Vanha foorumi

Takaisin

ComeBack!

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Zero 5. tammikuuta 2006 kello 10.10
Kirjoittaja Viesti
Zero linkki 5. tammikuuta 2006 kello 10.10
Zero 5. tammikuuta 2006 kello 10.10 linkki Juu että siis niin... On ollu vähän taukoa tossa pelaamisessa, mutta päätettiin sitte kavereiden kanssa alottaa pelaamisen uudelleen ihan tyhjältä pöydältä. Noh sitten on olis tää probleemo: Joukussa on nyt sitte pari uutta pelaajaa jotka ei oo pelannu ikinä/pari kertaa ja sitten on niitä vanhoja tuttuja joiden kanssa on taivallettu monet vuodet RuneQuestia. Niin kun sitten mietin, että mistäs seikkailua pojille ni meni sormi suuhu kirjaimellisesti :lol: Eli oisko kellään kampanja tai skenu ehotuksia (En pelaa valmis seikkailuja eli turha ehotella niitä :D) ku aattelin ite rakennella kaupungit jne. (ku tuli hommattua toi "uus" kirjakin). Niin, että ehotuksia vaan niin pääsen alottelemaan rakentamista. Kiitän ideoista etukäteen. :wink:
Alec linkki 6. tammikuuta 2006 kello 14.15
Alec 6. tammikuuta 2006 kello 14.15 linkki Pahoittelen Zero mut nyt on kyllä mulla ideat lopussa ja niin on kyllä meijän PJ:lläkin!!! Toivottavasti joku keksii tänne jotain loistavaa kopiosuojaamatonta materiaalia ni vois meijänki PJ:n ohjata tänne! Täl hetkellä meillä ainakin tilanne on sellanen et alotettiin just uus peli uudelta pohjalta mut ekan pelikerran jälkeen PJ sano et ideat on loppu ku rahat mun lompakosta (avopuoliso elättää :o )! Täl hetkel on tilanne se ettei seuraavalle pelikerralle näy valoa tunnelin päässä! Yhdyn tässä Zeroon ja rukoilen suurta ja mahtavaa Orlanthia että joku postaa tänne jonkun elämää suuremman peli-idean!!!
GoingDown linkki 6. tammikuuta 2006 kello 16.07
GoingDown 6. tammikuuta 2006 kello 16.07 linkki Tässä muutamia vinkkejä yhdestä kampanjasta jonka vedin viimevuonna, laitoin muutamia tapahtumia tapahtumajärjestyksessä. Eli vähän runkoa siis. *pelaajaporukka löytää kliseiseen tyyliin kartan jostain, kartassa kuvattuna suoalue, jonka keskellä järvi ja mökki järven laidalla. *Selvittävät lopulta mistä moinen suo löytyy (ja suollahan on tietysti paha maine jostain syystä) ja lähtevät aarretta hakemaan *erinäisten vaiheiden ja vaikeuksien jälkeen aarre löytyy - hieno kultainen kruunu *selvitystyön päätteeksi kruunu paljastuu naapurikaupunkivaltion hallitsijan kruunuksi. Hallitsija on syösty vallasta jokunen aika sitten ja sen sukulaiset pistetty palasiksi tai vankilaan. Ja tietysti naapurikaupunkivaltiot ovat sotaisissa väleissä keskenään. Kukaan ei halua kruunua oikein ottaa *joku lupaa palkkion tai jollain muulla syyllä koukuttaa pelaajat viemään kruunun naapuriin. Lähtee itse mukaan, haluaa viedä kruunun naapurivaltion nykyiselle hallitsijalle. *naapuriin menokin on hankalaa sotaisten välejen vuoksi. Kas, edellämainittu kaveri kuolee matkalla (näin meillä) *perillä paljastuu, että nykyinen hallitsija on todellinen hirmusellainen :-) *joku jossain temppelissä surkutteli nykytilaa ja kertoo että entisen hallitsijan jälkikasvua on vankilassa *pelaajat löytävät kaupungista varkaiden killan, ja ystävystyvät yhden varkaan kanssa *jotkut tahot pyytävät pelaajia vapauttamaan entisen hallitsijan jälkikasvut (nuori mies+nainen) vankilasta ja palauttamaan kruunun niille. Lupaa palkkiota jne. *ja siitä sitten vankilasta pelastamaan porukkaa. *pelastusoperaation jälkeen piilotellaan kaupungin kaaosmaista tilannetta. Pelaajat alkavat aiheuttaa kaupungissa levottomuutta julistamalla että vanhan hallitsijan jälkeläiset ovat palaamassa valtaan *sekasorron keskellä pelaajat joutuvat käymään hakemassa kruunun, jonka olivat aiemmin piilottaneet *lopulta tilanne kärjistyy "sisällissodaksi" kun vanhan ja uuden hallitsijan kannattajat taistelevat vastakkain *pelaajien avustuksella vanhat hallitsijat voittavat ja nuoresta naisesta kruunataan uusi hallitsija, hirmuhallitsija teloitetaan Aika kliseinen, eh? Toimi meillä ohan hyvin, vankilastapelastusoperaatio oli mahtava EDIT: Aikaa yllälistattuun käytettiin seuraavasti. Pelikerta oli aina noin 2-4 h aarteenetsintä, 1 pelikerta naapuriin matkaaminen, 1 pelikerta kaupungissa sekoilua, 1 pelikerta vankilasta pelastus, 1 pelikerta kaupungissa levottomuuden aiheuttaminen & kruunun haku piilosta, 1 pelikerta sisällissota ja hallitsijan kruunaaminen, 1 pelikerta
Zero linkki 10. tammikuuta 2006 kello 13.43
Zero 10. tammikuuta 2006 kello 13.43 linkki Haa...! :-D Tosta hommelista tuli mieleen ihan El Minsterin "tarinat"... voisinpa testata tollasta juttua... Hienoisella sovelluksella tietenkin :wink: Juu, että muutkin ihmiset voi pistää noita ehotuksia sitte myös, että saan kasattua materiaalia kampanjaa varte. (Ite oon löytäny joitakin juttuja historian kirjoista... niistä löytää vaikka mitä hyvää näihin peleihi :-D) Nii ja sitten tuli mieleen nämä nämä zeppeliinit voisikohan niitä käyttää, toimiskohan sellaset RQ:ssa? :-?
Chividal linkki 10. tammikuuta 2006 kello 15.03
Chividal 10. tammikuuta 2006 kello 15.03 linkki Zeppeliini kuulostaisi sellaiselta sanotaankos sitä SteamPunk-tyyliksi. Että on vähän sekoitettu fantasiaa ja historiallista höyrykoneaikaa. Gloranthassa Zeppeliinit saattaisivat olla mostaleiden huippusalainen ja huippuvaarallinen ilma-aluskokeilu :D
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 10. tammikuuta 2006 kello 15.58
Topi Hiski Viljami Salmi 10. tammikuuta 2006 kello 15.58 linkki [quote:961c662c29]Gloranthassa Zeppeliinit saattaisivat olla mostaleiden huippusalainen ja huippuvaarallinen ilma-aluskokeilu[/quote:961c662c29] Tietysti Zeppelliniit voi olla myös Leonardo tiedemiehen keksintö, (pallo on täynnä vangittuja ilma-elementaaleja tms.). Esim magastan altaan ylitys saattaisi olla helpompaa zeppeliinillä kuin laivalla. Gloranthan meret ovat erittäin vaarallisia. Hieno kampanja voisi olla historiallinen ja sankarillinen ensimmäinen matka pamaltelan mantereelle zeppeliinillä! Inspiraatioita voisi ottaa monista seikkailutarinoista, kuten maailman ympäri 80 päivässä ja kolonialismin ajan nykymytologiasta ja tarinoista. (eksotiikkaa, dinosauruksia ja tummaihoisia) tosin gloranthan pamaltela tuo noihin aivan oman värinsä =)
Zero linkki 10. tammikuuta 2006 kello 16.53
Zero 10. tammikuuta 2006 kello 16.53 linkki Jes! Juuri tätä hain takaa, juuri sellaista ilmataistelua jne. (meneekö yli ehei pitää vaan pitää asiat niin ettei konetuliaseita ilmaannu :D) Ja tuo matka maailman ympäri 80 päivässä oli tosi hyvä ehotus. Näin sitä mennään, kohtahan tässä on vaikka mitä kasassa. Ja sitten hmm... jotain petturi(ei pelaajahahmoja) juttuja ois kiva lisäillä suolaksi peliin oisi muuten kiva ku jotai tollasta jännää ku vaan sellasta ilmataistelua noh oon tässä kaupungin väsänny katotaan mitä syntyy :D On tää vaan niin mukavaa :wink:
GoingDown linkki 10. tammikuuta 2006 kello 18.43
GoingDown 10. tammikuuta 2006 kello 18.43 linkki [quote:9b81dde320="Zero"] Ja sitten hmm... jotain petturi(ei pelaajahahmoja) juttuja ois kiva lisäillä suolaksi peliin oisi muuten kiva ku jotai tollasta jännää ku vaan sellasta ilmataistelua noh oon tässä kaupungin väsänny katotaan mitä syntyy :D [/quote:9b81dde320] Majatalon roolipelit-osassa on 1000 ja 1 tarinaa... sieltä löytyy pieniä kohtaamisia ja seikkailuideoita http://www.majatalo.org/roolipelit.php Petturi/huijari teemaan idea: Kylässä/pikkukaupungissa kauppias on pulassa kujalla - joku hyökkää kimppuun pelaajien havaitessa tapahtuman - kun hyökkääjä huomaa pelaajat lähtee hän karkuun. Kauppias kertoo että hyökkääjä on joku alhainen huijarikauppias tms. sopiva henkilö, rikollinen, ja palkkaa pelaajat tappamaan hänet. Kaupungin lainvalvojat ovat niin saamattomia (tai korruptuneita tms.) että eivät tee mitään. Oikeasti hyökkäys on vain juoni, jolla kauppias saa tarinaansa uskottavuutta - hän haluaa raivata vain kovan kilpailijansa/vihollisensa tms. pois tieltä hinnalla millä hyvänsä. Tuosta saa monenlaista aikaan - pelaajat voivat ottaa tehtävän vastaan ja listiä vihollisen. Tai ne voivat käydä kaupungin lainvalvojien juttusilla, tai jopa tämän vihollisen. Juttu voi päättyä monella tavalla, vaikkapa vankilaan kun ovat teilanneet syyttömän miehen. Toinen: Joku kuljeskeleva kaveri havaitsee osaavan näköisen pelaajaporukan kaupungissa tms. ja haluaa palkata heidät henkivartijoiksi, onhan hän kulkemassa jonnekin hiukan vaaralliseen paikkaan. Todellisuudessa kaveri haluaa jotain : a) tappaa pelaajat jostain syystä ja ujuttaa ne jossain korpimailla ansaan, voi olla vaikka jonkun vanha vihollinen b) myydä pelaajat orjiksi johonkin c) viedä pelaajat jonkun pahan kultin. tms luo uhrattavaksi tai johonkin muuhun samantapaiseen (tämä on itseasiassa Aarnikotkien saari-kirjasta) d) kaveri on sadisti, homoseksuaali tai jotenkin muuten kyseisen paikan normeista poikkeava ja vie pelaajat johonkin paikkaan, missä nämä huumataan ja viedään sitten karmeisiin orgiohin "hauskanpitoon" :-). Tosin minulla ei ole oikeasti hajuakaan miten ko. paikassa suhtauduttaisiin seksuaalisiin vähemmistöihin. Mutta teemasta saa sopivalla väännöllä ainakin melkoisen hauskaa pelattavaa. EDIT: Tuosta viimeisestä saa vielä monin verroin hauskempaa jos joku pelaajista sattuu pelaamaan homoseksuaalia tai juuri kyseisentyyppistä normeista poikkeavaa...
Zero linkki 10. tammikuuta 2006 kello 19.13
Zero 10. tammikuuta 2006 kello 19.13 linkki Eikun aattelin sellasta soluttautujaa joka on siellä zeppeliinissä ku se nyt kuulostaa niin hyvältä ja kyllähän noita joitakin voi käyttää :-D
GoingDown linkki 10. tammikuuta 2006 kello 20.07
GoingDown 10. tammikuuta 2006 kello 20.07 linkki [quote:e082b5d446="Zero"]Eikun aattelin sellasta soluttautujaa joka on siellä zeppeliinissä ku se nyt kuulostaa niin hyvältä ja kyllähän noita joitakin voi käyttää :-D[/quote:e082b5d446] Sinne suljettuun tilaan onkin mukava virittää jotain tuollaista - saa vähän tunnelmaa aikaan...
Zero linkki 11. tammikuuta 2006 kello 12.09
Zero 11. tammikuuta 2006 kello 12.09 linkki Nonii nyt löyty hyvää materiaalia kidutuksesta forgotten realms kirjoista, hmm voisinpa niistä väsätä jotain pienoista lisä/sivu tarinaa tai jotai sen tapasta... Haha sitten ku tää on valmis tää kampanja pitäs vissii pistää se johoki tai tekis oman RQ kirjan/kansion joho pistäs nää scenut/kampanjat :-D
Zero linkki 18. tammikuuta 2006 kello 14.34
Zero 18. tammikuuta 2006 kello 14.34 linkki Joo että niin... aattelin vaan tässä kiittää kaikkia jotka auttoivat innoitustani ja uuden luomisessa. :P Niin että se on sitten siinä oon saanut kaverinkin mukaan suunnittelemaan kahdestaan aina hauskempaa (tämä kaveri ei pelaa samassa porukassa mutta kyllä RQ siltäkin luonnistuu). Ja kohta voisin kehitellä jotain jatkoa tolle tai hmm... voisin välissä vetää jotain netistä haettuja scenuja... noh aika näyttää. Noh kummiskin [b:c2876f953c]Iso Kiitos teille kaikille kirjoittajille toivottavasti alec sait tosta jotain teiän PJ:lle :wink:[/b:c2876f953c]
Olorin linkki 18. tammikuuta 2006 kello 17.05
Olorin 18. tammikuuta 2006 kello 17.05 linkki Voisinpa tähän vielä heittää, etteivät ideat pääse heti loppumaan, linkin John Rossin sivulle, [url=http://www.io.com/~sjohn/plots.htm]The Big List of Rpg Plots[/url]. Eli jos englanninkieli taipuu niin tuolla on kaikenlaisia juonenalkuja, ja itse havaitsin varsin hyväksi hyödyntämistavaksi heittää nopalla kaksi satunnaista ja yhdistää ne tai ainakin osia niistä.
Alec linkki 18. tammikuuta 2006 kello 20.21
Alec 18. tammikuuta 2006 kello 20.21 linkki Kiitoksia vaan Zerolle että pisti kunnon keskustelut pystyyn kyllä tosta lois aika mahtavat kamppanjat jos ite PJ olis! Mutta meijän tilanne nyt kyllä on sellanen et rune haudataan vähäks aikaa. Mutta ei se mitään :-D Foorumilla liikuskeleva Cara on kehittänyt kokonaan oman maailman ja sinne olis tarkotus siirtyä!!! Systeeminä on windov ja jos joku haluaa kuulla enemmän aiheesta ni julkista pyyntö caralle mahdollisesta materiaalin julkaisemisesta! Idea kyllä on todella loistava! [size=7:4d94b3cabf]se kyllä on aika perfektionisti että saa nähä jos se uskaltautuis mitään kertomaan! [/size:4d94b3cabf]
Larppa linkki 22. tammikuuta 2006 kello 20.13
Larppa 22. tammikuuta 2006 kello 20.13 linkki Hyvät kiksit saa lukemalla toisten kampanjoita. Niistä vain ideata lainaamaan!
Zero linkki 1. elokuuta 2006 kello 14.06
Zero 1. elokuuta 2006 kello 14.06 linkki Nyt on vedetty läpi yhtä sun toista kampanjaa ja hyviä olivat vaikka ite puhunkin... ainakin peliporukka tykkäili kovin. :wink: Kuolo korjasi vain yhden hengen "sankareista/sankarittarista" mutta kunnialla läpi! :)
Alec linkki 2. elokuuta 2006 kello 6.22
Alec 2. elokuuta 2006 kello 6.22 linkki [quote:2486f6d9c2="Zero"]...[/quote:2486f6d9c2] Ette mitään kotisivua nettiin pystyttäny, josta olis noita teijän seikkailuja voinu kattella?
Zero linkki 2. elokuuta 2006 kello 8.34
Zero 2. elokuuta 2006 kello 8.34 linkki [quote:f032fbff6e="Alec"][quote:f032fbff6e="Zero"]...[/quote:f032fbff6e] Ette mitään kotisivua nettiin pystyttäny, josta olis noita teijän seikkailuja voinu kattella?[/quote:f032fbff6e] Kaverin PITI jotain väsätä ku itse en pahemmi noista jutuista perustu... :oops: Saa nähä miten käy :-?
Kreifi linkki 3. elokuuta 2006 kello 2.23
Kreifi 3. elokuuta 2006 kello 2.23 linkki Pettureista. Petturit ovat oiva lisä peleihin, mutta niitä pitää olla sitten harvoin. Sama pätee kaikkeen tuollaiseen pelaajien kusettamiseen (olkoon se sitten kuinka hienoa tahansa), sillä pitkässä juoksussa PJ kärsii itse, kun pelaajat eivät enää luotakaan kehenkään ja ep-hahmoihin pidetään etäisen kylmät välit. Yksi hieno peli-idea (joka meillä jäi kesken) oli haaksirikkauttaa pelaajat saarelle (josta ei tietenkään ihan helpolla pääse pois). Saarella on ihan oma poliittinen ilmapiirinsä, omat konfliktit yms. Saaren olemassaoloon voi keksiä jonkun mystisen syyn mikä myös selittää sen, että miksi sieltä ei pääse pois ja miksi sinne haaksirikkoutuu tai muutoin joutuu porukkaa. Tämä on kiva ja hauska peli, tavallaan maailma yhdellä saarella.
Cara linkki 3. elokuuta 2006 kello 19.03
Cara 3. elokuuta 2006 kello 19.03 linkki [quote:29289bdb75]Pettureista. Petturit ovat oiva lisä peleihin, mutta niitä pitää olla sitten harvoin. Sama pätee kaikkeen tuollaiseen pelaajien kusettamiseen (olkoon se sitten kuinka hienoa tahansa), sillä pitkässä juoksussa PJ kärsii itse, kun pelaajat eivät enää luotakaan kehenkään ja ep-hahmoihin pidetään etäisen kylmät välit. [/quote:29289bdb75] Juu, tästä on hyviä esimerkkejä meidän peleissä. PJ laittoi _aina_ ogreja tielle, joten loppujen lopuksi joka kerta kun vastaan tuli uusia eph:ita, niin pelaajat vaativat että se näyttää hampaansa... Meni vähän yksitoikkoiseksi. Itse peliaiheista. Parasta mitä olen tehnyt oli yksi kampanjani seikkailuista (kun paikalla ilmestyi vain kaksi pelaajaa enkä viitsinyt sitten kovin paljoa tärkeää juonta viedä eteenpäin), jossa mielessäni oli vain seikkailun alku ja sitten vain imrovisoin juonta juuri toisin kuin pelaajat arvailivat jutussa käyvän. Alkusetting oli antaa kahdelle pelaajalle tutulta baarinpitäjältä pari kirjettä vietäväksi viinapalkalla (juoppoja kaartilaisia kun olivat lomapäivällään). Kirjeet oli osoitettu kaupungin parin killan johtajille (majatalonpitäjien ja tavernanpitäjien killoille) ja niitä viedessään pelaajat saivat vietäväkseen lisää kirjeitä ja pääsivät hajulle suuremmasta sekamelskasta kaupungin ravontolabisneksessä. Pointtina kuitenkin, että kun pelaajat pelin kuluessa koko ajan miettivät ääneen, että 'tuo on syyllinen' ja 'tässä käy kuitenkin näin', niin vedin peliä eteenpäin juuri tältä pohjalta. Hauskaa myös PJ:lle :D
Alec linkki 4. elokuuta 2006 kello 6.42
Alec 4. elokuuta 2006 kello 6.42 linkki [quote:d1984135d0="Cara"]Juu, tästä on hyviä esimerkkejä meidän peleissä. PJ laittoi _aina_ ogreja tielle, joten loppujen lopuksi joka kerta kun vastaan tuli uusia eph:ita, niin pelaajat vaativat että se näyttää hampaansa... Meni vähän yksitoikkoiseksi.[/quote:d1984135d0] Sitten nämä ovelaakin ovelammat ogret alkoivat käyttää erittäin taitavasti tehtyjä tekohampaita ja jälleen seikkailuporukkaa voitiin käyttää buffet-pöytänä. [quote:d1984135d0="Cara"]Pointtina kuitenkin, että kun pelaajat pelin kuluessa koko ajan miettivät ääneen, että 'tuo on syyllinen' ja 'tässä käy kuitenkin näin', niin vedin peliä eteenpäin juuri tältä pohjalta. [/quote:d1984135d0] No onks toi sit reiluu!? Pelaajat miettii sun juonikuvioita päät puhki ja lopulta tulevat siihen tulokseen että ton on pakko olla syyllinen, ni PJ vaan päättää että "eipä oo enää :evil: "...mää en tykkää susta enää :(
Olorin linkki 4. elokuuta 2006 kello 7.15
Olorin 4. elokuuta 2006 kello 7.15 linkki [quote:b7c786f8d2="Alec"][quote:b7c786f8d2="Cara"]Juu, tästä on hyviä esimerkkejä meidän peleissä. PJ laittoi _aina_ ogreja tielle, joten loppujen lopuksi joka kerta kun vastaan tuli uusia eph:ita, niin pelaajat vaativat että se näyttää hampaansa... Meni vähän yksitoikkoiseksi.[/quote:b7c786f8d2] Sitten nämä ovelaakin ovelammat ogret alkoivat käyttää erittäin taitavasti tehtyjä tekohampaita ja jälleen seikkailuporukkaa voitiin käyttää buffet-pöytänä.[/quote:b7c786f8d2] Tuota, onkohan tässä päässyt nyt unohtumaan jokaisen fiksun ogren valinta, Cacodemonin kultin tarjoama loitsu Väärä muoto(Gloranthan Vanhat Rodut)? [i:b7c786f8d2][b:b7c786f8d2]Väärä muoto[/b:b7c786f8d2] 1 piste, itse, väliaikainen, pinoamaton, uusiutuva Tätä loitsua käytettävä ogre muistuttaa ihmistä kaikilla aisteilla tarkkailtaessa, myös yöaistin kaltaisella ei-ihmisaistilla. Loitsu myös kätkee kultin merkin. Kulttilaiset käyttävät tätä loitsua soluttautuakseen ihmisten sekaan. Loitsun kestoaika on kahdeksan viikkoa. Venytys ei toimi yhdessä tämän loitsun kanssa.[/i:b7c786f8d2] Ja loitsua opettavat kaikki Cacodemonin pyhätöt. Ja lisättäköön vielä, että Cacodemon [u:b7c786f8d2]on[/u:b7c786f8d2] ogrien kultti.
Zero linkki 4. elokuuta 2006 kello 8.51
Zero 4. elokuuta 2006 kello 8.51 linkki [quote:ad6fa0697c]Juu, tästä on hyviä esimerkkejä meidän peleissä. PJ laittoi _aina_ ogreja tielle, joten loppujen lopuksi joka kerta kun vastaan tuli uusia eph:ita, niin pelaajat vaativat että se näyttää hampaansa... Meni vähän yksitoikkoiseksi.[/quote:ad6fa0697c] Eikös tää mee jo vähän tylsähköksi/pitkä veteiseksi jos koko ajan samaa rataa vedetään. Tollasesta saa sellasen kuvan: kävellään ihminen ogre ihminen ogre ihmine ogre ogre kato hampaat ogre ihminen "ei täl on kyl tekarit"... En voinu vastustaa. :)
Cara linkki 4. elokuuta 2006 kello 10.08
Cara 4. elokuuta 2006 kello 10.08 linkki [quote:a970e1245d="Olorin"][quote:a970e1245d="Alec"][quote:a970e1245d="Cara"]Juu, tästä on hyviä esimerkkejä meidän peleissä. PJ laittoi _aina_ ogreja tielle, joten loppujen lopuksi joka kerta kun vastaan tuli uusia eph:ita, niin pelaajat vaativat että se näyttää hampaansa... Meni vähän yksitoikkoiseksi.[/quote:a970e1245d] Sitten nämä ovelaakin ovelammat ogret alkoivat käyttää erittäin taitavasti tehtyjä tekohampaita ja jälleen seikkailuporukkaa voitiin käyttää buffet-pöytänä.[/quote:a970e1245d] Tuota, onkohan tässä päässyt nyt unohtumaan jokaisen fiksun ogren valinta, Cacodemonin kultin tarjoama loitsu Väärä muoto(Gloranthan Vanhat Rodut)? [/quote:a970e1245d] Meidän PJ:n mitään tuollaisia tarvinnut käyttää, kun meidän hahmot oli niin nyyppiä, etteivät mitään ihmeaisteja hallitse. Joten sama olisko yllä loitsut tai tekarit (kun ei kuitenkaan päästy sen ihmeemmin suihin kattelemaan, ennen kuin jo kuolo oli korjannut). Meidän vähän rennompiin peleihin noi tekarit kuitenkin sopi vähän paremmin :-D Mutta tuli hahmoista kyllä niin paranoideja, ettei mitään... Ja Alecille vielä, kyllä mä keksin tarinaa eteenpäin niinkin että 'arvasitte oikeaan', siis ettei mulla ollut vielä mitään hajua mitä tulee tapahtumaan. Vähän täytyy antaa pelaajien mennä oikeaankin suuntaan, muuten tulee tylsä peli kun pelaajat ryntää ympäri kaupunkia etsien syyllisiä. Päätyvät vielä lahtaaman koko porukan tai jotain :(
Alec linkki 4. elokuuta 2006 kello 11.27
Alec 4. elokuuta 2006 kello 11.27 linkki [quote:8f846d7d37="Zero"]Eikös tää mee jo vähän tylsähköksi/pitkä veteiseksi jos koko ajan samaa rataa vedetään. Tollasesta saa sellasen kuvan: kävellään ihminen ogre ihminen ogre ihmine ogre ogre kato hampaat ogre ihminen "ei täl on kyl tekarit"... [/quote:8f846d7d37] Sama meininki oli RM:ssa. Aina jossain kohtaa seikkailua, tielle marssii seisomaan metsästä kaksi hemmoa, jotka kertoivat miten porukka on piiritetty ja rahat tai henki meininki... Tää kuvio toistui melkein joka seikailussa ja yleensä vielä siinä vaiheessa kun seikkailu oli jo suoritettu ja palkkio noudettu. PJ taisi pitää pelaajien onnistumista omana epäonnistumisena, joten harvemmin niitä palkkio rahoja pääsi mihinkään käyttämään!
Kreifi linkki 4. elokuuta 2006 kello 17.41
Kreifi 4. elokuuta 2006 kello 17.41 linkki [quote:b8dbcac67b="Alec"]Sama meininki oli RM:ssa. Aina jossain kohtaa seikkailua, tielle marssii seisomaan metsästä kaksi hemmoa, jotka kertoivat miten porukka on piiritetty ja rahat tai henki meininki... Tää kuvio toistui melkein joka seikailussa ja yleensä vielä siinä vaiheessa kun seikkailu oli jo suoritettu ja palkkio noudettu. PJ taisi pitää pelaajien onnistumista omana epäonnistumisena, joten harvemmin niitä palkkio rahoja pääsi mihinkään käyttämään![/quote:b8dbcac67b]Pelaajahamojen ryöstäminen on kivaa. Tällöin voit asettaa hyvätkin pelaajat uuteen valoon: ei rahaa, ei aseita, oikeastaan ei mitään (etenkin jos hahmot ovat liikkuvaa sorttia, eivätkä omaa kiinteää paikkaa mihin varastoivat tavaroitaan). Sen toki voi toteuttaa muutenkin kuin ryöstämällä. Ryöstöistä sanoisin kuitenkin, että ne ovat PALJON toimivampia kun niihin keksii jotain muuta kuin "teijät on piiritetty". Jotain hiukan kekseliäämpää. Ja mielestäni tärkeää on myös luoda persoonallisia rosvoja (miksi rosvot ovat siellä missä ovat? millainen porukka se on? jne jne). Erittäin tärkeää on mielestäni luoda persoonallinen pomo näille, mielellään vielä sellainen, että hän on hyvin tunnettavissa (kostoreissu raikaa...) ja mahdollisesti jopa tunnettukin. Pelaajille tulisi antaa vastapelimahdollisuus. Mielestäni askel oikeaan suuntaan on pelinjohtajan kirjan pikkuseikkailun ryöstössä.
Alec linkki 5. elokuuta 2006 kello 9.22
Alec 5. elokuuta 2006 kello 9.22 linkki [quote:230aa1e897="Kreifi"]Pelaajahamojen ryöstäminen on kivaa. Tällöin voit asettaa hyvätkin pelaajat uuteen valoon: ei rahaa, ei aseita, oikeastaan ei mitään (etenkin jos hahmot ovat liikkuvaa sorttia, eivätkä omaa kiinteää paikkaa mihin varastoivat tavaroitaan).[/quote:230aa1e897] Se ei ole silloin kivaa kun se tapahtuu joka pelikerta... [quote:230aa1e897="Kreifi"]Mielestäni askel oikeaan suuntaan on pelinjohtajan kirjan pikkuseikkailun ryöstössä.[/quote:230aa1e897] Mä vihaan tota ankkaa! Se ja sen kurpitsapääarmeija tyhjensi porukan rahoista...
Zero linkki 5. elokuuta 2006 kello 10.07
Zero 5. elokuuta 2006 kello 10.07 linkki [quote:f5507f12cf="Alec"]Se ei ole silloin kivaa kun se tapahtuu joka pelikerta...[/quote:f5507f12cf] Tottakai PJ nauttii kun saa putsata pelaajat... mutta menee kyllä vähän yli jos joka peli kerta tapahtuu. Esim. "Katsokaa löysin tuolta arkusta über miekan eikö olekkin kaunis?" Ja sitten se onkin paremmissa käsissä minuutin päästä koska PJtä potuttaa koska sait über miekan vaikka hän ensin tunkenut sen käteesi... huhhuijaa... :roll: Ja niinkuin Kreifi totesi voi olla hyvä jos on mahdollisuus kosto reissuun niin pelaajatkaan eivät kerkeä tympääntymään siihen että lusikat vietiin suusta. :wink: [quote:f5507f12cf="Alec"]Mä vihaan tota ankkaa! Se ja sen kurpitsapääarmeija tyhjensi porukan rahoista...[/quote:f5507f12cf] Vanha kunnon kurpitsa armeija... :lol: Onko kukaan menettäny rahojaan tässä samaisessa seikkailussa ja myöhemmin kerännyt tietoa samaisesta ankasta ja saanut kosto mahdollisuuden? (En tarkoita sitä mahdollisuutta että jos pelaajat odottavat järvellä niin ja niin kauan ankka tulee takaisin) :-o
Kreifi linkki 6. elokuuta 2006 kello 15.52
Kreifi 6. elokuuta 2006 kello 15.52 linkki [quote:36a7a7211d="Zero"] Tottakai PJ nauttii kun saa putsata pelaajat... mutta menee kyllä vähän yli jos joka peli kerta tapahtuu. Esim. "Katsokaa löysin tuolta arkusta über miekan eikö olekkin kaunis?" Ja sitten se onkin paremmissa käsissä minuutin päästä koska PJtä potuttaa koska sait über miekan vaikka hän ensin tunkenut sen käteesi... huhhuijaa... :roll: Ja niinkuin Kreifi totesi voi olla hyvä jos on mahdollisuus kosto reissuun niin pelaajatkaan eivät kerkeä tympääntymään siihen että lusikat vietiin suusta. :wink:[/quote:36a7a7211d]Tässähän on jo hyvä seikkailun alku. PJ antaa pelaajille jonkun hyvän esineen, aseen tai muuta vastaavaa, joka selvästi nostaa hahmon/hahmoporukan paremmaksi (vaikka taistelussa). Sitten hän vie kyseisen esineen, mutta antaa mahdollisuuden ottaa sen takaisin. Tietenkin pelaajat haluavat tämän "kaikkien aikojan hyödyllisimmän/parhaimman" esineen takaisin. Ja tadaa, siitä voi alkaa kehittelemään seikkailua. Ehkäpä samalla myös yhden arkkivihollisen tj? Viestin pointti on edelleenkin vain alleviivata reiluutta. :P
Alec linkki 7. elokuuta 2006 kello 6.02
Alec 7. elokuuta 2006 kello 6.02 linkki [quote:3d4095204a="Kreifi"]Viestin pointti on edelleenkin vain alleviivata reiluutta.[/quote:3d4095204a] PJ:T EIVÄT OLE REILUJA...
Kreifi linkki 7. elokuuta 2006 kello 16.39
Kreifi 7. elokuuta 2006 kello 16.39 linkki Okei, korjataan: "yritän alleviivata, että ei saa olla epäreilu". Kuulostaako paremmalta? ;)
Alec linkki 7. elokuuta 2006 kello 16.52
Alec 7. elokuuta 2006 kello 16.52 linkki No nyt kuulostaa reilulta :wink: