Vanha foorumi

Takaisin

Armorin hinta?

Yleinen RuneQuest-keskustelu
ColdBug 28. elokuuta 2005 kello 8.42
Kirjoittaja Viesti
ColdBug linkki 28. elokuuta 2005 kello 8.42
ColdBug 28. elokuuta 2005 kello 8.42 linkki Kun on lueteltu armoreita niin siinä lukee ENC ja sitten siinä painon jälkeen on vielä suluissa oleva luku niin kumpi on oikea hinta vai täytyykö jotain säätää? :oops: Ja vielä olisi selllainen että mikä on hahmolomakkeessa PP aseen kohdalla? Onko varastamiseen jokin oma sääntönsä vai lukeeko jossain kirjasessa? Olisin kiitollinen jos joku kehtaa vastata näin helppoihin kysymyksiin.
Koivuniemen Herra linkki 28. elokuuta 2005 kello 9.44
Koivuniemen Herra 28. elokuuta 2005 kello 9.44 linkki Siis ENC = paino kiloina, ja suluissa oleva luku ENCin jälkeen on panssarin hinta. Aseen PP eli panssaripisteet on se lukumäärä vahinkoa jonka aseella voi torjua. Jos hyökkäyksen vahinko ylittää aseen PPt, yli menevä vahinkoa tulee torjujalle ja aseen PPt vähenevät yhdellä (ja näin suojaavat vähemmän). Kilvet ovat immuuneja tälläiselle vahingolle. Varastaminen = murtaudut sisään ja otat mitä tahdot. Tähän tuskin tarvitsee paljoa eri heittoja. Tai jos halutaan taskuvarkaisiin ryhtyä niin käytetään silmänkääntö-kykyä. Tai sitten voisi tehdä ihan oman taskuvarkaus-kyvyn.
ColdBug linkki 28. elokuuta 2005 kello 9.49
ColdBug 28. elokuuta 2005 kello 9.49 linkki olen todella kiitollinen tästä! ColdBug kiittää, kartaa ja kumartaa
ColdBug linkki 28. elokuuta 2005 kello 18.57
ColdBug 28. elokuuta 2005 kello 18.57 linkki Voisin tähän samaan hässäkkään kysyä mitä taitoa tarvitsee oven/lukon tiirikoimiseen?? Enpä ite oo pahemmin näitä löytäny säännöistä :-? tai sitten olen sokea kuin kana :-o
Olorin linkki 28. elokuuta 2005 kello 19.26
Olorin 28. elokuuta 2005 kello 19.26 linkki [quote:cf4fafe35c="ColdBug"]Voisin tähän samaan hässäkkään kysyä mitä taitoa tarvitsee oven/lukon tiirikoimiseen??[/quote:cf4fafe35c] Jos hahmo on sitä erikseen harjoitellut, niin Tiirikointi. Ei, Tiirikointi-kykyä ei listata perussäännöissä. Jos kyseessä on tarpeeksi yksinkertainen lukko, voin antaa pelaajien improvisoida vaikka Laadi-kyvyllä.
Kreifi linkki 29. elokuuta 2005 kello 4.21
Kreifi 29. elokuuta 2005 kello 4.21 linkki Oven/lukon tiirikoiminen onnistuu myös ammattiheitolla. Tosin ammatin pitäisi sitten olla esimerkiksi varas.
Mkiko linkki 14. syyskuuta 2005 kello 10.06
Mkiko 14. syyskuuta 2005 kello 10.06 linkki Ja jos on aloittelija niin sapelillakin voi "tiirikoida". Tilanne oli se että vuohilaisen piti mennä tappamaan yksi tietty hobitti hobittien taloon. Vuohilainen ei edes kokeillut ovea, meni ikkunan luo ja työnsi sapelinsa ikkunan ja pokan väliin ja rupesi "tiirikoimaan" kampeamalla ikkunaa irti, hajotti sitten ikkunan ja herätti koko talon... Viisaampi olisi jo luopunut yrityksestä, mutta tämä päätti änkeä itsensä pienestä ikkunasta sisälle ja jatkoi reissuaan...
Alec linkki 14. syyskuuta 2005 kello 21.08
Alec 14. syyskuuta 2005 kello 21.08 linkki Jep, eli samalla metodilla ni kirves on helvetin hyvä tiirikka! Muuten ollaan käytetty laadi kykyä (miinusta tulee sen mukaan kuinka hyvin lukko on tehty), kylläkin tiirikaks ei käy ihan mikä tahansa maasta löydetty rautalangan pätkä!
Cara linkki 15. syyskuuta 2005 kello 4.51
Cara 15. syyskuuta 2005 kello 4.51 linkki Toisaalta joskus käy tuuri... Meillä kerran yksi hahmo vapautti porukan vankilasta tiirikoimalla erikoisesti (ellei jopa kriittisesti, nyt en ihan muista) sellin lukon viittansa soljella. :D
Alec linkki 15. syyskuuta 2005 kello 8.20
Alec 15. syyskuuta 2005 kello 8.20 linkki [quote:88aff01404="Cara"]Meillä kerran yksi hahmo vapautti porukan vankilasta tiirikoimalla erikoisesti [/quote:88aff01404] No, jos mä ny oikein muistan ni seki oli ihan sen ansiosta et PJ ei raaskinu telottaa meitä! Anto sit heitellä niin kauan et joku heitti sen erikoisen! Itse pako oli kyllä vuosituhannen tempaus, mutta mielestäni PJ ei olisi saanut antaa tiirikoida miljoonaa kertaa, jollain hemmetin soljella!!! Olisi pitänyt vaan käyttää aivonystyröitä ja keksiä toinen keino paeta! No, PJ vannotti tuon tapauksen jälkeen, että ensi kerralla henki lähtee jokaiselta! Ps. Seuraavaks ku meijän porukka pelaa, ni pitää muistaa et joku hankkii sen hemmetin tiirikkasarjan!!!
Wildor linkki 16. syyskuuta 2005 kello 16.54
Wildor 16. syyskuuta 2005 kello 16.54 linkki Kannattaa muistaa, että tiirikoita ei ihan joka paikassa kasva. Ne ovat kuitenkin lukkoseppien ja varkaiden työkaluja. Eikä niitä tietenkään laillisin keinoin saa, kuin lukkosepät ja varkaat myyvät salaisuutensa kalliisti. Esimerkki tästä. Menepäs ostamaan oikeasti käytännölliset tiirikat jostain ja katso kuinka helppoa on. Lambrilkos se perinteinen kaupunkivarkaiden kultti olikaan? Heiltä varmaankin liikenisi noviisille tai nohevalle maallikollekin setti tiirikoita. Tai näin minun gloranthassani.
Vesa linkki 17. syyskuuta 2005 kello 9.42
Vesa 17. syyskuuta 2005 kello 9.42 linkki Jos sitä nyt Gloranthaa miltei orjallisesti noudatetaan, niin onpahan ne lukotkin kyllä melko harvinaisia :). Muistelen joskus täällä foorumilla käydyn keskustelun lukoista Gloranthassa, ja siinä kai edettiin niillä päälinjoilla että lukot ovat Gloranthassa melko harvinaisia ja ne jakaantuvat kai enimmäkseen tuonna Malkionismin seuduille länteen. Mostaleilla varmaan on huippuunsa asti kehitetyt lukot, niinkuin kraloreillakin varmaan, mutta tuskinpa Dara Happassa tai Sartarissa kovinkaan kummoisia lukkoja on :). Itse tässä olen jo pitkään pähkäillyt tuota varaskampanjaani Seshnelaan, niin siinä ainakin pelaajahahmoille tyrkkään siihen ammattikyvyn alapuolella oleviin tyhjiin kohtiin siihen ammattiin liittyviä kykyjä, niin kuin varkailla tuon tiirikoinnin.
Spinosar linkki 17. syyskuuta 2005 kello 20.32
Spinosar 17. syyskuuta 2005 kello 20.32 linkki [quote:1a39c5124a]Mostaleilla varmaan on huippuunsa asti kehitetyt lukot, niinkuin kraloreillakin varmaan, mutta tuskinpa Dara Happassa tai Sartarissa kovinkaan kummoisia lukkoja on icon_smile.gif. [/quote:1a39c5124a] Kannattaa miettiä mielessään lukitsemisen maagisia tai maallisia vaihtoehtoja. Ne kaikki ovat käytössä. Kissa pankolla, vahtihanhet pihamaalla, yövahti, salamanteri savupiipussa (tosin keillä sartarissa savupiiput, heillä kyllä lukotkin). Tai yövartio, iltarukous, kieltokehoitus (toimii dara happassa), kirous, kuolemanpartio. Paljon jännittävämpiä nuo kuin lukot sitäpaitsi. Interaktiivisia ja luonteikkaita.
Vesa linkki 18. syyskuuta 2005 kello 17.26
Vesa 18. syyskuuta 2005 kello 17.26 linkki Onhan nuo oma lisäsäväyksensä nuo maagiset suojaukset ja muut. Gloranthassa hyvinkin tärkeässä osassa, tärkeämmässä kuin ne lukot. Tosin sartarissa se kissa siellä uuninpankolla, tai jossakin, jos pitkätaloissa ei uunia ole vaan kai niissä jonkinlainen, on vähän toista kaliiberiä. Mahtaa se varasta hätkähdyttää kun niskaan pomppaa ilveksen kokoinen alynx eikä niinkään pieni kissan kuvatus :).