Vanha foorumi

Takaisin

Missä on March?

Gloranthan alueet ja mantereet
charnjibber 8. tammikuuta 2007 kello 6.31
Kirjoittaja Viesti
charnjibber linkki 8. tammikuuta 2007 kello 6.31
charnjibber 8. tammikuuta 2007 kello 6.31 linkki Huomasin vain, että Genertela-kirjan Seshnela-osiossa asukaslukujen joukossa mainitaan March-niminen paikka. Alueen kuvausta en löytänyt kyseisestä kirjasta, enkä löytänyt aluetta mistään kartaltakaan. Osaisiko joku viisaampi kertoa paikasta ja sen sijainnista jotain, sillä tuntuu inhottavalta vain unohtaa 150 000 asukkaan asuttama alue? Laitoin tämän tänne sikisi, koska haluan, että joku voisi kertoa minulle Marchista muutamalla sanalla juuri suomeksi. En nimittäin aio alkaa penkoa englanninkielisiä nettisivuja, koska en edes tiedä mitään pätevää sivustoa. Kiitos.
Vesa linkki 8. tammikuuta 2007 kello 11.21
Vesa 8. tammikuuta 2007 kello 11.21 linkki Onpahan siellä 100 000 asukkaan Vogaikin jätetty aivan vailla huomiota. Joten veikkaanpa että tuosta Marchistakaan ei paljoa muualtakaan tietoa irtoa, joten tee kuten minä Vogain kohdalla, ja kehitä aluetta itse.
Nysalor linkki 8. tammikuuta 2007 kello 14.45
Nysalor 8. tammikuuta 2007 kello 14.45 linkki charnjibber: [i:d89da560a5]Huomasin vain, että Genertela-kirjan Seshnela-osiossa asukaslukujen joukossa mainitaan March-niminen paikka. Alueen kuvausta en löytänyt kyseisestä kirjasta, enkä löytänyt aluetta mistään kartaltakaan. Osaisiko joku viisaampi kertoa paikasta ja sen sijainnista jotain, sillä tuntuu inhottavalta vain unohtaa 150 000 asukkaan asuttama alue?[/i:d89da560a5] Kyseinen nimi viittaa luullakseni Danginin rajamaahan (engl. Dangin March), joka on Seshnelan kuningaskunnan hallinnassa. Se esiintyy muodossa Dangim Genertela-kirjan Ralios-luvussa ja alueeltaan pienempänä kuin Seshnela-luvussa. Kenties Dangim on ollut alkuperäinen ruhtinaskunta, josta Seshnelan kuningaskunta on luonut suuremman liittämällä siihen lisää rajaseudun maata, ja se näytetään Seshnelan kartassa sellaisena, tai sitten kyse on yksinkertaisesti kartanpiirtovirheestä. Epävirallisessa The World’s Greatest Tournament -kirjassa rajoja on korjattu Ralioksen kartan mukaiseksi. Dangim on Seshnelan kuningaskunnalle siinä mielessä tärkeä alue, että se on jalansija Ralioksen valloittamista varten. Epävirallisen opuksen mukaan Dangimin valloitus tapahtui vuonna 1621, kun sen kreivi tapettiin taistelussa ja kuningas Guilmarn asetti sen hallitsijaksi poikansa.
charnjibber linkki 9. tammikuuta 2007 kello 7.40
charnjibber 9. tammikuuta 2007 kello 7.40 linkki Ahaa, kiitos vain tiedoista. Danginista tiedänkin jo hieman ennestään. Itse kyllä pidän alueiden kehittämisestä itse, kun ei ainakaan suomeksi ole saatavilla Gloranthan alueista mitään kattavaa tietomäärää; joten se ei ainakaan ole minulle mikään ongelma.