Vanha foorumi

Takaisin

Mistä sinä ammennat Glorantha-tietoutesi?

Yleinen Glorantha-keskustelu
Vesa 21. syyskuuta 2006 kello 13.53
Kirjoittaja Viesti
Vesa linkki 21. syyskuuta 2006 kello 13.53
Vesa 21. syyskuuta 2006 kello 13.53 linkki Okei, ihan vain mielenkiinnon vuoksi tällaisen aiheen pistin. Eli mistä sinä saat parhaiten uutta tietoa Gloranthasta? Itselläni se tällä hetkellä rajoittuu lähdekirjallisuuden tutkimiseen ja internetin käyttöön, mutta ehkä parhaiten uusia Gloranthan saloja olen saanut ollessani pelaajana jossakin Glorantha pelissä, lähinnä Kalikoksen tapaamiset. Pelaamalla sitä ainakin itse keskistyn siihen sisältöön mitä siinä pelissä tarvitsen, uusi paikka yms. Eläytymällä ja pelaamalla on kai sitten helpompi samaistaa sitä tietoa kuin että pelkästään kirjallisuutta tahkoaa päähänsä, etenkin jos peliä sitten vetää joku kalikoksen Glorantha-guru. Lisättiin nyt äänestystäkin asian tiimoilta.
Arkat linkki 21. syyskuuta 2006 kello 16.35
Arkat 21. syyskuuta 2006 kello 16.35 linkki Luen kirjat ja internet-keskustelut. Suurin osa oman Gloranthani variaatiosta standardista tulee Phippin, Brooken, Dunhamin, Effinghamin, ja parin muun nettisivuilta ja muista kirjoituksista. Loput tulee Ye Booke of Tentacleseista yms. Yleisesti olen sitä tyytyväisempi mitä vähemmän isoja juttuja ja rakenteita joudun luomaan itse. (Ei niinkö etten niitä loisi, mutta käytän aina mieluummin muiden, hyvien kirjoittajien tavaraa, ainakin pohjana omalleni.)
Alec linkki 21. syyskuuta 2006 kello 19.27
Alec 21. syyskuuta 2006 kello 19.27 linkki Mutun jälkeisistä muiden kommenteista, kuinka väärässä olen ollut...
Ugly Psycho linkki 22. syyskuuta 2006 kello 14.25
Ugly Psycho 22. syyskuuta 2006 kello 14.25 linkki Hankalahko kysymys. Vastasin "pelaamalla tai peliä johtamalla", mutta sinänsä ei se ihan tarkalleen noinkaan ole. Yleinen kuvio menee kuitenkin niin, että jotain pelataan tai joku oma projekti on vireillä, ja siihen liittyen sitten tulee sekä pelaamisen / tekemisen kautta tietoa, että sitten samasta aiheesta yleensä kiinnostuu kaivamaan materiaalia mistä ikinä sitä sitten löytyykään (eli tulen foorumille ja kyselen tyhmiä :roll: ). Vaikka tuota kirjallisuutta on tullut varsinkin viime aikoina hommattua reilusti, en käytännössä lue niitä, ennenkuin innostun jostain osa-alueesta. Sama pätee kaikkiin pysyviinkin kiinnostuksen kohteisiini, kuten vaikkapa Humakteihin - en ole esimerkiksi vieläkään saanut luettua Heldeniä (ainakin vuoden ollut tarkoitus), kun ei ole Gloranthassa juuri pelaillut, eikä ole siis humaktihahmoakaan ollut edes suunnitteilla.
AtukkA linkki 22. syyskuuta 2006 kello 14.45
AtukkA 22. syyskuuta 2006 kello 14.45 linkki En laittanut kirjallisuus koska ainut mistä saan tietoa on Glorantha paketti niin ei sitä kirjallisuudeksi voi oikein sanoa. Glorantha paketista kaikki siis.
Häjy linkki 22. syyskuuta 2006 kello 20.26
Häjy 22. syyskuuta 2006 kello 20.26 linkki Pelaamalla ja erityisesti satunnaisista jauhamisista Spinosarin kanssa. -Simo
Kasila linkki 6. joulukuuta 2006 kello 19.43
Kasila 6. joulukuuta 2006 kello 19.43 linkki Ite vääntämällä. Eli defaultti opukset luettuina 10 vuotta ja peliä saman verran... Peli alkaa elää jo omaa elämää. (= tottakai Glorantha materian uusi tuleminen kirvoittaa tällä hetkellä)