Vanha foorumi

Takaisin

Pelaajat

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Anonymous 19. maaliskuuta 2002 kello 14.28
Kirjoittaja Viesti
Anonymous linkki 24. maaliskuuta 2001 kello 16.40
Anonymous 24. maaliskuuta 2001 kello 16.40 linkki Ovatko pelaajanne koskaan tehneet panssaria mistään hirviöstä? Omat tekivät itselleen jättiläiskovakuoriais panssarit rintaan ja vatsaan. (ja selkään) Tai ovatko kenties laatineet jotain muuta vastaavaa?
Nysalor linkki 30. maaliskuuta 2001 kello 3.42
Nysalor 30. maaliskuuta 2001 kello 3.42 linkki Lähin vastaava tilanne taisi olla minun kampanjassani se, että pelaajat irrottivat Aarnikotkien saarella ollessaan valtavasta kultapilarista mystisen piikin, joka oli tunnistamatonta ainetta. Myöhemmin selvisi, että se oli valtavan maaginen ja arvokas. Eräs voimakas maagikko teetti siihen pronssisen kahvan ja käytti piikkiä lyhytmiekkana. Pelottava ase muita maagikoita vastaan!
Guzmo linkki 3. huhtikuuta 2001 kello 20.56
Guzmo 3. huhtikuuta 2001 kello 20.56 linkki Miten pelaajanne selvisivät niistä piikkiä vartioivista megaravuista? ----------------------- - Guzmo
Nysalor linkki 3. huhtikuuta 2001 kello 17.32
Nysalor 3. huhtikuuta 2001 kello 17.32 linkki Taistelua kivirapujen kanssa ei luullakseni koskaan syntynytkään. Seikkailijat onnistuivat yksinkertaisesti juoksemaan pakoon, kun piikki oli irti ja he alkoivat irrottaa kultaa pilarista. Ravuthan ovat yhtä nopeita kuin ihminen ja seikkailijaporukka onnistui jotenkin livahtamaan niiden ohitse. Muutenkin porukka oli aika valppaana saarelle tullessaan. Tietysti on mielenkiintoista pohtia, kuinka ravut olisi voinut hoidella. Niillähän on 24 pisteen panssari, eivätkä Haava-loitsut tepsi niihin. Tehokas keino saattaisi olla henkiloitsu Uni, mikäli mukana sattuu olemaan Chalana Arroyn parantaja. Henkikatko olisi toinen mahdollisuus. Tai sitten valtavan voimakas Vahingon lisäys tai jokin muu aseen tehoa lisäävä loitsu. Ravut ovat aika alttiita taikuudelle, vaikka fyysisesti ovatkin hurjan jykeviä. Onko muita ehdotuksia?
Guzmo linkki 4. huhtikuuta 2001 kello 2.01
Guzmo 4. huhtikuuta 2001 kello 2.01 linkki Hmm... Eikös se piikkiä ympäröinyt hiekkakin ollut jotenkin polttavaa tai jotain? Joku osasi lentää? No itsekkin kyllä helpotin sitä Tuulen miekan hakemista sillä muutoin kukaan ei olisi selvinnyt niistä miljoonasta ärsyyntyneestä aarnikotkasta. Tarpeeksi kova hinta oli sekin, että muutama hahmo tippu vuorelta :smile: -------------- - Guzmo
Nysalor linkki 4. huhtikuuta 2001 kello 9.56
Nysalor 4. huhtikuuta 2001 kello 9.56 linkki Jep, hiekka on vaarallista, koska se syövyttää ja aiheuttaa viidessä minuutissa yhden pisteen vahinkoa. Mutta Parannus-loitsut auttavat ja porukka kesti sen hammasta purren. Muistaakseni he väänsivät piikin voimalla irti, joten ei siihen kovin kauan mennyt. Kun he alkoivat irrottaa kultaa ja ravut heräsivät, niin sitten vain kiireellä takaisin. Tuulen miekka ei tosiaankaan ole helposti haettavissa. Tarvittiin supermaagikko ja rajua taistelua ennen kuin huippu saavutettiin. Enpä sitten tiedä, oliko miekka vaivan arvoinen. Kaiken kaikkiaan Aarnikotkien saari on aika mukava kampanjapaketti, vaikka kaikki Gloranthaan kuulumaton (örkit, oudot jumalat, jne.) häiritsee. Voi vain kuvitella, kuinka mainio alkuperäinen Griffin Mountain on ollut Balazarin seudulle sijoitettuna. Ehkäpä se selviää piankin, sillä kuuleman mukaan Moon Design Publications on aikeissa julkaista Griffin Mountainin uusintapainoksena!
Anonymous linkki 4. huhtikuuta 2001 kello 8.31
Anonymous 4. huhtikuuta 2001 kello 8.31 linkki No miten paha siitä piikistä tuli, kun siitä tehtiin ase ja paljonko kultaa pelaajat kerkesivät repiä mukaansa? Oma maailmani on aika vapaamuotoinen. En välitä jos örkkejä tai joitain outoja tulee mukaan, kunhan on hauskaa. Sääntöjäkin kierretään joskus (harvoin) Siis aarnikotkien saari on hyvä ostos? Itse en ole sitä pelannut mutta kaikki kehuvat sitä hyväksi.
Guzmo linkki 5. huhtikuuta 2001 kello 14.04
Guzmo 5. huhtikuuta 2001 kello 14.04 linkki Aarnikotkien saari on ihan hyvä ostos vaikka siinä onkin perus glorantha kaanonin vastaisuuksia (örkit jne..) Kirja sisältää kuitenkin paljon hyviäkin ideoita ja mielenkiintoisia kovan tason NPC hahmoja. (mm. sylikoiran statit :smile: ) Auringon Kreivikunta on silti mielestäni paras lisäopus RuneQuestiin. --------------------------- - Guzmo
Nysalor linkki 5. huhtikuuta 2001 kello 14.37
Nysalor 5. huhtikuuta 2001 kello 14.37 linkki Eipä piikistä mitään valtavan loistavaa taisteluasetta tullut. Ainoastaan se ominaisuus, että piikkiä koskettava on kykenemätön käyttämään taikuutta 15 minuutiksi, oli hyödyllinen. Kultaa porukka ei ehtinyt juurikaan kahmia, kun tuli kiire paeta heränneitä kivirapuja. Aarnikotkien saari on hyvä ostos, etenkin jos ei ole kovin tarkka virallisesta Gloranthan maailmasta. Minua tosin suurena Glorantha-fanina harmittavat kaikki Gloranthaan kuulumattomat piirteet Aarnikotkien saarella, mutta siitä huolimatta se on yksi parhaita suomennettuja RuneQuest-tuotteita. Guzmon kanssa olen samaa mieltä Auringon kreivikunnasta suomenkielisten tuotteiden osalta. Se on mukava kirjanen, josta täytyy antaa täysi tunnustus Michael O’Brienille. Englanninkielisen RuneQuest-tavaran joukosta löytyy tietysti myös suuri suosikkini Dorastor: Land of Doom, joka on myös todella hieno kampanjakirja. Sääli vain, että RuneQuestin Glorantha toimii enää fanien innostuksen varassa. Hero Wars kun ei ole minua kovin suuresti innostanut. :sad:
Guzmo linkki 6. huhtikuuta 2001 kello 17.25
Guzmo 6. huhtikuuta 2001 kello 17.25 linkki Dorastor kirja tosiaankin kannattaa ostaa jos sen vaan jossain näkee. Toinen hyvä on River of Cradles josta on ilmestynyt se laajennettukin versio. Hintaakin tosin reilut 300mk... Oikeastaan River of Cradles (se vanha versio) on hyvin tärkeä kirja Orlantheja pelauttavalle GM:lle laajennetun Lightbringers kuvauksensa takia. Samat asiathan kerrotaan vielä pidemmin Hero Warssin kirjoissa. Tietääkö joku onko siinä uudessa Pavis & River of Cradles kirjassa mukana vielä nuo pidennetyt kultti kuvaukset? Nysalor. Elä sorsi Hero Wars materiaalia :smile: Thunder Rebels on lähes pakko-ostos kaikille joiden peleissä Orlanthit on esillä. Ei siinä seikkailuja ole pätkääkään, mutta kulttuurin ja uskonnon kuvausta senkin edestä. Tulis vielä ne Lunarien vastaavat opukset niin pääsisi niidenkin aivoituksista perille. ------------ - Guzmo
Nysalor linkki 5. huhtikuuta 2001 kello 23.19
Nysalor 5. huhtikuuta 2001 kello 23.19 linkki Uuden Kehtojoen seudusta kertovan möhkäleen (reilut 300 sivua) nimi on Pavis & Big Rubble ja se on käsittääkseni kasattu kahdesta Chaosiumin vanhasta kirjasta nimeltä Pavis ja Big Rubble (yllätys, yllytys! :smile: ). Kulttikuvauksia kirjassa on Lanbrilille, Black Fangille, Pavikselle, Yelornalle, Flintnailille, Zola Felille ja Sun Dragonille. Sen sijaan River of Cradlesin orlanthikulttikuvauksia ei ole. Muistelisin, että ne on alun perin julkaistu joskus muinoin kirjassa Cults of Prax. P&B:ssa puolestaan on paljon seikkailumateriaalia ja jonkin verran tekstejä, jotka on jätetty pois River of Cradlesista. Sokerina pohjalla on vielä eeppinen The Cradle -seikkailu, johon liittyy valtava kehto ja jättimäinen vauva... Tarkoitin Hero Warsilla sen sääntösysteemiä, josta en pidä. Kyllä uusi Gloranthaan liittyvä materiaali kiinnostaa, joskin pidän vieläkin enemmän vanhasta kunnon RuneQuestista. Toki Thunder Rebels löytyy minultakin. Orlantheista on tulossa lisää materiaalia, kun Storm Tribe ilmestyy piakkoin. Sartar Rising! -kirjaa ainakin minä odotan innolla, ilmestyminen ensi kuussa. Sen sijaan lunareista kertova Lunar Imperial Handbook on tulossa vasta syyskuussa, jos Issariesin tietoihin on luottaminen. :sad:
Ryytman linkki 6. huhtikuuta 2001 kello 13.14
Ryytman 6. huhtikuuta 2001 kello 13.14 linkki mei porukka (oon pelaaja) ei oo tainnu koskaa tehä panssarii vihusta koska: ei oo tullu sopivaa ötökkää vastaa tai sit yks tai kaks jääny eloo nii ei oo ottanu ötökkää mukaa yksin varsinki hankala raahata ku pitää aarteita ja kuolleiden kamujen kamat ottaa mukaa =) tai sit ei oo varaa teetättää sitä panssarii tai ei löydy seppaa ku osais tehä ötökkäpanssarin, kukaa pelaajist ei osaa panssarintekoo tai muute vaa homma kusee =)
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 26. toukokuuta 2001 kello 13.38
Topi Hiski Viljami Salmi 26. toukokuuta 2001 kello 13.38 linkki kauhiata kun täällä on aiheita mihin tekisi mieli vastata.. Peliporukkamme suurpeikolla oli leijonan harja selässä joka suojasi 3 pp verran.. ei mitään hienoa muutakuin rekvisiittaa, mutta auttoi peikkoa kun hän repi piikkiä irti kivirapu saarella ja onnistuessaan kaatui hiekalle vedo voimasta selälleen. Piikkiinhän tarvittin rutkasti voimaa vetämään se irti..(porukan "velho" oli heittänyt hurjat voimanlisäys buustit ja peikolla oli käsineet ettei spellit lähtis pois kun se koskis piikkiä) Piikki oli muuten hurja ase suurpeikon käsissä kun tämä teki siitä suurkeihään kärjen ja kun peikko osasi vielä käytää sitä hyvin! Piikki meni kaikesta taikuudesta läpi ja negatoi taikuuden 15 min... eli halcyonin tappo ase :sad: Ja teki vielä vahnikoa peikon kädessä paljon.. (ja peikko ei paljon loisuja loitsinut joten ase sopi hänelle..) Teki taikureista kovin heikompia kuin ennen.. Ja taisin poistaa "onnettomuuden" avulla tosikivi keihään pelistä.. Tosin nyt olen ajatellut antaa peikolle mahdollisuuden questata se takaisin itselleen jos tarvetta tulvaisuudessa tulee.
Nysalor linkki 26. toukokuuta 2001 kello 13.59
Nysalor 26. toukokuuta 2001 kello 13.59 linkki [i:f5f8b2a206] kauhiata kun täällä on aiheita mihin tekisi mieli vastata..[/i:f5f8b2a206] Eipä sitten muuta kuin vastailemaan! [i:f5f8b2a206] Piikki oli muuten hurja ase suurpeikon käsissä kun tämä teki siitä suurkeihään kärjen ja kun peikko osasi vielä käytää sitä hyvin![/i:f5f8b2a206] Tuo taitaa tosiaan olla parempi tapa kuin käyttää piikkiä lyhytmiekkana. Toisaalta keihäänterä saattaa olla paljon helpommin huomattavissa, joten varkaiden varalta saisi varmaankin olla tarkkana.
GEAS linkki 16. helmikuuta 2002 kello 18.25
GEAS 16. helmikuuta 2002 kello 18.25 linkki Mä on väännelly panssaria ja aseita ties mistä esim:Jättiläis hämähäkin kuoresta ja sen hampaista valutettiin pois myrkkyä,dinojen nahasta,lejonan nahasta ja hampaista tehtiin nyrkkiraudat,Wyvernin häntää on käytetty keihään.Nämä tavarat tuli kun pelasin orlanthi pappia joka vain kuljeskeli metsissä ja heittelin sattuman varaisia mörmöjä kimppuun PS:pelinjohtajana toimi pelaaja joka ei osannut edes sääntyjä kunnolla.
Arkat linkki 17. helmikuuta 2002 kello 1.09
Arkat 17. helmikuuta 2002 kello 1.09 linkki Nykyisessä pääkampanjassamme (nuoret Orlanthit) eräällä hahmolla on melko alkupuolelta asti ollut Sinisen Karjun talja eräältä Sankaripolulta. Polku oli aloittelijatasoa (eihän 16-vuotiaita jotka ovat olleet vuoden noviiseja nyt mihin vaan lähetetä), joten talja vain painaa 10.0 ENC ja antaa 8 pp, mutta sitä ei voi käyttää muun panssarin kanssa (kun seurue on löytänyt esim. rautaisen ketjutakin ja rautaisen kypärän jossa on Voimakkuus-matriisi luokkaa 10 TP, niin voi jo kyrsiäkin ;P ). Mielestäni juuri eläinhahmoisten mahtavien vihollisten nylkeminen on äärimmäisen Gloranthalaista (tulee ensiksi mieleen eräs Carmanian keisari joka tunnettiin Kultaisena Leijonana, sekä tietty Harrek). Ei se panssari mitään, mutta kun kunnollisten vastustajien (melkein-puoljumalten, voimakkaiden henkien jne. mahtihirviöiden) nahkoihin jäänee osa niiden voimia. ;P Ja se on Sankarillisen tyylikästä. "The Hero Line Harrek is looking quite insane and immensely deadly in this fabulous skin, made of genuine White Bear God." King of Dragon Passista nyysin tietysti erään erinomaisen tempun (jota klaanin EPH-ykköstaistelija käytti kampanjan alkuvaiheilla): nyljetyn soturidracoliskon nahka on melko kätevä, etenkin kun ne tapaavat olla täynnä taikariimuja. ;P Tietysti dracolisko tahtoo sen takaisin, ja ne vaan eivät lakkaa heräämästä henkiin... ;P
GEAS linkki 17. helmikuuta 2002 kello 7.48
GEAS 17. helmikuuta 2002 kello 7.48 linkki [quote:10507c63e2] 17.02.2002 klo 03:09, Arkat kirjoitti: King of Dragon Passista nyysin tietysti erään erinomaisen tempun (jota klaanin EPH-ykköstaistelija käytti kampanjan alkuvaiheilla): nyljetyn soturidracoliskon nahka on melko kätevä, etenkin kun ne tapaavat olla täynnä taikariimuja. ;P Tietysti dracolisko tahtoo sen takaisin, ja ne vaan eivät lakkaa heräämästä henkiin... ;P [/quote:10507c63e2] Ehkä vielä mukavampi olisi magisauruksen nahka kun siinä on aina lumouksia.Eikä magisaurus tule hakemaan nahkaansa takaisin.
Guzmo linkki 17. helmikuuta 2002 kello 11.35
Guzmo 17. helmikuuta 2002 kello 11.35 linkki Meidän peleissä on "nyljetty" Telmoreita kun nekin on täynnä shaamaanien tekemiä matriiseja :smile:
Miika Jooseppi Ahola linkki 25. helmikuuta 2002 kello 10.28
Miika Jooseppi Ahola 25. helmikuuta 2002 kello 10.28 linkki Outoa, mä olen vasta 10 wee ja osaan Runequestin säännöt paremmin kun isoveljeni peliporukka yhteensä. Onko muilla samaa tilannetta?
Nysalor linkki 25. helmikuuta 2002 kello 14.35
Nysalor 25. helmikuuta 2002 kello 14.35 linkki Miika: [i:5fe6d4d609]Outoa, mä olen vasta 10 wee ja osaan Runequestin säännöt paremmin kun isoveljeni peliporukka yhteensä.[/i:5fe6d4d609] Nähdäkseni sääntöjen tunteminen on RuneQuestin pelaamisessa kuitenkin vain suhteellisen pieni asia. Roolipelaaminenhan on jotakin aivan muuta kuin jokaisen säännön osaaminen ulkoa. Tärkeämpää on pystyä eläytymään hahmoonsa ja pelaamaan häntä uskottavasti ja luontevasti. Säännöt vain auttavat simuloimaan maailmaa ja ratkaisemaan tapahtumia, joiden tulos on jokseenkin epävarma. Vaikka osaisi sääntökirjan kannesta kanteen, se ei vielä takaa sitä, että osaisi roolipelata. Hyvänä esimerkkinä sääntöjen suhteellisen pienestä osuudesta RuneQuestin pelaamisessa voisin kertoa pelistä, jota peluutin Kalikoksen kokouksessa Jyväskylässä. Eräs pelaajista ei ollut pelannut lainkaan RuneQuestin säännöillä, mutta pelasi silti oikein hienosti vetämässäni seikkailussa. Tämä kaiketi osoittaa, että roolipelaamisessa eläytyminen muodostaa suuremman osuuden kuin sääntötuntemus, jos näin karkeasti yleistäen voidaan sanoa. [i:5fe6d4d609]Morjes Nysse! Mun isoveljeni pelaa sun¨irkissä oliko se ihmistä[/i:5fe6d4d609] Jaa, vai sinä olet hänen pikkuveljensä. Hauska tutustua. :smile: [i:5fe6d4d609]Onko toi turhaa tollaste viestien lähettely vastatkaa rehellisesti[/i:5fe6d4d609] Tämän foorumin moderaattorina suosittelisin kyllä aloittamaan uuden aiheen, jos haluat keskustella jostakin muusta kuin siitä, mikä tämän viestiketjun otsikkona on. Turhista viesteistä keskustelufoorumin säännöt sanovat seuraavaa: "Jokainen, joka lähettää viestejä vain lisätäkseen Glorantha-foorumin tilastoja tai lähettää puhkikuluneita aiheita, ottaa riskin, että hänen aiheensa suljetaan, poistetaan ja/tai hänen jäsenyytensä peruutetaan." Lisää asiaa löytyy [url=http://www.kalikos.org/foorumi/faq-finnish.php]UKK-sivulta[/url] ja suosittelisin tutustumaan noihin ohjeisiin ennen kirjoittelemista. Yleisesti ottaen kannattaa aina katsoa, että viesti lähetetään sopivaan paikkaan, että siinä on tosiaan jotakin sellaista asiaa, mikä muitakin keskustelijoita saattaisi kiinnostaa, ja että asia ilmaistaan tarpeeksi selvästi - sanoja ei tarvitse turhaan säästellä. Olisi myös hyvä kiinnittää huomiota siihen, että kirjoittaisi suhteellisen ymmärrettävää suomen kieltä ja vaikka lukisi itse läpi viestinsä ennen lähettämistä. Tämä kaikki siis ihan viihtyisyyden vuoksi. [ Tätä viestiä on muokannut: Nysalor 2002-02-25 16:36 ]
Miika Jooseppi Ahola linkki 25. helmikuuta 2002 kello 17.18
Miika Jooseppi Ahola 25. helmikuuta 2002 kello 17.18 linkki Mutta mä osaan eläytyä siihen hahmoon (yleensä kääpiöön) tosi hyvin ainaki isoveljen mielestä. :smile:
GEAS linkki 1. maaliskuuta 2002 kello 18.57
GEAS 1. maaliskuuta 2002 kello 18.57 linkki Miika Jooseppi Ahola: Mutta mä osaan eläytyä siihen hahmoon (yleensä kääpiöön) tosi hyvin ainaki isoveljen mielestä. Mä nyt Mostalina lainaan omaa tekstiäni. Okei GEAS, mä myönnän, mä en osaa pelata kääpiötä, mutta osaan mä silti roolipelata. (jotenkin)
Borg linkki 15. maaliskuuta 2002 kello 14.11
Borg 15. maaliskuuta 2002 kello 14.11 linkki Aihetta sivuten. Eräällä pelaajallani(tai hänen hahmollaan, miten sen nyt katsoo) on pakon omainen tarve viskoa työkaluja. Onkohan tollaisiin tilanteihin sääntöä. Olen käyttänyt heittotaitoa, mutta se tuntuu liian tehokkaalta.
Tyrisalthan linkki 19. maaliskuuta 2002 kello 11.55
Tyrisalthan 19. maaliskuuta 2002 kello 11.55 linkki Kyllä ainakin minun mielestäni työkalujen heittely on ihan jees juttu, enkä näe siinä mitään pahaa. Heittelihän Wulfgarkin vasaraa jäätuulen laksossa. Sitäpaitsi se tuo hahmolle persoonallisuuta niitä lentäviä hampaita odotellssa :wink: [ Tätä viestiä on muokannut: Tyrisalthan 2002-03-19 13:56 ]
Borg linkki 19. maaliskuuta 2002 kello 14.28
Borg 19. maaliskuuta 2002 kello 14.28 linkki Hmm... Enpä minä sillä perusteella, mitä sankarit tekevät Salvatoren kirjoissa antaisi pelaajien tehdä mitä sattuu.