Vanha foorumi

Takaisin

Dinosaurusten statsit !Jellppiä!

RuneQuest hahmot, hirviöt ja olennot
Abyss 27. elokuuta 2005 kello 9.26
Kirjoittaja Viesti
Abyss linkki 27. elokuuta 2005 kello 9.26
Abyss 27. elokuuta 2005 kello 9.26 linkki Olisko kellään tietoja Gloranthassa elävistä dinoista ja niiden statseista.Olen nimittäin tekemässä Seikkailua jossa kyseiset elukat olisivat aiheena.Allosauruksen ja mammuttiliskon tiedot löytyy mutta (jos Gloranthassa niitä on) Velociraptorin,T-rexin,Brontosauruksen ja muiden dinojen statsit puuttuu.Olisin iloinen jos voisitte auttaa. :-D
Argrath linkki 27. elokuuta 2005 kello 12.48
Argrath 27. elokuuta 2005 kello 12.48 linkki En tiedälöytyykö Gloranthasta, mutta T-Rexin stateiksi voisi käyttää varmaa vähän kovennettua Allosaurusta (+2D6 kokoon ja voimaan tai jotain). Bronttosaurus on taas itseasiassa (käsittääkseni) sama otus kuin mammuttilisko . Velociraptorin statteja en kyllä rehellisesti tiedä, mutta eiköhän niitä pysty muiden dinojen pohjalta kehittelemään. Teet vaan pirun nopean, pienehkön dinosauruksen, jolla on saakelinmoinen kynsihyökkäys. Eiköhän siitä alkuun pääse. Muidenkin dinojen statteja voisi itse sovellella. Esim Triceratopsin voisi tehdä sarvikuonon stattien pohjalta taas jonkin verran koventamalla (Esim. KOK ja VMA +3D6 ja puskuhyökkäksen vahinko 2 kertainen).Niin ne sarvikuonon statit löytää täältä: http://www.kalikos.org/foorumi/viewtopic.php?t=1542&highlight=sarvikuonon
Vesa linkki 27. elokuuta 2005 kello 14.02
Vesa 27. elokuuta 2005 kello 14.02 linkki Itseasiassa brontosaurus ei ole sama kuin mammuttilisko, joten jos sille statseja vääntelee, niin kokoa vaikka vähän pienemmäksi kuin mammuttiliskolla. Velociraptorista varmaan voi vetää jotain allosauruksen tyylistä, silläkin kokoa vaikka vähän alespäin, ja sitten vaikka aseeksi ne jalan kynnet (jos niitä käytettiin nyt edes metsästyksessä, tästä taitaa olla ristiriitaisia tietoja ja jotkut väittävät velociraptoreita jopa pelkästään haaskansyöjiksi. Vai olikohan se sittenkin T-Rex josta tapellaan? :)). Kyllähän niitä dinosauruksia on aika lailla Gloranthassa, Genertelasta ainakin allosauruksia, harjaliskoja ja triceratopseja löytyy ja miksei muitakin. Mammuttiliskot taas näkisin enimmäkseen Pamaltelan asukeiksi, siellä valtavissa sademetsissä varmaan asuskelee enimmäkseen sille ympäristölle tyypillisiä liskoja. Enkä minäkään osaa T-Rexistä mennä mitään sanomaan, mutta olettaisin että saattaisipa hyvinkin virallisen Gloranthankin tiimoilla T-Rexejä löytyä, ja jos ne nyt mielestäsi ovat Gloranthaasi soveltuvia, niin go ahead, eläintä tuskin on kovin hankala edes Gloranthaan sijoittaa.
Nysalor linkki 27. elokuuta 2005 kello 14.49
Nysalor 27. elokuuta 2005 kello 14.49 linkki Abyss: [i:6089947546]Olisko kellään tietoja Gloranthassa elävistä dinoista ja niiden statseista.Olen nimittäin tekemässä Seikkailua jossa kyseiset elukat olisivat aiheena.Allosauruksen ja mammuttiliskon tiedot löytyy mutta (jos Gloranthassa niitä on) Velociraptorin,T-rexin,Brontosauruksen ja muiden dinojen statsit puuttuu.[/i:6089947546] Brontosauruksen numerotiedot löytyvät Riimumestarin kirjasta (s. 41), joka sinulla varmaan on, jos olet löytänyt mammuttiliskon tiedot. Brontosaurukset ovat Gloranthassa aika harvinaisia historiallisella ajalla, mutta niitä löytyy ainakin Lohikäärmesolasta ja Peloriasta. Velociraptorin numerotiedot lienevät samat kuin deinonychuksen, jonka tiedot ovat The Book of Drastic Resolitionsin Prax-numerossa. Ominaisuudet ovat seuraavat: VMA 2d6+12, R-R 2d6+6, KOK 2d6+9, ÄLY 5 (vakio), MHT 2d6, NPP 1d6+12. Deinonychuksen liike on 6 ja osumapaikat ovat samat kuin allosauruksella. Niillä on kolmen pisteen nahka panssarina. Hyökkäykset ovat etukynnet (IH 3, perusosumaprosentti 60, vahinko vahinkomuutoksen verran), puraisu (IH 6, perusosumaprosentti 30, vahinko d8) ja takakynsi (IH 3, perusosumaprosentti 60, vahinko d6). Deinonychus käyttää molempia etukynsiään yhtä aikaa ja jos molemmat onnistuvat, se tarttuu etukäpälillään uhriinsa, joka tarvitsee irti pääsemiseksi VMA vastaan VMA -heiton. Jos uhri ei pääse irti, seuraavalla meleevuorolla deinonychus ensin puraisee (onnistuu automaattisesti, koska uhri on kiikissä) ja sitten käyttää kolme iskuhetkeä myöhemmin toista takakynttään. Jos takakynsihyökkäys tuntuu vähän tehottomalta, niin ainahan sen vahinkoa voi lisätä. T-rexin numerotietoja ei ole tainnut olla missään RuneQuestiin, mutta yhdyn aikaisempiin puheenvuoroihin ja ehdotan parannellun allosauruksen käyttämistä t-rexinä. Tosin vähän tuntuu, että saa olla aika kovia pelihahmoja, jos he pystyvät pistämään kampoihin t-rexille. :) Tyrannosaurukset taitavat olla Gloranthassa todella harvinaisia, mutta Gloranthan olennoissa ja salaisuuksissa ne kuitenkin mainitaan.
Spinosar linkki 27. elokuuta 2005 kello 20.44
Spinosar 27. elokuuta 2005 kello 20.44 linkki Merkittävä osa Genertelan dinosauruksista on lohikäärmesolan alueelta. Siksipä niitä pidetään oudosti ja vinoon kehittyneinä drakonisina liskoina ja maanjäristysten lapsina. Useilla niistä on upea karvapeite tai höyhenpuku.
Fharlanghn linkki 28. elokuuta 2005 kello 17.26
Fharlanghn 28. elokuuta 2005 kello 17.26 linkki Gateway Bestiaryssä on liuta dinosaurusten statteja 2nd editionille, mm. tyrannosaurus. [code:1:7dc9af1223]Carnosaurs, Tyrannosaur Characteristics Average STR 4D10+120 134 CON 2D6+40 47 SIZ 4D6+60 74 POW 3D6 10-11 DEX 2D6+6 13 Move 12 Hit points average 63 Treasure factor 58 Weapon SR Attack Damage Bite 6 180% 1D10+12D6 Claw 6 180% 1D6+12D6 ARMOR-24 point skin[/code:1:7dc9af1223] Osumapaikkataulukko on samanlainen kuin esim. allosauruksella. F
riivaaja_ linkki 31. toukokuuta 2006 kello 17.12
riivaaja_ 31. toukokuuta 2006 kello 17.12 linkki En ole vielä paljon RQ:ta pelannut niin siksi en käsitäkkään miten tuollaisen 24 panssarin voi läpäistä? Tai ehkä jollain todella voimakkaalla velholoitsulla hikisesti. Kun eihän nuo panssaripisteet ikinä vähene ja vielä noin paljon KP:täkin. :-o Taitaa olla multa unohtunut joku kätevä sääntö tai jotain. :-?
Olorin linkki 31. toukokuuta 2006 kello 21.11
Olorin 31. toukokuuta 2006 kello 21.11 linkki [quote:05bede68a4="riivaaja_"]En ole vielä paljon RQ:ta pelannut niin siksi en käsitäkkään miten tuollaisen 24 panssarin voi läpäistä? Tai ehkä jollain todella voimakkaalla velholoitsulla hikisesti. Kun eihän nuo panssaripisteet ikinä vähene ja vielä noin paljon KP:täkin. :-o Taitaa olla multa unohtunut joku kätevä sääntö tai jotain. :-?[/quote:05bede68a4] No harvemmin sitä tyrannosauruksen kimppuun hyökätäänkin, sattuneesta syystä. :wink:
Ugly Psycho linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 4.02
Ugly Psycho 1. kesäkuuta 2006 kello 4.02 linkki Nääh, kyllähän 24 pistettä nyt helposti tulee perussäännöillä. Erikoista / kriittistä peliin vähänkään isommalla aseella, ja edes joku pienempikin boostiloitsu, niin niin nuo ovat pikemminkin arkipäivää.
Alec linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 7.48
Alec 1. kesäkuuta 2006 kello 7.48 linkki Salamurhaaja hobitti, jolla veijarin salamurhaaja aspektin panssarinläpäisy loitsu! Pudottaa jopa dinosauruksen!
Bellad linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 10.10
Bellad 1. kesäkuuta 2006 kello 10.10 linkki Esimerkki RQ:n perussäännöistä: (Riimumestarinkirjan Erikois ja kriittinen osuma säännöt pikaisella ulkomuistiheitolla) [b:153bd73917]peikkomoukari[/b:153bd73917] 2d8 +vahinkomuutos 2d6 + murskaus 5 (+5) Erikoinen osuma => 12 + 2d8+2d6+5 = 21-45 pst vahinkoa. (huomaa, että ilman loitsujakin tuosta tulee 16-39 vahinkoa) [b:153bd73917]Sotavarsta[/b:153bd73917] 2d6+2 + vahinkomuutos d6 + tosinuija V (+5d4) normiosuma: 3d6+5d4+2 (10-40) erikoinen osuma: 8+3d6+5d4 (16-46) [b:153bd73917]Raskasvarsijousi[/b:153bd73917] 2d6+2 +tulinuoli +3d6 normiosuma: 7-32 vahinkoa erikoinen 11-46 vahinkoa, ja haarniska puolitetaan ( eli PP 12) [b:153bd73917]Raskasvarsijousi[/b:153bd73917] 2d6+2 +salamanuoli (+3) +moninuoli 5 Erikoinen: 11-31 vahinkoa + 8-28 vahinkoa + 8-28 vahinkoa + 8-28 vahinkoa + 8-28 vahinkoa + 8-28 vahinkoa ja panssari suojaa 12pp kutakin vastaan. [b:153bd73917]Kuoppa jossa keihäitä:[/b:153bd73917] pudotus 1metri vahinkoa d6 + d8 (keihäs) + puolet sauruksen vahinkomuutoksesta 6d6 Eli vahinkoa tulisi 8-50 (ei tuo toiminut tappavasti Rai luolapoika sarjassakaan..;) ) [b:153bd73917]2K miekka[/b:153bd73917] 2d8 + vahinkomuutos (+d4) + tosimiekka (+2d8) + terävyys 5 (+5) normiosuma: 10-41 vahinkoa erikoinen: 20-82 vahinkoa kriittinen: 27-41 vahinkoa ja panssari ei suojaa. [b:153bd73917]Hilpari[/b:153bd73917] 3d6 + vahinkomuutos (+d4) + tulikirves (+3d6) normiosuma: 7-40vahinkoa erikoinen: 11-62 vahinkoa kriittinen: 25-40 vahinkoa ja panssari ei suojaa. (nämä siis esimerkkejä) lisäksi valokeihäs tekee 4d6 lämää PP ei suojaa, Ukkonen tekee 3d6 lämää PP ei suojaa, Salama tekee 1d6 ja Salama V tekee 5d6 lämää ja PP ei suojaa. niin ja Haava tekee d3 ja PP ei suojaa..=)
Alec linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 10.45
Alec 1. kesäkuuta 2006 kello 10.45 linkki [quote:469982310f="Bellad"]...[/quote:469982310f] Hetkonen, nyt ei menny ihan niinku elokuvissa... [quote:469982310f]peikkomoukari 2d8 +vahinkomuutos d6 + murskaus 5 (+5) Erikoinen osuma => 27 + 2d8+d6+5 = 35-54pst vahinkoa.[/quote:469982310f] Erikoinen osuma murskaavalla lisää [u:469982310f]vahinkomuutoksen[/u:469982310f] täytenä vahinkoon, ei koko vahinkoa! Taikuusvahinkoa ei myöskään lasketa mukaan erikoisiin ja kriittisiin. 2d8+d6+5 ->erikoinen-> 2d8+d6+6+5 -> 14-33 [quote:469982310f]Raskasvarsijousi 2d6+2 +tulinuoli +3d6[/quote:469982310f] Tulinuoliloitsu ei lisää vahinkoon +3d6, vaan muuttaa vahingon 3d6:ksi. eli 2d6+2 -> 3d6 Sama homma tulikirveessä melee puolella! [quote:469982310f]niin ja Haava tekee d3 ja PP ei suojaa..=)[/quote:469982310f] Ei vähätellä, mun sankari hahmo meinas kerran kuolla ku tp:t oli ihan loppu ja vihulainen vaan juoksi karkuun ja pommitti mua haavalla. Meni muuten tiukille :-? .
Olorin linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 10.52
Olorin 1. kesäkuuta 2006 kello 10.52 linkki [quote:17f6072853="Bellad"][b:17f6072853]Sotavarsta[/b:17f6072853] 2d6+2 + vahinkomuutos d6 + tosinuija V (+5d4) normiosuma: 3d6+5d4+2 (10-40) erikoinen osuma: 8+3d6+5d4 (16-46)[/quote:17f6072853] Täytyypä vielä Alecin perään mainita, että Tosi (ase) on pinoamaton, joten ei myöskään Tosinuija V:tä. Tulimiekka + Tosi(ase) yhdistelmälläkin saadaan aikaan vain 6d6. Ja sitten rukoillaankin sitä erikoista... :wink:
Bellad linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 10.54
Bellad 1. kesäkuuta 2006 kello 10.54 linkki Alec..=) huomannet, että muistin 5 min kirjoittamisen jälkeen tuon pikkuseikan murskaavien vahingossa, joten se oli jo muuttunut enen kuin kerkesit vastauksesi sendiä =) =) juu, muistin väärin tuon tulinuoli ja kirves jutun, johtuen siitä ettei ole moinen loitsu ollut sinällään olemassa vuoden 1998 jälkeen, ja silloinkin jo olin kauan ollut sitä mieltä että on typerä..=) joten... =) ja Olorin... =) saatoin muistaa väärin sen loitsun nimen, tarkoittamani loitsu on peikkojumalien riimuloitsu, joka lisää kutakin pistettäkohden +d4 murskaavan aseen vahinkoon.
Bellad linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 11.00
Bellad 1. kesäkuuta 2006 kello 11.00 linkki [quote:4e44cd514b="Olorin"] Tulimiekka + Tosi(ase) yhdistelmälläkin saadaan aikaan vain 6d6. Ja sitten rukoillaankin sitä erikoista... :wink:[/quote:4e44cd514b] Elikkäs siis Ase + tulimiekka = 3d6 + vahinkomuutos d6 + tosiase (+3d6) normi: 7d6 (7-42, keskiarvo 24) erikoinen: 10d6 (10-60, keskiarvo 35)
Alec linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 11.03
Alec 1. kesäkuuta 2006 kello 11.03 linkki [quote:d23d8e5bdf="Bellad"]joten se oli jo muuttunut enen kuin kerkesit vastauksesi sendiä =)[/quote:d23d8e5bdf] Ootko varma, sun muokkausaika on sama ku mun lähetysaika! Mä pidän tiukasti kiinni mun pilkunviilaajafoorumipoliisi-roolista ja pidän huolta että ehdin aina korjata edellistä kirjoittajaa ennen kuin tämä ehtii itse korjata! :wink:
Bellad linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 11.07
Bellad 1. kesäkuuta 2006 kello 11.07 linkki [quote:7f8f871945="Alec"] Ootko varma, sun muokkausaika on sama ku mun lähetysaika! Mä pidän tiukasti kiinni mun pilkunviilaajafoorumipoliisi-roolista ja pidän huolta että ehdin aina korjata edellistä kirjoittajaa ennen kuin tämä ehtii itse korjata! :wink:[/quote:7f8f871945] =) no sinun vastaus tuli näkyville vasta kun siirryin pois tästä topicista, ja tuohan on minutintarkkuudella.:=) joten ainakin täällä päin maailmaa minun korjaus oli ennen sinun vastausta..=) Tosin tuo muokkausaika taitaa tulla näkyviin vain jos muokkaa sen jälkeen kun se ei ole enää viimeisenä listalla, joten sinun vastauksesta on ollut jo olemassa jonkinnäkönen tieto foorumilla, vaikka vastaus ei ole vielä näkynyt...
Alec linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 11.15
Alec 1. kesäkuuta 2006 kello 11.15 linkki [quote:7c0370b856="Bellad"]=) no sinun vastaus tuli näkyville vasta kun siirryin pois tästä topicista, ja tuohan on minutintarkkuudella.:=) joten ainakin täällä päin maailmaa minun korjaus oli ennen sinun vastausta..=)[/quote:7c0370b856] Mä en myönnä mitään! [quote:7c0370b856]erikoinen: 10d6 (10-60, keskiarvo 35)[/quote:7c0370b856] Tulimiekan kanssa erikoinen toimii normaalisti, kuten yllä mutta tosimiekka ei tule mitenkää lisävahinkona vaan tuplaa alkuperäisen, joten tuplavahinko tulee myös normaalisti erikoisella: normaali: (tulimiekka+tosiase) 6d6+d6 erikoinen: 12d6+d6 (13-78, keskiarvo 45,5) Pääsimpä viilaamaan :wink:
Bellad linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 12.32
Bellad 1. kesäkuuta 2006 kello 12.32 linkki =) ilmeisesti sitten ihan omia heikennyssääntöjä ollut tuon tosiaseen damagen tuplaamisen poisjättäminen erikoisella osumalla..=) .. =) noo.. tätä se on, kun viimesen X vuotta pelannut säännöillä, joita ei tiedä kukaan..=) Kuten eräs peliporukan jäsen totesi, kun oli pari pelikertaa poissa, ja palattuaan oli puolet säännöistä rukattu uuteen uskoon..;)
Olorin linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 12.45
Olorin 1. kesäkuuta 2006 kello 12.45 linkki [quote:3e22dcb4e4="Bellad"]=) ja Olorin... =) saatoin muistaa väärin sen loitsun nimen, tarkoittamani loitsu on peikkojumalien riimuloitsu, joka lisää kutakin pistettäkohden +d4 murskaavan aseen vahinkoon.[/quote:3e22dcb4e4] Ah, tarkoitit siis Zorak Zoranin riimuloitsua Murskaus. Ja minä voin kyllä todistaa, että Alecin viesti näkyi ennen Belladin muokkauksia.
Bellad linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 12.47
Bellad 1. kesäkuuta 2006 kello 12.47 linkki [quote:689cd6d0b1="Olorin"] Ja minä voin kyllä todistaa, että Alecin viesti näkyi ennen Belladin muokkauksia.[/quote:689cd6d0b1] =) osoittamalla käyttäneesi lainauksessa teksinpätkää, joka tuli viestiini vasta muokkauksen yhteydessä..=) No joka tapauksessa..=) minulla niin suurta mielenkiintoa pyristellä tuossa asiassa suuntaan eikä toiseen. Alkuperäinen kirjoitukseni oli päin perset, ja huomasin sen ja korjasin sen. Sen huomasi ja korjasi myös muut.=)
Alec linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 12.49
Alec 1. kesäkuuta 2006 kello 12.49 linkki [quote:86e671f019="Olorin"]Ja minä voin kyllä todistaa, että Alecin viesti näkyi ennen Belladin muokkauksia.[/quote:86e671f019] :-D EDIT: [quote:86e671f019="Bellad"]Sen huomasi ja korjasi myös muut.=)[/quote:86e671f019] Mutta nopeammin. :-D EDIT2: Tänne sitä pilkunnillittäjä-titteliä :-D
Olorin linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 12.52
Olorin 1. kesäkuuta 2006 kello 12.52 linkki No sitten vasta onkin mielenkiintoista, että olet ilmeisesti muokannut viestiäsi parikin kertaa? Koska kun minä luin viestiäsi, niin siinä oli nuo Alecin mainitsemat virheet vielä näkyvissä. Ja myöskin tuo lainaamani pätkä. :wink: [/turha vääntö] :P
Bellad linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 13.12
Bellad 1. kesäkuuta 2006 kello 13.12 linkki =/ jotenkin tulee kumma olo, kun tähän jo kertaalleen vastasin, mutta ei näy viestiäni..=/ .. toivottavasti ei pölähdä jostain manalasta nyt häirittemään elämääni, kun tämän kirjoitan.. Eli piti Olorinille "vittuilla": silläkö todistat, että lainannut olet viestistäni osiota, joka tuli vasta muokkauksen yhteydessä..? mutta jatkoi sitten: tosin ei tuolla niin suurta merkitystä minun elämässäni ole, sillä kirjoitin puutaheinää puppua, ja huomasin sen vasta jälkikäteen, mutta niin huomasivat kaikki muutkin..=) jotain tuollaista se oli. Edit: tätä tarkoitin.. ... nyt tuo viestini (ja pari muutakin) jo ilmestyneet... kun aloitin tämän kirjoituksen, oli viimeisenä Olorinin viesti, jossa mainitsi että mokoma virhe oli korjaamati.. tai jotain.. plah.. tänään netti muutenkin huudellut kyllä kyttyrää, mutta tämä menee jo vähän liian pitkälle.
Bellad linkki 1. kesäkuuta 2006 kello 13.16
Bellad 1. kesäkuuta 2006 kello 13.16 linkki [quote:e47b6eda32="Olorin"]No sitten vasta onkin mielenkiintoista, että olet ilmeisesti muokannut viestiäsi parikin kertaa? Koska kun minä luin viestiäsi, niin siinä oli nuo Alecin mainitsemat virheet vielä näkyvissä. Ja myöskin tuo lainaamani pätkä. :wink: [/turha vääntö] :P[/quote:e47b6eda32] Mielestäni tuon Sotavarstan lisäsin samalla, kun muutin murskaavien osuutta, mutta en mene kiistämään kaikkea, sillä siitä on jo kohta monta tuntia.