Vanha foorumi

Takaisin

Walktapus

Gloranthan olennot ja henkilöt
Sabutai 13. syyskuuta 2006 kello 20.50
Kirjoittaja Viesti
Sabutai linkki 13. syyskuuta 2006 kello 20.50
Sabutai 13. syyskuuta 2006 kello 20.50 linkki Viimeisimmässä vetämässäni seikkailussa walktapus pääsi väijyttämään erään ryhmän jäsenen ja tarttui tähän tiukasti kiinni lonkeroillaan. Tämä tietenkin hälytti apuun lopun ryhmästä, naureskelin jo etukäteen tilanteelle jossa porukka tulee apuun pätkimään walktapusta vain saadakseen myrkkypilvestä koko sakki. Mutta kulman takaa tulikin ensimmäisenä ryhmän humakti, joka sen kummemmitta seremonioitta nitisti kauniin lonkeropääni Henkikatkolla. God dammit! :( Miten on: regeneroituuko Henkikatkolla tapettu walktapus? Porukka ei tietenkään mitenkään tuhonnut ruumista. Sääntökirja sanoo että "walktapuksen voi tappaa vain voimakkaalla taikuudella...", voidaanko Henkikatko katsoa tälläiseksi? Sehän ei kuitenkaan varsinaisesti tapa vahingolla vaan "katkaisemalla hengen ja ruumiin yhteyden".
caramon linkki 13. syyskuuta 2006 kello 20.56
caramon 13. syyskuuta 2006 kello 20.56 linkki Mielestäni henkikatko on tarpeeksi voimakas taika tuhoamaan otuksen. Kun otushan "kuolee" ottamatta fyysistä vahinkoa mitä regeneroida.
Bellad linkki 14. syyskuuta 2006 kello 4.44
Bellad 14. syyskuuta 2006 kello 4.44 linkki itse pitäisin riimutaikuutta muodossa kuin muodossa riittävänä taikuutena. Myöskin tainnoksiin saadun ruumiin sytyttäminen taikuudella, tai muutoin sen polttamisessa onnistuminen riittäisivät minulle. Tietnkin lisäksi voisi mainita että kirjallisuuden kuvituksien mukaan walktapuksen "mustepilvi rauhanen" eli myrkkypilven sylky rauhanen on kehon etupuolella, kuten suukin, jolloin myrkkypilven sylkeminen ei levitä sitä välittömästi olennon taakse. Ja pitäisin omissa peleissä, että hahmo joka on hengittämäti, ei saa heti myrkytystä, vaan vasta epäonnistuttuaan hengityksen pidätys (RR) heitoissa, joihin tietenkin antaisin tilanteen mukaan haittaa. Muttajoo, Henkikatkon idea RQ:ssa on, että käyttäjä kutsuu jumalan (Humakt tai aspekti) joka katkaisee miekallaan hengen ja ruumiin välisen langan. Ja tätä pitäisin kyllä ehdottomasti riittävänä. Mikäli liiallisesti pelkää henkikatko-katastroffeja, niin kannattaa loitsun saamiselle asettaa tiukat kriteerit, tai vaatimus pyhästä tehtävästä tms. (ei sitä Humaktiakaan nyt joka kangenheiluttajan pillintahdissa hyppiminen jaksais napata).
Sabutai linkki 14. syyskuuta 2006 kello 18.47
Sabutai 14. syyskuuta 2006 kello 18.47 linkki [quote:ce5ec84856="Bellad"] Muttajoo, Henkikatkon idea RQ:ssa on, että käyttäjä kutsuu jumalan (Humakt tai aspekti) joka katkaisee miekallaan hengen ja ruumiin välisen langan. Ja tätä pitäisin kyllä ehdottomasti riittävänä. Mikäli liiallisesti pelkää henkikatko-katastroffeja, niin kannattaa loitsun saamiselle asettaa tiukat kriteerit, tai vaatimus pyhästä tehtävästä tms. (ei sitä Humaktiakaan nyt joka kangenheiluttajan pillintahdissa hyppiminen jaksais napata).[/quote:ce5ec84856] Juu, tämä nyt ei tällä haavaa ole ongelma, eikä muutenkaan viitsi melkein 10v (reaaliaikaa) Humaktin kultissa olleen hahmon pelaajalle sanoa että "tää loitsu on liika uber, et sä voi tätä saada ku oot n00b. Ota tosta Terävyys-2 lohdutukseksi"... Mutta kallistun kyllä itsekin sille kannalle että walktapus ei tuosta enää nouse.
Bellad linkki 14. syyskuuta 2006 kello 19.33
Bellad 14. syyskuuta 2006 kello 19.33 linkki Mutta voithan sanoa, kun menee loitsuaan uusimaan, että pitää suorittaa jokin "humakt mainen" teko, Questi tms. Luet netistä jonkin Hero Questin, tai keksit jonkin itse, ja sovellat sitten sellaisen "remake" jutun, missä ei tehdä Hero questia, vaan "jumalaansa myötäilevä teko" ja tulevaa hirviötä ajatellen, kannattaa muistaa, että henkikatko ei toimi sieluttomiin, eli epäkuolleisiin..=) =) =)
Arkat linkki 15. syyskuuta 2006 kello 7.23
Arkat 15. syyskuuta 2006 kello 7.23 linkki Yhdyn näkemykseen että Henkikatko riittää tappamaan walktapuksen pysyvästi. Sieluhan siinä tosiaan irtoaa. En ole kuunaan tullut ajatelleeksi että kyseinen loitsu olisi liian voimakas, mutta tämä voi johtua siitä ettei sitä ole liiemmin omissa peleissäni käytetty. Toisaalta pitäisin Humaktin kultin luonnetta riittävänä tasapainona sen tarjoamille huomattaville eduille. (Gloranthani on RQ-HQ-hybridi, eli sovitan HQ:n "todellisuutta" RQ:n sääntöihin. Humaktini ovat siis Storm Tribessa kuvaillun laisia - pelättyjä hylkiöitä joilla ei ole enään omaa sukua.) Keksinpä kuitenkin mahdollisen sopivan rajoituksen Henkikatko-loitsun hankkimiselle: sitä voi keksiä erikoistuneen lahjan ("Voi oppia Henkikatko-loitsun" tai "Voi oppia Henkikatko-loitsun uusiutuvana", kumpi sitten on mielestäsi parempi) ja siihen liittyvän kiellon ("Ei voi hyötyä parannustaikuudesta"). Muistelen kyllä että olen nähnyt samanlaisen parin jossain netissä kelluneessa Humakt-versiossa.
Alec linkki 15. syyskuuta 2006 kello 11.35
Alec 15. syyskuuta 2006 kello 11.35 linkki [quote:80236d7df7="Sabutai"]Juu, tämä nyt ei tällä haavaa ole ongelma, eikä muutenkaan viitsi melkein 10v (reaaliaikaa) Humaktin kultissa olleen hahmon pelaajalle sanoa että "tää loitsu on liika uber, et sä voi tätä saada ku oot n00b. Ota tosta Terävyys-2 lohdutukseksi"... [/quote:80236d7df7] Tätä en suosittelisi missään nimessä. Oman hahmon kehittyessä siltä alkoi häviämään loitsuja, PJ:n vähän väliä vaan ilmoitettua, että toi loitsu on liian kova, ota se pois. Aika paha pelntappaja ja fiiliksien hävittäjä. PJ:nä pitää ovelasti ottaa se loitsu pois, siten että pelaaja itse hyväksyy sen, eikä ala protestoida. Tuon walktapuksenkin kanssa olisi ollut hyvä mahdollisuus ilmoittaa pelaajalle, että sen tappaminen vaatii suurempaa taikuuttaa ja mikäli hahmo meinaa saada henkikatkon läpi hän joutuu, esim. uhraaman kaikki taikapisteet sekä itse loitsun. Jälkeenpäin hyvällä selityksellä pelaaja voi saada loitsun takaisin, mutta esi. edellinen tapaus on jättänyt sellaisen jäljen että loitsu toimii vain kertakäyttöisenä. Toimii paljon paremmin kuin "kumita toi loitsu pois, koska se on liian hyvä".
Bellad linkki 15. syyskuuta 2006 kello 12.11
Bellad 15. syyskuuta 2006 kello 12.11 linkki Eikös henkikatko ole noin yleensäkin "kertakäyttöinen", ja kumitetaan käytön jälkeen pois..? Ja eikös siihen pidä noin yleensäkin sääntöteknisestikin uhrata runsaasti taikapisteitä loitsittaessa, jottei vihuperkule mene ja vastusta sitä, ja saa vain d6 myrkkylämää. ?? niin minä ne säännöt aikanaan ymmärsin... =)=) vaan mene ja tiedä... saattanut ne väärinkin lukea...
Alec linkki 15. syyskuuta 2006 kello 12.27
Alec 15. syyskuuta 2006 kello 12.27 linkki [quote:324d065804="Bellad"]Eikös henkikatko ole noin yleensäkin "kertakäyttöinen", ja kumitetaan käytön jälkeen pois..?[/quote:324d065804] Uusiutuva miekoille (vielä tarkennukseks, ennen sarkastisia kommentteja, siis humaktin riimulordeille). [quote:324d065804="Bellad"]Ja eikös siihen pidä noin yleensäkin sääntöteknisestikin uhrata runsaasti taikapisteitä loitsittaessa, jottei vihuperkule mene ja vastusta sitä, ja saa vain d6 myrkkylämää. ?? niin minä ne säännöt aikanaan ymmärsin... =)=)[/quote:324d065804] Me ollaan aina pelattu siten, ettei loitsun uhri vastusta loitsun pisteitä vastaan, vaan heittäjän sen hetkisiä taikapisteitä vastaan. Kuten Bellad totesi, sama pätee itseeni: [i:324d065804]vaan mene ja tiedä... saattanut ne väärinkin lukea...[/i:324d065804] Ja mitä varmimmin olenkin...
Olorin linkki 15. syyskuuta 2006 kello 12.30
Olorin 15. syyskuuta 2006 kello 12.30 linkki [quote:0fc2fa9f81="Alec"]Oman hahmon kehittyessä siltä alkoi häviämään loitsuja, PJ:n vähän väliä vaan ilmoitettua, että toi loitsu on liian kova, ota se pois. Aika paha pelntappaja ja fiiliksien hävittäjä.[/quote:0fc2fa9f81] Onko joku PJ oikeasti kehdannut tehdä noin? O_o Raippaa mokomalle. Tuollainen mielivalta on vain PJn "vallan" väärinkäyttöä. [quote:0fc2fa9f81="Alec"]PJ:nä pitää ovelasti ottaa se loitsu pois, siten että pelaaja itse hyväksyy sen, eikä ala protestoida. Tuon walktapuksenkin kanssa olisi ollut hyvä mahdollisuus ilmoittaa pelaajalle, että sen tappaminen vaatii suurempaa taikuuttaa ja mikäli hahmo meinaa saada henkikatkon läpi hän joutuu, esim. uhraaman kaikki taikapisteet sekä itse loitsun. Jälkeenpäin hyvällä selityksellä pelaaja voi saada loitsun takaisin, mutta esi. edellinen tapaus on jättänyt sellaisen jäljen että loitsu toimii vain kertakäyttöisenä. Toimii paljon paremmin kuin "kumita toi loitsu pois, koska se on liian hyvä".[/quote:0fc2fa9f81] Koko viestiin liittyen: Yleensäkin PJn tulisi miettiä [u:0fc2fa9f81]etukäteen[/u:0fc2fa9f81] mitä sallii hahmoille. Itseltäni loppuisi pelaaminen varsin nopeasti sellaisen PJn alaisuudessa, joka alkaisi yhtäkkiä muuttamaan sovittuja asioita "PJn vallallaan". PJllä on valta, koska se on sosiaalisella sopimuksella (yhteisellä päätöksellä) hänelle annettu. Sitä ei pidä väärinkäyttämän, koska ne jotka sen antoivat (pelaajat) voivat sen myös yhtä helposti ottaa pois.
Olorin linkki 15. syyskuuta 2006 kello 12.34
Olorin 15. syyskuuta 2006 kello 12.34 linkki [quote:c01cd4dd2e="Alec"][quote:c01cd4dd2e="Bellad"]Eikös henkikatko ole noin yleensäkin "kertakäyttöinen", ja kumitetaan käytön jälkeen pois..?[/quote:c01cd4dd2e] Uusiutuva miekoille (vielä tarkennukseks, ennen sarkastisia kommentteja, siis humaktin riimulordeille).[/quote:c01cd4dd2e] Juurikin näin. [quote:c01cd4dd2e="Alec"][quote:c01cd4dd2e="Bellad"]Ja eikös siihen pidä noin yleensäkin sääntöteknisestikin uhrata runsaasti taikapisteitä loitsittaessa, jottei vihuperkule mene ja vastusta sitä, ja saa vain d6 myrkkylämää. ?? niin minä ne säännöt aikanaan ymmärsin... =)=)[/quote:c01cd4dd2e] Me ollaan aina pelattu siten, ettei loitsun uhri vastusta loitsun pisteitä vastaan, vaan heittäjän sen hetkisiä taikapisteitä vastaan.[/quote:c01cd4dd2e] Jeps, loistsijan taikapisteet (ei loitsun) vastaan kohteen taikapisteet. Tarkistin kulttikirjasta. Että ei tuo nyt sinällään niin instakill ole, varsinkin jos hahmo on jo kuluttanut taikapisteitään henkiloitsujen viskomiseen... :wink: Vastustustaulukko on armoton, kuolema tai d6 POT.
Bellad linkki 15. syyskuuta 2006 kello 12.37
Bellad 15. syyskuuta 2006 kello 12.37 linkki Paitsi jos kukaan muu ei susotu oleen PJ: =) =) =) hee.. Mutta joo, taitaa keskustelu siirtyä jo kauas Walktapuksista. Ja kyllä Alec, olet oikeassa, Uusiutuva Miekoille on... Hieman aihetta sivuten, itsestä oli aikanana RQ:ss amukava laittaa pelaajia vastaan jokin megamörkö, jonka ulkoasu sanoi "tätä ei voi voittaa", ja se oli kutienkin voitettavissa totta kai, ja usein helpommin kuin perus vihut joita sen jaloissa pyöri..=) hee... mistä tulikin pelaaja porukkaan sanonta "jos se on iso, sen voi voittaa, jos se on pieni, juokse." tms
Arkat linkki 15. syyskuuta 2006 kello 12.58
Arkat 15. syyskuuta 2006 kello 12.58 linkki Uudessa RQ:ssa loitsu lienee vähän tasoittunut, kun taikuutta nykyään vastustetaan Persistencellä ja Resiliencellä. Jos vastustajalla on asiaankuuluva kyky 100%, niin siinä saa ahtaa loitsuun aika reilusti lisävoimaa että se menee läpi.
Alec linkki 15. syyskuuta 2006 kello 14.07
Alec 15. syyskuuta 2006 kello 14.07 linkki Harhaan mennään nyt alkuperäisestä aiheesta, mutta sallittakoon vielä vähän matkaa. Henkikatkoakin älyttömämpi loitsu on ajatusisku. Sen kun heittää kaveri on tajuton päiviä ja kaiken lisäksi kirjan mukaan tähän ei tarvita edes vastustusheittoa. [quote:c49a85d01c="Olorin"]Yleensäkin PJn tulisi miettiä etukäteen mitä sallii hahmoille. Itseltäni loppuisi pelaaminen varsin nopeasti sellaisen PJn alaisuudessa, joka alkaisi yhtäkkiä muuttamaan sovittuja asioita "PJn vallallaan". [/quote:c49a85d01c] Ajatusiskun kanssa kävi meillä siten, että hahmollani oli mahti melko huono ja se oli noviisi silloin, joten ei tullut tuota loitsua käytettyä(muutettiin siten että vastustusheitto tulee normaalisti). Niitä kerty sitten muutama ja lopulta kun hahmo pääsi riimutasolle, loitsusta tuli uusiutuva ja mahtikin oli tuolloin 20 luokkaa. PJ:ltä meni sitten hermot kun kaikki pahat vastustajat pääty tajuttomiksi ajatusiskun voimasta. Lopulta sitten sano että kummaa toi loitsu hiiteen. Tuli lievä tappelu asiasta...
Bellad linkki 15. syyskuuta 2006 kello 17.55
Bellad 15. syyskuuta 2006 kello 17.55 linkki [quote:64e45ff071="Alec"] Lopulta sitten sano että kummaa toi loitsu hiiteen. Tuli lievä tappelu asiasta...[/quote:64e45ff071] Sinulla on kyllä mennyt aika heikosti PJ:den kanssa. Tapattavat hahmoasi, positavat niiden mahdollisuuksia ... hurjaa... Meillä PJ tyytyi vain "vahingossa polttamaan vanhojen hahmojen seassa" tai "koira pilasi", "pikkuveli söi" tms syitä, kun lomaketta ei enää ollutkaan... ... sitten tehtiin uus, ja uus peli.. he... Kun tämä Walktapus asia on oikeastaan melko pitkälti käsitelty, ellei sitten halua ottaa kuvaan myyttisen ajan Walktapusta, joka meinasi surmata monet jumalat, ja jotain muuta myyttistä, ja sitä kautta olemassa olevaa mahdollisuutta myyttisestä walktapuksesta, johonka riimuloitsut toimisivat toisella tapaa, tai ei ollenkaan, tai muuta häröä, niin voisi kai keskustelua siirtää johonkin toiseen suuntaan.
Alec linkki 15. syyskuuta 2006 kello 20.09
Alec 15. syyskuuta 2006 kello 20.09 linkki VOI P*****E, METRIN PITUINEN TEKSTI MENI ÄSKEN KONEEN TILTATESSA!!! Nopea referointi: [quote:6a67a1a9da="Bellad"]Sinulla on kyllä mennyt aika heikosti PJ:den kanssa. Tapattavat hahmoasi, positavat niiden mahdollisuuksia ... hurjaa...[/quote:6a67a1a9da] Ei PJ:[b:6a67a1a9da]den[/b:6a67a1a9da] vaan PJ:[b:6a67a1a9da]n[/b:6a67a1a9da]. No, erimielisyyksiä ollut matkan varrella, mutta loppujen lopuksi samoilla linjoilla ollaan kuljettu...olisin kertonut enemmän ellei tää ...tun kone olis tiltannu :-x . [quote:6a67a1a9da="Bellad"]Meillä PJ tyytyi vain "vahingossa polttamaan vanhojen hahmojen seassa...[/quote:6a67a1a9da] Eräs toinen PJ kaverini RM:ssa poltti toisen kaverin hahmon näiden pienen riidan aikana. Jälkeenpäin kun asiat oli sovittu, lähti kaverista mitä parhaimpia selityksiä mihin hahmo oli hävinnyt :lol: . Kuitenkin sama hemmo "hävitti" myös minun hahmoni enkä vielä tähän päivään mennesää ole uskonut selitystä, että se vain hävisi. Mitä tästä opimme? No, tietenkin sen että PJ on maan päällä se viimeinen henkilö luottaa...eikun barrikaadeille taistelemaan ylivaltaa vastaan :-D Niin ja sen walktapus aiheen ohi on menty sen verran, että parempi jatkaa vaan offtopicilla :wink:
Bellad linkki 15. syyskuuta 2006 kello 20.27
Bellad 15. syyskuuta 2006 kello 20.27 linkki [quote:71105ea135="Alec"] No, tietenkin sen että PJ on maan päällä se viimeinen henkilö luottaa...eikun barrikaadeille taistelemaan ylivaltaa vastaan :-D Niin ja sen walktapus aiheen ohi on menty sen verran, että parempi jatkaa vaan offtopicilla :wink:[/quote:71105ea135] =) PJ:t kaiken alun paha ja juuri, jos asiat tiivistäisin. He ovat kuin naiset, Ilman heitä et voi elää, mutta heidän kanssaan et tule toimeen. Jos annat pikkusormen, vie kyllä koko käden, ja ylivaltaa pitää muistuttaa aika-ajoin, ettei se pääse unohtumaan, Ja Tasa-arvoa pitää ajaa, kuin Tuula Haatainen ( Linkki toimii 14.09-20.09. 2006 välisen ajan Tuula Haataisen haastatteluun viitaten http://www.yle.fi/aohjelmat/aplus/arkisto/id42896.html ) Ja pelaaminen ilman PJ:tä on homojen hommaa, Eli mitä tästä opimme..?
Alec linkki 15. syyskuuta 2006 kello 21.31
Alec 15. syyskuuta 2006 kello 21.31 linkki [quote:e85714e7e9="Bellad"]...[/quote:e85714e7e9] :lol: :lol: :lol: Kello jo yli puolen yön...väsynyt fiilis...mutta silti, ei voi kuin nauraa...oot sä loistava jätkä Bellad... :lol: :lol: :lol:
Krasht linkki 16. syyskuuta 2006 kello 5.01
Krasht 16. syyskuuta 2006 kello 5.01 linkki Alec kirjoitti: "Ajatusiskun kanssa kävi meillä siten, että hahmollani oli mahti melko huono ja se oli noviisi silloin, joten ei tullut tuota loitsua käytettyä(muutettiin siten että vastustusheitto tulee normaalisti). Niitä kerty sitten muutama ja lopulta kun hahmo pääsi riimutasolle, loitsusta tuli uusiutuva ja mahtikin oli tuolloin 20 luokkaa. PJ:ltä meni sitten hermot kun kaikki pahat vastustajat pääty tajuttomiksi ajatusiskun voimasta. Lopulta sitten sano että kummaa toi loitsu hiiteen. Tuli lievä tappelu asiasta..." Ylivoimakkaisiin loitsuihin on yksinkertainen lääke: Muuta sääntöjä. En tarkoita tietenkään mitään ylläkuvatun kaltaista mielivaltaa, vaan pelimaailman kanssa sopusoinnussa tapahtuvaa ratkaisua. Kuvitelkaa seuraavaa: PH-porukka on taas kerran valmiina tappamaan laumoittain ötöjä sadoilla pisteillä riimutaikuutta. Orlanthin akolyytti valmistautuu heittämään tusinan verran ukkosia, humaktin miekka valmistelee pariakymmentä henkikatkoa. Yllättäen kaikki paikallaolijat kokevat hienoisen selittämättömän huimauksen tunteen. Sitten riimuloitsut pistävät vihollislauman lakoamaan, mutta kas kummaa. Loitsut katoavatkin heittäjien muistista, aivan kuin ne olisivat olleet kertakäyttöisiä. PH:t ihmettelevät asiaa, ja kun he lähtevät kotimatkalle, he näkevät paljon mielenkiintoisia asioita. Lähikaupungissa tapahtuu kummia. Paikalliset papit mököttävät temppeliensä portailla ja jupisevat jumalten hylänneen heidät, Orlanthin riimulordit ryyppäävät tappotahtia eivätkä suostu juttelemaan ja Humaktin miekat itkevät tien laidalla suureen ääneen kuoleman hylänneen heidät. Yllättäen ja salaperäisesti kaikki riimutaikuus on muuttunut kertakäyttöiseksi ja yhteiskunta on perikadon partaalla. PH:iden tehtäväksi jää selvittää, mitä tapahtui ja miten sen voisi korjata. Onko kyseessä lunarien juoni, suuri kaaoksen hyökkäys, vika sankariulottuvuudessa, Vivamortin kultin suuri keksintö imeä maagista energiaa ympäröivästä maailmasta, meldekkivelhon tekemä möhläys loitsumatriisin lumoamisessa vaiko uusi vaihe kääpiöiden suuressa suunnitelmassa korjata Mostal? PH:t joutuvat laatimaan suuria ja pitkäaikaisia suunnitelmia ja suuria uhrauksia saadakseen uusiutuvan riimutaikuuden takaisin. Ehkä PH:t pelastavat päivän, mutta uusiutuvan riimutaikuuden saaminen saattaa siitä lähtien olla hieman vaikeampaa ja kalliimpaa, kuin ennen... Pointti on siinä, että jos on liian voimakasta taikuutta, muuta se, mutta jos muutat, muuta se pelimaailmaan sopivalla tavalla. Alkuperäiset säännöt kuvastavat vain pelimaailman lainalaisuuksia kampanjan alussa. Glorantha on maaginen maailma ja siellä on tapahtunut ja tapahtuu jatkossakin monia globaaleja muutoksia. (Vähäpimeys, Suuri pimeys, Ajan alku, Auringonpysäys, peikkolaiskirous, Punaisen jumalattaren synty jne.) Ei ole mitään syytä olettaa, että Gloranthan lainalaisuuden säilyisivät kiveen hakattuina ja muuttumattomina vain siksi, että PH:t tulevat mukaan kuvaan. Muutoksia saa tulla, kunhan ne ovat hyvin kirjoitettuja, johdonmukaisia ja pelimaailmaan sopivia, eikä mikään niistä ole täysin peruuttamaton. Kaiken pitää olla peruutettavissa, kunhan se vain vaatii sopivan kalliita uhrauksia ja sankarimatkoja ja tarkkoja suunnitelmia ja vaivannäköä ja lukuisia vaarallisia seikkailuja ja...
Arkat linkki 16. syyskuuta 2006 kello 12.33
Arkat 16. syyskuuta 2006 kello 12.33 linkki Kuulostaa "Orlanth is Dead!" -seikkailukirjasen juonelta. Ehkä koko tuo Jäämaan Taisteluun huipentuva tapahtumasarja sai alkunsa jonkun PJ:n tahdosta vähentää pelaajahahmojen taikuusvarantoja. Ei niin etteikö olisi maailman helpoin juttu antaa hahmoille vastuksia joiden peittoamiseen edes loputtomat määrät riimutaikuutta ei riitä.
Bellad linkki 16. syyskuuta 2006 kello 16.42
Bellad 16. syyskuuta 2006 kello 16.42 linkki Tasapainottelu pelaajien menestyksen, takaiskujen ja mielenkiinnon kanssa on hyvin vaikeaa..=/ Ja PJ:n mokat aina huomataan ja muistetaan. Pelaajien kämmit nyt vaan unohtuu nopeammin. =) mutta pahinta mitä voi tehdä, on toistaa samaa asiaa monesti, esim "taas on jotain pielessä, eikä loitsut toimi" =) mutta... =)
Ripper linkki 18. syyskuuta 2006 kello 1.35
Ripper 18. syyskuuta 2006 kello 1.35 linkki Mielestäni henkikatko on riittävä walktapusta vastaan. Yleensä, jos jollain hahmolla on 30 henkikatkoa on 40 vihulaista riittavö määrä hänelle... Että en kyllä näkisi tuollaista loitsua ylivoimaiseksi... ja ajatusiskuunkin on meillä saanut pelastusheiton.
Sabutai linkki 18. syyskuuta 2006 kello 21.37
Sabutai 18. syyskuuta 2006 kello 21.37 linkki Nojoo, tarkoitus ei ollut sanoa että Henkikatko on ylitehokas loitsu (tai ehkä se uusiutuvana sitä vähän on). Jos haluan että jotakin NPC:tä/monsteria ei tapeta liian helpolla, niin laitan sille kunnolla MHTia ja/tai sopivaa suojaa (Suoja Taikuudelta tai passeli kaaosominaisuus). Ja tietenkin mikäänhän ei ole hauskempaa kuin voimakas NPC joka heittelee Henkikatkoa pelaajahahmoihin... :lol: Ajatusisku on tosiaan tuollaisenaan enemmän 'broken', liekö tullut joku kirjoitusvirhe tuota tehdessä tekijöille? Tunetin omassa pelissäni sitä vähän heikommaksi.
Assath linkki 19. syyskuuta 2006 kello 9.27
Assath 19. syyskuuta 2006 kello 9.27 linkki [quote:5bf910d256="Sabutai"]Ja tietenkin mikäänhän ei ole hauskempaa kuin voimakas NPC joka heittelee Henkikatkoa pelaajahahmoihin... :lol:[/quote:5bf910d256] Joo. Voin suorastaan kuvitella miten pelaajahahmot repeävät riemusta tällaisen sattuessa kohdalle :P. Tätä riemua voi epäilemättä vielä kasvattaa sillä, että pj heittää heitot piilossa näkösuojan takana. Pelaaja kuulee kaksi nopanheiton ääntä ja pj informoi hänelle hahmon sielun ja ruumiin juuri erkaantuneen toisistaan.
Alec linkki 19. syyskuuta 2006 kello 10.21
Alec 19. syyskuuta 2006 kello 10.21 linkki [quote:268619d3a8="Assath"][quote:268619d3a8="Sabutai"]Ja tietenkin mikäänhän ei ole hauskempaa kuin voimakas NPC joka heittelee Henkikatkoa pelaajahahmoihin... :lol:[/quote:268619d3a8] Joo. Voin suorastaan kuvitella miten pelaajahahmot repeävät riemusta tällaisen sattuessa kohdalle :P. Tätä riemua voi epäilemättä vielä kasvattaa sillä, että pj heittää heitot piilossa näkösuojan takana. Pelaaja kuulee kaksi nopanheiton ääntä ja pj informoi hänelle hahmon sielun ja ruumiin juuri erkaantuneen toisistaan.[/quote:268619d3a8] Niin vittumaista loitsua ei olekkaan kuin takaisinheitto. Mikäs onkaan sen hauskempaa, kuin seikkailunratkaiseva ajatusisku kimpoaakin vihulaisesta takaisin kohti itseään...
Arkat linkki 19. syyskuuta 2006 kello 11.47
Arkat 19. syyskuuta 2006 kello 11.47 linkki Se on kyllä jokaisen oma moka jos ei ole suojautunut Henkikatkon tasoisilta loitsuilta.
Ugly Psycho linkki 19. syyskuuta 2006 kello 11.57
Ugly Psycho 19. syyskuuta 2006 kello 11.57 linkki Right. Samaan tapaan, kuin se on jokaisen oma moka, jos ei oo varustautunut jäämään bussin alle.
Arkat linkki 19. syyskuuta 2006 kello 12.24
Arkat 19. syyskuuta 2006 kello 12.24 linkki [quote:06d54183d6="Ugly Psycho"]Right. Samaan tapaan, kuin se on jokaisen oma moka, jos ei oo varustautunut jäämään bussin alle.[/quote:06d54183d6] Enemmänkin niinkuin se on jokaisen oma moka jos tuo veitsen pyssytappeluun. Jos peli on sillä tasolla että vastustajilla on Henkikatkoja, on pelaajien oltava vähän hölmöjä jos hahmoilta ei löydy Vastataikuus 6:sta, tai Kilpi 3:sta. (Kilpi on muutenkin aivan pakollinen loitsu.) Millään kunnon taikuussäännöillä (esim. Sandy's Sorcery) velhoilla on jopa kaiken aikaa päällä erilaiset taikuussuojat.
Ugly Psycho linkki 19. syyskuuta 2006 kello 12.29
Ugly Psycho 19. syyskuuta 2006 kello 12.29 linkki [quote:eb1449db43="Arkat"][quote:eb1449db43="Ugly Psycho"]Right. Samaan tapaan, kuin se on jokaisen oma moka, jos ei oo varustautunut jäämään bussin alle.[/quote:eb1449db43] Enemmänkin niinkuin se on jokaisen oma moka jos tuo veitsen pyssytappeluun. Jos peli on sillä tasolla että vastustajilla on Henkikatkoja, on pelaajien oltava vähän hölmöjä jos hahmoilta ei löydy Vastataikuus 6:sta, tai Kilpi 3:sta. (Kilpi on muutenkin aivan pakollinen loitsu.) Millään kunnon taikuussäännöillä (esim. Sandy's Sorcery) velhoilla on jopa kaiken aikaa päällä erilaiset taikuussuojat.[/quote:eb1449db43] Ja kenellä noi on koko ajan päällä, joka jampan mahdollisen henkikatkon varalta? Minun mielestä Henkikatko on jo sitä kaliiberia, ettei siltä ole tarkoituskaan olla mitenkään suojassa alituiseen.
Olorin linkki 19. syyskuuta 2006 kello 13.51
Olorin 19. syyskuuta 2006 kello 13.51 linkki [quote:7d8560ea79="Arkat"]Jos peli on sillä tasolla että vastustajilla on Henkikatkoja, on pelaajien oltava vähän hölmöjä jos hahmoilta ei löydy Vastataikuus 6:sta, tai Kilpi 3:sta. (Kilpi on muutenkin aivan pakollinen loitsu.) Millään kunnon taikuussäännöillä (esim. Sandy's Sorcery) velhoilla on jopa kaiken aikaa päällä erilaiset taikuussuojat.[/quote:7d8560ea79] Umm, minun tietääkseni kyseessä ei ole mikään Diablomainen crpg, jossa vastustajat kovenevat sitä mukaa mitä kovempia pelaajahahmot ovat. Vaikka hahmo olisi se 15-v nyyppä takahikiältä, saattaa vastaan kävellä silti se Miekka jolle ei kannata vittuilla. IMO.
Arkat linkki 19. syyskuuta 2006 kello 14.01
Arkat 19. syyskuuta 2006 kello 14.01 linkki Myönnän tehneeni muutaman rohkean oletuksen: 1. Pelaajahahmot kohtaavat tavallisesti vihollisia jotka pystyvät haastamaan heidät - eivät siis ole liian helppoja tai voittamattomia. (Ja ovat keskimäärin sen verran fiksuja että ymmärtävät kuka on liian kova ja kuka ei; ja PJ ei ehdoin tahdoin hyökkää heidän kimppuunsa aivan liian kovilla vastustajilla.) 2. Jos Henkikatkoja heitellään ympäriinsä, kyseessä on suorastaan taistelu - jotka voidaan joskus jopa ennakoida. 3. Hahmot jotka ovat taistelussa, tai odottavat taistelua, yrittävät suojautua, ja ymmärtävät että taisteluloitsut ovat se suurin vaara. (Tietysti Kilpi suojaa kerralla sekä taialta että aseilta.) Jos pelaajahahmot kuoleskelevat Henkikatkoihin alituiseen, oppivat pelaajat varmaan pian suojataikojen merkityksen. Ja se 15-vuotias nyyppä saisi tajuta olla tappelematta sen Miekan kanssa. (Ja jos PJ päättää että Miekka käy silti huvikseen nyypän kimppuun Henkikatkon kanssa, PJ voisi vaihtaa harrastusta.) Voihan tietysti olla että joku täällä heittää alkupeikkoja, jättiläisiä, tyrannosauruksia, ja vampyyri-riimulordeja noviisi-tason hahmoja vastaan, tai että monet pelaajat käyvät nuijilla, tikareilla, ja Haava-loitsuilla Yanafal Tarnilsin riimulordien kimppuun, mutta itse koitan olettaa että kaikki osapuolet ymmärtävät miten roolipelejä kannattaa pelata.
Ugly Psycho linkki 19. syyskuuta 2006 kello 14.28
Ugly Psycho 19. syyskuuta 2006 kello 14.28 linkki [quote:4638c94c51="Arkat"]Voihan tietysti olla että joku täällä heittää alkupeikkoja, jättiläisiä, tyrannosauruksia, ja vampyyri-riimulordeja noviisi-tason hahmoja vastaan, tai että monet pelaajat käyvät nuijilla, tikareilla, ja Haava-loitsuilla Yanafal Tarnilsin riimulordien kimppuun, mutta itse koitan olettaa että kaikki osapuolet ymmärtävät miten roolipelejä kannattaa pelata.[/quote:4638c94c51] Varoisin viljelemästä noita "näin kannattaa pelata" -kommentteja. Minusta jotain on jo pahasti pielessä, jos pelaajien on edes MAHDOLLISTA viskoa kilpiloitsuja sellaisella sarjatulella, että niillä alituiseen ja varmuuden vuoksi voi jokaiseseen uhkaavaan tilanteeseen reagoida. Puhumattakaan siitä, jos niin on PAKKO tehdä henkensäpitimiksi.
Bellad linkki 19. syyskuuta 2006 kello 15.26
Bellad 19. syyskuuta 2006 kello 15.26 linkki [quote:8f491f8eea="Ugly Psycho"] Varoisin viljelemästä noita "näin kannattaa pelata" -kommentteja. Minusta jotain on jo pahasti pielessä, jos pelaajien on edes MAHDOLLISTA viskoa kilpiloitsuja sellaisella sarjatulella, että niillä alituiseen ja varmuuden vuoksi voi jokaiseseen uhkaavaan tilanteeseen reagoida. Puhumattakaan siitä, jos niin on PAKKO tehdä henkensäpitimiksi.[/quote:8f491f8eea] Se johtuukin vaan siitä, että olet tottunut pelaamaan sillä puoella, jolla henkikatko on.:=) =) =) =) =) =) =) =) =)