Vanha foorumi

Takaisin

Seikkailijan Ammatit

RuneQuest hahmot, hirviöt ja olennot
Kultainen Kuningas 28. tammikuuta 2006 kello 11.40
Kirjoittaja Viesti
Kultainen Kuningas linkki 28. tammikuuta 2006 kello 11.40
Kultainen Kuningas 28. tammikuuta 2006 kello 11.40 linkki Minkä ammatin hahmoilla yleensä pelaatte.
Alec linkki 28. tammikuuta 2006 kello 13.22
Alec 28. tammikuuta 2006 kello 13.22 linkki Huoh, soturihan siitä aina 99% varmuudella tulee... Jotenki mun luonne vaan sopii rämäpäiselle barbaarille... No oonpahan ainakin kunnon [u:5e271a47e7]rooli[/u:5e271a47e7]pelaaja[size=9:5e271a47e7], en siis roolien...[/size:5e271a47e7] :-D edit: Mihis ite laitoit ruksin Kultainen Kuningas?
Ugly Psycho linkki 28. tammikuuta 2006 kello 13.59
Ugly Psycho 28. tammikuuta 2006 kello 13.59 linkki Soturiinhan se helposti kallistuu jo Humaktipakkomielteen takia, ja muillakin hahmoilla tietty taistelukykyjä on löytynyt vähän käytännön pakostakin, mutta kyllä sitä silti haluaisi päästä muutamia poikkevampiakin hahmoja pelailemaan, esimerkiksi Lhankor Mhytä (joskin alakulttina varmaan Hevduran Sword Sage), ehdottomasti Eurmalia ja vielä jonakin päivänä myös Chalanaa tai ehkä vähän vähemmän extremeä Arroinia/Ernalda the Healeriä.
Kultainen Kuningas linkki 29. tammikuuta 2006 kello 10.07
Kultainen Kuningas 29. tammikuuta 2006 kello 10.07 linkki Kauppiaan kohdalle tuli laitettua :-D
Cara linkki 29. tammikuuta 2006 kello 13.53
Cara 29. tammikuuta 2006 kello 13.53 linkki Pienen elitismin valossa laitoin aatelinen, koska niitä nyt on pari tullut hahmolomakkeeseen rustattua. Harvinaisen vähän mitään kunnon soturia on tullut pelattua, se ainut kirvestä heiluttava muikkikin heitti veivinsä suhteellisen nopeasti. Repertuaariin kuului kyllä yksi harpunsoittaja (valitettavasti sitä ei ollut vaihtoehtona listassa :cry: ) :-D
Mordja von Ribbentrop linkki 29. tammikuuta 2006 kello 14.42
Mordja von Ribbentrop 29. tammikuuta 2006 kello 14.42 linkki Velhon puolelle tuli kallistuttua, niitä hahmoja on tullut tehtyä eniten ja niillä jaksan pelata pisimpään, johtuin monipuolisuudesta vaikkakin suosin paljolti myös salamurhaajia. Soturin kaltaiset hahmot ovat jääneet aika vähiin, mutta on muutamaa sellaistakin tullut kokeiltua, mutta olen huomannut olevani melko sopimaton pelaamaan mitään barbaarista hahmoa.
Kultainen Kuningas linkki 29. tammikuuta 2006 kello 20.05
Kultainen Kuningas 29. tammikuuta 2006 kello 20.05 linkki tiesin että jotain unohtui !!!!viihdyttäjä!!!!
Alec linkki 30. tammikuuta 2006 kello 7.16
Alec 30. tammikuuta 2006 kello 7.16 linkki [quote:c3672c3f74="Kultainen Kuningas"]tiesin että jotain unohtui !!!!viihdyttäjä!!!![/quote:c3672c3f74] Tohon Caran hahmoon viitaten ni listalta puuttuu mieshuo**!!! :lol:
Argrath linkki 30. tammikuuta 2006 kello 8.19
Argrath 30. tammikuuta 2006 kello 8.19 linkki Sotureita/sotilaita on valtaosa hahmoista ollut. Taitaa soturi nousta niistä ykköseksi koska enimmäkseen on tullut pelattua barbaarikampanjoita. Myös maanviljelijä taustaiset hahmot ovat olleet Orlanthikampanjoissa yllättävän yleisiä.
Vesa linkki 30. tammikuuta 2006 kello 9.14
Vesa 30. tammikuuta 2006 kello 9.14 linkki Minäkin nyt sitten pykäsin oman ääneni soturille. Itse kun sitä ennenmuinoin pelaajana hääri, niin enimmäkseenhän sitä sitten tahdottiin soturia kehiin. Nykyään se vähän riippuu kampanjan tyylistä millaista hahmoa sinne on sopivaista laittaa.
Ferron Säilänsärkijä linkki 30. tammikuuta 2006 kello 9.20
Ferron Säilänsärkijä 30. tammikuuta 2006 kello 9.20 linkki Achtung! Sotimaan pyrkivät taitavat meidänkin porukoissa yleisin hahmoluokka olla. Jos molempia tällä hetkellä menossa olevia kampanjoita mietin Daranmaa kampanjassa 3 ihmissotilasta, 1 velhon assari ja käppänä tieteilijä. Pavis kampanjassani 3 sotilasta ja yksi selkään puukottaja.
GoingDown linkki 30. tammikuuta 2006 kello 12.22
GoingDown 30. tammikuuta 2006 kello 12.22 linkki Varas/Viihdyttäjä. Viihdyttäjä siinä mielessä että laulu, ja luutunsoitto sujuvat mukavasti. Ja sitten likaisemmat puuhat hoidetaan varkaan kyvyillä. Ei sitä kyllä hirveästi taistella, mutta kaverit hoitaa sitten sen puolen. Pysytellään taustalla ja pöllitään kamat kun kavereiden silmä välttää.
Alec linkki 30. tammikuuta 2006 kello 12.42
Alec 30. tammikuuta 2006 kello 12.42 linkki [quote:fc47362145="GoingDown"]Ei sitä kyllä hirveästi taistella, mutta kaverit hoitaa sitten sen puolen. Pysytellään taustalla ja pöllitään kamat kun kavereiden silmä välttää[/quote:fc47362145] :lol: something we call, reilu meininki :lol: Mä voin kyl kuvitella tän tilanteen... Raavas soturi pyyhkii örkin verta miekastaan paltessaan leirille rattoisan pikku kahakan jälkeen, kehuskellen samalla kaverilleen taidoistaan: - Hah olisitpa nähnyt sen örkin ilmeen kun mä sivalsin siltä käden irti. Se oli kuin... HEI, MISSÄ VITUSSA MUN TELTTA ON!!!
newsalor linkki 30. tammikuuta 2006 kello 13.43
newsalor 30. tammikuuta 2006 kello 13.43 linkki Kyllä minusta tuntuu, että Gloranthan nykyinen alennustila johtuu siitä, ettei tarpeeksi monet pelaajat valitse hahmojensa ammatiksi kuraattoria, kuten eräs pelaaja minun kampanjassani justiinsa teki.
GoingDown linkki 30. tammikuuta 2006 kello 17.15
GoingDown 30. tammikuuta 2006 kello 17.15 linkki [quote:5415b6c598="Alec"] Mä voin kyl kuvitella tän tilanteen... Raavas soturi pyyhkii örkin verta miekastaan paltessaan leirille rattoisan pikku kahakan jälkeen, kehuskellen samalla kaverilleen taidoistaan: - Hah olisitpa nähnyt sen örkin ilmeen kun mä sivalsin siltä käden irti. Se oli kuin... HEI, MISSÄ VITUSSA MUN TELTTA ON!!![/quote:5415b6c598] Nimenomaan näin. Tosin meillä kukaan ei taida omistaa telttaa :-) Ja jos taistelussa sillä lingolla taustalta huiskii niin tuhoa tahtoo tulla yhtä paljon omiin kuin vihollisiinkin. Tosin meidän porukan velho kyllä kunnostautuu myös tässä ajoittain.
Kreifi linkki 31. tammikuuta 2006 kello 11.29
Kreifi 31. tammikuuta 2006 kello 11.29 linkki Oi voi, onhan noita, vaikka aika monesti se ammatti on lähinnä taustatietoa ja hahmoni on periaatteessa hylännyt sen elämän. Nyt suunnittelemani hahmo on ammatiltaan (jos sitä nyt ammatiksi voi sanoa) samooja tai vastaava, tosin hiukan korruptoitunut ja maailmaan yleisesti vittuuntunut. Entiseltä ammatiltaan - jota kyllä _harrastaa_ edelleenkin - hän oli käsityöläinen, lähinnä nuoliviinejä, huotria ja muuta aseisiin liittyvää, mutta ei itse aseita. Pari soturia mahtuu joukkoon, jotain amatsonia tai vastaavaa. Tokihan siellä on joku varaskin tullut käytyä läpi. Löytyy sepän oppipoikaa, jota kyllä kiinnosti sitten enemmän lähteä seikkailemaan. Eläkkeelle jäänyttä ritaria ja aatelista. Olihan tuolla joskus käytössä yksi hovinarrikin, joka tosin oli hyvin hyvin kaaottinen... ja homo. Joku opaskin taisin joskus olla. :P Eli aika vaihtelevilla linjoilla sitä ollaan oltu. Rastittaminen käy suorastaan mahdottomaksi. Vähemmän kuitenkin tullut pelattua oikein omia hahmoja, koska minut on ikuisesti tuomittu olemaan keskivertoa huomattavasti paskempi PJ, joka kuitenkin joutuu aina olemaan PJ. Miettikääpäs sitä.
Kultainen Kuningas linkki 7. helmikuuta 2006 kello 13.12
Kultainen Kuningas 7. helmikuuta 2006 kello 13.12 linkki Huomasitteko muuten, että listassa on sotilas ja soturi. -Kultainen Kuningas
Godunya linkki 9. helmikuuta 2006 kello 17.35
Godunya 9. helmikuuta 2006 kello 17.35 linkki Olen yleensä PJ, mutta viimeinen hahmoni taisi olla kalastaja, se oli minusta aivan ihana ammatti. Käytin aseena muistaakseni heittoveistä. Tarina taisi olla niin, että kalastin pari kolme vuotta, sitten kylä paloi. Moni kuoli, mutta minä menin gladiaattoriksi. Olin gladiaattori 4 vuotta ja vapauduin. Siis hahmostani tuli periaatteessa soturi/kalastaja.
Tanan linkki 9. helmikuuta 2006 kello 21.08
Tanan 9. helmikuuta 2006 kello 21.08 linkki [quote:fd74b1fdcd="Kultainen Kuningas"]Huomasitteko muuten, että listassa on sotilas ja soturi.[/quote:fd74b1fdcd] Tietenkin. Ensimmäinen on organisoidun sotilasyksikön osa ja jälkimmäinen on minkä tahansa ryöstäjä/raiskaaja/tuhopolttaja.
ZamboNet linkki 10. helmikuuta 2006 kello 13.23
ZamboNet 10. helmikuuta 2006 kello 13.23 linkki Soturihan tuo yleensä. En sitten tiedä näkeekö sen ennemmin elämäntapana kuin ammattina :D Tosin minun pitkäaikaisin hahmo inhoaa rahaa (jonkin sortin anarkisti? :D) ja usein näkisin että ammatti jossain määrin tuo ruoan pöytään, joten siinä tapauksessa hahmoni ammatti soturin sijasta olisikin metsästäjä, vaikka sinänsä se kulkee pitkälti sivuroolissa. Hmm. No pistin kuitenkin soturiin kun ei kahteen kohtaan voinut pistää.
riivaaja_ linkki 30. toukokuuta 2006 kello 11.42
riivaaja_ 30. toukokuuta 2006 kello 11.42 linkki Mä ainaki pelaan varkaalla, koska se on vaan niin mukavaa puuhaa ku PJ ohjailee jotain vartijoita ja saalistaamun hahmoo. Muutenki varastamis taidoista on paljon hyötyy. Varas on kyl vaan vähän sellanen ammatti että alkuun sil on melko vaikeeta pelaa mut sitte ku se kehittyy ni sit se voi päästä paljon pitemmälle ku joku soturi jolla pelaaminen on aika tasapainoista sekä huonolla, että hyvällä tyypillä.
caramon linkki 30. toukokuuta 2006 kello 13.26
caramon 30. toukokuuta 2006 kello 13.26 linkki iHQ dAA mmjoo, itse tykkään kokeilla kaiken näköisiä "ammatteja" eli se on joka kerralla eri. Uuteen peliin tutustuessa se tuppaa olemaan se soturi/mättäjä/tappaja, mutta seuraavat hahmot voivat olla mitä tahansa, olen jopa koettanut leiri[b:0755926aa6]huoran[/b:0755926aa6] pelaamista 8-)
Alec linkki 30. toukokuuta 2006 kello 16.25
Alec 30. toukokuuta 2006 kello 16.25 linkki [quote:a1a4af2fae="caramon"]olen jopa koettanut leirihuoran pelaamista[/quote:a1a4af2fae] :lol: Toivottavasti kyseessä ei ollu larppi :lol: Mut joo itte topicista sen verran et yleensä ite oon aina se brutaali barbaari soturi (heh niinku kukaan ei vielä tietäis), vaikka on niitä muitakin toki koitettu. Yleensä ne on vaan kussu siihen ku taistelutilanteessa ilmoita kiskaisevani miekan esiin ja ryntääväni taisteluun, jolloin PJ yleensä huomauttaa tyyliin "niin kai sää muistat et sä oot se Chalana Arroyn parantaja!?".
Zero linkki 9. elokuuta 2006 kello 22.32
Zero 9. elokuuta 2006 kello 22.32 linkki [quote:6812c9cbb0="Alec"][quote:6812c9cbb0="caramon"]olen jopa koettanut leirihuoran pelaamista[/quote:6812c9cbb0] :lol: Toivottavasti kyseessä ei ollu larppi :lol: Mut joo itte topicista sen verran et yleensä ite oon aina se brutaali barbaari soturi (heh niinku kukaan ei vielä tietäis), vaikka on niitä muitakin toki koitettu. Yleensä ne on vaan kussu siihen ku taistelutilanteessa ilmoita kiskaisevani miekan esiin ja ryntääväni taisteluun, jolloin PJ yleensä huomauttaa tyyliin "niin kai sää muistat et sä oot se Chalana Arroyn parantaja!?".[/quote:6812c9cbb0] No ei oo ihmekää ku äijähä käyttäytyy ku mikäki elukka... mutta niin... :) Huijaaminen lempityöni, selkäänpuukotus jokapäiväinen huvini, pienehkö näpistely, kieroilu ja hiiviskely intohimoni ja pisteenä iin päälle varmaankin kaupungin alistaminen suuren ja mahtavan varkaiden killan valtaan. (kaupungin vartijat on tietenkin alistettu.) Toisin sanoen 100% korruptio. :wink: Ei oo vielä tuollane invaasio onnistunu mutta jonakin päivänä. Eli varkaan puolelle kääntyy tämä pää. Itse omalta osalta pelailu jäänyt vähän vähemmälle koooska PJnä vetelen parhaimmillaan. :-o Niin juuri SE mahtava ja suuri PJ joka kylvää tuskaa ja vihaa! :evil:
Alec linkki 10. elokuuta 2006 kello 6.01
Alec 10. elokuuta 2006 kello 6.01 linkki [quote:c9964fa473="Zero"]Huijaaminen lempityöni, selkäänpuukotus jokapäiväinen huvini, pienehkö näpistely, kieroilu ja hiiviskely intohimoni ja pisteenä iin päälle varmaankin kaupungin alistaminen suuren ja mahtavan varkaiden killan valtaan.[/quote:c9964fa473] Meijän peliporukasta löytyy myös jäsen, jonka hahmot lähes 99%:sti noudattaa tätä kaavaa. Yleensä aina porukan pienin(ankka, hobitti...) ja varakkain hahmo.