan homona...koittanu mua manipuloida hankkimaan pelin, mutta mä taas oon vannoutunut HoMM-pelaaja :-D . Ihan jees peli kyllä, mutta ite en oo koskaan innostunu...[/quote:a2e2b2964a] Heh... tullu itekki vähäsen liikaa tota AOW:ia hakattua. Mutta Heroes III vie kyllä voiton, jos tota sarjaa aletaan puimaan. :wink: Koskaan en oo kyllä kyseistä speliä päässy nettiin tai lanissa hakkaamaan.
karmi linkki 27. maaliskuuta 2007 kello 16.26
karmi 27. maaliskuuta 2007 kello 16.26 linkki Age of Wondersiin ja AoW II Shadow Magiciin on saatavilla Age of Glorantha -modi. Olen kokeillut aivan hiljattain uudempaa, eli [url=http://aow2.heavengames.com/downloads/showfile.php?fileid=781]AoG 2:sta[/url] ja täytyy sanoa, että valtava määrä aikaa on nähty unitteihin ja autenttisuuteen. Modissa tulee mukana kaksi karttaa (Dragon Pass, Prax) ja se on käsittääkseni ihan Greginkin virallisesti hyväksymä. Oli mukava tunne kun Punaisen Jumalattaren nimeen jytyytin Talvihuipun tuulilordeja hopliiteilla ja dracoliskoilta ryöstellyllä triceratopsilla kumoon. Sankariksi saamani Kreivi Solanthos Rautapeitsi kolusi samaan aikaan Punainen Lepakko seuranaan Ylämaan suota turvallisesti, olinhan liittoutunut Delectin kanssa. Valitettavasti peli katkesi ikävällä tavalla kun Sir Ethilristin joukkiot hyökkäsivät yllättäen varjoista hehkulinjan sisälle Kaukaisimpaan, rintamalinjojeni seulustaan ja menetin kaupunki kerrallaan kaiken demoniratsukoille. Uusintapeliä odotellessa... tällä kertaa otan ohjattavakseni Cragspiderin.
Bellad linkki 27. maaliskuuta 2007 kello 21.09
Bellad 27. maaliskuuta 2007 kello 21.09 linkki [quote:2a73fd8173="karmi"] Uusintapeliä odotellessa... tällä kertaa otan ohjattavakseni Cragspiderin.[/quote:2a73fd8173] Pitääkin hommata AoW II
karmi linkki 28. maaliskuuta 2007 kello 8.49
karmi 28. maaliskuuta 2007 kello 8.49 linkki AoG II vaatii kommuunin väsäämän [url=http://aow2.heavengames.com/downloads/showfile.php?fileid=661]UPatch 1.4:n[/url] toimiakseen, mikä taasen on tarkoitettu vain Age of Wonders II: Shadow Magic stand-alone ekspansiolle. Eli hanki siis se. Hyviä pelejä.
viljo linkki 28. maaliskuuta 2007 kello 9.24
viljo 28. maaliskuuta 2007 kello 9.24 linkki Tullut kanssa oelailtua Age of Glorantha II, ja täytyy sanoa että se toimii hyvin. joku jossain pelin sivuilla totesikin, että joukkiot tässä moodissa ovat hieman epätasaisia. tämähän on tilanne gloranthassakin, joten se ei sinällään haittaa. kiesus että lentävät möröt rokittaa maadyykkarit tuhat nolla. näinhän se tosin taitaa olla tarkoituskin. Olen pelannut nyt Sir Ethilristillä ja neljäsosa lohikäärmesolaa on nyt hallussani. Padatin juuri tuossa hirvittävin kustannuksin crack-nartun mustan lohikäärmeen. ainoa huonohko asia pitkän linjan glotrantha fanina on, että esimerkiksi lunareilla on useita punaisia lepakoita ja crack-nartulla useita mustia lohikäärmeitä. Sir Ethilristillä ei ainakaan vielä ole ollut kuin yksi Zeralin koira, eli homma ei ole näiltä osin tasapainossa. Delectin kanssa ei passaa liitouttua, ei kirkko oikein tykkää. Sen sijaan Argrathin kanssa vaihtelen omaa manaani kultaan, jotta uljaat ratsukkoni jyräävät läpi mantereen ja pahaisten pakanoiden. Kyllä Argrathkin saa vielä maistaa kylmää terästä. Ps. alussa ei kannata liikaa kukkoilla tai noutaja tulee. kannattaa koota rauhassa joukkoja ja hyödyntä diplomatia-optioita heti alusta alkaen.
Vash the Stampede linkki 15. huhtikuuta 2007 kello 12.33
Vash the Stampede 15. huhtikuuta 2007 kello 12.33 linkki Onko kellään ollu bugeja? Mä en pysty lataamaan yhtään tilannetta. Siihen asti kaikki toimiii ja mieli tekisi pelata kunnolla, mutta latauksen jälkeen se pieni ikkuna, jossa latauksen kulku on kuvattuna, jää keskelle ruutua haitaten näkyvyyttä aikalailla. Eikä peli muutenkaan toimi, vaikkakin äänet vaikuttaisiavat toimivan. Netistä en löytänyt siihen vielä ratkaisua. Tämä siis vain AoG:n kanssa.
Rvot linkki 7. lokakuuta 2008 kello 9.38
Rvot 7. lokakuuta 2008 kello 9.38 linkki [quote:a0fc5db25d="Vash the Stampede"]Onko kellään ollu bugeja? Mä en pysty lataamaan yhtään tilannetta. Siihen asti kaikki toimiii ja mieli tekisi pelata kunnolla, mutta latauksen jälkeen se pieni ikkuna, jossa latauksen kulku on kuvattuna, jää keskelle ruutua haitaten näkyvyyttä aikalailla. Eikä peli muutenkaan toimi, vaikkakin äänet vaikuttaisiavat toimivan. Netistä en löytänyt siihen vielä ratkaisua. Tämä siis vain AoG:n kanssa.[/quote:a0fc5db25d] Vastaavanlaisia ongelmia oli myös minulla kun kokeilin AoG-modia AoW:n piraversiossa. Hommasin alkuperäisen pelin huuto.netistä niin johan alkoi toimimaan. Muutama ei-englanninkielinen teksti sinne on jäänyt, mutta ei haittaa pelaamista. Vahtitornista kyllä ymmärtää että se on vahtitorni vaikka se selitetäänkin italiaksi(?). Sain väännettyä voiton Dragon Pass -skenusta Argrathilla. Niinkuin tässä ketjussa on jo kehuttu, on skenu tehtu todella pikkutarkasti maastoa ja yksikköjä ja jopa niiden kuvauksia myöten. Aivan mahtava! Mustien loharien ja Punaisten Lepakkojen moninaisuus on kieltämättä kauneusvirhe, mutta helppo antaa anteeksi kun sisältö on muuten niin rautaista. Esimerkiksi Alda Churiin piti jättää tavallista suurempi varuskunta, kun Käärmepiipun syvänteestä putkahteli epäsäännöllisin väliajoin ulos mitä kummallisempia kaaosörmyjä. Lisäksi Harrek ruletti kympillä! Suosittelen tuota modia lämpimästi kaikille Gloranthasta kiinnostuneille. Ehdottoman hyvä lisää harvalukuisten Glorantha-aiheisten pelien joukkoon. Olikohan niitä muita ylipäätään olemassakaan kuin vieläkin loistavampi King of Dragon Pass?