Vanha foorumi

Takaisin

Punainen Kuu muualla Gloranthassa

Yleinen Glorantha-keskustelu
Vesa 25. syyskuuta 2005 kello 10.39
Kirjoittaja Viesti
Vesa linkki 25. syyskuuta 2005 kello 10.39
Vesa 25. syyskuuta 2005 kello 10.39 linkki En ainakaan suoralta kädeltä löytänyt viestiketjua jossa puhtaasti käsitellään Punaista Kuuta, joten aloittelin nyt aihetta koskevan ketjun. Punainen Kuu varmaankin näkyy kaikkialla Gloranthassa, mutta kuinka siihen suhtaudutaan kaukaisimmissa maissa, joissa Lunarin Imperiumi on vain tarinoiden lähde ja sen vaikutukset eivät ulotu kaukomaille? Lähinnä onko Punaisen Kuun puolesta joitakin muita uskomuksia näissä kaukomaissa, vai tiedetäänkö se kaikkialla Imperiumin saavutukseksi? Itse tätä pähkäilin syystä että kun kampanjaani Seshnelaan olen sijoittamassa, niin olen pohtinut josko jokin Kuuta palvova salaseura olisi otollinen kampanjaani varten. Tyyliin porukka uhraa neitsyen aina täyden kuun aikaan. :) Seshnelassa varmaankin Imperiumi tunnetaan paremmin kuin vaikkapa jossakin päin Pamaltelaa, joten miten vaikkapa nyt sitten noinkin kaukaisilla mailla kuuhun suhtaudutaan, näkyykö se siellä edes kunnolla, vaiko vain häämöttää horisontissa? Edit: Täsmennyksenä tuohon oman Seshnela-kohtaan, että onko siis tuollaisen salaseuran mahdollista saada jotakin magiaa Punaisen Kuun kautta, niin ettei vaikkapa nyt tuollainen neitsyiden uhraaminen täyden kuun aikaan ole ihan turhaa ja hyödytöntä?
newsalor linkki 18. lokakuuta 2005 kello 20.50
newsalor 18. lokakuuta 2005 kello 20.50 linkki Luulen, että kaikenmaailman huru-ukot pitävät sitä merkkinä tulesta ja tuomiosta tai mahdollisesti vapautuksesta. Köyhillä, kapinallisilla, hulluilla ja kurjilla on muutenkin taipumuksia turvautua oljenkorsiin. Mahdollisesti tälläinen porukka voisi saada jonkinlaista magiaa kuusta, mutta tuskin se olisi kovin tehokasta ja luulisin, että todennäköisyydet kutsua niitä demoneita kuusta olisi yhtä suuret, kuin kutsua vahingossa joitain muita demoneita.