Vanha foorumi

Takaisin

Syystapaamisen jäljet

Tapahtumat
humis 19. marraskuuta 2006 kello 19.55
Kirjoittaja Viesti
humis linkki 19. marraskuuta 2006 kello 19.55
humis 19. marraskuuta 2006 kello 19.55 linkki Nyt oon kyllä täysin liian väsynyt kertaamaan tapahtumia (hauskaa oli), mutta kenenköhän näppeihin mun polttavan kuuma, uunituore middle sea empireni jäi?
Vesa linkki 20. marraskuuta 2006 kello 10.51
Vesa 20. marraskuuta 2006 kello 10.51 linkki Vaikkei nyt kyseessä kovat synttäribileet olleetkaan ja virallisesta ohjelmastakin lipsuttiin aika lailla, niin silti tunnelma oli loistava, aivan kuten aina ennenkin. Perjantai jäi vähän lyhyemmäksi vierailuksi kun siinä yhden aikoihin täytyi jo poistua että lauantai aamuna ehtisi luennolle. Perjantaina sain kuitenkin nauttia myyttipussin antimista, ja taas kerran myytit olivat mahtavia. Myyttipussin jälkeen tulikin sitten saunottua ja sen jälkeen lähdettyä sitten kotosalle. Lauantaina taisin saapua paikalle sitten kahden jälkeen ja siinä oli sitten porukkaa tekemässä lähtöä katsomaan Kalevala-nimistä näytelmää, vai mikä se nyt olikaan, itse en kuitenkaan sinne sitten lähtenyt kun nälkä kurni vatsassa. Siinä sitten muiden paikalle jääneiden kanssa päätettiin ryhtyä pelailemaan. Nysalor asettui pelinjohtajaksi, systeemiksi valitsimme Maximum Game Fun -systeemin, ja pelasimme tällä systeemillä sitten Jumaltietäjiä, jotka lähetettiin keisarin käskystä seilailemaan pitkin meriä erinäisiä esineitä ja ainesosia etsien. Peli oli kyllä mitä mahtavin, joten jälleen kerran kiitokset Nysalorille hyvästä pelistä. Vaikka nyt Jumaltietäjä poppoomme oli mitä kummallisin, ja pelin tapahtumatkin tuntuivat välillä vähintäänkin yhtä käsittämättömiltä kuin Nysaloriset arvoitukset, niin silti sain jonkinlaisen kokonaisemman ja tarkemman kuvan Jumaltietäjistä. Tulipahan samalla "tutustuttua" noihin Gloranthan eksoottisempiinkin paikkoihin ja muutenkin tuollainen erilaisten kulttuurien/alueiden koluaminen on minusta Gloranthassa hieno asia ja oli mielenkiintoista olla pelaajana Sistorin (jos nyt nimen oikein muistan) tuhoutumisessa. Peli taisi venyä suhteellisen pitkäksi mutta sen jälkeen sitten paineltiin taas saunaan, ja sen jälkeen meininki olikin suhteellisen väsynyttä ja mitään mullistavaa ei sitten tapahtunutkaan, paitsi että yksi porukka jaksoi ahkerasti pelata HeroQuestia (;)). Siinä jossain vaiheessa sitten iskikin väsy ja sohvalle simahdin, vaikka tarkoituksena oli jossain vaiheessa lähteä kotiin sitten uinumaan, mutta siitä sohvalta sitten jossain vaiheessa noustuani pyöräilin kotiin. Kaikenkaikkiaan hienot kekkerit taas kerran ja täytyy kiitellä kaikkia paikalla olijoita ja järkkäreitä eritoten, ruokakin oli maistuvaa ja sitä oli riittävästi.
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 21. marraskuuta 2006 kello 9.31
Topi Hiski Viljami Salmi 21. marraskuuta 2006 kello 9.31 linkki [quote:400abc2cb9] Nyt oon kyllä täysin liian väsynyt kertaamaan tapahtumia (hauskaa oli), mutta kenenköhän näppeihin mun polttavan kuuma, uunituore middle sea empireni jäi?[/quote:400abc2cb9] Mikä ihme tuossa tapahtumassa oli kun siellä tuntui kaikki häviävän. Ei ole ainakaan yhteistalossa kyseistä opusta näkynyt. Minulta nimittäin hävisi viikonlopun aikana avainnippu jossa on mm. koti- ja pyörän avaimeni. [b:400abc2cb9]Mutta[/b:400abc2cb9] sensijaan tänne on jäänyt joltain kokouslaiselta harmaa/vihreä/valko raitainen villapaita! Jos joku tunnistaa kyseisen vaatteen omakseen niin kannattaa hihkailla minulle jollain tavalla. Itsellenihän jäi tapahtumasta erittäin hyvä mieli. Paljon vanhoja tuttuja, uusia ideoita, lämmintä tunnelmaa ja innostusta gloranthaan. (+sitä arttia) Myyttipussi oli loistava. Näimme jopa komeaa valoshowta kiitos vierailevien tähtien/valomiesten J. Harjun ja Aztekin toimesta. Harmi vaan ettei kerskakisaa tosiaan tänävuonna sitten tullut pidettyä. Ja tarinankerrontaa kohtaan (itsellänikin) oli selvästi kaipausta, ensi kokoukseen pitää sitä järjestää! .. HeroQuest kampanjaa pitää joskus jatkaa kunhan Make ehtii jyväskylään. Okaikas on jo ruvennut punomaan juonia kääriön päänmenoksi. :evil: Topi
Alec linkki 21. marraskuuta 2006 kello 10.20
Alec 21. marraskuuta 2006 kello 10.20 linkki No niin alkanu itekkin toipumaan jo pikkuhiljaa matkarasituksesta. Oli todellakin loistava reissu ja paljon tuli jälleen uutta koettua. Perjantai meni aika pitkälti väkijuomia nauttiessa ja ihmisten kanssa pölpötellessä. Virallinen ohjelma perjantaille meni ainakin humiksen sanojen mukaan "Jos vaan dokataan tää päivä ja pelataan huomenna". No, myyttipussi kuitenkin tuli läpikäytyä ja oli taas sitä perussettiä ja Uzdo Maken Khrasht (Krasht, Kar...ei muista miten kirjoitettiin) esiintyminen oli kyllä vakuuttavin suoritus. Loppuilta menikin saunoessa ja yleisen potaskan jauhantaan. Siinä kolmen aikaan piti vielä alkaa pelailemaan jotain peliäkin, mutta koitettuani katsoa kelloa ja todettuani etten erota koko kelloa seinästä päätin vetäytyä punkkaan. Lauantain aamupuurot tuli katsottua Hellboy-leffan säestyksellä. Jengi alkoikin pian tämä jälkeen lähteä siihen Kalevala-esitykseen, mutta itse päätin jäädä kylille. Muiden poistuttua Nysalor alkoikin vetää tuota Vesan mainitsemaa Jumaltietäjä-skenaariota ja siinä menikin sitten koko päivä. Iloa ja naurua pelissä kuitenkin riitti ja tämä oli erittäin mieluinen kokemus. Kiitokset Nysalorille erittäin hauskasta pelistä. Pelin jälkeen mentiinkin sitten taas saunaan ja paisteltiin makkaraa. Lauantai jäi hieman keskeneräiseksi päätettyäni saunan jälkeen mennä hiemaan lepäämään...siihen sitä sitten jäätiinkin. Vähän jäi harmittamaan tapahtumasta useiden henkilöiden poisjäännit, mutta tämän korvikkeena tuli jälleen nähtyä monia uusia kasvoja. Hauskaa oli, hyvää menoa riitti ja tästä ei muuta ku suunnittelemaan kevään tapaamista :-D
Spinosar linkki 22. marraskuuta 2006 kello 0.20
Spinosar 22. marraskuuta 2006 kello 0.20 linkki Huoli pois Humis! Sun kuumanpolttava Middle Sea Empire paikallistui meitsin mapista. Mulla ei ole aavistustakaan, kuka sen on riimukansiooni sujauttanut, minä itsekö?! Mutta joka tapauksessa sun omaisuus on jo Helsingissä. Pitäis varmaan mennä kertakaljalle lähiaikoina, tai kahville Soihtuun... KALIKOKSEN TAPAAMISESTA Jyväskylän tila oli loistava. Kivaa oli. Mä rakastin sitä saunaa. Tietty motivaatiottomuus, kunnianhimottomuus Kalikoksen miittejä mielestäni vähän vaivaa. Paljon aikaa menee vaan olemiseen, ja joskus musta tuntuu, että hengailua voisi harrastaa kotonakin. Musta me voitais parhaimmillaan palaa kirkkaammallakin liekillä. Toisaalta stressitön helppous näissä meinigeissä on mukavaakin. Parhaita paloja oli myyttipussi, Kalevala-näytelmä, ja itse olen jotenkin innoissani "Kuparikylä"-lautapelin kehityksestä. Kiitos myös toiselle Topille ja "Rippelle?", jotka pelasitte perjantaiyön HeroQuestissani turmellen uhrautuvasti seleerisiä pentiläisiä natseja ja heidän kaaottisia myrskyrituaalejaan. Mukava palauttaa mieliin, miten rokkaavan helposti avainsanapohjainen [i:7461dc658f]merkityksien-sepittämis-mekaniikka[/i:7461dc658f] HeroQuest-pelisysteemissä jyllää. -Topi
Nysalor linkki 22. marraskuuta 2006 kello 1.15
Nysalor 22. marraskuuta 2006 kello 1.15 linkki Kirjoittelenpa minäkin nyt hiukan syystapaamiskuulumisia. Kuviakin otin, joten niitä lienee luvassa joskus tulevaisuudessa Kalikoksen sivuille. [b:0140d00f3a]Perjantai[/b:0140d00f3a] Saavuin perjantaina ihan ensimmäisten joukossa syystapaamispaikalle joskus kuuden jälkeen. Kyydin sain Ugly Psycholta ja myös Vesa tuli samassa porukassa. Tuntui kotoisalta saapua vanhaan tuttuun paikkaan, jossa tapaamisia oli pidetty jo kolme kertaa aikaisemminkin. Topi, Chividal ja kumppanit olivat taas hoitaneet järjestelyt ansiokkaasti. Perjantaina tuli juteltua aika paljon Gloranthasta ja ehdinpä vilkaista humiksen Middle Sea Empire -kirjaakin, jota en ole valitettavasti vieläkään saanut aikaiseksi hankkia. Oli kiva tavata vanhoja tuttuja vuosien varrelta, mutta upeaa oli myös nähdä, että jälleen oli uusia kasvoja tullut mukaan Kalikoksen tapahtumaan. Erityisesti mieleen jäi Ripperin kanssa käyty keskustelu Lunarin imperiumista ja mistä kaikesta muusta sitä puhuttiinkaan. Saatoin myös ilahduttaa yhtä paikalle tullutta Under the Red Moonilla. Perjantain kohokohta oli myyttipussi, josta ryhmämme vetäisi sanat Dormal, Ty Kora Tek, Ragnaglar ja Wakboth. Bonuksena tuli vielä Urrquang, joka oli valitettavasti minulle ihan tuntematon nimi mutta oli kuulemma Vaneekara Viskaajan maailmasta pois heittämä kaaosjumala. Ryhmämme tekaisi näistä aineksista huumoripitoisen myytin, jossa Dormal pääsi esittelemään putkimiehentaitojaan. Myyttiesitykset olivat mielenkiintoista ja hauskaa katseltavaa. Toivottavasti ainakin jokunen niistä saataisiin kuukauden tarinoiksi. Otin videopätkiä myyttiesityksistä, mutten tiedä, miten ne onnistuivat, kun valaistus oli välillä aika hämärä. [b:0140d00f3a]Lauantai[/b:0140d00f3a] Lauantaina tulin tapaamispaikalle joskus iltapäivällä. Suurin osa porukasta lähti katsomaan muiden jo mainitsemaa Kalevala-näytelmää. Paikalle jäi silti sen verran väkeä, että saatiin käyntiin Maximum Game Fun -skenaario, jossa pelihahmot olivat jumaltietäjiä. Tavoistani poiketen skenaario oli melkein tyhjästä nyhjäisty, mitä nyt minulla oli muutama asia paperille kirjoitettuna ja koko joukko muita valmiiksi ajateltuina. Peliin syntyi erittäin mainio hahmoporukka, jonka jonkinlaiseksi johtajaksi päätyi Vesan pelaama kralorelalainen Ju-Wei, melkoinen lohikäärmevoimien käyttäjä. Alec pelasi Borg Torahammas -nimistä peikkoa, joka olikin porukan ainoa ei-ihminen mutta kerrassaan hulvaton alituisine nylkemisehdotuksineen. Muut pelihahmot olivat Bastalos Myskyinen, jonka undiini ja sylfi olivat suureksi avuksi, Melgimor Viisas, joka pelkäsi kuollakseen kaloja – tietysti peli sijoittui merelle! –, ja vanha ukko, jonka kirjuri palasi kolmesti kuolleista ja joka manasi henkiä. Loppupuolella mukaan tulivat pelattaviksi Ju-Wein oppipoika – joka hämmästytti mystisillä kyvyillään – ja henkivartijana toiminut fachan. Peli kesti paljon pidempään kuin olin kuvitellut, mutta hauskaa meillä kyllä oli, kun seurue purjehti ympäri toisen ajan Gloranthaa kummallisella laivalla ja selvisi kuin ihmeen kaupalla kommelluksesta toiseen. Suuret kiitokset kaikille pelaajille! Saatan joskus ehtiessäni kirjoitella skenaariosta jonkinlaisen version, jotta mahdollisesti skenaariosta kiinnostuneet voisivat siihen tutustua. Pelin jälkeen en sitten tehnytkään juuri muuta kuin katselin ja kuuntelin Spinosarin mainitseman lautapelin pelaamista ja sen jälkeen seurannutta keskustelua pelin ominaisuuksista. Valitettavasti Glorantha-visa ja The Zin Lettersin kehityskeskustelu jäivät pitämättä newsalorin puuttumisen vuoksi. Myös Glorantha esoterica ja kerskakisa taisivat jäädä väliin tai en ainakaan kuullut niistä mitään. Sen vuoksi jäi vähän tyhjä olo lauantaista, kun peli oli oikeastaan melkein ainoa päivän anti minulle, niin hienoa kuin se olikin. [b:0140d00f3a]Yleistä[/b:0140d00f3a] Täytyy todeta, että jälleen kerran Kalikoksen tapaaminen oli osallistumisen arvoinen. Olenkin kai yhtä lukuun ottamatta osallistunut kaikkiin Kalikoksen tapahtumiin; humis on sen yhden tapahtuman verran minua edellä, kuten syystapaamisessa kävi ilmi. :) Tunnelma oli mainio ja luulen, että uudetkin tulokkaat tunsivat tulleensa otetuiksi hyvin vastaan. Kiva oli nähdä myös kaksi Laukaan RQ-killan edustajaa pistäytymässä paikalla, vaikkeivät rohjenneetkaan ihan täysillä myyttipussinäytelmiin osallistua. Kaikesta huolimatta syystapaaminen ei yltänyt ikimuistoisimpien Kalikoksen tapahtumien joukkoon, vaikka kyseessä oli viisivuotisjuhla. Se johtunee ainakin osittain siitä, että ohjelma jäi turhan niukaksi. Glorantha-visa ja muut ohjelmanumerot olisivat varmasti tuoneet lisää eloa tapahtumaan. Täytyy yhtyä Spinosariin siinä, että ehkä oleilun sijaan olisi voinut olla enemmän ohjattua ja etukäteen suunniteltua toimintaa. Puutteeseen tosin vaikutti sekin, että ohjelmaa suunnitellut newsalor joutui jäämään pois. Kaikkiaan syystapaaminen oli osoitus siitä, että Kalikos elää ja voi hyvin, vaikka se onkin viettänyt vähän hiljaiseloa. Toivoa sopii, että syystapaaminen antaisi lisää potkua myös The Zin Lettersin kolmosnumeron edistymiseen. Eikä liene enää montaa kuukautta, kun olisi taas aika kokoontua vuosikokouksen merkeissä jossakin paikassa, mikä sitten valitaankaan isännöimään sitä.
humis linkki 22. marraskuuta 2006 kello 14.51
humis 22. marraskuuta 2006 kello 14.51 linkki Syystapaaminen oli mulle hyvä kokemus. Kaikilla tuntui jatkuvasti olevan hyvä fiilis ja hauskaa. Ainoa ongelmani oli ohjelmavastaavana se, ettei ennakkoon suunnitellusta yhteisohjelmasta toteutunut mikään muu kuin myyttipussi, ja sekin pari tuntia myöhässä. Uskon, että tämä johti myös muilla lauantaina tiettyyn epätietoisen hajanaiseen vireeseen. Vaikka tuntuikin siltä, että milllä tahansa ajanhetkellä lähes kaikki olivat sidottuna johonkin peliin tai muuhun ohjelmaan, yhteisen ohjelman puutteen myötä jäi puuttumaan tietty jaksotus, ja samalla moisen ohjelman yhteishenkeä nostattava vaikutus. Tärkeimmät syyt yhteisohjelman puuttumiseen olivat useiden ohjelmien onnistumiseen tarvittavien avainhenkilöiden puuttuminen, sekä toisaalta se, että Kalikoksen jäsenet tuntuvat vasta olevan karistamassa niskastaan sitä lamaa, jonka "Issariesin hiljainen vuosi" koko Glorantha-yhteisölle aiheutti. Esimerkiksi henkilökohtaisesti eniten kaipaan aikaisempien tapaamisten tunnelmallisia tarinankerrontasessioita, mutta ne vaatisivat valmistautumista, ja se taas vaatii jo ennakkoon sellaista hyvää yhteisfiilistä että tietää muidenkin valmistautuvan. Samaten sitä vaan on hankalampi kerskata, jos ei voi ammentaa omasta kampanjastaan, tai muuten ole saanut itsestään irti valmistella sutkauksia. Tähän olin suunnitellut lääkkeeksi kerska-workshopia, jossa moiset olisi voinut yhdessä moukaroida kasaan, mutta sen päälle tuli (mahtava ja hieno ja sen arvoinen) Kalevala-näytelmä. Kun varsinaisen kerskan suunniteltuun aikaan oli päällä jo useampia hyvin toimivia pelejä, päätin lopullisesti etten ala katkaisemaan niitä "epävarman" ohjelmanumeron takia. Syystapaamisen tunnelmasta saattoi kuitenkin jo aistia, että lama on ohi ja into palannut. Jo paikan päällä kun pohdittiin ja todettiin ettei kevätkokouskaan kaukana ole, että siihen pistetään taas sitten kunnolla pökköä pesään, ja kirjoitetaan/opetellaan uusia tarinoita tarinankerrontaan ja valmistaudutaan kunnolla kerskaamaan. [Joten, aletaanpa jo nyt mitä pikimmiten kehuskella sillä kuinka monta tarinaa osaamme, ja kuinka kovia ollaan, ja jatketaan sitä aina kevätkokoukseen asti] Vielä toinenkin näkökulma: on selkeä, oikea valintatilanne, mihin Kalikoksen tapaamisten hyvin rajattua aikaa halutaan käyttää. Ei meiltä nytkään tosiaan siis ohjelmaa puuttunut. Ropeja ja lautapelejä pelattiin minkä ehdittiin, aina kun ei oltu liian väsyneitä. Ei siitä pääse mihinkään, pitäisi olla melkein Kalikos-viikko, että voisi palvella sekä hengausta, yhteistä ohjelmaa että pienempiä pelejä. Aikaisemmin, kun yhteistä ohjelmaa on ollut enemmän, ovat ropet ja lautapelit joutuneet ahdetuiksi liian tiukkoihin 4 tunnin sloteihin ja öille, jolloin taas ollaan jo humalassa/väsyneitä. Eikä sekään tietysti lauantaipäivän ohjelman laatua hirveästi paranna, että myös perjantai-yö käytetään mahdollisuuksien mukaan hyväksi. (Vaikka tällä kertaa mun henk.koht. kohokohta olikin se pe-la yön klo 03-05 -peli, jossa saimme tietää miten Maslon katamaraanikansan prinsessat omistavat kaiken katamaraanillaan, mukaanlukien miehistön [ja ei, tämä ei ole [i:9269fd5f9f]LAINKAAN[/i:9269fd5f9f] sama kuin pahoilla Kareeshtun orjuuttajilla], ja miten erityisesti laivojen [b:9269fd5f9f]tuntijat[/b:9269fd5f9f] uhraavat prinsessalle kielensä, jotta voivat sen jälkeen paremmin olla yhtä laivan kanssa, aistien pintavesien värähtelyjä) Joten, ehdotan seuraavaa: [list=1:9269fd5f9f] [*:9269fd5f9f]kevättapaamisessa voisi jälleen noudattaa aikatauluja [*:9269fd5f9f]kevättapaamiseen enemmän yhteistä ohjelmaa. Erityisesti, valmistetaan kevättapaamiseen niitä tarinoita! Samoin, jos jengillä olisi tuoreita ideoita yhteisohjelmaan, erityisesti "myyttipussityyppiseen", joka ei vaadi paljoa ennakkovalmistautumista, niin hihkaiskaa. Hmmm.. esim cold mountain -tyyppistä spontaania tarinankerrontaa vois taas olla joskus. [*:9269fd5f9f]pitäisi ehkä enemmänkin miettiä roolipelien ja muun ohjelman jaksotusta, ja esim. sitä voiko tietyt ohjelmat vakioida "syysohjelmaksi" ja "kevätohjelmaksi" [*:9269fd5f9f]esim. kesällä voisi myös ihan oikeasti järjestää Kalikos-viikon, tai ainakin jonkun hieman pidemmän tapaamisen, jossa ehtisi sekä hengata, että ropettaa, että lautapelata, että kerskata, että kertoa tarinoita, että saunoa, että ... [/list:o:9269fd5f9f] Nyt on erinomainen hetki suunnata Kalikoksen tapahtumia, joten kommentoikaapa!
Ugly Psycho linkki 22. marraskuuta 2006 kello 16.19
Ugly Psycho 22. marraskuuta 2006 kello 16.19 linkki No tuo Kalikosviikko ainakin kuullostaa hyvältä! Syystapaamisesta kiitos järjestäjille meikäläiseltäkin. Tunnelma oli ainakin rento ja mukavaa oli, mutta ehkä sitä ohjelmaa enemmän vastaisuudessa pitäisi kuitenkin noudatella. Tuohon ajan loppumiseen voisi ehkä yrittää lääkkeeksi sunnuntain hyödyntämistä pidempään, mutta onhan se ainakin matkustelun osalta tietty ongelma. Myyttipussista tuli muuten mieleeni, että näinköhän pussukan sisältöä pitäisi tarkastella, kun pelkkiä jumalia tuntui tulevan lähes liukuhihnalta? Vaikka eipä tuo itse myyttejä kyllä heikentänyt, että tiedä sitten onko niin asialla merkitystä. Mitähän vielä... omalta osalta vähän jäi harmittamaan kun en saanut pelistäni mitään testiversiota kasaan, mutta minkäs teet kun aikaa ei ole, aivot lyö tyhjää ja niin edelleen. Toivon mukaan kuvituspuolella tapahtuu edistymistä, nyt kun kokouksesta taiteilijaehdokas löytyi, ja vielä se pelikin jonakin päivänä päätyy kokoukseen testattavaksi. Ainakin tuli taas kipinää rustailla sitäkin eteenpäin, ja muutamia ehkä hyviäkin ideoita poiki sitten tuossa alkuviikosta. Lautapelipuolta (tai pikemminkin strategiapeli-, mutta kuitenkin) koskien oli myös mielenkiintoista päästä näkemään tuota Coppertown -peliä, vaikken itse pelaamassa ollutkaan. Hauskaa huomata, että pelejä on valmisteilla näin yhtä aikaa useampiakin. Noh, seuraava kevätkokous nyt jäänee omalta osalta väliin, mutta sitten syksyllä nähdään taas naamatusten.
humis linkki 22. marraskuuta 2006 kello 22.08
humis 22. marraskuuta 2006 kello 22.08 linkki [quote:90c6e1cd3a="Ugly Psycho"]Myyttipussista tuli muuten mieleeni, että näinköhän pussukan sisältöä pitäisi tarkastella, kun pelkkiä jumalia tuntui tulevan lähes liukuhihnalta? Vaikka eipä tuo itse myyttejä kyllä heikentänyt, että tiedä sitten onko niin asialla merkitystä.[/quote:90c6e1cd3a] Liian myöhään tajusin, että pussissa oli kaksi settiä jumalia. Niitä oli yksi setti "helppoja" toinen "vaikeita", jotka tein viime vuodeksi, ja joista oli tarkoitus tehdä yksi sopiva sekoitus, mutta eihän sitä tietenkään vuoden päästä yhtään muista mitä hienoja aivoituksia sitä aikaisemmin olikaan saanut. :-o :lol:
Olorin linkki 23. marraskuuta 2006 kello 6.30
Olorin 23. marraskuuta 2006 kello 6.30 linkki [quote:68a6d5ce95="humis"]Liian myöhään tajusin, että pussissa oli kaksi settiä jumalia. Niitä oli yksi setti "helppoja" toinen "vaikeita", jotka tein viime vuodeksi, ja joista oli tarkoitus tehdä yksi sopiva sekoitus, mutta eihän sitä tietenkään vuoden päästä yhtään muista mitä hienoja aivoituksia sitä aikaisemmin olikaan saanut. :-o :lol:[/quote:68a6d5ce95] :-D Mutta, kiitokset jatkuvat nyt minunkin suunnaltani, varsinkin järjestäneille, mutta miksei myös kaikille muillekin osallistuneille. Perjantaiyönä ~02-05 pelattu peli oli kyllä mitä mainioin (varsinkin kellonajan huomioiden 8-)). Oli todella mielenkiintoista päästä kokeilemaan Gloranthaa ja HQ:ta à la Greg (ja miksei myös à la Eetu :wink: ). Täytyy itse mahdollisimman pian testata tätä opittua metodia. Niin joo, olihan se myyttipussin tarjontakin suorastaan erinomaista, toivottavasti niitä todellakin saataisiin kirjoiteltua talteen. Lauantaina pelattu Nysalorin Maximum Game Fun/Jumaltietäjät oli venyneestä kestostaankin huolimatta erinomaista viihdettä, kiitos mukana olleille. Vaikka loppuilta menikin vain ollessa ja ihmetellessä, niin siltikään varsinaisesti tylsää ei päässyt olemaan. Yleisesti: seura oli mukavaa ja sauna oli lämmin. Minä koetan sitten tarjota seuraavan tapaamisen kiuasmakkarat, Alec. :wink: Tulevia tapaamisia silmällä pitäen, voisi todellakin olla ihan järkevää vähän jaotella näitä. Kevätkokous voisi tosiaan olla se virallisempi, ja syystapaaminen sitten pidettäisiin rennommalla tasolla.
Ugly Psycho linkki 23. marraskuuta 2006 kello 7.21
Ugly Psycho 23. marraskuuta 2006 kello 7.21 linkki [quote:6da707787c="humis"]Liian myöhään tajusin, että pussissa oli kaksi settiä jumalia. Niitä oli yksi setti "helppoja" toinen "vaikeita", jotka tein viime vuodeksi, ja joista oli tarkoitus tehdä yksi sopiva sekoitus, mutta eihän sitä tietenkään vuoden päästä yhtään muista mitä hienoja aivoituksia sitä aikaisemmin olikaan saanut. :-o :lol:[/quote:6da707787c] Ah, no se selittää asian. :) [quote:6da707787c="Olorin"]Tulevia tapaamisia silmällä pitäen, voisi todellakin olla ihan järkevää vähän jaotella näitä. Kevätkokous voisi tosiaan olla se virallisempi, ja syystapaaminen sitten pidettäisiin rennommalla tasolla.[/quote:6da707787c] Ihan kannatettava ajatus kyllä. Tosin siltikin virallisempi ohjelmanumero tai pari per päivä ei olisi mielestäni pahitteeksi. Perjantailla myyttipussi ja lauantaille visaa, esotericaa tai vastaavaa. Tai juurikin jotain uutta ja kevyttä myyttipussimaista, mitä Humis jo peräänkuuluttikin. Kunhan vaan keksii mitä. Toisaalta, ehkä se Kalevalajuttukin osaltaan tällä kertaa sekoitti lauantain aikatauluja, varsinkin kun meidän paikallejääneiden peli sitten meni vielä pitkälle iltaan, niin oli vähän porukka jakautuneena kahtia.
Alec linkki 23. marraskuuta 2006 kello 7.41
Alec 23. marraskuuta 2006 kello 7.41 linkki [quote:fb13280b06="humis"]kesällä voisi myös ihan oikeasti järjestää Kalikos-viikon, tai ainakin jonkun hieman pidemmän tapaamisen, jossa ehtisi sekä hengata, että ropettaa, että lautapelata, että kerskata, että kertoa tarinoita, että saunoa, että ... [/quote:fb13280b06] Kannattaa muistaa että monilla ei ole kesälomaa tai se ei osu juuri sille yhdelle viikolle. Voi osanottaja määrä jäädä todella vähäiseksi tällaiseen viikon pitkään tapahtumaan. Ja sitten tuo sunnuntain hyödyntäminen on monille mahdoton yhtälö pitkien matkustamisetäisyyksien vuoksi. Omasta mielestäni nuo pari päivää ja yötä riittävät kyllä kunhan tehdään tarpeeksi yhteistä ohjelmaa. Toimintaa johon kaikki voi osallistua ja vielä kunnon aikataululla, niin kyllä siinä tekemistä riittää. Sitten myös noihin roolipeleihin olisi osallistujat hyvä saada etukäteen ilmoittautumaan...tyyliin ropecon...tällöin ei kenenkään pitäisi jäädä missään vaiheessa ulkopuolelle mistään. [quote:fb13280b06="Olorin"]Minä koetan sitten tarjota seuraavan tapaamisen kiuasmakkarat, Alec.[/quote:fb13280b06] Tua sää kyrsät ni mää tuan sinapin :wink:
humis linkki 23. marraskuuta 2006 kello 9.28
humis 23. marraskuuta 2006 kello 9.28 linkki [quote:de89173673="Alec"]Toimintaa johon kaikki voi osallistua ja vielä kunnon aikataululla, niin kyllä siinä tekemistä riittää. Sitten myös noihin roolipeleihin olisi osallistujat hyvä saada etukäteen ilmoittautumaan...tyyliin ropecon...tällöin ei kenenkään pitäisi jäädä missään vaiheessa ulkopuolelle mistään.[/quote:de89173673] Eipä se tekemisen puute tässä missään välissä ongelmana ollut ;). Ja toisaalta rento fiilis on myös tärkeä osa Kalikos-tapaamisia, en ollenkaan halua mennä siihen että kaikki ohjelma/ropet pitää tietää etukäteen ja jokainen ohjelma on minuuttiaikataulutettu. Itse asiassahan tämäkin tapaaminen toimi hiton hyvin, jos oltaisiin vain launtaille saatu se yksi tai kaksi pääohjelmaa jaksottamaan niin kaikki olisi ollut lähes täydellistä. [tosin, tarinoita, kerskaa ja Kalikos-henkeä voisi kaataa vielä toisen kopallisen, mutta uskon että se setviytyy itsestään tämän Glorantha-julkaisuja vaivanneen Valindin vallan aiheuttaman kohman vähitellen murtuessa]
humis linkki 23. marraskuuta 2006 kello 20.08
humis 23. marraskuuta 2006 kello 20.08 linkki Muuten, skannasin sen Sedenyan elämät, koska musta se on niin oleellinen osa Under the Red Moonin syvällisempää ymmärtämistä, eikä sitä tällä hetkellä saa mistään. No, nyt saa multa, jos vaikka yksityisviestillä pyytää.
Vesa linkki 23. marraskuuta 2006 kello 23.08
Vesa 23. marraskuuta 2006 kello 23.08 linkki Kalikos-viikko kuulostaa kyllä mahtavalta idealta, se vaan on ongelma siinä että, voipi kesäisin olla että kovin monikaan ei viikoksi minnekään ylety. Tapaamisia toki voisi vaikka lisätä vuoteen, kesätapaaminen ei kuulostaisi yhtään hullumalta, jos sellaisen tosiaan sitten vaikka vain viikonlopuksi sijoittaisi, vaikka jonnekin järven rannalle missä on mökki ja sauna :).
Alec linkki 24. marraskuuta 2006 kello 7.55
Alec 24. marraskuuta 2006 kello 7.55 linkki [quote:eebc8b1d84="Vesa"]kesätapaaminen ei kuulostaisi yhtään hullumalta, jos sellaisen tosiaan sitten vaikka vain viikonlopuksi sijoittaisi, vaikka jonnekin järven rannalle missä on mökki ja sauna [/quote:eebc8b1d84] Tämän kannalla mää oon ehrottomasti...tää olis loistava idea.