Vanha foorumi

Takaisin

uuet ukot

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Ryytman 12. kesäkuuta 2001 kello 13.02
Kirjoittaja Viesti
Ryytman linkki 6. huhtikuuta 2001 kello 14.53
Ryytman 6. huhtikuuta 2001 kello 14.53 linkki elikkä kun teette uue ukon esim edellisen kuoltua niin mimmosen teidän pj tai te jos ootte pj antaa/annatte tehä kui paljo kyvyt, jopa taikaesineitä heti alkuu?, mimmoset ominaisuut (monta/miten heitätte ne) jotai roturajotuksii elikkä tommost.
Anonymous linkki 5. huhtikuuta 2001 kello 21.21
Anonymous 5. huhtikuuta 2001 kello 21.21 linkki Joo siis kun kuolee niin yleensä ihan normaalisti vaan hahmon tekoon eipä juuri mitään taikaesineitä yms. noita rotu rajotuksia on samat kun normaalisti, dracoliskot, kaaosotukset yms.
Guzmo linkki 6. huhtikuuta 2001 kello 3.50
Guzmo 6. huhtikuuta 2001 kello 3.50 linkki Ei meilläkään ole ollut mitään erikois avituksia kun hahmo kuolee. Kerran annoin uudelle hahmolle bonuksia reilusti alkuun kun hän tuli mukaan ryhmään missä kaikki olivat jo riimutasolla. Ei hahmon voimakkuus ole mikään pakko pelaamiselle. On varmasti mielenkiintoista pelata välillä rauhallista parantajaa tai Lhankor Mhy juroria. --------------- - Guzmo
Wlu 000 linkki 16. huhtikuuta 2001 kello 10.04
Wlu 000 16. huhtikuuta 2001 kello 10.04 linkki Omassa pelissäni tapan hahmoja periaatteella kaikki tai ei mitään niin suuria tasoeroja ei synny =) . Mutta jos yksittäinen hahmo sattuu kuolemaan ja muut pelaajat ovat tasolla riimulordi niin tottakai sitä pitää antaa tälle hahmollle joitakin lisäkykyjä -ja varusteita. Ei edes ole todennäköistä, että joukko riimulordeja haluaisi seikkailla 18 vuotiaan farmarin kanssa jonka asykyky on 23 ja varusteisiin kuuluu paita ja puukko.
Nysalor linkki 16. huhtikuuta 2001 kello 10.41
Nysalor 16. huhtikuuta 2001 kello 10.41 linkki [i:6eba889998] Ei edes ole todennäköistä, että joukko riimulordeja haluaisi seikkailla 18 vuotiaan farmarin kanssa jonka asykyky on 23 ja varusteisiin kuuluu paita ja puukko.[/i:6eba889998] Aika hyvä kärjistys. Juuri tuon vuoksi ei ehkä kannata aivan satunnaisesti valita pelihahmoja, vaan olisi syytä miettiä, miksi kaveri on sattunut joutumaan seikkailijaporukkaan. Muutenkaan aivan surkeat hahmot eivät ole kovin innostavia pelattavia. Saattaa pohjalta alkavan kehityksen seuraaminen olla jonkun mielestä hauskaa, mutta minusta ei.
Guzmo linkki 16. huhtikuuta 2001 kello 16.43
Guzmo 16. huhtikuuta 2001 kello 16.43 linkki [i:6eba889998] Ei edes ole todennäköistä, että joukko riimulordeja haluaisi seikkailla 18 vuotiaan farmarin kanssa jonka asykyky on 23 ja varusteisiin kuuluu paita ja puukko.[/i:6eba889998] Aika hyvä kärjistys. Juuri tuon vuoksi ei ehkä kannata aivan satunnaisesti valita pelihahmoja, vaan olisi syytä miettiä, miksi kaveri on sattunut joutumaan seikkailijaporukkaan. Muutenkaan aivan surkeat hahmot eivät ole kovin innostavia pelattavia. Saattaa pohjalta alkavan kehityksen seuraaminen olla jonkun mielestä hauskaa, mutta minusta ei.
Nysalor linkki 16. huhtikuuta 2001 kello 21.25
Nysalor 16. huhtikuuta 2001 kello 21.25 linkki Minä olen pitänyt parhaana noin 50-75%:n kykyjä. Möhlimiseen on varaa, mutta silti hahmot saavat jotakin aikaan. Kykyjen nousuunkin on vielä varaa kokemuksen kautta. Tuskin yhdestä peikkolaisesta on surkeallekaan aloittelijalle kovin suurta vaaraa, mutta odotapas, kun nälkäinen peikkolaislauma hyökkää! Siinä on hommaa kokeneemmille taistelijoillekin, etenkin jos he haluavat säilyttää kaiken omaisuutensa vahingoittumattomana. Voit listiä yhden peikkolaisen tai tusinan, mutta heitähän riittää. Saattaisi muuten olla hyvä keino, jos haluaa verottaa pelihahmojen varusteita ja muita tavaroita. Eipä siinä mitään vikaa, jos hahmot ovat korkea-arvoisen orlanthin apulaisia. Heidäthän voi näppärästi lähettää suorittamaan tehtäviä sillä aikaa, kun heidän isäntänsä keskittyy politikoimiseen tai vastaavaan. Tuskin isännällä riittää aikaa ja tarmoa joidenkin "pikkutehtävien" hoitelemiseen, joissa aloittelijoilla saattaa olla kuitenkin melkoisesti haastetta. Siinä taitaa olla vielä se hyvä puoli, että isäntä luonnollisesti korjaa parempaan talteen kaiken liian arvokkaan sotasaaliin.
Guzmo linkki 17. huhtikuuta 2001 kello 14.07
Guzmo 17. huhtikuuta 2001 kello 14.07 linkki Tylyä kyllä syöttää pelaajien kamat peikoille :smile:
Nysalor linkki 18. huhtikuuta 2001 kello 15.36
Nysalor 18. huhtikuuta 2001 kello 15.36 linkki [i:d52505013d] Tylyä kyllä syöttää pelaajien kamat peikoille[/i:d52505013d] Tylyä ehkä, mutta taatusti tehokasta, jos on ongelmia pelihahmojen liikojen tavaroiden kanssa. Ainakin jokin aika sitten joku taisi siitä valittaa ja kysyi keinoja liikojen tavaroiden torjumiseen. Joten ei muuta kuin peikkolaiset popsimaan liiat kamat!
Wlu 000 linkki 19. huhtikuuta 2001 kello 9.44
Wlu 000 19. huhtikuuta 2001 kello 9.44 linkki Käytän mielummin luolapeikkoja koska ne voivat samalla popsia myös pelaajat :wink:
Guzmo linkki 19. huhtikuuta 2001 kello 5.52
Guzmo 19. huhtikuuta 2001 kello 5.52 linkki [quote:82110e7e5c] Käytän mielummin luolapeikkoja koska ne voivat samalla popsia myös pelaajat [/quote:82110e7e5c] Pelaajat ei kyllä välttämättä tykkää moisesta :smile:
Nysalor linkki 20. huhtikuuta 2001 kello 19.27
Nysalor 20. huhtikuuta 2001 kello 19.27 linkki [i:014e3a81fc] Käytän mielummin luolapeikkoja koska ne voivat samalla popsia myös pelaajat[/i:014e3a81fc] No, kukin makunsa mukaan. Jotenkin luolapeikot eivät vain minusta tunnu kovin luontevilta syömään tavaroita, toisin kuin peikkolaiset. Lisäksi luolapeikkoja on paljon vähemmän kuin peikkolaisia ja ne ovat aivan ilmeisesti parempia metsästämään kuin surkeat ja ruipelot peikkolaiset, joten ne eivät ehkä hyökkää aseistetun porukan kimppuun yhtä herkästi kuin syömisvimmaa lähestyvät peikkolaiset. Jos olisin uzko, en varmaankaan vaihtaisi yhtä koulutettua romalia edes kymmeneen enloon. Enloista ei ole juuri muuhun kuin ateriaksi! :smile:
Wlu 000 linkki 20. huhtikuuta 2001 kello 1.48
Wlu 000 20. huhtikuuta 2001 kello 1.48 linkki hmmm... Omassa pelissäni voisin koittaa lähettää lauman peikkolaisia ja lauman luolapeikkoja samaan aikaan pelaajien kimppuun. Siinä menisivät sitten pelaajat ja tavarat :smile: Pitää vain toivoa etteivät peikot vahingossa syö toisiaan
Nysalor linkki 20. huhtikuuta 2001 kello 20.48
Nysalor 20. huhtikuuta 2001 kello 20.48 linkki Peikoilla on kyllä tapa harjoittaa kannibalismia. Peikkolaisia kasvatetaan jopa pelkästään syötäväksi ja Karrgin poikien (Kyger Litorin riimulordeja) täytyy syödä vuosittain oma sukulaisensa, joka tosin usein taitaa olla peikkolainen. Joten varmasti nälkäisille luolapeikoillekin peikkolaispaisti maistuisi!
Chividal linkki 27. toukokuuta 2001 kello 1.12
Chividal 27. toukokuuta 2001 kello 1.12 linkki Omasta mielestäni tärkeämpää kuin uuden ukon taidot ja kamat on, että miten se sopii seurueeseen. Tienkään esim meidän suhteellisen kokeneeseen porukkaan ei juuri ole asiaa aloittelija hahmolla jo pelkästään vastuksen kovuuden vuoksi. Lisäksi uudet hahmot ovat meillä usein hahmojen vanhoja tuttavuuksia tms. ja siksi omaavat taitoja ja tavaraa ainakin lähes samalla asteikolla kuin muu seurue. Lisäksi meidän tyylimme on ollut se, ettei uudet hahmot liity seurueeseen "teleporttamalla" tai muuten ilman mitään syytä. Se tietysti vaatii kuolleen hahmon pelaajalta hieman odottamista ennen kuin uusi hahmo pääsee peliin, mutta ei se liikoja ole haitannut.
Anonymous linkki 11. kesäkuuta 2001 kello 9.06
Anonymous 11. kesäkuuta 2001 kello 9.06 linkki Koska minulla on lähiaikona paljon kokemusta uusista ukoista... niin voin sanoa että ei niitä boonuksia kuulu tulla... ei ole hauskaa aloittaa sellaisena mättöukkelina joka voittaa miltein mitä vain heti alussa... Mielummin kompensoida ja antaa huonotominaisuudet koska muut ovat hyviä... tämä edellyttää sitä että pelaajat kulkevat samassa porukassa... Ja kommentti Wlu:lle tapasi "kaikki tai ei mitään" on varmaan vaihtunut :"Timppa tai ei mitään" :smile: Siltä se alkaa tuntua mutta taitaa olla omaa tyhmyyttäni... tai hahmojen tyhmyyttä... (keskimääräinen äly on varmaan 10) Ja jos haluaa tehdä uuden ukon ja ei noin vaan saa tehdä uutta niin kanntatta kayttää kaverini vanhaa kikkaa: 1)koputa ovelle 2)kun joku tulee avaamaan oven kysy:"Onko ketään muuta paikalla?" 3)toinen kysymys on:"Voisitko lainata sokeria?" 4)kun hän menee hakemaan sokeria pitää mennä perässä ja lahdata hänet... tällöin ei myöskään saa ottaa mitään tavaraa häneltä... ja jos hän on hyvän näköinen nainen hänet pitää raiskata...(Ärsyttää erittäin paljon Pelin johtajaa) jos sokeria ei lainata pitää sinne mennä voimalla! ja tehdä sama teko... 5)Sama juttu seuraavaan taloon Tätä jatketaan niin kauvan kunnes tulee joku uhottelemaan ja hänen tai mitä parempi heidän kimppuun pitää hyökätä apinan raivolla! jos siihenkään ei vielä kuole niin sitten vaan tapaamaan jotain ns.Seriffiä (ei nytten keksi parempaa nimeä) ja ruveta mäsinöimään ja kunnolla! jos se ei tapa niin sitten pitää hyppiä yhdellä jalalla ja huutaa:" Mie olen Pikachu!" niin kauvan että Pelin johtalajta menee hermot... jolloin hän tajuaa että haluat tehdä uuden hahmon... tosin hän voi kyllä vihastua ja tehdä jotakin muuta... Ps: Suosittelen tätä vain ääri-tiloissa! Ps2: Tuo äskeinen on kaverini keksimä keino joka toimii... se ei ole MINUN keksimä... ei normaali ihminen tuollaista voikeksiä... pitää ainakin olla ERITTÄIN lahjakas kaikessa ja ERITTÄIN älykäs!
Nysalor linkki 12. kesäkuuta 2001 kello 10.31
Nysalor 12. kesäkuuta 2001 kello 10.31 linkki [i:169bb59e90] niin voin sanoa että ei niitä boonuksia kuulu tulla... ei ole hauskaa aloittaa sellaisena mättöukkelina joka voittaa miltein mitä vain heti alussa...[/i:169bb59e90] No, minusta taas on hyvä, että uusi hahmo sopii jossakin määrin muun porukan tasoon, koska muuten on vaarana jäädä pelkäksi heittopussiksi. Tietenkään se ei tarkoita, että uuden hahmon täytyisi olla jokin yli-inhimillinen tyyppi. [i:169bb59e90] Tätä jatketaan niin kauvan kunnes tulee joku uhottelemaan ja hänen tai mitä parempi heidän kimppuun pitää hyökätä apinan raivolla![/i:169bb59e90] Onkohan tällaisessa mitään järkeä? Jotenkin minä olen kuvitellut roolipelaamisen enemmän hahmon luonteen ja käytöksen tulkitsemiseksi ja esittämiseksi kuin pelaajan omien mielihalujen ja villien fantasioiden toteuttamiseksi. No, kullakin on tapansa pelata, mutta tuollainen ei ainakaan minua innostaisi. :sad:
Topi Hiski Viljami Salmi linkki 11. kesäkuuta 2001 kello 21.05
Topi Hiski Viljami Salmi 11. kesäkuuta 2001 kello 21.05 linkki joo.. ei kannata pistää uusia hahmoja ihan huonoilla ominaisuuksilla verrattuna muihin! Meillä oli kerran Lankhor my tyyppi joka menetti jalkansa ensimmäisessä taistelussa vaikka yritti välttää sitä, kun peikkolaislaumasta joku heitti kiven tyypin jalkaan ja jalan hp:t meni 2x miinuksille... pelaajalla meni heti hermot kun hahmo ei edes peikkolaisita selviä (kymmenen minuttia oli kai pelannut tyyppi..) Siis ei sil väliä jos uudet tyypit saakin "lahajks" kovat taidot ja aseet vaikka muitten on pitänyt muka ansaita ne.. siis pelaaminen on tärkeempää kuin hahmojen keskenäinen paremmuus..(kai?)
Guzmo linkki 12. kesäkuuta 2001 kello 1.02
Guzmo 12. kesäkuuta 2001 kello 1.02 linkki [quote:8543b58024] Tätä jatketaan niin kauvan kunnes tulee joku uhottelemaan ja hänen tai mitä parempi heidän kimppuun pitää hyökätä apinan raivolla! jos siihenkään ei vielä kuole niin sitten vaan tapaamaan jotain ns.Seriffiä (ei nytten keksi parempaa nimeä) ja ruveta mäsinöimään ja kunnolla! jos se ei tapa niin sitten pitää hyppiä yhdellä jalalla ja huutaa:" Mie olen Pikachu!" niin kauvan että Pelin johtalajta menee hermot... jolloin hän tajuaa että haluat tehdä uuden hahmon... tosin hän voi kyllä vihastua ja tehdä jotakin muuta... [/quote:8543b58024] No miksi sen täytyy olla noin hankalaa? Meillä hahmoihinsa kyllästyneet yrittävät jotain todella sankarillista. Esimerkkinä Humakti, joka yritti tappaa kaaoksen etanaa pelkillä nyrkeillään. (melkein onnistu siinä!) Yksi ratkaisu oli juosta kiljuen kohti Praxin aavikkoa. Tämän hahmon kohtalo on pelinjohtajallekkin täysi mysteeri :smile: Ymmärrän kyllä jos PJ haluaa pitää kampanjalle tärkeät hahmot hengissä mahdollisimman pitkään. ------------------------------------------ - Guzmo
Anonymous linkki 12. kesäkuuta 2001 kello 13.02
Anonymous 12. kesäkuuta 2001 kello 13.02 linkki Sankarillisia tekoja voi miustakin syistä tehdä... kuten minun kapinani pelinjohtajaa vastaan kun ei siellä oikeen ollut mitään tekemistä niin rupesin kyselemään jos joku tietää missä olisi lohhari... sain selville missä yx oli ja lähdin menemään sinne... PJ tajusi että olin kyllästyny kun muut vaan kouluttaa ja menin sillä ukolla elinikäiseksi portin vartiaksi... siitä kyllä tuli NPC ja ei sen koomin ole siitä ukosta kuullut... tuon jälkeen peliin tuli hienpja tapahtumia (kuten esim. Hullut hyökkäykset muurien sisään) kuitenkin... vaikka ei pärjäisi taisteluissa sodissa on se hauskempaa kun kouluttaminen! menee vaan hermot sellasessa nysväyksessä! kaikki vaan mietti miten saa parhaiten ajan kulumaan hyödyllisesti! Esim.käyn jooka aamu lenkillä 1/2 tunti aniin saan RR:ää lisää... tuon on pahn puoleista nysväystä minun mielestäni... :sad:
Larppa linkki 8. kesäkuuta 2002 kello 12.51
Larppa 8. kesäkuuta 2002 kello 12.51 linkki Meillä päin ei anneta mitään erikois avustuksia tai sitten mitään taikaesineitä, vaikka muut ois jo pitemmällä ku siitä voi tulla riitoja pelaajien kesken kute: -Perkele, mulla kesti pirusti aikaa ku ansaitsin nää ja toi mulkku tekee vaa uuden ukon ja on tasoissa mun kaa!!! :-x -Omapa on ongelmas :P Nii ku tämmösii ja sitten tappaa vaan oman ukon ja saa yhtä hyvän takaisin heti!!! :-o
Sampi linkki 28. kesäkuuta 2002 kello 7.43
Sampi 28. kesäkuuta 2002 kello 7.43 linkki [quote:3b4b4c2717]Larppa: Meillä päin ei anneta mitään erikois avustuksia tai sitten mitään taikaesineitä, vaikka muut ois jo pitemmällä ku siitä voi tulla riitoja pelaajien kesken kute: -Perkele, mulla kesti pirusti aikaa ku ansaitsin nää ja toi mulkku tekee vaa uuden ukon ja on tasoissa mun kaa!!! -Omapa on ongelmas Nii ku tämmösii ja sitten tappaa vaan oman ukon ja saa yhtä hyvän takaisin heti!!! [/quote:3b4b4c2717] Niin, tämänkaltainen toiminta saattaa häiritä, kun hahmojen voimataso on oleellinen asia pelissä, kuten se useimmiten on. Enemmän minua kyllä hahmon menetyksessä häiritsee monella pelikerralla luodon persoonan katoaminen tuonpuoleiseen. Toisaalta sitten pääsee aloittelemaan puhtaalta pöydältä. Itse en anna samantasoisia hahmoja kuolleitten tilalle (ainakaan usein), vaan hieman muuta ryhmää heikompia, mutta helposti kehiteltäviä hahmoja. Yleensä ne ottavat muun ryhmän kiinni muutaman seikkailun aikana, tai ainakin pääsevät lähelle. Samalla yritän vaihtaa hieman konsepteja, että ryhmään tulisi uutta puhtia ja erilaisia näkemyksiä. Hahmon kuolemassa on ainakin se hyvä puoli, että ryhmän sisäinen dynamiikka saattaa muuttua, varsinkin jos uusi hahmo on kovin erilainen. Hahmon kuolemaa ei saa myöskään jättää liaan vähäiselle huomiolle. Itseltäni on lyhyen RQ-kokemukseni aikana kuollut vain yksi hahmo, ja sekin herätettiin henkiin (hyvästä syystä, oli kuollut puolustaessaan Tarshin kuninkaan pojan seuruetta.) Kuolema kuitenkin jätti merkkinsä hahmoon, muistaakseni taisi jopa valaistua sen jälkeen. Känntyi ainakin yhä enemmän seuraamaan Herttua Yanafalin polkkua, ja vähemmän Yelmin tietä. Ahh.. nostalgiaa. Olisipa mukava vielä joskus pelailla tuotakin hahmoa.
ZamboNet linkki 15. huhtikuuta 2003 kello 22.22
ZamboNet 15. huhtikuuta 2003 kello 22.22 linkki [quote:0e467166f5]Aika hyvä kärjistys. Juuri tuon vuoksi ei ehkä kannata aivan satunnaisesti valita pelihahmoja, vaan olisi syytä miettiä, miksi kaveri on sattunut joutumaan seikkailijaporukkaan. Muutenkaan aivan surkeat hahmot eivät ole kovin innostavia pelattavia. Saattaa pohjalta alkavan kehityksen seuraaminen olla jonkun mielestä hauskaa, mutta minusta ei. [/quote:0e467166f5] Toki tuo on mielipide asia, mutta voin sanoa, että hahmo joka on pelattu heinähatusta pienimuotoiseksi legendaksi on todella palkitsevaa. Tämän voin sanoa omasta kokemuksesta =D Huono puoli siinä on se, että jos tuo hahmo kuolee, niin tuntuu hiukan siltä, että jotain todella rakasta kuolisi. Minulla kävi näin Cyber Punkissa, useita vuosia pelattu hahmo kuoli... pieni muotoinen trauma, josta olen onneksi päässyt yli =D Runessa tosin heinähatusta kehitetty hahmo on yhä elossa... toivottovasti vielä mahdollisimman pitkään =D
Ugly Psycho linkki 16. huhtikuuta 2003 kello 11.23
Ugly Psycho 16. huhtikuuta 2003 kello 11.23 linkki Tuosta hahmojen sopimisesta porukaan sen verran, että minua ainakin pelaajana ärsyttää, jos hahmon pitää olla täysin satunnainen. Tästä löytyy huonoja kokemuksia, mm. eräs ilmeisesti riisitautinen Yelmaliolainen leipuri, jonka R-R oli jossakin 5 tienoilla, ei minkäänlaisia taistelutaitoja tai varusteita, ja tyyppi roikkui ilman mitään järkevää syytä epämääräisen Orlanthi-porukan mukana, jossa suurin osa osasi edes puolustaa itseään. Toinen legenda on oma maajussi-hahmoni, joka oli syystä tai toisesta Karkoiran kisoissa totaalisena heittopussina pärjäämättä yhtään missään. Kisojen jälkeen hieman rahaa tienattuaan hahmo hommasikin sitten oman tilan ja alkoi viljellä maata, mitä PJn oli vaikea hyväksyä. Muutenkin hahmoilla minusta pitäisi olla joku syy olla yhdessä ja myös syy häröillä ympäri maailmaa.