Vanha foorumi

Takaisin

Wanha kunnon KOK 18

RuneQuestin säännöt
Koivuniemen Herra 11. toukokuuta 2006 kello 18.41
Kirjoittaja Viesti
Koivuniemen Herra linkki 11. toukokuuta 2006 kello 18.41
Koivuniemen Herra 11. toukokuuta 2006 kello 18.41 linkki Muistatko vielä vanhan KOK 18-barbaarisi? Tuo takavuosien kapakoiden kauhu ja kaikkien pelkäämä pikkujättiläinen nykytutkimusten valossa tosiaan oli varsinainen luonnonoikku. Jos pelaaja ei hyväksy hahmonsa olevan armottoman "tukeva", voi pelinjohtajan olla hyvä kehitellä tälläiselle körmylle oma osumataulukko. Katselkaa ja ihmetelkää: Painoindeksi = Paino / (pituus x pituus) eli Pituus = neliöjuuri( paino / painoindeksi) Painoideksiarvot 19-24 ovat normaalipainoa esittävät luvut. Katsomme RQ Pelaajan kirja -lehdestä sivulta 27 KOK-vastaavuustaulukosta KOK:lle massan: 129kg. Sijoitamme 129kg ylläolevaan kaavaan. Pituus = neliöjuuri( 129 / 19 ) = [b:8ab9be0354]2,61[/b:8ab9be0354] metriä! Varsinainen nuolimagneetti, olettaen että barbaari on ihannepainossaan. Jos hahmo on vielä alipainoinen niin pituutta tulee vain lisää. [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Pershing_Wadlow]Tästä vertauskohde[/url]
Bellad linkki 11. toukokuuta 2006 kello 20.20
Bellad 11. toukokuuta 2006 kello 20.20 linkki ... Mielestäni tuollainen ei oikein ole kovin fiksusti suoraan muunnettavissa mihinkään suuntaan.. KOK vastaavuustaulukko on mielestäni idiootein keksintö koko sääntöviritelmässä. Jos KOK kertoo pituutesi, painosi, kengännumerosi, kehosi kestävyyden, rakenteesi yms, on se jo vähän... no hmm.. hölmöä.. Tuollaiseen Pituuden määrittämiseen pitäisi huomioida niin paljon muutakin kuin jokin hölmö painoindeksi. Lihaksien painaessa 4x läski, on voimakkaiden painoindeksit aina lihavan ja sairaalloisen lihavan puolella. Eli jos jossain RQ:ssa rupeaa miettimään pituuksia hahmoille, niin paljon fiksumpaa heittää jotian päästään, kuin alkaa jollain kaavalla laskemaan. Tuollaisessa pitäisi miettiä, että mitenkä hahmon VMA ja RR vaikuttavat, ja vaikuttaako NPP, ja ULK mitenkään, jne... itse en ainakaan mieltäisi, että kukaan ihminen edes Gloranthassa olisi 2,61m pitkä joka 36 kerta, tai että vastavuoroisesti jokainen hahmo, jolla KOK on yli 7 on läskejä. Siksipä hahmojen pituus ja paino on heitetty hatusta välittämättä juurikaan ominaisuuksista. Tokihan, jos omissa peleissä haluaa jotain tuontyylistä käyttää, niin ihan vapaasti, mutta itse olen moista ideaa vastaan rajattomasti.
Alec linkki 12. toukokuuta 2006 kello 6.22
Alec 12. toukokuuta 2006 kello 6.22 linkki Tuo painoindeksi kusee aina mikäli ihmiseltä löytyy paljon lihasmassaa, esim. pitkät jäkispelaajat painavat juuri tuollaiset 120 Kg. Meillä on hahmon ulkomuoto katsottu aina VMA:n, R-R:n ja KOK:n yhdistelmästä. Eli mikäli KOK on suuri (15-18 ), tällöin suuri R-R ja edes kohtalainen VMA tarkoittaa että kaveri on jonkun verran normaalia pidempi "kaappi". Mutta mikäli R-R olisi surkea (alle 10) tarkoittaisi se että paino tulisi läskistä ja hahmo olisi ylipainoinen. Mikäli taas KOK ja R-R olisivat suuria mutta VMA surkea, hahmo olisi järkyttävän pitkä kukkakeppi.
Koivuniemen Herra linkki 12. toukokuuta 2006 kello 16.25
Koivuniemen Herra 12. toukokuuta 2006 kello 16.25 linkki Noh, noh. Vitsihän tämä vaan oli.
Alec linkki 12. toukokuuta 2006 kello 20.06
Alec 12. toukokuuta 2006 kello 20.06 linkki Vitsi toki, mutta silti piti sisällään tuon mahdollisen keskustelun siemenen, esimerkiksi liittyen toiseen ketjuun jossa puhuttiin parhaimmasta alusta hahmolle jakamalla 80 pojoa. Siinähän laskeskeltiin että parhain aloitus kunnon powerpelityksellä menisi tyyliin VMA ja R-R 6 sekä KOK 18. Hyvän koulutuspohjan tuosta saisi hahmolle, mutta ainakin meidän peleissä tuo tarkoittaisi hyvin ylipainoista hemmoa. Hyvä tapa päästä aina silloin tällöin näpäyttämään moista powerpelaajaa kertomalla aina välillä miten hahmo ei edes mahdu kapakan ovesta sisään :lol: .
Chividal linkki 13. toukokuuta 2006 kello 10.28
Chividal 13. toukokuuta 2006 kello 10.28 linkki Niin. Paljonkas tuolle Robert Waldowille tulisi KOK-vastaavuustaulukon mukaan kooksi? Artikkelissa kerrotaan, että hän painoi 222kg :D Ja miettikääpäs tuon pituinen kuin kuvassa, mutta että painaisi puolet kyseisestä herrasta. Siinäpä hurja barbaari :lol:
Alec linkki 13. toukokuuta 2006 kello 10.32
Alec 13. toukokuuta 2006 kello 10.32 linkki [quote:862d0e413b="Chividal"]Ja miettikääpäs tuon pituinen kuin kuvassa, mutta että painaisi puolet kyseisestä herrasta. Siinäpä hurja barbaari[/quote:862d0e413b] PJ joutuisi vaatimaan näppäryysheittoja pikkasen tuulisemmalla kelillä :lol:
Harak linkki 19. kesäkuuta 2006 kello 14.19
Harak 19. kesäkuuta 2006 kello 14.19 linkki Alkuaikoina kaikki taistelijat omasivat KOK 18 ja velhot saman verran älyssä. Nykyään yritämme vältellä tälläisia ääritapauksia ja sijoittelemme ne hyvät ominaisuudet sinne 14-17 paikkeille.
Ripper linkki 28. elokuuta 2006 kello 23.40
Ripper 28. elokuuta 2006 kello 23.40 linkki Se paino indeksihän kusee ääripäissä. 1800 luvulla tehty juttu ... Olen joskus ihmetellyt, että miksi siinä on potenssina 2 (eikä 3 - oletettu avaruudellisten ulottuvuuksien lkm). Ilmeisesti rasvaprosentti mittaukset tukevat 2n valintaa 3n sijaan keskiverto ihmisillä (silti veikkaan, että vielä parempi olisi joku luku 2n ja 3n väliltä). KOK on mielestäni parempi käsittää pituutena (eikä painona vaikka ohejekirja niin sanookin). KOK iskunopeus tulee pituudesta, joten suuri kokoisen on pakko olla pitkä. Kokoa ei voi muuttaa - painoa voi, mutta pituutta ei. Vahinkomuutoksessa KOK osuus voitaisiin tulkita vipuvartena. Siis itse tulkitsisin VMA 6 KOK 18 honkkelina: http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/w/player/194176_CROUCH_Peter.html Jos haluaa ylipainoisen hahmon, voi hahmon vararenkaat tulkita ylimääräisenä encinä (ei ehkä yksi yhteen, koska oma vararavinto on helpompaa kantaa kuin repussa kulkeva). Pelattiin toisen PJn johdolla kääpiö peliä (ei nyky Gloranthaan), jossa kaikilla oli joku disadvantage. Yhdellä oli juuri lihavuus. Sillä oli kamoissa 10enc läskiä (jonka se siis joutui koko ajan kantamaan). Minulla oli äärimmäinen veden pelko. Kaikki kääpiöt pelkäsivät vettä jonkun verran, minun saattoi joutua katatoniseen tilaan jokea lähestyttäessä tai rankkasateen alkaessa ...