Zero
linkki
26. helmikuuta 2006 kello 10.01
|
Zero
26. helmikuuta 2006 kello 10.01
linkki
|
Eli miten on... oletteko hihhuleita jotka noudattavat jokaista kirjan sanaa vai sovellatteko itse sääntöjä hieman itsellenne sopivaksi vai jätättekö joitain sääntöjä poies?
|
Vesa
linkki
26. helmikuuta 2006 kello 11.24
|
Vesa
26. helmikuuta 2006 kello 11.24
linkki
|
Jonkin verran kyllä tulee sovellettua, etenkin väsymyspisteet on jääneet käytännössä kokonaan pois kuvioista, koska niiden laskeminen ja muistaminen on vaan niin perkeleen vaivalloista 8-).
|
Zero
linkki
27. helmikuuta 2006 kello 7.03
|
Zero
27. helmikuuta 2006 kello 7.03
linkki
|
[quote:d1f5e93aaf="Vesa"]...etenkin väsymyspisteet on jääneet käytännössä kokonaan pois kuvioista, koska niiden laskeminen ja muistaminen on vaan niin perkeleen vaivalloista 8-).[/quote:d1f5e93aaf]
Joo noi ollaan jätetty pois ihan saman syyn takia, kokeiltiin kerran mutta ei siitä mitään tullu ku unohdeltiin nitä vähän väliä ja ei ne paljoa kyllä vaikuta peliin vai miten on...
|
Alec
linkki
27. helmikuuta 2006 kello 7.28
|
Alec
27. helmikuuta 2006 kello 7.28
linkki
|
JOnkun verran ollaan mekin sääntöjä muokattu. Jos joku keksii paremman toiminta mallin RQ-sääntöihin on se yleensä otettu käyttöön, esim. vahinko putoamisesta (meillä ei kannata pudota 5 metriä korkeammalta).
Ja noi väsymyspisteet ollaan kans heivattu menemään. Kerran koitettiin ottaa ne takaisin, mut ei siitä mitään tullu. Kukaan ei muistanu laskea niitä ja jos joku muisti vp:t loppuivat ihan hetkessä, jonka jälkeen hahmo oli lähes toiminta kyvytön.
|
ZamboNet
linkki
27. helmikuuta 2006 kello 16.43
|
ZamboNet
27. helmikuuta 2006 kello 16.43
linkki
|
RuneQuestin kohdalla kyllä melko tarkasti noudatetaan, pieniä muutoksia toki pakko tehdä, muuten vähän homma tökkii. Muissa peleissä ehkä vielä rajummalla kädellä kuitenkin sääntöjä muokataan.
|
Kreifi
linkki
28. helmikuuta 2006 kello 18.16
|
Kreifi
28. helmikuuta 2006 kello 18.16
linkki
|
Aika köyhät vastausvaihtoehdot. :P
Mutta jospa suoritetaan vastaaminen näin pidemmin. Meillä (minulla!) RQ:n säännöt ovat vahva pohja, joita on sitten muokattu paikoin kovinkin reippaasti omaan suuntaan. Tosin viimeaikoina on tullut pieni hinku tiukentaa otetta ja pelata selkeämmin RQ:n säännöillä. Ehkä sen takia, että kiinnostaisi pelata enemmän Gloranthaa, kun nyt maailma on ollut mikä milloinkin minun luomani, jossa on vain ollut vaikutuksia Gloranthasta.
|
ColdBug
linkki
12. huhtikuuta 2006 kello 18.46
|
ColdBug
12. huhtikuuta 2006 kello 18.46
linkki
|
Onhan niitä pikkuriikkisen säädetty uuteen uskoon, ja nämä "kuuluisat" väsymyspisteet ovat täälläkin päin jääneet poies.
|
Spinosar
linkki
13. huhtikuuta 2006 kello 10.05
|
Spinosar
13. huhtikuuta 2006 kello 10.05
linkki
|
Taikuus ja taistelu ovat perinteisesti olleet tärkeimmät sääntöjen kannalta.
taisto mm. sopivan jännitteen ja satunnaisuuden luomiseksi väkivaltapeliin.
mutta taikuus, koska sen säännöt selittävät pelimaailmasta asioita, joita
emme omassa maailmassamme tunne. (rq:ssa näin on aika selvästi.)
Nämä 80-luvun konventiot ollaan jo osattu kumota nykypeleissä.
|
Harak
linkki
13. kesäkuuta 2006 kello 14.54
|
Harak
13. kesäkuuta 2006 kello 14.54
linkki
|
Olen aloittanut rakentamisen perussääntöjen pohjalta ja noussut hitaasti, mutta varmasti ylös. Nykyään uudistuksia tehdään tarpeen mukaan ja kaikki keinotekoiset (perusteettomat) rajoitukset olen yrittänyt poistaa säännöistä. Minun on vieläkin vaikea saada unta, kun ajattelen D&D:n sääntöjä.
|