Vanha foorumi

Takaisin

Kalikoksen kevätkokous 2.-4.3.2007 Helsingissä

Tapahtumat
humis 10. joulukuuta 2006 kello 17.19
Kirjoittaja Viesti
humis linkki 10. joulukuuta 2006 kello 17.19
humis 10. joulukuuta 2006 kello 17.19 linkki Yli viisi vuotta on siitä, kun sanansaattajat veivät viestiään yli Suomen maan, kutsuivat kokoon urhoja ja tietäjiä Suomen Glorantha-jäätä särkemään. Tasan viisi vuotta ja kaksi päivää on siitä, kun Kalikoksen urhot ensi kertaa löivät päänsä yhteen Helsingissä, ja Valind tutisi housuissaan. Sen jälkeen, jokainen vuosi olemme kokoontuneet suuriin sankarimatkoihin ja riitteihin, sekä talven tulon että poistumisen kunniaksi. Kauan ovat urhot olleet poissa kotipaikastaan. Pohjoisessa on ollut paljon tekemistä. Ikikuura koristaa jokaisn partaa. Nyt on kuitenkin aika palata kotiin, juhlimaan viisivuotista riemuvoittoa esipimeydestä. Kalikoksen kevätkokous järjestetään siis pitkästä aikaa Helsingissä (tai no, Espoossa), 2.-4.3.2007, paikkana [url=http://www.pellervo-instituutti.fi/default.asp?sivu=17&alasivu=20&kieli=246]Pellervo-instituutti [/url] Tapiolassa. Diiliimme kuuluu myös 3-4 2 hengen [url=http://www.pellervo-instituutti.fi/default.asp?sivu=16&alasivu=16&kieli=246]hotellihuonetta[/url], joissa tulemme nukkumaan (sängyillä ja lattialla). Jos joku haluaa vielä erityisesti oman huoneen, sekin on mahdollista, ja huoneen saa samaan diilihintaan 28,5 e/yö. Miittisaunakin on jo testattu, ja myyttisen todellisuuden siemen kylvetty "Hant, Heort, Hara" -löylyriitillä sekä myytillä siitä, miten Orlanth korjasi vuotavan katon.
Alec linkki 10. joulukuuta 2006 kello 21.23
Alec 10. joulukuuta 2006 kello 21.23 linkki Loistavaa...paikalla ollaan ja varmana! Mitäs löytyy alustavasta ohjelmistosta?
Vesa linkki 10. joulukuuta 2006 kello 21.56
Vesa 10. joulukuuta 2006 kello 21.56 linkki Hyvältä vaikuttaa, mutta voipi olla että jos ei autokyytiä Jyväskylästä kokoukseen saa niin taitaa jäädä kokous väliin. Sitä kun ei opiskelijahinnoilla pääse julkisilla matkustelemaan niin sitä tulis vähän liian kallis reissu. Mutta onhan tuohon nyt vielä tovi aikaa, joten katsellaan kuinka käy.
humis linkki 28. tammikuuta 2007 kello 20.21
humis 28. tammikuuta 2007 kello 20.21 linkki Vaikka kokoukseen on vielä tovi jos toinenkin, ei koskaan ole liian aikaista alkaa kasaamaan ohjelmaa kokoon. Punaisen Tammen tulalta ja toisaalta Halzagurkin peikkoklaanin mailta palanneet vakoojamme tietävät seuraavaa: Jumaltietäjät ovat löytäneet uusia kerroksia myytistä "Miten Togaro teki itselleen oman meren". Kyseessä onkin itse asiassa monikerroksinen sikermä yhteen liitettyjä myyttejä, jossa ilman suuria vihjeitä välillä vaihtuu nopeastikin se, mitä kosmisia voimia tarinan elementit peilaavat. Tarinassa kuullaan mm. miten Langamul, Maantekijä loi Gloranthan, miten Kaaos pääsi maailmaan, miten Piikki tuhoutui ja miten Arachne Solara lopulta auttoi Pamaltia viskaamaan Vovisiborin pois olevaisuudesta. -- Toisaalla, kevätkokouksessa nähdään taas uusi versio pelistä HeroQuest à la Greg à la Eetu. Kuten jo totuttua, tälläkin kertaa peli alkaa sillä että arvomme missä päin Gloranthaa seikkailemme. Sen jälkeen kuitenkin joudutte valitsemaan tarkoin rajatusta joukosta hahmo- ja tarinamuotteja joita pelin aikana täydennetään ja joiden etenemistä seurataan extended contest-mekaniikalla: [b:74020001da]Tragedia[/b:74020001da]: [positiivinen kuvailu] [hyvä yhteiskunnallinen asema] 5W, jonka [vika] 5W2 kuitenkin tulee syöksemään turmioon. - Keisarillinen kirjanpitäjä jolla on keisarinnan korva 5W, mutta jonka himo prinsessaa kohtaan 5W2 kuitenkin tulee syöksemään turmioon. -Rikas kauppakillan johtaja 5W, jonka ahneus 5W2 kuitenkin tulee syöksemään turmioon. [b:74020001da]Pelastus[/b:74020001da]: [negatiivinen kuvailu] [huono yhteiskunnallinen asema] 5W, jonka [piilossa oleva ominaisuus tai ulkopuolinen suhde] 5W2 tulee kuitenkin pelastamaan. - Pennitön kerjäläinen 5W, jonka aatelisnaisen rakkaus 5W2 tulee kuitenkin pelastamaan. - Kuolemansairas kaleeriorja 5W, jonka meren ääni 5W2 tulee kuitenkin pelastamaan. [b:74020001da]Vaikea valinta[/b:74020001da]: [positiivinen kuvailu] [hyvä yhteiskunnallinen asema] 5W, joka ei kuitenkaan osaa valita [suhde, aate tai ulkopuolinen voima] 15W ja [suhde, aate tai ulkopuolinen voima] 15W välillä. - Pidetty kuningas 5W, joka ei kuitenkaan osaa valita kuningattaren rakkautensa 15W ja himonsa uusiin valloituksiin 15W välillä. - Menestyvä palkkasoturikapteeni 5W, joka ei kuitenkaan osaa valita Kultaisen Kareeshtun orjuuttajien 15W ja Umathelan kääpiöiden 15W välillä. - Päällikön rohkea tytär 5W, joka ei kuitenkaan osaa valita Vingalle 15W ja Vorialle 15W omistautumisen välilä. [b:74020001da]Dynaaminen tilanne[/b:74020001da]: [yhteiskunnallinen asema] 5W. [positiivinen/negatiivinen kuvailu] 5W paitsi [poikkeustilanne], jolloin [vastakkainen kuvailu] 15W - Veronkerääjä 5W. Tehokas ja armoton 5W, paitsi paikallisen barbaariheimon päällikön kauniin tyttären läheisyydessä, jolloin helposti johdateltavissa 15W - Metsästäjä 5W. Ujo 5W, paitsi juopuneena, jolloin rääväsuinen 15W [b:74020001da]Taistelu[/b:74020001da]: [kuvailu] [yhteiskunnallinen asema] 5W joka haluaa [halu] 10W, mutta [este] 15W - Väärin perustein metsästetty lainsuojaton 5W joka haluaa puhdistaa nimensä 10W, mutta jota voimakas kauppahuone jahtaa 15W - Aloitteleva sankari 5W joka haluaa kunniaa 10W, mutta jota ylihuolehtiva äiti 15W ei päästä silmistään. -- Mitä tietävätkään muiden maiden vakoojamme?
newsalor linkki 29. tammikuuta 2007 kello 11.46
newsalor 29. tammikuuta 2007 kello 11.46 linkki Loistavia hahmoaihioita. Noitahan pitää alkaa käyttämään omissakin oneshoteissa.
Nysalor linkki 29. tammikuuta 2007 kello 16.09
Nysalor 29. tammikuuta 2007 kello 16.09 linkki Peluutan vuosikokouksessa varmasti jotakin, mutten ole vielä päättänyt peliä tarkemmin. Luultavasti se tulee olemaan RuneQuestia (ihan sitä vanhaa) tai Maximum Game Funia. Pyrkimykseni olisi saada peluutettavaksi jokin uusi skenaario, mutta saapas nyt nähdä, miten sen kanssa käy. Newsalorilta olisi kiva tietää, onko luvassa perinteistä Glorantha-visaa.
humis linkki 1. helmikuuta 2007 kello 10.46
humis 1. helmikuuta 2007 kello 10.46 linkki Niin, mäkin olen jo innokkaasti valmistellut itse-esittelyilluusiotani kuljetusmediaan sidottavaksi ja tuotantoyhtiölle toimitettavaksi, siten varmistaakseni Myrskyveli-kilpailuun pääsyni.
Nysalor linkki 10. helmikuuta 2007 kello 16.11
Nysalor 10. helmikuuta 2007 kello 16.11 linkki Vuosikokous lähestyy hyvää vauhtia. Ketkä ovat tulossa sinne? Mitä ohjelmaa kaivataan? Jos haluatte omalla kustannuksella majoitusta, niin ilmoittautumisaikaa on vajaa pari viikkoa. Joskus taisi olla puhetta, että vuosikokouspaikan lähellä pystyisi ehkä pelaamaan peikkopalloa. Onko sellaiseen kiinnostusta? Halutaanko ohjatumpaa esoteerista Glorantha-keskustelua? Enemmän tai vähemmän esoteerista tapaamisissa on kyllä harrastettu vapaamuotoisestikin. Onko uusia ideoita, mitä ohjelmaa vuosikokouksessa kannattaisi järjestää? Itselläni on yksi idea, jos saan sen toteutettua, mutta jääköön se vielä salaisuudeksi. :) Tarkoituksena olisi provosoida vähän vilkkaampaa keskustelua vuosikokouksesta. Nostatetaan nyt ihmeessä intoa, kun vuosikokous on päivä päivältä lähempänä!
newsalor linkki 12. helmikuuta 2007 kello 7.40
newsalor 12. helmikuuta 2007 kello 7.40 linkki Kyllähän sinne häätyy vääntäytyä. Saa nähdä ehdinkö pistää pelejä pystyyn, mutta Ukkosveljet kisaavat nyt ainakin. Siinä on mulla aika tiukkaan tahtiin Iicon, Maracon ja tämä tapahtuma peräkkäin.
Alec linkki 12. helmikuuta 2007 kello 12.44
Alec 12. helmikuuta 2007 kello 12.44 linkki Noni, hello kaikki...ollut pientä taukoa tässä foorumille, kun tuo kone ja kaista lähti alta, joten tuli niin sanottu pakkotauko. Oli kuitenkin tehokas tapa vierottautua Travianista... :roll: Tulossa siis ollaan kevätkokoukseen ja innolla jo odotellaan ajankohtaa. Itse en mitään ohjelmaa ole pitämässä, mutta innokkaana olisin kuitenkin osaa ottamassa kaikkeen mitä eteen heitetään. Eli peikkopallot, tietovisat, tarinankerronnat, kaikki vaan mukaan. Meni tuo viime kerta aika pitkälti pelailun puolelle, joten jos vaikka nyt koittaisi järjestää hieman enemmän yhteistä ohjelmaa. Mä ainakin koitan olla parhaani mukaan mukana kaikessa yleisohjelmassa. Mites muuten tuo majoitus siis...toimiiko edelleen vanhaan malliin, eli siinä saa nukkua mihin putoaa???
Chividal linkki 12. helmikuuta 2007 kello 15.16
Chividal 12. helmikuuta 2007 kello 15.16 linkki Kyselen olisiko meidän porukkaa tulossa. Itse voisin olla pe-la.
Vesa linkki 12. helmikuuta 2007 kello 18.14
Vesa 12. helmikuuta 2007 kello 18.14 linkki Chividal, onko sunnuntaihin saakka ihan mahdoton? Meinaan kun tuo Olorin on tosiaan lupautunut kyydittelemään, ja kyytiläisiä varmana nyt vain minä ja sitä ei sitten autolla kehtaa lähteä kun tulee liika tyyriiks. Itse ohjelman suhteen voisin yhtyä Alecin mielipiteeseen että yhteistä ohjelmaa pitäisi nyt tosiaan saada tuota syystapaamista enemmän. Itse voisin harkita Seshnelapelin vetämistä, MGF systeemillä, mutta tämä nyt ei ole mitenkään varmaa ja jos pelejä tulee enemmän kuin on kysyntää niin siinäkään tapauksessa en tätä projektia sitten toteuta.
Nysalor linkki 12. helmikuuta 2007 kello 19.31
Nysalor 12. helmikuuta 2007 kello 19.31 linkki Alec: [i:ca1d0cabc7]Mites muuten tuo majoitus siis...toimiiko edelleen vanhaan malliin, eli siinä saa nukkua mihin putoaa???[/i:ca1d0cabc7] Tällä kertaa majoituksen kanssa täytyy olla hiukan aikaisempaa tarkempi pitopaikan sääntöjen vuoksi ja nukkua vain siihen tarkoitetuissa tiloissa eli hotellihuoneissa. Niitä on Kalikoksen puolesta varattu neljä, joten niihin täytyy ahtautua, ellei vuokraa omaa huonetta hintaan 28,5 euroa yöltä tai 57 euroa kahdelta yöltä. Oman huoneen varaukset pitäisi toimittaa minulle sähköpostitse 23.2.2007 kello 12.00 mennessä. Jos taas tyytyy Kalikoksen yhteismajoitukseen, ei siitä tarvitse erikseen ilmoitella, mutta joku nukkuma-alusta on syytä varmuuden vuoksi varata, koska sänkyjä on vähän mutta lattiatilaa runsaammin.
humis linkki 13. helmikuuta 2007 kello 7.57
humis 13. helmikuuta 2007 kello 7.57 linkki Yhteisohjelman puolesta liputetaan kyllä vahvasti. Itse olen yrittänyt (tähän mennessä aika kehnolla menestyksellä) herätellä teidän tarinankerrontaintoanne, ja ainakin meillä on Ukkosveljet. Ajattelin myös, että voisin järjestää muokatun Tarsh Warin uusintapeluutuksen niin että toisella puolella olisivat Tähtikulma & muut haisevat sinikapinalliset. Tähän vaan tarvittaisiin ehdottomasti kakkospelinjohtaja. Viimeiseksi, tällä kertaa voitaisiin ihan oikeasti järjestää se kerskaworkshop.
Chividal linkki 13. helmikuuta 2007 kello 16.46
Chividal 13. helmikuuta 2007 kello 16.46 linkki [quote:419b54a2fa="Vesa"]Chividal, onko sunnuntaihin saakka ihan mahdoton? Meinaan kun tuo Olorin on tosiaan lupautunut kyydittelemään, ja kyytiläisiä varmana nyt vain minä ja sitä ei sitten autolla kehtaa lähteä kun tulee liika tyyriiks.[/quote:419b54a2fa] Minun pitää olla sunnuntaiaamuna klo 10 töissä, joten pitänee varmaan lähteä jo lauantain puolella pois. Topi sanoi olevansa lähdössä, eli menomatkalle olisi sitten jo neljä. Pitää vielä katsella, jos joku muu innostuisi lähtemään. Meidän lähtösuunnitelmat siis vielä suunnitteluasteella, mutta jos vain kaksi olisi lähdössä niin kyyti kelpaisi toki :)
Alec linkki 14. helmikuuta 2007 kello 9.46
Alec 14. helmikuuta 2007 kello 9.46 linkki Onkos Turusta muuten lähtijöitä, jos vaikka täältäkin saisi jonkun kimppakyydin aikaiseksi?
Olorin linkki 25. helmikuuta 2007 kello 16.36
Olorin 25. helmikuuta 2007 kello 16.36 linkki Kyllä nyt näyttää sen verran ikävästi tää tapahtuma hiipineen läheisyyteen, että joutuu jättämään väliin. :( Ihan liikaa opiskeluvelvollisuuksia hoidettavana nyt hiihtoloman aikana.
humis linkki 26. helmikuuta 2007 kello 17.21
humis 26. helmikuuta 2007 kello 17.21 linkki Alustava ohjelma: Perjantai 2.3.: 16.00 - Ovet avautuvat 19.00 - Ruokailu (tai kun saavut) 20.00 - Myyttipussi: Kalikoksen jäänsärkeminen (tai kun kaikki tiedetyt saapujat ovat saapuneet) 21.00 - Sauna: tarinankerrontaa, saunariittejä, laulua Yöllä - Rooli/lautapelejä Lauantai 3.3.: 12.00 - Kalikoksen vuosikokous 13.00 - Kerskaworkshop 14.00 - Roolipelejä/Pohjois-Sartarin valloitus (Tarsh War 2) 16.00 - Ruokailu, pelit jatkuvat 20.00 - Myrskyveli-visa 21.00 - Sauna: kerskakisa, saunariittejä, laulua Yöllä - Rooli/lautapelejä/Pohjois-Sartarin valloitus (Tarsh War 2) Sunnuntai 4.3.: 12.00 -> Rooli/lautapelejä, muu yli jäänyt ohjelma Poistuminen maanantaiaamuun mennessä. Lisäohjelma ängetään siihen väliin mihin mahtuu, ilmoita mitä pikimmiten jos haluat järjestää jotain jännää kivaa.
Nysalor linkki 26. helmikuuta 2007 kello 19.13
Nysalor 26. helmikuuta 2007 kello 19.13 linkki humis: [i:fc72abb3cc]17.00 - Ovet avautuvat[/i:fc72abb3cc] Onko tilaisuuden alkamisaika muuttunut? Aikaisemmin sovittiin, että tilaisuus alkaisi kello 16.00, ja sitä aikaa on mainostettu kahteen otteeseen tiedotuslistan viesteissä. Tähän olisi hyvä saada selvyys, sillä jos alkamisaika on muuttunut, siitä pitää kertoa tiedotuslistalla. Omat peluutussuunnitelmani ovat muuten nyt hiukan täsmentyneet. Mitä luultavimmin peluutan vuosikokouksessa Pamaltelaan sijoittuvan RuneQuest-skenaarion Retki ruohotasangolle, jos vain tarpeeksi kiinnostuneita pelaajia löytyy.
humis linkki 27. helmikuuta 2007 kello 6.47
humis 27. helmikuuta 2007 kello 6.47 linkki [quote:6ad757309c="Nysalor"]humis: [i:6ad757309c]17.00 - Ovet avautuvat[/i:6ad757309c] Onko tilaisuuden alkamisaika muuttunut? Aikaisemmin sovittiin, että tilaisuus alkaisi kello 16.00[/quote:6ad757309c] Kyllä siellä ollaan jo klo 16. Joten korjataan.
Vesa linkki 27. helmikuuta 2007 kello 9.04
Vesa 27. helmikuuta 2007 kello 9.04 linkki Kuinkapas nyt sitten Zin Letters keskustelu? Tarvitseeko sille varata oma aikansa, vai yrittää sitäkin käsitellä itse kokouksessa?
humis linkki 27. helmikuuta 2007 kello 10.21
humis 27. helmikuuta 2007 kello 10.21 linkki En varannut sille virallista aikaa tarkoituksella. Ajattelin, että on parempi jos Zin järjestäytyy epävirallisesti toivottavasti valittavan uuden päätoimittajan johdolla sopivaan aikaan.
Häjy linkki 28. helmikuuta 2007 kello 10.43
Häjy 28. helmikuuta 2007 kello 10.43 linkki Käsitelläänkö kerskaworkshopissa meidän myyttisiä pohjoisia kerskatapoja? Väinämöinenhän uhosi oikein urakalla, ja kai sitä jokunenkin häjy on saavutuksillaan repostellut! -S-
Alec linkki 1. maaliskuuta 2007 kello 11.07
Alec 1. maaliskuuta 2007 kello 11.07 linkki Aika hiljaista näyttää turusta lähtijöiden osalta olla, mutta yritetään nyt vielä. Olen siis tulossa miittinkiin omalla autollani...yksin...joten kyytiin mahtuu turusta lähtijöitä tai jos vaikka asuu matkan varrella, niin pieniä poikkeamia reitistä voidaan tehdä, jos mukaan joku mielii.
Vesa linkki 1. maaliskuuta 2007 kello 12.03
Vesa 1. maaliskuuta 2007 kello 12.03 linkki [quote:717b530432="Alec"]Aika hiljaista näyttää turusta lähtijöiden osalta olla, mutta yritetään nyt vielä. Olen siis tulossa miittinkiin omalla autollani...yksin...joten kyytiin mahtuu turusta lähtijöitä tai jos vaikka asuu matkan varrella, niin pieniä poikkeamia reitistä voidaan tehdä, jos mukaan joku mielii.[/quote:717b530432] Alec, suostuttelukykysi on ilmeisen heikko! :)
Korol linkki 1. maaliskuuta 2007 kello 15.51
Korol 1. maaliskuuta 2007 kello 15.51 linkki Sellainen kysymys, että mahtaako paikalla paikalla olla ylimääräisiä peittoja lattialla/patjoilla majoittuville vai otanko vielä makuupussinkin mukaan? Eipä tuolla kai muuten niin väliä, mutta nyt näyttää tavaraa kasautuvat ihan liikaa. Ja hyvä homma, että laulua ei unohdettu ohjelmasta!
Zero linkki 1. maaliskuuta 2007 kello 15.59
Zero 1. maaliskuuta 2007 kello 15.59 linkki [quote:bb6331f46a="Vesa"][quote:bb6331f46a="Alec"]Aika hiljaista näyttää turusta lähtijöiden osalta olla, mutta yritetään nyt vielä. Olen siis tulossa miittinkiin omalla autollani...yksin...joten kyytiin mahtuu turusta lähtijöitä tai jos vaikka asuu matkan varrella, niin pieniä poikkeamia reitistä voidaan tehdä, jos mukaan joku mielii.[/quote:bb6331f46a] Alec, suostuttelukykysi on ilmeisen heikko! :)[/quote:bb6331f46a] Kompurointia jopa? Taitaapa tämä poika odotella sen vuoden tai pari ja sitten liitytään näihin hohdokkaisiin piireihin hiphei...? (ja jumalat huokaavat: "voe ei...")
Alec linkki 1. maaliskuuta 2007 kello 18.16
Alec 1. maaliskuuta 2007 kello 18.16 linkki [quote:8b460ae5f0="Vesa"][quote:8b460ae5f0="Alec"]Aika hiljaista näyttää turusta lähtijöiden osalta olla, mutta yritetään nyt vielä. Olen siis tulossa miittinkiin omalla autollani...yksin...joten kyytiin mahtuu turusta lähtijöitä tai jos vaikka asuu matkan varrella, niin pieniä poikkeamia reitistä voidaan tehdä, jos mukaan joku mielii.[/quote:8b460ae5f0] Alec, suostuttelukykysi on ilmeisen heikko! :)[/quote:8b460ae5f0] Pitäis vissiin kouluttaa...mä en meinaan saa koskaan ketään kyytiin...PELKÄÄTTEKÖ TE MUA!!!
Nysalor linkki 1. maaliskuuta 2007 kello 21.45
Nysalor 1. maaliskuuta 2007 kello 21.45 linkki Korol: [i:2208b98498]Sellainen kysymys, että mahtaako paikalla paikalla olla ylimääräisiä peittoja lattialla/patjoilla majoittuville vai otanko vielä makuupussinkin mukaan? Eipä tuolla kai muuten niin väliä, mutta nyt näyttää tavaraa kasautuvat ihan liikaa.[/i:2208b98498] Kannattaa ottaa oma makuupussi mukaan. Paikan päällä ei luultavasti sellaisia ole. Zero: [i:2208b98498]Taitaapa tämä poika odotella sen vuoden tai pari ja sitten liitytään näihin hohdokkaisiin piireihin hiphei...? (ja jumalat huokaavat: "voe ei...")[/i:2208b98498] Kyllä nuoremmatkin ovat tervetulleita mukaan. Se olisi vain plussaa, sillä viime aikoina tapahtumien osallistujien keski-ikä tuntuu nousseen.
Turkka linkki 2. maaliskuuta 2007 kello 9.25
Turkka 2. maaliskuuta 2007 kello 9.25 linkki Ave! Kuulostaa siltä, että paikalle on päästävä! Laulomaan ja saunomaan. Olen paikalla perjantain ja lauantai -päivän. Mukana kulkee viimeeksi jo testattu Coppertown of Tarsh -lautahuutelupeli, jossa tuttuun tapaan viisi klaania vääntävät kättä kuparista ja vaikutusvallasta. Pienen hiomisen jälkeen peli kaipaa taas pelaamista. Eli Espoossa tavataan! -Turkka
Guzmo linkki 2. maaliskuuta 2007 kello 19.26
Guzmo 2. maaliskuuta 2007 kello 19.26 linkki Jahas.. jahas Yritän päästä paikalle lauantaina.