Vanha foorumi

Takaisin

Dracolisko asiaa

RuneQuestin säännöt
Pallopää 10. maaliskuuta 2006 kello 16.32
Kirjoittaja Viesti
Pallopää linkki 10. maaliskuuta 2006 kello 16.32
Pallopää 10. maaliskuuta 2006 kello 16.32 linkki Annatteko pelaajien pelata(tai pelaatteko itse) naisia? Minun mielestäni se on "hiukkasen" epäreilua, kun ne eivät käytännössä koskaan kuole. Toinen kyssäri: Kuinka kauan teillä kestää kehittää muija esim. scoutista warrior(tai nokka)muijaksi?
alamolo linkki 10. maaliskuuta 2006 kello 23.06
alamolo 10. maaliskuuta 2006 kello 23.06 linkki Peliajassa n. 20 vuotta. Realiajassa n.ikuisuus. Eipä oo paljon nai sia ollu pelissä ja ne jotka on ollu ni on ollu jo valmiiks sotureita. Tietysti vois joskus vaikka pitää oikeen nais kampanjan. Sillon se olisi järkevää alottaa tiedustelijasta. Mutta naisen kehitys on niin pitkä tapahtuma että taidan sen kuitenkin unohtaa.
Pallopää linkki 11. maaliskuuta 2006 kello 6.12
Pallopää 11. maaliskuuta 2006 kello 6.12 linkki Joo, minunkin mielestäni olisi viisainta aloittaa soturista, että ne ei ois liian heikkoja. Mutta eikö se ole vähän epäreilua kun ne kuolee vasta kun ne ovat oikeita lohareita(pieniä sellaisia, jos verrataan tosilohareihin). Ps. Kuinka monta kertaa itse annatte(tai pj antaa) muijan kuolla?
Alec linkki 11. maaliskuuta 2006 kello 10.25
Alec 11. maaliskuuta 2006 kello 10.25 linkki Onks joku oikeesti pelannu naista joskus? Luulis et tommosel olis aika tylsä pelata, ellei ny oo se hallitsija, joka sit voi jo vähän tehdä mitä ite huvittaa. Täytyy myöntää et ei oo kukaan meijän peliporukasta koskaan pelannu moista ja ainoastaan pari hahmoa on kohdannu muijan!
Olorin linkki 11. maaliskuuta 2006 kello 11.58
Olorin 11. maaliskuuta 2006 kello 11.58 linkki Kannattaa myös muistaa naisten sielunmaailma olevan niin suuresti erilainen kuin ihmisten, että pelaaminen on oikeasti vielä hankalampaa kuin mitä luulisi. Siksi naisia ei suositellakaan pelihahmoiksi. Ei vaikka se munchkinpelaaja kuinka haluaisi, ovathan Soturit melkoisen kovia jössejä.
Pallopää linkki 11. maaliskuuta 2006 kello 12.58
Pallopää 11. maaliskuuta 2006 kello 12.58 linkki Millä tavoin erilainen? Mutta miten noille muijille saadaan ne loitsut? Siis monellako pisteellä ne niitä saa.
Ugly Psycho linkki 11. maaliskuuta 2006 kello 13.12
Ugly Psycho 11. maaliskuuta 2006 kello 13.12 linkki Jokaisella mahdollisella tavalla mitä kuvitella saattaa erilainen. Naiset ovat kaikkien kuvausten mukaan niin häyhöä porukkaa, ettei toimista ulkopuolinen löydä logiikkaa parhaalla tahdollakaan. Ei mitenkään soveltuvin PH-sukupuoli, todellakaan. Minä en ainakaan päästäisi Muijan rattiin ketään.
Vesa linkki 11. maaliskuuta 2006 kello 13.56
Vesa 11. maaliskuuta 2006 kello 13.56 linkki Näinhän se on, että naiset ovat ehkäpä Gloranthan "oudoin" sukupuoli jos tuota termiä sallitaan käytettävän. Taisihan itse Gregkin sanoa ettei ole koskaan laskenut ketään pelaamaan porukassaa "aitoa" naista, taikka veijaria. Pelaajahahmoksi lähinnä, siis jos Gloranthassa pelailee, sopisi juurikin lohikäärmetiensä hylännyt ns. lainsuojat nainen, joka on menettänyt uudelleensyntymiskykynsä ja ilmeisesti sen kehityskaari on muutenkin pysähtynyt sille tasolle, millä se oli hylätessään lohikäärmeellisen maailmankatsomuksensa.
Spinosar linkki 12. maaliskuuta 2006 kello 22.47
Spinosar 12. maaliskuuta 2006 kello 22.47 linkki Pelissä on ollut nais tausta-/sivuhahmo pitkän aikaa. Mielenkiintoinen olento. Levottomuutta herättävä. Vaarallinen.
Northstar linkki 19. maaliskuuta 2006 kello 7.24
Northstar 19. maaliskuuta 2006 kello 7.24 linkki Jossain sääntöversiossa ainakin olikin juttu, että jos jostain syystä päädytään nais PH:ksi niin sen tulisi aina olla "lainsuojaton". Elikkä tarkoittaa juurikin sitä henkiin uudelleenheräämisen menetystä. Syystä, että muijat ovat todella erilaisia ja tämmöinen "lainsuojaton" voisi jossakin määrin edes olla semmoinen minkälaisena pelaaja sillä voi pelata. Jos taas ajattelee, että kyllähän [i:32ea2c5708]minä minä minä[/i:32ea2c5708] osaan pelata muijaa niin tuskinpa, yhtä helppoa olisi sitten varmaan pelata Juggeria (kts. [i:32ea2c5708]Gloranthan olennot ja salaisuudet[/i:32ea2c5708]), se vasta kova "hahmo" olisikin. Muutenhan koko idea sukupuolesta murenee käsiin jos nekin ovat ihmismäisiä minkälainen se väistämättä pelaajan toimesta on, paitsi jossakin hyvin lyhyessä episodissa, kuten vaikka "munien puolustaminen", jossa vain puolustetaan syntymättömiä munia naissoturilla satunnaisen hyökkäyksen ajan ja hyökkäyksen jälkeen episodi ja hahmo on ohi. Tuskin kukaan jaksaa pelata sitä, että nyt se oma jässikkä vain seisoo ja seisoo ja vieläkin se seisoo vartioimassa munia.
Tanan linkki 19. maaliskuuta 2006 kello 20.13
Tanan 19. maaliskuuta 2006 kello 20.13 linkki [quote:6a03c4111c="Northstar"]Elikkä tarkoittaa juurikin sitä henkiin uudelleenheräämisen menetystä. Syystä, että muijat ovat todella erilaisia ja tämmöinen "lainsuojaton" voisi jossakin määrin edes olla semmoinen minkälaisena pelaaja sillä voi pelata.[/quote:6a03c4111c] Miksi ihmeessä juuri hahmon kuolemattomuus aiheuttaa ongelmaa? Miksi siisti hahmoidea pitää vesittää, jollain tyhmällä ja epäsankarillisella asialla? Pitäisin tätä "pakollista lainsuojattomuutta" samana kuin jos pelinjohtaja määräisi, että jokainen PH humakti on sängynkastelija. Minusta naiset ovat haaste osaavalle pelinjohtajalle. PJ joutuu kehittämään muitakin motivaatioita ja juonenkoukkuja hahmoille kuin sen iänikuisen kuolemanpelon (voidaan tietysti kysyä onko tämä RQ:n designer's intentin mukaista). Onko tämä sinusta enemmän tarinankerronnallinen vai pelitekninen ongelma? [quote:6a03c4111c="Northstar"]Muutenhan koko idea sukupuolesta murenee käsiin jos nekin ovat ihmismäisiä minkälainen se väistämättä pelaajan toimesta on, paitsi jossakin hyvin lyhyessä episodissa, kuten vaikka "munien puolustaminen", jossa vain puolustetaan syntymättömiä munia naissoturilla satunnaisen hyökkäyksen ajan ja hyökkäyksen jälkeen episodi ja hahmo on ohi.[/quote:6a03c4111c] Olen syvästi pahoillani, että kaikki tuntemasi pelaajat ovat kelvottomia roolipelaamaan naisia :roll:. Ehkäpä sinun pitäisi löytää parempia pelaajia tai puhua enemmän pelaajiesi kanssa. [quote:6a03c4111c="Northstar"]Tuskin kukaan jaksaa pelata sitä, että nyt se oma jässikkä vain seisoo ja seisoo ja vieläkin se seisoo vartioimassa munia.[/quote:6a03c4111c] Huoh. Pelinjohtaja joutuu tietysti kehittämään jonkinlaisen sikasiistin metaplotin, jonka verukkeella em. nainen lähetetään suorittamaan jotain tuikitärkeää tehtävää. Sattuuhan tavallisille seikkailijoillekkin kaikenlaista outoa ja ihmeellistä. [quote:6a03c4111c="Northstar"]Taisihan itse Gregkin sanoa ettei ole koskaan laskenut ketään pelaamaan porukassaa "aitoa" naista, taikka veijaria.[/quote:6a03c4111c] All hail teh Great Greg! Vaikka mies on selvästi miettynyt asioita ahkerasti, tällaiset kommentit murentavat hänen nerokkuuttaan minun silmissäni todella tehokkasti. Jos minulla on luottamusta pelaajiini, että he osaavat (minun mielestäni) pelata uskottavia naisia (minun) Gloranthassani, niin en näe mitään syytä, miksi (minun) pitäisi periaatteellisella tasolla kieltää niiden käyttö. Voisin olla jopa hiukan loukkaantunut jos oma PJ:ni kieltäisi minulta siistin naisen pelaamisen, sillä verukkeella, että en osaisi tehdä sitä (hänen) Gloranthanssa oikein. [quote:6a03c4111c="Northstar"]Pelaajahahmoksi lähinnä, siis jos Gloranthassa pelailee, sopisi juurikin lohikäärmetiensä hylännyt ns. lainsuojat nainen, joka on menettänyt uudelleensyntymiskykynsä ja ilmeisesti sen kehityskaari on muutenkin pysähtynyt sille tasolle, millä se oli hylätessään lohikäärmeellisen maailmankatsomuksensa.[/quote:6a03c4111c] Kuinka hankalaa on muka pelata tätä ihmeellistä "lohikäärmellistä maailmankatsomusta"? Ollaan hiljaa, tarkkailaan ihmisiä, heitetään buddhalaisia one-linereita draamallisesti hyviin kohtiin, ei pelatä kuolemaa, tuodaan oma moraali korostetusti esiin kiistatilanteissa jne... Lisäksi roolipelausta auttaa myös se, että naisista on kirjoitettu verrattain vähän fluffia Gloranthaan.
Alec linkki 19. maaliskuuta 2006 kello 21.38
Alec 19. maaliskuuta 2006 kello 21.38 linkki Saa kyllä olla aika kokenu pelaaja, jos naisen ottaa PH:ksi. Tottakai melkein mitä vaan sukupuolta voi pelata, kunhan pelaaja pelaa hahmoa sen kulttuurin mukaisesti ja vielä touhussa olisi joku maku mukana(esim. vaikka koiralla pelaaminen ei välttämättä olisi paras mahdollinen idea). Itse PJ:nä voisin antaa muijan pelattavaksi, mikäli tietäisin että pelaaja pystyy hoitamaan homman, kuitenkin kotiläksynä saisi pelaaja opiskella kunnolla nais-kulttuurin. Mutta mikäli pelaaja selaa rotuja läpi ja pysähtyy naisaukeamalle todeten "hitto nää on kovia jässiköitä, mä haluun tällasen!", ni forget it vaan! Mikäli pelaajan toimet ei kuitenkaan pysyisi lapasessa, ni hahmo pois ja nopeasti, ettei mee muijien myyttinen maine ihan kokonaan pilalle :wink: !
Kreifi linkki 20. maaliskuuta 2006 kello 2.35
Kreifi 20. maaliskuuta 2006 kello 2.35 linkki Tanani paukutti pirun fiksua tekstiä ja olen pelaajana että pelinjohtajana ihan samoilla linjoilla. Kaikki on sallittua, asioista on vain sovittava. Ja mitä tulee pelkkään seisomiseen, niin jo on mainittu erilaiset reissut ja tehtävät, kyllä naisillekin sellaisia löytyy. En tiedä naiskulttuurista kovinkaan paljon (onko siitä edes hirveästi materiaalia?), mutta jo heimon parin kesken saa aikaan hyviä (sisä)poliittisia seikkailuita. Tämän lisäksi voidaan kaivaa jotain rajaloukkauksia, kriisejä/ongelmia muiden sukupuolten kanssa... Mielikuvitus on rajana, kysehän on kuitenkin roolipeleistä. Jotenkin tuntuu kuin osa ajattelisi, että naiset ovat täysin eristyksissä, kukaan ei ymmärrä niitä (ei edes perkele pelinjohtaja, kukaan ei osaa pelata niitä!), mutta jo pienellä hyppäyksellä King of Dragon Pass -PC-peliin löytyy naisia, jotka ovat yhteyksissä muihinkin kuin omaan sukupuoleensa. Sieltäkin voi poimia hiukan seikkailuideaa näille liskoille. Itse asiassa, naisen pelaaminen Dragon Passissa on aivan loistava idea, luulisi olevan toimintaa, tapahtumia ja paljon seikkailumahdollisuuksia. Alueellahan on on vaikka mitä aktiviteettiä. Jos haluaa itsellensä naisen näköisen hahmon, joka vetää perinteistä seikkailua (hae se rubiini, saat lunarin) tai jotain muuta mikä ei niin hyvin sovi naiskulttuuriin, niin sitten voi tietty ottaa sen lainsuojattoman, mutta en missään nimessä sulkisi pois mahdollisuutta pelata ihan aitoa naista. Ja jos joku pelkää hirveästi oman Gloranthansa menevän pilalle sen takia, että naisia pelataan, niin voihan sitä aina ottaa käyttöön rinnakkaisulottuvuudessa olevan Gloranthan. Me pelasimme joskus näin (tosin maailma ei ollut Glorantha), kun oli kaksi pelinjohtajaa ja vuorottelimme, emmekä halunneet, että maailma menee sekaisin toisen tekemisistä. Sattuipa vaan olemaan kaksi maailmaa. :P Niin ja mitä nyt tulee muijien taikuuteen (en muista miten toimii, eikä kirjat ole tässä käsillä), niin siitähän ei kannata ottaa kovinkaan paljon painetta, sillä naisethan eivät pahemmin käytä sitä taikuuttaan. Sehän hidastaa henkistä kehitystä ja silleen. Kai sen käyttäminen tulee kyseeseen munien puolustamisen yhteydessä(?). Muistaakseni oli niin, että monasti nainen jopa kuolee mielummin kuin käyttää taikuutta. Heräsipäs mielenkiinto. :P Olen aina tykännyt naisista ja käyttänytkin niitä kampanjassani muutamiakin kertoja. Juuri viimeeksi ne tulivat ja pistivät yhden kyläpahasen matalaksi, oli nääs vähän riitoja. :) Mutta mutta, olisikos noista muijistsa materiaalia jossakin?
Northstar linkki 20. maaliskuuta 2006 kello 19.10
Northstar 20. maaliskuuta 2006 kello 19.10 linkki [i:09167cea38]Tanan[/i:09167cea38]in kannattaisi nyt ottaa silmä käteen ja lukea tekstiä hiukan huolellisemmin läpi mitä siinä itse asiassa sanotaan... Ehkä se sitten aukeaa hiukan paremmin, jos oikein kovasti yrittää keskittyä ajattelemaan sitä sanomaa..(?)
Kasila linkki 21. maaliskuuta 2006 kello 5.57
Kasila 21. maaliskuuta 2006 kello 5.57 linkki Greg the big vaan tykkää, kun ottaa sen maailman ja luo sinne jotain omaa. Eli "Greggaus" on ainoastaan nysalorin oikeus tällä foorumilla ;) Naiset on haastavia pelinjohtajalle. Tätä Tanan et voi kiistää. Lähtien siitä oletuksesta, että pelaaja haluaa pelata Naista, eikä isoa, kuolematonta ja vahvaa ihmistä. Mielestäni, RQ:n (glorantha) haaste on juuri siinä, että kaikki sukupuolet ovat niin erillaisia, että niillä on tod vaikee pelata. JOS pelaajani pelaisi Naista niin, se olisi helvetin Coolia... Ne on Gloranthan Predatoreja. Ne ei pelkää kuolemaa. (kuolemattomuus on periaatteessa naisten myyttinen ominaisuus jota ei tarvitse edes miettiä.). Jos pelinjohtaja ei tiedä (tai pelaajat) millaista on kuolemattomuus niin lyhyen oppimäärän saa kun pelaat vaikka BF2:sta (15 sekunnin spawni) Miettikää nyt: Pelaajat muodostavat Nais joukion joiden henkinen kehitys edellyttää kunniallista kuolemaa taistelussa Humanktin miekkoja vastaan. HUH... onko monta PJ:tä vetänyt peliä missä on tavoite kuolla taistelussa. (Yleensä Pelaajien tavoite ;) ). Miten olisi Ihmis metsästys. Voiko olla coolimpaa. --->hehkutusta<--- Naiset näkee pimeässä ja ne aistii pelkoa, kuten vehot taikuutta. Ne ei hakkaa aseettomia ja vannovat kunnian nimeen. Ne ei ymmärrä miksi ihmiset tappavat itseään sodissa, koska ne kuolee vaan kerran. Ne arvostaa "kerran-kuolevia" (ihmisiä) täydellisinä, koska ne eivät voi oppia virheistään. Naiset ovat loputtoman kärsivällisiä. --->end of hehkutus<--- Se, että naiset ovat mystisiä ei estä niillä pelaamista. PJ voi sanoa:"Kun kuolet, niin sulle tehään uus hahmo." Vaikka Pelaajan Naisen maallinen vaellus ei pääty. Jos taas PJ Pelkää kadottavansa mystisyyden Liskoista: Älä kerro. Naisten outoudet voi (Seisomiset) johtua myös siitä, että ne on oikeesti ihan pihalla. Tarkoittaen, että Suuri lohikäärme voi pyyhkii 4 naisen muistit ja laittaa ne keskelle Ajaakia. Kuten Tanan ole sitä mieltä, että PJ ei saa olla esteenä pelaajille. MUTTA Kampanja saattaa olla esteenä joillekkin sukupuolille.
Kreifi linkki 21. maaliskuuta 2006 kello 13.47
Kreifi 21. maaliskuuta 2006 kello 13.47 linkki Mistä tieto peräisin, että naiset olisivat äärimmäisen kärsivällisiä - ja missä mielessä näin? Tarkoittanet varmaan sitä, että ne voivat hyvin istua paikallaan ja venata 200 vuotta, että joku muna kuoriutuu. :P Mutta sitten taas sosiaalinen kanssakäyminen muiden sukupuolten kanssa jne. osoittaa naisten olevan hyvin äkkipikaisia(?). Itselläni ainakin tällainen käsitys. En menisi nykimään muijan "leukasarvia" ja luottaisi sen kärsivällisyyteen. :P
alamolo linkki 21. maaliskuuta 2006 kello 14.42
alamolo 21. maaliskuuta 2006 kello 14.42 linkki Itseppä käsitin naisten henkiinheräämisen siten et se ei oo mikään lyhyt prosessi. Ei kai se mikään teleporttaus sinne munaan oo? Käsitin et se kehittyy sinne ajan kanssa ja lähtee sit sit jälleen suorittaan sitä iso lohharin antamaa tehtävää. Ja toisekseen ellen ihan väärin muista ni se muna pysyy samassa paikassa. Eli se voi hieman häiritä pelin kulkua jos yhtäkkiä hahmo kuolee ja sit herää kymmenen vuoden päästä toiselta puolelta mannerta.
ZamboNet linkki 21. maaliskuuta 2006 kello 17.13
ZamboNet 21. maaliskuuta 2006 kello 17.13 linkki Minulla on sama kuva kuin alamololla asiasta. Tosin kirjat eivät ole nyt lähimaillakaan ja tekstin lukemisesta on hyvin pitkä aika, mutta minullakin on tuo kuva, että nainen siirtyy takaisin munaan ja vieläpä eri paikkaan kuin kuolonhetkellään oli.
Alec linkki 22. maaliskuuta 2006 kello 8.56
Alec 22. maaliskuuta 2006 kello 8.56 linkki Tääki ketju saattaa jo vähän valaista, kuin hankalaa voi olla pelata naista. Täälläkin kokeneet pelaajat esittävät täysin eriäviä mielipiteitä miten homma saattaisi toimia. Varmaan olis helpointa käyttää poikkeusta [i:896e069796]your glorantha may vary[/i:896e069796] ja sopia ihan omat pelisäännöt. EDIT: [quote:896e069796="ZamboNet"]Minulla on sama kuva kuin alamololla asiasta.[/quote:896e069796] Sama täällä.
Spinosar linkki 24. maaliskuuta 2006 kello 17.52
Spinosar 24. maaliskuuta 2006 kello 17.52 linkki Tärkeintä on muistaa naisissa, että kokonaisuus ei saa olla käsitettävä. Eihän se estä siistejä kuvioita. Koskaan.
Kreifi linkki 25. maaliskuuta 2006 kello 12.03
Kreifi 25. maaliskuuta 2006 kello 12.03 linkki [quote:0fa6b923f0="Alec"]Tääki ketju saattaa jo vähän valaista, kuin hankalaa voi olla pelata naista. Täälläkin kokeneet pelaajat esittävät täysin eriäviä mielipiteitä miten homma saattaisi toimia.[/quote:0fa6b923f0]No tuolla logiikalla nyt kaikki on vaikeaa pelattavaa. :P
ZamboNet linkki 25. maaliskuuta 2006 kello 14.23
ZamboNet 25. maaliskuuta 2006 kello 14.23 linkki [quote:1c20c8314b]No tuolla logiikalla nyt kaikki on vaikeaa pelattavaa. [/quote:1c20c8314b] Mahtavasti lutkautettu :lol: Tuo logiikka on tosiaan vähän erikoinen, vaikka ymmärrän kyllä "logiikan" siinäkin.. Ei se sinänsä naisen pelaamista tosiaan vaikeuta, vaikka kokeneet pelaajat sen pelaamisesta eri mieltä olisivatkin. Ainoastaan yleispätevien pelaamistapojen johtaminen on ilmeisesti vaikeaa sen perusteella että kokeneetkin pelaajat siitä tappelevat.
Alec linkki 25. maaliskuuta 2006 kello 15.31
Alec 25. maaliskuuta 2006 kello 15.31 linkki [quote:b6d924099d="Kreifi"]No tuolla logiikalla nyt kaikki on vaikeaa pelattavaa.[/quote:b6d924099d] No niin, ZamboNet sen tossa vähän ilmasee paremmin mitä hain, mut anyway you got the point... [size=5:b6d924099d]...smart ass ; )[/size:b6d924099d]
Chividal linkki 25. maaliskuuta 2006 kello 16.23
Chividal 25. maaliskuuta 2006 kello 16.23 linkki Oma hahmoni on ihminen, jonka naisellinen mieli on herätetty naisten rituaalilla, jossa aivojen vasemman ja oikean puolen yhteys katkaistaan ja siten erotetaan tunne ja järki lopullisesti toisistaan. Hahmo on muutenkin melko erikoinen, mutta jos pelkästään tästä naiseudesta puhutaan niin minusta se on tuonut vain uuden todella mielenkiintoisen ulottuvuuden roolipelaamiseen. Minä en kieltäisi ainakaan oman kokemukseni perusteella täysin naisten pelaamista. tärkeää on kuitenkin, että niiden mystisyys säilyy. Tämän vuoksi olemme keskustelleet pj:n kanssa tietyistä säännöistä miten naisellista puolta pyritään pelaamaan. Ollaan perehdytty kaikkeen löydettävissä olevaan muija-materiaaliin ja sen pohjalta tehty suht yksinkertainen pohja naisellisuudelle. Me käytämme Simon Phibbin nais-sääntöjä pohjana ja tosiaan käytetään näitä traitteja määrittelemään osan luonteesta, käyttäytymisestä, kehittymisestä ja taikuudesta. Tarkkoja sääntöjä ei olla tehty nimen omaan mystisyyden säilyttämiseksi. Se mikä tekee oman hahmoni pelaamisesta helpompaa on se puolikan ihmismieli mikä on jäljellä. Pelaan hahmoa joskus enemmän ihmisenä ja joskus enemmän naisellisena. Heittelen joskus ihan huvikseenkin traittien pohjalta mitä teen tietyissä tilanteissa. Jos pelillinen tilanne minusta sitä vaatii niin saatan päättää toimia jotenkin ihan toisin kuin ehkä pitäisi. Siis jos se sopisi minusta naiselliseen käyttäytymiseen. Toiminta on siis osittain järkevää, osittain sattumanvaraista ja osittain tarkoituksella järjetöntä. Omaa munaa hahmolla ei ole, joten Pavisin naisyhteisössä hahmo tunnetaankin nimellä Munaton Soturi (Warrior Without Egg) ;) Täten uudelleensyntymiskykyäkään ei ole. Matriiseihin sidottujen näön ja hajun illuusioiden avulla naisten kielikin sujuu ja hahmoa pidetään yhteisössä melkein oikeana naisena. http://www.kalikos.org/foorumi/viewtopic.php?t=1357 Tuolla toisessa viestissä on hyvä linkkilista foorumilla käytyihin lohikäärmeisiin ja naisiin liittyvistä keskusteluista. Toivottavasti niihinkin löytyisi lisää hyvää keskustelua että saataisiin mystisen lohikäärmeen arvoitusta hieman enemmän käsityskykyisemmäksi ihmismielelle :)
Kreifi linkki 27. maaliskuuta 2006 kello 10.59
Kreifi 27. maaliskuuta 2006 kello 10.59 linkki [quote:b23cd115e2="Chividal"]Me käytämme Simon Phibbin nais-sääntöjä pohjana --[/quote:b23cd115e2]Miten näihin pääsee käsiksi?
Chividal linkki 27. maaliskuuta 2006 kello 12.13
Chividal 27. maaliskuuta 2006 kello 12.13 linkki http://www.soltakss.com/dragon2.html Niin se onkin nähtävästi Simon [b:11d2acf556]Phipp[/b:11d2acf556]. Koskaan muista näitä ;)
humis linkki 2. huhtikuuta 2006 kello 4.00
humis 2. huhtikuuta 2006 kello 4.00 linkki Eurmalin peliä tällasten hahmojen pelaaminen, sanoo Kalikoksen vuosikokous. Ei kun muna käteen, ja hanskaamaan.
Chividal linkki 2. huhtikuuta 2006 kello 9.11
Chividal 2. huhtikuuta 2006 kello 9.11 linkki Vuosikokous onkin nähtävästi taas ihmisten aikoihin valveilla. Noh, sankarimatkoilla aika saattaakin muuttaa muotoaan ja merkitystään. Ja ongelmahan nimen omaan on siinä, kun sitä munaa ei ole!
Mordja von Ribbentrop linkki 3. huhtikuuta 2006 kello 10.21
Mordja von Ribbentrop 3. huhtikuuta 2006 kello 10.21 linkki Lukiessani näitä ihan asiallisia viestejä huomaan väkisinkin erään seikan putkahtavan silmiini, nimittäin että kaikki kirjoittavat naisista. Eivätkö drakoliskot voi muka olla miehiä? Mistä tässä on oikein kyse, eroavatko nuo niin kauheasti voimiltaan tai jollain kun kerran pelaajien pitäisi pelata aina nais-drakoa? En muista nähneeni missään mainintaa mistään tälläisestä, valaiskoon joku nyt minua tietämätöntä, missä kirjassa näin on kirjoitettuna?
Chividal linkki 3. huhtikuuta 2006 kello 10.53
Chividal 3. huhtikuuta 2006 kello 10.53 linkki Grrh... kosminen lohikäärme nielaiskoot Kalikoksen ja sen vuosikokouksen! :lol: :lol: :lol:
ZamboNet linkki 3. huhtikuuta 2006 kello 14.11
ZamboNet 3. huhtikuuta 2006 kello 14.11 linkki Ribbentopp, forumia on selvästi vähän modailtu jälkikäteen :D Alunperin kyllä puhetta oli naisten sijaan draco-liskoista. Hassua :D
Juha R linkki 3. huhtikuuta 2006 kello 16.15
Juha R 3. huhtikuuta 2006 kello 16.15 linkki Paras ketju pitkään aikaan... [quote:604ba305c4="Chividal"]Ja ongelmahan nimen omaan on siinä, kun sitä munaa ei ole![/quote:604ba305c4] No, en tiä oikein noista naisjutuista, voin olla väärässäkin, mutta luulisin ettei naiset tyypillisesti pidä sitä ongelmana... t. Itse viattomuus
Olorin linkki 3. huhtikuuta 2006 kello 17.03
Olorin 3. huhtikuuta 2006 kello 17.03 linkki [quote:cf2b39b628="ZamboNet"]Ribbentopp, forumia on selvästi vähän modailtu jälkikäteen :D Alunperin kyllä puhetta oli naisten sijaan draco-liskoista. Hassua :D[/quote:cf2b39b628] Nyt alkaa kyllä jo luottamus ylläpitoon horjumaan, jos näin härskiä totuuden vääristelyä harrastetaan. :D Onko Puhuttu Sana vallannut ylläpidon täysin, vai miksi meitä estetään keskustelemasta dracoliskojen saloista?!
Alec linkki 3. huhtikuuta 2006 kello 18.44
Alec 3. huhtikuuta 2006 kello 18.44 linkki :lol: :lol: :lol: Nyt kumpuaakin mieleeni eräs muistikuva hetkestä ennen [size=9:d61f6a04a8]kröhöm...[/size:d61f6a04a8] nukkumaanmenoani. Tässä eräs ylläpidon jäsen piti läppäriä sylissään, omasi melko ison katsojajoukon takanaan ja vielä silmieni sulkeutuessa kuulin valtavan naurunremakan kumpuavan ilmoille... Taisi pojilla olla pahat mielessä foorumin neitseellisyyttä kohtaan!
Argrath linkki 4. huhtikuuta 2006 kello 6.21
Argrath 4. huhtikuuta 2006 kello 6.21 linkki [quote:14a7885439="Ugly Psycho"]Jokaisella mahdollisella tavalla mitä kuvitella saattaa erilainen. Naiset ovat kaikkien kuvausten mukaan niin häyhöä porukkaa, ettei toimista ulkopuolinen löydä logiikkaa parhaalla tahdollakaan. Ei mitenkään soveltuvin PH-sukupuoli, todellakaan. Minä en ainakaan päästäisi Muijan rattiin ketään.[/quote:14a7885439] :lol: :rollin: :lol: Pakko nauraa kippurassa ylläpidon tempauksille. On tainnut olla kokouksessa hilpeä tunnelma. Sääli etten itse päässyt paikalle taloudellisen tilanteen vuoksi. Ehkä sitten Ropeconissa pääsee tutustumaan porukkaan.
Spinosar linkki 4. huhtikuuta 2006 kello 12.58
Spinosar 4. huhtikuuta 2006 kello 12.58 linkki [b:0cc466aab8]Keisari Olorin parahti:[/b:0cc466aab8] [quote:0cc466aab8]Onko Puhuttu Sana vallannut ylläpidon täysin, vai miksi meitä estetään keskustelemasta naisolentojen saloista?![/quote:0cc466aab8] Valaistumisesi on vasta munassansa. Halkaise aivosi ja katkaise kielesi. Ovatko puheessasi sanat tärkeitä? Löydä femiini puolesi.
humis linkki 4. huhtikuuta 2006 kello 13.29
humis 4. huhtikuuta 2006 kello 13.29 linkki Sanottakoon, että nyt kun oon meditoinut tän ketjun syvyyksiä tässä pari päivää, mä ainakin ymmärrän huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin. Ihan aikuisten oikeesti. om. [seuraava valaistumista edistävä drakonislooginen harppaus teille, arvon lukijat, on selvittää, miten tämä kaikki liittyy siihen, miten Vingat saa vähennettyä iskuhetkiä RQ:ssa..]
Vesa linkki 4. huhtikuuta 2006 kello 13.40
Vesa 4. huhtikuuta 2006 kello 13.40 linkki Näin hiukan nyt offtopiccina, puuttumatta tähän todella syvälliseen keskusteluun naiseudesta ja sen saloista, niin seuraavan vuosikokouksen ohjelmaan voisi jo etukäteen merkitä jotakin tyyliin: La-Su: 04:00-07:00 Syvällisten asioiden esittämistä foorumilla. PS. Nukkuminen oli tosiaan melko hankalaa samaan aikaan kun tätä viestiketjua muokattiin siinä kai klo. 06:00 aikaan? :lol:
Ugly Psycho linkki 4. huhtikuuta 2006 kello 14.16
Ugly Psycho 4. huhtikuuta 2006 kello 14.16 linkki [quote:6a240badbc="humis"][seuraava valaistumista edistävä drakonislooginen harppaus teille, arvon lukijat, on selvittää, miten tämä kaikki liittyy siihen, miten Vingat saa vähennettyä iskuhetkiä RQ:ssa..][/quote:6a240badbc] Niinno, suurimmalla osalla paikallakaan olleista tuntui olevan suunnattomia vaikeuksia muistaa edes tuon verran...
Dovas linkki 4. huhtikuuta 2006 kello 15.00
Dovas 4. huhtikuuta 2006 kello 15.00 linkki Hei mutta Munajuhlahan tuotti tulosta kaikin puolin. Siihen oli Puhuttu Sana varautunut näköjään erittäin huolellisilla valmisteluilla. Kaikki munamaiset merkit viittasivat siihen jo keittiöön astuessa. Valmistajaa ei kukaan tiedä mutta kulhollinen niitä viiden minuutin keitettyjä siellä oli. Siinä koko väki valaistiin hetkessä kysymyksellä kumpi oli ensin; uho, ruho, vai tuho? Oikea vastaus: lisää kumissia! :-D