Vanha foorumi

Takaisin

Taistelusta

RuneQuestin säännöt
Harak 12. kesäkuuta 2006 kello 20.45
Kirjoittaja Viesti
Harak linkki 12. kesäkuuta 2006 kello 20.45
Harak 12. kesäkuuta 2006 kello 20.45 linkki Olen itse huomannut, että perussääntöjen mukainen taistelu on yhtä hidasta kuin maalin kuivuminen, joten halusin hieman nopeuttaa kähmälöntiä. Alla on ranka uudistuksista, joita olen ajatellut käyttää. Muutoksia voi/täytyykin tehdä vielä runsaasti, joten kaikki mukaan pohtimaan. Sääntömuutoksia Hiipiminen ja piileskely Ei enää noppaheittoa. Taidon prosentti vähennetään kuuntelijan/havaitsijan/etsijän taidosta Kaatuminen taistelussa ylösnousu kuluttaa d6+NPP IH verran aikaa Erikoistorjunta Jos kohde saa samaan ruumiinosaan samalla iskuhetkellä yhden tai enemmän iskuja, hän onnistuessaan torjunnassaan, torjuu ne kaikki. Hyökkäävien aseiden vahinko lasketaan yhteen ja asetetaan panssaripisteitä vastaan. Ase saa vahinkoa vain iskujen keskiarvon mukaan, jollei iskuja ole tarkoitettu hajottamaan puolustavaa asetta. Jos torjunta on erikoinen, torjuja onnistuu torjumaan kaikki samalla iskuhetkellä tulevat iskut joko yläruumiista, tai alaruumiista. Kriittisellä onnistumisella koko ruumis on turvassa iskuhetken ajan. Tavallisesta säännöstä poiketen, jos erikoisonnistunut isku joutuu torjumaan yli yhden iskun, se vahingoittuu normaalisti. Kriittisellä iskuja voi tulla Torjunta-%/10 ennen kuin ase voi vahingoittua, ja silloinkin loppujen iskujen tuottamasta voimasta. Yhden IH aseet torjuvat tavallisella torjunnalla ylä- tai alaruumiin. Erikoisella koko ruumiin ja kriittisellä ase ei edes vahingoitu. HUOM! Kilpi torjuu samalla iskuhetkellä tulleet iskut jopa eri ruumiinosista tavallisellakin torjunnalla. Torjuttu alue katsotaan kilven koosta. Erikoisen ja kriittisen torjunnan säännöt kuten 1 IH:n aseissa. Kilven käyttäjä voi myös päättää vain pitävänsä kilpeä tiettyjen ruumiinosiensa suojana, jolloin näille alueille tulevat iskut kohtaavat ensiksi kilven. Esim. Kolme ärsyyntynyttä patua huitaisee ohikulkijaa, jolla sattuu olemaan miekka valmiina. Kaksi iskuista tulee oikeaan käteen ja kolmas heilahtaa rintakehään. Jos Ohikulkija päättää torjua käteen tulleet iskut ja onnistuu, torjunta pysäyttää molempia iskuja. Erikoisonnistumisella myös rintakehään tullut isku kohtaa miekan. Kriittisellä jopa jalat olisi suojattu, eikä ase vahingoittuisi, ellei iskuja tulisi yli 5 (50%/10). Isku päähän Päähän osuva isku voi aiheuttaa vahingon lisäksi hetkellisen tokkuraisuuden tai jopa tajuttomuuden. Iskun vahinkopisteet asetetaan kohteen R-R vastaan ja hävitessään, kohde katselee hetken tähtiä saaden -20 % toimintoihinsa 20 – R-R iskuhetkeksi. Kompuroitu R-R heitto johtaa tajuttomuuteen, josta kohteella on joka meleevuoro R-R*1 mahdollisuus virota. Viimeistään virkoaminen tapahtuu 25 – R-r vuoron päästä. Lävistävät aseet eivät voi tainnuttaa tällä tavalla. Jos tokkuraisuus miinukset kasaantuvat jostakin syystä 100%, kohde menettää tajuntansa. Miinukset eivät myöskään katoa, jos kohde saa määräajan sisällä lisää iskuja päähänsä. Asemuutoksia Taitava aseenkäyttäjä saa muitakin bonuksia taistelussa, iskujen osumavarmuuden lisäksi. Jotkin bonukset riippuvat taidosta ja asetyypistä. Sauva Tavallisesti yhden IH:n ase, jonka voima keskittyy raskaaseen nuijaliikkeeseen. Voidaan myös käyttää kahdella kädellä, jolloin molemmat kädet pidetään keskellä ja iskut nopeutuvat. Tällöin aseen IH on 3 ja vahinko puolittuu d4:ään. Yleistieto aseissa Aseet eivät lopultakaan eroa toisistaan kovin paljoa, joten taitava henkilö osaa käyttää kaikkia. Taistelijan perustaito kaikissa muissa aseissa on parhaan aseluokan osumaprosentti-60 %. Jos tämä tulos on huonompi kuin perustaito, sitä ei oteta huomioon. Aselajeja voi silti kehittää erikseen. Ainoan poikkeuksen luovat heittoaseet, joihin ei vaikuta lähitaisteluaseiden käyttötaidot. Sääntöä sovelletaan silti samalla tavalla, mutta parhaan heittoaseen käyttötaidosta otetaan 60 % pois. 30 % -käyttötaito (torjunta ja hyökkäys erikseen) Aseella saa tehdä yhtä monta lyöntiä ja torjuntaa, kuin siinä on IH:ta. Osuma prosentti jaetaan iskujen määrällä, tai lyöjä voi päättää kuinka monta prosenttia käyttää kuhunkin iskuun (väh. 10 %). Torjunta taitoa ei jaeta, vaikka torjuntoja olisi enemmän kuin yksi. Iskujen/torjuntojen välissä pitää olla vähintään NPP-IH. Lisäksi iskut ylä- ja alaruumiiseen (ks. alla) Murskaavat aseet: Tönäisyvoimaan lisätään hyökkääjän puolitettu VMA. 50 % - käyttötaito Kahden hyökkäyksen/torjunnan välinen aika – 1 IH yksittäisen iskun vahinko +1, torjunta poistaa vahingosta 1 pisteen enemmän. 75 % -taito Aseen IH ei enää hidasta hyökkääjän iskuja 90 % -taito Iskujen/ torjuntojen välinen aika -1 IH (lisätään edelliseen vähennykseen) +1 Hyökkäys/torjunta +1 vahinkoon/torjuntaan 100 % taito vaikka iskuja/torjuntoja tehtäisiin kuinka monta, niiden onnistumisprosentti on taito/2 (paitsi tietenkin jos iskuja/torjuntoja on vain yksi). Yksittäisen iskun voi tähdätä tiettyyn ruumiinosaan ilman miinuksia ja normaalilla IH:lla. Tähtäys koskee myös aseeseen lyöntiä. Iskut ylä- ja alaruumiiseen 30 % hyökkäys taidolla hyökkääjä voi halutessaan päättää, iskeekö ylä- vai alaruumiiseen. Alaruumiiseen iskettäessä osumakohta heitetään d10 ja yläruumis d10+11. Jos iskut jakaantuvat ylä- ja alaruumiiseen, torjujan taito jaetaan iskujen määrällä. Isokilpi ja <2 IH:n aseet tekevät ainoan poikkeuksen. [b:709529eadd][/b:709529eadd][b:709529eadd][/b:709529eadd]
Alec linkki 13. kesäkuuta 2006 kello 6.52
Alec 13. kesäkuuta 2006 kello 6.52 linkki Ootkos kauankin miettinyt näitä sääntöjä, on meinaan aika valmis paketti, mutta... Oletko testannut näiden sääntöjen toimivuuden pelissä? En itse ainakaan ole varma nopeuttaako tämä lainkaan pelaamista vai oikeastaan lisää vain noppien viskelemistä. Otetaan esimerkiksi vaikka hahmo, jonka hyökkäys ja torjunta kyky on 60%. Jos hahmo lyö kerran kierroksessa täydellä kyvyllä pelaamme periaatteessa aivan normaaleilla RQ säännöillä. Jos taas hahmo käyttää kaksi hyökkäystä kierroksessa, kyky puolittuu 30%:iin ja mitä todennäköisemmin ainakin toinen isku menee ohi ja vaikka toinen osuu, voi vastusaja torjua täydellä kyvyllä. Vaikka kuinka huitoisi kierroksessa(ilmeisesti kolme lyöntiä kierros, IH 3:n aseella, on maksimi), kyky% putoaa aika rankasti ja koko peli saattaa mennä pelkkien ohilyöntien huitomiseksi. Tällainen mahdollisuus lyödä useemman kerran ison IH:n aseilla on loistava ominaisuus, mikäli hahmon asekyvyt oat tasoa 100%+. Vielä taikuudella hiukan kykyä ylöspäin ja jollain lyhyt miekalla tökkii vastustajan helposti hengiltä. En kuitenkaan nää että tämä auttaisi mietenkään suuresti aloittelevia seikkailijoita, joiden kyky on siinä 30%:ssa. Vaikka tuonkin tuplaisi 60%:iin tulisi kahdella lyönnillä aika toivotonta huitomista. Mitä mieltä itse olet?
Assath linkki 13. kesäkuuta 2006 kello 9.20
Assath 13. kesäkuuta 2006 kello 9.20 linkki Olisin tässä Alecin kannalla, eli minusta tuntuu että nämä lisäsäännöt ennemminkin hidastavat taistelua kuin nopeuttavat sitä. Yleensäkkin lisäsäännöt tuppaavat saamaan sen aikaan. Jos RQ:n taisteluun haluaa (vielä) lisää yksityiskohtia niin nuo viilaukset kyllä kuullostavat ihan päteviltä.
Harak linkki 13. kesäkuuta 2006 kello 14.37
Harak 13. kesäkuuta 2006 kello 14.37 linkki En hakenut ajallista nopeutusta sääntöihin, vaan minusta tuntui huvittavalta, että miekka heilahtaa kerran 12 sekunnissa, kun perustallari ampuu tällä välin kahdesti jousella. Alkuperäisten sääntöjen hyviksi puoliksi onkin sanottava selkeys ja IRL nopeus.
humis linkki 13. kesäkuuta 2006 kello 17.47
humis 13. kesäkuuta 2006 kello 17.47 linkki Näissä tulee aina mainita se, että RQ:n yksi meleelyönti on abstraktio. Siihen liittyy useita kokeilevia lyöntejä, väistöjä, avoimen paikan etsimistä. Siksi se osumapaikkakin heitetään, ettei tiedä mihin tulee avoin paikka, ei siksi etteikö oikean henkilön yksittäinen lyönti osuisi usein sinne minne tähdättiinkin. RQ:n ongelma on vaan se, ettei tätä taideta sanoa selvästi oikein missään, ja sitten jotkut toiset mekaniikat (kuten pitemmän kantaman aseet) taas toimivat laaki on laaki -periaatteella. Yhtenäisyys kusee. Niin että nyt mainitsen edellämainitun.
Vash the Stampede linkki 13. kesäkuuta 2006 kello 20.13
Vash the Stampede 13. kesäkuuta 2006 kello 20.13 linkki Olen samaa mieltä. Jossain ketjussa tästä olikin aiemmin puhetta. Nopan heittelyt kertovat meleevuoron tapahtumat pähkinänkuoressa, mutta minusta pj voi välillä värittää tarinaa kuvailemalla taistelun kulkua. Heinäkuuussa ilmestyvässä RQ:ssa meleevuoroja on nopeutettu, ts. meleevuoro=n.5sek, ja nopeat kaverit kerkeävät siinä touhuamaan enemmän. Saa nähdä kuinka tämä toimii sitten itse pelissä. Olen kuitenkin ihan tyytyväinen nykyisen rq:n systeemiin varsinkin kun löysimme netistä joitain pieniä viilauksia joilla taistelusta saa hieman jouhevampaa.
Alec linkki 14. kesäkuuta 2006 kello 7.04
Alec 14. kesäkuuta 2006 kello 7.04 linkki [quote:ee9d7db33c="Harak"]minusta tuntui huvittavalta, että miekka heilahtaa kerran 12 sekunnissa[/quote:ee9d7db33c] Tommonen suurmiekka painaa tyyliin saman verran kuin rautakanki! Meppä rankomaan pihakoivua ja testaappa kuinka sulavaa sellasen aseen heiluttaminen on :wink:
Bellad linkki 14. kesäkuuta 2006 kello 9.19
Bellad 14. kesäkuuta 2006 kello 9.19 linkki no suurmiekasta en tiedä, enkä siitä mitenkä sellaisella huitoillaan, mutta sen tiedän, että rautakangellakin huidon nopeammin kuin kerran ikuisuudessa. Kannattaa joskus ihan oikeasti katsoa, kuinka pitkä se 12s on, mutta jos se jotenkin häirittee että se on niin pitkä, niin ihan vaan puolittaa kierroksen ajan, jolloin hommat toimii 6s aikana. se järkeisti ainakin minun päässäni homman toimintaa. Lyhyt matematiikkaan perustuva vertailu pihallani pyörivän rautakangen ja sattumanvaraiten internettietoihin perustuvienn 2k miekkojen ominaisuuksista. mukana sota-aseita ja koristeita. Two-handed sword. No: LRK 13639. Swedish, c1658 Length: 1010 mm (39.7 inches) Blade: 862 mm (33.9 inches) Weight: 1735 g (3.47 pounds) *käyttövoima: 7N Ceremonial Two-handed sword. No: LRK 5666. Swedish, c1658. Length: 1025 mm (40.3 inches) Blade: 933 mm (36.7 inches) Weight: 1590 g (3.18 pounds) *käyttövoima: 6,51N Two-handed sword. No: LRK 12959. Solingen, Early 17th century. Length: 1350 mm (56.2 inches) Blade: 961 mm (37.8 inches) Weight: 3010 g (6.2 pounds) *käyttövoima: 16,25N Two-handed sword. No: LRK 16660. German, 17th century. Length: 1428 mm ( inches) Blade: 1048 mm ( inches) Weight: 2730 g (5.46 pounds) *käyttövoima: 15,59N Two-handed sword. No: LRK 16662. German, Late 16th century. Length: 1790 mm (70.4 inches) Blade: 1250 mm (49.2 inches) Weight: 4630 g (9.26 pounds) *käyttövoima: 33,15N One-and -a-half-handed sword. No: LRK 10972. Southern German, c1550. Length: 1252 mm ( inches) Blade: 1019 mm ( inches) Weight: 1500 g (3 pounds) *käyttövoima: 7,5N Two-handed sword. No: LRK 12947. German, 16th century. Length: 1185 mm (46.6 inches) Blade: 954 mm (37.5 inches) Weight: 1240 g (2.48 pounds) *käyttövoima: 5,87N Two-handed sword. No: LRK 12667. German, 16th century. Length: 1225 mm (48.2 inches) Blade: 904 mm (35.5 inches) Weight: 1310 g (2.62 pounds) *käyttövoima: 6,41N One-and -a-half-handed sword. No: LRK 12913. Probably German, c. 1350 Length: 1170 mm (46 inches) Blade: 829 mm (32.6 inches) Weight: 1280 g (2.56 pounds) *käyttövoima: 5,9N Two-handed sword. No: LRK 12716. German, c1500. Length: 1340 mm (52.7 inches) Blade: 955 mm (37.6 inches) Weight: 1390 gr\ (3 lbs) *käyttövoima: 7,45N One-and -a-half-handed sword. No: LRK 12711. German, c1475-1525. Length: 1153 mm (45.3 inches) Blade: 932 mm (36.6 inches) Weight: 1320 g (2.9 lbs) *käyttövoima: 6,1N Ceremonial Two-handed sword. No: LRK 6362. German (probably Passau) c1600. Length: 1275 mm (50.1 inches) Blade: 1000 mm (39.37inches) Weight: 2330 g (5.1 lbs) *käyttövoima: 11,88N Ceremonial Two-handed sword. No: LRK 16370. German. Late 16th century. Length: 1422 mm (55.9 inches) Blade 1029 mm (40.5 inches) Weight: 2700 g (5.9 lbs) *käyttövoima: 15,35N Ceremonial Two-handed sword. No: LRK 6956. Brunswick type. German. Late 16th century. Length: 1893 mm (74.5 inches) Blade: 1313 mm (51.7 inches) Weight: 4830 gr (10.6 lbs) *käyttövoima: 36,63N Ceremonial Two-handed sword. No: LRK 6941. Brunswick type. German. Late 16th century. Length: 1817 mm (71.5 inches) Blade: 1240 mm (48.8 inches) Weight: 3970 g (8.75 lbs) *käyttövoima: 28,85N Ceremonial Two-handed sword. No: LRK 16371. Brunswick type. Munich, c1550-1575. Length: 1643 mm (64.7 inches) Blade: 964 mm (37.9 inches) Weight: 3500 g (7.7 lbs) *käyttövoima: 23N Two-handed sword. No: LRK 12706. German. Late 15th century. Length: 1473 mm (58 inches) Blade: 1066 mm (41.9 inches) Weight: 2720 g (5.9 lbs) *käyttövoima: 16N Two-handed sword. No: LRK 12715. German, c1475-1525. Length: 1382 mm (54.4 inches) Blade: 1055 mm (41.5 inches) Weight: 1550 g (3.4 lbs) *käyttövoima: 8,6N Two-handed sword. No: LRK 5480. Germany, 15th century. Length: 1375 mm (54.2 inches) Blade: 920 mm (36.2 inches) Weight: 1600 g (3.5 lbs) *käyttövoima: 8,8N *Ylläoleviin tietoihin on alimmaiseksi laskettu näennäinen tarvittava käyttövoima siten, että miekkojen painopisten sijainti kahvasta nähden kerrotaan aseen massalla. Tämä ei ole fysikaalinen lauseke, mutta antaa suuntaa-antavan tuloksen, jonka avulla voidaan verrata näennäistä käytön raskautta. Painopisteen sijainnin määrittäminen: Tyypillinen painotasoitushan on 2/5 kahvalle ja 3/5 terälle ja ylläannettujen miekkojen pituudet on 77% terää ja 23% kahvaa (lakien kaikki pituudet yhteen ja niistä keskiarvot). eli noin 1/5 ja 4/5. Näinollen painopisteet on keskiverrosti 10/25 kahvasta laskien, eli 2/5 kokonaispituudesta, mikä on aseen terän ensimmäisen neljänneksen paikkeilla. ja käyttäen tätä massakeskipistettä, on ylloleville laskettu näennäinen voimankäytön tarve yllä mainitulla tavalla, johon tietenkin vaikuttaa aseen sallima käsien vipuvarsi, mutta koska rautakangessa saadaan vertailunvuoksi absoluuttisensama vipuvarsi, olen jättänyt sen huomiotta. rautakanget: Varastosta löytyi 2 rautakankea, mutta ne antakoon jonkinasteista suuntaa. Teräosuudeksi on laskettu ohuempi "kahvaosuus", jolloin raskaampi iskupää jää kahvaksi, ja näin tulee jotenkuten miekkamainen painopistejakauma, ja näinollen käytän miekkojen painopistelaskuja, ja massajakaumaa niiden yhteydessä, vaikkakaan niissä se ei ole vastaava. kanki 1: pituus 1475mm terä 1010mm paino: 9560g *käyttövoima: 56,40N kanki 2: pituus 1340mm terä 980mm paino 7230g *käyttövoima: 39,20N Lyhyt yhteenveto: ylikokoiset seremoniamiekat, joita ei koskaan tiettävästi oikeasti käytetty muuhun kuin esilläpitämiseen, ovat jotenkuten yhtä raskaita käyttää, kuin kevyt rautakanki. Raskaammat kanget sensijaan ovat jo yli 9 kertaa raskaampia käyttää, kuin oikeasti sodissa käytetyt kahdenkädenmiekat. Massaltaan rautakanget ovat jokatapauksessa reilusti painavampia. Edit: seuraavassa osoitteessa on ARMAN:n selvitystä siitä, mitä kaikkea ihmiset luulevat väärin isoista miekoista. Heidän sivustojana kun kaivelee, tulee muutenkin enemmän tietoa "pelien ja elokuvien ulkopuolelta".. [url]http://www.thearma.org/essays/2HGS.html[/url]
Alec linkki 14. kesäkuuta 2006 kello 9.42
Alec 14. kesäkuuta 2006 kello 9.42 linkki Otetaan ens mittiin kumpikin oma rautakanki mukaan ja kellotetaan kauanko menee pariin lyöntiin ja torjuntaan...tulispahan tääki ikuinen kiista ratkottua...kele :wink:
Bellad linkki 14. kesäkuuta 2006 kello 10.41
Bellad 14. kesäkuuta 2006 kello 10.41 linkki tai sovitaanko niin, että sinä otat rautakangen, ja minä otan jonkin ARMA:n suosittelemista tekeleistä..? =) =) =)
Alec linkki 14. kesäkuuta 2006 kello 11.27
Alec 14. kesäkuuta 2006 kello 11.27 linkki Ootsää kattonu mitä tollaset maksaa!!! Ei muuten irtoo ihan halavalla! EDIT: Vai joko sulta löytyy kokoelma miekkoja kotoa?
Bellad linkki 14. kesäkuuta 2006 kello 13.39
Bellad 14. kesäkuuta 2006 kello 13.39 linkki no en ole katsonut, eikä itseltä pahemmin miekkoja löydy, mutta pitäähän niitä nyt jossain vaiheessa hankkia, ja silloinhan saisit paremmin konkreettisen käsityksen siitä, miten moinen käyttäytyy verrattuna rautakankeen..=) tuommoisen halvan claymoren voisi ostaakin. 250€ ei ole paha sioitus...=) hyvä materiaalivalinta ja kaikkea... sitten joskus tuollainen käännetystä teräksestä tehty ..=) haa... siinäpä hyvä tapa tuhlata kesätienestit..=)
Harak linkki 14. kesäkuuta 2006 kello 14.13
Harak 14. kesäkuuta 2006 kello 14.13 linkki Tommonen suurmiekka painaa tyyliin saman verran kuin rautakanki! Meppä rankomaan pihakoivua ja testaappa kuinka sulavaa sellasen aseen heiluttaminen on Katsoppa sääntöjä uudestaan, niin huomaat, että taitoa pitää olla jo jonkun verran hallussa ennen kuin esim. suurmiekka heilahtaa kahdesti. Ja testasin n. 1.5 metriä pitkää rautakankea, joka heilahteli siinä 4-5 kertaa 12 sekunnissa.
Bellad linkki 14. kesäkuuta 2006 kello 19.00
Bellad 14. kesäkuuta 2006 kello 19.00 linkki =) no aikas body olet, jos kymmenkilosta rautaröhjäkettä jaksat tuohon tahtiin huitoa..=) .. .mutta pitää kuitenkin muistaa, että taistelussa tilanne on hieman erilainen, mutta kuiten. Olen samaa mieltä siitä, että RQ:n perussäännöt on hieman... no ylimitoitetulla aikarajalla varustettuja.
Harak linkki 14. kesäkuuta 2006 kello 19.11
Harak 14. kesäkuuta 2006 kello 19.11 linkki Ja on töissä tullut käytettyä 10 kiloista lekaakin. Painopisteensä ansiosta se heilahti nopeasti ja kovaa. Mutta laiska töitänsä laskee, joten se siitä. Jokaisella on oma mielipiteensä.
Alec linkki 15. kesäkuuta 2006 kello 6.31
Alec 15. kesäkuuta 2006 kello 6.31 linkki No jos kerta rautakanki heiluu päänympärillä ku kävelykeppi, ni pakko palata tukemaan humiksen kommenttia. Eli homma on pikkasen eri asia taistelussa. Katoppa vaikka ihan perus nyrkkeilymatsia, ei ne siinäkään tao 20 lyöntiä 12 sekuntiin, vaan nimenomaan hakevat sitä oikeaa hetkeä ja saattavat pyöriä ympyrää vähän pidemmänkin aikaa hakien paikkaa iskeä!
Cemetery_boy linkki 15. kesäkuuta 2006 kello 19.34
Cemetery_boy 15. kesäkuuta 2006 kello 19.34 linkki [quote:8891e2a484="Bellad"]tuommoisen halvan claymoren voisi ostaakin. 250€ ei ole paha sioitus...=)[/quote:8891e2a484] On se mun budjetille, eli enköhän suosi ihan perus pöytäpeliä... On mun mielikuvitus hitusen halvempaa kuin kylmä teräs jököttämässä vasten seinää...
Bellad linkki 15. kesäkuuta 2006 kello 20.13
Bellad 15. kesäkuuta 2006 kello 20.13 linkki ...=) no en minä sitä roolipelaamista silmällä pitäen hankkisikaan... ja onhan tuo hieman hinnakas, kun vertaa että sillä hintaa saa 100 pakettia atriaa, eli mulle ja peliporukalle 5 saunaillaksi..=)
Cemetery_boy linkki 15. kesäkuuta 2006 kello 21.06
Cemetery_boy 15. kesäkuuta 2006 kello 21.06 linkki Hahahahah... En niin vakavissanni olettanutkaan :lol:
Alec linkki 16. kesäkuuta 2006 kello 8.39
Alec 16. kesäkuuta 2006 kello 8.39 linkki Eihän pelkkä miekka mihinkään riitä, tottakai rinnalle hankitaan täys levyhaarniska, rengashaarniska vuorauksella! Mahdollisesti myös nosturi kaatumisten varalta!
Bellad linkki 16. kesäkuuta 2006 kello 14.58
Bellad 16. kesäkuuta 2006 kello 14.58 linkki [quote:59d129c49b="Alec"]Eihän pelkkä miekka mihinkään riitä, tottakai rinnalle hankitaan täys levyhaarniska, rengashaarniska vuorauksella! Mahdollisesti myös nosturi kaatumisten varalta![/quote:59d129c49b] Höpö höpö, mitään nostureita tarvita, juuri oli netissä alennusmyynnissä Arskan "Pump it Up"-puku, jos sillä ei lihakset kasva silmissä, niin ei sitten millään.
Harak linkki 16. kesäkuuta 2006 kello 15.28
Harak 16. kesäkuuta 2006 kello 15.28 linkki Näin eräässä kreetalaisessa miekkapuodissa myynnissä oikean metallista valmistetun levyhaarniskan. Harmi vain, että se oli liian kallis ja mahdoton kuskata vaivattomasti kotimaahan. Miekan kyllä ostin.
Bellad linkki 16. kesäkuuta 2006 kello 17.07
Bellad 16. kesäkuuta 2006 kello 17.07 linkki joku vuosi takaperin oli netissä mokomia rotjakkeita myynnissä englannista ja uudesta seelannista. ... molemmissa puodeissa se pikku vika, että postimaksut suomeen olivat sen verran isot, että tuotteen hinta kasvoi huomattavasti. Miekoilla yli 2x ja haarniskoissakin oli jopa 50% korotus. Jäi sitten tilaamatta.
Alec linkki 17. kesäkuuta 2006 kello 7.10
Alec 17. kesäkuuta 2006 kello 7.10 linkki Tsekeissä kun oltiin ni Prahan kuninkaan linnassa oli jossain puodissa myynnissä tollanen rengashaarniska paita. Hinta sillä nyt oli ihan suolanen, mutta pääsipä ainakin fiilistelemään minkä painosia tollaset oli. Jotain voi kertoa se että sitä paitaa ei todellakaan nostanut yhdellä kädellä ihailtavaksi(se oli vielä lasten koko)! Tommonen rengashaarniskahan on pelkkä aluspaita, tohonhan tulee vielä se levy päälle! E: Niin ja eiks noi postimaksut mee just painon mukaan :lol:
Harak linkki 17. kesäkuuta 2006 kello 17.57
Harak 17. kesäkuuta 2006 kello 17.57 linkki No jos ei omat voimat riitä panssarin pitämiseen, niin hankkii vaan hevosen alle. Tietysti nykyritarit käyttävät farkkuja ja nahkatakkeja ja ajavat ajattelevilla urheiluautoilla. Tai siis ainakin 80-luvulla.