Koivuniemen Herra
linkki
25. toukokuuta 2006 kello 15.02
|
Koivuniemen Herra
25. toukokuuta 2006 kello 15.02
linkki
|
Bonuskysymys:
Kuinka paljon mahtuu lunareita säkkiin?
|
Alec
linkki
25. toukokuuta 2006 kello 16.38
|
Alec
25. toukokuuta 2006 kello 16.38
linkki
|
[quote:6360c56e84="Koivuniemen Herra"]Kuinka paljon mahtuu lunareita säkkiin?[/quote:6360c56e84]
Riippuu säkistä :-D
|
Bellad
linkki
25. toukokuuta 2006 kello 19.17
|
Bellad
25. toukokuuta 2006 kello 19.17
linkki
|
Mihin tahansa säkkiin koosta ja koostumuksesta riippumatta mahtuu lunareita Kunnes se on täysi
|
Koivuniemen Herra
linkki
26. toukokuuta 2006 kello 15.08
|
Koivuniemen Herra
26. toukokuuta 2006 kello 15.08
linkki
|
[quote:eb4aadec02]Minun ajeltuihin säkkeihin mahtuu juuri sopivasti[/quote:eb4aadec02]
Juuri tämän halusin tietää. Kiitos! :x
|
Bellad
linkki
27. toukokuuta 2006 kello 6.19
|
Bellad
27. toukokuuta 2006 kello 6.19
linkki
|
Kuhan yrittää passivoittaa oman mielikuvansa paikalleen mokomalla ajatuksella, ja uskooo että se vahviostuu, kun kirjoittaa sen ylös. Taitaapi poloisella olla kassien kanssa ongelmaa. Varmaan joku läpikuultavassa paidassa ja tiukoissa farkkushortseissa kulkeva kaveri tämä, ja edellinen tyhjennyskerta tuonut tullessaan eitoivottua vuotoa kasseihin.
=)
|
Alec
linkki
27. toukokuuta 2006 kello 7.01
|
Alec
27. toukokuuta 2006 kello 7.01
linkki
|
[quote:788c111f2a="Bellad"]...[/quote:788c111f2a]
Mitä, eiks puhuttukkaan säkeistä nyt?!
=)
|
Bellad
linkki
27. toukokuuta 2006 kello 8.58
|
Bellad
27. toukokuuta 2006 kello 8.58
linkki
|
kassi, säkki, bagi, pussi... kunhan kaikki ymmärtää mistä on kyse..=)
|
Alec
linkki
27. toukokuuta 2006 kello 10.29
|
Alec
27. toukokuuta 2006 kello 10.29
linkki
|
[quote:3bb21cab42="Bellad"]edellinen tyhjennyskerta tuonut tullessaan eitoivottua vuotoa kasseihin.
[/quote:3bb21cab42]
Hmm, miten lunarimäärä lasketaan säkistä, joka vuotaa? Kuinka pitkällä aikavälillä liikutaan jos laskee keskiarvon lunareista alussa ja lunareista lopussa. Ja jos säkit on karvaiset niin miten se vaikuttaa vuotoon, mielenkiintoista... =)
|
Bellad
linkki
28. toukokuuta 2006 kello 7.17
|
Bellad
28. toukokuuta 2006 kello 7.17
linkki
|
joku voisi väittää, että tämä aihe on "mielenkiinnoton" ja "loppuun kaluttu", sekä "aiheesta poikennut", mutta jostain syystä tuo vuotavien säkkien ongelma on minusta ihan mielenkiintoista mietittävää.
Periaatteessa jos ajattelee nnahkasäkkiä, on se lujempaa kuin kangassäkki, joten vuoto ei todennäköisesti laajene. Ja jos se on turkissäkki, voi osa kolikoista pysyä pidempään säkissä, kun karvoitus (paksuudesta riippuen) pitää niitä osittain mukana.
Vaan kuinka helposti kangassäkki repeää lisää? ja mitenkä säkkiä kannettaessa kantaja huomaa painonkevenemisen, jos vuoto on suuruudeltaan X..?
Kun sitten päästään tähänasti, niin onko lunarin ja bolgin välillä kuinkasuuri painoero?
Entä lunarin ja kultarahan..?
Tai kultarahan ja pyörän?
ja mitenkä paino/koko muutos vaikuttaa vuotoon..?
tästähän saisi oikein RM taulukon, jossa voisi noppaindikaattiakin käyttää.
|
Alec
linkki
28. toukokuuta 2006 kello 10.26
|
Alec
28. toukokuuta 2006 kello 10.26
linkki
|
Sitten täytyy myös laskea todennäköisyys että kolikot sulloutuvat siten että vuoto lakkaa. Tässä vaiheessa täytyy ottaa huomioon millä välineellä liikutaan eli paljonko säkkiä ravistellaan(tämä vaikuttaa myös vuotoon). Kävely=säkin selässä heiluminen, kärryt=tärähtelyä tai hevonen(kävelyllä ja laukalla eroa)=parhaimmillaan kovaa ravistelua.
Joten:
Y(=rahaa alussa) - X(=vuoto) * a(=kerroin säkin materiaalista) * b(=kerroin rahojen laadusta) * c(=kerroin ravistelusta) * d(=kerroin ajasta) = Z(=rahaa säkissä)
Yllätyskerrointa rahojen sulloutumisesta en saanut tungettua mukaan!
Tässä vaiheessa voin ilmoittaa Koivuniemen Herralle että vastaus piilee Y:N ja Z:n välissä. Jatkamme vastauksen hakua...
|
Bellad
linkki
28. toukokuuta 2006 kello 21.04
|
Bellad
28. toukokuuta 2006 kello 21.04
linkki
|
X on RND muuttuja, joka tulee taulukoidusti.
tyyliin:
01 säkin reikä ei johda vuotoon massan puristaessa säkkiä niin tiivisti kiinni.
02-04 säkin reikä vuotaa 3d6 ajanhetkeä, jonka jälkeen vuoto tukkeutuu tai jää niin ylös että loput rahat säästyy. vuotonopeus 0,03 x d100%/ajanhetki.
05-10 vuotoa tapahtuu 0,05 x d100%/ajanhetki. uusi heitto 3d6 ajanhetken kuluttua.
11-25 vuotoa 0,15 x d100%/ajanhetki, mahdollisuus umpeutumiseen 15% 10 ajanhetken välein. Voimakas tärinä avaa vuodon uudelleen.
26-50 vuotoa 0,5 x d20%/ajanhetki mahdollisuus umpeutumiseen vuodon suuruus x 2%
51-65 vuotoa d6%/ajanhetki
66 vuotoa 0,05(4d10-3d6) x d100%/ajanhetki, ei sulkeudu itsellään.
67-80 vuoto säkin kyljessä, säkistä vuotaa 3d20% sisällöstä 3d100 ajankohdan aikana.
81-89 vuoto pohjassa materiaalikerroin tuplautuu, vuotoa 0,5 x d20%/ajanhetki
90-93 vuotoa 0,05% ajanhetki, joka kertaistuu materiaalin repeämiskertoimen mukaan joka d6 ajanhetken välein.
94-97 vuotoa 0,3x d100%, ja lisäksi repeämiskertoimen mukaan kertaistuminen joka kymmenes ajanhetki.
98-99 vuoto pohjassa, eikä vuoto sulkeudu itsekseen. Vuodon nopeus 0,01% /ajanhetki, joka kaksinkertaistuu joka ajanhetki. Materiaalin repeämiskerroin kertaistaa vuotoa joka kymmeneskierros.
00 d6% vuoto, joka kertaistuu repeämiskertoimen mukaan joka kierros. Vuoto ei pysähdy itsellään. Vuodon ollessa 20% tai enemmän, säkki tyhjenee kerralla. Säkin tyhjenemisen voi huomata vain, jos sitä kantaa kädessään.
Vuodon tukkeutuminen: jos vuodolle ei ole annettu tukkeutumismahdollisuutta, on se 15%-vuodon suuruus/ vuodon suuruuden muuttumis hetki.
Vuodon huomaaminen: vuodon huomaaminen tapahtuu pelisysteeminmukaisesti havainnoimalla seuraavin muutoksin, tai heittämällä seuraavia prosentteja vastaan.
Säkki sylissä/kädessä vast.
2x havainnoimis mahdollisuus, heitto d100:lla 70
säkki selässä
1,35 x havainnoimismahdollisuus. Heitto d100:lla 50
säkki hevosen kupeella tms
0,85 x havainnoimismahdollisuus. Heitto d100:lla 40
säkki vankkurin tms lavalla, jossa kolikoiden kolinan voi huomata.
0,65x havainnoimismahdollisuus. Heitto d100:lla 33
säkki toisen huolehdittavana
0,35 x havainnoimismahdollisuus. heitto d100:lla 20
|
Alec
linkki
29. toukokuuta 2006 kello 6.25
|
Alec
29. toukokuuta 2006 kello 6.25
linkki
|
Okei eli kaava Y-X=Z voidaan nyt muuttaa muotoon Y=Z+X, josta X on jo tunnettu.
Mutta entä yllätystekijät. Täytyy ottaa huomioon että mikäli vuotoheitosta tulee jatkuva vuoto, tarkoittaa se sitä että säkinkantaja jättää peräänsä pitkän vanan rahaa. Tämä vaatisi mielestäni kohtaamistaulukon heittoa huomaako joku rahavanaa ja onko tuo huomaaja: auttavainen(kerää rahat ja palauttaa omistajalle), neutraali(kerää rahat itsellee) vai ilkeä(kerää rahat ja käy ryöstämässä vielä loputkin).
Tämä random tekijä saattaa vaikuttaa suuresti säkin sisältöön, joko täyttämällä sen uudestaan tai tyhjentämällä kokonaan.
Tuo täytyisi sisällyttää vuotoheittoon, esim. yli viidenkymmenen heitto vaatii myös kohtaamistaulukkoheiton.
|
Bellad
linkki
29. toukokuuta 2006 kello 7.46
|
Bellad
29. toukokuuta 2006 kello 7.46
linkki
|
tuossa olet kyllä ihan oikeilla jäljillä, ja jos tilanteen jättäisi ihan PJ:n varaan, voisi tilanne generisoitua pelaajaporukkakohtaiseksi tavaksi, mutta sitähän me emme halua, emmehän..?
eli siis, mielestäni yksinkertainen ratkaisu tuohon olisi:
parittomilla luvuilla kerääjä on neutraali, ja parillisilla ystävällinen, paitsi heitettäessä tuplat (11,22,33,44,55,66,77,88,99,00) kerääjä on pahansuopa.
Tässä oletetaan että pudonneet kolikot löytää aina joku, ja seuraavaksi sitten onkin taulukoituna, että kuinka kauan huomaamiseen menee, ja sen riippuvuus paikasta, jossa vuotoa tapahtuu.
asutuskeskus: päivä/ilta/yö/aamu
pari tulta: heitto -3/-4/-10/-1
majatalo ja pari tulta: heitto +0/-2/-5/+1
perähikiän tuppula: +3/+2/+0/+4
minimaalinen kylä +7/+3/+0/+6
kylänkorvike +9/+4/+2/+7
kylä +11/+5/+4/+9
suurehko kylä +15/+10/+7/+11
pieni kaupunki +15/+12/+10/+10
kaupunki +17/+14/+12/+11
suuri kaupunki +20/+15/+14/+12
valtaisa kaupunki +20/+17/+15/+13
metroboli +20/+18/+16/+14
linna ympäristöineen +5/+4/+2/+4
viljelysseutu 0/+1/-7/+4
rajatorni tms +2/+1/+1/+2
vuoristokylä +2/+3/-10/+4
paimentolaisseutu +2/+2/-10/+4
kaivoskäytävät +4/+4/+4/+4 (kääpiöillä rotukerroin 5)
metsät -4/-6/-16/-6
sade:
tihkusade -4
sade -8
rankkasade -16
monsuunisade -24
piiskaava myrsky -26
pitkään jatkunut sade -4/päivä
talvisaikaan lumisade 2x, rakeet 1,5x, räntä 1,35x
pakkanen:
kevyt pakkanen -1
kova pakkanen -7
epätavallisen kylmää -14
hanki:
kevyt lumikerros: -1
paksu hanki -2d6
paksu pehmeä hanki -25
Heitto tapahtuu d100:lla, ja tulos muutoksen jälkeen kertoo jakajan. Jakaja on sadasosia, jolloin maksimi on 100. Negatiivinen lukema tarkoittaa sitä, että jakaja on suuruudeltaan alle 1/100, jolloin negatiiviseksi mennyt lukema (esim -15) vähennetään 1/100:sta 15 tuhannesosaa, eli saadaan 0,85/100
Tällä jakajalla jaadaan 1 ajanhetki. Eli jos jakaja on 100/100, huomaa putoamisen hetimiten välittömästi joku EPH (PH:t heittää ihan omia heittojaan pelin normi sääntöjen mukaan). Ja taasen -15/100 tarkoittaa että jakaja on 0,0085 eli joku huomaa rahat vasta 117 ajanhetken kuluttua.
Mitä kauemmin ensimmäiseen havaintoon rahoista kuluu, sitä todennäköisemmin vain osa rahoista löytyy, ja sitä todennäköisemmin löytäjä pitää rahat, eikä yritä löytää syystä tai toisesta rahojen pudottajaa.
|
Alec
linkki
30. toukokuuta 2006 kello 10.30
|
Alec
30. toukokuuta 2006 kello 10.30
linkki
|
[quote:c194cb506f="Bellad"]parittomilla luvuilla kerääjä on neutraali, ja parillisilla ystävällinen, paitsi heitettäessä tuplat (11,22,33,44,55,66,77,88,99,00) kerääjä on pahansuopa.[/quote:c194cb506f]
Tuossa tulee myös hyvin vaikeusluokat. 11=yksi peikkolainen kerää kolikot ja koittaa jos säkinkantajalta lohkeaisi muutama lisää. 00=Rahat huomaa sotaan marssiva peikkoarmeija, jolla pientä rahapulaa...
Okei eli tähän mennessä ollaan päästy siihen että säkkiin mahtuu rahaa, riippuen sen koosta. Asiaan vaikuttaa kuitenkin radikaalisti mikäli säkki vuotaa. Tällöin joudutaan huomioimaan onko säkki karvainen, kuinka paljon sitä ravistellaan ja ketä löytää pudonneet rahat. Jokaiseen sivutekijään löytyy läjä lisätekijöitä. Myös aikajana, jolla tämä tapahtuu on tärkeä.
Mitäs me ollaan unohdettu? Säkkiin ei meinaan noin vaan rahaa laiteta, oikeastaan säkinkanto alkaa olla todella vaarallista puuhaa ja mahdollisesti sitä jopa kannattaa alkaa välttämään!
|
Bellad
linkki
30. toukokuuta 2006 kello 12.54
|
Bellad
30. toukokuuta 2006 kello 12.54
linkki
|
herääkin enään kaksi kysymystä.. Voiko tätä soveltaa millaisilla muutoksilla reppuun?
ja miksi tuntuu siltä, kuin tämä sangen mielenkiintoinen asia ei kiinnostaisi ketään muuta..? =(
|
Alec
linkki
30. toukokuuta 2006 kello 16.09
|
Alec
30. toukokuuta 2006 kello 16.09
linkki
|
[quote:1d7b22648b="Bellad"]herääkin enään kaksi kysymystä.. Voiko tätä soveltaa millaisilla muutoksilla reppuun?[/quote:1d7b22648b]
:lol: , sehän on sitten täysin eri asia ja vaatii täysin omat taulukot.
[quote:1d7b22648b="Bellad"]ja miksi tuntuu siltä, kuin tämä sangen mielenkiintoinen asia ei kiinnostaisi ketään muuta..? =([/quote:1d7b22648b]
Hmm, ammuttiinkohan me vähän yli...OR NOT! Me kasataan nää kaikki taulukot vielä yheks kirjaks ja julkastaan uusi osa Rolemasteriin! Nimeksi vois tulla tyyliin Maailman turhimmat taulukot-kirja! Sitä kaytetään hyväksi esim. sankarihahmon luutattua hirveä aarre ja lähdettyä talsimaan kohti lähintä kaupunkia. PJ kysäisee "missäs sää pidät noita aarteita", johon palaaja vastaa "säkissä tietenki". PJ:n kulmakarvat nousevat pystyyn hänen tokaistessaan "No sehän vaatii heiton säkinkantotaulukosta!!!".
ROLL
"Okei ensinnäkin sun säkkis vuotaa...btw, onko sun säkkis karvanen?"
|
Kreifi
linkki
30. toukokuuta 2006 kello 19.28
|
Kreifi
30. toukokuuta 2006 kello 19.28
linkki
|
[quote:3e369a814a="Koivuniemen Herra"]Bonuskysymys:
Kuinka paljon mahtuu lunareita säkkiin?[/quote:3e369a814a]42?
|
Bellad
linkki
31. toukokuuta 2006 kello 2.09
|
Bellad
31. toukokuuta 2006 kello 2.09
linkki
|
ALec: en kai minä nyt näin paljoa näkisi vaivaa jonkin "turhimmat taulukot" kirjan vuoksi.
Nimen on oltava hienostunut, myyvä ja iskevä.
Esim: "RM - True Life Reality Compendium, Throw more reality in your games"
|
Alec
linkki
31. toukokuuta 2006 kello 10.03
|
Alec
31. toukokuuta 2006 kello 10.03
linkki
|
[quote:04394afff4="Bellad"]"RM - True Life Reality Compendium, Throw more reality in your games"[/quote:04394afff4]
Loistavaa, juuri noin. Sitten on myös ehdotonta että kirja kootaan Rolemasterille tyypillisestä materiaalista eli viikon käytön jälkeen kirjan joka ikinen sivu repeää irti kannesta! Myyntikikkana voisimme käyttää ilmaista teippirullaa jokaiselle kirjan ostajalle!
:-D
|
Bellad
linkki
31. toukokuuta 2006 kello 12.05
|
Bellad
31. toukokuuta 2006 kello 12.05
linkki
|
Arvaas muuten, miten itse aikanani moisen repeämisen ehkäisin...? =) niittasin pitkillä niiteillä selkämyksestä lävitse, niin eipä ole yksikään teos revennyt (ei ainakaan silloin, kun minulla olivat. Nyt on jo kaikki myyty tai poltettu).
Teoksen koostumus olisi lähinnä:
[b:bc6c125ff1] alkulööperi [/b:bc6c125ff1], jossa kerrotaan kuinka paljon muuttujia, ja koekaniineja on käytetty taulukoiden tulosten muokkaamiseen, ja mitenkä haastavissa luonnonoloissa taulukon todennäköisyyksiö on testattu.
[b:bc6c125ff1]taulukot[/b:bc6c125ff1] joita on säkinkantoon, repunkantoon, arkunkantoon, kankaaseenkäärityn tavaran kantoon, irrallisten tavaroiden kantamiseen, kannonkantamiseen, kukkaron kantamiseen, flunssan eteneminen, kasvillisuuden menestyminen kasvualustallaan, päähineen vaikutus taisteluun, päähineen vaikutus charm pohjaisiin asioihin, mehiläistenmäärään pohjaituva hunajan löytyminen, todennäköisyys jolla myynnissä olevan kirjan sisältö on lööperiä ja asiakas maksaa turhasta, karhujen kiukustumistaulukko, D6 noppiin pohjautuva kamasutra, hygieenian vaikutus matkalla, hampaiden reikiintymistaulukko, haavojen arpeutumistaulukko, telttakankaan vedenpitotaulukko, yöunien mukavuus taulukko, yöunien mukavuuden vaikutus hahmon toimintaan, addictiotaulukko, slangisanojen/sanontojen iskostuminen hahmoihin/hahmoista taulukko, kutiamistaulukko, känsätaulukko, rakkojen muodostumistaulukko, veden puhtaustaulukko, pimeässä nähtävien harhanäkyjen taulukko.
[b:bc6c125ff1]17 uutta loitsulistaa[/b:bc6c125ff1] siinähän se
[b:bc6c125ff1]9 uutta ammattia[/b:bc6c125ff1] johan tuossa.
[b:bc6c125ff1]7 uutta artifact itemiä ja 192 uutta itemiä[/b:bc6c125ff1] ja yrtit päälle.
[b:bc6c125ff1]optionalsrulez[/b:bc6c125ff1]
[b:bc6c125ff1]made up[/b:bc6c125ff1] lähdeluettelo
|
Olorin
linkki
31. toukokuuta 2006 kello 14.16
|
Olorin
31. toukokuuta 2006 kello 14.16
linkki
|
lol
Moar plz.
Eiköhän jonkun moderaattorin olisi aika, erottaa tämä omaksi ketjukseen. :wink:
|
humis
linkki
1. kesäkuuta 2006 kello 6.19
|
humis
1. kesäkuuta 2006 kello 6.19
linkki
|
Hitto että haluisin useet noista taulukoista :-D
|
Bellad
linkki
1. kesäkuuta 2006 kello 6.22
|
Bellad
1. kesäkuuta 2006 kello 6.22
linkki
|
=) Toivonmukaan ei juuri nuo viimeisenä mainitut ammatti ja taikuus listat..? :-o
no, ei sitten muuta kuin tuumasta toimeen, jos kerran jo yksi asiakaskin valmiina..=)
|
Alec
linkki
1. kesäkuuta 2006 kello 7.37
|
Alec
1. kesäkuuta 2006 kello 7.37
linkki
|
Uutena ammattina on pakko olla Säkinkantaja! Tuo luotettava kumppani, jolle muut uskovat säkinkannon tärkeän tehtävän.
Uusia kykyjä:
Parsi säkki
Karvan nyppiminen säkistä
Kanna säkkiä tärisyttämättä
Uusi ominaisuus:
Säkki berserkki (kanna säkkejä kolminkertainen määrä omaan painoon nähden)
Alkuun uusi loitsulista:
Säkin hoito
1:taio solmu parsinnan päätteeksi
-
3:pysäytä pieni vuoto
-
5:kasvata säkille karvat
-
9:pysäytä keskikokoinen vuoto
-
14:Muuta kangassäkki nahkaiseksi
-
17:pysäytä massiivinen vuoto
-
20:Puhu säkille
-
25:Kasvata säkille jalat
-
30:Herätä säkki henkiin
-
50:Arvioi paljonko säkkiin mahtuu lunareita
Lisäominaisuus:
Katoa yöhön muiden kumppaneiden säkkien kanssa
|
Bellad
linkki
1. kesäkuuta 2006 kello 9.42
|
Bellad
1. kesäkuuta 2006 kello 9.42
linkki
|
humis
Valtija (admin)
Sopiiko muuten kysyä, että mitkä taulukoista olisivat mielenkiintoisia..? =)
|
humis
linkki
2. kesäkuuta 2006 kello 9.53
|
humis
2. kesäkuuta 2006 kello 9.53
linkki
|
No kiinnostaa verrata arkunkanto, säkinkanto, kankaaseen käärityn tavaran kanto ja kannonkanto taulukoita, koska siitähän saa olennaista tietoa maailman luonteesta.
Sit samoille periaatteilla:
kasvillisuuden menestyminen kasvualustallaan
päähineen vaikutus taisteluun
päähineen vaikutus charm pohjaisiin asioihin
mehiläistenmäärään pohjaituva hunajan löytyminen
karhujen kiukustumistaulukko
D6 noppiin pohjautuva kamasutra
hygieenian vaikutus matkalla
telttakankaan vedenpitotaulukko
yöunien mukavuus taulukko
öunien mukavuuden vaikutus hahmon toimintaan
slangisanojen/sanontojen iskostuminen hahmoihin/hahmoista taulukko
veden puhtaustaulukko
pimeässä nähtävien harhanäkyjen taulukko.
Eli aika pitkälli aika kaikki :)
|
Marcus Maximus
linkki
2. kesäkuuta 2006 kello 18.49
|
Marcus Maximus
2. kesäkuuta 2006 kello 18.49
linkki
|
Briljanttia! Briljanttia! :P
|