Vanha foorumi

Takaisin

paras nettrope

Roolipelikeskustelu
kakara 20. tammikuuta 2006 kello 18.45
Kirjoittaja Viesti
kakara linkki 20. tammikuuta 2006 kello 18.45
kakara 20. tammikuuta 2006 kello 18.45 linkki mä pelaan vovii ja must rune on ihan syvält :lol: :lol: :lol:
Assath linkki 21. tammikuuta 2006 kello 13.57
Assath 21. tammikuuta 2006 kello 13.57 linkki Tiäx niinqu oot siis silleen ihan ihqu lol lol lol
Alec linkki 21. tammikuuta 2006 kello 15.23
Alec 21. tammikuuta 2006 kello 15.23 linkki [quote:ad6e3ea039="Assath"]Tiäx niinqu oot siis silleen ihan ihqu lol lol lol[/quote:ad6e3ea039] :lol: Vittu mä repesin ihan huolel :lol:
ZamboNet linkki 22. tammikuuta 2006 kello 11.22
ZamboNet 22. tammikuuta 2006 kello 11.22 linkki Asiasta kukkaharjaan. Onko kukaan pelannut mielestään onnistunutta Roolipeliä tietokoneella? Vai onko sellaista vielä olemassa?
Alec linkki 22. tammikuuta 2006 kello 14.41
Alec 22. tammikuuta 2006 kello 14.41 linkki [quote:e01db85244="ZamboNet"]Asiasta kukkaharjaan. Onko kukaan pelannut mielestään onnistunutta Roolipeliä tietokoneella? Vai onko sellaista vielä olemassa?[/quote:e01db85244] Täytyy myöntää et Baldour's gate II ja sen jatko-osa oli kyl positiivinen ylläri! Siinä kannatti oikeest miettiä mitä meni laukomaan keskustelussa ja teoilla oli aina seuraukset! Esimerkkinä: Mulla sattu olemaan hahmona aika äärihyvis eli paladin ja koko porukka oli myös hyviksiä! No joltain aika pahalta vihulaiselta sattu sit löytymään ihmisen nahka! Olin aikaisemmin löytäny paperin jossa kerrottiin että siitä nahasta sais jonkun überhaarniskan jos kastais sen hopeisen lohiksen vereen (hopeiset oli sit hyviä olentoja)! Ylläri ylläri pian sit löysinkin kyseisen loharin, joka oli mun liittolainen... sit heräs kiusaus :evil: Pistin lihoiks koko loharin ja keräsin pienen putken verta... No, siinä vaiheessa ilmottiki koko muu mun porukka eri sanakääntein kuinka iljettävä mä oon ja ne ei voi uskoa tällasta multa jne. Koko muu porukka lähtiki sit nostelemaan ja samalla huomasin et mun arvo oliki enää fallen paladin ja kaaottisen pahaks se mua väitti, ups... :( No en oo kyl ihan hirveesti pelannu ropepelejä koneella, mut tässä yllätti kuitenkin kuin lähelle pöytäropea se oli saatu! Ps. Jos joku vaan tietää tän tyyppisiä ropepelejä, jotka olis vähän uudempia, ni ketokaa toki! Joo ja sit ei yhtäkään WOW hehkutusta enää :-D
ZamboNet linkki 23. tammikuuta 2006 kello 12.55
ZamboNet 23. tammikuuta 2006 kello 12.55 linkki Itsekin pidin kyllä Baldur's Gatesta, jossa tosiaan höpinöilläkin oli merkitystä ja ne vaikuttivat pelin kulkuun. Samaa oli huomattavissa Fall Out sarjassa. Mutta silti, eiväthän ne roolipelin vapauteen/vaikutukseen vielä pääse. Mutta paljon lähemmäs kuitenkin kun nämä ns. netti-RPG wowit. Ainoa sama mitä niissä on roolipelien kanssa on se, että siinä on muita ihmisiä pelaamassa muita hahmoja. Muuten se onkin aika pitkälti eri tekosyillä hack and slashia. Johon kyllä fall out ja baldurs gatekin syyllistyi, mutta niissä oli usein mahdollista hoitaa homma myös vaihtoehtoisella tavalla. Usein, ei aina. Kamala kun alkaa olla ikävä roolipelejä. Harmillista ettei meidän porukka enää pelaa. Enkä oikein tiedä mistä uuttakaan alkaa etsimään, kun tämäkin paikka alkaa olla toinen jalka haudassa, verrattuna ainakin entiseen.
Alec linkki 23. tammikuuta 2006 kello 13.31
Alec 23. tammikuuta 2006 kello 13.31 linkki Katokku hylkää se Turun takapiha ja muuta tänne kaupunkiin, ni alkais peliporukoitaki löytymään! :lol:
Assath linkki 23. tammikuuta 2006 kello 14.32
Assath 23. tammikuuta 2006 kello 14.32 linkki Kaikissa tietokonepeleissä pakkaa se rooli puoli jäämään siinä pelaamisessa pahasti paitsioon, mutta monet ovat kyllä peleinä kiinnostavia ja ompa joihinkin eksynyt ajatuksen poikastakin ja jotain roolipelillisiä elementtejä. Parempia aikoja (ensimmäistä oikeaa tietokoneroolipeliä) odotellessa seuraavat pelit ovat suosikkilistani kärjessä: -Fallout 2 on apokalyptisessa synkkyydessään ja kyynisyydessään huippu. Vaimonsa voi myydä orjaksi, huumeita vetää ja rikollisten laskuun toimia surutta. Lisäpisteet tilaisuudesta mennä naimisiin omaa sukupuoltaan olevan eph:n kanssa. -Baldurs gate 2 on selvästi ykköstä parempi (sekin oli ihan hyvä). Kaverit oikeasti juttelevat silloin tällöin ja välillä kehittelevät omiakin suhteitaan. Lisää tällaiste tietokonepeleihin. -Kuningas (nyt ja luultavasti aina) on kuitenkin ehdottomasti Planescape torment. Juonta ja hahmoja on ollut vääntämässä useampi oikea kirjailija ja sen kyllä huomaa. Mättämisen sekaan heitetty ripaus pohdiskeluakin ja tarina on kirjoitettu niin hauskasti avautuvaksi, että ei missään muualla. "What can change the nature of a man?" Melko Black isle painotteisia ovat siis suosikkini.
Vesa linkki 24. tammikuuta 2006 kello 9.30
Vesa 24. tammikuuta 2006 kello 9.30 linkki Itse voisin nostaa esille ainakin The Elderscrolls sarjan III:n osan, Morrowindin. Tietysti EPH:den aneeminen ja vammainen olemus latistivat fiilistä, mutta muuten ainakin sain ihan hyvän tunnelman sitä kautta. Voisin sitten tähän vielä nostaa tuon tulevan TES-pelin, Oblivionin, mikä ainakin ennakkoarvostelujen perusteella on aivan omaa luokkaansa, tokihan pettymyksiäkin voi tulla. Morrowindin puutteellisuuteen on paneuduttu kuuleman mukaan oikein kovalla kouralla, ja pelistä on tehty paljon eläväisempi.
Koivuniemen Herra linkki 3. helmikuuta 2006 kello 9.02
Koivuniemen Herra 3. helmikuuta 2006 kello 9.02 linkki Black Islen lopettamisen jälkeen on kyllä erittäin epätodennäköistä, että kunnon roolipelejä ilmestyisi ainakaan muutamaan vuoteen. Onneksi Bethesda osti oikeudet kolmanteen Fallouttiin, niin saadaan ehkä joskus päästä myös sitä kokeilemaan. Oblivion tuskin on paljon enempää kuin miekkaräiskintää kehittyvällä hahmolla. Mutta asiaan: Pelasin tässä vähän aikaa sitten uudelleen läpi Shadows of Riva-nimisen melko vanhan pelin. Grafiikka ei ole sitä parasta laatua ja maailmakin on sitä perusfantasiaa, mutta ainakin juoni ja tapahtumat on saatu vaikuttamaan erittäin epälineaarisilta (vaikka ne tosiasiassa ovatkin oikein malliesimerkki lineaarisuudesta). Parasta pelissä on kuitenkin se, että hahmoille tulee nälkä ja jano, soihtua ei saa syttymään ilman tulta ja hahmojen luonteenpiirteet vaikuttavat peliin. Esimerkiksi kuolemaa pelkäävät hahmot eivät uskalla leikkiä ruumiiden ja hautojen kanssa, ja utelias työntää sormensa ties mihin reikiin (ei nyt kuitenkaan *ihan* mihin tahansa). Seurueeseen voi ottaa myös yhden bonusjäsenen, ja jos hän kuulee että olette tehnyt rikoksen aikaisemmin niin työsopimus katkeaa heti. Itse asiassa ainoa asia joka rikkoo roolipelaamisen tunnelmaa on, että puheenaiheet valitaan samalla tavalla kuin Morrowindissä.
black knight linkki 3. helmikuuta 2006 kello 17.47
black knight 3. helmikuuta 2006 kello 17.47 linkki www.ryl.com.my www.ryl2.com.my
TypoDemon linkki 22. maaliskuuta 2006 kello 0.01
TypoDemon 22. maaliskuuta 2006 kello 0.01 linkki OFF TOPIC!!! Muut tulee perässä ja wow menee kaukana edessä! Roolipelaamista parhaimmillaan kun vihollinen syöksee suustaan hauskuuksia kuten "Y O U wil L Lo Se Har Har!!" Yleis kanavilla l2p sun muut aloittelijoiden nöyryytysviestit ovat osa mahtava roolipeliä. Kaikki pelaamme rooliamme. Jotkut niitä ketkä osaa, jotkut niitä ketkä luule osaavansa ja jotkut niitä ketkä ei todellakaan osaa.
ZamboNet linkki 22. maaliskuuta 2006 kello 19.06
ZamboNet 22. maaliskuuta 2006 kello 19.06 linkki Toivottavasti tuo oli sarkastinen viesti vaikken sitä näekään :D apua... jos ei, niin i disagree :P
black knight linkki 10. toukokuuta 2006 kello 12.36
black knight 10. toukokuuta 2006 kello 12.36 linkki Löysin parhaan netti rpg:n koskaan ja se on vieläpä ilmainen www.knightonlineworld.com ladatkaa ja viettäkää mitä hienoimmat elämykset siihen asti kunnes tylsistytte :)