Vanha foorumi

Takaisin

Henki jäi, stuffit meni (tarinoita)

Yleinen RuneQuest-keskustelu
Alec 12. elokuuta 2005 kello 19.54
Kirjoittaja Viesti
Alec linkki 12. elokuuta 2005 kello 19.54
Alec 12. elokuuta 2005 kello 19.54 linkki Käsi ylös kuinka monelle on tuttua pelata Diablo 2:sta netissä ja tavaran hakureissulla kuolon korjattua, netti päättä poikkasta yhteyden ja se on sit solong stuffit? Nyt en löytäny ensihätään moista tarina-apajaa foorumilta, joten tästä lähtee! Wanted: Tarinoita siitä miten hahmosi löysi jotain mahtavista mahtavimpia esineitä ja sitten sai tavalla tai toisella hävitettyä ne! Voin itse aloittaa tarinalla nykyisen tuulilordi Alecin alkuvaiheilta! Alecille oli kertynyt jo jonkin verran seikkailuja taakseen ja ilmiömäisiä esineitä! Parhaimpana näistä oli vyö, joka antoi kantajalleen 10 pp:n suojan mikäli muita panssareita ei ollut päällä! Muita maagisia esineitä oli tietenkin se oma rakas miekka, joka loisti eri lumouksia, alkeisvoimia ja loitsuja! No PJ oli kehittänyt tällaisen hienon teleportin (mallia tähtiportti), joka johti johonkin tuntemattomaan paikkaan! No, sen portin miinuspuoli oli se että kun siitä käveli läpi joutui heittämään MHTx5 ja epäonnistuessa portti imi TP:t pois! Minähän tietenkään tätä tiennyt!!! Seisoin sitten kaverin kanssa portin edessä ja sanoin että kävisin katsomassa mitä toisella puolella olisi! Siitä sitten läpi portista ja PUF(heitto onnistui) olin toisessa paikassa, mutta niin oli kaksi portin vartijaakin! Katsoin että kaksin olisi parempi ja hyppäsin takaisin PUF(heitto onnistui). Informoin kaveria tilanteesta ja latasimme itsemme taisteluun! Sitten sotahuuto ilmoille ja portista läpi, PUF(se heittopa ei enää onnistunutkaan ja samalla ryssi kaveri myös)!!! Hahmo sitten keräili itseään pitkän tajuttomuuden jälkeen ja mitäs ympärillä olikaan! Vankityrmän kalterit ja päällä maalaisvaatteet :-o :( :cry: Nooooooo!!! Vangitsijat eivät olleet ystävällistä porukkaa ja orjiksi jäätiin! Paettiinhan sieltä, mut ku ne tavarat, snif :cry: Huoh jälkimasennuksen kourissa annan puheenvuoron seuraavalle onnettomalle, ole hyvä.
KingofSartar linkki 14. elokuuta 2005 kello 7.04
KingofSartar 14. elokuuta 2005 kello 7.04 linkki Tämä tarina pätenee siinä mielessä, että tavarat lähti ja henkikin jäi mutta liikkumiskyvyn kanssa on hieman toisin. Niin ikään pitkään seikkaillut hahmoni Caradwog Rakshemf oli kerännyt monen moista tavaraa kuten levyhaarniskan, miekan jossa oli henki (tai vastaavaa, en koskaan saanut selville), velhokuninkaan kruunun ja regeneroivan sormuksen. Monista tiukoista paikoista selvittyään hänestä tuli porukan johtohahmo, joka ei kuitenkaan rynnännyt päätä pahkaa taisteluun (ÄLY 17 ja toisen silmän menetys opettavat). Sitten alkoi lähistöltä löytyä kivettyneitä eläimiä. Sitten löytyi outo kivinen ympyrä metsästä. Lähtiessään etsimään "possensa" kanssa (muut pelaajat eivät ehkä ole samaa mieltä) ilmiön aiheuttajaa löytävät he gorgonin. Itse pelaajana olin hyvin selvillä siitä, että tarvitaan joka vuoroiset MHT*5 -heitot. Caradwog ei tätä tiennyt mutta toki aavisteli jotain. Niinpä hän sitten ryhtyi taistelemaan miekallaan tätä gorgonia vastaan. EPH:t kivettyivät yksitellen. Muut seikkailijat puolestaan joko peittivät silmänsä tai loitsivat silmät kiinni. Lopulta Caradwog jäi taistelemaan yksin meleeseen. Lopulta kymmenen kierroksen jälkeen heitto ei enää onnistunut (suhteellisen hyvin kun MHT on 12). Luultavasti seuraavalla kierroksella gorgon kuolee Tukehduta-loitsuun, jota toinen pelaaja on tehnyt kaikki nämä kierrokset. Luultavasti ensimmäinen asia, jonka muut pelaajat tekevät on alkaa jakamaan Caradwogin aarteita. He jopa ensin suunnittelevat murtavansa tämän käden saadakseen miekan ja sormuksen. Kirotut petturit! Siellä taitaa Caradwog edelleen olla kivettyneen ruumiinsa vankina.
Alec linkki 14. elokuuta 2005 kello 18.01
Alec 14. elokuuta 2005 kello 18.01 linkki Tuli vähän tyrittyä viime seikkailussa, ku toi muisti ei oikeen tunnu luistavan! Olin juuri saanut piestyä ovelan ja vaarallisen ogre salamurhaajan, jonka erikoisuus oli näkymättömäksi muuttuva tikari! Tikarista viel löyty terävyys-8 ja se todellakin muuttu näkymättömäksi ku käyttäjä näin halusi! No, kun ogre sit kaatu kanveesiin pitkän väännön jälkeen, menin tietenkin tutkimaan ruumista! Siltä sitten sattu löytymään kaks MHT-henkeä ja meitsi jo riemuitsi et vihdoinki mä sain käyttöön ylimääräisiä taikapisteitä! Poltin sitten ruumiin ja suoritin tehtäväni loppuun ja seikkailu tuliki sit suoritettua loppuun ilman ongelmia! Lopetettiin pelikerta ja kaverin lähtiessä kotiin se sit tokas ohimennen, et " et sit ottanu sitä tikaria mukaan" :-? :( :x !!! Se jäi sit sinne!!! No edelleen parhaan pelivedon teki kaveri, joka pudotti sen ylimaagisen miekkansa järven pohjaan :lol: :lol: :lol:
Rvot linkki 4. syyskuuta 2005 kello 18.43
Rvot 4. syyskuuta 2005 kello 18.43 linkki Pelaajahahmojen tavaroiden hukkaaminen on vanha perinne. Suosittuja tapoja on ollut esim. epähuomiossa heittää kampanjalle kriittinen taika-ase suonsilmäkkeeseen taistelun tiimellyksessä. Viime aikoina käyttökelpoisia ja ennenkaikkea mittaamattoman arvokkaita tavaroita on tuhonnut porukan arvoisa Myskykaani, jonka vakaumuksen mukaan kaikki hieman kaaokselta tuoksahtava arvotavara täytyy tuhota ja polttaa roviolla. Silti, tälläkin osa-alueelle, legendoista legendaarisin on eittämättä yli-PH Spider, joka ennen RQ:n voittamistaan keräsi itselleen käytännössä kaikki porukan taikaesineet mitä ihmeellisimmillä tekosyillä. Ja tietenkin piti huolen siitä, että nämä kaikki huolella vuosien varrella haalitut kamat, jos eivät välttämättä seuranneet häntä sinne tuntemattomaan paikkaan, jonne RQ:n läpipäässeet hahmot joutuvat, niin ovat vähintään jäljellejääneiden hahmojen saavuttamattomissa. Tästä(kin) syystä Spideriä muistellaan edelleen hyvin suurella lämmöllä synkkinä syysiltoina.
Vash the Stampede linkki 5. syyskuuta 2005 kello 8.33
Vash the Stampede 5. syyskuuta 2005 kello 8.33 linkki Pitänee erehtyä puolustamaan Spideria. Antoihan hän sentään jotain tavaroita meille ennen astumistaan ajasta ikuisuuteen. Näistä tärkeimäpänä varkaan lyhty, joka luultavasti on ihan samanlainen kuin tavallisetkin lyhdyt sekä moneen otteeseen revitty ja silvottu varkaan naamio. Muuten tavarat joita saimme takaisin olivat arvokkuudessaan hiekanjyvän ja bolgin välillä. Nooh, norjalaisvitsi...
Alec linkki 5. syyskuuta 2005 kello 10.39
Alec 5. syyskuuta 2005 kello 10.39 linkki No niin oli taas pelikerta, jossa kamaa lähti ja ankarasti!!! Voi vaan sanoa et Gorpit ja suonsilmäkkeet teki hyvää jälkeä porukan rautavarusteille :lol: !!!
Mordja von Ribbentrop linkki 8. maaliskuuta 2006 kello 12.33
Mordja von Ribbentrop 8. maaliskuuta 2006 kello 12.33 linkki Hyrrr, tavaroita on mennyt ihan tarpeeksi hukkaan ilman mitään gorppejakin, pitää toivoa ettei pj ala käyttää niitä iki-ihania pelaajien esineiden tuhoajia. Carmaanian kampanjassa menetimme ensimmäisen kerran tavaroita kun olimme tutkimassa Malian temppeliä. Ryhmä outoja velhoja saapui sinne hajottamaan paikkoja ja murhaamaan johtavan papin (ja muut paikalla olijat). Syystä tai toisesta he eivät halunneet todistajia teoilleen. Puhh, hiukan halvausta kestoajalla päähän ja kaikilta lähti taju veks (sopivasti yksi kerrallaan). Seruaavan kerran herättiinkin sitten kun oltiin lohikäärmesolassa orjavankkureissa... No selvittiin takaisin ja käytiin kurkkaa sitä temppeliä jos velhoilta olisi jäänyt jotain todisteita. Pj oli hyvällä päällä ja ilmoitti että ongistuneella MHT x 3% heitolla on joitain pelaajien entisiä tavaroita jäänyt paikalla (velhot olivat poistuneet suurella kiireellä eivätkä olleet välittäneet ryövätä paikkoja). Minulaja yhdellä toisella pelaajalla kävi onnea ja olin sattumalta pudottanut 14 pisteen taikakristallin ja kaverilta oli livennyt tajuttomaksi tullessaan työmoukari kädestään. Sitten pj antoi vielä toisen heiton, MHT x 1% että reppu olisi pudonnut selästä. Minua ongisti jälleen ja sain sentään pidettyä muutama esinettä (bumerangi, pari jalokiveä ja kirjaa) toisin kuin muut. Pelikerran alkupuolella ajattelimme yhdelle hahmolle käyneen ikävästi, kun hän sai aivokuumeen ja joutui matkaamaan läheiseen kylään parantuakseen. Onnekas kaveri pääsi pälkähästä... 2. kerran menetimme esineet kun menemme väijytykseen Maran Gorin temppelistä (tiesimme varsin hyvin siellä olevan jonkin sortin väijytys mutta ei ollut vaihtoehtoja). No, aateltiin että voitaisiin ehkä voittaa jos käy hiukan flaksia ja minä velhona heittelin ryhmän jäsenten aseisiin vahingon lisäystä ja hiukan suoja taikoja heille (itseeni tietysti vahvimmat). No, astuttiin ulos ja siinä meitä tähtäilikin 12 valkoiseen levyhaarniskaan pukeutunutta soturia raskaailla jalkajousilla. Lisäksi vasamiin oli heitetty vahingon lisäystä. Voittekin arvata kuinka kävi... no, selvittiin elossa, mutta nyt mene kaikilta kaikki mukana olleet tavarat. Sitä oppii ettei aina kannata sijoittaa kaikkia rahoja esineisiin...
Harak linkki 16. kesäkuuta 2006 kello 14.52
Harak 16. kesäkuuta 2006 kello 14.52 linkki Tavarat eivät kestä ikuisesti, enkä näe mitään väärää siinä, jos pelaajien kamppeet hajoavat/katoavat. Tuntuu oudolta sitoa pelaaja tavaroihinsa pysyvästi ja varmistaa niiden ikuinen omistus. Näin toimittiin esim. D&D:ä pelatassa, jossa PJ oli jo valmiiksi suunnitellut tavarat, jotka pelaajat tulisivat pakosti saamaan.
Alec linkki 17. kesäkuuta 2006 kello 7.35
Alec 17. kesäkuuta 2006 kello 7.35 linkki [quote:c1751b9b5a="Harak"]Tavarat eivät kestä ikuisesti, enkä näe mitään väärää siinä, jos pelaajien kamppeet hajoavat/katoavat[/quote:c1751b9b5a] No, ei siinä mitään väärää olekkaan, mutta kyllähän se harmittaa jos joku ylimaallinen artifakti viedään jonkun kämmäyksen jälkeen! Välillä se tekee ihan hyvää pelille, jos hahmo alkaa kerämään rojuja taas alusta, menetettyään ne esim jonkun vankeuden jälkeen.
Zero linkki 3. joulukuuta 2006 kello 14.58
Zero 3. joulukuuta 2006 kello 14.58 linkki [quote:a4b4168021="Alec"][quote:a4b4168021="Harak"]Tavarat eivät kestä ikuisesti, enkä näe mitään väärää siinä, jos pelaajien kamppeet hajoavat/katoavat[/quote:a4b4168021] No, ei siinä mitään väärää olekkaan, mutta kyllähän se harmittaa jos joku ylimaallinen artifakti viedään jonkun kämmäyksen jälkeen! Välillä se tekee ihan hyvää pelille, jos hahmo alkaa kerämään rojuja taas alusta, menetettyään ne esim jonkun vankeuden jälkeen.[/quote:a4b4168021] Hieman aiheesta poiketen oon jo pitkään tahtonu vetää sellasen kunnon orjakaravaani skenaarion tai kampanjan siis, että pelaaja hahmot ois näitä kyseisiä orjia, mutta ei oo antanu sellasta viimeistä kipinää tän idean pidemmälle viemiseen. :-? Ja sitten aihetta sen verran leikatakseni, että saahan tosta jatkoakin seikkailuihin, kun hajottaa jonkun esineen ja sitten joku tulee ja lupaa korjata aseen jollain yli inhimillisillä voimillaan jos kyseiset henkilöt tekevät jotain hänen hyväkseen. Niin JOS korjaa :wink: (Ainakin motivaatiota antaisi tehtäviin)
caramon linkki 3. joulukuuta 2006 kello 21.38
caramon 3. joulukuuta 2006 kello 21.38 linkki Tulipa taas humalassa pelattu DD:tä :lol: Kolmen tunnin puhdas luolanraivaus sessio(josta tunti hupeni levelaamiseen) Pelaajat toimivat erään velhon palkaamina etsimässä yhtä tiettyä mahtavaa taika esinettä, velho lupasi palkkioksi läjän rahaa ja tietysti pelaajat saivat pitää muut löytämänsä esineet. Noh, luola raivattiin kamat kannettiin ulos ja velhoa mentiin tapaamaan, velho oli palkannut pienen armeijan jotka ryöstivät Ph:t ja jättivät alasti mettän laitaan :) Ja todellakin peli jatkuu....!!...joskus...
Zero linkki 3. joulukuuta 2006 kello 22.10
Zero 3. joulukuuta 2006 kello 22.10 linkki [quote:4f68bde7af="caramon"]Tulipa taas humalassa pelattu DD:tä :lol:[/quote:4f68bde7af] No millos nyt ei? :lol: Joo tuli tossa RQ:ta samoissa merkeissä pelattua niin kumi oli käyny aika terhakkaasti jokaisen hahmolomakkeella ja sieltähän löyty vaikka mitä uutta ja mukavaa näiden mahtavien taika esineiden tilalta... Paitsi vaan nämä kyseiset aseet ja vempeleet olisivat varmaankin soveltuvampia bordelli lähiön käyttöön tai muuta vastaavaa. :oops:
jollybee linkki 2. maaliskuuta 2007 kello 9.18
jollybee 2. maaliskuuta 2007 kello 9.18 linkki Meidän peleissä ollu kans aika hyvää kampetta sakilla:yleensä kaikilla tietty teräshaarniskat ja aseet,sidottua alkeisvoimaa ja haamua ym.,kristalleja aika vähän,nytkään ei oo yhtäkään.Oon täs viime viikot välillä silmäilly tota Merpin Treasures-kirjaa,ja tuuminu täytyiskö ruveta ottaa jotain kampetta sieltä peleihin. Merpin esineet vaan tuppaa oleen pirun voimakkaita,saa olla aika tarkkana jos rupee heittää sellasia kehiin.Surma-ase tietty tekis tuplatätsit jotain tiettyä rotua vastaan,pyhä ase tekis vissiin epäkuolleisiin tuplat ym. Esineiden alkuperä tietty olis kans ongelma:kuka tollasia Gloranthassa tekis?Ehkä käpsät tai menneen ajan jumaltietäjät....ootteko ikinä kokeilleet Merpin taikaesineitä runariin?